abonnement Unibet Coolblue
pi_162512942
Zal wel meevallen toch? Tis niet alsof je je kint kwijt bent :'). Mits echt onvindbaar zou ik wel even een nieuw bewijs van alle vaccinaties vragen als dat kan, dat kon in de toekomst nog wel eens handig zijn.

Soesa, lastig lijkt me dat! :*
  donderdag 26 mei 2016 @ 12:30:19 #102
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162512996
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:27 schreef Crumpette het volgende:
Zal wel meevallen toch? Tis niet alsof je je kint kwijt bent :'). Mits echt onvindbaar zou ik wel even een nieuw bewijs van alle vaccinaties vragen als dat kan, dat kon in de toekomst nog wel eens handig zijn.

Soesa, lastig lijkt me dat! :*
Gevonden *O* Moest er de hele boekenkast voor doorspitten, maar daar stond hij tussen :D En nee zou niet dramatisch zijn geweest maar wel onhandig.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162514334
Ik vrees dat mijn kind aan het vloeken is geslagen. Als iets niet lukt of er valt iets, dan zegt ze soms domme. Wij vloeken thuis niet (verdorie soms, komt ook volgens mij zelden voor), dus ik vermoed dat het bij de kids bij go vandaan komt.

Ik moet er (hoe erg ook) soms wel om gniffelen :')
pi_162515093
Wat vloeken betreft moet ik echt oppassen. Niet dat ik zo grofgebekt ben (helemaal niet), maar ik ben zo vreselijk onhandig en dan floept er nog wel eens wat uit als ik weer eens mijn teen stoot aan de tafel, struikel over de IKEA-stoel of mijn hand brand aan een pan. :')

De moeheid slaat hier flink toe de laatste dagen, standaard om half 10 naar bed en nu zit ik op mijn werk al weer schandalig te gapen. :D Gelukkig geen lessen meer, maar wel bergketens nakijkwerk en mijn tweede corrector belt straks nog voor het examenwerk. Hopelijk hoef ik niet flink te vechten voor mijn leerlingen, want dat win ik in deze staat niet. :')
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:06:07 #105
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162515241
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vrees dat mijn kind aan het vloeken is geslagen. Als iets niet lukt of er valt iets, dan zegt ze soms domme. Wij vloeken thuis niet (verdorie soms, komt ook volgens mij zelden voor), dus ik vermoed dat het bij de kids bij go vandaan komt.

Ik moet er (hoe erg ook) soms wel om gniffelen :')
:D :X Nou ja scheelt misschien voor je eigen gevoel dat jij het haar niet hebt geleerd (de vraag is hoe je het weer afleert :') ). Volgens mij ontkom je er toch niet aan.

Iemand trouwens nog tips mbt niet luisteren als het om de katten gaat? Ik begin er echt een punthoofd van te krijgen en vind het vooral sneu voor die beesten want die hebben niet gevraagd om een kind dat hen steeds belaagt.

Lucas jaagt ze dus steeds op, als Poes op de bankleuning slaapt gaat hij er ook op zitten en schopt tegen d's aan. Hij wil ook wel eens gewoon lief doen en aaien of zijn hoofdje tegen ze aan leggen maar die beesten zijn er inmiddels ook helemaal klaar mee dus rennen weg, blazen of halen uit. Het maakt ALLEMAAL geen indruk. Gisteren had de jongste kat haar nagels serieus IN zijn hoofdhuid vastzitten; hij keek even verbaasd en toen ze losliet en wegrende stond hij hard te lachen en ging er weer achteraan -O- Als hij een keer een kras krijgt en huilt, is het effect ook weer verdwenen na tien minuten.

Zelf blijf ik herhalen dat hij lief/ zachtjes/ etc moet doen met de poezen, we aaien samen en beloon hem ook als hij wel lief doet, laatste tijd zeg ik zelfs dat hij er niet naartoe mag (wat hij toch doet), we zetten hem ook in de hoek na een waarschuwing te hebben gegeven. Ik zeg dat de poezen boos zijn en het niet fijn vinden dat hij erachter aan rent, ik zeg dat ik boos ben; maakt allemaal geen indruk. Ik heb het idee dat hij het gewoon nog niet snapt, dat hij echt denkt dat de katten een spelletje spelen en daarom weg rennen of blazen.

Ik weet gewoon niet goed wat ik met de situatie aan moet. Gelukkig zijn de katten de meeste tijd van de dag gewoon tevreden en niet gestresst, liggen nog altijd graag beneden ondanks alles. Maar ik wil hem dit gedrag zo snel mogelijk afleren en goed gedrag aanleren maar ik weet gewoon echt niet meer hoe -O- En ik ben bang dat het straks met de baby net zo gaat.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162515299
Crisis averted chanty *O* edit, dat ging over het boekje. Met de kat klinkt het allemaal redelijk herkenbaar, met als grootste verschil denk ik dat het me eigenlijk niet uitmaakt. De kat kan altijd weg en ergens gaan liggen waar hij 'veilig' is, maar dat doet hij niet. Hij ligt zelfs W uit te dagen van achter het traphek :'). W doet niks als hij de poes te pakken krijgt overigens, maar vooral de jacht vind hij leuk. Oh en onze kat haalt tnt nog niet uit, naar niemand. Dan gaat ie gewoon weg.

W is zo veel aan het leren dat hij vandaag vergat te gaan slapen :') dus maar gelunchd en de pindakaas uit zijn haar gewassen in bad, maar ermagherd hij ligt eindelijk *phew*! Ik ben al helemaal gebroken en ga eerst naar eens even liggen en syttd kijken :') O+
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:35:02 #107
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162516048
Mja als ze het echt zat zijn gaan ze ook weg en op zolder liggen. Maar ik vind het niet de bedoeling dat die beesten maar weg moeten en elders hun heil moeten zoeken omdat hij ze niet met rust kan laten/ normaal kan benaderen. En ik zie het toch als mijn taak hem daar bewust van te maken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162516119
Mja maar ze zijn echt nog wel heel klein he, die jongens van ons. Ik ga er niet van uit dat W dat binnenkort gaat snappen. Er komt ongetwijfeld een tijd dat de kat zijn hart op kan halen aan aaien van W en W2, maar nu heeft hij gewoon even pech en zoekt het maar uit, want ik heb er de kracht niet voor om dat ook nog in goede banen te leiden :').
pi_162516409
+1 op Crump. A doet EXACT wat Lucas en W doen. Wat ik ook doe, het maakt geen indruk. Dus ik zeg alleen maar steeds 'Dat mag niet, dat vindt poes niet leuk' en haal haar er bij weg (als poes nog niet de benen heeft genomen, that is :') ) . Ooit snapt ze het, nu is ze nog te klein en is het allemaal nog een spelletje voor haar.

Maar misschien heb je iets aan de herkenbaarheid ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2016 14:51:08 ]
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:55:47 #110
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162516512
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:38 schreef Crumpette het volgende:
Mja maar ze zijn echt nog wel heel klein he, die jongens van ons. Ik ga er niet van uit dat W dat binnenkort gaat snappen. Er komt ongetwijfeld een tijd dat de kat zijn hart op kan halen aan aaien van W en W2, maar nu heeft hij gewoon even pech en zoekt het maar uit, want ik heb er de kracht niet voor om dat ook nog in goede banen te leiden :').
Lucas wordt over een aantal weken 2, dat vind ik nog wel een verschil ;)

Daarbij snapt hij heeeeel veel dingen wel. Hij weet bv dat als iets dampt dat dat heet is en je er niet aan moet komen/ moet blazen (zonder zelf ervaren te hebben dat heet betekent dat het pijn doet). Hij weet zelfs dat als je in de keuken de linker kraan aanzet, dat er heet water uitkomt en als je de rechter aanzet dat het veilig is om met je handjes eronder te gaan. Hij weet dat als hij een banaan uit de schil haalt, hij het onderste stukje eraf moet halen... Dat lijken me eigenlijk complexere zaken dan een simpel: nee niet achter de kat aan, want die vindt dat niet leuk/ de poes is boos/ dat doet pijn, etc. Wellicht kan hij niet zoveel met woorden als 'niet leuk', 'boos' en 'pijn'.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162516574
Hier heb ik juist ineens vanuit het niets een omkeerpunt wat de poezels betreft.
Was het eerst jagen en vooral wegrennen door de katten, of lijdzaam ondergaan dat er bovenop ze gezeten werd :')
Nu gaat F zomaar aaien en legt hij zijn hoofdje op ze en de poezen gaan er nu voor liggen en knorren ipv angstig kijken.
Het gaat gewoon rustig en onbesuisd en lief.
Maar ook ik heb aardig wat momenten 'sturen' erin gehad.

Oh en over 'vloeken' hoorde ik vanmorgen mezelf terug :o
Onze katten zijn de laatste dagen oervervelend naar elkaar met achter elkaar aan happen en vechten en doen.
Dus roep ik nogal eens luid KAPPEN :( en neem een sprint naar ze
Vanmorgen hoor ik F ineens; Floloow (Frodo) kappuh en zie hem er achteraan draven.
Oeps :@
pi_162516603
Hier gaat het tussen L en Guus nu wat beter (Aaf was nooit een probleem, daar kan hij letterlijk bovenop gaan liggen zeg maar :') ) Hij was te onvoorzichtig en luidruchtig, Guus vluchtte voortdurend voor 'm, maar recent kan hij zich iets beter inhouden en kan er af en toe geaaid of zelfs kopjes/kusjes gegeven worden. Dit is denk ik een 'houd moed' :@
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162516620
Chanty, misschien is het in geval van de kat leuker om 'stout' te zijn en niet naar je moeder te luisteren dan in de andere gevallen die je als voorbeeld geeft. Het is veel te leuk om het niet te doen. Kinderen zijn best selectief in wat ze wel willen snappen en wat niet. :+ .

I respecteert die van ons eigenlijk heel goed. Ik denk dat ze nog maar een paar keer echt achter haar aan is gegaan. Verder is de poes nogal schrikachtig en daar schrikt I die dan weer van. _O- . Wat ook opvalt: I gaat op exact hetzelfde toontje en dezelfde manier tegen de poes praten als ik. En dan zie je die poes echt kijken alsof die gek aan het worden is. 8)7 . :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:03:30 #114
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162516702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:00 schreef Franny_G het volgende:
Chanty, misschien is het in geval van de kat leuker om 'stout' te zijn en niet naar je moeder te luisteren dan in de andere gevallen die je als voorbeeld geeft. Het is veel te leuk om het niet te doen. Kinderen zijn best selectief in wat ze wel willen snappen en wat niet. :+ .
DAT idee heb ik ook ja! :+ En ik snap zelfs dat het hilarisch is om achter de beesten aan te hollen maar goed, betekent niet dat ik het dus maar goed vind. Maar ik herken wat Crump zegt... ik heb er soms gewoon niet de energie voor om voor de 100e keer op te staan en hem weg te halen bij de beesten en hem aan te spreken op zijn gedrag en te zeggen hoe het wel moet.

Blue dat geeft hoop, als sloopkogel het kan :+ En handig zo'n hulpofficier :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162516849
+1 op selectief oostindisch }:| En ook op geen puf hebben om er 100x achteraan te gaan. en ik ben niet eens zwanger :+

En offtopic: het is het voorjaar denk ik Blue, hier hebben ze ook elk jaar zo'n seasonal fittie-periode o|O
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162516875
Ik kan het nu goed aan I merken als ik haar iets duidelijk probeer te maken wat zij niet wil horen of begrijpen. Dan gaat ze vrolijk de andere kant op zitten kijken, iets zeggen over een ander onderwerp (kijk mama, auto!) , of heel druk ineens iets anders doen. Of ze zegt gewoon het tegenovergestelde 'I, niet je eten op de grond gooien, je weet dat dat niet mag!"
I: 'Wel! Wel eten op grond gooien. Mag wel!"
:D . Peuters. _O_ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162516995
Ooh dat uitdagen... soms moet ik er zo ontzettend om lachen inwendig.
Dan schudt hij zijn hoofdje, en zegt Nee Sedduh en kijkt me aan om mijn reactie te peilen.
Weet inmiddels wel dat als ik niet reageer het ook niet gebeurt en als ik er wel op reageer dat dan de uitvoering voortgezet wordt :')
pi_162517008
O+ Praters... Dat lijkt me zooo leuk (maar ook zooo vermoeiend!). Dat ze terug gaan praten en dat je jezelf erin terug hoort (oh oh...).

Poezen: Sjaak wil niets liever dan de poezen aan de staart trekken. 1 van de 2 poezen is heel schuw en laat Sjaak niet dichterbij dan 4 meter komen, de ander is niet zo snugger en zit vaak heel rustig te wachten tot dat handje naar de staart gaat. Nog geen klauwen gelukkig, we proberen er ook wel eens wat van te zeggen maar er wordt toch niet geluisterd. Pick your battles.
pi_162517175
Poezenstruggles: check! Hier 2 katten waarvan 1 sws al wegvliegt zodra hij Nora ziet en de ander die is wat heldhaftiger, die laat zich zowaar aaien door haar. Aaien doet ze dus, maar inderdaad ook dingen die hij niet leuk vindt. Grijpen in zijn lijfje, poot vasthouden, staart pakken. Maar kat vindt alles goed, ik verwacht niet zo snel dat Nora een knauw krijgt. En inderdaad, het maakt 0 indruk als je er wat van zegt :') Maar dat is bij alles nu wel zo'n beetje. Ik vraag me soms af waarom ze oren heeft gekregen :')
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:26:32 #120
73386 Fazz
onderweg
pi_162517289
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:58 schreef BlueEyes het volgende:
Hier heb ik juist ineens vanuit het niets een omkeerpunt wat de poezels betreft.
Was het eerst jagen en vooral wegrennen door de katten, of lijdzaam ondergaan dat er bovenop ze gezeten werd :')
Nu gaat F zomaar aaien en legt hij zijn hoofdje op ze en de poezen gaan er nu voor liggen en knorren ipv angstig kijken.
Het gaat gewoon rustig en onbesuisd en lief.
Maar ook ik heb aardig wat momenten 'sturen' erin gehad.

Oh en over 'vloeken' hoorde ik vanmorgen mezelf terug :o
Onze katten zijn de laatste dagen oervervelend naar elkaar met achter elkaar aan happen en vechten en doen.
Dus roep ik nogal eens luid KAPPEN :( en neem een sprint naar ze
Vanmorgen hoor ik F ineens; Floloow (Frodo) kappuh en zie hem er achteraan draven.
Oeps :@
Zo riep mijn F van de week: 'Nee Puis, niet te tafel. MAG NIE :(' :D

En herkenbaar Franny, dat omkeren. Dat zeg ik 'Mag mama een knuffel?' Zegt F: 'Nee, niet knuffel' en dan na 10 sec quasi boos kijken 'Mama wel knuffel :D O+ '
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:34:49 #121
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162517462
Nou geruststellend dat jullie Kids ook oostindisch doof zijn.


Fazz :D ik heb mezelf nog niet terug gehoord, zo ver is hij nog niet met praten.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162517806
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:06 schreef Chanty het volgende:

[..]

:D :X Nou ja scheelt misschien voor je eigen gevoel dat jij het haar niet hebt geleerd (de vraag is hoe je het weer afleert :') ). Volgens mij ontkom je er toch niet aan.

Iemand trouwens nog tips mbt niet luisteren als het om de katten gaat? Ik begin er echt een punthoofd van te krijgen en vind het vooral sneu voor die beesten want die hebben niet gevraagd om een kind dat hen steeds belaagt.

Lucas jaagt ze dus steeds op, als Poes op de bankleuning slaapt gaat hij er ook op zitten en schopt tegen d's aan. Hij wil ook wel eens gewoon lief doen en aaien of zijn hoofdje tegen ze aan leggen maar die beesten zijn er inmiddels ook helemaal klaar mee dus rennen weg, blazen of halen uit. Het maakt ALLEMAAL geen indruk. Gisteren had de jongste kat haar nagels serieus IN zijn hoofdhuid vastzitten; hij keek even verbaasd en toen ze losliet en wegrende stond hij hard te lachen en ging er weer achteraan -O- Als hij een keer een kras krijgt en huilt, is het effect ook weer verdwenen na tien minuten.

Zelf blijf ik herhalen dat hij lief/ zachtjes/ etc moet doen met de poezen, we aaien samen en beloon hem ook als hij wel lief doet, laatste tijd zeg ik zelfs dat hij er niet naartoe mag (wat hij toch doet), we zetten hem ook in de hoek na een waarschuwing te hebben gegeven. Ik zeg dat de poezen boos zijn en het niet fijn vinden dat hij erachter aan rent, ik zeg dat ik boos ben; maakt allemaal geen indruk. Ik heb het idee dat hij het gewoon nog niet snapt, dat hij echt denkt dat de katten een spelletje spelen en daarom weg rennen of blazen.

Ik weet gewoon niet goed wat ik met de situatie aan moet. Gelukkig zijn de katten de meeste tijd van de dag gewoon tevreden en niet gestresst, liggen nog altijd graag beneden ondanks alles. Maar ik wil hem dit gedrag zo snel mogelijk afleren en goed gedrag aanleren maar ik weet gewoon echt niet meer hoe -O- En ik ben bang dat het straks met de baby net zo gaat.
Wij hebben een beetje ditzelfde probleem.. Vooral als L moe is.
De poes vind hij lief en als we zeggen dat hij moet aaien en niet slaan dan doet hij dat. Meestal laat hij de poes ook met rust.. maar....

L trekt aan de haren, prikt in de ogen, knijpt in de neus, krabt in het gezicht, bijt in arm en slaat zijn grote zus. Vooral als iets hem frustreert doet hij dit (hij krijgt zijn laars niet aan, hij mag iets niet van mij, zulke dingen). Het maakt ook niet echt uit wat zuslief op dat moment aan het doen is, hij holt er gewoon heen om te meppen. Boos worden lijkt niet te helpen. Wat ook niet helpt is dat zijn zus als ik boos wordt meestal verontwaardigd tegen mij zegt dat het geen pijn deed hoor! (moeilijk te geloven als L een hele pluk losse haren in zijn hand heeft). Nou ja, af en toe spelen ze ook heel lief en het is ook niet altijd, maar ik hoop dat het snel over is..

Oh en L zegt dan meestal ook nog (als W een keer wél moet huilen), au! pijn! en wijst dan naar W
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:59:17 #123
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162518013
Poeh wmik dat klinkt helemaal lastig. W. is wel een bikkel zo te horen maar kan me voorstellen dat je dit zo niet wilt. Lucas gaat ook steeds vaker slaan als hem iets niet zint maar dan slaat hij ons en wij kunnen dat wel handelen. Met dieren of andere kinderen ligt dat toch lastiger.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162518144
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:59 schreef Chanty het volgende:
Poeh wmik dat klinkt helemaal lastig. W. is wel een bikkel zo te horen maar kan me voorstellen dat je dit zo niet wilt. Lucas gaat ook steeds vaker slaan als hem iets niet zint maar dan slaat hij ons en wij kunnen dat wel handelen. Met dieren of andere kinderen ligt dat toch lastiger.
Ja W is inderdaad wel een bikkel..
L slaat of bijt óns echt nooit en heb gelukkig ook nog nooit van de opvang gehoord dat hij daar zoiets doet. maar ik hoop maar dat het een fase is die snel overgaat.
pi_162519835
Die poezenverhalen O+ arme beesten :'). Ik heb er echt geen puf meer voor, de kat. Sinds preggers heb ik moeite met zijn vraag om aandacht savonds. Wordt vast weer beter, als de kinderen naar school gaan ofzo :'). Of als we over een jaar of wat in een huis wonen waar hij lekker de hele dag naar buiten kan als hij wil. Ik denk iig niet dat zijn levensqualiteit verbeterd is sinds de komst van W :{.

Chanty wat lijk je tomeloze energie te hebben deze dagen! Ga je gewoon al snel knallen of wat? :o :D

Oh en W wil me nog wel eens bijten, tijdens het spelen. Maarja, we doen ook al weken alsof we tijgers zijn en vallen mekaar van Raaaawwwrrr aan :') dus daar kon je op wachten. Kan het meestal wel ombuigen tot kusjes oid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')