abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 25 mei 2016 @ 12:38:22 #1
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_162486682
Onze nieuwe woning heeft een plat dak met grindlaag, dat niet toegankelijk was. Daarom hebben we een schuifpui geplaatst.



Heel blij mee natuurlijk, maar met grind niet echt geschikt om over te lopen ivm gevaar op lekkages van de dakbedekking. Daarom willen we een nieuwe dakbedekking, waarbij we volgens mij twee opties hebben.

1. Tegels, op plaatjes rubber.
2. Kunstgras.

De buren hebben tegels, maar ik vind het er niet strak uit zien. Dit komt natuurlijk omdat het dak niet vlak is. Ik heb weinig zin om alle tegels op in hoogte verstelbare steunen te gaan plaatsen, want dat kost een vermogen.

Kunstgras ziet er tegenwoordig goed uit en kan al voor minder dan 30 euro de vierkante meter. Het is mij niet duidelijk of je een ondergrond moet gebruiken voor waterafvoer. Heeft iemand hier ervaring mee? Is er nog een andere optie om een mooi strak dakterras te krijgen? Materiaal boeit me niet zo, maar heb geen zin om er teveel tijd en geld in te steken.

Bonusklusje, buitengaatse droogmolensteun, ideaal!
  PR/Manusje van alles woensdag 25 mei 2016 @ 12:40:59 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_162486741
Mooie vlonder van kunststof?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_162488555
Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om een terras te maken. Kunstgras komt ook voor maar is alleen geschikt met een speciaal voor plat dak geschikte onderlaag. Je dak moet namelijk wel water kunnen afvoeren, liefst onder het gras.

Qua tegels kan je kijken op www.zoontjens.nl dat is dé dakbestrater van Nederland.

Oh ja, het terras voldoet niet aan de bouwbesluiteis voor een terras. Namelijk een minimale borstwering van 1 meter. Dat je het maar weet. ^O^
Single ply roofing, pay less, worthless.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:10:53 #4
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_162488804
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:57 schreef RoofingBurner het volgende:
Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden om een terras te maken. Kunstgras komt ook voor maar is alleen geschikt met een speciaal voor plat dak geschikte onderlaag. Je dak moet namelijk wel water kunnen afvoeren, liefst onder het gras.

Qua tegels kan je kijken op www.zoontjens.nl dat is dé dakbestrater van Nederland.

Oh ja, het terras voldoet niet aan de bouwbesluiteis voor een terras. Namelijk een minimale borstwering van 1 meter. Dat je het maar weet. ^O^
Met drainagematten moet dat wel goedkomen, denk ik. Alleen schieten de kosten dan weer omhoog... Een vlonder is ook een mogelijkheid; even kijken wat dat gaat kosten.

Deze woning is 15 jaar oud. Gold er toen een andere hoogte voor de borstwering? Bij de bouw kon je al een deur laten plaatsen, dus zal het toen voldaan moeten hebben aan het bouwbesluit, toch?
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:49:41 #5
447072 Firestorm83
Ik hou altijd schroefjes over!
pi_162489785
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:10 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Met drainagematten moet dat wel goedkomen, denk ik. Alleen schieten de kosten dan weer omhoog... Een vlonder is ook een mogelijkheid; even kijken wat dat gaat kosten.

Deze woning is 15 jaar oud. Gold er toen een andere hoogte voor de borstwering? Bij de bouw kon je al een deur laten plaatsen, dus zal het toen voldaan moeten hebben aan het bouwbesluit, toch?
Doet niet ter zake, met een verbouwing (wat je met het plaatsen van een deur gedaan hebt) moet je voldoen aan de huidige eisen ->borstwering van 1 meter tot bovenkant vloer.
Denk eraan dat deze regels er niet alleen zijn voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van anderen. Zelf hoef je geen kids te hebben, eventueel bezoek heeft dat wel.

edit: om de redenatie wat te verduidelijken: volgens jouw interpretatie zou je op een 18e eeuws pand in A'dam een dakterras kunnen maken zonder borstwering.
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:06:17 #6
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_162490205
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:49 schreef Firestorm83 het volgende:

[..]

Doet niet ter zake, met een verbouwing (wat je met het plaatsen van een deur gedaan hebt) moet je voldoen aan de huidige eisen ->borstwering van 1 meter tot bovenkant vloer.
Denk eraan dat deze regels er niet alleen zijn voor je eigen veiligheid, maar ook voor die van anderen. Zelf hoef je geen kids te hebben, eventueel bezoek heeft dat wel.

edit: om de redenatie wat te verduidelijken: volgens jouw interpretatie zou je op een 18e eeuws pand in A'dam een dakterras kunnen maken zonder borstwering.
Ik ben ook zeker van plan een hek oid te plaatsen, maar vind het wel apart dat dat bij de bouw niet is gebeurd bij degenen die gelijk een balkondeur hebben laten plaatsen.
pi_162490403
Dakterras kun je vergeten indd, mits je een versteviging van binnenuit of dmv van stalen balken op de draakbalken creëert. Dan houd je alsnog weinig ruimte over. Ik zou dit optie laten varen.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  donderdag 26 mei 2016 @ 08:02:17 #8
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_162507638
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:15 schreef draadstalig het volgende:
Dakterras kun je vergeten indd, mits je een versteviging van binnenuit of dmv van stalen balken op de draakbalken creëert. Dan houd je alsnog weinig ruimte over. Ik zou dit optie laten varen.
huh? Het is gewoon een begaanbaar dak. Samen met de buren zijn we de enige die geen gebruik maken van het dak als dakterras. Goede topic?
pi_162508910
bij bouwgroothandel waar ik kom hebben ze een systeem van alu onderprofielen en kunstof anti slib planken.
kun je zelf heel eenvoudig leggen, anti-slib en duurzaam.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 13:16:00 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162513950
Een houten vlonder geen optie?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162514474
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:16 schreef derLudolf het volgende:
Een houten vlonder geen optie?
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:38:45 #12
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_162514555
Hout wordt groen, glibberig en het is veel werk om te leggen. Liever iets snels en goedkoop.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 14:01:01 #13
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162515102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:38 schreef Hi_flyer het volgende:
Hout wordt groen, glibberig en het is veel werk om te leggen. Liever iets snels en goedkoop.
Die bij mijn ouders ligt er nu al zo'n zeven jaar een is niet groen. Glibberig... Alleen als het heeft geregend maar dat valt eigenlijk best mee.

Het leggen kost wat tijd maar is absoluut geen vervelende werk.

Het meeste werk was bij ons trouwens het in de grond maken van veel palen, we hebben om de 80cm ofzo een paal 1,70 de grond inzitten en er zat best wat puin in de grond.

Jij hebt al een min of meer vlakke ondergrond, daar leg je zo een vlonder op. Eventueel laat je het grind tussen de liggers liggen, hoef je dat niet eens af te voeren :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 10 juni 2016 @ 11:17:05 #14
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_162885904
We hebben gekozen voor kunstgras. Nu moet al het grind dus naar beneden. Weet iemand een goede manier die niet je rug kost? Totaal zal het toch iets van 1500 kg zijn...
pi_162888023
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 11:17 schreef Hi_flyer het volgende:
We hebben gekozen voor kunstgras. Nu moet al het grind dus naar beneden. Weet iemand een goede manier die niet je rug kost? Totaal zal het toch iets van 1500 kg zijn...
aan de onderburen vragen of je daar een stortkoker mag laten uitkomen.
boven iemand met een schep en onderaan iemand met een kruiwagen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')