abonnement Unibet Coolblue
pi_162482873
160524_134184_Header.jpg

Komende zondag staat de 74e editie van ’s werelds bekendste en meest prestigieuze Formule 1-race op het programma: de Grand Prix van Monaco. Voor iedere toprijder een absolute must-have op zijn palmares. De nauwe en bochtige straten worden niet alleen omgeven door de pracht en praal van het steenrijke ministaatje en diens bijbehorende jetset, maar ook door een beruchte vangrails die zelfs de kleinste rijdersfout genadeloos afstraft. Het circuit is relatief kort, slechts 3,337 kilometer lang, en er zullen zondagmiddag 78 ronden gereden moeten worden.

De Monegaskische race vormt samen met de 24 uur van Le Mans en de Indy 500 de befaamde Triple Crown of Motorsport. Tot op de dag van vandaag wist alleen Graham Hill alle drie de races minimaal één keer te winnen. De wedstrijd op het wereldberoemde stratencircuit werd voor het eerst verreden in 1929. Dat jaar was het de latere Britse oorlogsheld William Grover-Williams die in zijn Bugatti de zege greep, nog voor de favoriete Duitse stercoureur Rudolf Caracciola. Ayrton Senna won liefst zesmaal in Monaco en is daarmee de meest succesvolle rijder in het vorstendom. Graham Hill en Michael Schumacher zegevierden ieder vijfmaal. De laatste drie jaar was de race telkens een prooi voor Nico Rosberg in zijn Mercedes.

De GP van Monaco kent een enorme historie die gevuld is met tal van heroïsche verhalen. Zo lag tweevoudig wereldkampioen Alberto Ascari in 1955 aan de leiding toen hij te hard op een chicane af reed en met auto en al de zee in dook. Het publiek hield de adem in terwijl de Lancia D50 zonk als een baksteen. Enkele seconden later haalde iedereen opgelucht adem toen de lichtblauwe helm van de kampioen aan het wateroppervlak verscheen. Ascari werd onder luid gejuich in een reddingsboot getrokken. Ook de krankzinnige uitvoering van 1982 sprak tot de verbeelding. Alain Prost en Riccardo Patrese vochtten in de regenachtige slotfase om de zege. Prost kletterde in de 74e ronde in de vangrails, waarna Patrese spinde en zijn motor af liet slaan. Daarmee kwamen met nog twee ronden te gaan achtereenvolgens Didier Pironi, Andrea de Cesaris en Derek Daly aan de leiding, maar alle drie vielen ze stil met problemen. Uiteindelijk kreeg Patrese zijn motor heuvelafwaarts weer aan de gang en wist daardoor alsnog zijn allereerste zege te grijpen.

Of het weer zo spannend zal worden als toen is niet te voorspellen, maar dit jaar is er in ieder geval een Nederlander die mee kan strijden om de ereplaatsen. Op voorhand lijkt de Red Bull van Max Verstappen gemaakt voor het smalle circuit waar downforce en grip belangrijker zijn dan rauwe pk’s. De jongste racewinnaar allertijden zal zijn handen echter vol hebben aan teammaat Daniel Ricciardo, die zijn uiterste best zal doen om aan te tonen dat hij de nummer één van het team is. Als altijd zal de concurrentie komen van Mercedes en Ferrari, maar ook McLaren-Honda heeft aangekondigd hoge ogen te kunnen gooien. Of dat realistisch is valt nog te bezien, maar feit is wel dat de krachtsverhoudingen op Monaco wel eens heel anders kunnen zijn dan op normale circuits. Daarbij komt dan ook nog dat de weersvoorspellingen voor komende zondag voorlopig regen verwachten. Alle ingrediënten lijken dan ook aanwezig voor een waar spektakelstuk!

160524_134184_kopje_circuit.gif

160525_134184_circuitmonaco.JPG


FIA Grand Prix van Monaco Informatie

160524_134184_kopje_kalender.gif

Kalender:

RondeDatumRaceplaatsLokale tijdNL tijd
120 maartGrand Prix van AustraliëMelbourne16:0006:00
203 aprilGrand Prix van BahrainSakhir18:0017:00
317 aprilGrand Prix van ChinaShanghai14:0008:00
401 meiGrand Prix van RuslandSochi15:0014:00
515 meiGrand Prix van SpanjeBarcelona14:0014:00
629 meiGrand Prix van MonacoMonte Carlo14:0014:00
712 juniGrand Prix van CanadaMontreal14:0020:00
819 juniGrand Prix van EuropaBaku18:0015:00
903 juliGrand Prix van OostenrijkSpielberg14:0014:00
1010 juliGrand Prix van EngelandSilverstone13:0014:00
1124 juliGrand Prix van HongarijeBudapest14:0014:00
1231 juliGrand Prix van DuitslandHockenheim14:0014:00
1328 augustusGrand Prix van BelgieSpa-Francorchamps14:0014:00
1404 septemberGrand Prix van ItalieMonza14:0014:00
1518 septemberGrand Prix van SingaporeSingapore20:0014:00
1602 oktoberGrand Prix van MaleisieKuala Lumpur15:0009:00
1709 oktoberGrand Prix van JapanSuzuka14:0007:00
1823 oktoberGrand Prix van Verenigde StatenAustin14:0021:00
1930 oktoberGrand Prix van MexicoMexico City13:0020:00
2013 novemberGrand Prix van BrazilieSao Paulo14:0017:00
2127 novemberGrand Prix van Abu DhabiAbu Dhabi17:0014:00


160524_134184_kopje_stand.gif

Coureurs:

#CoureurLandTeamPunten
1Nico RosbergGerMercedes100
2Kimi RäikkönenFinFerrari61
3Lewis HamiltonGbrMercedes57
4Sebastian VettelGerFerrari48
5Daniel RicciardoAusRed Bull Racing48
6Max VerstappenNedRed Bull Racing38
7Felipe MassaBraWilliams36
8Valtteri BottasFinWilliams29
9Daniil KvyatRusToro Rosso22
10Romain GrosjeanFraHaas22
11Carlos SainzEspToro Rosso12
12Fernando AlonsoEspMclaren8
13Sergio PerezMexForce India8
14Kevin MagnussenDenRenault6
15Nico HulkenbergGerForce India6
16Jenson ButtonGbrMclaren3
17Stoffel VandoorneBelMclaren1
18Jolyon PalmerGbrRenault0
19Esteban GutierrezMexHaas0
20Marcus EricssonSweSauber0
21Pascal WehrleinGerManor0
22Felipe NasrBraSauber0
23Rio HaryantoInaManor0


Constructeurs:

#ConstructeurPunten
1Mercedes157
2Ferrari109
3Red Bull Racing94
4Williams65
5Toro Rosso26
6Haas22
7Force India14
8Mclaren12
9Renault6
10Sauber0
11Manor0


160524_134184_kopje_tijdschema.gif

DatumTraining/raceTijd
Donderdag 26 MeiVrije training 110:00 - 11:30
 Vrije training 214:00 - 15:30
Zaterdag 28 MeiVrije training 311:00 -12:00
 Kwalificatie14:00 - 15:00
Zondag 29 MeiRace14:00


160524_134184_kopje_tvgids.gif

DatumTraining/RaceTV Zender
donderdag 26 MeiVrije Training 1ZS betaald
Vrije Training 2ZS betaald
Zaterdag 28 MeiVrije Training 3ZS betaald
KwalificatieZS betaald/gratis, RTL+ (Dui)
Zondag 29 meiRaceZS betaald/gratis, RTL+ (Dui)


160524_134184_kopje_hetweer.gif

160525_134184_weerbericht.JPG

[ Bericht 96% gewijzigd door WEST op 25-05-2016 19:37:59 ]
pi_162483041
Vanmiddag 3 Uur NL tijd de persco :) VES schuift ook aan.
Ja doei.
pi_162483630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:34 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tweedehands coureurs werkt gewoon niet in een topsport met beperkte zitplekken zoals de F1. Zoals ze met de move van VES al hebben aangegeven hebben ze niet het vertrouwen dat Kvyat de goede kwaliteiten heeft. Waarom hem dan nog bij het team houden? Maak een plek vrij voor nieuw talent met meer belofte. Je hebt een punt dat ze ws niemand hebben om die plek gelijk in te vullen (ik ken hun kandidatenlijst niet uit mijn hoofd) maar het is hoe dan ook never nooit niet een "Kvyat moet nog blij zijn dat..." scenario.

En VES heeft 1 goede race gereden, fantastisch. Maar als hij ook structureel te langzaam is gebeurt hem hetzelfde. Ik weet dat de hersens van nederlanders dat niet bevatten kunnen, maar dat maakt mijn punt niet minder valide.
Precies, allemaal hartstikke leuk hoor, hoe jong hij al kalm en volwassen rijdt en hoe fantastisch hij kan inhalen. Maar als hij niet gewoon heel snel zijn rondjes draait, sneller dan Ricciardo, dan was het speculeren over toekomstige kampioenschappen allemaal heel voorbarig en zal hij een van de vele coureurs zijn die moet vechten om de topstoeltjes en moet hopen dat hij een keer toevallig in de sterkste auto belandt.

Nou denk ik wel dat hij zich ook op snelheid zal onderscheiden, heel veel om op af te gaan heb ik daarin niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162484191
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:31 schreef Weltschmerz het volgende:
heel veel om op af te gaan heb ik daarin niet.
Bekijk zijn hele carrière eens zou ik zeggen. Al van jongs af aan tegen gevestigde namen, jongens veel ouder dan hem met veel meer ervaring en met veel beter materiaal. Allemaal geen enkel probleem.

Jamaar hij moet eerst maar laten zien dat hij niet te jong is om F1 te rijden!
Jamaar de eerste vrije training in Japan zegt nog niks!
Jamaar de eerste race heeft hij geen punten gepakt!
Jamaar die eerste punten in Maleisie zeggen niks!
Jamaar laat hem eerst maar regelmatig punten pakken!
Jamaar zie je wel, wat een prutser hij crashed gewoon in Monaco!
Jamaar in Silverstone vliegt hij er zelf uit! Te jong! Te onervaren!
Jamaar een P4 zegt nog niks!
Jamaar buitenom één mooie inhaalactie laten zien zegt nog niks!
Jamaar laat hem eerst maar eens een race winnen!
Jamaar een 2de P4 zegt ook nog niks!
Jamaar rookie of the year zegt niks!
Jamaar personality of the year zegt niks!
Jamaar overtake of the year zegt niks!
Jamaar je teamgenoot verslaan zegt niks!
Jamaar in je 2de seizoen na 4 races overgeplaatst worden zegt niks!
Jamaar de Mercedessen lagen eruit, dus die overwinning zegt niks!
Jamaar laat hem eerst maar eens Wereldkampioen worden want dit zegt nog niks!

Schei toch uit man. Elke schlemiel die niet ziet dat Max' talent ongekend is is geen knip voor de neus waard. Hij gaat die belofte gewoon inlossen.

Zo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162484211
Tijd voor koffie c_/
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162484237
Aaaaaand... Breathe!!!
Ja doei.
pi_162484253
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Aaaaaand... Breathe!!!
Gelukt!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162484283
Puick!
Ja doei.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 25 mei 2016 @ 11:02:19 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_162484297
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:00 schreef motorbloempje het volgende:
Aaaaaand... Breathe bier!!!
fixed :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_162484319
_O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162484330
:')
Ja doei.
pi_162484382
Lach maar. Ik heb gelijk en jullie weten het.

Hij hoeft zich helemaal niet meer te bewijzen, want dat heeft ie al tig keer gedaan. Sterker nog, hij doet zijn hele carrière niets anders dan zich bewijzen.

Sommige coureurs die al jaren meedraaien hebben zich ook al jaren niet meer bewezen. Waarom zou Max zich dan nu nog altijd moeten bewijzen?

Laat dat knulletje lekker gas geven, zo nu en dan eens uit een race crashen (zonder hem meteen af te schieten van zie je wel etc etc) en zo nu en dan een podium pakken. Volgend jaar zien we wel hoe de pikorde verdeeld is. Als de RB dan blijkt over een puike auto te beschikken die vol de strijd aan kan met de Mercs dan zal Max dat zeer zeker niet laten.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162484408
Ik zeg nergens dat ik het niet met je eens ben!
Ja doei.
pi_162484486
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

...

Schei toch uit man. Elke schlemiel die niet ziet dat Max' talent ongekend is is geen knip voor de neus waard. Hij gaat die belofte gewoon inlossen.

Zo.
^O^
pi_162484499
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
Ik zeg nergens dat ik het niet met je eens ben!
Dat weet ik!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162484614
Hij heeft iig een GP gewonnen dit jaar. Dat kunnen er niet veel zeggen. Twee om precies te zijn.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:48:14 #17
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_162485381
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:34 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tweedehands coureurs werkt gewoon niet in een topsport met beperkte zitplekken zoals de F1. Zoals ze met de move van VES al hebben aangegeven hebben ze niet het vertrouwen dat Kvyat de goede kwaliteiten heeft.
RedBull zoekt GPwinnaars volgens Dr Helmut
quote:
Waarom hem dan nog bij het team houden? Maak een plek vrij voor nieuw talent met meer belofte. Je hebt een punt dat ze ws niemand hebben om die plek gelijk in te vullen (ik ken hun kandidatenlijst niet uit mijn hoofd) maar het is hoe dan ook never nooit niet een "Kvyat moet nog blij zijn dat..." scenario.
Ze hebben idd niemand beter, dus Kvyat mag seizoen afmaken. Dan gaan ze daarna alle data vergelijken en doorselecteren (Kvyat vs Sainz, Kvyat vs Ricciardo, Max vs Sainz, Max vs Ricciardo
quote:
En VES heeft 1 goede race gereden, fantastisch. Maar als hij ook structureel te langzaam is gebeurt hem hetzelfde. Ik weet dat de hersens van nederlanders dat niet bevatten kunnen, maar dat maakt mijn punt niet minder valide.
Dit betwist niemand hoor
Feyenoord!!! * Barça
pi_162485554
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Bekijk zijn hele carrière eens zou ik zeggen. Al van jongs af aan tegen gevestigde namen, jongens veel ouder dan hem met veel meer ervaring en met veel beter materiaal. Allemaal geen enkel probleem.
Dat zegt me niet zoveel. Dat hij heel jong een groot talent laat zien betekent niet dat hij ouder een extreem groot talent laat zien.

quote:
Jamaar hij moet eerst maar laten zien dat hij niet te jong is om F1 te rijden!
Jamaar de eerste vrije training in Japan zegt nog niks!
Jamaar de eerste race heeft hij geen punten gepakt!
Jamaar die eerste punten in Maleisie zeggen niks!
Jamaar laat hem eerst maar regelmatig punten pakken!
Jamaar zie je wel, wat een prutser hij crashed gewoon in Monaco!
Jamaar in Silverstone vliegt hij er zelf uit! Te jong! Te onervaren!
Jamaar een P4 zegt nog niks!
Jamaar buitenom één mooie inhaalactie laten zien zegt nog niks!
Jamaar laat hem eerst maar eens een race winnen!
Jamaar een 2de P4 zegt ook nog niks!
Jamaar rookie of the year zegt niks!
Jamaar personality of the year zegt niks!
Jamaar overtake of the year zegt niks!
Jamaar je teamgenoot verslaan zegt niks!
Jamaar in je 2de seizoen na 4 races overgeplaatst worden zegt niks!
Jamaar de Mercedessen lagen eruit, dus die overwinning zegt niks!
Jamaar laat hem eerst maar eens Wereldkampioen worden want dit zegt nog niks!

Schei toch uit man. Elke schlemiel die niet ziet dat Max' talent ongekend is is geen knip voor de neus waard. Hij gaat die belofte gewoon inlossen.

Zo.
Mijn inschatting is dat hij Ricciardo weldra gewoon op snelheid zal verslaan. Dan zou hij ook daarin weer ongekend jong zijn. Maar helemaal zeker weten doe ik het gewoon niet. Er is gewoon nog steeds een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft, maar dat hij qua pure snelheid niet zo heel bijzonder is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162485876
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat zegt me niet zoveel. Dat hij heel jong een groot talent laat zien betekent niet dat hij ouder een extreem groot talent laat zien.

[..]

Mijn inschatting is dat hij Ricciardo weldra gewoon op snelheid zal verslaan. Dan zou hij ook daarin weer ongekend jong zijn. Maar helemaal zeker weten doe ik het gewoon niet. Er is gewoon nog steeds een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft, maar dat hij qua pure snelheid niet zo heel bijzonder is.
Die kans is er altijd inderdaad, maar wel heel klein in zijn geval. Hij gaf zelf al aan in een interview na Q3 in Spanje dat Ricciardo in Q3 sneller was doordat die een instelling aan de wagen had veranderd waarvan Verstappen nog niet wist dat het mogelijk was aangezien dat bij Torro Rosso niet mogelijk was.

Hij heeft nog genoeg te leren dus, maar als hij dus zo onervaren in die auto al zo dichtbij zit dan belooft dat veel goeds.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_162485889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Er is gewoon nog steeds een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft
Hoezo is er een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft?
Dat is geen kans en al helemaal geen kansje; die bijzondere kwaliteiten heeft hij reeds meermaals tentoongespreid. 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162485920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:16 schreef Wombcat het volgende:
Hij heeft iig een GP gewonnen dit jaar. Dat kunnen er niet veel zeggen. Twee om precies te zijn.
Maar de omstandigheden waaronder zijn ook bekend.

Hij moet het ook de komende races laten zien. Zo werkt dat bij iedereen. Als Vettel structureel langzamer is dan zijn teamgenoot is het ook met hem klaar.
pi_162485948
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoezo is er een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft?
Dat is geen kans en al helemaal geen kansje; die bijzondere kwaliteiten heeft hij reeds meermaals tentoongespreid. 8)7
Hij zegt in die zin dat het een kansje is dat hij ondanks zijn bijzondere kwaliteiten uiteindelijk toch de snelheid zal missen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_162485985
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:11 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Hij zegt in die zin dat het een kansje is dat hij ondanks zijn bijzondere kwaliteiten uiteindelijk toch de snelheid zal missen.
Pure snelheid zit ook wel snor hoor. Anders hou je de meeste ervaren F1 coureur in een Ferrari die op dezelfde strategie zit als jou niet een halve race achter je. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162486019
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoezo is er een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft?
Dat is geen kans en al helemaal geen kansje; die bijzondere kwaliteiten heeft hij reeds meermaals tentoongespreid. 8)7
Even doorlezen na de komma.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_162486054
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Even doorlezen na de komma.
Ik zag het al :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162486089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:09 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Die kans is er altijd inderdaad, maar wel heel klein in zijn geval. Hij gaf zelf al aan in een interview na Q3 in Spanje dat Ricciardo in Q3 sneller was doordat die een instelling aan de wagen had veranderd waarvan Verstappen nog niet wist dat het mogelijk was aangezien dat bij Torro Rosso niet mogelijk was.

Hij heeft nog genoeg te leren dus, maar als hij dus zo onervaren in die auto al zo dichtbij zit dan belooft dat veel goeds.
Ik twijfel ook nog steeds aan Ricciardo.

Je moet niet teveel naar cijfers kijken. Rosberg is ook niet ineens beter dan Hamilton. De laatste draait tot op heden gewoon een dramatisch seizoen.

Bij Jacques Villeneuve dachten we in het begin ook dat hij meer kon bieden dan er uiteindelijk uit is gekomen.
  FOK!fotograaf woensdag 25 mei 2016 @ 12:18:04 #27
842 Zorro
Z
pi_162486144
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoezo is er een kansje dat hij bijzondere kwaliteiten heeft?
Dat is geen kans en al helemaal geen kansje; die bijzondere kwaliteiten heeft hij reeds meermaals tentoongespreid. 8)7
Het blijft lastig voor veel mensen.
Jos was veel beter dan er ooit is uitgekomen door met name de teams waar hij in zat. Veruit de beste Nederlander ooit. Tot Max mee ging doen. Die steekt daar ver bovenuit en ik ben het met mensen als Brundle en Lauda eens (ook al zo mooi, dat mensen die het talent van Max ontkennen impliciet ook aangeven dat die er geen verstand van hebben...) dat Max het beste is wat de F1 tot nu toe gezien heeft, met uitzondering misschien van Fangio en Clarke, maar dat is niet goed te vergelijken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_162486161
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:12 schreef Geralt het volgende:

[..]

Pure snelheid zit ook wel snor hoor. Anders hou je de meeste ervaren F1 coureur in een Ferrari die op dezelfde strategie zit als jou niet een halve race achter je. :+
Op een circuit welke bekend staat om de beperkte inhaalmogelijkheden? Een coureur die sowieso niet bekend staat om zijn inhaalacties? Niet?
pi_162486192
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:18 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Op een circuit welke bekend staat om de beperkte inhaalmogelijkheden? Een coureur die sowieso niet bekend staat om zijn inhaalacties? Niet?
Die er vervolgens in een betere auto op ervaring (de meeste van iedereen!) niet voorbij komt.

Tevens is Barcelona geen Monaco he. Inhalen is niet onmogelijk in Barcelona.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162486211
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:18 schreef Zorro het volgende:

[..]

Het blijft lastig voor veel mensen.
Jos was veel beter dan er ooit is uitgekomen door met name de teams waar hij in zat. Veruit de beste Nederlander ooit. Tot Max mee ging doen. Die steekt daar ver bovenuit en ik ben het met mensen als Brundle en Lauda eens (ook al zo mooi, dat mensen die het talent van Max ontkennen impliciet ook aangeven dat die er geen verstand van hebben...) dat Max het beste is wat de F1 tot nu toe gezien heeft, met uitzondering misschien van Fangio en Clarke, maar dat is niet goed te vergelijken.
Wie nu al roept dat Verstappen aantoonbaar beter is dan Schumacher, die spoort niet. Of is een beetje doorgeslagen in zijn enthousiasme.
  FOK!fotograaf woensdag 25 mei 2016 @ 12:21:39 #31
842 Zorro
Z
pi_162486244
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie nu al roept dat Verstappen aantoonbaar beter is dan Schumacher, die spoort niet. Of is een beetje doorgeslagen in zijn enthousiasme.
Dit lijkt dan weer op "Schumacher was de beste" aangezien je Senna niet noemt. Daar ben ik het al ruimschoots mee oneens.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_162486250
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:19 schreef Geralt het volgende:

Die er vervolgens in een betere auto op ervaring (de meeste van iedereen!) niet voorbij komt.

Tevens is Barcelona geen Monaco he. Inhalen is niet onmogelijk in Barcelona.
Maar gewoon lastig. En de RB lag wel heel goed in de laatste bocht. Het lukte Ricciardo ook niet bij Vettel ondanks dat hij sneller was op dat moment.
pi_162486266
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie nu al roept dat Verstappen aantoonbaar beter is dan Schumacher, die spoort niet. Of is een beetje doorgeslagen in zijn enthousiasme.
Dat roep ik niet. Ik roep dat Max zich zijn hele carriere al moet bewijzen in minder materiaal en tegen oudere en meer ervaren coureurs en dat hem dat meer dan prima af gaat en dat hij het meest veelbelovende talent van de laatste 10 jaar met gemak is. Waarschijnlijk zelfs de laatste 20 jaar. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162486289
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar gewoon lastig. En de RB lag wel heel goed in de laatste bocht. Het lukte Ricciardo ook niet bij Vettel ondanks dat hij sneller was op dat moment.
Ricardo komt dan ook pas net kijken. Plus de RB is de mindere van de Ferrari. :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162486316
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat roep ik niet. Ik roep dat Max zich zijn hele carriere al moet bewijzen in minder materiaal en tegen oudere en meer ervaren coureurs en dat hem dat meer dan prima af gaat en dat hij het meest veelbelovende talent van de laatste 10 jaar met gemak is. Waarschijnlijk zelfs de laatste 20 jaar. :)
Hij is de beste 18 jarige ooit.
pi_162486389
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ricardo komt dan ook pas net kijken. Plus de RB is de mindere van de Ferrari. :+
De RB was niet echt de mindere afgelopen race. Beter in quali, beter (vooral rustiger) op de weg liggend. Minder vermogen. Voldoende voor de overwinning.
pi_162486546
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De RB was niet echt de mindere afgelopen race. Beter in quali, beter (vooral rustiger) op de weg liggend. Minder vermogen. Voldoende voor de overwinning.
wel, ferrari heeft het in de kwalificatie onwijs laten liggen
pi_162486548
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:26 schreef VEM2012 het volgende:
Voldoende voor de overwinning.
*O* Bier en nootjes vlogen door de kamer hier *O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162486565
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:33 schreef opreis het volgende:

[..]

wel, ferrari heeft het in de kwalificatie onwijs laten liggen
En dat dus. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_162487038
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die er vervolgens in een betere auto op ervaring (de meeste van iedereen!) niet voorbij komt.

Tevens is Barcelona geen Monaco he. Inhalen is niet onmogelijk in Barcelona.
Heb wel het idee dat het Max wel gelukt zou zijn om Vettel in te halen.
pi_162487649
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:51 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Heb wel het idee dat het Max wel gelukt zou zijn om Vettel in te halen.
Hijzelf niet, zei hij bij Pauw, waar hij verklaarde de race gewonnen te hebben door de actie in de derde bocht. als het hem daar niet gelukt was had hij niet verwacht Vettel nog in te kunnen halen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_162487709
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:18 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hijzelf niet, zei hij bij Pauw, waar hij verklaarde de race gewonnen te hebben door de actie in de derde bocht. als het hem daar niet gelukt was had hij niet verwacht Vettel nog in te kunnen halen.
Precies. Max heeft super gereden die race, maar alle geluksfactoren kwamen voor hem ook wel bij elkaar. Wat natuurlijk best een keer mag. Maar veel mensen denken nu dat hij voortaan alles gaan winnen of zo.
pi_162488578
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies. Max heeft super gereden die race, maar alle geluksfactoren kwamen voor hem ook wel bij elkaar. Wat natuurlijk best een keer mag. Maar veel mensen denken nu dat hij voortaan alles gaan winnen of zo.
De RB's (RIC) deden het wel een stuk beter in de "turbulente" lucht dan de Ferrari's die daar zichtbaar moeite mee hadden.
Ik ben overigens wel bovengemiddeld enthousiast over dit weekend omdat de RB's goed zijn op Monaco... geloof wel dat de RB's dit weekend weer voor de Ferrari's komen te staan.

Canada wordt afwachten wat de motor gaat doen (dat gaan we dit weekend niet zien).
pi_162488705
Hoe kan het eigenlijk dat de Mercedes met afstand beter is dan de rest?

Heeft dat met geld of technologie te maken? Aangezien een bijv Ferrari daar best lang rond loopt.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:06:04 #45
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162488722
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:04 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat de Mercedes met afstand beter is dan de rest?

Heeft dat met geld of technologie te maken? Aangezien een bijv Ferrari daar best lang rond loopt.
Motor. Qua aero zijn ze gewoon bagger.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_162488727
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Motor. Qua aero zijn ze gewoon bagger.
:P
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 mei 2016 @ 14:16:33 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:22:59 #48
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_162489076
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:04 schreef Doublepain het volgende:
Hoe kan het eigenlijk dat de Mercedes met afstand beter is dan de rest?

Heeft dat met geld of technologie te maken? Aangezien een bijv Ferrari daar best lang rond loopt.
Kort samengevat hebben zij gewoon het beste hun huiswerk gedaan. Alle andere factoren (budget, engineers, faciliteiten) zijn ze niet uniek in.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:38:40 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489479
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:40:22 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489524
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:22 schreef twiFight het volgende:

[..]

Kort samengevat hebben zij gewoon het beste hun huiswerk gedaan. Alle andere factoren (budget, engineers, faciliteiten) zijn ze niet uniek in.
Nee, zij hebben enorm geprofiteerd van die Mercedesmotor twee jaar geleden. Daardoor hebben ze echt een kast van een voorvleugel kunnen maken.

Williams werd langzaamaan ingehaald door de concurrentie, maar Mercedes heeft nog steeds die voorvleugel. Zodra ze in verkeer rijden is het gedaan met de pret.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')