abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2016 @ 18:28:21 #1
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162468463
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?



Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:

2016

• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
• Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur

2015

• V&D - Warenhuisketen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen

2014

• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen

2013

• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen

2012

• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus

[ Bericht 16% gewijzigd door Cynix ® op 29-06-2016 06:37:57 ]
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2016 @ 18:29:51 #2
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162468494
Is het ergste dal achter de rug?
Wordt het vanaf nu langzaam beter?
Is Sarah Jessica Parker de redding van Blokker?
En wat gaat Hudson's Bay doen?

Vragen, vragen, vragen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162469987
V&D Breda lijkt weer gevuld te gaan worden. Idd, Hudson's Bay:

http://www.nu.nl/breda/42(...)n-pand-vd-breda.html
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:53:24 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162472665
Opvallend dat V&D Utrecht niet genoemd wordt als potentiėle locatie.... het viel me zaterdag nog op wat een enorm pand dat is in Hoog Catharijne.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162473552
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:53 schreef Leandra het volgende:
Opvallend dat V&D Utrecht niet genoemd wordt als potentiėle locatie.... het viel me zaterdag nog op wat een enorm pand dat is in Hoog Catharijne.
En met de uitstraling van een drol.
pi_162477500
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:29 schreef Cynix ® het volgende:
Is het ergste dal achter de rug?
Wordt het vanaf nu langzaam beter?
Is Sarah Jessica Parker de redding van Blokker?
En wat gaat Hudson's Bay doen?

Vragen, vragen, vragen.
Wat heeft SJP hiermee te maken? :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2016 @ 23:01:58 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162477600
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat heeft SJP hiermee te maken? :)
Ingehuurd voor commercials door Blokker om de keten te redden. :X
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162477723
Een algemene opmerking, ik denk dat er geen reden is om in paniek te geraken. Winkels die overbodig zijn geworden gaan failliet, voor bepaalde winkels die het goed doen is er weinig aan de hand, tegenover de winkels die failliet gaan staan nieuwe winkels die we vroeger niet hadden, zij het met een ander model. Een winkel zoals Paradigit heeft weinig bestaansrecht. Niet goed meegegaan met de tijd. Hadden ze de formule aangepast dan hadden ze het best kunnen redden maar met enkel het verkopen van wat hardware die je elders of goedkoper kan kopen of zelf kan samenstellen red je het niet. De desktopmarkt is natuurlijk sowieso helemaal ingestort aangezien een beetje PC-gebruiker tegenwoordig zelf een bak samenstelt, dat is heel erg gemakkelijk en die bak voldoet gegarandeerd aan je wensen terwijl dat bij kant en klare bakken meestal niet het geval is, zeker niet als je wat meer van je computer velangt dan wat een entrylevel-desktop levert. Een iPad koop je bij Mediamarkt of bij een webwinkel. Bij laptops kijk je toch ook wel naar de prijs. Als zo'n winkel nu een goede webshop had opgericht en die zou meer servicegericht zijn gaan handelen (samenstellen van computers voor klanten en die bouwen) dan hadden ze het beste kunnen redden.

My two cents: we hebben behoefte aan winkels die een lage overhead en een zeer groot assortiment hebben. Bij de consumentenelectronica is in Nederland Mediamarkt een goed voorbeeld (in veel andere landen is er ook zo'n winkel), maar ook voor fietsen, kleding etc. is het reuze interessant als je juist hele grote winkels opricht in de grote gemeentes waar klanten gegarandeerd iets van hun smaak kunnen vinden. De overheadkosten van zo'n reuzewinkel kunnen heel erg laag zijn waardoor de prijs competitief is. Kleding moet je immers wel passen en het de hele tijd terugsturen van kleding is niet gratis, hoe graag de klant ook anders denkt.
Voor meubels zie je bijvoorbeeld dat IKEA het al heel erg lang goed doet, hetzelfde concept zou ook prima werken voor kant en klare meubels, goede tweedehandsmeubels etc.
Idem voor schoenen (eigenlijk ook kleding).
We moeten af van het model dat elk dorpje dezelfde tig kleine winkeltjes heeft, het moet meer gebundeld worden in een aanzienlijk kleiner aantal megawinkels. Winkels die dat doen zullen het wel redden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 24-05-2016 23:14:32 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:08:10 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162477846
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:19 schreef k_man het volgende:

[..]

En met de uitstraling van een drol.
Ja, maar dat doet er in een shopping mall als Hoog Catharijne niet heel veel toe, terwijl het qua vloeroppervlak heel fors is, en dat doet er wel toe voor een warenhuisketen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:12:01 #10
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162477971
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar dat doet er in een shopping mall als Hoog Catharijne niet heel veel toe, terwijl het qua vloeroppervlak heel fors is, en dat doet er wel toe voor een warenhuisketen.
Ook nog een voordeel van die megawinkels: die gaan niet in Hoog Catharijne of in De Heuvelgalerie zitten maar buiten de bebouwde kom van een stad waar de grondprijs niet zo hoog is. Omdat je er veel kan vinden vinden mensen het niet erg om er wat verder voor te reizen. Het is het concept van de toekomst. Groot assortiment en een relatief lage prijs. Daarnaast is er natuurlijk altijd ruimte voor speciaalzaken en servicegerichte winkels.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:13:34 #11
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_162478011
Ik ben trouwens blij dat De Schoenenreus failliet is gegaan, dat was een winkel die het echt niet verdiende om te overleven. Je hoefde daar niet te proberen om schoenen in een grotere of kleinere maat te bestellen dan de maten die in hun assortiment zaten. Opgeruimd staat netjes. *O*
Er zijn er trouwens nog een paar in Nederland waarvoor dat geldt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:58:05 #12
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162480200
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.

Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit? :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162481049
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.

Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit? :{
V&D is te beschadigd, dat gaat niet werken.

Sex of fift
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_162481531
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.

Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit? :{
En dan gaat iedereen klagen dat het niet op de oude V&D lijkt... geen strak plan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:58:31 #15
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_162482002
quote:
Hudson's Bay naar oude panden V&D in Tilburg en Breda

AMSTERDAM - De eerste Nederlandse warenhuizen van Hudson's Bay, naast de hoofdvestiging in Amsterdam, komen te staan in Tilburg en Breda. Dat maakte het Canadese winkelconcern woensdag bekend.

Hudson's Bay kondigde vorige week aan dat het de komende twee jaar tot twintig vestigingen in ons land te openen. De onderneming wil zo in het gat springen dat het faillissement van V&D heeft achtergelaten. Duidelijk was toen al dat de hoofdstad als eerste aan de beurt zou komen.

Het warenhuis van Hudson's Bay in Amsterdam wordt gevestigd in het gebouw De Vleeshal en twee andere panden aan het Rokin. Daarnaast strijkt Hudson's Bay neer in de oude panden van V&D aan de Heuvelstraat in Tilburg en in winkelcentrum De Barones in de binnenstad van Breda.
  woensdag 25 mei 2016 @ 09:33:12 #16
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_162482588
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:58 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

Uitgebreider artikel:

http://www.nu.nl/economie(...)derland-bekend-.html

quote:
De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay gaat vier vestigingen openen in Amsterdam, Tilburg en Breda. Verder komt er ook een warenhuis onder het concept Saks OFF 5TH in Amsterdam.
Hudson’s Bay Company (HBC) heeft langlopende huurovereenkomsten gesloten voor bijna 50.000 vierkante meter aan winkeloppervlak.

De warenhuizen van Hudson's Bay worden gevestigd in het gebouw De Vleeshal en aan Rokin 21 en 49 in Amsterdam, in winkelcentrum De Barones in Breda en aan de Heuvelstraat 33 in het centrum van Tilburg.

De eerste winkel van Saks OFF 5TH opent zijn deuren in de Kalvertoren aan de Kalverstraat in Amsterdam.

Hudson's Bay maakte onlangs bekend in Nederland twintig vestigingen te willen openen. De warenhuisketen springt daarmee in het gat dat is ontstaan na het verdwijnen van de V&D.

"We zijn overweldigd door de steun voor HBC in Nederland sinds we vorige week onze entree op de markt aankondigden", zegt Richard Baker, bestuursvoorzitter bij HBC. "Ik ben zeer verheugd met de vooruitgang die het team heeft geboekt bij het veiligstellen van onze eerste vier winkels op A-locaties."
Ook 1 vestiging van Saks in de Kalvertoren dus.
pi_162483762
De voormalige V&D in Groningen zal een Topshelf warenhuis worden: https://www.topshelf.nl/
In Arnhem is ie inmiddels open met een La Place.
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:49:09 #18
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162483994
quote:
HILVERSUM De Hilversumse media- en marketingondernemer Richard Otto wil de merknaam V&D kopen. Hij heeft daartoe een aanvraag ingediend bij de curator van het failliete warenhuis.

Dat meldt De Gooi- en Eemlander. V&D is volgens de eigenaar van omroepplatform Spreekbuis.nl een merknaam die bijna iedere Nederlander kent.

Otto denkt de naam te kunnen gebruiken voor pop-upwinkels, voor bijvoorbeeld de verkoop van dekbedden en schoolspullen onder de naam V&D. Ook is een website met dagaanbiedingen volgens hem een mogelijkheid.

Volgens Otto zijn er wel meerdere kapers op de kust. De curator zou nog met een aantal partijen in gesprek zijn. Mocht dat niets opleveren, dan zou Otto in beeld komen.
En over 10 jaar is het warenhuis weer terug _O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:54:11 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_162484109
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.

Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit? :{
Dat zal wel gewoon Saks worden.... Saks off 5th werkt niet in het NL, vooral omdat we hier ook verder geen Saks Fifth Avenue hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_162484315
Wat een vreselijk lelijke tent is dat Saks Off 5th toch.
"Of all the things I've lost, I miss my mind the most" - Mark Twain / Ozzy Osbourne
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:04:23 #21
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162487350
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 09:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Uitgebreider artikel:

http://www.nu.nl/economie(...)derland-bekend-.html

[..]

Ook 1 vestiging van Saks in de Kalvertoren dus.
Maar het hoofdpand blijft dus nog steeds leeg...
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2016 @ 17:44:23 #22
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162493594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef down_in_it het volgende:
Wat een vreselijk lelijke tent is dat Saks Off 5th toch.




Lelijk of niet kan ik nog niet goed beoordelen, maar of zo'n zaak nou iets toevoegt vraag ik me wel af.
Dit hadden we toch al voldoende? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:30:49 #23
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162501912
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lelijk of niet kan ik nog niet goed beoordelen, maar of zo'n zaak nou iets toevoegt vraag ik me wel af.
Dit hadden we toch al voldoende? :?
Net de coolcat outlet _O-
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:31:38 #24
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162501946
La Place utrecht hoog catharijne gaat ook weer open binnenkort.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162502055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.
Het was vroeger een sterke merknaam, maar dat is nu niet meer. Ze kunnen beter een frisse start maken met een andere naam.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:39:34 #26
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162502286
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ook nog een voordeel van die megawinkels: die gaan niet in Hoog Catharijne of in De Heuvelgalerie zitten maar buiten de bebouwde kom van een stad waar de grondprijs niet zo hoog is. Omdat je er veel kan vinden vinden mensen het niet erg om er wat verder voor te reizen. Het is het concept van de toekomst. Groot assortiment en een relatief lage prijs. Daarnaast is er natuurlijk altijd ruimte voor speciaalzaken en servicegerichte winkels.
Wat jij bepleit is PDV/GDV-locaties, maar dan voor alle productcategorieen.
Terwijl steden al moeite hebben hun binnenstad relevant te houden (=levendigheid, horeca, culturele activiteiten, parkeergeld).
Denk niet dat van de gevolgen van je voorstel een hoop gemeenten blij worden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:59:59 #27
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_162503029
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:44 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lelijk of niet kan ik nog niet goed beoordelen, maar of zo'n zaak nou iets toevoegt vraag ik me wel af.
Dit hadden we toch al voldoende? :?
Wat verwachten we dan? Dat er auto's in een warenhuis staan? Nog steeds zullen er rekken met kleding in Hudson's en Saks staan. Gaat er vooral om wįt er in die rekken hangt. De Bijenkorf is ook geen uniek warenhuis en toch weet het financieel prima te scoren. Dus ze doen iets goed.
  † In Memoriam † woensdag 25 mei 2016 @ 23:08:02 #28
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162503388
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
Wat verwachten we dan?
Geen idee eigenlijk. :)
Maar als je bovenin dit topic kijkt zie je bij de faillissementen vooral kleding- en schoenenketens staan. Ik weet het ook niet hoor, maar daar waren er dus kennelijk iets teveel van.

We hebben in deze reeks al een paar keer gelezen dat er in de toekomst vooral ruimte is voor hele goedkope winkels of juist luxe boetiekjes. HB zit daar weer net tussenin. Geen vlees, geen vis.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:12:34 #29
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162503591
quote:
99s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:08 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. :)
Maar als je bovenin dit topic kijkt zie je bij de faillissementen vooral kleding- en schoenenketens staan. Ik weet het ook niet hoor, maar daar waren er dus kennelijk iets teveel van.

We hebben in deze reeks al een paar keer gelezen dat er in de toekomst vooral ruimte is voor hele goedkope winkels of juist luxe boetiekjes. HB zit daar weer net tussenin. Geen vlees, geen vis.
Saks Off 5th moet, als ik het goed heb, vooral discount merkkleding gaan verkopen.
Da's iets anders dan V&D met vooral eigen merken die de mode niet bijhielden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 23:13:49 #30
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_162503626
Primark in Alkmaar was anders zo druk dat er mensen in de rij stonden voor de opening en dagen later zelfs een 1 klant er uit = 1 klant er in, want het was te druk :')

Goedkope shit scoort blijkbaar. Dat de kwaliteit ook butt is maakt niet uit, 2e hands krijg je er toch niks meer voor. Zo werkt het helaas. Kleding wordt nu ook geconsumeerd. Plastic troep, jaartje aan en wegflikkeren.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:15:34 #31
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_162503708
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:13 schreef djkoelkast het volgende:
Primark in Alkmaar was anders zo druk dat er mensen in de rij stonden voor de opening en dagen later zelfs een 1 klant er uit = 1 klant er in, want het was te druk :')

Goedkope shit scoort blijkbaar. Dat de kwaliteit ook butt is maakt niet uit, 2e hands krijg je er toch niks meer voor. Zo werkt het helaas. Kleding wordt nu ook geconsumeerd. Plastic troep, jaartje aan en wegflikkeren.
Kledingbak hoop ik toch?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 23:17:07 #32
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_162503765
quote:
9s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:15 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Kledingbak hoop ik toch?
Denk je? Volgens mij wordt alles gewoon weggegooid hoor.
Ik hoef geen shit van de Primark trouwens en als wij oude maar nog goede kleding hebben gaat die naar het Leger des heils, brengen we zelf in de stad even naar het 'verkooppunt' toe.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:24:22 #33
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_162504040
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:17 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Denk je? Volgens mij wordt alles gewoon weggegooid hoor.
Ik hoef geen shit van de Primark trouwens en als wij oude maar nog goede kleding hebben gaat die naar het Leger des heils, brengen we zelf in de stad even naar het 'verkooppunt' toe.
Ik hoop dat ze aardrijkskunde op school gehad hebben, kledingindustrie is dodelijke business.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_162504664
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:39 schreef GSbrder het volgende:
Wat jij bepleit is PDV/GDV-locaties, maar dan voor alle productcategorieen.
Ik bepleit het niet zo zeer, ik denk dat dit een van de interessante groeimarkten is voor de winkels. Zij kunnen de voordelen van onlinewinkelen combineren met het echt winkelen. Ik stel trouwens niet dat er alleen maar warenhuizen voor X (bijv. fietsen of electronica) moeten zijn maar als je iets wil kopen waarvoor je een lage overheadmarge betaalt en je weet toch wel wat je wil hebben dan is dat voor de klant ideaal. Bezorgen is immers ook niet gratis, om nog maar te zwijgen over het bezorgen van zware voorwerpen of kleding (hoog terugstuurrisico).

quote:
Terwijl steden al moeite hebben hun binnenstad relevant te houden (=levendigheid, horeca, culturele activiteiten, parkeergeld).
Denk niet dat van de gevolgen van je voorstel een hoop gemeenten blij worden.
Jij hebt een beetje selectief gelezen. Ik heb juist aangegeven dat dit soort winkels niet in de binnenstad zouden zitten, die zouden juist buiten de rand van de steden zitten, buiten de bebouwde kom tussen gemeentes, daar waar de grond relatief weinig kost. De plaatsen waar nu o.a. de IKEA's en doehetzelfwarenhuizen zitten. Je zou een soort van relatief gezellig ingericht magazijnachtig iets krijgen op een heel erg groot oppervlakte waarvan je het product van jouw keuze kan pakken en wat je bij de uigang afrekent.
Of dat gemeentes er blij van worden is een ander verhaal maar voor winkels zit hier m.i. een groeimart. De overheadmarge moet laag zijn, dat lukt niet met al die kleine winkeltjes (waaronder de Blokkers, de HEMA's etc.) in de binnensteden en andere centra van gemeentes.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:47:32 #35
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162504782
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik bepleit het niet zo zeer, ik denk dat dit een van de interessante groeimarkten is voor de winkels. Zij kunnen de voordelen van onlinewinkelen combineren met het echt winkelen. Ik stel trouwens niet dat er alleen maar warenhuizen voor X (bijv. fietsen of electronica) moeten zijn maar als je iets wil kopen waarvoor je een lage overheadmarge betaalt en je weet toch wel wat je wil hebben dan is dat voor de klant ideaal. Bezorgen is immers ook niet gratis, om nog maar te zwijgen over het bezorgen van zware voorwerpen of kleding (hoog terugstuurrisico).
Waarom zou dat moeten bestaan? Zijn er zoveel mensen in de markt voor een fiets, die een grotere hoeveelheid fietsen voor de vergelijking behoeven? Als dat het geval zou zijn geweest, waren uitsluitend de grote fietsenwinkels overeind gebleven. Dat elektronica een markt is waar heel veel verschillende goederen van bestaan met verschillende functionaliteiten die een grote groep consumenten willen en gebruiken, maakt het al anders dan een fiets, waar de gemiddelde consument minder diverse eisen bij kan hebben.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_162504808
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten bestaan? Zijn er zoveel mensen in de markt voor een fiets, die een grotere hoeveelheid fietsen voor de vergelijking behoeven? Als dat het geval zou zijn geweest, waren uitsluitend de grote fietsenwinkels overeind gebleven. Dat elektronica een markt is waar heel veel verschillende goederen van bestaan met verschillende functionaliteiten die een grote groep consumenten willen en gebruiken, maakt het al anders dan een fiets, waar de gemiddelde consument minder diverse eisen bij kan hebben.
Ik was nog niet klaar met mijn reactie. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:49:27 #37
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162504847
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt een beetje selectief gelezen. Ik heb juist aangegeven dat dit soort winkels niet in de binnenstad zouden zitten, die zouden juist buiten de rand van de steden zitten, buiten de bebouwde kom tussen gemeentes, daar waar de grond relatief weinig kost.
Of dat gemeentes er blij van worden is een ander verhaal maar voor winkels zit hier m.i. een groeimart. De overheadmarge moet laag zijn, dat lukt niet met al die kleine winkeltjes (waaronder de Blokkers, de HEMA's etc.) in de binnensteden en andere centra van gemeentes.
Het is niet selectief gelezen, het is bekeken vanuit de consument en de gedachte dat consumenten behoeften hebben aan keuze uit xxx artikelen voor hun aankoop. Tevens geef ik aan dat voor veel gemeenten de negatieve effecten niet op zullen wegen tegen het consumentenvoordeel. De Blokkers en HEMA's hebben een relatief grote productcatalogus voor hun vloeroppervlak, waarbij de grotere winkels (Zara en de H&Ms) juist een kleine keur aan goederen aanbieden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:49:38 #38
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162504857
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was nog niet klaar met mijn reactie. ;)
Zie #37
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_162505035
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:47 schreef GSbrder het volgende:
aarom zou dat moeten bestaan? Zijn er zoveel mensen in de markt voor een fiets, die een grotere hoeveelheid fietsen voor de vergelijking behoeven?
Die fiets is een willekeurig voorbeeld en ja, er zijn de laatste jaren fietswarenhuizen ontstaan die succesvol zijn omdat de kleine fietsenmakers simpelweg een relatief oge overheadmarge hadden door de kleine schaal. Dit toont aan dat het concept goed werkt. Waarom? Fietsen zijn duur (als je een goede fiets wil kopen), als je dan ergens 150 euro minder betaalt dan is dat erg mooi meegenomen.
Er zijn er meer maar een van de actualiteitenprogramma's (Nieuwsuur of Eenvandaag) besteede relatief kort geleden (1-3 jaar schat ik) uitgebreid aandacht aan een zo'n ondernemer die juist deze zaak startte om die reden.

Belangrijker: netto maakt het voor de economie waarschijnlijk weinig uit. De een zijn dood, de ander zijn brood. Als het een beetje mee zit dan verbetert de service in een bepaald opzicht want probeer nu bijvoorbeeld maar eens schoenen in maat 50 te bestellen. De leveranciers doen enkel zaken met de dealers en die dealers hebben ze nauwelijks in huis omdat we in Nederland heel erg veel hele kleine schoenenwinkeltjes hebben die een heel erg klein afzetgebied hebben. Immers winkelen de meeste Nederlanders binnen een straal van 10 km. binnen hun woning dus met uitzondering van speciaalzaken geldt dit. Als gevolg daarvan heb je zeer grote spreidingen m.b.t. de vraag naar 'extreme' maten waardoor individuele filialen van ketens of franchisezaken niet het risico willen lopen met die maten te blijven zitten. Het is toch wel leuk als je dan in elke provincie 1 tot een paar megazaken hebt waar je wel meteen kan kopen. Ik zie er de voordelen van in.
Idem voor computers: 1 zaak waarbij je met een lage marge direct alle onderdelen (voeding, moederbord, CPU, grafische kaart, geluidskaart...) kan kopen in plaats van dat je een kant en klare bak bij de Paradigit moet kopen.
Je kan natuurlijk ook zulke dingen online bestellen maar veel mensen vinden het prettig om het direct in een winkel op te kunnen halen. Als zo'n winkel lage overheadkosten heeft dan is de prijs competitief met wat een goede onlinewinkel kan bieden.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162505056
Een hoog glazenbolgehalte maar hé, daarvoor is het een discussie. Zolang meningen onderbouwd zijn en visies gestaafd zijn is dat alleen maar leuk. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:01:26 #41
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162505158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Die fiets is een willekeurig voorbeeld en ja, er zijn de laatste jaren fietswarenhuizen ontstaan die succesvol zijn omdat de kleine fietsenmakers simpelweg een relatief oge overheadmarge hadden door de kleine schaal. Dit toont aan dat het concept goed werkt. Waarom? Fietsen zijn duur (als je een goede fiets wil kopen), als je dan ergens 150 euro minder betaalt dan is dat erg mooi meegenomen.
Er zijn er meer maar een van de actualiteitenprogramma's (Nieuwsuur of Eenvandaag) besteede relatief kort geleden (1-3 jaar schat ik) uitgebreid aandacht aan een zo'n ondernemer die juist deze zaak startte om die reden.

Belangrijker: netto maakt het voor de economie waarschijnlijk weinig uit. De een zijn dood, de ander zijn brood. Als het een beetje mee zit dan verbetert de service in een bepaald opzicht want probeer nu bijvoorbeeld maar eens schoenen in maat 50 te bestellen. De leveranciers doen enkel zaken met de dealers en die dealers hebben ze nauwelijks in huis omdat we in Nederland heel erg veel hele kleine schoenenwinkeltjes hebben die een heel erg klein afzetgebied hebben. Immers winkelen de meeste Nederlanders binnen een straal van 10 km. binnen hun woning dus met uitzondering van speciaalzaken geldt dit. Als gevolg daarvan heb je zeer grote spreidingen m.b.t. de vraag naar 'extreme' maten waardoor individuele filialen van ketens of franchisezaken niet het risico willen lopen met die maten te blijven zitten. Het is toch wel leuk als je dan in elke provincie 1 tot een paar megazaken hebt waar je wel meteen kan kopen. Ik zie er de voordelen van in.
Idem voor computers: 1 zaak waarbij je met een lage marge direct alle onderdelen (voeding, moederbord, CPU, grafische kaart, geluidskaart...) kan kopen in plaats van dat je een kant en klare bak bij de Paradigit moet kopen.
Je kan natuurlijk ook zulke dingen online bestellen maar veel mensen vinden het prettig om het direct in een winkel op te kunnen halen. Als zo'n winkel lage overheadkosten heeft dan is de prijs competitief met wat een goede onlinewinkel kan bieden.
Hier komt gewoon Christaller om de hoek kijken; als we alle fietsenzaken in een stad bundelen naar een winkel, al dan niet in een vinex-locatie, dan heb je weer een hoop mensen die met de auto moeten om daar hun fietsen te bekijken, keuze uit honderden modellen terwijl ze geen flauw idee hebben wat ze willen hebben en uiteindelijk een suboptimaal aanbod, want een fietsenverkoper is een veel gevallen ook een fietsenmaker, dus is het prettig als je in je buurtje naar de verkoper toe kan om ook even je derailleur te repareren. Net zoals mensen niet zitten te wachten op 40 verschillende soorten blikjes tomatenpuree bij de Albert Heijn, zitten ze ook niet te wachten op fietsenwarenhuizen.

En het feit dat de een z'n brood, de ander z'n dood is, gaat niet helemaal op m.b.t. de ruimtelijke ordening. Een hoop dieren gaan dood als je meer malls krijgt en grotere winkelvolumes aan de randen van de steden, doordat het een organisatie meer inricht op autogebruik. Kijk maar eens naar de Hypermarchees in Frankrijk of de Wal-marts in de VS.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_162505164
quote:
15s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef GSbrder het volgende:
Het is niet selectief gelezen, het is bekeken vanuit de consument en de gedachte dat consumenten behoeften hebben aan keuze uit xxx artikelen voor hun aankoop.
En waar gaan ze meer artikelen vinden, in kleine winkeltjes in binnensteden waar je een paar honderd euro per vierkante meter huur betaalt (laat het een andere prijs zijn, dan is dit een hyperbool ;)) of op de plaatsen waar nu de IKEA's en bouwmarkten zitten? Waar gaat de overhead lager kunnen zijn? Bij megawinkels die een (sub)provinciaal afzetgebied met honderdduizenden tot miljoenen mensen hebben die lage grondkosten hebben of al die kleine winkeltjes die een gemeentelijk afzetgebied hebben duizenden tot hooguit tienduizenden potentiėle klanten en die dure grondkosten hebben?

quote:
De Blokkers en HEMA's hebben een relatief grote productcatalogus voor hun vloeroppervlak
Dat klopt maar het schaalnadeel nekt hen wel tenzij ze heel erg goed inspelen op wat de klanten willen en dan moet je je afvragen wat ze de klanten nog kunnen bieden wat ze niet elders kunnen halen?
Het zal jou vast niet ontgaan zijn dat de beide winkelketens het de laatste jaren heel erg zwaar hebben gehad. Als je daarentegen kijkt naar de winkels die de laatste jaren succes hebben, die hebben gemeenschappelijk dat ze lage overheadkosten hebben. Dat zegt meer dan alle beschouwingen die we erop los kunnen laten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 26 mei 2016 @ 00:05:54 #43
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_162505264
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En waar gaan ze meer artikelen vinden, in kleine winkeltjes in binnensteden waar je een paar honderd euro per vierkante meter huur betaalt (laat het een andere prijs zijn, dan is dit een hyperbool ;)) of op de plaatsen waar nu de IKEA's en bouwmarkten zitten? Waar gaat de overhead lager kunnen zijn? Bij megawinkels die een (sub)provinciaal afzetgebied met honderdduizenden tot miljoenen mensen hebben die lage grondkosten hebben of al die kleine winkeltjes die een gemeentelijk afzetgebied hebben duizenden tot hooguit tienduizenden potentiėle klanten en die dure grondkosten hebben?
Waar ga je meer consumenten door je winkel trekken; in een winkelstraat met vele duizenden passanten per uur, doordat ze winkelen in de binnenstad handig vinden en niet alleen een spijkerbroek kunnen kopen, maar ook hun koffiepads, een museum kunnen bezoeken en een theetje kunnen drinken op het terras, of op een verlaten industrieterrein waar niets te beleven is en je al je passanten met je winkel moet weten te trekken, in plaats van de concentratievoordelen van de stad?

quote:
Dat klopt maar het schaalnadeel nekt hen wel tenzij ze heel erg goed inspelen op wat de klanten willen en dan moet je je afvragen wat ze de klanten nog kunnen bieden wat ze niet elders kunnen halen?
Het zal jou vast niet ontgaan zijn dat de beide winkelketens het de laatste jaren heel erg zwaar hebben gehad. Als je daarentegen kijkt naar de winkels die de laatste jaren succes hebben, die hebben gemeenschappelijk dat ze lage overheadkosten hebben. Dat zegt meer dan alle beschouwingen die we erop los kunnen laten.
Ze hebben een schaalvoordeel niet per definitie op locatieniveau nodig.
Schaalvoordeel is ook te bereiken met een netwerk van distributiecentra en inkoopformules.
Dat de Blokker en de HEMA het slecht doen, heeft deels te maken met hun productcategorisering, maar gek genoeg hanteert een Action hetzelfde systeem van een grote productklasse en gaat het bij de Action voor de wind. De HEMA en de Blokker bieden simpelweg niet aan wat de consument wil, maar of dat aan de maat van de winkel ligt, valt te bezien.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_162507527
quote:
12s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:

Ze hebben een schaalvoordeel niet per definitie op locatieniveau nodig.
Schaalvoordeel is ook te bereiken met een netwerk van distributiecentra en inkoopformules.
...
Dat is een van de zaken die men aangaf waarom Blokker/Intertoys/Bart Smit zo'n problemen hadden; zelfde moederorganisatie maar verschillende magazijnen en distributiekanalen.
Zet dat in een centraal magazijn met dezelfde partij voor de bevoorrading van de winkels en je bent al een hoop overhead kwijt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 13:10:12 #45
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162513811
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:49 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

En over 10 jaar is het warenhuis weer terug _O-
Pop-up schoolcampus zou wel werken. Bruna en co zijn niet gat wat vd heeft achtergelaten met betrekking tot de schoolcampus

o ja, ik hoor op het nieuws dat Esprit ook niet goed gaat
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:11:56 #46
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162513854
over 10 jaar hebben we alleen nog maar Buitenlandse bedrijven in straatbeeld.
daar maar ik me zorgen over.
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:16:06 #47
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162513951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:11 schreef KingRadler het volgende:
over 10 jaar hebben we alleen nog maar Buitenlandse bedrijven in straatbeeld.
daar maar ik me zorgen over.
In elke stad in Europa dezelfde winkelstraten
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 13:17:21 #48
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162513981
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:11 schreef KingRadler het volgende:
over 10 jaar hebben we alleen nog maar Buitenlandse bedrijven in straatbeeld.
daar maar ik me zorgen over.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:20:06 #49
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162514039
een Winkelstraat zonder Blokker en Hema is dat voor te stellen.
pi_162515342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:10 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Pop-up schoolcampus zou wel werken. Bruna en co zijn niet gat wat vd heeft achtergelaten met betrekking tot de schoolcampus

o ja, ik hoor op het nieuws dat Esprit ook niet goed gaat
http://nos.nl/artikel/210(...)gaan-of-blijven.html :{

Ik hoop dat het blijft. Het is een fijne zaak voor neutraal uitziende (en vooruit, misschien wel saaie) kleding die lang mee mag gaan, het zijn niet van die wegwerp-vodjes.
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:20:45 #51
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162515647
wat zou je doen weggaan of blijven bij Esprit :'(
pi_162517166
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:20 schreef KingRadler het volgende:
een Winkelstraat zonder Blokker en Hema is dat voor te stellen.
De blokker kan per direct instorten zonder dat ik het in de gaten heb.
HEMA daarentegen kom ik nog regelmatig.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_162520706
Voorheen stond er hier altijd wel een aantal klanten tegelijk bij de kassa in de Blokker. De laatste maanden is de kassa niet eens meer bemand en de winkel wordt steeds leger qua verkoopwaar. :{
pi_162521781
NIET DE ESPRIT
Tap tap tap
pi_162522175
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:32 schreef CherryLips het volgende:
NIET DE ESPRIT
Oh nee, waar moeten al die bibliothecaressen dan hun kleren kopen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_162522555
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh nee, waar moeten al die bibliothecaressen dan hun kleren kopen?
Vertalers ;(
Tap tap tap
  donderdag 26 mei 2016 @ 19:06:59 #57
141482 Q.
JurassiQ
pi_162522591
quote:
10s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:46 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Oh nee, waar moeten al die bibliothecaressen dan hun kleren kopen?
Gewoon naakt. :7
For great justice!
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2016 @ 19:44:43 #58
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162523366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 17:36 schreef Nia het volgende:
Voorheen stond er hier altijd wel een aantal klanten tegelijk bij de kassa in de Blokker. De laatste maanden is de kassa niet eens meer bemand en de winkel wordt steeds leger qua verkoopwaar. :{
Weet je, behalve de vaak genoemde uitzonderingen als Primark, Kruidvat en Action zie ik steeds legere winkels. Zelfs bij de C&A is de kassa niet meer permanent bemand, maar moet je op een belletje drukken en komt er ergens iemand uit het magazijn of de kantine.

Maar ook in een Vögele, Lucardi, Siebel, Sola, Van Lier, Best Business of zelfs een Op=Op zie je nog zelden meer dan 3 klanten tegelijk. En organisatorisch moeten er meestal minimaal 2-3 verkoopsters /vakkenvulsters aanwezig zijn, dus die zijn vrijwel continu in de meerderheid.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 26 mei 2016 @ 19:52:53 #59
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162523549
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2016 @ 19:55:20 #60
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162523612
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
Ze zitten in ieder geval nog in Geldrop, Veldhoven en Best. Misschien alleen hier in het zuiden? :?
Nou ja, niet lang meer waarschijnlijk, die gaan geheid weer omvallen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162523627
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
Is de vögele gevlogen? :o
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2016 @ 19:56:29 #62
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162523646
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Is de vögele gevlogen? :o
Alle Vögeles hebb0n nest0s. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162523688
Ik vraag me steeds meer af wat nou de lol is aan dit soort geleuter over winkels.
Het is een vrij land natuurlijk maar interessanter wordt het er bepaald niet op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2016 @ 19:58:49 #64
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162523711
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:57 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vraag me steeds meer af wat nou de lol is aan dit soort geleuter over winkels.
Tsja, zinloos lullen over voetbal, zinloos lullen over winkels en over 100 jaar zijn we allemaal d00d.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162523741
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:58 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Tsja, zinloos lullen over voetbal, zinloos lullen over winkels en over 100 jaar zijn we allemaal d00d.
En dan hebben wij onze kostbare tijd nuttig besteed. Dat wil je zeggen. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  † In Memoriam † donderdag 26 mei 2016 @ 20:00:34 #66
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162523754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:59 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dan hebben wij onze kostbare tijd nuttig besteed. Dat wil je zeggen. :D
Nee, maar heb je een beter idee? :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162523791
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:00 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, maar heb je een beter idee? :D
Zeker. Duizend dingen komen zomaar bij me op. Terwijl ik ook maar wat nutteloos rondzwerf hier.
Comes a time.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162525026
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:20 schreef KingRadler het volgende:
een Winkelstraat zonder Blokker en Hema is dat voor te stellen.
Gemakkelijk! Ik mis een komma voor "is". Dat leest wat gemakkelijker. ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:13 schreef djkoelkast het volgende:
Goedkope shit scoort blijkbaar. Dat de kwaliteit ook butt is maakt niet uit, 2e hands krijg je er toch niks meer voor. Zo werkt het helaas. Kleding wordt nu ook geconsumeerd. Plastic troep, jaartje aan en wegflikkeren.
Breek me de bek er niet over open! Kleding gaat tegenwoordig veel te snel stuk en inderdaad en de shirts ademen niet goed genoeg. Wat heb je aan bovenkleding wat geen zweet absorbeert terwijl het warmer dan pak hem beet 20 graden Celsius is?

[ Bericht 26% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2016 21:07:36 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162525405
quote:
12s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waar ga je meer consumenten door je winkel trekken; in een winkelstraat met vele duizenden passanten per uur, doordat ze winkelen in de binnenstad handig vinden en niet alleen een spijkerbroek kunnen kopen, maar ook hun koffiepads, een museum kunnen bezoeken en een theetje kunnen drinken op het terras, of op een verlaten industrieterrein waar niets te beleven is en je al je passanten met je winkel moet weten te trekken, in plaats van de concentratievoordelen van de stad?
De vraag is of dat mensen er nog zoveel behoefte aan hebben om hun verveling tegen te gaan door twee keer per week door een winkelstraat te slenteren. Als je functioneel naar de winkels gaat als het eens nodig is en al die winkels zijn bij elkaar op het 'industrieterrein' dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.

quote:
Ze hebben een schaalvoordeel niet per definitie op locatieniveau nodig.
Schaalvoordeel is ook te bereiken met een netwerk van distributiecentra en inkoopformules.
Dan bereik je slechts een schaalvoordeel voor de inkoop, voor de winkel zelf blijf je relatief hoge overheadkosten hebben. Het voorbeeldje met die kassa's is wat dat betreft wel aardig, 3 man bij een klein winkeltje waarbij de helft van de tijd 2 man zich vervelen of 3 man in een grotere winkel waarbij af en toe de klanten wat langer moeten wachten. Er zijn zo nog veel meer voorbeelden (energierekening die lager is per vierkante meter verkochte spullen, groter assortiment waardoor klanten vinden wat ze nodig hebben...).

quote:
Dat de Blokker en de HEMA het slecht doen, heeft deels te maken met hun productcategorisering, maar gek genoeg hanteert een Action hetzelfde systeem van een grote productklasse en gaat het bij de Action voor de wind. De HEMA en de Blokker bieden simpelweg niet aan wat de consument wil, maar of dat aan de maat van de winkel ligt, valt te bezien.
Het lijkt me duidelijk dat het met de Action goed gaat omdat de prijs goed is. Cooolblue heeft ook succes omdat het bepaalde producten verkoopt (doch veel te weinig) die bij gewone winkels net wat moeilijker te krijgen zijn (probeer maar eens een fatsoenlijke grafische kaart te kopen bij de Mediamaarkt of bij Paradigit (niet op voorraad, bestellen...) en daar net wat duurder zijn (niet altijd, een simpel toetsenbord kost wel minder bij bijvoorbeeld de Mediamaarkt maar voor een hoofdtelefoon moet je bij de Mediamaarkt dan weer 30 euro meer betalen). Een slimme formule van grote magazijnen (goedkope locatie) en kleine winkels.
Bottomline, je moet iets bieden wat andere winkels niet bieden, of dat het nu om gewone winkels gaat of om webwinkels. Wat dat betreft is er niets veranderd. :)

Ik heb niet de indruk dat de Blokker of de HEMA slechter zijn geworden dan 20 jaar geleden: dezelfde soort spullen, dezelfde prijs. De Blokker is wellicht gewoon wat te duur, wat bij de HEMA precies het probleem is weet ik niet. Elke keer als ik er kom dan is het toch best wel druk. Ik kom er trouwens liever niet aangezien het er voor mij wat te claustrofobisch is. Een beetje vind ik niet erg maar ik wil graag een beetje snel de winkel in en uit zijn en dat gaat bij die winkel niet (weinig ruimte waardoor je zo snel kan gaan als de slak voor je, ik heb moeite om daar te vinden wat ik zoek). Wat dat betreft ben ik een echte man, ik heb een hekel aan winkelen. :)

[ Bericht 50% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2016 21:01:04 (Links verwijderd, spelfouten wegens linkdump :6 ) ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_162525925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:09 schreef female81 het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/210(...)gaan-of-blijven.html :{

Ik hoop dat het blijft. Het is een fijne zaak voor neutraal uitziende (en vooruit, misschien wel saaie) kleding die lang mee mag gaan, het zijn niet van die wegwerp-vodjes.
Het fatsoenlijk betalen van de mensen die de kleding maken en het ervoor zorgen dat ze veilig werken (kleuren van jeans en zo) zit er dus voorlopig niet in. :{
Overigens zijn er in Nederland (DuPont) ook mensen ziek geworden doordat ze met te weinig beschermende maatregelen moesten werken met stoffen waarvan Lycra wordt gemaakt. Het lijkt me duidelijk dat ook dat een kwestie van geld was: meer beschermende maatregelen is duurder. De wetgeving moet op dit soort vlakken veel strenger worden. Ik betaal ook graag niet onnodig te veel voor kleding maar laat ze maar de concurrentie aangaan door bijvoorbeeld geen geld te verspillen aan reclame en fotomodellen (maak een goed product wat via mond op mond reclame populair wordt) en dat soort dingen. Misschien ben ik te idealistisch, ik geloof graag dat een goed product vanzelf wordt verkocht. Ja, ik weet dat er uitzonderingen zijn in bepaalde unieke sectoren (Bčtamax die het verloor ondanks dat het een beter product was dankzij betere marketing van VHS en het feit dat bedrijven nu eenmaal 1 formaat moeten kiezen).

[ Bericht 7% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2016 21:18:59 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Redactie Frontpage maandag 6 juni 2016 @ 19:21:31 #71
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_162795483
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poėtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_162798125
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 18:29 schreef Cynix ® het volgende:
Is het ergste dal achter de rug?
Wordt het vanaf nu langzaam beter?
Is Sarah Jessica Parker de redding van Blokker?
En wat gaat Hudson's Bay doen?

Vragen, vragen, vragen.
Wat heeft zij hiermee te maken?
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 20:37:40 #73
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162798181
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:35 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat heeft zij hiermee te maken?
Blokker heeft haar ingehuurd voor een meerjarencampagne en we kunnen haar dus regelmatig tegenkomen in commercials voor Blokker.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162798212
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:37 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Blokker heeft haar ingehuurd voor een meerjarencampagne en we kunnen haar dus regelmatig tegenkomen in commercials voor Blokker.
Wow! Dat gaat nooit werken. Tenminste......als men de zaak zelf niet gaat veranderen.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 20:40:29 #75
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162798285
quote:
quote:
De Zwitserse kledingketen Charles Vögele wil alle 41 vestigingen in Belgiė sluiten. Daardoor zijn 210 banen bedreigd. Dat meldt het bedrijf maandag.
De vestigingen in Nederland zijn ook even dicht geweest. Een deel is snel weer heropend, en die leken ook wel weer even te lopen met frisse nieuwe collecties en inrichting, maar dat lijkt van korte duur. De meeste filialen kwijnen nu weer even hard weg.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 20:43:13 #76
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162798383
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wow! Dat gaat nooit werken. Tenminste......als men de zaak zelf niet gaat veranderen.
Ze gaan de winkels wel veranderen, ruimer en netter en zo. Ook een fris nieuw logo met zwarte letters en een oranje punt. Maar of dat het tij kan keren is afwachten. De hele keten (Blokker, Xenos, Markramer, Leenbakker, etc) is allemaal even stoffig, rommelig, oubollig, saai en achterhaald. Daar moet dus een behoorlijk frisse wind storm doorheen. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162798427
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:43 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Ze gaan de winkels wel veranderen, ruimer en netter en zo. Ook een fris nieuw logo met zwarte letters en een oranje punt. Maar of dat het tij kan keren is afwachten. De hele keten (Blokker, Xenos, Markramer, Leenbakker, etc) is allemaal even stoffig, rommelig, oubollig, saai en achterhaald. Daar moet dus een behoorlijk frisse wind storm doorheen. :Y
Wat zou je daar serieus aan moeten doen om het te laten werken? Opruimen en een nieuw logo is het niet.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 20:48:57 #78
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162798631
Vandaag een presentatie van de CEO van A.S. Watson bijgewoond, waaronder o.a. Kruidvat, Trekpleister en ICI Paris vallen. Die gaan dus nog wel jofel als de neten. Gemiddeld wordt één winkel per dag geopend. Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!

Kruidvat werkt sterk met 'opportunity-sales'. Zien ze bijvoorbeeld dat de Mediamarkt 2.500 navigatie-apparaten per maand verkoopt, dan kopen ze ook een partij op en knallen ze er in één week 15.000 stuks uit! Ze kunnen heel goed leven met de helft van de gebruikelijke marges.

Het kan dus nog wel! :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162798692
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag een presentatie van de CEO van A.S. Watson bijgewoond, waaronder o.a. Kruidvat, Trekpleister en ICI Paris vallen. Die gaan dus nog wel jofel als de neten. Gemiddeld wordt één winkel per dag geopend. Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!

Kruidvat werkt sterk met 'opportunity-sales'. Zien ze bijvoorbeeld dat de Mediamarkt 2.500 navigatie-apparaten per maand verkoopt, dan kopen ze ook een partij op en knallen ze er in één week 15.000 stuks uit! Ze kunnen heel goed leven met de heft van de gebruikelijke marges.

Het kan dus nog wel! :Y
Het kan ook wel. Maar niet meer als Blokker denk ik.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 20:52:16 #80
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162798785
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat zou je daar serieus aan moeten doen om het te laten werken? Opruimen en een nieuw logo is het niet.
Geen idee. Al is er misschien toch nog wel ruimte voor een winkel met kop en schotels en Curver wasmanden. Je moet zoiets tenslotte toch érgens kopen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162798823
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:52 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Geen idee. Al is er misschien toch nog wel ruimte voor een winkel met kop en schotels en Curver wasmanden. Je moet zoiets tenslotte toch érgens kopen.
Tja. Dat doe je online tegenwoordig. Wanneer kwam jij er voor het laatst?
  roze maandag 6 juni 2016 @ 21:02:00 #82
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162799241
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef Cynix � het volgende:
Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!
Haha wow.

Ik moet zeggen ik vind de kruidvat ook wel leuk om af en toe rond te lopen. Make-up kopen, bij de aanbiedingen kijken, lekkere chocolade voor weinig geld meenemen etc. Het is voor mij net als de Action, neem altijd meer mee dan ik wou hebben als ik daar ben.
Your beauty never ever scared me.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 21:03:06 #83
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162799289
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:53 schreef Jaroon het volgende:
Tja. Dat doe je online tegenwoordig. Wanneer kwam jij er voor het laatst?
Mwao, een wasmand heb ik een jaar of 10 geleden voor het laatst gekocht, maar vorige week wel een Senseo classic voor ¤49,95 gescoord. De ouwe was op. Tsja, ik kom er bijna langs uit mijn werk en via Bol.com of Mediamarkt (waar het apparaat trouwens exact even duur was) moet ik toch weer net thuis zijn of alsnog er op uit om het pakketje ergens op te pikken.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162799331
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:03 schreef Cynix ® het volgende:
Mwao, een wasmand heb ik een jaar of 10 geleden voor het laatst gekocht, maar vorige week wel een Senseo classic voor ¤49,95 gescoord. De ouwe was op. Tsja, ik kom er bijna langs uit mijn werk en via Bol.com of Mediamarkt (waar het apparaat trouwens exact even duur was) moet ik toch weer net thuis zijn of alsnog er op uit om het pakketje ergens op te pikken.
Dus bij toeval koop je dan een heel fout apparaat.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 21:05:01 #85
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162799371
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:04 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dus bij toeval koop je dan een heel fout apparaat.
I know. Die is alleen voor 's ochtends als we nog half slapen en alles snel en gemakkelijk moet. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162799421
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

I know. Die is alleen voor 's ochtends als we nog half slapen en alles snel en gemakkelijk moet. ;)
Ik begrijp het.....;)
pi_162802428
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

I know. Die is alleen voor 's ochtends als we nog half slapen en alles snel en gemakkelijk moet. ;)
Nespresso is net zo makkelijk en smaakt wel ergens naar. Het verbaast met dat er mensen zijn die een nieuwe Senseo kopen. Je zou denken dat je die fout wellicht één keer maakt, maar daarna heb je toch door dat het troep is?
pi_162802508
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
Heel Kerkrade is inmiddels toch wel uit Kerkrade vertrokken? ;(
pi_162802519
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Nespresso is net zo makkelijk en smaakt wel ergens naar. Het verbaast met dat er mensen zijn die een nieuwe Senseo kopen. Je zou denken dat je die fout wellicht één keer maakt, maar daarna heb je toch door dat het troep is?
Het heeft niets met koffie te maken. Nespresso is wel wat duurder in gebruik.
  † In Memoriam † maandag 6 juni 2016 @ 22:41:33 #90
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162802633
quote:
7s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:35 schreef k_man het volgende:

[..]

Nespresso is net zo makkelijk en smaakt wel ergens naar. Het verbaast met dat er mensen zijn die een nieuwe Senseo kopen. Je zou denken dat je die fout wellicht één keer maakt, maar daarna heb je toch door dat het troep is?
Hebben we ook. Voor 's avonds. :D
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162802745
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:41 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hebben we ook. Voor 's avonds. :D
Dan ben je een beetje een slappe hond dat je nu dan weer een senseo koopt. Leg dat je kinderen maar uit.
  maandag 6 juni 2016 @ 22:44:33 #92
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162802754
Zelf malen en een percolator gebruiken om te zetten. Low tech slow koffie, goedkoop en heerlijk. Scheelt je honderden of duizenden euro's, en ik vind die koffie het lekkerst (vanwege de verse maling, vooral)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_162802791
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:44 schreef Perrin het volgende:
Zelf malen en een percolator gebruiken om te zetten. Low tech slow koffie, goedkoop en heerlijk. Scheelt je honderden of duizenden euro's, en ik vind die koffie het lekkerst (vanwege de verse maling, vooral)
Idd het lekkerst.
pi_162802892
Ik heb ook een tijd oploskoffie gedronken. Ook geen tijd om trots op te zijn....buiten de gele tanden om.
  maandag 6 juni 2016 @ 22:55:07 #95
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162803153
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:48 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb ook een tijd oploskoffie gedronken. Ook geen tijd om trots op te zijn....buiten de gele tanden om.
Eerlijk van je om dat op te biechten hier.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_162803190
quote:
14s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:55 schreef Perrin het volgende:

[..]

Eerlijk van je om dat op te biechten hier.
Ik vond het ook wel bijzonder dat te durven.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 12:46:59 #97
174940 W00fer
Maar echt
pi_162812593
quote:
99s.gif Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag een presentatie van de CEO van A.S. Watson bijgewoond, waaronder o.a. Kruidvat, Trekpleister en ICI Paris vallen. Die gaan dus nog wel jofel als de neten. Gemiddeld wordt één winkel per dag geopend. Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!

Kruidvat werkt sterk met 'opportunity-sales'. Zien ze bijvoorbeeld dat de Mediamarkt 2.500 navigatie-apparaten per maand verkoopt, dan kopen ze ook een partij op en knallen ze er in één week 15.000 stuks uit! Ze kunnen heel goed leven met de helft van de gebruikelijke marges.

Het kan dus nog wel! :Y
Of je nou trots moet zijn op stunten met marges en de prijs nog verder onder druk zetten vraag ik me af. Het komt het imago van je stad niet echt ten goede met die dumpwinkels.

Die 15k stuks navigatie zijn navigatiesystemen ja. Maar je moet niet vragen wat voor soort. Ze doen het, maar na 1 jaar nog maar half of je krijgt geen kaartupdates meer of de mount breekt af vanwege zwak plastic. Alles onder het mom van "het is goedkoop dus je mag niet zeuren". De koop en pleur weg maatschappij bevorderen, dat doen ze. Natuurlijk zijn er merkartikelen en goede producten bij maar zij monitoren natuurlijk ook wat een Big Bazar en een Action doet.

Aantal jaar geleden had je de Prijstopper. Een oerlelijk concept in oude pandjes met witgoed, onder de vlag van It's / Modern.nl. Helaas samen met It's ten onder gegaan.Scheelde wel qua prijs. Jammer dat dat nooit groter is geworden.
Friettent dikke Willie, met Willie
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 16:25:25 #98
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162818485
Ik meende dat Prijstopper onder V&D/Dixons viel? :?
Wel grappig dat je daar echt uitgenodigd werd om te onderhandelen. Noem een prijs en wij komen er samen uit was zo'n beetje het motto. En dat lukte vaak ook nog prima! Ik was er wel blij mee. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 16:29:21 #99
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162818571
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:46 schreef W00fer het volgende:
Of je nou trots moet zijn op stunten met marges en de prijs nog verder onder druk zetten vraag ik me af. Het komt het imago van je stad niet echt ten goede met die dumpwinkels.
Misschien niet, maar er werken wereldwijd 270.000 mensen met een omzet van 50 miljard euro. In Nederland hebben ze 900 Kruidvat's en ze lopen allemaal (!) goed.

Dit is dus wat Nederland (en de rest van de wereld) wil en dit houd je niet meer tegen. Al staat het een ieder uiteraard vrij er vooral niet te kopen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:21:49 #100
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162819964
quote:
Zoals in al eerder opmerkte maar dan in NL
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 7 juni 2016 @ 17:27:27 #101
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162820082
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2016 22:38 schreef MCH het volgende:

[..]

Heel Kerkrade is inmiddels toch wel uit Kerkrade vertrokken? ;(
Integendeel, Er is nu zelfs een hornbach, decethlon en burgerking bijgekomen. Je verzint het niet.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162820175
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:27 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Integendeel, Er is nu zelfs een hornbach, decethlon en burgerking bijgekomen. Je verzint het niet.
BK is altijd fijn om er bij te hebben :9 :9
lekker faxen heel de dag echt genot
  † In Memoriam † dinsdag 7 juni 2016 @ 18:50:52 #103
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162821907
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162821961
quote:
Ook zo'n groot pand midden in het winkelcentrum. Goed nieuws dus :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162823209
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 17:31 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

BK is altijd fijn om er bij te hebben :9 :9
Goede pannensets.
pi_162823720
quote:
6s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 19:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Goede pannensets.
_O-
lekker faxen heel de dag echt genot
  roze dinsdag 7 juni 2016 @ 19:59:37 #107
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_162823722
quote:
*O* Las het al ja. Ga er wel even kijken als hij weer open is. Ben blij dat er hier in Emmen weer wat gaat gebeuren met het pand.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 8 juni 2016 @ 15:36:53 #108
174940 W00fer
Maar echt
pi_162842364
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Misschien niet, maar er werken wereldwijd 270.000 mensen met een omzet van 50 miljard euro. In Nederland hebben ze 900 Kruidvat's en ze lopen allemaal (!) goed.

Dit is dus wat Nederland (en de rest van de wereld) wil en dit houd je niet meer tegen. Al staat het een ieder uiteraard vrij er vooral niet te kopen. :)
Er werken ook honderd duizenden mensen in twijfelachtige omstandigheden aan Apple producten, of je daar nou trots op moet zijn. Het goedpraten is iets wat we vooral niet moeten doen omdat wij er plezier aan beleven.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 8 juni 2016 @ 18:20:14 #109
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_162845995
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Licht Ontvlambaar woensdag 8 juni 2016 @ 19:54:11 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162848756
quote:
dat ga ik nou echt niet missen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 8 juni 2016 @ 19:58:05 #111
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_162848887
quote:
Nog nooit van gehoord...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2016 @ 20:24:33 #112
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162849612
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 15:36 schreef W00fer het volgende:

[..]

Er werken ook honderd duizenden mensen in twijfelachtige omstandigheden aan Apple producten, of je daar nou trots op moet zijn. Het goedpraten is iets wat we vooral niet moeten doen omdat wij er plezier aan beleven.
Nee, niet goedpraten. Maar vertel 1 miljard mensen dat ze geen Apple zouden moeten kopen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2016 @ 20:24:44 #113
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162849617
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 19:58 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nog nooit van gehoord...
Nee, ik ook niet.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2016 @ 20:26:45 #114
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162849676
quote:
Cora Kemperman bestaat sinds 1995. Winkelketen Cora Kemperman staat bekend om zijn opvallende, tijdloze damesmode.
Knap, al meer dan 20 jaar bestaan en niemand kent of mist je... :o
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 8 juni 2016 @ 20:46:35 #115
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162850347
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Knap, al meer dan 20 jaar bestaan en niemand kent of mist je... :o
Daar heb ik ook last van :{
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_162850405
quote:
Dat is een grap?
pi_162850870
quote:
99s.gif Op woensdag 8 juni 2016 20:26 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Knap, al meer dan 20 jaar bestaan en niemand kent of mist je... :o
Mwah. Veel mensen wiens wereld zich iets verder uitstrekt dan Woensel kennen het wel hoor. :Y
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 8 juni 2016 @ 22:42:44 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_162854785
quote:
nou er staat in ieder geval wel duidelijk waar het mis is gegaan _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  † In Memoriam † woensdag 8 juni 2016 @ 22:48:15 #119
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162855015
quote:
6s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:02 schreef k_man het volgende:

[..]

Mwah. Veel mensen wiens wereld zich iets verder uitstrekt dan Woensel kennen het wel hoor. :Y
Het was vooral kleding voor ouwe kutten. Jij kwam er ook vaak? B-)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162857164
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 22:42 schreef rubbereend het volgende:

nou er staat in ieder geval wel duidelijk waar het mis is gegaan _O-
Nepzakken op broeken :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 9 juni 2016 @ 08:51:50 #121
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162859299
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 00:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nepzakken op broeken :Y
Dat fenomeen heb ik nooit begrepen :') Komt mijn vriendin weer aan:
Zij: "kun jij dit even bij je houden"
Ik: "Maar jij hebt toch ook zakken?"
Zij: "nee, die zijn niet echt, dat is alleen een rits zonder iets achter"
Ik: 8)7
Don't let my username fool you...
pi_162859578
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 08:51 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat fenomeen heb ik nooit begrepen :') Komt mijn vriendin weer aan:
Zij: "kun jij dit even bij je houden"
Ik: "Maar jij hebt toch ook zakken?"
Zij: "nee, die zijn niet echt, dat is alleen een rits zonder iets achter"
Ik: 8)7
Je draagt zeker nooit een pak? Of een colbert? :)
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:13:41 #123
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162859640
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:10 schreef k_man het volgende:

[..]

Je draagt zeker nooit een pak? Of een colbert? :)
Eigenlijk vrijwel nooit nee, toevallig moet ik volgende week weer eens een pak aan, maar daarin zijn alle zakken volledig functioneel bij mijn weten, hoezo?
Don't let my username fool you...
pi_162859683
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Eigenlijk vrijwel nooit nee, toevallig moet ik volgende week weer eens een pak aan, maar daarin zijn alle zakken volledig functioneel bij mijn weten, hoezo?
Die zakken zijn vaak dicht gestikt als je een pak of colbert koopt. Vaak zit er wel een zak achter, maar je wordt niet geacht die werkelijk te gebruiken. Je gebruikt wellicht de binnenzak, maar niet de rest.
  donderdag 9 juni 2016 @ 09:17:20 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_162859697
quote:
7s.gif Op donderdag 9 juni 2016 09:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Die zakken zijn vaak dicht gestikt als je een pak of colbert koopt. Vaak zit er wel een zak achter, maar je wordt niet geacht die werkelijk te gebruiken. Je gebruikt wellicht de binnenzak, maar niet de rest.
Ja ok, maar dan nog zijn ze eventueel wel te gebruiken en zit er daadwerkelijk iets achter, maar een rits zonder iets achter vind ik gewoon compleet achterlijk.
Don't let my username fool you...
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 09:54:56 #126
9859 crew  Karina
Woman
pi_162860418
V&D blijft in Amsterdam toch nog een klein beetje bestaan. de La Place op het Rokin gaat weer open.

quote:
Het restaurant van La Place in het voormalige pand van V&D aan het Rokin in Amsterdam gaat vrijdag weer open.

het faillissement van warenhuisketen V&D werd dochterbedrijf La Place overgenomen door Jumbo.

Het supermarktconcern kondigde aan in elk geval de zelfstandige filialen, die niet gekoppeld waren aan een warenhuis van V&D, te willen voortzetten.

Voor de 'V&D-restaurants' zag de toekomst er minder rooskleurig uit, omdat het de curatoren niet lukte een doorstart voor de warenhuisketen te bewerkstelligen.

Jumbo ziet desondanks brood in de vestiging in het centrum van Amsterdam.
Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_162861823
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen

quote:
De merknaam van V&D krijgt een tweede leven. De curatoren hebben met een drietal ondernemers overeenstemming bereikt over de verkoop van onder andere de merkrechten en domeinnamen.

De merknaam gaat over naar Retail Ventures Holding, zo melden de curatoren donderdag. Het bedrijf is een samenwerkingsverband van Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten, en is speciaal opgericht om de merkrechten van V&D te exploiteren.

Kahn en Scheffers zijn bekend van Coolinvestments, het bedrijf achter kledingwinkelketen Coolcat. Eerder probeerde Coolinvestments nog het gehele V&D over te nemen. Van Zetten is bekend als voormalig topman van Hema.

Er komt binnenkort een webwinkel van 'het Nieuwe V&D'. De ondernemers willen in samenwerking met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen "een aantrekkelijke propositie voor de consument ontwikkelen". De plannen moeten nog verder uitgewerkt worden.
Vol plannen

Van Zetten: "Ik ben blij en trots dat ik, samen met mijn collega-ondernemers Roland Kahn en Jaco Scheffers van Coolinvestments dat eerder bij een mogelijke doorstart van de V&D-warenhuizen was betrokken, het roemruchte merk V&D en alles wat daarbij hoort een 'nieuw leven mag helpen geven.'"

"We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld."
Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:18:14 #128
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_162861983
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Lazvic het volgende:
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen

[..]

Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
Ik moet nog zien of dat een kans van slagen heeft...
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:27:49 #129
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162862152
V&D is een oubolling merk.
vraag me af hoe zit hip kunnen maken.
pi_162862215
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:27 schreef KingRadler het volgende:
V&D is een oubolling merk.
vraag me af hoe zit hip kunnen maken.
Is Coolcat nog hip dan?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 9 juni 2016 @ 11:33:49 #131
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_162862253
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Is Coolcat nog hip dan?
blijkbaar wel het is niet failliet
pi_162862304
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:33 schreef KingRadler het volgende:

[..]

blijkbaar wel het is niet failliet
Maar gingen in 2014 ook niet echt lekker, 2015 kan ik nog niets over vinden.
http://fd.nl/ondernemen/1(...)olcat-in-6-jaar-tijd
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_162862453
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik moet nog zien of dat een kans van slagen heeft...
Als ze het slim aanpakken dan heeft het nog een kans van slagen. Hopelijk maken ze een tegenstrever van bol.com want anders wordt het weer zo eenheidsworst.
pi_162862472
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:44 schreef Lazvic het volgende:

[..]

Als ze het slim aanpakken dan heeft het nog een kans van slagen. Hopelijk maken ze een tegenstrever van bol.com want anders wordt het weer zo eenheidsworst.
Wat zou ze dan anders maken dan Wehkamp & Co.?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_162862546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Wat zou ze dan anders maken dan Wehkamp & Co.?
De naamsbekendheid hebben ze in ieder geval mee. Maar er zijn natuurlijk nog voldoende manieren om zich te onderscheiden door bijvoorbeeld van goede service en een redelijke assortiment te hebebn, iets wat ik met Wehkamp niet zo goede ervaring mee heb.
pi_162862615
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:49 schreef Lazvic het volgende:

[..]

De naamsbekendheid hebben ze in ieder geval mee. Maar er zijn natuurlijk nog voldoende manieren om zich te onderscheiden door bijvoorbeeld van goede service en een redelijke assortiment te hebebn, iets wat ik met Wehkamp niet zo goede ervaring mee heb.
Ik heb 1 keer boxershorts besteld bij de Wehkamp dat ging goed. Voor de rest bestel ik er nooit (zou ook niet weten waarom).
Qua service weet ik niet hoe Kahn het doet bij Coolcat. maar dat zou wellicht een indicatie kunnen zijn voor wat hij met V&D gaat doen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † donderdag 9 juni 2016 @ 12:21:00 #137
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_162863143
Mwoa, Coolcat-kleding bestellen via VD.nl. Ja, kan, maar voegt verder weinig toe.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_162866911
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 16:29 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Misschien niet, maar er werken wereldwijd 270.000 mensen met een omzet van 50 miljard euro. In Nederland hebben ze 900 Kruidvat's en ze lopen allemaal (!) goed.

Dit is dus wat Nederland (en de rest van de wereld) wil en dit houd je niet meer tegen. Al staat het een ieder uiteraard vrij er vooral niet te kopen. :)
Ze lopen niet allemaal goed, zo is er nu in Twente een nieuwe drogisterijketen (Die Grenze heet het) die soms wel meer dan 50% scheelt tov Kruidvat/Trekpleister, vaak nog goedkoper dan drogisterijproducten van de Action. Kruidvats daar draaien soms wel 20% minder dan het jaar ervoor.
pi_162867121
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:53 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb 1 keer boxershorts besteld bij de Wehkamp dat ging goed. Voor de rest bestel ik er nooit (zou ook niet weten waarom).
Qua service weet ik niet hoe Kahn het doet bij Coolcat. maar dat zou wellicht een indicatie kunnen zijn voor wat hij met V&D gaat doen.
Omdat het 1 x goed gaat misschien. Wel zo makkelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaroon op 09-06-2016 15:45:25 ]
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 15:45:36 #140
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162867322
quote:
99s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ik moet nog zien of dat een kans van slagen heeft...
Schoolcampus kunnen ze succes boeken, want Bruna en co hebben daar veel minder keus in dat spul.

Misschien is het ook wel goed om helemaal blanco opnieuw te beginnen. Hebben ze tenminste niet de ballast die v$d had voor het faillissement.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_162867365
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:45 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Schoolcampus kunnen ze succes boeken, want Bruna en co hebben daar veel minder keus in dat spul.

Misschien is het ook wel goed om helemaal blanco opnieuw te beginnen. Hebben ze tenminste niet de ballast die v$d had voor het faillissement.
Volgens mij zijn al die hippe agenda's nu naar de Hema gegaan.
Tap tap tap
pi_162867438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:45 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Schoolcampus kunnen ze succes boeken, want Bruna en co hebben daar veel minder keus in dat spul.
Schoolcampus! The memories! O+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 15:52:11 #143
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162867499
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij zijn al die hippe agenda's nu naar de Hema gegaan.
Hema verkoopt alleen eigen merk agenda's, niet (ik noem ze) A-merk agenda's
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 9 juni 2016 @ 15:59:17 #144
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_162867658
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Volgens mij zijn al die hippe agenda's nu naar de Hema gegaan.
Bruna opent speciale pop-up winkels met schoolspullen.
pi_162867675
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:52 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Hema verkoopt alleen eigen merk agenda's, niet (ik noem ze) A-merk agenda's
Nee, zag laatst ook merk-agenda's liggen. Of in de folder, weet niet meer zeker.

http://www.hema.nl/winkel(...)hool-kantoor/agendas
Tap tap tap
  Moderator donderdag 9 juni 2016 @ 16:04:15 #146
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162867794
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 15:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, zag laatst ook merk-agenda's liggen. Of in de folder, weet niet meer zeker.

http://www.hema.nl/winkel(...)hool-kantoor/agendas
ok, ik krijg nooit de Hema folder en ik kom er bijna nooit(alleen als ik van het ene winkelstraat naar de ander wil) :@
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  donderdag 9 juni 2016 @ 17:00:23 #147
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162868823
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Lazvic het volgende:
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen

[..]

Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
Jaja _O-
En over 10 jaar weer terug in de straat. (Zij ik al ergens)
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  vrijdag 10 juni 2016 @ 14:22:29 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_162890255
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Lazvic het volgende:
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen
[..]
Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
Wel grappig hoe dingen verlopen. V&D is dood, lang leve V&D.

Wat die investeerders naast de naam, goedlopend merkproducten natuurlijk kopen is ook het (operationele) systeem wat kennelijk nog van voldoende waarde is. De werknemers en de gebouwen en met name schulden, horen daar niet meer bij.

Zelf vind ik het allemaal veel bestuursgegoochel waarbij uiteindelijk de werknemers de dupe zijn geworden. Hiermee wordt imho opnieuw bewezen dat saneren, vruchten afwerpt en je dan van je verplichtingen af kan komen.

Ik heb vast een leuke herkenbare naam voor de nieuwe eigenaar: V&D2 (engels uitpreken als fees-en-these-two).
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 10 juni 2016 @ 15:29:11 #149
174940 W00fer
Maar echt
pi_162891680
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2016 14:22 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wel grappig hoe dingen verlopen. V&D is dood, lang leve V&D.

Wat die investeerders naast de naam, goedlopend merkproducten natuurlijk kopen is ook het (operationele) systeem wat kennelijk nog van voldoende waarde is. De werknemers en de gebouwen en met name schulden, horen daar niet meer bij.

Zelf vind ik het allemaal veel bestuursgegoochel waarbij uiteindelijk de werknemers de dupe zijn geworden. Hiermee wordt imho opnieuw bewezen dat saneren, vruchten afwerpt en je dan van je verplichtingen af kan komen.

Ik heb vast een leuke herkenbare naam voor de nieuwe eigenaar: V&D2 (engels uitpreken als fees-en-these-two).
Van de ene kant lof dat Kahn zich niet laat kennen en alsnog doorgaat, van de andere kant gaat hij lopen met een bekende naam zonder het volk. Warehousing voor webshops is tegenwoordig gemechaniseerd en/of gerobotiseerd dus weinig volk van het vroegere V&D zal er aan de bak kunnen. Hoogstwaarschijnlijk om de kosten te drukken zal hij het e.e.a. van zijn webshop logistiek uitbesteden aan een grote partij zoals DocData. Zeker als je mee wil met de markt van next day delivery voor 23u 's avonds besteld en kosteloos retouren en die hele mikmak.
Friettent dikke Willie, met Willie
  vrijdag 10 juni 2016 @ 17:20:32 #150
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_162894182
quote:
Modehuis McGregor krijgt uitstel van betaling

Modehuis McGregor Fashion Group, bekend van onder meer het merk Gaastra, heeft uitstel van betaling aangevraagd en verkregen. Dat maakte het Nederlandse bedrijf vrijdag bekend.

http://www.volkskrant.nl/(...)n-betaling~a4317969/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')