En met de uitstraling van een drol.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 20:53 schreef Leandra het volgende:
Opvallend dat V&D Utrecht niet genoemd wordt als potentiėle locatie.... het viel me zaterdag nog op wat een enorm pand dat is in Hoog Catharijne.
Wat heeft SJP hiermee te maken?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:29 schreef Cynix ® het volgende:
Is het ergste dal achter de rug?
Wordt het vanaf nu langzaam beter?
Is Sarah Jessica Parker de redding van Blokker?
En wat gaat Hudson's Bay doen?
Vragen, vragen, vragen.
Ingehuurd voor commercials door Blokker om de keten te redden.quote:
Ja, maar dat doet er in een shopping mall als Hoog Catharijne niet heel veel toe, terwijl het qua vloeroppervlak heel fors is, en dat doet er wel toe voor een warenhuisketen.quote:
Ook nog een voordeel van die megawinkels: die gaan niet in Hoog Catharijne of in De Heuvelgalerie zitten maar buiten de bebouwde kom van een stad waar de grondprijs niet zo hoog is. Omdat je er veel kan vinden vinden mensen het niet erg om er wat verder voor te reizen. Het is het concept van de toekomst. Groot assortiment en een relatief lage prijs. Daarnaast is er natuurlijk altijd ruimte voor speciaalzaken en servicegerichte winkels.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat doet er in een shopping mall als Hoog Catharijne niet heel veel toe, terwijl het qua vloeroppervlak heel fors is, en dat doet er wel toe voor een warenhuisketen.
V&D is te beschadigd, dat gaat niet werken.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.
Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit?
En dan gaat iedereen klagen dat het niet op de oude V&D lijkt... geen strak plan.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.
Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit?
quote:Hudson's Bay naar oude panden V&D in Tilburg en Breda
AMSTERDAM - De eerste Nederlandse warenhuizen van Hudson's Bay, naast de hoofdvestiging in Amsterdam, komen te staan in Tilburg en Breda. Dat maakte het Canadese winkelconcern woensdag bekend.
Hudson's Bay kondigde vorige week aan dat het de komende twee jaar tot twintig vestigingen in ons land te openen. De onderneming wil zo in het gat springen dat het faillissement van V&D heeft achtergelaten. Duidelijk was toen al dat de hoofdstad als eerste aan de beurt zou komen.
Het warenhuis van Hudson's Bay in Amsterdam wordt gevestigd in het gebouw De Vleeshal en twee andere panden aan het Rokin. Daarnaast strijkt Hudson's Bay neer in de oude panden van V&D aan de Heuvelstraat in Tilburg en in winkelcentrum De Barones in de binnenstad van Breda.
Uitgebreider artikel:quote:
Ook 1 vestiging van Saks in de Kalvertoren dus.quote:De Canadese warenhuisketen Hudson’s Bay gaat vier vestigingen openen in Amsterdam, Tilburg en Breda. Verder komt er ook een warenhuis onder het concept Saks OFF 5TH in Amsterdam.
Hudson’s Bay Company (HBC) heeft langlopende huurovereenkomsten gesloten voor bijna 50.000 vierkante meter aan winkeloppervlak.
De warenhuizen van Hudson's Bay worden gevestigd in het gebouw De Vleeshal en aan Rokin 21 en 49 in Amsterdam, in winkelcentrum De Barones in Breda en aan de Heuvelstraat 33 in het centrum van Tilburg.
De eerste winkel van Saks OFF 5TH opent zijn deuren in de Kalvertoren aan de Kalverstraat in Amsterdam.
Hudson's Bay maakte onlangs bekend in Nederland twintig vestigingen te willen openen. De warenhuisketen springt daarmee in het gat dat is ontstaan na het verdwijnen van de V&D.
"We zijn overweldigd door de steun voor HBC in Nederland sinds we vorige week onze entree op de markt aankondigden", zegt Richard Baker, bestuursvoorzitter bij HBC. "Ik ben zeer verheugd met de vooruitgang die het team heeft geboekt bij het veiligstellen van onze eerste vier winkels op A-locaties."
En over 10 jaar is het warenhuis weer terugquote:HILVERSUM De Hilversumse media- en marketingondernemer Richard Otto wil de merknaam V&D kopen. Hij heeft daartoe een aanvraag ingediend bij de curator van het failliete warenhuis.
Dat meldt De Gooi- en Eemlander. V&D is volgens de eigenaar van omroepplatform Spreekbuis.nl een merknaam die bijna iedere Nederlander kent.
Otto denkt de naam te kunnen gebruiken voor pop-upwinkels, voor bijvoorbeeld de verkoop van dekbedden en schoolspullen onder de naam V&D. Ook is een website met dagaanbiedingen volgens hem een mogelijkheid.
Volgens Otto zijn er wel meerdere kapers op de kust. De curator zou nog met een aantal partijen in gesprek zijn. Mocht dat niets opleveren, dan zou Otto in beeld komen.
Dat zal wel gewoon Saks worden.... Saks off 5th werkt niet in het NL, vooral omdat we hier ook verder geen Saks Fifth Avenue hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.
Ik bedoel maar, Saks OFF 5TH... hoe spreek je dat uberhaupt uit?
Maar het hoofdpand blijft dus nog steeds leeg...quote:Op woensdag 25 mei 2016 09:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Uitgebreider artikel:
http://www.nu.nl/economie(...)derland-bekend-.html
[..]
Ook 1 vestiging van Saks in de Kalvertoren dus.
quote:Op woensdag 25 mei 2016 11:02 schreef down_in_it het volgende:
Wat een vreselijk lelijke tent is dat Saks Off 5th toch.
Net de coolcat outletquote:Op woensdag 25 mei 2016 17:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lelijk of niet kan ik nog niet goed beoordelen, maar of zo'n zaak nou iets toevoegt vraag ik me wel af.
Dit hadden we toch al voldoende?
Het was vroeger een sterke merknaam, maar dat is nu niet meer. Ze kunnen beter een frisse start maken met een andere naam.quote:Op woensdag 25 mei 2016 00:58 schreef Zelfscanner het volgende:
Toch raad ik ze aan de merknaam v&d over te nemen. Simpelweg omdat iedereen het kent.
Wat jij bepleit is PDV/GDV-locaties, maar dan voor alle productcategorieen.quote:Op dinsdag 24 mei 2016 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ook nog een voordeel van die megawinkels: die gaan niet in Hoog Catharijne of in De Heuvelgalerie zitten maar buiten de bebouwde kom van een stad waar de grondprijs niet zo hoog is. Omdat je er veel kan vinden vinden mensen het niet erg om er wat verder voor te reizen. Het is het concept van de toekomst. Groot assortiment en een relatief lage prijs. Daarnaast is er natuurlijk altijd ruimte voor speciaalzaken en servicegerichte winkels.
Wat verwachten we dan? Dat er auto's in een warenhuis staan? Nog steeds zullen er rekken met kleding in Hudson's en Saks staan. Gaat er vooral om wįt er in die rekken hangt. De Bijenkorf is ook geen uniek warenhuis en toch weet het financieel prima te scoren. Dus ze doen iets goed.quote:Op woensdag 25 mei 2016 17:44 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lelijk of niet kan ik nog niet goed beoordelen, maar of zo'n zaak nou iets toevoegt vraag ik me wel af.
Dit hadden we toch al voldoende?
Geen idee eigenlijk.quote:
Saks Off 5th moet, als ik het goed heb, vooral discount merkkleding gaan verkopen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:08 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Maar als je bovenin dit topic kijkt zie je bij de faillissementen vooral kleding- en schoenenketens staan. Ik weet het ook niet hoor, maar daar waren er dus kennelijk iets teveel van.
We hebben in deze reeks al een paar keer gelezen dat er in de toekomst vooral ruimte is voor hele goedkope winkels of juist luxe boetiekjes. HB zit daar weer net tussenin. Geen vlees, geen vis.
Kledingbak hoop ik toch?quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:13 schreef djkoelkast het volgende:
Primark in Alkmaar was anders zo druk dat er mensen in de rij stonden voor de opening en dagen later zelfs een 1 klant er uit = 1 klant er in, want het was te druk
Goedkope shit scoort blijkbaar. Dat de kwaliteit ook butt is maakt niet uit, 2e hands krijg je er toch niks meer voor. Zo werkt het helaas. Kleding wordt nu ook geconsumeerd. Plastic troep, jaartje aan en wegflikkeren.
Denk je? Volgens mij wordt alles gewoon weggegooid hoor.quote:
Ik hoop dat ze aardrijkskunde op school gehad hebben, kledingindustrie is dodelijke business.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:17 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Denk je? Volgens mij wordt alles gewoon weggegooid hoor.
Ik hoef geen shit van de Primark trouwens en als wij oude maar nog goede kleding hebben gaat die naar het Leger des heils, brengen we zelf in de stad even naar het 'verkooppunt' toe.
Ik bepleit het niet zo zeer, ik denk dat dit een van de interessante groeimarkten is voor de winkels. Zij kunnen de voordelen van onlinewinkelen combineren met het echt winkelen. Ik stel trouwens niet dat er alleen maar warenhuizen voor X (bijv. fietsen of electronica) moeten zijn maar als je iets wil kopen waarvoor je een lage overheadmarge betaalt en je weet toch wel wat je wil hebben dan is dat voor de klant ideaal. Bezorgen is immers ook niet gratis, om nog maar te zwijgen over het bezorgen van zware voorwerpen of kleding (hoog terugstuurrisico).quote:Op woensdag 25 mei 2016 22:39 schreef GSbrder het volgende:
Wat jij bepleit is PDV/GDV-locaties, maar dan voor alle productcategorieen.
Jij hebt een beetje selectief gelezen. Ik heb juist aangegeven dat dit soort winkels niet in de binnenstad zouden zitten, die zouden juist buiten de rand van de steden zitten, buiten de bebouwde kom tussen gemeentes, daar waar de grond relatief weinig kost. De plaatsen waar nu o.a. de IKEA's en doehetzelfwarenhuizen zitten. Je zou een soort van relatief gezellig ingericht magazijnachtig iets krijgen op een heel erg groot oppervlakte waarvan je het product van jouw keuze kan pakken en wat je bij de uigang afrekent.quote:Terwijl steden al moeite hebben hun binnenstad relevant te houden (=levendigheid, horeca, culturele activiteiten, parkeergeld).
Denk niet dat van de gevolgen van je voorstel een hoop gemeenten blij worden.
Waarom zou dat moeten bestaan? Zijn er zoveel mensen in de markt voor een fiets, die een grotere hoeveelheid fietsen voor de vergelijking behoeven? Als dat het geval zou zijn geweest, waren uitsluitend de grote fietsenwinkels overeind gebleven. Dat elektronica een markt is waar heel veel verschillende goederen van bestaan met verschillende functionaliteiten die een grote groep consumenten willen en gebruiken, maakt het al anders dan een fiets, waar de gemiddelde consument minder diverse eisen bij kan hebben.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik bepleit het niet zo zeer, ik denk dat dit een van de interessante groeimarkten is voor de winkels. Zij kunnen de voordelen van onlinewinkelen combineren met het echt winkelen. Ik stel trouwens niet dat er alleen maar warenhuizen voor X (bijv. fietsen of electronica) moeten zijn maar als je iets wil kopen waarvoor je een lage overheadmarge betaalt en je weet toch wel wat je wil hebben dan is dat voor de klant ideaal. Bezorgen is immers ook niet gratis, om nog maar te zwijgen over het bezorgen van zware voorwerpen of kleding (hoog terugstuurrisico).
Ik was nog niet klaar met mijn reactie.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten bestaan? Zijn er zoveel mensen in de markt voor een fiets, die een grotere hoeveelheid fietsen voor de vergelijking behoeven? Als dat het geval zou zijn geweest, waren uitsluitend de grote fietsenwinkels overeind gebleven. Dat elektronica een markt is waar heel veel verschillende goederen van bestaan met verschillende functionaliteiten die een grote groep consumenten willen en gebruiken, maakt het al anders dan een fiets, waar de gemiddelde consument minder diverse eisen bij kan hebben.
Het is niet selectief gelezen, het is bekeken vanuit de consument en de gedachte dat consumenten behoeften hebben aan keuze uit xxx artikelen voor hun aankoop. Tevens geef ik aan dat voor veel gemeenten de negatieve effecten niet op zullen wegen tegen het consumentenvoordeel. De Blokkers en HEMA's hebben een relatief grote productcatalogus voor hun vloeroppervlak, waarbij de grotere winkels (Zara en de H&Ms) juist een kleine keur aan goederen aanbieden.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:43 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jij hebt een beetje selectief gelezen. Ik heb juist aangegeven dat dit soort winkels niet in de binnenstad zouden zitten, die zouden juist buiten de rand van de steden zitten, buiten de bebouwde kom tussen gemeentes, daar waar de grond relatief weinig kost.
Of dat gemeentes er blij van worden is een ander verhaal maar voor winkels zit hier m.i. een groeimart. De overheadmarge moet laag zijn, dat lukt niet met al die kleine winkeltjes (waaronder de Blokkers, de HEMA's etc.) in de binnensteden en andere centra van gemeentes.
Zie #37quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik was nog niet klaar met mijn reactie.
Die fiets is een willekeurig voorbeeld en ja, er zijn de laatste jaren fietswarenhuizen ontstaan die succesvol zijn omdat de kleine fietsenmakers simpelweg een relatief oge overheadmarge hadden door de kleine schaal. Dit toont aan dat het concept goed werkt. Waarom? Fietsen zijn duur (als je een goede fiets wil kopen), als je dan ergens 150 euro minder betaalt dan is dat erg mooi meegenomen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:47 schreef GSbrder het volgende:
aarom zou dat moeten bestaan? Zijn er zoveel mensen in de markt voor een fiets, die een grotere hoeveelheid fietsen voor de vergelijking behoeven?
Hier komt gewoon Christaller om de hoek kijken; als we alle fietsenzaken in een stad bundelen naar een winkel, al dan niet in een vinex-locatie, dan heb je weer een hoop mensen die met de auto moeten om daar hun fietsen te bekijken, keuze uit honderden modellen terwijl ze geen flauw idee hebben wat ze willen hebben en uiteindelijk een suboptimaal aanbod, want een fietsenverkoper is een veel gevallen ook een fietsenmaker, dus is het prettig als je in je buurtje naar de verkoper toe kan om ook even je derailleur te repareren. Net zoals mensen niet zitten te wachten op 40 verschillende soorten blikjes tomatenpuree bij de Albert Heijn, zitten ze ook niet te wachten op fietsenwarenhuizen.quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Die fiets is een willekeurig voorbeeld en ja, er zijn de laatste jaren fietswarenhuizen ontstaan die succesvol zijn omdat de kleine fietsenmakers simpelweg een relatief oge overheadmarge hadden door de kleine schaal. Dit toont aan dat het concept goed werkt. Waarom? Fietsen zijn duur (als je een goede fiets wil kopen), als je dan ergens 150 euro minder betaalt dan is dat erg mooi meegenomen.
Er zijn er meer maar een van de actualiteitenprogramma's (Nieuwsuur of Eenvandaag) besteede relatief kort geleden (1-3 jaar schat ik) uitgebreid aandacht aan een zo'n ondernemer die juist deze zaak startte om die reden.
Belangrijker: netto maakt het voor de economie waarschijnlijk weinig uit. De een zijn dood, de ander zijn brood. Als het een beetje mee zit dan verbetert de service in een bepaald opzicht want probeer nu bijvoorbeeld maar eens schoenen in maat 50 te bestellen. De leveranciers doen enkel zaken met de dealers en die dealers hebben ze nauwelijks in huis omdat we in Nederland heel erg veel hele kleine schoenenwinkeltjes hebben die een heel erg klein afzetgebied hebben. Immers winkelen de meeste Nederlanders binnen een straal van 10 km. binnen hun woning dus met uitzondering van speciaalzaken geldt dit. Als gevolg daarvan heb je zeer grote spreidingen m.b.t. de vraag naar 'extreme' maten waardoor individuele filialen van ketens of franchisezaken niet het risico willen lopen met die maten te blijven zitten. Het is toch wel leuk als je dan in elke provincie 1 tot een paar megazaken hebt waar je wel meteen kan kopen. Ik zie er de voordelen van in.
Idem voor computers: 1 zaak waarbij je met een lage marge direct alle onderdelen (voeding, moederbord, CPU, grafische kaart, geluidskaart...) kan kopen in plaats van dat je een kant en klare bak bij de Paradigit moet kopen.
Je kan natuurlijk ook zulke dingen online bestellen maar veel mensen vinden het prettig om het direct in een winkel op te kunnen halen. Als zo'n winkel lage overheadkosten heeft dan is de prijs competitief met wat een goede onlinewinkel kan bieden.
En waar gaan ze meer artikelen vinden, in kleine winkeltjes in binnensteden waar je een paar honderd euro per vierkante meter huur betaalt (laat het een andere prijs zijn, dan is dit een hyperbool ) of op de plaatsen waar nu de IKEA's en bouwmarkten zitten? Waar gaat de overhead lager kunnen zijn? Bij megawinkels die een (sub)provinciaal afzetgebied met honderdduizenden tot miljoenen mensen hebben die lage grondkosten hebben of al die kleine winkeltjes die een gemeentelijk afzetgebied hebben duizenden tot hooguit tienduizenden potentiėle klanten en die dure grondkosten hebben?quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:49 schreef GSbrder het volgende:
Het is niet selectief gelezen, het is bekeken vanuit de consument en de gedachte dat consumenten behoeften hebben aan keuze uit xxx artikelen voor hun aankoop.
Dat klopt maar het schaalnadeel nekt hen wel tenzij ze heel erg goed inspelen op wat de klanten willen en dan moet je je afvragen wat ze de klanten nog kunnen bieden wat ze niet elders kunnen halen?quote:De Blokkers en HEMA's hebben een relatief grote productcatalogus voor hun vloeroppervlak
Waar ga je meer consumenten door je winkel trekken; in een winkelstraat met vele duizenden passanten per uur, doordat ze winkelen in de binnenstad handig vinden en niet alleen een spijkerbroek kunnen kopen, maar ook hun koffiepads, een museum kunnen bezoeken en een theetje kunnen drinken op het terras, of op een verlaten industrieterrein waar niets te beleven is en je al je passanten met je winkel moet weten te trekken, in plaats van de concentratievoordelen van de stad?quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En waar gaan ze meer artikelen vinden, in kleine winkeltjes in binnensteden waar je een paar honderd euro per vierkante meter huur betaalt (laat het een andere prijs zijn, dan is dit een hyperbool ) of op de plaatsen waar nu de IKEA's en bouwmarkten zitten? Waar gaat de overhead lager kunnen zijn? Bij megawinkels die een (sub)provinciaal afzetgebied met honderdduizenden tot miljoenen mensen hebben die lage grondkosten hebben of al die kleine winkeltjes die een gemeentelijk afzetgebied hebben duizenden tot hooguit tienduizenden potentiėle klanten en die dure grondkosten hebben?
Ze hebben een schaalvoordeel niet per definitie op locatieniveau nodig.quote:Dat klopt maar het schaalnadeel nekt hen wel tenzij ze heel erg goed inspelen op wat de klanten willen en dan moet je je afvragen wat ze de klanten nog kunnen bieden wat ze niet elders kunnen halen?
Het zal jou vast niet ontgaan zijn dat de beide winkelketens het de laatste jaren heel erg zwaar hebben gehad. Als je daarentegen kijkt naar de winkels die de laatste jaren succes hebben, die hebben gemeenschappelijk dat ze lage overheadkosten hebben. Dat zegt meer dan alle beschouwingen die we erop los kunnen laten.
Dat is een van de zaken die men aangaf waarom Blokker/Intertoys/Bart Smit zo'n problemen hadden; zelfde moederorganisatie maar verschillende magazijnen en distributiekanalen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:
Ze hebben een schaalvoordeel niet per definitie op locatieniveau nodig.
Schaalvoordeel is ook te bereiken met een netwerk van distributiecentra en inkoopformules.
...
Pop-up schoolcampus zou wel werken. Bruna en co zijn niet gat wat vd heeft achtergelaten met betrekking tot de schoolcampusquote:Op woensdag 25 mei 2016 10:49 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
En over 10 jaar is het warenhuis weer terug
In elke stad in Europa dezelfde winkelstratenquote:Op donderdag 26 mei 2016 13:11 schreef KingRadler het volgende:
over 10 jaar hebben we alleen nog maar Buitenlandse bedrijven in straatbeeld.
daar maar ik me zorgen over.
quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:11 schreef KingRadler het volgende:
over 10 jaar hebben we alleen nog maar Buitenlandse bedrijven in straatbeeld.
daar maar ik me zorgen over.
http://nos.nl/artikel/210(...)gaan-of-blijven.htmlquote:Op donderdag 26 mei 2016 13:10 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Pop-up schoolcampus zou wel werken. Bruna en co zijn niet gat wat vd heeft achtergelaten met betrekking tot de schoolcampus
o ja, ik hoor op het nieuws dat Esprit ook niet goed gaat
De blokker kan per direct instorten zonder dat ik het in de gaten heb.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:20 schreef KingRadler het volgende:
een Winkelstraat zonder Blokker en Hema is dat voor te stellen.
Oh nee, waar moeten al die bibliothecaressen dan hun kleren kopen?quote:
Vertalersquote:Op donderdag 26 mei 2016 18:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh nee, waar moeten al die bibliothecaressen dan hun kleren kopen?
Gewoon naakt.quote:Op donderdag 26 mei 2016 18:46 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Oh nee, waar moeten al die bibliothecaressen dan hun kleren kopen?
Weet je, behalve de vaak genoemde uitzonderingen als Primark, Kruidvat en Action zie ik steeds legere winkels. Zelfs bij de C&A is de kassa niet meer permanent bemand, maar moet je op een belletje drukken en komt er ergens iemand uit het magazijn of de kantine.quote:Op donderdag 26 mei 2016 17:36 schreef Nia het volgende:
Voorheen stond er hier altijd wel een aantal klanten tegelijk bij de kassa in de Blokker. De laatste maanden is de kassa niet eens meer bemand en de winkel wordt steeds leger qua verkoopwaar.
Ze zitten in ieder geval nog in Geldrop, Veldhoven en Best. Misschien alleen hier in het zuiden?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
Is de vögele gevlogen?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
Alle Vögeles hebb0n nest0s.quote:
Tsja, zinloos lullen over voetbal, zinloos lullen over winkels en over 100 jaar zijn we allemaal d00d.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:57 schreef Bart2002 het volgende:
Ik vraag me steeds meer af wat nou de lol is aan dit soort geleuter over winkels.
En dan hebben wij onze kostbare tijd nuttig besteed. Dat wil je zeggen.quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:58 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Tsja, zinloos lullen over voetbal, zinloos lullen over winkels en over 100 jaar zijn we allemaal d00d.
Nee, maar heb je een beter idee?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:59 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
En dan hebben wij onze kostbare tijd nuttig besteed. Dat wil je zeggen.
Zeker. Duizend dingen komen zomaar bij me op. Terwijl ik ook maar wat nutteloos rondzwerf hier.quote:
Gemakkelijk! Ik mis een komma voor "is". Dat leest wat gemakkelijker.quote:Op donderdag 26 mei 2016 13:20 schreef KingRadler het volgende:
een Winkelstraat zonder Blokker en Hema is dat voor te stellen.
Breek me de bek er niet over open! Kleding gaat tegenwoordig veel te snel stuk en inderdaad en de shirts ademen niet goed genoeg. Wat heb je aan bovenkleding wat geen zweet absorbeert terwijl het warmer dan pak hem beet 20 graden Celsius is?quote:Op woensdag 25 mei 2016 23:13 schreef djkoelkast het volgende:
Goedkope shit scoort blijkbaar. Dat de kwaliteit ook butt is maakt niet uit, 2e hands krijg je er toch niks meer voor. Zo werkt het helaas. Kleding wordt nu ook geconsumeerd. Plastic troep, jaartje aan en wegflikkeren.
De vraag is of dat mensen er nog zoveel behoefte aan hebben om hun verveling tegen te gaan door twee keer per week door een winkelstraat te slenteren. Als je functioneel naar de winkels gaat als het eens nodig is en al die winkels zijn bij elkaar op het 'industrieterrein' dan hoeft dat helemaal geen probleem te zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2016 00:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waar ga je meer consumenten door je winkel trekken; in een winkelstraat met vele duizenden passanten per uur, doordat ze winkelen in de binnenstad handig vinden en niet alleen een spijkerbroek kunnen kopen, maar ook hun koffiepads, een museum kunnen bezoeken en een theetje kunnen drinken op het terras, of op een verlaten industrieterrein waar niets te beleven is en je al je passanten met je winkel moet weten te trekken, in plaats van de concentratievoordelen van de stad?
Dan bereik je slechts een schaalvoordeel voor de inkoop, voor de winkel zelf blijf je relatief hoge overheadkosten hebben. Het voorbeeldje met die kassa's is wat dat betreft wel aardig, 3 man bij een klein winkeltje waarbij de helft van de tijd 2 man zich vervelen of 3 man in een grotere winkel waarbij af en toe de klanten wat langer moeten wachten. Er zijn zo nog veel meer voorbeelden (energierekening die lager is per vierkante meter verkochte spullen, groter assortiment waardoor klanten vinden wat ze nodig hebben...).quote:Ze hebben een schaalvoordeel niet per definitie op locatieniveau nodig.
Schaalvoordeel is ook te bereiken met een netwerk van distributiecentra en inkoopformules.
Het lijkt me duidelijk dat het met de Action goed gaat omdat de prijs goed is. Cooolblue heeft ook succes omdat het bepaalde producten verkoopt (doch veel te weinig) die bij gewone winkels net wat moeilijker te krijgen zijn (probeer maar eens een fatsoenlijke grafische kaart te kopen bij de Mediamaarkt of bij Paradigit (niet op voorraad, bestellen...) en daar net wat duurder zijn (niet altijd, een simpel toetsenbord kost wel minder bij bijvoorbeeld de Mediamaarkt maar voor een hoofdtelefoon moet je bij de Mediamaarkt dan weer 30 euro meer betalen). Een slimme formule van grote magazijnen (goedkope locatie) en kleine winkels.quote:Dat de Blokker en de HEMA het slecht doen, heeft deels te maken met hun productcategorisering, maar gek genoeg hanteert een Action hetzelfde systeem van een grote productklasse en gaat het bij de Action voor de wind. De HEMA en de Blokker bieden simpelweg niet aan wat de consument wil, maar of dat aan de maat van de winkel ligt, valt te bezien.
Het fatsoenlijk betalen van de mensen die de kleding maken en het ervoor zorgen dat ze veilig werken (kleuren van jeans en zo) zit er dus voorlopig niet in.quote:Op donderdag 26 mei 2016 14:09 schreef female81 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/210(...)gaan-of-blijven.html
Ik hoop dat het blijft. Het is een fijne zaak voor neutraal uitziende (en vooruit, misschien wel saaie) kleding die lang mee mag gaan, het zijn niet van die wegwerp-vodjes.
Wat heeft zij hiermee te maken?quote:Op dinsdag 24 mei 2016 18:29 schreef Cynix ® het volgende:
Is het ergste dal achter de rug?
Wordt het vanaf nu langzaam beter?
Is Sarah Jessica Parker de redding van Blokker?
En wat gaat Hudson's Bay doen?
Vragen, vragen, vragen.
Blokker heeft haar ingehuurd voor een meerjarencampagne en we kunnen haar dus regelmatig tegenkomen in commercials voor Blokker.quote:
Wow! Dat gaat nooit werken. Tenminste......als men de zaak zelf niet gaat veranderen.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Blokker heeft haar ingehuurd voor een meerjarencampagne en we kunnen haar dus regelmatig tegenkomen in commercials voor Blokker.
quote:
De vestigingen in Nederland zijn ook even dicht geweest. Een deel is snel weer heropend, en die leken ook wel weer even te lopen met frisse nieuwe collecties en inrichting, maar dat lijkt van korte duur. De meeste filialen kwijnen nu weer even hard weg.quote:De Zwitserse kledingketen Charles Vögele wil alle 41 vestigingen in Belgiė sluiten. Daardoor zijn 210 banen bedreigd. Dat meldt het bedrijf maandag.
Ze gaan de winkels wel veranderen, ruimer en netter en zo. Ook een fris nieuw logo met zwarte letters en een oranje punt. Maar of dat het tij kan keren is afwachten. De hele keten (Blokker, Xenos, Markramer, Leenbakker, etc) is allemaal even stoffig, rommelig, oubollig, saai en achterhaald. Daar moet dus een behoorlijk frisse wind storm doorheen.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wow! Dat gaat nooit werken. Tenminste......als men de zaak zelf niet gaat veranderen.
Wat zou je daar serieus aan moeten doen om het te laten werken? Opruimen en een nieuw logo is het niet.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:43 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ze gaan de winkels wel veranderen, ruimer en netter en zo. Ook een fris nieuw logo met zwarte letters en een oranje punt. Maar of dat het tij kan keren is afwachten. De hele keten (Blokker, Xenos, Markramer, Leenbakker, etc) is allemaal even stoffig, rommelig, oubollig, saai en achterhaald. Daar moet dus een behoorlijk frisse wind storm doorheen.
Het kan ook wel. Maar niet meer als Blokker denk ik.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag een presentatie van de CEO van A.S. Watson bijgewoond, waaronder o.a. Kruidvat, Trekpleister en ICI Paris vallen. Die gaan dus nog wel jofel als de neten. Gemiddeld wordt één winkel per dag geopend. Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!
Kruidvat werkt sterk met 'opportunity-sales'. Zien ze bijvoorbeeld dat de Mediamarkt 2.500 navigatie-apparaten per maand verkoopt, dan kopen ze ook een partij op en knallen ze er in één week 15.000 stuks uit! Ze kunnen heel goed leven met de heft van de gebruikelijke marges.
Het kan dus nog wel!
Geen idee. Al is er misschien toch nog wel ruimte voor een winkel met kop en schotels en Curver wasmanden. Je moet zoiets tenslotte toch érgens kopen.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat zou je daar serieus aan moeten doen om het te laten werken? Opruimen en een nieuw logo is het niet.
Tja. Dat doe je online tegenwoordig. Wanneer kwam jij er voor het laatst?quote:Op maandag 6 juni 2016 20:52 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Geen idee. Al is er misschien toch nog wel ruimte voor een winkel met kop en schotels en Curver wasmanden. Je moet zoiets tenslotte toch érgens kopen.
Haha wow.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef Cynix � het volgende:
Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!
Mwao, een wasmand heb ik een jaar of 10 geleden voor het laatst gekocht, maar vorige week wel een Senseo classic voor ¤49,95 gescoord. De ouwe was op. Tsja, ik kom er bijna langs uit mijn werk en via Bol.com of Mediamarkt (waar het apparaat trouwens exact even duur was) moet ik toch weer net thuis zijn of alsnog er op uit om het pakketje ergens op te pikken.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:53 schreef Jaroon het volgende:
Tja. Dat doe je online tegenwoordig. Wanneer kwam jij er voor het laatst?
Dus bij toeval koop je dan een heel fout apparaat.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:03 schreef Cynix ® het volgende:
Mwao, een wasmand heb ik een jaar of 10 geleden voor het laatst gekocht, maar vorige week wel een Senseo classic voor ¤49,95 gescoord. De ouwe was op. Tsja, ik kom er bijna langs uit mijn werk en via Bol.com of Mediamarkt (waar het apparaat trouwens exact even duur was) moet ik toch weer net thuis zijn of alsnog er op uit om het pakketje ergens op te pikken.
I know. Die is alleen voor 's ochtends als we nog half slapen en alles snel en gemakkelijk moet.quote:Op maandag 6 juni 2016 21:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dus bij toeval koop je dan een heel fout apparaat.
Ik begrijp het.....;)quote:Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
I know. Die is alleen voor 's ochtends als we nog half slapen en alles snel en gemakkelijk moet.
Nespresso is net zo makkelijk en smaakt wel ergens naar. Het verbaast met dat er mensen zijn die een nieuwe Senseo kopen. Je zou denken dat je die fout wellicht één keer maakt, maar daarna heb je toch door dat het troep is?quote:Op maandag 6 juni 2016 21:05 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
I know. Die is alleen voor 's ochtends als we nog half slapen en alles snel en gemakkelijk moet.
Heel Kerkrade is inmiddels toch wel uit Kerkrade vertrokken?quote:Op donderdag 26 mei 2016 19:52 schreef Zelfscanner het volgende:
Vögele... Die zijn hier allemaal wel vertrokken.
Het heeft niets met koffie te maken. Nespresso is wel wat duurder in gebruik.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Nespresso is net zo makkelijk en smaakt wel ergens naar. Het verbaast met dat er mensen zijn die een nieuwe Senseo kopen. Je zou denken dat je die fout wellicht één keer maakt, maar daarna heb je toch door dat het troep is?
Hebben we ook. Voor 's avonds.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:35 schreef k_man het volgende:
[..]
Nespresso is net zo makkelijk en smaakt wel ergens naar. Het verbaast met dat er mensen zijn die een nieuwe Senseo kopen. Je zou denken dat je die fout wellicht één keer maakt, maar daarna heb je toch door dat het troep is?
Dan ben je een beetje een slappe hond dat je nu dan weer een senseo koopt. Leg dat je kinderen maar uit.quote:
Idd het lekkerst.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:44 schreef Perrin het volgende:
Zelf malen en een percolator gebruiken om te zetten. Low tech slow koffie, goedkoop en heerlijk. Scheelt je honderden of duizenden euro's, en ik vind die koffie het lekkerst (vanwege de verse maling, vooral)
Eerlijk van je om dat op te biechten hier.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:48 schreef Jaroon het volgende:
Ik heb ook een tijd oploskoffie gedronken. Ook geen tijd om trots op te zijn....buiten de gele tanden om.
Ik vond het ook wel bijzonder dat te durven.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Eerlijk van je om dat op te biechten hier.
Of je nou trots moet zijn op stunten met marges en de prijs nog verder onder druk zetten vraag ik me af. Het komt het imago van je stad niet echt ten goede met die dumpwinkels.quote:Op maandag 6 juni 2016 20:48 schreef Cynix ® het volgende:
Vandaag een presentatie van de CEO van A.S. Watson bijgewoond, waaronder o.a. Kruidvat, Trekpleister en ICI Paris vallen. Die gaan dus nog wel jofel als de neten. Gemiddeld wordt één winkel per dag geopend. Alleen al in Eindhoven zitten 17 (!) Kruidvat-winkels en ze draaien allemaal positief!
Kruidvat werkt sterk met 'opportunity-sales'. Zien ze bijvoorbeeld dat de Mediamarkt 2.500 navigatie-apparaten per maand verkoopt, dan kopen ze ook een partij op en knallen ze er in één week 15.000 stuks uit! Ze kunnen heel goed leven met de helft van de gebruikelijke marges.
Het kan dus nog wel!
Misschien niet, maar er werken wereldwijd 270.000 mensen met een omzet van 50 miljard euro. In Nederland hebben ze 900 Kruidvat's en ze lopen allemaal (!) goed.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 12:46 schreef W00fer het volgende:
Of je nou trots moet zijn op stunten met marges en de prijs nog verder onder druk zetten vraag ik me af. Het komt het imago van je stad niet echt ten goede met die dumpwinkels.
Zoals in al eerder opmerkte maar dan in NLquote:
Integendeel, Er is nu zelfs een hornbach, decethlon en burgerking bijgekomen. Je verzint het niet.quote:Op maandag 6 juni 2016 22:38 schreef MCH het volgende:
[..]
Heel Kerkrade is inmiddels toch wel uit Kerkrade vertrokken?
BK is altijd fijn om er bij te hebbenquote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:27 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Integendeel, Er is nu zelfs een hornbach, decethlon en burgerking bijgekomen. Je verzint het niet.
Ook zo'n groot pand midden in het winkelcentrum. Goed nieuws dusquote:
Goede pannensets.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 17:31 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
BK is altijd fijn om er bij te hebben
Las het al ja. Ga er wel even kijken als hij weer open is. Ben blij dat er hier in Emmen weer wat gaat gebeuren met het pand.quote:
Er werken ook honderd duizenden mensen in twijfelachtige omstandigheden aan Apple producten, of je daar nou trots op moet zijn. Het goedpraten is iets wat we vooral niet moeten doen omdat wij er plezier aan beleven.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er werken wereldwijd 270.000 mensen met een omzet van 50 miljard euro. In Nederland hebben ze 900 Kruidvat's en ze lopen allemaal (!) goed.
Dit is dus wat Nederland (en de rest van de wereld) wil en dit houd je niet meer tegen. Al staat het een ieder uiteraard vrij er vooral niet te kopen.
dat ga ik nou echt niet missen...quote:
Nog nooit van gehoord...quote:
Nee, niet goedpraten. Maar vertel 1 miljard mensen dat ze geen Apple zouden moeten kopen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 15:36 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er werken ook honderd duizenden mensen in twijfelachtige omstandigheden aan Apple producten, of je daar nou trots op moet zijn. Het goedpraten is iets wat we vooral niet moeten doen omdat wij er plezier aan beleven.
Nee, ik ook niet.quote:
Knap, al meer dan 20 jaar bestaan en niemand kent of mist je...quote:Cora Kemperman bestaat sinds 1995. Winkelketen Cora Kemperman staat bekend om zijn opvallende, tijdloze damesmode.
Daar heb ik ook last vanquote:Op woensdag 8 juni 2016 20:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Knap, al meer dan 20 jaar bestaan en niemand kent of mist je...
Mwah. Veel mensen wiens wereld zich iets verder uitstrekt dan Woensel kennen het wel hoor.quote:Op woensdag 8 juni 2016 20:26 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Knap, al meer dan 20 jaar bestaan en niemand kent of mist je...
nou er staat in ieder geval wel duidelijk waar het mis is gegaanquote:
Het was vooral kleding voor ouwe kutten. Jij kwam er ook vaak?quote:Op woensdag 8 juni 2016 21:02 schreef k_man het volgende:
[..]
Mwah. Veel mensen wiens wereld zich iets verder uitstrekt dan Woensel kennen het wel hoor.
Nepzakken op broekenquote:Op woensdag 8 juni 2016 22:42 schreef rubbereend het volgende:
nou er staat in ieder geval wel duidelijk waar het mis is gegaan
Dat fenomeen heb ik nooit begrepen Komt mijn vriendin weer aan:quote:
Je draagt zeker nooit een pak? Of een colbert?quote:Op donderdag 9 juni 2016 08:51 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat fenomeen heb ik nooit begrepen Komt mijn vriendin weer aan:
Zij: "kun jij dit even bij je houden"
Ik: "Maar jij hebt toch ook zakken?"
Zij: "nee, die zijn niet echt, dat is alleen een rits zonder iets achter"
Ik:
Eigenlijk vrijwel nooit nee, toevallig moet ik volgende week weer eens een pak aan, maar daarin zijn alle zakken volledig functioneel bij mijn weten, hoezo?quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:10 schreef k_man het volgende:
[..]
Je draagt zeker nooit een pak? Of een colbert?
Die zakken zijn vaak dicht gestikt als je een pak of colbert koopt. Vaak zit er wel een zak achter, maar je wordt niet geacht die werkelijk te gebruiken. Je gebruikt wellicht de binnenzak, maar niet de rest.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Eigenlijk vrijwel nooit nee, toevallig moet ik volgende week weer eens een pak aan, maar daarin zijn alle zakken volledig functioneel bij mijn weten, hoezo?
Ja ok, maar dan nog zijn ze eventueel wel te gebruiken en zit er daadwerkelijk iets achter, maar een rits zonder iets achter vind ik gewoon compleet achterlijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 09:16 schreef k_man het volgende:
[..]
Die zakken zijn vaak dicht gestikt als je een pak of colbert koopt. Vaak zit er wel een zak achter, maar je wordt niet geacht die werkelijk te gebruiken. Je gebruikt wellicht de binnenzak, maar niet de rest.
quote:Het restaurant van La Place in het voormalige pand van V&D aan het Rokin in Amsterdam gaat vrijdag weer open.
het faillissement van warenhuisketen V&D werd dochterbedrijf La Place overgenomen door Jumbo.
Het supermarktconcern kondigde aan in elk geval de zelfstandige filialen, die niet gekoppeld waren aan een warenhuis van V&D, te willen voortzetten.
Voor de 'V&D-restaurants' zag de toekomst er minder rooskleurig uit, omdat het de curatoren niet lukte een doorstart voor de warenhuisketen te bewerkstelligen.
Jumbo ziet desondanks brood in de vestiging in het centrum van Amsterdam.
Bron
Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.htmlquote:De merknaam van V&D krijgt een tweede leven. De curatoren hebben met een drietal ondernemers overeenstemming bereikt over de verkoop van onder andere de merkrechten en domeinnamen.
De merknaam gaat over naar Retail Ventures Holding, zo melden de curatoren donderdag. Het bedrijf is een samenwerkingsverband van Roland Kahn, Jaco Scheffers en Ronald van Zetten, en is speciaal opgericht om de merkrechten van V&D te exploiteren.
Kahn en Scheffers zijn bekend van Coolinvestments, het bedrijf achter kledingwinkelketen Coolcat. Eerder probeerde Coolinvestments nog het gehele V&D over te nemen. Van Zetten is bekend als voormalig topman van Hema.
Er komt binnenkort een webwinkel van 'het Nieuwe V&D'. De ondernemers willen in samenwerking met de belangrijkste leveranciers van de voormalige warenhuisketen "een aantrekkelijke propositie voor de consument ontwikkelen". De plannen moeten nog verder uitgewerkt worden.
Vol plannen
Van Zetten: "Ik ben blij en trots dat ik, samen met mijn collega-ondernemers Roland Kahn en Jaco Scheffers van Coolinvestments dat eerder bij een mogelijke doorstart van de V&D-warenhuizen was betrokken, het roemruchte merk V&D en alles wat daarbij hoort een 'nieuw leven mag helpen geven.'"
"We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken. In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld."
Ik moet nog zien of dat een kans van slagen heeft...quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Lazvic het volgende:
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen
[..]
Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
Is Coolcat nog hip dan?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:27 schreef KingRadler het volgende:
V&D is een oubolling merk.
vraag me af hoe zit hip kunnen maken.
blijkbaar wel het is niet faillietquote:
Maar gingen in 2014 ook niet echt lekker, 2015 kan ik nog niets over vinden.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:33 schreef KingRadler het volgende:
[..]
blijkbaar wel het is niet failliet
Als ze het slim aanpakken dan heeft het nog een kans van slagen. Hopelijk maken ze een tegenstrever van bol.com want anders wordt het weer zo eenheidsworst.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of dat een kans van slagen heeft...
Wat zou ze dan anders maken dan Wehkamp & Co.?quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:44 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Als ze het slim aanpakken dan heeft het nog een kans van slagen. Hopelijk maken ze een tegenstrever van bol.com want anders wordt het weer zo eenheidsworst.
De naamsbekendheid hebben ze in ieder geval mee. Maar er zijn natuurlijk nog voldoende manieren om zich te onderscheiden door bijvoorbeeld van goede service en een redelijke assortiment te hebebn, iets wat ik met Wehkamp niet zo goede ervaring mee heb.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat zou ze dan anders maken dan Wehkamp & Co.?
Ik heb 1 keer boxershorts besteld bij de Wehkamp dat ging goed. Voor de rest bestel ik er nooit (zou ook niet weten waarom).quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:49 schreef Lazvic het volgende:
[..]
De naamsbekendheid hebben ze in ieder geval mee. Maar er zijn natuurlijk nog voldoende manieren om zich te onderscheiden door bijvoorbeeld van goede service en een redelijke assortiment te hebebn, iets wat ik met Wehkamp niet zo goede ervaring mee heb.
Ze lopen niet allemaal goed, zo is er nu in Twente een nieuwe drogisterijketen (Die Grenze heet het) die soms wel meer dan 50% scheelt tov Kruidvat/Trekpleister, vaak nog goedkoper dan drogisterijproducten van de Action. Kruidvats daar draaien soms wel 20% minder dan het jaar ervoor.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 16:29 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Misschien niet, maar er werken wereldwijd 270.000 mensen met een omzet van 50 miljard euro. In Nederland hebben ze 900 Kruidvat's en ze lopen allemaal (!) goed.
Dit is dus wat Nederland (en de rest van de wereld) wil en dit houd je niet meer tegen. Al staat het een ieder uiteraard vrij er vooral niet te kopen.
Omdat het 1 x goed gaat misschien. Wel zo makkelijk.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:53 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb 1 keer boxershorts besteld bij de Wehkamp dat ging goed. Voor de rest bestel ik er nooit (zou ook niet weten waarom).
Qua service weet ik niet hoe Kahn het doet bij Coolcat. maar dat zou wellicht een indicatie kunnen zijn voor wat hij met V&D gaat doen.
Schoolcampus kunnen ze succes boeken, want Bruna en co hebben daar veel minder keus in dat spul.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of dat een kans van slagen heeft...
Volgens mij zijn al die hippe agenda's nu naar de Hema gegaan.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:45 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Schoolcampus kunnen ze succes boeken, want Bruna en co hebben daar veel minder keus in dat spul.
Misschien is het ook wel goed om helemaal blanco opnieuw te beginnen. Hebben ze tenminste niet de ballast die v$d had voor het faillissement.
Schoolcampus! The memories!quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:45 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Schoolcampus kunnen ze succes boeken, want Bruna en co hebben daar veel minder keus in dat spul.
Hema verkoopt alleen eigen merk agenda's, niet (ik noem ze) A-merk agenda'squote:Op donderdag 9 juni 2016 15:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die hippe agenda's nu naar de Hema gegaan.
Bruna opent speciale pop-up winkels met schoolspullen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Volgens mij zijn al die hippe agenda's nu naar de Hema gegaan.
Nee, zag laatst ook merk-agenda's liggen. Of in de folder, weet niet meer zeker.quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Hema verkoopt alleen eigen merk agenda's, niet (ik noem ze) A-merk agenda's
ok, ik krijg nooit de Hema folder en ik kom er bijna nooit(alleen als ik van het ene winkelstraat naar de ander wil)quote:Op donderdag 9 juni 2016 15:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, zag laatst ook merk-agenda's liggen. Of in de folder, weet niet meer zeker.
http://www.hema.nl/winkel(...)hool-kantoor/agendas
Jajaquote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Lazvic het volgende:
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen
[..]
Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
Wel grappig hoe dingen verlopen. V&D is dood, lang leve V&D.quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:10 schreef Lazvic het volgende:
Coolcat-eigenaar krijgt alsnog merknaam V&D in handen
[..]
Bron:http://www.nu.nl/vd/42751(...)m-vd-in-handen-.html
Van de ene kant lof dat Kahn zich niet laat kennen en alsnog doorgaat, van de andere kant gaat hij lopen met een bekende naam zonder het volk. Warehousing voor webshops is tegenwoordig gemechaniseerd en/of gerobotiseerd dus weinig volk van het vroegere V&D zal er aan de bak kunnen. Hoogstwaarschijnlijk om de kosten te drukken zal hij het e.e.a. van zijn webshop logistiek uitbesteden aan een grote partij zoals DocData. Zeker als je mee wil met de markt van next day delivery voor 23u 's avonds besteld en kosteloos retouren en die hele mikmak.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 14:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wel grappig hoe dingen verlopen. V&D is dood, lang leve V&D.
Wat die investeerders naast de naam, goedlopend merkproducten natuurlijk kopen is ook het (operationele) systeem wat kennelijk nog van voldoende waarde is. De werknemers en de gebouwen en met name schulden, horen daar niet meer bij.
Zelf vind ik het allemaal veel bestuursgegoochel waarbij uiteindelijk de werknemers de dupe zijn geworden. Hiermee wordt imho opnieuw bewezen dat saneren, vruchten afwerpt en je dan van je verplichtingen af kan komen.
Ik heb vast een leuke herkenbare naam voor de nieuwe eigenaar: V&D2 (engels uitpreken als fees-en-these-two).
quote:Modehuis McGregor krijgt uitstel van betaling
Modehuis McGregor Fashion Group, bekend van onder meer het merk Gaastra, heeft uitstel van betaling aangevraagd en verkregen. Dat maakte het Nederlandse bedrijf vrijdag bekend.
http://www.volkskrant.nl/(...)n-betaling~a4317969/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |