abonnement Unibet Coolblue
pi_162493214
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik zeul tegenwoordig ook thuis maar gewoon mijn dopper mee :D
Groen trouwens 8-)
Groene dopper-boks :P

En herkenbaar: ik dronk als kind ook altijd veel te weinig (en nu stiekem nog als ik het weer vergeet). En water vond ik vies (werd er serieus misselijk van, behalve van slokjes uit de kraan). Maar dat is dus helemaal bij getrokken gelukkig. Ik drink nu voornamelijk en bij voorkeur water zelfs :D
  Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 17:30:18 #152
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_162493310
Ik vond water ook altijd zo smerig, maar nu drink ik niets anders (behalve wat thee af en toe). :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_162493918
Ook maar een gedetailleerd Isa-lijstje :7

O: 2 volkorenbrood, 25 gram geitenkaas, 50 gram granaatappelpitjes, gekookt ei, 35 gram avocado = 384 kcal
L: 2 kleine tortilla, spinazie, 180 gram peer, 33 gram Stilton, 10 gram olijfolie = 561 kcal
T na sportschool: 100 gram magere kwark, 50 gram granaatappelpitjes = 97
D: div tapas: 65 gram aardappel, 40 gram ui, 2 eieren, 40 gram chorizo, tl honing, 75 gram manchego, 50 gram ham, 100 gram paprika, 5 olijven, 10 gram olijfolie = 997 kcal

Totaal 2039 kcal en daar val ik prima op af. Ik heb geen haast. Mijn doel is 1 kg per maand en mijn volgende 'doel datum' is 1 juni en ik zit nu 2,3 kg onder het doel voor 1 juni. Ik wil minimaal 1800 kcal op een dag eten en maximaal 2400. Maar liefst tussen 1800 en 2000. Dat hou ik bij met cronometer.com omdat die ook heel goed alle voedingsstoffen bijhoudt en die wil ik toch ook wel weten.

De tapas vanavond is wel een beetje vet, dus in zoverre geen gewone dag.

Grootste voordeel: het voelt niet als 'lijnen' maar gewoon als gezond eten.
Nadeel: het kost tijd en het is wat gedoe om alles bij te houden ;)

En het is ook precies zoals Aspergemeisje zegt: ga op zoek naar iets wat voor jou werkt! Wat je dus vol kan houden. Elk dieet is in principe heel gewoontjes gebaseerd op minder kcal eten dan je verbruikt. Dat is het. Niets wonderlijks of magisch, gewoon simpel energie. En de één doet het met veganistisch eten, de ander met koolhydraatarm, weer een ander probeert paleo en een ander probeert zo onbewerkt mogelijk te eten met gewone maaltijden. Allemaal prima! Als het maar minder kcal heeft dan je verbruikt zul je afvallen. Dus kies vooral wat je vol kan houden. En als je echt dòl bent op brood en aardappelen, dan is koolhydraatarm of paleo bijv niets voor je en moet je dat ook niet gaan proberen.

En alhoewel de wetenschap aantoont dat het dieet dat je kiest niets uitmaakt, denk ik toch dat een klein kcalverschil beter is dan groot. Het duurt langer, maar ik zou vreetbuien krijgen van het gevoel 'op dieet' te zijn. En dan wordt het een psychische veldslag met gevoelens van mislukking en dergelijke. Ik ben ooit, heeeeel lang geleden gaan lijnen met een crashdieet en dat hield ik nog geen maand vol. Logisch, had de hele dag honger, was oprecht hangry en had geen fut om iets te doen. Daarna alleen maar dikker geworden :') Ik denk nu ook dat de beste manier om aan te komen een extreem dieet gaan volgen is 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 mei 2016 @ 18:08:23 #154
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_162494042
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

http://www.sanquin.nl/blo(...)/bloed-wordt-getest/

Hmm staat inderdaad dat ze het wel elke keer testen. Wel gek dat ze dan alsnog homo's weigeren en al die vragen stellen. Nouja scheelt ze moeite/geld denk ik.
SPOILER: zeer OT
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prrrrr
pi_162494920
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:18 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Die van mij is wit, want gesponsord door de baas.

Ik drink minstens elk uur een koffie uit de automaat. Dus dat zijn er 8+ op een dag. Kan oplopen tot 2 of zelfs 3 per uur, maar dan doe ik er af en toe water of thee tussendoor.
Zoveel koffie? :o :o
Ondervind je daar geen gevolgen van?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162494979
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zoveel koffie? :o :o
Ondervind je daar geen gevolgen van?
Ik deed dat vroeger op m'n werk. Hoofdpijn in het weekend bij gebrek aan koffie ;(
Ja doei.
pi_162495016
quote:
17s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik deed dat vroeger op m'n werk. Hoofdpijn in het weekend bij gebrek aan koffie ;(
Ik kan 's nachts niet eens slapen als ik meer dan 2 espresso drink.. En ik word er ook heel schichtig van. Ik merk ook dat als ik mijn energie uit koffie haal ipv uit voeding dat ik aan het eind van de dag echt helemaal kapot ben..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 19:23:35 #158
382129 crew  Donna
pi_162495742
Ik lust geen koffie..

Alleen zo nu en dan zo 1 met caramel ofzo van Starbucks.
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:45:49 #159
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_162496317
Koffie O+

Ik heb mezelf gisteren een withings cadeau gedaan O+ fitbit maar dan anders ;). Vandaag binnen, ter vervanging van m'n mi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162496355
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:23 schreef DonnaRush het volgende:
Ik lust geen koffie..

Alleen zo nu en dan zo 1 met caramel ofzo van Starbucks.
Ik tot een jaar ook niet, drink het nog steeds niet echt als lekkerste drankje maar het kan wel effect hebben op de juiste momenten :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 mei 2016 @ 19:49:28 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_162496412
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:45 schreef douche-eendje het volgende:
Koffie O+

Ik heb mezelf gisteren een withings cadeau gedaan O+ fitbit maar dan anders ;). Vandaag binnen, ter vervanging van m'n mi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oeh, mooi!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:52:35 #162
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162496475
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Zoveel koffie? :o :o
Ondervind je daar geen gevolgen van?
Neuj. En dat weet ik vrij zeker, want ik heb eens een maand of drie alleen water gedronken ipv koffie. Voelde me niet bijzondet anders ofzo.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_162496744
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:45 schreef douche-eendje het volgende:
Koffie O+

Ik heb mezelf gisteren een withings cadeau gedaan O+ fitbit maar dan anders ;). Vandaag binnen, ter vervanging van m'n mi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi design! _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162496772
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:45 schreef douche-eendje het volgende:
Koffie O+

Ik heb mezelf gisteren een withings cadeau gedaan O+ fitbit maar dan anders ;). Vandaag binnen, ter vervanging van m'n mi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een stuk mooier dan een Fitbit. :D
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:08:04 #165
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_162496924
Heel mooi!
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:10:03 #166
47102 Elvi
miemkwien
pi_162496985
quote:
0s.gif Op 0s.gif [b]Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef Stormqueen het volgende:
ik zal speciaal voor Elvi ook een lijstje doen dan vandaag:

Ik zag ineens heel veel gedetailleerde lijstjes voorbij komen, eigenlijk wel fijn dan heb ik een beter beeld bij de caloriën. Ik heb ze echt helemaal verkeerd ingeschat _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Kan me voorstellen dat door zo opgroeien zich een paar hardnekkige onwaarheden in je gedachten hebben genesteld :)

Daarom: gooi ze hier in de groep! Er is altijd wel iemand om je te wijzen op het feit dat iets onwaar en/of een slecht idee is. Met een beetje mazzel krijg je dan ook nog eens een beter alternatief aangereikt :Y
Ik heb de laatste tijd wel veel gevraagd in dit topic, dus ik hoop niet dat het irritant gaat worden :P Misschien moet ik maar een thuisstudie als voedingsdeskundige volgen, dan snap ik het misschien weer een beetje :@

quote:
Op woensdag 25 mei 2016 14:20 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Download de app Hydro Coach. Dan jengelt je telefoon wel als je moet drinken. ^O^
Oh dat is wel een goeie ^O^ Ik heb een oranje dopper overigens :P en een hippe waterfles van Primark :P

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:54 schreef Aspergermeisje het volgende:
Herkenbaar, Elvi. Mijn moeder was vroeger altijd op dieet. Nu nog steeds trouwens. Is onlangs nog 30 kilo afgevallen (met shakes e.d.), waarvan er nu zeker 20 alweer bij zijn. Ik ben altijd super bang gemaakt voor dik worden. Mijn moeder praatte daar ook heel negatief over en reageerde super geïrriteerd als iemand iets zei over wat ze at.

En toen kwam dus het moment dat ik als bijwerking van medicatie 20 kilo aankwam. :'( Maar ik vind dat ik het goed doe. Mijn zelfvertrouwen is er niet van afgenomen en ik kan vrij direct reageren op mensen die iets te zeggen hebben. De opmerkingen van mijn ouders zijn niet mals...

Maar ik heb dus ook besloten dat ik nooit aan de crashdiëten ga. Dan maar wat langer dik zijn. Dat overleef ik ook wel.
Bij mij is mn zelfvertrouwen er wel enorm van afgenomen. Iedereen heeft altijd wel wat te zeggen over mijn figuur, wat ik eet, wat ik niet eet... Ik word er gek van :')
Een crashdiët is wel verleidelijk :@ ik weet dat het niet goed is hoor ;) dus ik zal niet snel naar de shakes grijpen, maar ik wil ook niet langer dik zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 18:01 schreef Isabeau het volgende:
En het is ook precies zoals Aspergemeisje zegt: ga op zoek naar iets wat voor jou werkt! Wat je dus vol kan houden. Elk dieet is in principe heel gewoontjes gebaseerd op minder kcal eten dan je verbruikt. Dat is het. Niets wonderlijks of magisch, gewoon simpel energie. En de één doet het met veganistisch eten, de ander met koolhydraatarm, weer een ander probeert paleo en een ander probeert zo onbewerkt mogelijk te eten met gewone maaltijden. Allemaal prima! Als het maar minder kcal heeft dan je verbruikt zul je afvallen. Dus kies vooral wat je vol kan houden. En als je echt dòl bent op brood en aardappelen, dan is koolhydraatarm of paleo bijv niets voor je en moet je dat ook niet gaan proberen.

En alhoewel de wetenschap aantoont dat het dieet dat je kiest niets uitmaakt, denk ik toch dat een klein kcalverschil beter is dan groot. Het duurt langer, maar ik zou vreetbuien krijgen van het gevoel 'op dieet' te zijn. En dan wordt het een psychische veldslag met gevoelens van mislukking en dergelijke. Ik ben ooit, heeeeel lang geleden gaan lijnen met een crashdieet en dat hield ik nog geen maand vol. Logisch, had de hele dag honger, was oprecht hangry en had geen fut om iets te doen. Daarna alleen maar dikker geworden :') Ik denk nu ook dat de beste manier om aan te komen een extreem dieet gaan volgen is 8-)
Het is ook ontzettend zoeken. Ik merk zelf dat ik brood makkelijk kan overslaan en absoluut niet mis, maar potverdorie mn aardappels ;( die mis ik wel en die blijf ik dan ook eten :P
Wat ik zoek is een eetpatroon wat ik de rest van mn leven kan volhouden. Dus niet dat ik zodra de kilo's eraf zijn weer terug val in het oude patroon.

Ik zag dat bij 2 familieleden. Beide een maagband.
1 was 1 van de eerste die zo'n ding kreeg. In het begin 30 kilo afgevallen, toen alles er weer bij gegeten. Tsja als je doorhebt dat slagroom zo lekker door dat bandje heen glijd dan is het hek van de dam natuurlijk :') Ze vrat zich vol, kotste het uit, en ging daarna weer verder. Patat past niet? Geen probleem, gewoon in de mayo dippen en gaaaan. Inmiddels zit er een tweede maag bij :')
Familielid 2 is ook heel snel afgevallen met een maagband, zag toen bij familielid 1 dat zo'n maag gewoon weer oprekt en als je het eten genoeg mist vreet je wel door. Dus die heeft ook weer een gewone maag erbij :')
Zij zagen het als een wondermiddel, maar het is een hulpmiddel. Zolang ze in hun hoofd niet de juiste keuzes kunnen maken of de reden van het overeten niet aanpakken zal dat ook niet helpen. Hetzelfde eigenlijk als met een dieet. Leuk zo'n Sonja Bakker of Slimfast, maar is het ook iets voor de lange termijn?

Ok en nu moet ik rennen voor de yoga :P
pi_162497471
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:45 schreef douche-eendje het volgende:
Koffie O+

Ik heb mezelf gisteren een withings cadeau gedaan O+ fitbit maar dan anders ;). Vandaag binnen, ter vervanging van m'n mi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi ding! ^O^
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:26:41 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_162497555
Mooi ding eendje!

Ik ben echt enorm de urge aan het onderdrukken om twee repen chocolade weg te snokken :')
disclaimer
pi_162497681
Geen taart ;( ;( wel een koekje gekregen.. maar ja.. taart.. wordt je eerst lekker gemaakt op facebook, gaat het feest niet door -O-

:P zo nog maar even iets kleins pakken dus.
pi_162498627
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:10 schreef Elvi het volgende:

Wat ik zoek is een eetpatroon wat ik de rest van mn leven kan volhouden. Dus niet dat ik zodra de kilo's eraf zijn weer terug val in het oude patroon.
Ik denk oprecht dat ik dat gevonden heb. En als ik op een gegeven moment niet verder afval, dan ben ik blijkbaar in balans qua energie en dat is helemaal prima. Komt misschien omdat ik nu lekker in mijn vel zit, lekker kan eten, plezier heb in het sporten, geen honger heb en af en toe ook gewoon taart en ijs etc eet. En ik raak niet in paniek als de weegschaal schommelt, ook niet als dat twee kilo is. Op 30 kilo is 2 kilo natuurlijk peanuts. Oh, en ik hoef niet 'snel' van mezelf. Nergens voor nodig.

Maar ik weet ook hoe makkelijk het is om vreetbuien toe te staan, dus ik ben wel altijd een beetje op mijn hoede. Eén of twee dagen kan wel, maar langer wordt een probleem. En meestal duren dat soort slechte periodes een stuk langer :+ Ben dus allesbehalve perfect, maar ik doe mijn best en denk dat dat uiteindelijk het beste is wat ik kan doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162498667
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:26 schreef Stormqueen het volgende:
Mooi ding eendje!

Ik ben echt enorm de urge aan het onderdrukken om twee repen chocolade weg te snokken :')
Waarom in godesnaam twee. Tenzij koetjesrepen gewoon een überdom idee :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:02:02 #172
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_162498749
isa.. jouw lunch " klinkt' super lekker..
maar wat moet ik me bij je O voorstelen?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_162498845
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:02 schreef Barreltje het volgende:
isa.. jouw lunch " klinkt' super lekker..
maar wat moet ik me bij je O voorstelen?
De lunch was goddelijk _O_ Peer & stilton = :9~

O is heel simpel:
1 volkorenboterham besmeerd met zachte geitenkaas en daar granaatappelpitjes over gestrooid
1 volkorenboterham belegd met avocado en daar een gepocheerd eitje op
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162498872
Doorgaans ontbijt ik overigens met kwark, noten en fruit of havermoutpap met noten en fruit. En dan een salade als lunch, dus dit was wel een aardig afwijkende dag :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:06:09 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_162498889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Waarom in godesnaam twee. Tenzij koetjesrepen gewoon een überdom idee :P
omdat het kan. Maar ik heb het niet gedaan!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')