abonnement Unibet Coolblue
pi_162454645
mooie epi.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:25:40 #202
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162454657
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 07:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Precies. Bran kan het verleden beinvloeden, maar dit is al allemaal verwerkt in het heden. De toekomst staat dus ook al vast, want Hodor werd Hodor omdat hij in de toekomst de deur moest dichthouden. Maar dat zei iemand al in de show (weet niet meer wie) 'alles is al geschreven' oid.

Ik vond het slim gedaan. Nu vraag ik mij af, was dit al vanaf het begin het idee van George? Dat Hodor een verbastering is van Hold the Door. Of hebben heeft hij (of HBO?) dit later bedacht en zou deze laatste scene niet bestaan hebben als Hodor een andere naam had.
Volgens mij kan Bran helemaal niet het verleden beinvloeden. Hij had daar volgens mij helemaal de hand niet in, het leek er meer op dat in zijn visioen werd uitgelegd wat er met Hodor gebeurd is. Willys / Hodor lijkt een soort te zijn voorbestemd op zijn toekomstige rol als redder van Bran.

Ik vroeg mij inderdaad ook af wanneer de schrijver(s) de link Hodor / Hold The Door hebben verzonnen. Of dit al vanaf de introductie van de figuur Hodor vast stond of dat men dit later bedacht heeft. Hoe dan ook vond ik dit mooi bedacht. Ik had ooit eens een theorie gelezen over Hodor dat hij eigenlijk Walder heette, maar dat zelf niet kon uitspreken en het daarom Hodor werd.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:28:06 #203
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162454693
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:19 schreef Sway- het volgende:
Summer :(
De wolven gaan er de laatste tijd in een rap tempo doorheen. Alleen die van Jon en Arya leven toch nog?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:30:10 #204
446641 Vox_Populi
Stem van het volk.
pi_162454716
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 00:43 schreef jogy het volgende:

[..]

Die jonge Hodor (wyllis? ) Gaat daar niet dood maar Brann Fuckt hem op zodat hij tijdens het vluchten in het heden die deur dicht houdt. En "Hodor" is dus een vernachelde versie van "Hold the Door". En Brann moest het zo doen omdat hij daar in het verleden vast zat en Hodor dus niet in 'real time' over kon nemen.

En als Brann het niet had gedaan dan was Hodor niet hodor maar iets/iemand anders en was hij waarschijnlijk al een paar seizoenen geleden omgelegd geweest.
Ah ok, dank! ^O^
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:30:36 #205
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162454726
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:28 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De wolven gaan er de laatste tijd in een rap tempo doorheen. Alleen die van Jon en Arya leven toch nog?
Ja, en arya/nymeria hebben we al seizoenen niet gezien. Van rickon/shaggydog is ook nog niet zeker dat ie dood is.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:32:14 #206
133369 Jivis
Critikut
pi_162454751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Volgens mij kan Bran helemaal niet het verleden beinvloeden. Hij had daar volgens mij helemaal de hand niet in, het leek er meer op dat in zijn visioen werd uitgelegd wat er met Hodor gebeurd is. Willys / Hodor lijkt een soort te zijn voorbestemd op zijn toekomstige rol als redder van Bran.

Ik vroeg mij inderdaad ook af wanneer de schrijver(s) de link Hodor / Hold The Door hebben verzonnen. Of dit al vanaf de introductie van de figuur Hodor vast stond of dat men dit later bedacht heeft. Hoe dan ook vond ik dit mooi bedacht. Ik had ooit eens een theorie gelezen over Hodor dat hij eigenlijk Walder heette, maar dat zelf niet kon uitspreken en het daarom Hodor werd.
Volgensmij was het eerder zo dat Bran Meera in zijn vision hoorde gillen en dat dat vervolgens ook bij de jonge Hodor terechtkwam. Dus in die zin heeft die het wel degelijk beïnvloed.

Die visions zijn meer dan alleen visions, zie ook jonge Ned die Bran hoorde roepen en de Night's King die Bran kon aanraken.
Amen.
  Admin dinsdag 24 mei 2016 @ 09:37:41 #207
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_162454839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:25 schreef EdvandeBerg het volgende:

Ik vroeg mij inderdaad ook af wanneer de schrijver(s) de link Hodor / Hold The Door hebben verzonnen.
Schrijver. Enkelvoud. Zijn naam is George R.R. Martin. ;)

En ik ga er een beetje vanuit dat hij dit in de jaren 90 al bedacht heeft.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:40:58 #208
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_162454879
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 00:37 schreef Lange_Lans het volgende:
Het wordt overigens tijd dat Feists De Magiër verfilmd of verseried gaat worden.
Zou leuk zijn, ja. Een hoop bronmateriaal ook.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:42:22 #209
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162454903

nieuw personage zal binnenkort zijn intreden maken

moest dit in een spoiler?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:43:26 #210
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_162454922
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:32 schreef Jivis het volgende:

Die visions zijn meer dan alleen visions, zie ook jonge Ned die Bran hoorde roepen en de Night's King die Bran kon aanraken.
Ik denk zelf dat die visions de clou zijn van het verhaal.

Ik las gister ergens een theorie over dat Bran verleden en heden probeert te beïnvloeden, maar dat hij de vaardigheid niet goed beheerst. Zo zou hij voor gezorgd kunnen hebben dat de Mad King mad geworden is, omdat hij hem bijvoorbeeld wilde waarschuwen voor de white walkers en de mad king steeds alleen maar gefluister hoorde. Bran heeft dan eigenlijk alles wat er nu is gebeurd in gang gezet.

De naam Bran komt ook vaker voor in huize Stark (the wall is bijvoorbeeld gebouwd door Bran de builder). De theorie is dat dat allemaal dezelfde Bran is... Passage uit het eerste boek:

quote:
Sometimes Nan would talk to him as if he were her Brandon, the baby she had nursed all those years ago, and sometimes she confused him with his uncle Brandon, who was killed by the Mad King before Bran was even born. She had lived so long, Mother had told him once, that all the Brandon Starks had become one person in her head.
"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:18 #211
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_162454933
Ik las ergens ook weer iets over iemand die speculeerde dat Hodor als wight door Bran ook 'overgenomen' kon worden en dan zo goed als onverslaanbaar zou zijn.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:44:32 #212
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162454939
Het lijkt wel of ik 1 van de weinige ben die de dood van Hold-the-door niet zo emotioneel vond. Als je op internet rondkikt heft iedereen het over hartverscheurend, emotioneel einde, tranen met tuiten. Uhm. Neuh. Het deed me vrij weinig. Behalve dan dat ik t holdthedoor/hodor wel leuk gevonden vond.

Ik had ook niet heel veel met Hodor als karakter moet ik zeggen. En t feit dat ie een seizoen weg was en dit seizoen niet heel veel deed nog, hielp niet bij m'n emo factor. En ik jank gvd om alles normaliter! :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:45:55 #213
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162454956
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:30 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ja, en arya/nymeria hebben we al seizoenen niet gezien. Van rickon/shaggydog is ook nog niet zeker dat ie dood is.
Shaggydog was toch de direwolf die samen met Rickon bij Ramsey gebracht werd? Rickon iets levendiger dan de wolf?
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:45:56 #214
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162454957
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik las ergens ook weer iets over iemand die speculeerde dat Hodor als wight door Bran ook 'overgenomen' kon worden en dan zo goed als onverslaanbaar zou zijn.
we zullen het gaan mee maken.
Zal de dood van Wilys minder emotioneel en ingrijpend maken, dus liever niet.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:46:46 #215
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162454969
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:45 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Shaggydog was toch de direwolf die samen met Rickon bij Ramsey gebracht werd? Rickon iets levendiger dan de wolf?
daar leek het wel op, maar is niet bevestigd dat hij dood is.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_162455014
Voor mij is het verhaal rond Hodor wel echt een van de beste verhaallijnen ooit in een serie, wat een emoties maakte die laatste scene los.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:53:28 #217
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162455095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:48 schreef byah het volgende:
Voor mij is het verhaal rond Hodor wel echt een van de beste verhaallijnen ooit in een serie, wat een emoties maakte die laatste scene los.
het zal wel aan mij liggen :{ #emotioneeldood
Ik lees dit dus overall en had er niks mee. Qua emotie dan he, niet qua verhaallijn.
Maar dan nog meer om wat Bran kan en doet, dan de functie van Hodor.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 09:55:31 #218
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162455123
Verder liet de aflevering me weer zien hoe de Starkjes toch best wel fuck-ups zijn en te impulsief.
Sansa reageert vanuit emotie en wraak op Littlefinger, ipv hem te gebruiken voor politieke doeleinden en allianties.
En Bran kan z'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en gaat lekker solo tijdhoppen, waardoor de Night King hem grijpt en de magie van de cave verbroken wordt (en later die van The Wall?).

Goddammit Starks!!!!! |:(
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Moderator dinsdag 24 mei 2016 @ 09:58:24 #219
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_162455166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef Ang3l het volgende:
Het lijkt wel of ik 1 van de weinige ben die de dood van Hold-the-door niet zo emotioneel vond. Als je op internet rondkikt heft iedereen het over hartverscheurend, emotioneel einde, tranen met tuiten. Uhm. Neuh. Het deed me vrij weinig. Behalve dan dat ik t holdthedoor/hodor wel leuk gevonden vond.

Ik had ook niet heel veel met Hodor als karakter moet ik zeggen. En t feit dat ie een seizoen weg was en dit seizoen niet heel veel deed nog, hielp niet bij m'n emo factor. En ik jank gvd om alles normaliter! :D
Haha, idem hier hoor. Ik vond het ook mooi gedaan, maar had er vrij weinig emotie bij.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_162455192
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:43 schreef yozd het volgende:

[..]

Ik denk zelf dat die visions de clou zijn van het verhaal.

Ik las gister ergens een theorie over dat Bran verleden en heden probeert te beïnvloeden, maar dat hij de vaardigheid niet goed beheerst. Zo zou hij voor gezorgd kunnen hebben dat de Mad King mad geworden is, omdat hij hem bijvoorbeeld wilde waarschuwen voor de white walkers en de mad king steeds alleen maar gefluister hoorde. Bran heeft dan eigenlijk alles wat er nu is gebeurd in gang gezet.

De naam Bran komt ook vaker voor in huize Stark (the wall is bijvoorbeeld gebouwd door Bran de builder). De theorie is dat dat allemaal dezelfde Bran is... Passage uit het eerste boek:

[..]

Ik was dit weekend begonnen met het lezen van het eerste boek en had toevallig gisteren die passage gelezen, moest er direct aan denken na het zien van deze ep.
Feyenoord Rotterdam
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2016 @ 10:02:49 #221
230491 Zith
pls tip
pi_162455239
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef Ang3l het volgende:
Het lijkt wel of ik 1 van de weinige ben die de dood van Hold-the-door niet zo emotioneel vond. Als je op internet rondkikt heft iedereen het over hartverscheurend, emotioneel einde, tranen met tuiten. Uhm. Neuh. Het deed me vrij weinig. Behalve dan dat ik t holdthedoor/hodor wel leuk gevonden vond.

Ik had ook niet heel veel met Hodor als karakter moet ik zeggen. En t feit dat ie een seizoen weg was en dit seizoen niet heel veel deed nog, hielp niet bij m'n emo factor. En ik jank gvd om alles normaliter! :D
Eyy ik noemde het een A-Ha momentje maar werd al snel door een fanboy op mijn plek gewezen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:03:26 #222
133369 Jivis
Critikut
pi_162455256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:44 schreef Ang3l het volgende:
Het lijkt wel of ik 1 van de weinige ben die de dood van Hold-the-door niet zo emotioneel vond. Als je op internet rondkikt heft iedereen het over hartverscheurend, emotioneel einde, tranen met tuiten. Uhm. Neuh. Het deed me vrij weinig. Behalve dan dat ik t holdthedoor/hodor wel leuk gevonden vond.

Ik had ook niet heel veel met Hodor als karakter moet ik zeggen. En t feit dat ie een seizoen weg was en dit seizoen niet heel veel deed nog, hielp niet bij m'n emo factor. En ik jank gvd om alles normaliter! :D
The interwebs is er ook goed in om dat soort shit te overdrijven. Zullen ook wel weer 262682 reactie-filmpjes op YouTube verschijnen.

Ik vond de twist over Hodor schokkender dan zijn dood :P.
Amen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:15:12 #223
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162455501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:55 schreef Ang3l het volgende:
Verder liet de aflevering me weer zien hoe de Starkjes toch best wel fuck-ups zijn en te impulsief.
Sansa reageert vanuit emotie en wraak op Littlefinger, ipv hem te gebruiken voor politieke doeleinden en allianties.
En Bran kan z'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en gaat lekker solo tijdhoppen, waardoor de Night King hem grijpt en de magie van de cave verbroken wordt (en later die van The Wall?).

Goddammit Starks!!!!! |:(
Ja, de Starks denken gewoon net even een stapje minder. Het blijven ook mensen uit 'North'.
pi_162455576
ik heb wel het idee dat ze bij Game of Thrones aan het bezuinigen zijn op acteurs kosten. Dit seizoen vallen er wel heel veel doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:21:18 #225
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_162455627
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:18 schreef DestroyerPiet het volgende:
ik heb wel het idee dat ze bij Game of Thrones aan het bezuinigen zijn op acteurs kosten. Dit seizoen vallen er wel heel veel doden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vind dit anders een aardig groot acteur om zomaar even te casten

FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')