abonnement Unibet Coolblue
pi_162435208
Al ongeveer een jaar speel ik er mee dat ik mij eigenlijk verveel op het werk.
Omdat ik nu nergens aan gebonden ben (heb geen hypotheek) en iets van de wereld wil zien zat ik te denken om een jaar op een ander continent/land te werken. Ik vraag mij alleen af hoe regel je zoiets? Zijn er websites voor zoals je bijvoorbeeld ook voor exchange programma's hebt.
Andere optie is voor een multinational werken en in het buitenland gestationeerd te worden voor een jaar.

Mijn vraag is nu hoe zijn de Kaaskoppen aan hun werk in het buitenland gekomen?
Zijn daar speciale websites voor of niet?

Want mijn plan was niet op de bonnefooi een ticket te boeken en het dan maar uit te zoeken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162435485
Begin gewoon in het buitenland een ijsboerderij en ga met een ijsco-kar rondrijden!
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 23 mei 2016 @ 14:46:21 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162435512
Open sollicitatie op afstand, beide keren.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_162435558
Via werkgever op secondment, was erg makkelijk door alle support vanuit werkgever
pi_162435608
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:46 schreef Tyr80 het volgende:
Open sollicitatie op afstand, beide keren.
hoe ging dat verder? werd je geholpen met zoeken woonruimte e.d.? moest je alles zelf regelen?
  maandag 23 mei 2016 @ 14:53:49 #7
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162435699
Ik werkte in NL al home office en heb mijn baan meegenomen naar een nieuw home office.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 23 mei 2016 @ 15:10:53 #8
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_162436042
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:50 schreef rival het volgende:

[..]

hoe ging dat verder? werd je geholpen met zoeken woonruimte e.d.? moest je alles zelf regelen?
Eerste keer kon ik vrij snel terecht in hetzelfde appartementencomplex als de andere medewerkers, maar daar moest ik wel zelf achteraan. Later hebben ze wel geholpen met het zoeken naar definitieve woonruimte, maar dat was meer wat printjes voorbereiden van mogelijke appartementen in de wijk waar ik wilde wonen. Papierwerk werd wel allermaal door de werkgever gedaan, hoefde alleen maar documenten te tekenen die zij dan afhandelden, en een paar keer naar een loket om m'n identiteit te bewijzen natuurlijk.

Tweede keer alles zelf moeten regelen, eerst een week in een hotel, daarna in een appartement. Papierwerk hetzelfde, meeste regelden zij, moest alleen af en toe ergens zelf naar toe om m'n paspoort te laten zien of wat dan ook.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tyr80 op 23-05-2016 15:17:35 ]
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 23 mei 2016 @ 15:22:10 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162436320
Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer :')

Wilde een jaar of 4,5 weer eens in het buitenland werken. Bergen aan mailtjes verstuurd, x-aantal interessante aanbiedingen gehad en uiteindelijk voor Bulgarije gekozen omdat dit het land was waar ik het minste kennis van had. Wilde zes maanden blijven, inmiddels is dat dus al ruim vier jaar geleden :D

Anyway, er zijn genoeg websites te vinden. Hoe oud ben je? Als jongere krijg je vaak een 'oprotpremie' van de EU als je een job via een bepaalde website vindt. Ligt tussen de 400 en 1200 euro. Altijd mooi meegenomen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162437137
Ik heb overigens een TU wo opleiding. En doe nu strategisch Vastgoed beheer (en ontwikkeling). Vind het bevoordeeld leuk om iets op te zetten, creëren, ontwerpen.
Dat mag een gebouw zijn maar bv ook een afdeling.
Ik ben nu 30.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162437384
Ik zoek trouwens iets voor een jaar of zo. Geen permanente emigratie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162441165
Lol klinkt als een bekend topic of GoT. Als het voor een jaar is, op een boerderij, tomatenplukken of ander simpel werk.

Denk niet dat iemand je gaat aannemen en inwerken met zo'n positie voor een jaartje.
pi_162441797
Voor nu heb ik de volgende links:
https://eacea.ec.europa.eu/erasmus-plus/library/catalogue_en
http://werkenbijdeeu.nl/
http://www.unric.org/nl/vacatures-en-stages
http://www.internationalefuncties.nl/internationaal-werken/

Bij het erasmus mundus programma heb ikw el wat leuke studies gevonden echter is het nogal een sprong in het diepe om een goed betaalde baan te verlaten voor een studie van 2 jaar.

Dit bv lijkt mij ook tof maar zal lastig worden:
http://www.internationale(...)se-fintech-startups/
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162441824
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:39 schreef rogier21 het volgende:
Lol klinkt als een bekend topic of GoT. Als het voor een jaar is, op een boerderij, tomatenplukken of ander simpel werk.

Denk niet dat iemand je gaat aannemen en inwerken met zo'n positie voor een jaartje.
Klopt maar hier zitten meer expats. Hoeft niet perse een jaar te zijn ( maar ligt er aan hoe leuk het is) en zeker geen simpel werk want dan kan ik hier ook naar het westland.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162447766
Ben zonder een baan of woning te hebben naar het buitenland vertrokken! :p Heb ter plekke eerst een horeca baantje aangenomen, heb een gedeelde flat gevonden en ben me toen verder gaan orienteren en op zoek gegaan naar een betere baan!

Heb het nu tweemaal zo gedaan (= geen werk + geen woning op nieuwe plaats van bestemming) en tot nu toe heeft het zo gewerkt! Mijn strategie brengt natuurlijk risico's met zich mee en je moet dan ook bereid zijn om in het begin mindere baantjes aan te nemen. :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_162466377
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 22:12 schreef margaretha_01 het volgende:
Ben zonder een baan of woning te hebben naar het buitenland vertrokken! :p Heb ter plekke eerst een horeca baantje aangenomen, heb een gedeelde flat gevonden en ben me toen verder gaan orienteren en op zoek gegaan naar een betere baan!

Heb het nu tweemaal zo gedaan (= geen werk + geen woning op nieuwe plaats van bestemming) en tot nu toe heeft het zo gewerkt! Mijn strategie brengt natuurlijk risico's met zich mee en je moet dan ook bereid zijn om in het begin mindere baantjes aan te nemen. :p
En waar woon je?
pi_162467231
Oostenrijk! ;)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_162470396
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 17:24 schreef margaretha_01 het volgende:
Oostenrijk! ;)
Wenen? Want dat is een erg leuke en leefbare stad.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162471881
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wenen? Want dat is een erg leuke en leefbare stad.
Ik heb eerst 2,5 jaar in Innsbruck gewoond en woon nu sinds 8 maanden in Wenen! Een mooie en absoluut leefbare stad, maar het mist iets. De stad bruist niet! Maar uit te houden is het hier zeker!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:36:06 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162472106
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik zoek trouwens iets voor een jaar of zo. Geen permanente emigratie.
probeer via je huidige werk dan
pi_162472690
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:28 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Ik heb eerst 2,5 jaar in Innsbruck gewoond en woon nu sinds 8 maanden in Wenen! Een mooie en absoluut leefbare stad, maar het mist iets. De stad bruist niet! Maar uit te houden is het hier zeker!
Kun je niet in Voralberg aan werk geraken?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:57:05 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162472779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:28 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Ik heb eerst 2,5 jaar in Innsbruck gewoond en woon nu sinds 8 maanden in Wenen! Een mooie en absoluut leefbare stad, maar het mist iets. De stad bruist niet! Maar uit te houden is het hier zeker!
Ik vind Wenen juist fantastisch! Juist enorm levendig! Elke dag ergens anders wat te doen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162473224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Kun je niet in Voralberg aan werk geraken?
Vorarlberg sla ik liever over! :6
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_162473249
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:10 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Vorarlberg sla ik liever over! :6
Want? Is een lekker rustige plaats met zeer vriendelijke mensen.
pi_162473386
Haha, ik ben nog nooit in Vorarlberg geweest hoor, maar ze werden inTirol altijd een beetje uitgelachen! De provincie zonder universiteit, dus veel studenten gaan of naar Innsbruck of naar Wenen! En ze praten zoals de Zwitsers! :p
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_162473691
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:57 schreef XL het volgende:

[..]

Ik vind Wenen juist fantastisch! Juist enorm levendig! Elke dag ergens anders wat te doen.
Het is eerder dat de mensen heel gesloten overkomen. Er zijn ontzettend veel dingen te doen, maar op de een of andere manier lijkt iedereen op zijn eigen eilandje te blijven!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_162473824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

Kun je niet in Voralberg aan werk geraken?
Zijn klacht is dat Innsbruck niet genoeg bruist, en dan raad je hem Vorarlberg aan?
Euuhhh...
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_162481674
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:28 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Ik heb eerst 2,5 jaar in Innsbruck gewoond en woon nu sinds 8 maanden in Wenen! Een mooie en absoluut leefbare stad, maar het mist iets. De stad bruist niet! Maar uit te houden is het hier zeker!
In de zomer wordt dat beter maar ik snap wat je bedoeld.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162481679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:36 schreef fs180 het volgende:

[..]

probeer via je huidige werk dan
Een NL zorginstelling, dat gaat hem niet worden. Tenzij ik bv een kantoor in Spanje mag openen net zoals de Noren doen. Ik gok echter dat dat plan nooit doorgang zal vinden.

[ Bericht 11% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 25-05-2016 10:08:48 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162490855
Gesolliciteerd op een advertentie (postdoc posities worden vaak op mailing lists geadverteerd) en aangenomen. Op mijn verblijfs/werkvergunning na zo ongeveer alles zelf gedaan. Bij aankomst op het vliegveld een foldertje gevonden met huur-appartementen. De 1st nacht verbleef ik in hotel, de volgende dag met een huurauto een flatje gevonden, daarna een matras + spulletjes gekocht en op de 4de dag aan het werk. Auto kopen was een beetje lastig omdat ik nog geen Amerikaanse bankrekening had en ik een opname limiet van 500 euro per dag had van mijn Nederlandse rekening. Maar je moet dat toch 1x in je leven doen, een auto kopen met een flinke stapel $20 briefjes.
  woensdag 25 mei 2016 @ 17:48:26 #31
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_162493659
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Een NL zorginstelling, dat gaat hem niet worden. Tenzij ik bv een kantoor in Spanje mag openen net zoals de Noren doen. Ik gok echter dat dat plan nooit doorgang zal vinden.
gewoon even powerpointje maken met dat de huur daar lager is, dan verhuizen ze deze week nog
pi_162505036
Kreeg een tip van een vriendin die hier (Disneyland Parijs ) een zomer had gewerkt en zei dat 'goh moet je ook doen, is leuk'.

6-7jaar later zit ik er nog steeds.
pi_162507107
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:56 schreef psv-gomes het volgende:
Kreeg een tip van een vriendin die hier (Disneyland Parijs ) een zomer had gewerkt en zei dat 'goh moet je ook doen, is leuk'.

6-7jaar later zit ik er nog steeds.
Nog steeds bij Disneyland of ergens anders in Parijs?
pi_162516940
Heb net gesolliciteerd om in de pool opgenomen te worden bij de EU. Ik heb er weinig vertrouwen in maar zie wel waar het schip strand. Wel apart dat je bij Epso niet het door hen ontwikkelde Europass kan uploaden.

Voor de rest heb ik wel bepaald dat het een land/stad moet zijn met een Europees welvaartsniveau want primitief doen is leuk voor een week of 4 maar dan houdt het voor mij wel op.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162520204
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2016 03:20 schreef devzero het volgende:

[..]

Nog steeds bij Disneyland of ergens anders in Parijs?
Nog steeds in Disneyland
  donderdag 26 mei 2016 @ 18:02:59 #36
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_162521181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Heb net gesolliciteerd om in de pool opgenomen te worden bij de EU. Ik heb er weinig vertrouwen in maar zie wel waar het schip strand. Wel apart dat je bij Epso niet het door hen ontwikkelde Europass kan uploaden.

Voor de rest heb ik wel bepaald dat het een land/stad moet zijn met een Europees welvaartsniveau want primitief doen is leuk voor een week of 4 maar dan houdt het voor mij wel op.
Primitief doen :') manmanman
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_162522614
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Primitief doen :') manmanman
Daarmee bedoel ik dus in de oerwouden van afrika gaan werken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162542556
Heb je een netwerk? Zijn er buitenlanders waar je wel eens mee samenwerkt? Het helpt als je iets specifieks te bieden hebt wat niemand anders kan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_162559323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:03 schreef Lyrebird het volgende:
Heb je een netwerk? Zijn er buitenlanders waar je wel eens mee samenwerkt? Het helpt als je iets specifieks te bieden hebt wat niemand anders kan.
Ik ben op exchange geweest en heb dus veel buitenlandse kennissen maar niet echt mensen die mijn beroep uitvoeren. Dus netwerk is twijfelachtig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162578421
Lokaal krantje afgespeurd op vacatures, betreffende bedrijf een email gestuurd dat ik absoluut niet kan wat hun zochten (telefonische verkoop), maar of ze toevallig nog iemand nodig hadden voor een IT positie - de volgende dag werd ik ingewerkt op de vestiging Amsterdam, om 4 maanden later IT manager van 3 callcenters in Spanje te worden.

Zo gezegd, zo gedaan. In het begin appartement en auto van de zaak gekregen, daarna zelf iets gezocht. Ik was toen 22 overigens. Bedrijf ging alleen helaas na een jaar failliet - veel schuldeisers en de eigenaar heeft het zelf laten klappen. Toen m'n eigen bedrijf begonnen, en dat gaat al jaren prima.
pi_162617709
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:04 schreef illusions het volgende:
Lokaal krantje afgespeurd op vacatures, betreffende bedrijf een email gestuurd dat ik absoluut niet kan wat hun zochten (telefonische verkoop), maar of ze toevallig nog iemand nodig hadden voor een IT positie - de volgende dag werd ik ingewerkt op de vestiging Amsterdam, om 4 maanden later IT manager van 3 callcenters in Spanje te worden.

Zo gezegd, zo gedaan. In het begin appartement en auto van de zaak gekregen, daarna zelf iets gezocht. Ik was toen 22 overigens. Bedrijf ging alleen helaas na een jaar failliet - veel schuldeisers en de eigenaar heeft het zelf laten klappen. Toen m'n eigen bedrijf begonnen, en dat gaat al jaren prima.
Jij was daar al dus?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162621672
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 13:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Jij was daar al dus?
Nee, dat lokale krantje had ik meegenomen van een vakantie.
pi_162698934
Vanmiddag bij de VN gesolliciteerd in NYC.
Precies mijn profiel. Ik heb er weinig hoop op maar het zou wel vet zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_162976765
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 18:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Vanmiddag bij de VN gesolliciteerd in NYC.
Precies mijn profiel. Ik heb er weinig hoop op maar het zou wel vet zijn.
En is het wat geworden?
pi_162977353
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:13 schreef MCH het volgende:

[..]

En is het wat geworden?
Positie is open tot juli.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 13 juni 2016 @ 15:36:16 #46
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_162977391
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 23:04 schreef illusions het volgende:
Lokaal krantje afgespeurd op vacatures, betreffende bedrijf een email gestuurd dat ik absoluut niet kan wat hun zochten (telefonische verkoop), maar of ze toevallig nog iemand nodig hadden voor een IT positie - de volgende dag werd ik ingewerkt op de vestiging Amsterdam, om 4 maanden later IT manager van 3 callcenters in Spanje te worden.

Zo gezegd, zo gedaan. In het begin appartement en auto van de zaak gekregen, daarna zelf iets gezocht. Ik was toen 22 overigens. Bedrijf ging alleen helaas na een jaar failliet - veel schuldeisers en de eigenaar heeft het zelf laten klappen. Toen m'n eigen bedrijf begonnen, en dat gaat al jaren prima.
Ook in de IT in Spanje?
Of ben je weer wat anders gaan doen??
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_162977446
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:36 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Ook in de IT in Spanje?
Of ben je weer wat anders gaan doen??
Wederom IT, als freelance web developer. Heeft overigens weinig met Spanje te maken, mijn klanten zitten grotendeels in het buitenland. Londen, LA, etc.
  maandag 13 juni 2016 @ 15:41:00 #48
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_162977507
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:38 schreef illusions het volgende:

[..]

Wederom IT, als freelance web developer. Heeft overigens weinig met Spanje te maken, mijn klanten zitten grotendeels in het buitenland. Londen, LA, etc.
Beter...Ik heb er vaak over gedacht, maar nooit de stap durven maken...
(accepteer je nog open sollicitaties?? ... ;) )
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_162977730
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 15:41 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Beter...Ik heb er vaak over gedacht, maar nooit de stap durven maken...
(accepteer je nog open sollicitaties?? ... ;) )
Ik besteed af en toe weleens werk uit ja, dus ja, maar je snapt wat freelance is hoop ik, dus solliciteren zou ik het niet noemen. Heb 5 jaar lang m'n eigen bedrijf gedraaid voor ik freelance ging, en personeel hebben is voor sommige mensen (waaronder ik) het verschrikkelijkste wat er is. :+

Maargoed, als je goed bent in PHP (+WordPress), (X)HTML, jQuery, etc. dan heb ik vast en zeker weleens werk om uit te besteden. Het maakt dan verder niet uit of je in Spanje, China of NL zit.
pi_163270178
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:53 schreef XL het volgende:
Ik werkte in NL al home office en heb mijn baan meegenomen naar een nieuw home office.
Wat voor baan heb je als ik vragen mag
  zaterdag 25 juni 2016 @ 07:18:29 #51
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_163282787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 16:28 schreef chemiboy het volgende:

[..]

Wat voor baan heb je als ik vragen mag
Ik doe technische sales (project scoping en prototypes bouwen) voor een silicon valley software bedrijf. Mijn regio is continentaal europa. Vooral DACH, Nordics, Benelux.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_163832690
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:22 schreef Dven het volgende:
Ik heb eigenlijk geen flauw idee meer :')

Wilde een jaar of 4,5 weer eens in het buitenland werken. Bergen aan mailtjes verstuurd, x-aantal interessante aanbiedingen gehad en uiteindelijk voor Bulgarije gekozen omdat dit het land was waar ik het minste kennis van had. Wilde zes maanden blijven, inmiddels is dat dus al ruim vier jaar geleden :D

Anyway, er zijn genoeg websites te vinden. Hoe oud ben je? Als jongere krijg je vaak een 'oprotpremie' van de EU als je een job via een bepaalde website vindt. Ligt tussen de 400 en 1200 euro. Altijd mooi meegenomen.
Leuk zeg! Wat voor werk doe je er nu precies? En hoe is het in de jaren gegaan met bijv. de taal? En hoe is het salaris? Voor Bulgaarse standaarden kan het wel goed zijn, maar als je dan eens op vakantie naar Nederland (of elk willekeurig ander land) wilt gaan ben je naar verhouding een godsvermogen kwijt.

Mijn vriendin komt ook uit Bulgarije. Wonen inmiddels samen in Nederland. Ik heb zelf een tijd in het midden oosten gewerkt en werk nu af en aan in Nederland, midden oosten, hier en daar in Europa, maar het kriebelt altijd als ik weer eens lekker rondkijk voor een rustig huisje in Bulgarije :D

Mijn vriendin kan wel aan een baan komen, maar zelf zie mij echt niet snel een baan vinden in mijn vakgebied, omdat dat vakgebied in Bulgarije zover ik heb gezien niet eens bestaat. Dan zou ik eigenlijk met een willekeurig internationaal baantje moeten beginnen of mijn werk in Nederland kunnen blijven doen vanuit Bulgarije, maar dat wordt erg lastig.
  donderdag 21 juli 2016 @ 16:35:03 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163908471
Ik heb eerst specifiek gezocht naar functies in mijn vakgebied op gespecialiseerde websites. Rigzone.com en oilcareers.com voornamelijk, TU chemical engineer met ervaring in voornamelijk gas. Via die sites wat gesprekken gehad via skype etc en zo aangenomen bij een noors bedrijf. Daar een 2 jaar gewerkt en toen weer eens verder gekeken.

Weer via specifieke websites en ook cv achtergelaten bij een aantal oliemaatschappijen direct. Kreeg ik een belletje, of ik beschikbaar was voor een interview in Londen voor Saudi Aramco. Uurtje na dat interview kreeg ik een telefoontje op het station terwijl ik klaar stond om de tube in te gaan terug naar vliegveld... " als we je xxxx aanbieden, zou je dan geinteresseerd zijn?" Yes! Paar dagen later lag in Noorwegen het conceptcontract op de mat. Bedrijf regelde verder alles, van verblijfsvergunning, transport van personal effects, medische keuring weer in londen voor mij en mijn vrouw, vluchten etc.. nu zit ik al weer twee jaar in de zandbak
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_163922283
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:35 schreef nixxx het volgende:
Ik heb eerst specifiek gezocht naar functies in mijn vakgebied op gespecialiseerde websites. Rigzone.com en oilcareers.com voornamelijk, TU chemical engineer met ervaring in voornamelijk gas. Via die sites wat gesprekken gehad via skype etc en zo aangenomen bij een noors bedrijf. Daar een 2 jaar gewerkt en toen weer eens verder gekeken.

Weer via specifieke websites en ook cv achtergelaten bij een aantal oliemaatschappijen direct. Kreeg ik een belletje, of ik beschikbaar was voor een interview in Londen voor Saudi Aramco. Uurtje na dat interview kreeg ik een telefoontje op het station terwijl ik klaar stond om de tube in te gaan terug naar vliegveld... " als we je xxxx aanbieden, zou je dan geinteresseerd zijn?" Yes! Paar dagen later lag in Noorwegen het conceptcontract op de mat. Bedrijf regelde verder alles, van verblijfsvergunning, transport van personal effects, medische keuring weer in londen voor mij en mijn vrouw, vluchten etc.. nu zit ik al weer twee jaar in de zandbak
Hmm zou er ook zoiets zijn voor vastgoed specialisten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 22 juli 2016 @ 09:54:06 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_163922786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 09:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm zou er ook zoiets zijn voor vastgoed specialisten.
Geen idee..dat lijkt me iets wat ook aan de lokale omstandigheden en regelgeving ligt. Het is misschien een moeilijker vakgebied om iets internationaals te vinden dan engineering.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_167690984
hallo nixx zou je me wat ervaringen kunnen vertellen over werken in de zandbak?
]10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:35 schreef nixxx het volgende:
Ik heb eerst specifiek gezocht naar functies in mijn vakgebied op gespecialiseerde websites. Rigzone.com en oilcareers.com voornamelijk, TU chemical engineer met ervaring in voornamelijk gas. Via die sites wat gesprekken gehad via skype etc en zo aangenomen bij een noors bedrijf. Daar een 2 jaar gewerkt en toen weer eens verder gekeken.

Weer via specifieke websites en ook cv achtergelaten bij een aantal oliemaatschappijen direct. Kreeg ik een belletje, of ik beschikbaar was voor een interview in Londen voor Saudi Aramco. Uurtje na dat interview kreeg ik een telefoontje op het station terwijl ik klaar stond om de tube in te gaan terug naar vliegveld... " als we je xxxx aanbieden, zou je dan geinteresseerd zijn?" Yes! Paar dagen later lag in Noorwegen het conceptcontract op de mat. Bedrijf regelde verder alles, van verblijfsvergunning, transport van personal effects, medische keuring weer in londen voor mij en mijn vrouw, vluchten etc.. nu zit ik al weer twee jaar in de zandbak
[/quote]
pi_167724605
Ik plaats even een update.
Vanuit het werk krijg ik nu een MBA en heb besloten om vooralsnog in NL te blijven.
Vastgoed is toch wel een erg lokaal iets. Al zou ik met mijn specialisatie (zorgvastgoed) waarschijnlijk ook wel in andere landen terecht moeten kunnen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_167819365
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:35 schreef nixxx het volgende:
nu zit ik al weer twee jaar in de zandbak
Ik had voordat ik mijn doctors titel had al een aanbieding bij kaust, maar S.A. leek me toen helemaal niets, ook niet voor een eventuele relatie. Ik had er toen ook nog helemaal niet aan gedacht om in het buitenland te gaan werken, todat ik klaar was en een baan nodig had :') Hoe bevalt je vrouw het nou in die zandbak?
  maandag 6 februari 2017 @ 16:15:32 #59
367828 Bassen
Does Humor Belongs To Music?
pi_168713108
Werkgever deed mij een aanbod om voor enkele jaren naar Singapore te gaan, zit er nu sinds mei 2016. Mijn werk brengt me trouwens op allerlei verschillende plekken, hiervoor zat ik een korte periode in Angola, Spanje en Schotland.
  maandag 6 februari 2017 @ 18:58:40 #60
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168716489
Het is soms flink frustrerend. Werken met arabieren is niet altijd makkelijk. Supervisors zonder al te veel kennis van zaken etc. Ik heb vaak zoiets van och..als je me heel veel wil betalen en dan vervolgens niet wil luisteren, prima.
Voor de familie is het aan de ene kant heel makkelijk. Alles is hier op de compound dicht bij elkaar. Aan de andere kant is het natuurlijk heel beperkt. Vrouwen kunnen wel alleen naar buiten met taxi bijvoorbeeld maar het is toch een fijner gevoel om met zijn allen te gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 6 februari 2017 @ 19:03:53 #61
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168716633
Waar is dat?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 7 februari 2017 @ 05:27:38 #62
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168727276
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 19:03 schreef static het volgende:
Waar is dat?
Saudi arabie, werk voor Aramco. Zit ergens beetje weggestopt in de woestijn. Geen target voor houthi scuds denk ik :)
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 7 februari 2017 @ 05:31:53 #63
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168727277
Ah, ik ben momenteel in Oman. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 7 februari 2017 @ 05:46:14 #64
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168727285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 05:31 schreef static het volgende:
Ah, ik ben momenteel in Oman. :)
Stuk relaxter!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 7 februari 2017 @ 07:50:24 #65
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168727664
Maar redelijk saai af en toe. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 7 februari 2017 @ 08:03:38 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168727760
Saudi Arabië is het enige land tot nu toe waar ik projecten heb afgewezen. De vraag was er, maar ik vond het teveel moeite en gedoe.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 februari 2017 @ 08:06:33 #67
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168727786
Ja, hier ook hoor.. wat voor werk doe je?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 7 februari 2017 @ 08:10:41 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168727813
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:03 schreef XL het volgende:
Saudi Arabië is het enige land tot nu toe waar ik projecten heb afgewezen. De vraag was er, maar ik vond het teveel moeite en gedoe.
Als het op project basis was, dan was ik hier ook nooit naartoe gegaan. Zoals ik nu zit is het wel te doen. Op een aramco compound, housing en medical en school voor de kinderen allemaal geregeld. Dingen met visa etc ook via aramco. En op de compound kun je redelijk vrij je gang gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_168823248
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 08:03 schreef XL het volgende:
Saudi Arabië is het enige land tot nu toe waar ik projecten heb afgewezen. De vraag was er, maar ik vond het teveel moeite en gedoe.
Kan ik ergens wel begrijpen. Ik vond India niet bepaald aanlokkelijk om aan de slag te gaan en heb daar dan ook vanaf gezien, zelfs voor een kortere periode. Ik trek er ook niet meer zo aan om voor een langere periode aaneengesloten in het buitenland te zijn..

Om onder andere die reden nu weer gewoon vanuit Nederland, met Europa als werkgebied. Denk dat er op dit moment een heel bijzondere kans moet komen om voor een langere periode naar het buitenland te gaan.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 13:23:48 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168823455
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:12 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Kan ik ergens wel begrijpen. Ik vond India niet bepaald aanlokkelijk om aan de slag te gaan en heb daar dan ook vanaf gezien, zelfs voor een kortere periode. Ik trek er ook niet meer zo aan om voor een langere periode aaneengesloten in het buitenland te zijn..

Om onder andere die reden nu weer gewoon vanuit Nederland, met Europa als werkgebied. Denk dat er op dit moment een heel bijzondere kans moet komen om voor een langere periode naar het buitenland te gaan.
India heb ik wel gedaan, vond ik wel interessant. In mijn vakgebied zitten zoveel indiers. Ik dacht, als ik daar eens ga kijken, misschien begrijp ik ze dan. Het was zeker inzichtvol!

Zat in Mumbai, tja... moet je van houden...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_168823803
quote:
99s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 13:23 schreef XL het volgende:

[..]

India heb ik wel gedaan, vond ik wel interessant. In mijn vakgebied zitten zoveel indiers. Ik dacht, als ik daar eens ga kijken, misschien begrijp ik ze dan. Het was zeker inzichtvol!

Zat in Mumbai, tja... moet je van houden...
In mijn vakgebied - Telecom/Software development - zitten ook veel Indiërs en het is een sterk opkomende markt natuurlijk, enorm veel mogelijkheden. Alleen ik vind het een enorm lastige cultuur om binnen te werken.

Voor mij zou het een plek zijn waar ik me niet eenvoudig kan aarden buiten het werk om.

Als ik ooit weer de stap maak dan zou het US/Canada/UK/Scandinavië zijn waar ik aan de slag ga.
pi_168931785
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2016 22:35 schreef 12play het volgende:
hallo nixx zou je me wat ervaringen kunnen vertellen over werken in de zandbak?
][ afbeelding ] Op donderdag 21 juli 2016 16:35 schreef nixxx het volgende:
Ik heb eerst specifiek gezocht naar functies in mijn vakgebied op gespecialiseerde websites. Rigzone.com en oilcareers.com voornamelijk, TU chemical engineer met ervaring in voornamelijk gas. Via die sites wat gesprekken gehad via skype etc en zo aangenomen bij een noors bedrijf. Daar een 2 jaar gewerkt en toen weer eens verder gekeken.

Weer via specifieke websites en ook cv achtergelaten bij een aantal oliemaatschappijen direct. Kreeg ik een belletje, of ik beschikbaar was voor een interview in Londen voor Saudi Aramco. Uurtje na dat interview kreeg ik een telefoontje op het station terwijl ik klaar stond om de tube in te gaan terug naar vliegveld... " als we je xxxx aanbieden, zou je dan geinteresseerd zijn?" Yes! Paar dagen later lag in Noorwegen het conceptcontract op de mat. Bedrijf regelde verder alles, van verblijfsvergunning, transport van personal effects, medische keuring weer in londen voor mij en mijn vrouw, vluchten etc.. nu zit ik al weer twee jaar in de zandbak
[/quote]hey thanks
werk je als panel operator...ben nl heel benieuwd hoe je het werken bij aramco vind...dus graag veel info
pi_168931812
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:32 schreef 12play het volgende:

[..]

hey thanks
werk je als panel operator...ben nl heel benieuwd hoe je het werken bij aramco vind...dus graag veel info
[/quote]
pm
pi_168931822
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:35 schreef 12play het volgende:

[..]

als je tijd
[/quote]
pi_168931828
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2017 00:35 schreef 12play het volgende:

[..]

hoor
[/quote]
pi_168931849
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:35 schreef nixxx het volgende:
Ik heb eerst specifiek gezocht naar functies in mijn vakgebied op gespecialiseerde websites. Rigzone.com en oilcareers.com voornamelijk, TU chemical engineer met ervaring in voornamelijk gas. Via die sites wat gesprekken gehad via skype etc en zo aangenomen bij een noors bedrijf. Daar een 2 jaar gewerkt en toen weer eens verder gekeken.

Weer via specifieke websites en ook cv achtergelaten bij een aantal oliemaatschappijen direct. Kreeg ik een belletje, of ik beschikbaar was voor een interview in Londen voor Saudi Aramco. Uurtje na dat interview kreeg ik een telefoontje op het station terwijl ik klaar stond om de tube in te gaan terug naar vliegveld... " als we je xxxx aanbieden, zou je dan geinteresseerd zijn?" Yes! Paar dagen later lag in Noorwegen het conceptcontract op de mat. Bedrijf regelde verder alles, van verblijfsvergunning, transport van personal effects, medische keuring weer in londen voor mij en mijn vrouw, vluchten etc.. nu zit ik al weer twee jaar in de zandbak
klinkt goed
  donderdag 16 februari 2017 @ 05:23:50 #77
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168932584
Ben process engineer in upstream. Alle operators hier zijn saudis. Misschien dat er in sommige grotere plants expat operators zijn of team leads..betwijfel het eigenlijk. Ze proberen zoveel mogelijk saudis aan het werk te hebben.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 16 februari 2017 @ 05:35:13 #78
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_168932590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 05:23 schreef nixxx het volgende:
Ze proberen zoveel mogelijk saudis aan het werk te hebben.
Dat is hier in Oman hetzelfde, we noemen het Omanisation. Een bepaald gedeelte van de organisatie moet lokaal zijn, wat erg lastig is omdat we specialisten nodig hebben die hier bijna niet te vinden zijn.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 16 februari 2017 @ 05:55:45 #79
19840 Libris
Live from Singapore
pi_168932605
Ik werkte voor een Nederlandse universiteit en kreeg een aanbod om voor een half jaar een hogeschool in Singapore te helpen opzetten. Half jaar uitwisseling werd een jaar. Jaar werd 2 jaar. Toen ben ik direct in dienst gekomen van die hogeschool, waar ik nu bijna 14 jaar werk..
  donderdag 16 februari 2017 @ 06:13:50 #80
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_168932629
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 05:35 schreef static het volgende:

[..]

Dat is hier in Oman hetzelfde, we noemen het Omanisation. Een bepaald gedeelte van de organisatie moet lokaal zijn, wat erg lastig is omdat we specialisten nodig hebben die hier bijna niet te vinden zijn.
hier ook, 54% moet lokaal zijn. Onze engineering afdeling is 75% expat maar de rest bijna allemaal lokaal, verder ook veel expats in drilling en prodection engineering.
12play om hier te komen werken moet je of engineer zijn in iets olie of gas gerelateerd met minimaal 5 jaar relevante werkervaring. Of je moet iets gespecialiseerd doen in drilling, al wordt dat ook veel uitbesteed aan contractors. Als operator wordt het lastig.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_169362409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 05:35 schreef static het volgende:

[..]

Dat is hier in Oman hetzelfde, we noemen het Omanisation. Een bepaald gedeelte van de organisatie moet lokaal zijn, wat erg lastig is omdat we specialisten nodig hebben die hier bijna niet te vinden zijn.
hallo static
hoe zit het in oman...worden daar proces operators gezocht? ben hoofd operator @shell pernis
pi_169421843
Volg dit topic. Heb een bachelor in Bedrijfskunde en ben nu bezig met een master International management. Zou na mijn afstuderen graag in het buitenland aan het werk gaan, dus kan jullie tips altijd gebruiken ! Voorkeur is trouwens buiten Europa. Heb eerder al twee buitenlandse stages gedaan (ook beide buiten Europa).

Iemand van jullie trouwens extra tips voor starters ? Heb namelijk geen echte relevante werkervaring, behalve deze stages... Lijkt me dan lastig om er tussen te komen.
pi_169437223
Netwerk.

Een baan in het buitenland vind je het gemakkelijkst via je netwerk. Via een normale sollicitatie ben je te annoniem. Jouw netwerk weet wat je in je mars hebt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169498796
Iemand die ervaring heeft met grenzeloos-werk.nl ? Veel banen als call-center medewerker, maar zo af en toe komt er ook een hbo+ functie voorbij...
pi_169500312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 22:06 schreef Pinuts het volgende:
Volg dit topic. Heb een bachelor in Bedrijfskunde en ben nu bezig met een master International management. Zou na mijn afstuderen graag in het buitenland aan het werk gaan, dus kan jullie tips altijd gebruiken ! Voorkeur is trouwens buiten Europa. Heb eerder al twee buitenlandse stages gedaan (ook beide buiten Europa).

Iemand van jullie trouwens extra tips voor starters ? Heb namelijk geen echte relevante werkervaring, behalve deze stages... Lijkt me dan lastig om er tussen te komen.
Bij wat voor bedrijf wil je aan de slag en in wat voor soort functie? Direct aan werk op niveau komen is niet heel erg eenvoudig in veel gevallen. Daar had ik toch wel een jaar of 2-3 voor nodig om eerst een netwerk op te bouwen en wat eerste ervaringen in het buitenland.
pi_170140866
Vrouw is programmeur toen ze aangaf in de kennissenkring dat er een emigratie zou komen stroomden de aanbiedingen binnen, gekozen voor Zwitserland, geen proeftermijn en wg regelde alles zodat bij aankomst de spullen zo het nieuwe huis in konden.

Het ligt er heel erg aan wat iemand wil, wil je een jaartje wat van een land zien ga dan bij een boerderij of een pretpark werken, wil je er blijven en heb je wat te bieden is een internationale kennissenkring meer dan voldoende.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_170331076
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 01:37 schreef hottentot het volgende:
Vrouw is programmeur toen ze aangaf in de kennissenkring dat er een emigratie zou komen stroomden de aanbiedingen binnen, gekozen voor Zwitserland, geen proeftermijn en wg regelde alles zodat bij aankomst de spullen zo het nieuwe huis in konden.

Het ligt er heel erg aan wat iemand wil, wil je een jaartje wat van een land zien ga dan bij een boerderij of een pretpark werken, wil je er blijven en heb je wat te bieden is een internationale kennissenkring meer dan voldoende.
Dat laatste heb ik door mijn exchange wel. Maar het zou voor mij idd een jaartje of 2 zijn. Overigens nu weer uitgesteld omdat ik aan een studie begonnen ben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170983126
Ben nu vooral aan het zoeken op grote bedrijven met vestigingen in Azië. Dus Nike, Adidas, Levi's, AkzoNobel etc. En hopen dat er ergens een leuke startersvacature bij staat... Maar meeste vragen toch wel ervaring helaas.
pi_170984769
Open sollicitatie op afstand.

Ik denk trouwens dat dat vooral goed werkt bij kleinere bedrijven, laten we zeggen met een grootte van 10-50 (vaste) werknemers.
pi_170984946
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 16:53 schreef Igen het volgende:
Open sollicitatie op afstand.

Ik denk trouwens dat dat vooral goed werkt bij kleinere bedrijven, laten we zeggen met een grootte van 10-50 (vaste) werknemers.
Maar die moet je eigenlijk al via je netwerk kennen dan ? Anders is het lastig te zeggen of zo'n bedrijf te vertrouwen is...
pi_171858390
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Al ongeveer een jaar speel ik er mee dat ik mij eigenlijk verveel op het werk.
Omdat ik nu nergens aan gebonden ben (heb geen hypotheek) en iets van de wereld wil zien zat ik te denken om een jaar op een ander continent/land te werken. Ik vraag mij alleen af hoe regel je zoiets? Zijn er websites voor zoals je bijvoorbeeld ook voor exchange programma's hebt.
Andere optie is voor een multinational werken en in het buitenland gestationeerd te worden voor een jaar.

Mijn vraag is nu hoe zijn de Kaaskoppen aan hun werk in het buitenland gekomen?
Zijn daar speciale websites voor of niet?

Want mijn plan was niet op de bonnefooi een ticket te boeken en het dan maar uit te zoeken.
Wegblijven bij externe recruiters.
Linkedin: maak alerts aan met functietitel OR relevant woord OR ander relevant word AND stad1
en dan voor 10 steden die je interesseren.

Via linkedin heb je of easyapply en dan is het echt 3 seconden werk of je wordt naar een andere banensite geleid, en sommigen van die bevatten nog meer relevante vacatures, dus als je vaak naar dezelfde site wordt geleid, maak je daar ook een profiel aan.

Als je cv en brief in orde zijn wordt je uitgenodigd voor een skype interview/telefoon interview. En vanaf daar is het je best doen en geluk hebben.

Ik heb 567 keer gesolliciteerd via linkedin voor ik een goed offer kreeg, ik had dit proces hierboven overigens zo goed als geautomatiseerd, dus die 567x aanmelden was niet zo'n ramp.
pi_171860817
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 14:27 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
t 3 seconden werk of je wordt naar een andere banensite geleid, en sommigen van die bevatten nog meer relevante vacatures, dus als je vaak naar dezelfde site wordt geleid, maak je daar ook een profiel aan.
Dankje, na mijn studie ga ik hier eens naar kijken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_171891228
Vriendin (nu vrouw) ging naar buitenland voor twee jaar. Ik solliciteerde bij een internationale werkgever (via skype), werd aangenomen, zegde mijn huidige job op, en nam het vliegtuig. We zitten hier nu na 3,5 jaar nog steeds (al verhuizen we regelmatig binnen het land zelf).
pi_171928099
Benarderd door een recruiter (interne, geen irritante geheimzinnige headhunter). Is inmiddels haast elf jaar geleden.

Ben er toen op in gegaan omdat het interview-proces wel een leuke uitdaging leek. Ook werkelijk aangenomen worden was niet de verwachting maar ... toch maar geaccepteerd, en geen moment spijt van gehad. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 5 juli 2017 @ 16:57:32 #95
469356 Pookie_007
Life is like a...
pi_172192983
Ik heb tijdens mijn studie in China stage gelopen.

Na mijn studie teruggegaan nar China om 4 maanden Chinees te studeren aan de universiteit.

Uiteindelijk door veel netwerken in contact gekomen met een Nederlands bedrijf die opzoek was naar iemand uit Europa (voorkeur uit Nederland) voor een project.

Ik had weinig (relevante) werkervaring, maar Nederlandse managers in het buitenland zijn over het algemeen heel open minded en kijken meer naar de persoon ipv alleen je CV. Uiteindelijk de baan gekregen.

Uiteindelijk 2 jaar daar gewerkt. Helaas kon ik na het project niet blijven, omdat het duur is om buitenlanders in China werkzaam te houden.

Werk inmiddels weer in Nederland (bij een ander bedrijf) maar ben aangenomen om na een jaar weer naar China gestuurd te worden om daar het kantoor te runnen.

Het is natuurlijk mooi als je alles kant en klaar kan regelen voor je naar het buitenland gaat, maar gewoon naar een land gaan dat je aanspreekt en netwerken is ook zeker de moeite waard om te proberen!

Je zegt dat je voor een jaartje wilt werken in het buitenland, maar de kans is groot dat je wellicht blijft plakken als de gelegenheid er is.
Werken in het buitenland is een geweldige ervaring!

Succes!
  woensdag 5 juli 2017 @ 17:34:58 #96
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172194128
Waar in China? Heb in Shenzhen en Chengdu gewerkt. En HK, maar dat is een beetje een buitenbeentje. :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 10 juli 2017 @ 16:52:53 #97
469356 Pookie_007
Life is like a...
pi_172321459
Ik heb in Jiangyin gewerkt. Kleine stad vlakbij Wuxi (Jiangsu Province).

Chengdu lijkt mij een hele mooie stad. En het eten moet er denk ik geweldig zijn. (ik hou wel van spicey food)

Ik ben dit jaar voor het eerst in Shenzhen geweest voor een business trip en ga daar volgend jaar heen om te werken.
Mooie stad maar wel veel minder Chinees dan meeste andere steden.
pi_172321794
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:52 schreef Pookie_007 het volgende:
Ik ben dit jaar voor het eerst in Shenzhen geweest voor een business trip en ga daar volgend jaar heen om te werken.
Mooie stad maar wel veel minder Chinees dan meeste andere steden.
Hoe bedoel je, minder Chinees? Er komen niet zo veel buitenlanders i.v.g. Peking of Shanghai ofzo.
  maandag 10 juli 2017 @ 17:52:55 #99
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_172322920
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 16:52 schreef Pookie_007 het volgende:
En het eten moet er denk ik geweldig zijn. (ik hou wel van spicey food)

Sichuan kitchen. Pas maar op. :+
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 11 juli 2017 @ 15:10:20 #100
469356 Pookie_007
Life is like a...
pi_172342346
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 17:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe bedoel je, minder Chinees? Er komen niet zo veel buitenlanders i.v.g. Peking of Shanghai ofzo.
Ik zat in Shekou, het meest Westerse gedeelte van Shenzhen. Ziet er heel mooi en ontwikkeld uit, maar mis soms wel die Chinese vibe van de binnenstad die je in veel andere steden hebt. Bijvoorbeeld die foute Chinese techno die uit de brakke speakers voor de winkels wordt geblazen.

Shenzhen heeft nog wel andere districten die meer Chinees zijn, dus wellicht dat je daar meer die Chinese sfeer treft.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')