abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 juni 2016 @ 12:36:33 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163030003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:25 schreef sjoemie1985 het volgende:
Jij denkt dat God Jezus is. andersom ;), Jezus is God doordat hij van God zijn kracht kreeg zoals zovaak ook aangegeven met johannes 1 vanaf vers 1 deze heb ik al zovaak uitgelegd, moet ik dat nu weer doen?
Dus jij stelt het woord van Johannes, die zijn werk plusminus 70 jaar na dato schreef, bòven dat van Jezus? Die zei namelijk: waarom noemt u mij goed, niemand is goed, behalve God.

Dat is toch duidelijk zat?

Hij is dus géén God. Dat hebben de JG goed begrepen.

Wat jij zegt is dat God God is omdat hij van God de kracht kreeg. :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163030364
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus jij stelt het woord van Johannes, die zijn werk plusminus 70 jaar na dato schreef, bòven dat van Jezus? Die zei namelijk: waarom noemt u mij goed, niemand is goed, behalve God.

Dat is toch duidelijk zat?

Hij is dus géén God. Dat hebben de JG goed begrepen.

Wat jij zegt is dat God God is omdat hij van God de kracht kreeg. :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, ik reageer niet meer op die versleten CD . Gaat dan nog kritiek geven op de JG's en maakt dezelfde fouten. Dat heb je als je enkel de bijbel kent zonder maar enige achtergrond informatie.
pi_163031368
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:36 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dus jij stelt het woord van Johannes, die zijn werk plusminus 70 jaar na dato schreef, bòven dat van Jezus? Die zei namelijk: waarom noemt u mij goed, niemand is goed, behalve God.

Dat is toch duidelijk zat?

Hij is dus géén God. Dat hebben de JG goed begrepen.

Wat jij zegt is dat God God is omdat hij van God de kracht kreeg. :N

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mattheüs 28 vers 18
18 En Jezus kwam naar hen toe, sprak met hen en zei: Mij is gegeven alle macht in hemel en op aarde.

of Johannes 10 vanaf vers 29 : 29 Mijn Vader, Die hen aan Mij gegeven heeft, is meer dan allen, en niemand kan hen uit de hand van Mijn Vader rukken.
30 Ik en de Vader zijn één.
31 De Joden dan pakten opnieuw stenen op om Hem te stenigen.
32 Jezus antwoordde hun: Ik heb u vele goede werken van Mijn Vader laten zien. Vanwege welk van die werken stenigt u Mij?
33 De Joden antwoordden Hem: Wij stenigen U niet vanwege een goed werk, maar vanwege godslastering, namelijk omdat U, Die een Mens bent, Uzelf God maakt.
34 Jezus antwoordde hun: Is er niet geschreven in uw wet: Ik heb gezegd: U bent goden?
35 Als de wet hén goden noemde tot wie het woord van God kwam, en aangezien de Schrift niet gebroken kan worden,
36 zegt u dan tegen Mij, Die de Vader geheiligd en in de wereld gezonden heeft: U lastert God, omdat Ik gezegd heb: Ik ben Gods Zoon?
37 Als Ik niet de werken van Mijn Vader doe, geloof Mij dan niet,
38 maar als Ik ze doe en u Mij niet gelooft, geloof dan de werken, opdat u erkent en gelooft dat de Vader in Mij is en Ik in Hem.

Hoe zou jij deze teksten dan uitleggen en met name de vet gedrukte teksten? hij zegt dat niet voor niets toch?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 12:50 schreef ATON het volgende:

[..]

Ach, ik reageer niet meer op die versleten CD . Gaat dan nog kritiek geven op de JG's en maakt dezelfde fouten. Dat heb je als je enkel de bijbel kent zonder maar enige achtergrond informatie.
dan heeft het voor mij niet zo veel zin meer om te reageren op zo'n oude 64 toeren plaat ;) :P
want jij probeerd alleen maar alles wat bijbels onderuit te halen en niet te kijken naar de overeen komsten of er achter te komen waar het daadwerkelijk om draait in de bijbel.

Het gaat als eerste om je eigen relatie met God en niet eerst naar de wereld te kijken.
Jij ziet wel de splinter in andermans oog maar niet de balk in je eigen oog.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163032173
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:32 schreef sjoemie1985 het volgende:

dan heeft het voor mij niet zo veel zin meer om te reageren op zo'n oude 64 toeren plaat ;) :P
want jij probeerd alleen maar alles wat bijbels onderuit te halen en niet te kijken naar de overeen komsten of er achter te komen waar het daadwerkelijk om draait in de bijbel.
Kijk, dat is nu net wat jij doet. Ik haal niks onderuit maar probeer duidelijk te maken wat er staat en hoe dat daar gekomen is.
pi_163032339
Weet je kerels. Vaak denk ik, vooral nu ik niet weet wat te koken. Potverdorie was er maar broodvermenigvuldiging mogelijk.
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:20:00 #106
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163032393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 13:32 schreef sjoemie1985 het volgende:
30 Ik en de Vader zijn één.
Dat zijn mijn vrouw en ik ook. Ben ik mijn vrouw?

God is ook in mij geweest. Ben ik God?

Reageer eens op de uitspraak van Jezus zelf aub? Wat bedoelt Jezus als hij zegt dat niemand, ook hijzelf dus, goed is behalve God?

Nergens zegt Jezus dat hij God is. Men zou hem ook ter plekke gestenigd hebben.
pi_163032626
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:20 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat zijn mijn vrouw en ik ook. Ben ik mijn vrouw?

God is ook in mij geweest. Ben ik God?

Reageer eens op de uitspraak van Jezus zelf aub? Wat bedoelt Jezus als hij zegt dat niemand, ook hijzelf dus, goed is behalve God?

Nergens zegt Jezus dat hij God is. Men zou hem ook ter plekke gestenigd hebben.
Dat hadden ze kunnen doen, maar waarom deden ze dat niet zoals gezegd in die tekst?

En als je die ene tekst leest, zegt of vraagt Jezus of hun niet ook goden zijn, aangezien dat in hun wet uit het oude testament staat. ;)

Jezus zei ook: De dingen die onmogelijk zijn bij de mensen, zijn mogelijk bij God. Lukas 18 vers 27 is dat.

Maar die vraag waarom Jezus zegt dat alleen God goed, Ik denk dat hij dit zegt omdat Het vlees niet goed is. zoals je wellicht weet bestaat de mens volgens de bijbel uit lichaam(het vlees) ziel en geest, alleen bij mensen die niet geloven is die geest(De H.G.) niet aanwezig.
Die krijgt men zodra men tot geloof komt.
Maar zoals ik denk dat Jezus het bedoelt is dus het lichaam (het vlees) slecht, als je sterft sterft ook alleen het lichaam de geest zal blijven bestaan.
Maar of dit klopt zoals ik het zeg durf ik niet te zeggen dat moet ik even onderzoeken.

[ Bericht 36% gewijzigd door sjoemie1985 op 15-06-2016 15:10:47 ]
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 15 juni 2016 @ 14:33:00 #108
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163032656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:31 schreef sjoemie1985 het volgende:

Maar die vraag waarom Jezus zegt dat alleen God goed, Ik denk dat hij dit zegt omdat Het vlees niet goed is. zoals je wellicht weet bestaat de mens volgens de bijbel uit lichaam(het vlees) ziel en geest, alleen bij mensen die niet geloven is die geest(De H.G.) niet aanwezig.
Die krijgt men zodra men tot geloof komt.
Maar zoals ik denk dat Jezus het bedoelt is dus het lichaam (het vlees) slecht, als je sterft sterft ook alleen het lichaam de geest zal blijven bestaan.
Maar of dit klopt zoals ik het zeg durf ik niet te zeggen dat moet ik even onderzoeken
Ik snap best dat dit een lastige vraag is. Maar je antwoord is vaag gekronkel he? Ik denk..ik denk...maar het staat er niet. Met "mij" bedoelt Jezus zichzelf gewoon als persoon. Die is dus (volgens Jezus) niet "goed" zoals God. Hij geeft daarmee aan dat hij God niet is.

Dat Jezus goddelijk is (Gods Zoon) dat vermelden alle evangeliën. Dat hij God zelf is (triniteit) is een dwaalleer uit de 4e eeuw (nogmaals).En dat weet jij nu zo langzamerhand zelf ook wel, ondanks dat je het voortdurend negeert.

Wegkijken is geen optie als je een oprecht/zuiver geloof hebt. Onderzoek de schrift kritisch.

[ Bericht 53% gewijzigd door hoatzin op 15-06-2016 15:41:30 ]
pi_163033458
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 14:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
Dat hadden ze kunnen doen, maar waarom deden ze dat niet zoals gezegd in die tekst?
Omdat hier iets anders mee bedoeld werd of men aan de brontekst geprutst heeft. Dat is nu net jou het probleem: gebrek aan inlevingsvermogen. Denk je nu écht dat men 2000 jaar geleden op dezelfde wijze zich uitdrukten zou wij, en dan nog uit een andere cultuur. Ga eens op verlof naar Tunesië of Egypte en luister eens hoe men zich uitdrukt met hun beeld verhalende wijze van praten.
( Tjonge... )
pi_163053981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:19 schreef ATON het volgende:

En waar precies zijn de joden in de fout gegaan ?
Aantal keer hebben ze God gewoon in de steek gelaten.
En de druppel was gewoon Jezus niet te accepteren.

En ja nou ga je vast komen met: Voor joden is dat geen punt want die geloven daar niet in.
Maar voor een persoon als sjoemie is dat wel een punt. Voor iedereen die de Bijbel neemt is dat wel een punt. Want als je Jezus niet accepteert kun je al geen redding krijgen. En kun je dus onmogelijk Gods volk zijn.

quote:
Nog steeds niet duidelijk waarom niet. Leg uit.

-Het meermaals breken van de voorwaarde bij Gods verbond. God zou Zijn woord niet houden als ze nog Zijn volk zouden zijn. Het allerbelangrijkste verwierpen ze, Jezus.
Wat is hier niet duidelijk aan dan :?

Toen de joden als speciale bezit werden aangesteld werd daar duidelijk bij gezegd: Indien gij mijn geboden onderhoudt.

quote:
Welke profetieën en waar staat dat ? Ben benieuwd.
In Psalmen en als ik goed zeg uit het hoofd Jesaja wordt dat genoemd.
Maar precies kom ik nog wel op terug.

quote:
Welke aanwijzingen ? En ben je zeker dat Paulus dit geschreven heeft ?
[quote]

Welke? De vele keren dat de joden aangepakt worden op het verwerpen van God en Jezus.
Zijn zoveel teksten waar gehint wordt naar het verliezen van het voorrecht Gods volk te zijn.
Denk alleen al aan de komst van de christenen. Het prediken naar de heidenen. 2 dingen die niet gedaan zouden worden als de joden nog Gods volk zouden zijn.

Ja Paulus schreef dat naar de Romeinen.
En kom nou niet weer met domme onzin aan van oh dat schreef Paulus niet.
Of jij dat nou vindt of niet, het blijft gwn een schrift van Paulus en een Bijbelboek.
En uit die illustratie van de olijfboom is duidelijk te zien dat de joden het voorrecht verloren Gods volk te zijn.

[quote]Welke redding en van wat ? Kan je dit even toelichten ?
Zonde en op naar het paradijs. Lijkt mij logisch.
pi_163054402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 09:36 schreef ATON het volgende:

Maar verder dan de naamgever is er geen verband met het christendom. Ook dit is pas in 325 bedacht. :Y
En waarom niet? De leer die Jezus bracht is de leer van het christendom.

quote:
Hadden ze dat niet gedaan ? En de Blijde intrede dan ? En Matt. 5 : 17 - 19 ?
Volgelingen van Jezus inderdaad. Maar je snapt toch wel dat een volgeling van Jezus een christen wordt genoemd? Niet de joden in het geheel.

quote:
Doen de JG's dat dan wel ? Kosher eten, kledij voorschriften en alles van wetten die Mozes van JHWH heeft ontvangen ? Ben benieuwd.
JG doen dat wel.
Die dingen niet omdat die vervallen zijn door wat Jezus deed. Is hier al zo vaak genoemd maar blijkbaar heb je geen zin dat in je op te nemen. Zit vastgeroest in je denkwijze zeker.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:25 schreef sjoemie1985 het volgende:

Jij denkt dat God Jezus is. andersom ;), Jezus is God doordat hij van God zijn kracht kreeg zoals zovaak ook aangegeven met johannes 1 vanaf vers 1 deze heb ik al zovaak uitgelegd, moet ik dat nu weer doen?
God Jezus is of Jezus God is. Dat is exact hetzelfde.

Hij KREEG van God kracht. Daarom kan hij dus niet God zelf zijn. Dat lijkt mij logisch.
Dit is juist de DEFINITIE van ANDERS ZIJN. Als jij zelf de kracht niet hebt, en van een ander moet krijgen. Dan toont dat juist aan dat je iemand anders bent.

In Joh 1 staat dat Jezus een god is. Net als dat in de psalmen over engelen gezegd wordt dat het goden zijn. Dus zijn alle engelen ook God?

quote:
Jij denkt dat de HG een persoon is. De geest heeft kenmerken van een persoon, dus waarom zou hij dat dan ook niet zijn?zie deze teksten: Wat zijn namelijk de kenmerken van een persoon? a) Hij heeft een wil (I Kor.
12:11) - b) Hij heeft gevoelens (Rom. 15:30) - c) Hij heeft gedachten (I Kor. 2:10-16).
Volgens Ef. 4:30 kan de Heilige Geest ook bedroefd worden. En als wij de Geest blijven
bedroeven, kan deze zelfs worden uitgedoofd (I Thess. 5:19).
In Genesis wordt over een werkzame kracht gesproken. Over de HG wordt gezegd dat hij in ons is. Onmogelijk voor een persoon.

quote:
Jij denkt dat de joden nog Gods volk zijn. lees dit eens: Jeremia 32 vers 36[/quote]

Sjoemie je quote het OT.... Toen was Jezus nog niet naar de aarde gekomen. Die woorden daar doen het op dat punt dus NU niet meer toe.
Zonder Jezus geen redding, de joden kunnen dus Gods volk niet zijn want anders zou Gods volk niet in het paradijs komen. Dat zou een beetje awkward zijn.

Maar dit punt negeer je constant, dus wss nu ook weer.

[quote]Jij denkt dat de hel bestaat. [b]jullie noemen het blijkbaar hades of tartarus wat is het verschil tussen Hel en deze woorden die jullie gebruiken? het is allemaal de onderwereld :)
Volgens de oorspronkelijke tekst staat er ''Sjeool'', ''Hades'' of ''Gehenna''. Als je onderzoekt waar die woorden voor staan is dat simpelweg het graf van de mensheid.
Hoe kan een God van liefde mensen eeuwig straffen? Onmogelijk.
Daarnaast: Pred 9:5,10 zegt duidelijk dat je na je dood niets merkt. Ook geen pijn.

quote:
Jij denkt dat alle goede mensen naar de hemel gaan.Niemand is goed ;), Maar iedereen die gelooft in Jezus zal behouden worden. Alle gelovigen samen behoren tot één lichaam waarvan christus het hoofd is. Hoe kan dan maar een deel in de hemel komen terwijl alle christenen samen één behoren te zijn? [quote]

Omdat we geen letterlijk lichaam zijn pipo.
De gemeente van getuigen wordt als 1 lichaam afgebeeldt. Maar ik ben toch niet 1 lichaam met een broeder van mij, duhh....
Nergens in de Bijbel staat dat alle goede mensen naar de hemel gaan.

Denk bv aan Psalm 37:9-11,29. Duidelijk dat de rechtvaardigen DE AARDE zullen bezitten, voor eeuwig. ZONDER goddelozen. Er komt een aards paradijs, goede mensen gaan dus niet allemaal naar de hemel.

[quote]Jij gebruikt Gods Naam niet, hoe belangrijk Jezus dat ook vond. Staat dit echt op nummer 1 bij jou? Is dat echt wat Jezus zo ontzettend belangrijk vindt?
Het staat niet op nummer 1. Maar het is wel een belangrijk onderdeel.
Als je een vriend met iemand wilt zijn moet je zijn naam kennen. Wil jij geen vriend met God zijn?

Ken je het modelgebed niet? Uw NAAM worde geheiligd. We moeten die Naam heiligen, moet je die dus wel kennen en gebruiken.
Of wat Jezus nog tegen God zei: Ik heb hen Uw Naam bekend gemaakt. Beetje nutteloos geweest als niemand die Naam gebruikt.

quote:
Jij predikt niet, hoe belangrijk Jezus dat ook vond.Ik predik ook niet, ik probeer het evangelie hier uit te leggen, hoe moeilijk dat ook is en het evangelie is in eerste instantie niet het vertellen van allerlei regels, van dit mag niet en dat mag niet en dit moet je doen en dat moet je doen.
Prediken is iets actiefs. Jezus zond mensen er ook op uit. In Handelingen werden mensen er van huis tot huis uitgezonden. Er werd op markten gepredikt. En er werd op een juiste manier dingen verteld, geen leugens.
Het gaat ook niet om regels, dat zegt niemand.

quote:
Vertel jij mij dan eens uit welke stam jij afkomstig bent die daar in openbaring 7 staan, want er worden duidelijk 12 stammen bij naam genoemd, tenzij jij mij kunt verduidelijken waar die stammen dan opslaan :)
Zuchtttttt...... Ik zeg niet dat ik uit die stammen kom. Ik heb ook geen hemelse hoop.

Nogmaals: Israel heeft 13!!!!! Ja 13!!!!! stammen. Er staan daar maar 12!!!!! Ja 12!!!!!!
Dit kan dus NIETTTTTT om het letterlijke Israel gaan. Of God moet ineens vergeetachtig geworden zijn en 1 stam vergeten zijn.

De Bijbel spreekt wel vaker over het geestelijke Israel, die term zou je wel moeten kenen als je de Bijbel kent. Er wordt hier gesproken over een groep van 144.000 die samen met Jezus op Sion staan (in de hemel dus). Het zijn niet alle stammen van Israel dus daar kan het niet op slaan. Is dus symbolisch en zijn als het ware stammen van het geestelijke Israel.
Er wordt gesproken over mensen met een zegel, dat is het zegel waar wel vaker over gesproken wordt van mensen die met Jezus zouden regeren als koningen en priesters in de hemel.

Over wie moeten ze regeren als er niemand op aarde is?

Dat is die grote schare die ook in Openbaring 7 staat. Dat is een groep die niet op Sion staat (niet in de hemel), maar volgens die tekst wel rein gewassen van alle zonden. Zijn dus in een paradijs al. Gaat hier dus al over paradijs aarde met allemaal rechtvaardige mensen (denk aan Psalm 37:9-11,29) die voor de hemelse troon staan met Jezus en de mede-regeerders.

quote:
Ik vraag me af of er wel een nieuw paradijs komt :) Jezus zegt namelijk tegen 1 van de moordenaars naast hem aan het kruis: Lukas 23 vers 43 En Jezus zei tegen hem: Voorwaar, zeg Ik u, heden zult u met Mij in het paradijs zijn.
Dus opdat moment wordt nog die moordenaar vergeven en mag hij vanaf dat moment zodra hij sterf in het paradijs zijn.
Er staat nergens in de bijbel dat er gesproken word over een nieuw paradijs, dit zal het zelfde paradijs zijn als waar adam en eva in leefden. Er zal alleen een nieuwe hemel en aarde komen.
Psalm 37:9-11,29 afgesneden worden, Maar wie op Jehovah hopen, díé zullen de aarde bezitten. 10 En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.
(Psalm 37:29) De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

2 petr 3:13 Maar er zijn nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, die wij overeenkomstig zijn belofte verwachten, en daarin zal rechtvaardigheid wonen.

Openb 21:3,4 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”

(deze laatste tekst moet wel over de aarde gaan want in de hemel is bv nog nooit de dood geweest)

Jes 65:21,22 En zij zullen stellig huizen bouwen en bewonen, en zij zullen stellig wijngaarden planten en [hun] vrucht eten. 22 Zij zullen niet bouwen en iemand anders [het] bewonen; zij zullen niet planten en iemand anders [ervan] eten. Want als de dagen van een boom zullen de dagen van mijn volk zijn, en het werk van hun eigen handen zullen mijn uitverkorenen geheel verbruiken.

Als je nog meer teksten wilt weten dan roep je maar.
pi_163054840
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:21 schreef hoatzin het volgende:

Dat van een nieuwe aarde kan ik, vanuit gelovig standpunt, nog enigszins begrijpen, maar dat vroeg ik niet. Hoewel de aarde op zich natuurlijk niet zondig is maar gewoon een planeet
Voor de duidelijkheid: Met een nieuwe aarde wordt dan ook niet een nieuwe planeet bedoeld.
In de Bijbel wordt het woord aarde vaak gebruikt voor mensenmaatschappij, de verdorven maatschappij die er nu is wordt vernieuwd.

quote:
Kijk hieraan is te zien dat het puur mensenwerk is. Men was doodsbang voor de zee. Vanwege o.a. vloedgolven die het heilige land konden overspoelen. De zee, weg ermee, was de eerste gedachte van de waanzinnige die Openbaring schreef. Niks goddelijke openbaring maar een primitieve wensdroom.
;)

Saai hoor: geen zee, dus ook geen rivieren en beken, sloten en plassen. Er zullen ook geen bergen meer zijn want daar kan water van afstromen. En ook geen regen meer of andere neerslag...

hm.... -O- het leven op de nieuwe aarde heeft totaal geen verwantschap meer met het leven zoals wij dat hier op aarde kennen.
Geloof sjoemie niet teveel hoor.
Hij baseert dingen niet bepaald op de Bijbel.

Waar hij het vandaan haalt dat er geen zee op het aards paradijs zal zijn, geen idee...

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 16:28 schreef sjoemie1985 het volgende:

23 En ook zij zullen, als zij niet in het ongeloof blijven, geënt worden, want God is machtig hen opnieuw te enten.

Daar staat ook duidelijk zo zal Israël zalig worden, dus dat kan niets anders betekenen dan dat God nog een plan met ze heeft.
Hey grote vriend, heel mooi dat je deze tekst aanhaalt.
Maar deze tekst laat heel duidelijk zien dat je leerstelling van de joden zijn nog Gods volk niet klopt.

Er staat dat ze geent zullen worden op de stam, dus bij Gods volk, ALS dus ALS (ze zijn nu dus weg als geheel zijnde) ze niet meer in ongeloof blijven.
God heeft dus in de Bijbel laten optekenen dat de joden verworpen zijn omdat ze in ongeloof zijn. En pas als ze ZELF weer in geloof komen door Jezus te aanvaarden kunnen ze individueel weer leden van Gods volk worden.

Heel mooi dat je door je eigen aanhalingen je eigen leerstelling onderuit haalt, goed bezig. Je helpt mij alleen maar jezelf onderuit te halen ^O^
pi_163054944
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 10:31 schreef sjoemie1985 het volgende:

Maar ik geloof dat ik nu zo'n beetje alleen maar antwoord geef op jouw vragen, zou ik misschien ook antwoord kunnen krijgen op mijn vragen in mijn posts? :)
Ging je maar eens GOED antwoorden op mijn vragen aan jou.....

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 20:33 schreef hoatzin het volgende:
Als een nieuwe hemel en aarde het einddoel is
Is niet het einddoel, is zo gekomen door de fout van Adam en Eva.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 10:44 schreef hoatzin het volgende:

Maar God had Adam en Eva met een slap karakter geschapen. Hadden zij een eerlijke kans denk je? Let wel, het ging al direct mis met een simpele vrucht he?

Ze hadden geen slap karakter. Gewoon een eigen wil waar ze mee konden doen wat ze wilden.
Ja ze hadden een eerlijke kans. Net als dat elk mens nu de eerlijke kans heeft als een goed mens te leven en toch veel dat niet doen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 12:41 schreef ATON het volgende:
Het begrip erfzonde komt niet in de Bijbel voor.
Vanwaar wordt het dan toch in het NT genoemd?
Dus die offers in het OT waren ook onzin? Terwijl die juist vanwege die erfelijke zonde gedaan moesten worden?

Vreemd hoor als het volgens jou niet eens in de Bijbel staat terwijl er toch aantal verwijzingen naar staan.

quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 17:29 schreef ATON het volgende:

Dat is niet zo. Wanneer deze brieven zijn uitgegeven was Paulus al meer dan 40 jaar dood.
En als je toch zo'n interesse hebt, waarom lees je deze boeken eens niet ? Nog geen ¤ 20 ! en geschreven door een bekend Nederlandse prof. filoloog. Kom nou.
Wauw lekker boeken lezen van een stel prutsers, heel verstandig ^O^
Ook nog geld aan verknallen ook aan onzin verhalen aan dat Bijbelboeken zogenaamd bv niet door Paulus geschreven zouden zijn, uhu. Geloofwaardig bezig hoor ATON _O-
pi_163055156
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:01 schreef bianconeri het volgende:
Aantal keer hebben ze God gewoon in de steek gelaten.
Nogal vaag antwoord. Waar hebben de joden JHWH een aantal keren in de steek gelaten ??
quote:
En de druppel was gewoon Jezus niet te accepteren.
Hebben ze wél. Lees jij nooit het N.T. ? Had ik je dat al niet aangereikt ?

quote:
En ja nou ga je vast komen met: Voor joden is dat geen punt want die geloven daar niet in.
Maar voor een persoon als sjoemie is dat wel een punt. Voor iedereen die de Bijbel neemt is dat wel een punt. Want als je Jezus niet accepteert kun je al geen redding krijgen. En kun je dus onmogelijk Gods volk zijn.
Redden van wat ? Dit is een christelijke versie en heeft niks met het Judaïsme te maken.

quote:
Toen de joden als speciale bezit werden aangesteld werd daar duidelijk bij gezegd: Indien gij mijn geboden onderhoudt.
En dat hebben ze ook gedaan, wat je niet van de christenen kan zeggen.

quote:
In Psalmen en als ik goed zeg uit het hoofd Jesaja wordt dat genoemd.
Maar precies kom ik nog wel op terug.
Ik denk dat je hoofd je in de steek laat.

quote:
Zonde en op naar het paradijs. Lijkt mij logisch.
Is het niet. 8-)
pi_163055658
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:08 schreef bianconeri het volgende:
Vanwaar wordt het dan toch in het NT genoemd?
Dan enkel in jouw bijbenversie. :D
quote:
Dus die offers in het OT waren ook onzin? Terwijl die juist vanwege die erfelijke zonde gedaan moesten worden?
Niks met erfzonde te maken. JHWH had graag af en toe wat aandacht en kadootjes nodig of hij werd humeurig. :)
quote:
Vreemd hoor als het volgens jou niet eens in de Bijbel staat terwijl er toch aantal verwijzingen naar staan.
Dan enkel door jouw gekleurde bril, mag ik aannemen.
quote:
Wauw lekker boeken lezen van een stel prutsers, heel verstandig
In elk geval beter en duidelijker geschreven dan jouw bijbel.
quote:
Ook nog geld aan verknallen ook aan onzin verhalen aan dat Bijbelboeken zogenaamd bv niet door Paulus geschreven zouden zijn, uhu. Geloofwaardig bezig hoor ATON _O-
Tja, door enkel jouw bijbel te lezen ga je dat nooit weten. :) Uw geloofwaardigheid wordt hier ook al niet beter van.
  donderdag 16 juni 2016 @ 11:19:39 #116
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163056402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 10:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Is niet het einddoel, is zo gekomen door de fout van Adam en Eva.
Tuurlijk niet. A en E zijn metaforisch. Als je een beetje inzicht had ipv blind geloof zou je dat snappen. ;)
quote:
[..]

Ze hadden geen slap karakter. Gewoon een eigen wil waar ze mee konden doen wat ze wilden.
Ja ze hadden een eerlijke kans. Net als dat elk mens nu de eerlijke kans heeft als een goed mens te leven en toch veel dat niet doen.
Zelfs als het verhaal niet-metaforisch was had je vol-ko-men ongelijk. Iemand straffen met de dood voor iets dat hij niet kon weten (geen kennis van goed en kwaad) is volstrekt idioot. En als ze echt een eigen wil hadden, en ze wilden niet, waarom dan straffen? Een absurde gedachte...

Maar ok, blijf maar geloven in de letterlijke versie en blijf maar kronkelen om het verhaal recht te breien.. :') Ik kan je vertellen, dat wordt het nooit en te nimmer.

quote:
Vanwaar wordt het dan toch in het NT genoemd?
Dus die offers in het OT waren ook onzin? Terwijl die juist vanwege die erfelijke zonde gedaan moesten worden?
Erfzonde is, net als de triniteit, later pas uitgevonden. Offers waren "noodzakelijk" omdat een stamgod nou eenmaal met offers (bloeddorst) tevreden gesteld moet worden, net zoals stamgoden van omliggende volkeren. JHWH was echt geen uitzondering hoor.

JHWH presteert het zelfs om mensenoffers te vragen. Brrr..... Hoewel Abraham daar blijkbaar totaal niet van opkeek. Hij vond het waarsch. niet leuk, maar ja als een stamgod het van je vraagt...en ook zijn zoon had niet zoiets van: wàààt? moet ik dood? waarom? Nee hoor die ging gedwee liggen...(geloof je het zelf?)

Slechte vader trouwens die Abraham.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 16-06-2016 11:34:12 ]
pi_163057364
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 09:30 schreef bianconeri het volgende:

[..]

En waarom niet? De leer die Jezus bracht is de leer van het christendom.

[..]

Volgelingen van Jezus inderdaad. Maar je snapt toch wel dat een volgeling van Jezus een christen wordt genoemd? Niet de joden in het geheel.

[..]

JG doen dat wel.
Die dingen niet omdat die vervallen zijn door wat Jezus deed. Is hier al zo vaak genoemd maar blijkbaar heb je geen zin dat in je op te nemen. Zit vastgeroest in je denkwijze zeker.

[..]

God Jezus is of Jezus God is. Dat is exact hetzelfde.

Hij KREEG van God kracht. Daarom kan hij dus niet God zelf zijn. Dat lijkt mij logisch.
Dit is juist de DEFINITIE van ANDERS ZIJN. Als jij zelf de kracht niet hebt, en van een ander moet krijgen. Dan toont dat juist aan dat je iemand anders bent.

In Joh 1 staat dat Jezus een god is. Net als dat in de psalmen over engelen gezegd wordt dat het goden zijn. Dus zijn alle engelen ook God?

Jullie hebben er een god van gemaakt op welke bron is jullie vertaling überhaupt gebaseerd?
In elke vertaling die ik ken staat en het Woord is God.
maar omdat het niet in jullie straatje paste is het bij jullie aangepast.

quote:
In Genesis wordt over een werkzame kracht gesproken. Over de HG wordt gezegd dat hij in ons is. Onmogelijk voor een persoon.
quote:
Sjoemie je quote het OT.... Toen was Jezus nog niet naar de aarde gekomen. Die woorden daar doen het op dat punt dus NU niet meer toe.
Zonder Jezus geen redding, de joden kunnen dus Gods volk niet zijn want anders zou Gods volk niet in het paradijs komen. Dat zou een beetje awkward zijn.

Maar dit punt negeer je constant, dus wss nu ook weer.

[..]

Volgens de oorspronkelijke tekst staat er ''Sjeool'', ''Hades'' of ''Gehenna''. Als je onderzoekt waar die woorden voor staan is dat simpelweg het graf van de mensheid.
Hoe kan een God van liefde mensen eeuwig straffen? Onmogelijk.
Daarnaast: Pred 9:5,10 zegt duidelijk dat je na je dood niets merkt. Ook geen pijn.

[..]

Het staat niet op nummer 1. Maar het is wel een belangrijk onderdeel.
Als je een vriend met iemand wilt zijn moet je zijn naam kennen. Wil jij geen vriend met God zijn?

Ken je het modelgebed niet? Uw NAAM worde geheiligd. We moeten die Naam heiligen, moet je die dus wel kennen en gebruiken.
Of wat Jezus nog tegen God zei: Ik heb hen Uw Naam bekend gemaakt. Beetje nutteloos geweest als niemand die Naam gebruikt.

[..]

Prediken is iets actiefs. Jezus zond mensen er ook op uit. In Handelingen werden mensen er van huis tot huis uitgezonden. Er werd op markten gepredikt. En er werd op een juiste manier dingen verteld, geen leugens.
Het gaat ook niet om regels, dat zegt niemand.

[..]

Zuchtttttt...... Ik zeg niet dat ik uit die stammen kom. Ik heb ook geen hemelse hoop.

Nogmaals: Israel heeft 13!!!!! Ja 13!!!!! stammen. Er staan daar maar 12!!!!! Ja 12!!!!!!
Dit kan dus NIETTTTTT om het letterlijke Israel gaan. Of God moet ineens vergeetachtig geworden zijn en 1 stam vergeten zijn.

De Bijbel spreekt wel vaker over het geestelijke Israel, die term zou je wel moeten kenen als je de Bijbel kent. Er wordt hier gesproken over een groep van 144.000 die samen met Jezus op Sion staan (in de hemel dus). Het zijn niet alle stammen van Israel dus daar kan het niet op slaan. Is dus symbolisch en zijn als het ware stammen van het geestelijke Israel.
Er wordt gesproken over mensen met een zegel, dat is het zegel waar wel vaker over gesproken wordt van mensen die met Jezus zouden regeren als koningen en priesters in de hemel.

Over wie moeten ze regeren als er niemand op aarde is?

Dat is die grote schare die ook in Openbaring 7 staat. Dat is een groep die niet op Sion staat (niet in de hemel), maar volgens die tekst wel rein gewassen van alle zonden. Zijn dus in een paradijs al. Gaat hier dus al over paradijs aarde met allemaal rechtvaardige mensen (denk aan Psalm 37:9-11,29) die voor de hemelse troon staan met Jezus en de mede-regeerders.

[..]

Psalm 37:9-11,29 afgesneden worden, Maar wie op Jehovah hopen, díé zullen de aarde bezitten. 10 En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede.
(Psalm 37:29) De rechtvaardigen, díé zullen de aarde bezitten, En zij zullen er eeuwig op verblijven.

2 petr 3:13 Maar er zijn nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, die wij overeenkomstig zijn belofte verwachten, en daarin zal rechtvaardigheid wonen.

Openb 21:3,4 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn. 4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.”

(deze laatste tekst moet wel over de aarde gaan want in de hemel is bv nog nooit de dood geweest)

Jes 65:21,22 En zij zullen stellig huizen bouwen en bewonen, en zij zullen stellig wijngaarden planten en [hun] vrucht eten. 22 Zij zullen niet bouwen en iemand anders [het] bewonen; zij zullen niet planten en iemand anders [ervan] eten. Want als de dagen van een boom zullen de dagen van mijn volk zijn, en het werk van hun eigen handen zullen mijn uitverkorenen geheel verbruiken.

Als je nog meer teksten wilt weten dan roep je maar.
zie jij ergens in deze tekst dat er ook een nieuw paradijs zal zijn?
Ik lees alleen teksten over een nieuwe hemel en aarde ;)

En zoals ik weleens eerder heb aangegeven zal er een moment komen waarop Jezus zijn gemeente haalt en wij met hem regeren, maar opdat moment zullen er ook nog mensen op aarde zijn, die op dat moment (nog) niet in Jezus geloven daarvoor dienen die 144.000 Israëlieten dat is het deel dat God heeft apart gaat zetten.

En geloof jij werkelijk dat alle mensen behouden zullen worden?

Waarom houden jullie je eigenlijk nog aan de wetten van Mozes?
en eten jullie kosher?
Oude testament doet er volgens jou toch niet meer toe?
Je bent je zelf wel een beetje aan het tegenspreken hoor.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163057648
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 11:19 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Tuurlijk niet. A en E zijn metaforisch. Als je een beetje inzicht had ipv blind geloof zou je dat snappen. ;)

[..]

Zelfs als het verhaal niet-metaforisch was had je vol-ko-men ongelijk. Iemand straffen met de dood voor iets dat hij niet kon weten (geen kennis van goed en kwaad) is volstrekt idioot. En als ze echt een eigen wil hadden, en ze wilden niet, waarom dan straffen? Een absurde gedachte...

Maar ok, blijf maar geloven in de letterlijke versie en blijf maar kronkelen om het verhaal recht te breien.. :') Ik kan je vertellen, dat wordt het nooit en te nimmer.

[..]

Erfzonde is, net als de triniteit, later pas uitgevonden. Offers waren "noodzakelijk" omdat een stamgod nou eenmaal met offers (bloeddorst) tevreden gesteld moet worden, net zoals stamgoden van omliggende volkeren. JHWH was echt geen uitzondering hoor.

JHWH presteert het zelfs om mensenoffers te vragen. Brrr..... Hoewel Abraham daar blijkbaar totaal niet van opkeek. Hij vond het waarsch. niet leuk, maar ja als een stamgod het van je vraagt...en ook zijn zoon had niet zoiets van: wàààt? moet ik dood? waarom? Nee hoor die ging gedwee liggen...(geloof je het zelf?)

Slechte vader trouwens die Abraham.

God stelt mensen ook af en toe op de proef en dan is het de vraag of je trouw blijft aan God of niet en abraham bleef trouw en daarom gaf God ook een ander offer aan abraham en hoefde hij dus zijn zoon niet te offeren. Maar God gaf wel als ultiem offer zijn eigen zoon als offer vanwege de zonden van de mensheid en was een daad van liefde.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_163058290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God stelt mensen ook af en toe op de proef en dan is het de vraag of je trouw blijft aan God of niet en abraham bleef trouw en daarom gaf God ook een ander offer aan abraham en hoefde hij dus zijn zoon niet te offeren. Maar God gaf wel als ultiem offer zijn eigen zoon als offer vanwege de zonden van de mensheid en was een daad van liefde.
:D _O-
pi_163058643
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:59 schreef ATON het volgende:

[..]

:D _O-
Ik had al zo'n reactie verwacht :P
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  donderdag 16 juni 2016 @ 13:20:10 #121
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163058718
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 12:19 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

God stelt mensen ook af en toe op de proef en dan is het de vraag of je trouw blijft aan God of niet en abraham bleef trouw en daarom gaf God ook een ander offer aan abraham en hoefde hij dus zijn zoon niet te offeren.
Op de proef stellen door te gebieden je eigen zoon te offeren? En dat praat jij goed?

Man man wat kun je diep zinken in je gevoel voor moraliteit als je gelooft....
Ik ben hier echt een beetje kwaad over. :(


En dan durf jij te bazelen over liefde?
Ik had geweigerd mijn zoon te offeren en had mij, als LIEFhebbende vader ook meteen van die god afgekeerd. Dan maar straf of dood, maar niet mijn eigen zoon offeren. Wat ben je dan voor schijtvader!!


En dat zou elk weldenkend mens moeten doen. Maar ja....
pi_163066887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 15:08 schreef ATON het volgende:

[..]

Omdat hier iets anders mee bedoeld werd of men aan de brontekst geprutst heeft. Dat is nu net jou het probleem: gebrek aan inlevingsvermogen. Denk je nu écht dat men 2000 jaar geleden op dezelfde wijze zich uitdrukten zou wij, en dan nog uit een andere cultuur. Ga eens op verlof naar Tunesië of Egypte en luister eens hoe men zich uitdrukt met hun beeld verhalende wijze van praten.
( Tjonge... )
Wat natuurlijk wel interessant blijft is hoe het drie-eenheid-concept zo'n prominente plaats in het christendom heeft kunnen veroveren.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_163067694
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2016 18:53 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Wat natuurlijk wel interessant blijft is hoe het drie-eenheid-concept zo'n prominente plaats in het christendom heeft kunnen veroveren.
Dat is het zeker temeer dat dit concept helemaal geen aansluiting heeft met het O.T., het monotheïsme. Het N.T. is van oorsprong een Heleens concept ontstaan vanuit een joodse mysterieschool. In de 4e eeuw was dit al herschapen in een Romeins-Byzantijnse religie en moest grotendeel hiermee aansluiting vinden en heeft men daar enkele aspecten ( neteru ) aan toegeschreven, respectievelijk een oorsprong ( Vader ) een goddelijke wijsheid ( H.Geest ) en een gevolg wat staat voor het geschapene ( Zoon ). En nu moest die Jezus nog een belangrijke plaats innemen en heeft hem dan maar de netjer Zoon toegewezen. Deze ontwikkeling kan men via de concilies uit deze eeuw zien groeien. Men dacht dit concept te kunnen rechtvaardigen gezien er ook in het O.T. sprake is van de goddelijke wijsheid en de joodse uitdrukking Zoon van de Vader, wat natuurlijk een totaal andere betekenis had. Voor vrome joden moet dit een gruwel zijn.
pi_163067775
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:22 schreef ATON het volgende:

dubbel
  donderdag 16 juni 2016 @ 21:21:05 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_163071637
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2016 19:22 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat is het zeker temeer dat dit concept helemaal geen aansluiting heeft met het O.T., het monotheïsme. Het N.T. is van oorsprong een Heleens concept ontstaan vanuit een joodse mysterieschool. In de 4e eeuw was dit al herschapen in een Romeins-Byzantijnse religie en moest grotendeel hiermee aansluiting vinden en heeft men daar enkele aspecten ( neteru ) aan toegeschreven, respectievelijk een oorsprong ( Vader ) een goddelijke wijsheid ( H.Geest ) en een gevolg wat staat voor het geschapene ( Zoon ). En nu moest die Jezus nog een belangrijke plaats innemen en heeft hem dan maar de netjer Zoon toegewezen. Deze ontwikkeling kan men via de concilies uit deze eeuw zien groeien. Men dacht dit concept te kunnen rechtvaardigen gezien er ook in het O.T. sprake is van de goddelijke wijsheid en de joodse uitdrukking Zoon van de Vader, wat natuurlijk een totaal andere betekenis had. Voor vrome joden moet dit een gruwel zijn.
^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')