abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:50:00 #76
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162641907
Ik begin ook niet in het midden. Bij mijn kleinere borduurwerken heb ik of stof genoeg of ik tel ongeveer het uit.

O en dat omslaan doe ik bij kleine projecten ook zo. Blijft inderdaad wel zitten.
pi_162641917
Ha dat ziet er duidelijk uit! Alleen wel veel grotere steken dan ik ze gemaakt heb :{
Ik ga het maar gewoon proberen. (ben niet zo'n held in nieuwe dingen aanpakken).

Ik denk dat ik maar een 2-sporenbeleid ga volgen: hier verder lezen en daarnaast #4 - #39 inhalen. O ja en ik moet ook nog borduren :? .
  dinsdag 31 mei 2016 @ 12:54:34 #78
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162642049
Gewoon lekker beginnen met borduren komt echt wel goed.
Als de kruisjes maar allemaal dezelfde kant op staan.
pi_162642972
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 12:54 schreef Nina_Hobbysite het volgende:
Gewoon lekker beginnen met borduren komt echt wel goed.
Als de kruisjes maar allemaal dezelfde kant op staan.
En je de stof goed om houdt ;) Toch Lijn?

Was het nog gelukt met uithalen?

Ik heb al bijna een week geen steekje meer gezet... begin al bijna ontwenningsverschijnselen te krijgen... :{
pi_162648113
Ik begin vaak wel in het midden, omdat het me zo aangeleerd is. Het lastige hieraan is het borduren van de rechterhelft, want ik borduur van rechts naar links. Ik heb dan weinig aanhechtstukjes wat weer meer garen kost, omdat je steeds een stukje garen over moet houden om aan te hechten.
Snappen jullie het nog? Ik ben erg omslachtig in het uitleggen, hahaha!
En net zoals SteekjesLos en IJsdraakje zoom ik mijn werk ook om. Ik gebruik alleen wat grovere steken.
@Blabbel, gewoon lekker gaan beginnen!

@Shandaly, gauw weer beginnen, hoor!! :)

@Nina, aangezien je mijn blog kent, weet je vast ook wel waar ik mee bezig ben, hihi. Ben al jaren bezig met mijn Berenstraat. Maar daarnaast ook nog wel andere projectjes.

@Papaton, ik heb je blog gezien, wat een leuke en mooie dingen! Die Hummel vind ik erg schattig!
Try to be a rainbow in someone's cloud!
  dinsdag 31 mei 2016 @ 17:35:49 #81
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_162648375
@Fennek: Daarom pak ik meestal de 'lus'aanhechtmethode die in de openingspost staat. Ideaal als je met twee draden borduurt. *O*

En ik ben geloof ik begonnen doordat ik de Pokémon hier zag, dus mja. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_162648395
Ik snap wat je bedoelt Fennek. Ik denk dat ik maar ga beginnen waar ik wil: midden onder. Dan zie ik wel waar het schip strand.

Hmmm. Ik snap nu hoe het zit met de aantallen steken die steeds genoemd worden.
Ik heb de stof gemeten naar wat er op het patroon staat maar dat blijkt niet te kloppen met het aantal steken? Ik kom op 66 steken breed uit en het patroon is 73 steken breed.
Kan ik nu de stukjes stof die ik geknipt en omgezoomd heb niet gebruiken? Op zich past het patroon er wel op, maar dan heb ik niet meer 4 cm aan iedere kant over om in te lijsten, hooguit nog 2-3 cm.
Zonde dat ik er al 3 geknipt heb. :X
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:32:44 #83
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_162649558
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 17:36 schreef blabbel6 het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Fennek. Ik denk dat ik maar ga beginnen waar ik wil: midden onder. Dan zie ik wel waar het schip strand.

Hmmm. Ik snap nu hoe het zit met de aantallen steken die steeds genoemd worden.
Ik heb de stof gemeten naar wat er op het patroon staat maar dat blijkt niet te kloppen met het aantal steken? Ik kom op 66 steken breed uit en het patroon is 73 steken breed.
Kan ik nu de stukjes stof die ik geknipt en omgezoomd heb niet gebruiken? Op zich past het patroon er wel op, maar dan heb ik niet meer 4 cm aan iedere kant over om in te lijsten, hooguit nog 2-3 cm.
Zonde dat ik er al 3 geknipt heb. :X
Ik begin altijd linksonder (of rechtsboven als ik ondersteboven borduur). Ik zoom niet om, en grid niet. Het is maar net wat je zelf prettig vindt werken.
Om eerlijk te zijn denk ik dat het inderdaad wat krap wordt qua inlijsten, maar ik overdrijf nogal wat dat betreft (ik heb 10 cm over aan de zijkant, altijd bang dat ik toch een fout heb gemaakt bij het meten ofzo).
Je kan er ook voor kiezen nieuwe stof te halen en een kleiner project op de stof te maken die je nu hebt, maar je kan de gok ook gewoon wagen.
  dinsdag 31 mei 2016 @ 18:43:14 #84
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_162649802
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:05 schreef Fennek7154 het volgende:
Bedankt voor jullie welkom! Ik heb gister meteen mijn werk opgepakt en heb weer een paar steekjes gezet. Ik bn compleet nieuw op dit forum, dus hoe ik foto's kan plaatsen moet ik nog uitvinden. Zo gauw het lukt, zal ik wat laten zien.

Nina, volgens mij ken ik jou van je blog. Ik heb er zelf ook eentje: borduurnaalden en breipennen. Ik heb er al een tijd niks meer mee gedaan vanwege tijdgebrek.

Ik was een beetje aan het rondkijken op je blog en zag 'all our yesterdays' voorbijkomen. Ik ben een ontwerp daarvan voor mijn moeder aan het borduren, zo leuk O+
pi_162661319
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 13:34 schreef Shandaly het volgende:

[..]

En je de stof goed om houdt ;) Toch Lijn?

Was het nog gelukt met uithalen?

Ik heb al bijna een week geen steekje meer gezet... begin al bijna ontwenningsverschijnselen te krijgen... :{
Oi! Niet lief!!! :+
Ik ben nu 3 avonden aan het uithalen geweest en opnieuw grid getekend dus ik kan weer steken gaan zetten! *O*
pi_162661405
Ik doe trouwens niet aan omzomen, ik merk dat het rafelen best meevalt eigenlijk. Ook ben ik zuinig met hoeveel ik vrij hou aan stof aan de randen. Ik denk 2-3 cm op zijn meest
  Moderator woensdag 1 juni 2016 @ 09:42:00 #87
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162662383
gisteren een stukje geborduurd, maar kom erachter dat ik een grote fout heb gemaakt. Nu maar erachter komen of het meevalt of anders de helft van geborduurde werk eruit. Dat is echt rot klusje
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_162662560
O pfft uithalen lijkt me vreselijk frustrerend.
Geeft het, als je er mee klaar bent, toch voldoening dat je het gedaan hebt en dat het nu een stuk mooier wordt? (dan levert het in ieder geval nog iets op)

Ik zie wat ik verkeerd heb gedaan: ik heb 4 cm extra genomen, maar dat moest natuurlijk 2x 4 cm zijn!

Dank voor de tip Ceviche: ik bewaar de stukjes nu maar voor iets kleiners en heb nieuwe vierkanten geknipt. Dat paste gelukkig nog precies uit de stof.
pi_162662833
Oeps, ja das balen blabbel... Gelukkig past het nog uit je stof en kun je als og aan de slag! Kleine stukjes kunnen altijd nog van pas komen!

Ah kak f1gamer :( zo irritant! Ik moest wel uithalen omdat ik het anders niet zou redden met de stof maar ik heb ook wel eens een kleur verwisseld (bij de pokemon met 100+ kleuren). En die heb ik toen gelaten voor wat het was. Viel niet echt op (net een andere tint paars) en ik zou nu ook niet eens meer precies weten waar het zit.
pi_162663266
@Ceviche Welke ben jij aan het borduren van All Our Yesterdays? Ik heb de twee die je op mijn blog zag nog steeds liggen en ik heb ook nog een groot pakket er van. Als ooit mijn Berenstraat af is, ga ik daar aan beginnen.
En deze heb ik een paar jaar geleden gemaakt: (nu maar hooen dat het plaatsen van de foto lukt, anders staat het ook zo raar, hahaha)



Ik wilde nog een foto laten zien, maar blijkbaar was dit een toevalstreffer. Steeds als ik een url wil plaatsen, floept het toetsenbord van mijn tablet er overheen en kan ik niks meer typen. Note to self: foto's plaatsen via laptop!
Try to be a rainbow in someone's cloud!
pi_162663399
Ik heb net een paar bladzijdes van het vorige topic doorgebladert em kwam daar erg mooie projecten tegen! De Final Fantasy is echt geweldig! En ik zag een hele mooie dreamcatcher langskomen. Het kerststalletje van Papaton, zo leuk!! En de HAED van Shandaly, wow!
Jullie zijn allemaal met grote projecten bezig!maken jullie eerst de één af en beginnen dan aan de volgende of doen jullie ook meerdere projecten tegelijk? Ik heb op het moment drie projecten liggen: een Berenstraat, Kinderliedjes en een Cottage van Lilliput Lane.
Try to be a rainbow in someone's cloud!
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:07:33 #92
228751 Patapon
pata pata pata pon
pi_162664020
Als je mijn blog het bekeken zie je dat ik met meedere projecten bezig ben. Ik borduur ook in opdracht en die gaan altijd voor. ( als er een deadline op zit)
pi_162664147
Ik doe meestal maar 1 project tegelijk. Of ik moet een (klein) cadeautje voor iemand willen maken, dan doe ik dat even tussendoor..
pi_162666587
Mooi fennek! Je berenstraat is leuk zeg, ik ben toevallig ook bezig met een berenwerk haha.
Leuke blog heb je, je doet een hoop crea dingen.

Ik doe maar 1 werk tegelijk, maar ik ben ook nog niet zo lang bezig.

Begonnen met een boekenlegger en daarna de dreamcatcher (die jij toevallig noemt in je bericht) toen nog een stuk van een farao/egyptisch borduurwerk maar die werk niet mooi en heb ik weggelegd.
Nu de beren, maar ik denk dat dat een 10 jaren plan word. Helemaal niet groot ofzo maar ik doe echt heel weinig borduren per keer en ik haat het dat ik alles moet klaar leggen enzo haha dus meestal denk ik: neh geen zin, ga wel wat anders doen. Terwijl ik de steekjes zelf wel leuk vind om te doen haha, maar draad knippen, naald rijgen, kijken welke kleur (en dat 10x checken) zoeken waar ik gebleven was, etc bah dan heb ik al geen zin meer haha.

Haha
pi_162666607
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:12 schreef Shandaly het volgende:
Ik doe meestal maar 1 project tegelijk. Of ik moet een (klein) cadeautje voor iemand willen maken, dan doe ik dat even tussendoor..
Wow, 1 project :o

Ik heb meerdere borduurprojecten (waaronder een mega), meerdere haakprojecten, breiprojecten.. En ik heb net ook 2 diamant schilderen projectjes besteld.

Hoe je dat :D
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_162667651
Ik doe alles doorelkaar. Bepaal per avond waar ik zin in heb. Ik heb nu zon 3 lopende borduurprojecten, 5 naaimachineprojecten en eigenlijk ook nog wat haakwerkjes in progress :') ik ben onverbiddelijk haha.
pi_162668565
Ik vrees dat als ik meerdere (grote) projecten doe, ik bij geen enkele genoeg vooruitgang zou zien, en uiteindelijk dan dus ook helemaal niets af zou maken.
En mijn haed heeft me nog geen moment verveeld O+ O+
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:39:58 #98
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162669085
Ik probeer van elk ding 1 project te hebben. Quilten, borduren, haken, paperpiecing, diamond painting en kralen borduren. En af en toe doe ik iets kleins borduren erbij omdat ik alleenmaar grote projecten heb😀
  woensdag 1 juni 2016 @ 14:40:26 #99
456862 Nina_Hobbysite
Nina_Hobbysite
pi_162669092
@fennek die is erg leuk!
pi_162669652
Hebben jullie geen last van spierpijn?!
Ik heb nu 4 rijtjes van 7 kruisjes gedaan en mijn arm brandt -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')