abonnement Unibet Coolblue
pi_163413210
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 09:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een auto kun je huren en bij de parken heb je gewoon hotels ;)

Maar het lijkt mij niet logisch om vanuit LA weer terug te gaan die kant op. Zou dan eerder San Diego meepakken of Joshua Tree. Overigens zou ik wel een auto huren, zeker als je in de omgeving van LA blijft.
Een auto huren is een must en als je een week de tijd hebt is een halve dag (6-8 uur vanuit LA) rijden voor een top bestemming als Zion of Bryce natuurlijk wel het overwegen waard :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 20:25:39 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163418359
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een auto huren is een must en als je een week de tijd hebt is een halve dag (6-8 uur vanuit LA) rijden voor een top bestemming als Zion of Bryce natuurlijk wel het overwegen waard :)
In mijn hoofd is het veel verder rijden, maar dat krijg je als je een rondje doet ;)

Dan zou je misschien zelfs dit kunnen doen:

- Zion NP
- Bryce Canyon
- Capitol Reef
- Canyonlands/Arches in Moab
- Monument Valley

Voor ieder park heb je een dag nodig dus dat moet lukken. Alleen moet je de dag ernaar toe en de dag terug wel doorkarren maar ik zou dat zeker overhebben voor alles wat ik hierboven noem O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 20:27:19 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163418389
Trouwens over onze eigen reis: we hebben een aanpassing gedaan. In plaats van upstate NY hebben we ervoor gekozen om 3 dagen in de omgeving van Boston te verblijven. Het plan is nu een nachtje Rockport (Cape Ann), Boston en een nacht Cape Cod of Rhose Island.

Iemand ervaring met de omgeving Boston? Zo ja, hoe zouden jullie die 3 dagen inplannen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_163419208
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:27 schreef MaJo het volgende:
Trouwens over onze eigen reis: we hebben een aanpassing gedaan. In plaats van upstate NY hebben we ervoor gekozen om 3 dagen in de omgeving van Boston te verblijven. Het plan is nu een nachtje Rockport (Cape Ann), Boston en een nacht Cape Cod of Rhose Island.

Iemand ervaring met de omgeving Boston? Zo ja, hoe zouden jullie die 3 dagen inplannen?
Boston zelf ademt historie. Absoluut een must om die stad goed te bekijken. Bewandel de Freedom trail door het hart van de stad, ga naar de Red Sox, bezoek het JFK library & museum of ga naar de prachtige omgeving rond Harvard. In de omgeving liggen Concord, Lexington, Plymouth en Salem. Allen kleine kernen die heel veel historische waarde hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 juni 2016 @ 22:00:04 #180
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_163421223
Harvard sowieso _O_ Verder vond ik Boston echt heel erg saai in vergelijking met andere grote steden in de USA.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_163421309
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:27 schreef MaJo het volgende:

Iemand ervaring met de omgeving Boston? Zo ja, hoe zouden jullie die 3 dagen inplannen?
http://www.bostonducktours.com/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 22:08:35 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163421483
Bedankt voor de tips! Maar ik bedoel eigenlijk meer of er ook ervaringen zijn met Cape Cod/Cape Ann/Rhode Island want ik kom vooral daar niet goed uit :+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_163422656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:08 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de tips! Maar ik bedoel eigenlijk meer of er ook ervaringen zijn met Cape Cod/Cape Ann/Rhode Island want ik kom vooral daar niet goed uit :+
Niet heel dichtbij, maar mijn vriend heeft rondtrip noord-oosten gedaan en by far zijn favorite onderdeel daarvan was acadia national park. Wel 4 uur van Boston...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 22:45:48 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163422821
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:41 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Niet heel dichtbij, maar mijn vriend heeft rondtrip noord-oosten gedaan en by far zijn favorite onderdeel daarvan was acadia national park. Wel 4 uur van Boston...
staat ook op de planning :Y

We gaan doen: Toronto, Niagara Falls, Algonquin, Ottowa, Montréal, Quebec, Moosehead Lake, Acadia, White Mountains, Green Mountains, Cape Ann, Boston, Cape Cod/Rhode Island, New York.

Zoveel zin in O+

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 30-06-2016 22:55:31 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_163423792
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 22:45 schreef MaJo het volgende:

[..]

staat ook op de planning :Y

We gaan doen: Toronto, Niagara Falls, Algonquin, Ottowa, Montréal, Quebec, Moosehead Lake, Acadia, White Mountains, Green Mountains, Cape Ann, Boston, Cape Cod/Rhode Island, New York.

Zoveel zin in O+
Toronto is tof, mijn lievelingwijk by far is Kensington market, arty farty hipster wijk met veel toffe eettentjes etc.

Boston is eigenlijk de enige stad aan de oostkust waar ik nog nooit geweest ben. over een paar maanden staat die op het schema :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 1 juli 2016 @ 06:32:20 #186
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163427586
Vandaag Mount Rainier NP bezocht. Echt een underrated NP, erg onder de indruk.

Mooie watervallen en prachtige omgeving. Echt genoten.

@MaJo Weet niet hoe je met sport zit, maar als het uitkomt moet je een Red Sox game meepakken. Echt een leuke ervaring.
pi_163428742
@MaJo
Heb je er ook een Whalewatch toer bij in gepland in de omgeving van Boston ?
Veel walvissen daar.
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 13:11:49 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163433256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 23:09 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Toronto is tof, mijn lievelingwijk by far is Kensington market, arty farty hipster wijk met veel toffe eettentjes etc.

Boston is eigenlijk de enige stad aan de oostkust waar ik nog nooit geweest ben. over een paar maanden staat die op het schema :)
Ik had al over die wijk gehoord, staat dus genoteerd ^O^

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 06:32 schreef Kyran het volgende:
Vandaag Mount Rainier NP bezocht. Echt een underrated NP, erg onder de indruk.

Mooie watervallen en prachtige omgeving. Echt genoten.

@MaJo Weet niet hoe je met sport zit, maar als het uitkomt moet je een Red Sox game meepakken. Echt een leuke ervaring.
Ik geloof dat het baseball seizoen over is wanneer wij komen ;) Maar we zijn sowieso meer geïnteresseerd in Basketbal/IJshockey dus we gaan zeker proberen wat bij te wonen ^O^

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 09:18 schreef bluemoon23 het volgende:
@MaJo
Heb je er ook een Whalewatch toer bij in gepland in de omgeving van Boston ?
Veel walvissen daar.
Ik lees overal dat zo'n toer een halve dag kost, vind dat weer zo zonde van onze tijd. Aan de andere kant is het ook wel bijzonder natuurlijk. Ik ga er nog even over nadenken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_163437891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 20:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

In mijn hoofd is het veel verder rijden, maar dat krijg je als je een rondje doet ;)

Dan zou je misschien zelfs dit kunnen doen:

- Zion NP
- Bryce Canyon
- Capitol Reef
- Canyonlands/Arches in Moab
- Monument Valley

Voor ieder park heb je een dag nodig dus dat moet lukken. Alleen moet je de dag ernaar toe en de dag terug wel doorkarren maar ik zou dat zeker overhebben voor alles wat ik hierboven noem O+
Zeker een heel toffe ronde! Als ik dat zo zie is het misschien beter om dat voor een andere keer te bewaren zodat ik echt de tijd heb om het goed te bekijken.
  Moderator vrijdag 1 juli 2016 @ 19:01:19 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_163441000
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:13 schreef _Loki het volgende:

[..]

Zeker een heel toffe ronde! Als ik dat zo zie is het misschien beter om dat voor een andere keer te bewaren zodat ik echt de tijd heb om het goed te bekijken.
Wij hebben die plekken ook in een week gedaan en was prima te doen ^O^ Zion en Bryce kun je best elk in 1 dag doen, zelfde geldt voor de parken rond Moab. Als dat te ver is kun je ook Page overwegen met Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Eigenlijk is alles daar fantastisch O+

Of een hele week LA met uitstapjes naar Joshua Tree en andere dingen in de buurt (Disney, Fender fabriek als je van gitaren houdt). Als je LA écht wil leren kennen moet je er zeker een dag of 4/5 blijven. Kun je de route die je al gaat doen anders eens van dag tot dag uitschrijven?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 1 juli 2016 @ 19:10:10 #191
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_163441145
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 06:32 schreef Kyran het volgende:
Vandaag Mount Rainier NP bezocht. Echt een underrated NP, erg onder de indruk.

Mooie watervallen en prachtige omgeving. Echt genoten.

@MaJo Weet niet hoe je met sport zit, maar als het uitkomt moet je een Red Sox game meepakken. Echt een leuke ervaring.
Die heb ik helaas gemist toen ik in Seattle was :'(

Probeer m'n vriend te overtuigen er eind zomer heen te gaan maar hij wil heel graag naar de np's rond LA (ik zou daar liever in de winter heen gaan).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_163530881
zo, het restant van de reissom is betaald :7
en creditcard is ook ontvangen, dus we kunnen ESTA aanvragen ^O^
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 15 juli 2016 @ 21:21:20 #193
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163766872
Nu 30 uur wakker (nou ja hier en daar wat slapen op vliegveld / in vliegtuig) en weer terug in 't land :)

Echt geweldige 3 weken gehad, vooral de twee weken in het noorden waren leuk. Dallas, Houston en San Antonio waren leuk om een keer te zien, maar ook niet meer dan dat. Washington / Oregon / Montana / Idaho / British Columbia en Alberta waren wel echt prachtig.

Erg veel gezien, erg veel gedaan, erg veel gereden, HEEL VEEL foto's gemaakt en ook heel veel "wildlife" gezien.

• 10 black bears (5 bij Jeep Safari, 3 bij River Safari en 1 gewoon langs de weg in Jasper National Park)

• 1 grizzly bear (Kicking Horse Mountain Refuge)

• Vele verschillende soorten herten langs de weg in zowel Jasper als Banff National Parks

• Vele Mountain Goats en Bighorn Sheeps in Glacier National Park

• Vele orcas, 2 humpback whales en 3 minky whales, twee bald eagles (op een nest) bij de San Juan Islands

• Twee Seahawks op een nest bij River Safari

• Meerdere wolven in Northern Light Wolf Center

• Bisons bij een Bison Range

Verassing van de vakantie was voor mij het stukje tussen Davenport en Bridgeport in Washington (Route 2, 174 en 17). Bizar stukje, prima "road trip" weg. Vele lange rechte stukken gevolgd door bochten, uitgestorven spookstadjes en echt een "middle of nowhere" gevoel. Vele mensen hebben het over Nevada en vooral Death Valley als een eng stukje, want "wat als je pech hebt en niemand tegenkomt". Ik vond dit stukje serieus veel "enger". Geen bereik, nauwelijks auto's op de weg (soms echt serieus 30 minuten lang geen enkele auto gezien) en geen woningen/boerderijen in de buurt.Gecombineerd met goede muziek, lekker weer en een cabrio was het echt één van de hoogtepunten voor mij.

Going to the Sun road in Glacier NP was leuk. 's Middags is het VEELS te druk en rij je als je geluk hebt 15MPH (als je niet stil staat omdat iemand foto's aan het maken is uit een rijdende auto). Na een uurtje of 1700/1800 begint het rustiger te worden en dan is het echt HEERLIJK rijden _O_ en genieten. Wij hebben daar doe Hidden Lake Trail gelopen (nou ja niet helemaal afgemaakt, omdat we op drie kwart wat Mountain Goats voorbij zagen komen die ook gezellig de trail gingen volgen). Er lag ook nog eens een dik pak sneeuw op sommige stukken van een dik meter hoog waardoor je soms op een super glad stukje van nog geen meter met een afgrond naast je moest lopen i.p.v. op de gebruikelijke paden .....

Jasper/Banff was ook geweldig, maar wel echt een Efteling als je de standaard dingen doet (Icefield Explorer, Glacier Skywalk etc.) Bussen en bussen vol met Aziaten die niks anders willen doen dan selfies maken en geen fuck geven om de natuur of anderen. Als je ze zou vragen waar ze zich op de kaart bevinden weet ik zeker dat 90% het niet eens kan aanwijzen. Kapot lopen ergeren. De trails zijn dan wel weer mooi _O_ Parker Ridge en Path of the Angle Glacier _O_ Mooie, niet te lange trails met mooie beloningen aan het einde!.

4th of July gevierd bij een festival in Tumwater (in de buurt van Olympia, de hoofstad van Washington). Wat een vuurwerkshow _O_

..... wilde even een korte post maken, maar toch iets langer geworden :D Zal morgen nog wel meer verslag doen en als iemand vragen heeft hoor ik het wel :P

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz (en de foto's volgen ook nog)

[ Bericht 3% gewijzigd door Evenstar op 15-07-2016 21:28:05 ]
pi_163767367
Sounds good!!! En ja, Aziaten in die regio van Canada is een drama. Worden met grote ladingen gedropt maar hebben echt geen enkel bewustzijn.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_163815091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2016 21:21 schreef Kyran het volgende:
Nu 30 uur wakker (nou ja hier en daar wat slapen op vliegveld / in vliegtuig) en weer terug in 't land :)

Echt geweldige 3 weken gehad, vooral de twee weken in het noorden waren leuk. Dallas, Houston en San Antonio waren leuk om een keer te zien, maar ook niet meer dan dat. Washington / Oregon / Montana / Idaho / British Columbia en Alberta waren wel echt prachtig.

Erg veel gezien, erg veel gedaan, erg veel gereden, HEEL VEEL foto's gemaakt en ook heel veel "wildlife" gezien.

• 10 black bears (5 bij Jeep Safari, 3 bij River Safari en 1 gewoon langs de weg in Jasper National Park)

• 1 grizzly bear (Kicking Horse Mountain Refuge)

• Vele verschillende soorten herten langs de weg in zowel Jasper als Banff National Parks

• Vele Mountain Goats en Bighorn Sheeps in Glacier National Park

• Vele orcas, 2 humpback whales en 3 minky whales, twee bald eagles (op een nest) bij de San Juan Islands

• Twee Seahawks op een nest bij River Safari

• Meerdere wolven in Northern Light Wolf Center

• Bisons bij een Bison Range

Verassing van de vakantie was voor mij het stukje tussen Davenport en Bridgeport in Washington (Route 2, 174 en 17). Bizar stukje, prima "road trip" weg. Vele lange rechte stukken gevolgd door bochten, uitgestorven spookstadjes en echt een "middle of nowhere" gevoel. Vele mensen hebben het over Nevada en vooral Death Valley als een eng stukje, want "wat als je pech hebt en niemand tegenkomt". Ik vond dit stukje serieus veel "enger". Geen bereik, nauwelijks auto's op de weg (soms echt serieus 30 minuten lang geen enkele auto gezien) en geen woningen/boerderijen in de buurt.Gecombineerd met goede muziek, lekker weer en een cabrio was het echt één van de hoogtepunten voor mij.

Going to the Sun road in Glacier NP was leuk. 's Middags is het VEELS te druk en rij je als je geluk hebt 15MPH (als je niet stil staat omdat iemand foto's aan het maken is uit een rijdende auto). Na een uurtje of 1700/1800 begint het rustiger te worden en dan is het echt HEERLIJK rijden _O_ en genieten. Wij hebben daar doe Hidden Lake Trail gelopen (nou ja niet helemaal afgemaakt, omdat we op drie kwart wat Mountain Goats voorbij zagen komen die ook gezellig de trail gingen volgen). Er lag ook nog eens een dik pak sneeuw op sommige stukken van een dik meter hoog waardoor je soms op een super glad stukje van nog geen meter met een afgrond naast je moest lopen i.p.v. op de gebruikelijke paden .....

Jasper/Banff was ook geweldig, maar wel echt een Efteling als je de standaard dingen doet (Icefield Explorer, Glacier Skywalk etc.) Bussen en bussen vol met Aziaten die niks anders willen doen dan selfies maken en geen fuck geven om de natuur of anderen. Als je ze zou vragen waar ze zich op de kaart bevinden weet ik zeker dat 90% het niet eens kan aanwijzen. Kapot lopen ergeren. De trails zijn dan wel weer mooi _O_ Parker Ridge en Path of the Angle Glacier _O_ Mooie, niet te lange trails met mooie beloningen aan het einde!.

4th of July gevierd bij een festival in Tumwater (in de buurt van Olympia, de hoofstad van Washington). Wat een vuurwerkshow _O_

..... wilde even een korte post maken, maar toch iets langer geworden :D Zal morgen nog wel meer verslag doen en als iemand vragen heeft hoor ik het wel :P

zzzzzzzzzzzzzzzzzzz (en de foto's volgen ook nog)
Prachtig, benieuwd naar het hele verhaal. Ik wil volgend jaar 6 weken die kant op gaan, VS en Canada. Grootste deel met een camper.

Jammer van die Aziaten, zie je helaas op veel plaatsen.

Ik ga je hoogtepunten onthouden en meenemen in onze planning
All management is Strategic Management.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 21:38:28 #196
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163815493
Zes weken is wel heerlijk ja :D Kan je makkelijk en in alle rust zelfde rondje doen met heel wat aanvullingen =)

Alleen Glacier National Park en de daarin gelegen Going to the Sun Road zou ik wel echt een andere auto voor huren of met de standaard tours mee gaan. Je wordt echt niet vrolijk als je daar met een camper rijdt :P De muren (lees berg) steekt op sommige stukken echt vies uit en een gewone auto past al net op een rijstrook.

Ik zal eens kijken of ik een kort verslag per dag kan posten (als er interesse is :D)
pi_163815688
Vroeger bestond er een Greyhound Unlimited Pass, weet iemand of er vandaag de dag nog iets vergelijkbaars bestaat? (Mocht er zoiets voor het spoor bestaan dan hoor ik dat ook graag, zeg maar US-versie van Interrailen).
I wander in my time...
pi_163817107
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:38 schreef Kyran het volgende:
Zes weken is wel heerlijk ja :D Kan je makkelijk en in alle rust zelfde rondje doen met heel wat aanvullingen =)

Alleen Glacier National Park en de daarin gelegen Going to the Sun Road zou ik wel echt een andere auto voor huren of met de standaard tours mee gaan. Je wordt echt niet vrolijk als je daar met een camper rijdt :P De muren (lees berg) steekt op sommige stukken echt vies uit en een gewone auto past al net op een rijstrook.

Ik zal eens kijken of ik een kort verslag per dag kan posten (als er interesse is :D)
Zeker interesse. Wisselen van vervoermiddel kan lastig worden in de planning, zal het iig meenemen.

Idee is nu om te starten in Salt Lake City of Denver (misschien Vegas, omdat gaaf) en dan via de Amerikaanse parken naar Canada en vis Vancouver naar Seattle terug (ivm inleveren camper in zelfde land en vieren van 4th of july)
All management is Strategic Management.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 juli 2016 @ 22:35:59 #199
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_163817180
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:34 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Zeker interesse. Wisselen van vervoermiddel kan lastig worden in de planning, zal het iig meenemen.

Idee is nu om te starten in Salt Lake City of Denver (misschien Vegas, omdat gaaf) en dan via de Amerikaanse parken naar Canada en vis Vancouver naar Seattle terug (ivm inleveren camper in zelfde land en vieren van 4th of july)
Gewoon een dagje een andere auto huren in een stadje in de buurt. Even wat extra kosten, maar wel gaaf. Anders hebben ze van die gave oldtimer limousines met open dak waarmee je op een tour kan, ook best leuk en minder stress :D

Ik zal wel wat verslagen posten binnenkort, maar kan even duren aangezien ik met 101 dingen tegelijk bezig moet zijn de volgende dagen :P
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 17 juli 2016 @ 23:33:35 #200
269689 crew  Viv
pi_163819050
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:34 schreef GodsSon het volgende:naar Seattle terug (ivm inleveren camper in zelfde land en vieren van 4th of july)
Leuk! Kyran en ik hebben 4th of July in Tumwater (stadje in Washington) gevierd, daar is een festivalterrein waar iedereen op een picknick-kleedje naar een vuurwerkshow komt kijken. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')