abonnement Unibet Coolblue
  zondag 22 mei 2016 @ 14:48:30 #1
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_162405452
Hoi allemaal,

Ik en een zeer goede vriendin, zijn afgelopen jaren altijd naar Frankrijk geweest en kozen dan voor B&B's Dat is bijna altijd goed bevallen.

Nu echter willen we eens richting Italie gaan en het glamping concept trekt ons wel, zekers aangezien we het idee hebben dat B&B's in Italie wat minder voorradig zijn. Ik heb wat gezocht en ben afgelopen weekeinde ook op een Italie Fair geweest voor wat info.
Een van de stands die ik daar tegenkwam was van Tendi en dat ziet er op zicht wel okay uiit. Luxe safari tent met alle toeters en bellen. :-)

Uiteraard vertellen ze daar altijd de mooie verhalen dus hoop ik hier ook wat advieze en tips te krijgen.

Er word vaak over "kindvriendelijk"gesproken. Dat is dus precies wat we NIET willen. Wij zoeken echt even de rust en willen niet tegen het gejengel van andermans kinderen aanlopen... sorry papa's en mama's.

Qua locatie denken we aan een plek tussen Verona en Sienna. De gedachte is om met de autotrein van Dusseldorf naar Verona te gaan en dan verder te rijden naar de bestemming. Qua budget zitten we niet op een eurootje meer of minder te kijken maar 1000 euro per dag locaties laten we ff schieten .

Ik hoop dat mensen ons hier op een spoor kunnen zetten aangezien we met Italie en glamping nog geen ervaring hebben...

alvast bedankt voor de reacties
pi_162405994
Zoeken op "adults only" plekken :) Daar zijn er gelukkig best veel van als je even zoekt! :)
Ja doei.
pi_162413400
Weinig b&b's? Toch bergen agriturismo's in heel Italië en zeker in Toscane.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_162414255
quote:
Er word vaak over "kindvriendelijk"gesproken. Dat is dus precies wat we NIET willen. Wij zoeken echt even de rust en willen niet tegen het gejengel van andermans kinderen aanlopen... sorry papa's en mama's.
Als je de glampingcamping van je dromen ziet boek je toch gewoon buiten de schoolvakanties? Heb je ook amper last van dat gejengel ;)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_162414959
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 14:48 schreef bouwboertje het volgende:
De gedachte is om met de autotrein van Dusseldorf naar Verona te gaan en dan verder te rijden naar de bestemming.
Heb je het nog over dit jaar? Volgens mij zit die trein al redelijk vol namelijk :X

Ik wist overigens niet dat dat kon. Als ik dat eerder geweten had was dat voor ons ook wel een optie geweest. Auto op die trein, nachtje pitten en in de ochtend ben je er. Prima alternatief voor 12 uur in de auto zitten lijkt me :)

Kosten vallen op zich ook redelijk mee vind ik.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 22 mei 2016 @ 22:35:05 #6
435944 bouwboertje
zonder fok wortut niets.
pi_162421272
Ik denk dat het met de autotrein nog wel eens goedkoper kan uitvallen. Als je alles bij elkaar optelt zal het niet veel schelen maar toch. de tijdwinst en rust is de grootste winst iig.
Yep bedoeling is dit jaar maar realiseerde me het pas net dus...

De planning is buiten het hoogseizoen.

Ik begrijp dat B&B's in Italie "agriturismo's" worden genoemd ?? Voor frankrijk zochten we gewoon via booking dot com, dan krijg je er genoeg en voor extra info zochten we de eigen website dan op.

Als je via Booking in italie zoekt krijg je grotendeels hotels.... althans dat is wat me opvalt tot nu toe.

Wat het gejengel betreft.... KInderen kunnen erg leuk zijn maar het voordeel als ze van anderen zijn is dat je weg kunt lopen. Als ik ergens een weekje ben en daar tegen aan loop is dat ff wat lastiger. Zelfde heb je in restaurants... kinderen die van paps en mams alles mogen.... maar goed das mijn opinie.
ik heb idd wel wat campings gevonden maar dat lijken de wat alternatieve varianten te zijn waar dan weer helemaal niks aan faciliteiten te vinden is...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')