abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_164082944
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 23:44 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Dat afstand (463027) delen door de snelheid (1250) ben ik zo ver:

Heb in B1 de afstand geplaatst en in B2 de snelheid. in B3 kom ik het getal 370,4216 uit.

Die 370,4216 slaag ik er niet in om om te zetten in uren, minuten en seconden

[ afbeelding ]

Voor de duidelijkheid: ik maak gebruik van LibreOffice Calc

Als ik opmaakcode [UU]:MM:SS gebruik kom ik een heel vreemd uur ofzo
Het getal dat je ziet wanneer je die opmaakcode gebruikt is helemaal niet vreemd: 370,4216 = 8890,1184 uren (-> 0,1184 uur = 7.104 minuten --> 0,104 minuut = 6.24 seconden)

1 = 1 dag
1/24 = 1 uur
1/24/60 = 1 minuut
1/24/60/60 = 1 seconde

370 minuten = 370 / 60 minuten / 24 uren = 0.2572372222222222 dag

En nu mag je zelf een formule bedenken. :Y
pi_164096508
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 08:56 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Het getal dat je ziet wanneer je die opmaakcode gebruikt is helemaal niet vreemd: 370,4216 = 8890,1184 uren (-> 0,1184 uur = 7.104 minuten --> 0,104 minuut = 6.24 seconden)

1 = 1 dag
1/24 = 1 uur
1/24/60 = 1 minuut
1/24/60/60 = 1 seconde

370 minuten = 370 / 60 minuten / 24 uren = 0.2572372222222222 dag

En nu mag je zelf een formule bedenken. :Y
Bedankt Lieve FOK!ker :)

Ik heb gewoon B3 "verborgen" en de formule in b4 gebruik: =b3/60/24. en dan de cellen opmaak in [uu]:mm:ss gezet
Op zondag 11 februari 2018 00:40 schreef Argo het volgende: Capuchon Jongen is een held _O_
pi_164098473
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:16 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Bedankt Lieve FOK!ker :)

Ik heb gewoon B3 "verborgen" en de formule in b4 gebruik: =b3/60/24. en dan de cellen opmaak in [uu]:mm:ss gezet
Je kan dat toch gewoon in diezelfde cel verwerken? =b1/b2/60/24
pi_164100461
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:52 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Je kan dat toch gewoon in diezelfde cel verwerken? =b1/b2/60/24
Daar was ik vlak na mijn post ook achter gekomen :')
Alvast bedankt :P
Op zondag 11 februari 2018 00:40 schreef Argo het volgende: Capuchon Jongen is een held _O_
  maandag 1 augustus 2016 @ 14:22:55 #85
220052 Blue_note
The world's greatest!
pi_164153999
Ik heb het volgende:

Ik heb 5 rijen:
1: 0
2: 0
3: 50
4: 0
5: 0

Bij 1 van die 5 staat iets ingevuld, de andere zijn 0

Nu wil ik in een andere cel alleen de waarde geven van het veld waar een waarde staat hoger dan 0.
Dit kan telkens 1 van die 5 zijn, maar niet per definitie dezelfde.

Iemand een oplossing?

edit: Al opgelost door er een somfunctie aan te hangen. want de som is toch altijd hetzelfde als die cel die is ingevuld.
A dirty mind is a joy forever
pi_164626063
Ik ben voor een buitenlandse organisatie een bestand aan het maken waarin de salarissen berekend worden (belastingen e.d.). Op een ander tabblad wil ik alle loonstroken onder elkaar laten komen. Bovenaan wil ik dan een hyperlink voor elk personeelslid en als je daar dan op de naam klikt dat je naar die loonstrook gaat.

Nu is er de mogelijkheid om een hyperlink te maken binnen een werkblad met ctrl K, maar dan kan je de naam niet via een formule geven. Via de hyperlink functie kan de naam wel via een formule gegeven worden, maar die kan niet binnen een werkblad (voor zover ik weet), als ik bijv. =HYPERLINK(C15;C15&" "&C16) doe dan geeft hij als foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Wat ik zelf heb nagezocht is deze functie ook niet voor binnen een werkblad.

Vraag: is er een hyperlink functie waarmee ik kan verwijzen naar een cel in hetzelfde werkblad en waarmee ik de naam tot stand kan komen d.m.v. een formule? Graag niet via een macro, want degenen die het gaan gebruiken kunnen daar niet goed mee overweg.
pi_164666447
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:30 schreef wou het volgende:
Ik ben voor een buitenlandse organisatie een bestand aan het maken waarin de salarissen berekend worden (belastingen e.d.). Op een ander tabblad wil ik alle loonstroken onder elkaar laten komen. Bovenaan wil ik dan een hyperlink voor elk personeelslid en als je daar dan op de naam klikt dat je naar die loonstrook gaat.

Nu is er de mogelijkheid om een hyperlink te maken binnen een werkblad met ctrl K, maar dan kan je de naam niet via een formule geven. Via de hyperlink functie kan de naam wel via een formule gegeven worden, maar die kan niet binnen een werkblad (voor zover ik weet), als ik bijv. =HYPERLINK(C15;C15&" "&C16) doe dan geeft hij als foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Wat ik zelf heb nagezocht is deze functie ook niet voor binnen een werkblad.

Vraag: is er een hyperlink functie waarmee ik kan verwijzen naar een cel in hetzelfde werkblad en waarmee ik de naam tot stand kan komen d.m.v. een formule? Graag niet via een macro, want degenen die het gaan gebruiken kunnen daar niet goed mee overweg.
=HYPERLINK("[bestandsnaam.xlsx]C15";C15&" "&C16)

werkt in excel 2016

fd298cfd8c43b20c797468d12b47edc3.gif
Intentionally left blank.
pi_164671693
Wel leuk dat slimme medewerkers op deze manier dan waarschijnlijk ook de loonstroken van collega's kunnen gaan bekijken. 8-)
pi_164672698
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2016 18:30 schreef wou het volgende:
Ik ben voor een buitenlandse organisatie een bestand aan het maken waarin de salarissen berekend worden (belastingen e.d.). Op een ander tabblad wil ik alle loonstroken onder elkaar laten komen. Bovenaan wil ik dan een hyperlink voor elk personeelslid en als je daar dan op de naam klikt dat je naar die loonstrook gaat.

Nu is er de mogelijkheid om een hyperlink te maken binnen een werkblad met ctrl K, maar dan kan je de naam niet via een formule geven. Via de hyperlink functie kan de naam wel via een formule gegeven worden, maar die kan niet binnen een werkblad (voor zover ik weet), als ik bijv. =HYPERLINK(C15;C15&" "&C16) doe dan geeft hij als foutmelding dat hij het bestand niet kan vinden. Wat ik zelf heb nagezocht is deze functie ook niet voor binnen een werkblad.

Vraag: is er een hyperlink functie waarmee ik kan verwijzen naar een cel in hetzelfde werkblad en waarmee ik de naam tot stand kan komen d.m.v. een formule? Graag niet via een macro, want degenen die het gaan gebruiken kunnen daar niet goed mee overweg.
Kan ook zonder hyperlink
met "offset" of "vergelijking"

Als alle wezenlijke informatie van 1 persoon op 1 regel staat, kun je door het invullen van die ene regel in een bepaalde cel de complete loonstrook maken. Met in elke cel in de loonstrook referenties naar een bepaalde kolom in die bewuste rij.
Dan hoef je ook al die loonstroken niet te maken. Alle info staat in de database.
Desnoods kun je voor het uitprinten een macro'tje laten "snorren", die gelijk even een pdf opslaat.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164673460
Hoi,

Ik heb op mijn werk nu een leadlijst van 2500 prospects alleen staan ze in de verkeerde volgorde in het excell bestand.

Het staat nu zo:

Pietje Puk Rozengracht 24 202517431 1016NC Amsterdam
1016NC Amsterdam
0202217431

Maar ik wil het zo:
Naam Restaurant: Contactpersoon: Adres: Tel nr: Plaats
Restaurant Pietje Puk Klaas Jansen Rozengracht 24 0202517431 1016NC Amsterdam

Is hier een optie in excell voor of een ander programma? Of moet ik al die leads handmatig in gaan voeren? :(
#flappieovermarsenbergkamprotop #hennieoprotten
pi_164673756
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:03 schreef Tjacka het volgende:
Hoi,

Ik heb op mijn werk nu een leadlijst van 2500 prospects alleen staan ze in de verkeerde volgorde in het excell bestand.

Het staat nu zo:

Pietje Puk Rozengracht 24 202517431 1016NC Amsterdam
1016NC Amsterdam
0202217431

Maar ik wil het zo:
Naam Restaurant: Contactpersoon: Adres: Tel nr: Plaats
Restaurant Pietje Puk Klaas Jansen Rozengracht 24 0202517431 1016NC Amsterdam

Is hier een optie in excell voor of een ander programma? Of moet ik al die leads handmatig in gaan voeren? :(
Is dit 1 regel tekst met als "scheidingsteken" de spatie.
Of zijn ze al per kolom gesorteerd.
In het tweede geval is het een kwestie van kolommen "inserten" en een beetje cut-paste per kolom.
In het eerste geval wordt het moeilijker. Je moet de juiste spaties traceren die een scheiding van kolom moeten vormen. Je hebt nl per restaurantnaam meerdere spaties.
Da's creatief werk met "vind.spec" en "deel(...)" en zo.
Stap 1 is om de kolom met de gegevens in het lettertype "courier" te plaatsen. Die heeft nl per teken dezelfde breedte en kun je zien of de scheidingen mooi onder elkaar zitten. Dat maakt t een stuk gemakkelijker.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164673972
Sowieso gaat dit voorbeeld nooit werken want in de 2e regel voegt tjacka er opeens een contact persoon tussen die nergens in de regels ervoor te vinden is.

Maar goed als er wel duidelijk regels zijn is er met filteren wel wat te verdelen, de postcode , telefoon nummer , plaats naam en adres zullen er dan wel uit te krijgen zijn maar het scheiden van de naam en contactpersonen wordt vanwege de spaties en meerdere woorden binnen namen een heidens karwei. :D
pi_164674030
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Is dit 1 regel tekst met als "scheidingsteken" de spatie.
Of zijn ze al per kolom gesorteerd.
In het tweede geval is het een kwestie van kolommen "inserten" en een beetje cut-paste per kolom.
In het eerste geval wordt het moeilijker. Je moet de juiste spaties traceren die een scheiding van kolom moeten vormen. Je hebt nl per restaurantnaam meerdere spaties.
Da's creatief werk met "vind.spec" en "deel(...)" en zo.
Stap 1 is om de kolom met de gegevens in het lettertype "courier" te plaatsen. Die heeft nl per teken dezelfde breedte en kun je zien of de scheidingen mooi onder elkaar zitten. Dat maakt t een stuk gemakkelijker.
het staat nu zo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer de contactpersoon er bij staat is die al in een aparte kolom aangegeven
#flappieovermarsenbergkamprotop #hennieoprotten
pi_164674116
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:31 schreef Basp1 het volgende:
t vanwege de spaties en meerdere woorden binnen namen een heidens karwei. :D
... een uitdaging..... negativo ;)
Een vaak voorkomend probleem. Iemand heeft ooit in word een lijst geprutst, die uiteingelijk een database moet worden.
Eerste stap is de lijst als tekst in colom a te plaatsen.
Omzetten in courier om precies te zien waar/op welke positie (ongeveer) de volgende kolom moet komen en dan creatief doe met vind.spec(.,,,) om de posities vast te leggen, en daarna met deel(...) de kolommen er uit te vissen. Daarna copy paste values.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164674259
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:34 schreef Tjacka het volgende:

[..]

het staat nu zo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer de contactpersoon er bij staat is die al in een aparte kolom aangegeven
Zet bv in AA1: +a1, AB1: B1, AC1: B2, AD1: B3, AE1: C1.
Zodat alle info van 1 restaurant in 1 regel staat.
Copieer AA1 t/m AZ1 naar:
AA2 t/m AA100000 (voor mijn part).
Je zult zien dat om de drie of vier regels alle info staat van een bepaald restaurant.
Copieer kolommen AA t/m AZ
en doe: paste values...
Nu kun je de kolommen A t/m Z deleten.
Selecteer kolommen A t/m Z (die eerst AA t/m AZ waren)
Sorteer op kolom A.
De rijen waar 0 staat in kolom A kun je deleten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164674321
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 10:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Zet bv in AA1: +a1, AB1: B1, AC1: B2, AD1: B3, AE1: C1.
Zodat alle info van 1 restaurant in 1 regel staat.
Copieer AA1 t/m AZ1 naar:
AA2 t/m AA100000 (voor mijn part).
Je zult zien dat om de drie of vier regels alle info staat van een bepaald restaurant.
Copieer kolommen AA t/m AZ
en doe: paste values...
Nu kun je de kolommen A t/m Z deleten.
Selecteer kolommen A t/m Z (die eerst AA t/m AZ waren)
Sorteer op kolom A.
De rijen waar 0 staat in kolom A kun je deleten.
Holy shit ik ga dit proberen te begrijpen
#flappieovermarsenbergkamprotop #hennieoprotten
pi_164682675
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 00:53 schreef wwwever het volgende:

[..]

=HYPERLINK("[bestandsnaam.xlsx]C15";C15&" "&C16)

werkt in excel 2016

[ afbeelding ]
Bedankt voor het meedenken, slimme oplossing. Gaat dit ook werken als er een masterversie is die elke maand gebruikt wordt en dan een nieuwe naam krijgt? Het bestand dekt nl. maar 1 maand en er is dus elke maand een nieuw bestand (kopie van de master).
pi_164682785
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 09:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Kan ook zonder hyperlink
met "offset" of "vergelijking"

Als alle wezenlijke informatie van 1 persoon op 1 regel staat, kun je door het invullen van die ene regel in een bepaalde cel de complete loonstrook maken. Met in elke cel in de loonstrook referenties naar een bepaalde kolom in die bewuste rij.
Dan hoef je ook al die loonstroken niet te maken. Alle info staat in de database.
Desnoods kun je voor het uitprinten een macro'tje laten "snorren", die gelijk even een pdf opslaat.

Klinkt top. Ik heb inderdaad 1 sheet waarin alle informatie staat / berekend wordt, inderdaad 1 (lange) regel (A t/m AX oid) per werknemer. De loonstrook haalt de gegevens daaruit. De offset formule moet ik me even in verdiepen, die is nieuw voor mij.
Het tweede gedeelte van de post (niet de macro, dat is helder) gaat met te grote stappen voor mij. Wil je dat misschien nog iets eenvoudiger voor me uitleggen? Want dat klinkt als een potentieel goede oplossing.
pi_164683668
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 17:32 schreef wou het volgende:

[..]

Klinkt top. Ik heb inderdaad 1 sheet waarin alle informatie staat / berekend wordt, inderdaad 1 (lange) regel (A t/m AX oid) per werknemer. De loonstrook haalt de gegevens daaruit. De offset formule moet ik me even in verdiepen, die is nieuw voor mij.
Het tweede gedeelte van de post (niet de macro, dat is helder) gaat met te grote stappen voor mij. Wil je dat misschien nog iets eenvoudiger voor me uitleggen? Want dat klinkt als een potentieel goede oplossing.
Sheet1:

A1 Naam
A2 Jansen
A3 Flipsen
B1 Adres
B2 Kerkstraat 12
B3 Molenstraat 12
C1 Brutoloon
C2 2800
C3 2000
D1 Beroep
D2 Vertegenwoordiger
D3 Schoonmaker


Sheet2:

C4: =OFFSET(Sheet1!$A$1,Sheet2!$P$1-1,0,1,1)
C5: =OFFSET(Sheet1!$A$1,Sheet2!$P$1-1,1,1,1)
C13: =OFFSET(Sheet1!$A$1,Sheet2!$P$1-1,2,1,1)


P1: 2 of 3 (naar gelang de betreffende regel)


De functie "offset" begint dus met een soort referentiepunt linksboven, daarna de stappen naar beneden (rij-1, want het titelblok zelf is rij1), daarna de stappen naar rechts, daarna een 1 als het maar om 1 cel gaat (verticaal), daarna een 1 als het maar om 1 cel gaat (horizontaal). Dus meestal 1,1)

[ Bericht 9% gewijzigd door Twentsche_Ros op 19-08-2016 18:35:45 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164685365
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 18:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Sheet1:

A1 Naam
A2 Jansen
A3 Flipsen
B1 Adres
B2 Kerkstraat 12
B3 Molenstraat 12
C1 Brutoloon
C2 2800
C3 2000
D1 Beroep
D2 Vertegenwoordiger
D3 Schoonmaker


Sheet2:

C4: =OFFSET(Sheet1!$A$1,Sheet2!$P$1-1,0,1,1)
C5: =OFFSET(Sheet1!$A$1,Sheet2!$P$1-1,1,1,1)
C13: =OFFSET(Sheet1!$A$1,Sheet2!$P$1-1,2,1,1)


P1: 2 of 3 (naar gelang de betreffende regel)

De functie "offset" begint dus met een soort referentiepunt linksboven, daarna de stappen naar beneden (rij-1, want het titelblok zelf is rij1), daarna de stappen naar rechts, daarna een 1 als het maar om 1 cel gaat (verticaal), daarna een 1 als het maar om 1 cel gaat (horizontaal). Dus meestal 1,1)

Hartelijk bedankt voor de heldere uitleg. Met deze formule kan ik dus vanuit een vast referentiepunt naar een cel verwijzen. Dat lijkt me sowieso een praktische methode, nu gebruik ik met name verticaal zoeken naar het werknemersnummer om er dan het juiste gegeven bij te zoeken. Dit gaat denk ik sneller.
Ik zie hier denk ik echter nog wat over het hoofd, want hoe kan ik kan ik hiermee zorgen dat ik niet de 30 loonstroken onder elkaar hoef te zetten, met elk hun eigen verwijzingen? In feite is dat het probleem wat ik heb, dat ik in 1 tabblad onder elkaar al die loonstroken heb en dan vind ik bovenin een index (m.b.v. hyperlinken) het prettigst, maar dan wel eentje waar de link automatisch een naam krijgt, zodat als ik iets wijzigt, de naam van de link ook mee wijzigt.
Sorry als ik teveel vraag, ik wil graag leren en ben blij met het leren beheersen van nieuwe formules, maar soms moet even het kwartje vallen over hoe zo'n formule echt praktisch gebruikt kan worden. Dat is wat anders dan theoretisch begrijpen hoe die werkt.
pi_164685657
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 19:19 schreef wou het volgende:

[..]

Hartelijk bedankt voor de heldere uitleg. Met deze formule kan ik dus vanuit een vast referentiepunt naar een cel verwijzen. Dat lijkt me sowieso een praktische methode, nu gebruik ik met name verticaal zoeken naar het werknemersnummer om er dan het juiste gegeven bij te zoeken. Dit gaat denk ik sneller.
Ik zie hier denk ik echter nog wat over het hoofd, want hoe kan ik kan ik hiermee zorgen dat ik niet de 30 loonstroken onder elkaar hoef te zetten, met elk hun eigen verwijzingen? In feite is dat het probleem wat ik heb, dat ik in 1 tabblad onder elkaar al die loonstroken heb en dan vind ik bovenin een index (m.b.v. hyperlinken) het prettigst, maar dan wel eentje waar de link automatisch een naam krijgt, zodat als ik iets wijzigt, de naam van de link ook mee wijzigt.
Sorry als ik teveel vraag, ik wil graag leren en ben blij met het leren beheersen van nieuwe formules, maar soms moet even het kwartje vallen over hoe zo'n formule echt praktisch gebruikt kan worden. Dat is wat anders dan theoretisch begrijpen hoe die werkt.
Wil je nu wél of niet de loonstroken apart onder elkaar hebben. Dat kan wel, dan moet je copy paste values doen (dus een formules). En dan doe je telkens 100 regels verder naar onder (in een macro zetten). Of je print ze in pdf. Dat is juridisch juister, omdat je de bedragen niet meer kunt wijzigen achteraf. Je maakt een pdf, en die mail je naar de werknemer. Of je print 'm en hij gaat over de post.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164685966
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 19:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wil je nu wél of niet de loonstroken apart onder elkaar hebben. Dat kan wel, dan moet je copy paste values doen (dus een formules). En dan doe je telkens 100 regels verder naar onder (in een macro zetten). Of je print ze in pdf. Dat is juridisch juister, omdat je de bedragen niet meer kunt wijzigen achteraf. Je maakt een pdf, en die mail je naar de werknemer. Of je print 'm en hij gaat over de post.
Voor mij maakt het op zich niet uit of ze onder elkaar staan of niet, het gaat er om wat het beste werkt. Als ik bestanden met macro's maak, in een organisatie waar een als formule al het summum van kundigheid in excel is, dan weet ik niet hoe lang het bestand meegaat. Dat kan dan vrij snel niet meer werken. Daarom ben ik daar een beetje voorzichtig mee.
Ik wil ze gemakkelijk allemaal kunnen afdrukken. Een pdf is handig om het zelf op te slaan, maar mailen gaat niet. Ik schat in dat 90% van de lokale werknemers thuis sowieso geen internet heeft, en ongeveer de helft heeft ook geen bedrijfsmail (bijv. schoonmakers, bewakers etc.).

Alle loonstroken onder elkaar, zoals je noemt is dus waarschijnlijk het handigst. Daar ben ik nu dus ook mee bezig. Maar als ik dan naar een specifieke loonstrook wil, dan moet ik zoeken. Daarom wil ik een index bovenin. En daar gaat eigenlijk de hele vraag over.
pi_164702933
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2016 19:38 schreef wou het volgende:

[..]

Voor mij maakt het op zich niet uit of ze onder elkaar staan of niet, het gaat er om wat het beste werkt. Als ik bestanden met macro's maak, in een organisatie waar een als formule al het summum van kundigheid in excel is, dan weet ik niet hoe lang het bestand meegaat. Dat kan dan vrij snel niet meer werken. Daarom ben ik daar een beetje voorzichtig mee.
Ik wil ze gemakkelijk allemaal kunnen afdrukken. Een pdf is handig om het zelf op te slaan, maar mailen gaat niet. Ik schat in dat 90% van de lokale werknemers thuis sowieso geen internet heeft, en ongeveer de helft heeft ook geen bedrijfsmail (bijv. schoonmakers, bewakers etc.).

Alle loonstroken onder elkaar, zoals je noemt is dus waarschijnlijk het handigst. Daar ben ik nu dus ook mee bezig. Maar als ik dan naar een specifieke loonstrook wil, dan moet ik zoeken. Daarom wil ik een index bovenin. En daar gaat eigenlijk de hele vraag over.
Het handigst is volgens mij:
Stel je hebt de printinstellingen op sheet2 helemaal goed voor een loonstrook.
Stel je wil de loonstroken van rij 2 t/m rij 100 uitgeprint hebben.

Macro:
Sub uitprint()
'
' uitprint Macro
'

'
For i = 2 To 100
Cells(1, 16) = i
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, _
IgnorePrintAreas:=False
Next i
End Sub

cells(1,16)= namelijk cel P1

Je wil immers de loonstroken toch als hardcopy opsturen, gezien de geringe affiniteit met computers van je personeel.
Daarna kun je copieen maken of van elke loonstrook een pdf maken.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164705951
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 09:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het handigst is volgens mij:
Stel je hebt de printinstellingen op sheet2 helemaal goed voor een loonstrook.
Stel je wil de loonstroken van rij 2 t/m rij 100 uitgeprint hebben.

Macro:
Sub uitprint()
'
' uitprint Macro
'

'
For i = 2 To 100
Cells(1, 16) = i
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True, _
IgnorePrintAreas:=False
Next i
End Sub

cells(1,16)= namelijk cel P1

Je wil immers de loonstroken toch als hardcopy opsturen, gezien de geringe affiniteit met computers van je personeel.
Daarna kun je copieen maken of van elke loonstrook een pdf maken.
Duidelijk. Erg bedankt voor de hulp.
pi_164707145
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2016 12:55 schreef wou het volgende:

[..]

Duidelijk. Erg bedankt voor de hulp.
Aangezien het personeel toch prijs stelt op hard copy's als loonstroken, kun je volstaan met "old school" en map te maken met van die tussenbladen (per werknemer), en dan per maand een copie van de loonstrook.
Niet moeilijker maken dan het is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_164868580
http://nmarinsek.com/tuto(...)rror-bands-in-excel/

Dit wil ik doen, maar die commands daar kloppen geloof ik niet helemaal want als ik ze exact opvolg ziet het er alsnog heel anders uit.

Iemand die mij helpen kan om upper/lower bounds om m'n lijntjes heen te krijgen in Excel-grafieken (op zo'n manier dat het een mooi geheel per 3 lijnen is)?

Heb nu dit en dat is echt niet goed leesbaar:

Untitled.png

[ Bericht 11% gewijzigd door Kaas- op 26-08-2016 15:30:36 ]
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 16:13:59 #107
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_164869813
Tutorial niet gezien maar meestal doe je ik dat met gestapelde lijngrafieken (gestapeld vlak heet dat in excel zie ik). Zo te zien heb je dat niet gekozen.
pi_165004716
ik heb een kolom waar zo'n 1000 namen in staan, is er een formule hoe ik het aantal de identieke namen kan verkrijgen.

DUS

JAN
JAN
PIET
PIET
JAN

JAN 3
PIET 2
pi_165004730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:55 schreef mrPanerai het volgende:
ik heb een kolom waar zo'n 1000 namen in staan, is er een formule hoe ik het aantal de identieke namen kan verkrijgen.

DUS

JAN
JAN
PIET
PIET
JAN

JAN 3
PIET 2
Yup, AANTAL.ALS gebruiken.
https://support.office.co(...)71-abb4-1f464816df34
pi_165004760
quote:
of COUNTIF als je de engelse excel versie gebruikt..

waarom ze dit hebben gedaan is echt een raadsel, had alles lekker engels gelaten
pi_165004804
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 09:57 schreef mschol het volgende:

[..]

of COUNTIF als je de engelse excel versie gebruikt..

waarom ze dit hebben gedaan is echt een raadsel, had alles lekker engels gelaten
Probleem dat ik niet alle namen ken die zich in de kolom bevinden.
Er staan wellicht 800 unieke namen in en zo'n 60 die meer dan 1 keer voorkomen
ik wil zien hoe veel van die 60 meerdere keren voorkomen


Ik wou dit met een draaitabel genereren maar ik vind 'm niet

[ Bericht 7% gewijzigd door mrPanerai op 01-09-2016 10:07:56 ]
pi_165007676
Je zou eerst alle unieke namen kunnen selecteren en daar een aantal.als doen voor die lijst?
Aldus.
  donderdag 1 september 2016 @ 12:39:38 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165007870
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 10:00 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Probleem dat ik niet alle namen ken die zich in de kolom bevinden.
Er staan wellicht 800 unieke namen in en zo'n 60 die meer dan 1 keer voorkomen
ik wil zien hoe veel van die 60 meerdere keren voorkomen

Ik wou dit met een draaitabel genereren maar ik vind 'm niet
Zet in de cel naast iedere naam de volgende formule (eerste naam in dit voorbeeld in A1)

=AANTAL.ALS(A$1:A1;A1)

Kopieer dat door tot het einde van de lijst, en in de cel daaronder (zeg dat de lijst nu B1:B999 is)
=AANTAL.ALS(B1:B999;2)

Het getal dat daaruit komt is het aantal namen in de lijst dat vaker voorkomt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_165008166
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zet in de cel naast iedere naam de volgende formule (eerste naam in dit voorbeeld in A1)

=AANTAL.ALS(A$1:A1;A1)

Kopieer dat door tot het einde van de lijst, en in de cel daaronder (zeg dat de lijst nu B1:B999 is)
=AANTAL.ALS(B1:B999;2)

Het getal dat daaruit komt is het aantal namen in de lijst dat vaker voorkomt.
Erg fijn dat je me wil helpen. ^O^ _O_ maar mss heb ik het niet duidelijk uitgelegd.

Kolom 1 is een bepaald volgnummer waarop een deelnemer zich heeft geregistreerd
Kolom 2 is de naam en voornaam van die deelnemer. zo heb ik 894 rijen
Nu wil ik er graag uithalen welke deelnemers zich op verschillende volgnummers hebben geregistreerd.

Is dit duidelijker?
  donderdag 1 september 2016 @ 13:53:28 #115
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_165009699
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 12:51 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Erg fijn dat je me wil helpen. ^O^ _O_ maar mss heb ik het niet duidelijk uitgelegd.

Kolom 1 is een bepaald volgnummer waarop een deelnemer zich heeft geregistreerd
Kolom 2 is de naam en voornaam van die deelnemer. zo heb ik 894 rijen
Nu wil ik er graag uithalen welke deelnemers zich op verschillende volgnummers hebben geregistreerd.
Is dit duidelijker?
Zoals je eerder aangaf, in draaitabel namen in Rows slepen, volgnummer in Values, en dan type van Sum naar Count wijzigen.
Filter van Values op >1 zetten. Filter lijkt niet te werken op totaal, dan beste om te sorteren van hoog naar laag.?
Je krijgt dan de meervoudig voorkomende namen te zien.

Met {=COUNTIF(C:C;">1")} op je totaal kolom ("C" in voorbeeld), als je het aantal dubbele dan wilt tellen.

[ Bericht 4% gewijzigd door The_vice op 01-09-2016 14:10:00 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  donderdag 1 september 2016 @ 14:09:19 #116
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_165010127
-

[ Bericht 100% gewijzigd door The_vice op 01-09-2016 14:09:45 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_165010307
Helemaal Top, hartelijk bedankt :)

paard1.jpg
pi_165058012
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2016 14:19 schreef mrPanerai het volgende:
Helemaal Top, hartelijk bedankt :)

[ afbeelding ]
Wellicht mosterd na de maaltijd....
Maar je kunt ook het volgende doen:
Stel je hebt in kolom A staan:
piet
piet
piet
jan
jan
kees
kees
wim
wim

Copieer kolom A naar kolom C.
Selecteer kolom C.


Bovenaan de taakbalk staat "Data" (Engelse versie)
En doe "remove dublicates"
Ik heb de Engelse versie. Dus iets met "verwijder dubbelen"
Select all
OK

Dan krijg je in C:
piet
jan
kees
wim

En dan kun je in kolom D: Countif doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 03-09-2016 16:11:04 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 4 september 2016 @ 14:34:05 #119
173887 cablegunmaster
Alleen voor Lieve mensjes!
pi_165080229
Even korte Word vraag over tabellen,
Hoe voorkom ik loze witruimte in cellen in Word?

Ik zit ermee dat de tabel al afkapt op een enkel woord terwijl er met gemak anderen woorden ernaast kunnen worden gezet.

Mei
2011

in plaats van:
Mei 2011


Geprobeerd:
voorkeurs breedte te vergroten, (hou ik alsnog loze witruimte ernaast over).
Fit to content, ook al geprobeerd en begrijp niet waarom word zo moeilijk doet.

Gevonden:
Page Layout -> Right stond op 1,74 cm. :+

[ Bericht 25% gewijzigd door cablegunmaster op 04-09-2016 14:40:45 ]
  maandag 5 september 2016 @ 13:54:19 #120
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_165103057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2016 16:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wellicht mosterd na de maaltijd....
Maar je kunt ook het volgende doen:
Stel je hebt in kolom A staan:
piet
piet
piet
jan
jan
kees
kees
wim
wim

Copieer kolom A naar kolom C.
Selecteer kolom C.

Bovenaan de taakbalk staat "Data" (Engelse versie)
En doe "remove dublicates"
Ik heb de Engelse versie. Dus iets met "verwijder dubbelen"
Select all
OK

Dan krijg je in C:
piet
jan
kees
wim

En dan kun je in kolom D: Countif doen.
Nee want ik wil eigenlijk weten wie zich dubbel op welk nummer geregistreerd had, zodat ik die deelnemers er kon op wijzen dat dat niet de bedoeling was.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')