abonnement Unibet Coolblue
pi_167755495
Is er iemand die weet hoe je Excel (macro's) kunt omzetten zodat de macro's ook werken in LibreOffice 5?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 31 december 2016 @ 13:33:02 #202
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_167781961
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 19:54 schreef einzeinz het volgende:
Is er iemand die weet hoe je Excel (macro's) kunt omzetten zodat de macro's ook werken in LibreOffice 5?
Herschrijven? Lijkt niet zomaar te converteren zijn, maar er wordt wel verwezen naar deze site om code te converteren.

Je zal zoiezo het resultaat opnieuw moeten testen.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_vice op 31-12-2016 17:17:28 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_167906816
Het lukt niet, zal dus sowieso in de toekomst ook gewoon Office moeten hebben.
Cindy De Vuyst
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 22:02:43 #204
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_168016495
Hoi. Ik weet net hoe ik excel op moet starten. Dat is ongeveer mijn kennis :')

Ik probeer wat voor elkaar te krijgen met excel. Ik heb 2 rijen met gegevens. Die wil ik aan elkaar laten matchen zodat ze naast elkaar komen te staan.

In kolom A staan veel meer gegevens dan in kolom L.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wil, is dat excel een vergelijking maakt tussen die 2 kolommen. Dat krijg ik wel voor elkaar middels een duplicaten check. Maar vervolgens loop ik vast. Ik wil dat Excel de matches naast elkaar zet, maar omdat kolom A veel meer data heeft dan kolom L, wil ik dat kolom L lege vakken maakt op de regels die kolom A wel heeft.

Want nu heb ik de duplicaten wel, maar staan ze nog niet op dezelfde hoogte.

Iemand die me kan helpen? :@

Thanks :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 9 januari 2017 @ 22:07:14 #205
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168016715
quote:
7s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:02 schreef onlogisch het volgende:
Hoi. Ik weet net hoe ik excel op moet starten. Dat is ongeveer mijn kennis :')

Ik probeer wat voor elkaar te krijgen met excel. Ik heb 2 rijen met gegevens. Die wil ik aan elkaar laten matchen zodat ze naast elkaar komen te staan.

In kolom A staan veel meer gegevens dan in kolom L.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik wil, is dat excel een vergelijking maakt tussen die 2 kolommen. Dat krijg ik wel voor elkaar middels een duplicaten check. Maar vervolgens loop ik vast. Ik wil dat Excel de matches naast elkaar zet, maar omdat kolom A veel meer data heeft dan kolom L, wil ik dat kolom L lege vakken maakt op de regels die kolom A wel heeft.

Want nu heb ik de duplicaten wel, maar staan ze nog niet op dezelfde hoogte.

Iemand die me kan helpen? :@

Thanks :)
in kolom B,
=VLOOKUP(A1;L:L;1;FALSE)
Je krijgt dan wel een error in de cellen die niks teruggeven. Maar ik neem aan dat je die er toch uit wilt filteren later?

Gezien je ervaring met Excel, een grafisch voorbeeld:

en, komma's of punt komma's in je formule, afhankelijk van de landinstellingen van je computer. En Verticaal.Zoeken in de Nederlandse versie van Excel, ipv Vlookup.

[ Bericht 13% gewijzigd door The_vice op 09-01-2017 22:19:24 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  Moderator maandag 9 januari 2017 @ 22:18:23 #206
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_168017228
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:07 schreef The_vice het volgende:

[..]

in kolom B,
=VLOOKUP(A1;L:L;1;FALSE)
Je krijgt dan wel een error in de cellen die niks teruggeven. Maar ik neem aan dat je die er toch uit wilt filteren later?
Ik plak dat in kolom C, B is al in gebruik voor iets anders. Ik wil ze er later inderdaad uitfilteren.

Wanneer ik je code kopieer, en A1 vervang voor A2 en bij L ook (daar begint het circus pas) krijg ik "#REF!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 9 januari 2017 @ 22:27:25 #207
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168017612
quote:
5s.gif Op maandag 9 januari 2017 22:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ik plak dat in kolom C, B is al in gebruik voor iets anders. Ik wil ze er later inderdaad uitfilteren.

Wanneer ik je code kopieer, en A1 vervang voor A2 en bij L ook (daar begint het circus pas) krijg ik "#REF!"

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2 vervangen door 1. Je zoekt namelijk in een "Array" van 1 kolom breed, en wil dat ook de waarde uit de eerste kolom (1) terugkomt.

Als je op fx drukt zie je de verschillende onderdelen uit de formule in apparte velden terug.
Als je daar rechts van "=" waardes terugziet moet het goed gaan, in voorbeeld zie je dat uitkomst uiteindelijk "refridgerator" is.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  Moderator woensdag 11 januari 2017 @ 09:48:32 #208
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_168047512
Hoi. Nog een vraag.

Hoe zouden jullie een tabelletje maken als je dingen wilt vergelijken?

Ik heb 4 waarden :

Leverancier
Aantal
Prijs
Artikelnummer

Niet iedere leverancier biedt alle artikelen aan. Dus om een goede vergelijking te maken moet ik eerst kijken welke artikelnummers ze allemaal aanbieden, en welke enkel leverancier A aanbiedt enzovoorts.

Vervolgens wil ik dat in een tabelletje krijgen waarbij overzichtelijk te zien is welke prijs onder welk artikelnummer het goedkoopste is, en welke het duurste is.

Kan iemand mij een klein beetje op weg helpen? Moet ik hier verticaal/horizontaal gaan zoeken? Moet ik gaan vergelijken? Moet ik een draaitabel maken?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_168070660
Ik heb een lijst met zo'n 20000 geboorte datums, hiervan wil ik alle leeftijden hebben.

Nu is dat voor 1 veld niet zo moeilijk (=(YEAR(NOW())-YEAR(A2)) ) maar om nou 20k keer A2 door A3 etc etc te gaan vervangen heb ik geen zin in. Heeft iemand enig idee hoe ik dit makkelijk kan doen?
pi_168070977
Je kan die formule naar beneden doortrekken of op het zwarte vierkantje rechtsonder in de cel waar de formule staat, te dubbelklikken (moet je de cel even selecteren waar de formule in staat).
Aldus.
pi_168071140
Top! bedankt!

Is dr ook een mogelijkheid om een fout genoteerde datum automagisch aan te passen? van 01012015 naar 01-01-2015, of moet dat wel handmatig(ook een paar duizend records)
pi_168071512
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:27 schreef Bouke-p het volgende:
Top! bedankt!

Is dr ook een mogelijkheid om een fout genoteerde datum automagisch aan te passen? van 01012015 naar 01-01-2015, of moet dat wel handmatig(ook een paar duizend records)
Als al die datums dezelfde foute notatie hebben is het met een macro nog wel aan te passen maar als de foute notaties ook nog eens verschillen wordt het wat moeilijker.
pi_168071556
Nee die zijn allemaal hetzelfde, allemaal 01012015 ipv een bruikbare datum. Maar om er nou 8K handmatig aan te gaan passen....
pi_168071643
Allemaal 01012015 dan is het makkelijk aan te passen. :P
pi_168071663
haha nee grapjas, allemaal verschillende data maar op die manier genoteerd ;)
pi_168071692
Ik vermoed dat je macro bij nummer 4 iets moet verbouwen en het dan snel voor elkaar kan krijgen.

http://stackoverflow.com/(...)convert-text-to-date
pi_168088272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 januari 2017 10:51 schreef Bouke-p het volgende:
Nee die zijn allemaal hetzelfde, allemaal 01012015 ipv een bruikbare datum. Maar om er nou 8K handmatig aan te gaan passen....
Het lastige is dat ik niet helemaal kan zien wat er in je Excel staat. Datums in Excel zijn namelijk eigenlijk gewoon getallen. Daarom kan je nu 3 situaties hebben:
1) 01-02-2015 dat als platte tekst zo is ingevoerd
2) 01-02-2015 dat Excel als datum herkent (de waarde van de cel is dan eigenlijk 42036)
3) 01022015

Dit is een manier waarop je het kunt aanpassen zonder Macro's.
1) Selecteer je hele kolom met datums.
2) Kies voor het zetten van de Long Date. Hierdoor krijgen door Excel herkende datums allemaal Monday Tuesday etc.
3) Sorteer op alfabet - hierdoor heb je de slechte notaties gescheiden van de goede notaties
4) Voer voor de verkeerde datums de volgende formule in, in een aparte kolom (waarbij a2 de datum is die je wil omzetten):
=Iferror(date(right(a2,4),mid(a2,3,2),left(a2,2)),a2)
5) kopieer en vervang je huidige waarden in a2 en verder met de waarden uit de formule.

Dit werkt omdat we voor een 01022015 datum precies de datum opbouw doen vanuit jaar, maand, dag. Mocht je datum toch een tekst zijn met 01-02-2015 dan zou de formule van mij een error opleveren. Dan houden we de waarde zoals die was.

Let goed op dat je de formule niet toepast op de datums die Excel ook zelf herkent als datum, want dan komt er onzin uit.
pi_168153142
Ik werk best vaak met Excel, maar ik kan een ogenschijnlijk simpele optie niet vinden.

Ik heb 5 onderzoeken gedaan waarbij mensen op basis van een cijfer van 1 tot 5 een antwoord konden geven. Nu variëren bij het onderzoek waardes uit van 1.0 tot 3.0, maar ook 1.0 tot 4.0 etc. Nu maak ik per onderzoek een grafiek en hanteert Excel steeds een andere Y-as indeling. Terwijl ik eigenlijk wil dat de Y-as bij iedere grafiek loopt van 1 tot 5. Nu heb ik 5 grafieken waarbij de ene Y-as loopt van 1 tot 4, de andere van 1 tot 3 en de andere van 1 tot 5.
- Met zuidelijke groet -
  zondag 15 januari 2017 @ 11:47:15 #219
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168155075
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 10:24 schreef Schnitzels het volgende:
..
Nu maak ik per onderzoek een grafiek en hanteert Excel steeds een andere Y-as indeling. Terwijl ik eigenlijk wil dat de Y-as bij iedere grafiek loopt van 1 tot 5. Nu heb ik 5 grafieken waarbij de ene Y-as loopt van 1 tot 4, de andere van 1 tot 3 en de andere van 1 tot 5.
In grafiek as opties de schaal hard op y max min hard (handmatig) op 0 en 5 zetten, dan zet je hem vast op je eigen waardes (reset knop maakt ze weer automatisch)
uitgebreide uitleg hier, of hier (onderaan voor excel 2013)

als het teveel grafieken worden om handmatig te beheren kan je het ook middels VBA oplossen
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_168371549
Vraagje, ik heb een excelblad en wil hieruit de cellen met een 0 erin filteren.

Dit lukt nu goed, alleen verdwijnt ook een deel van de tekst, dit zijn kolomkoppen dus het excelblad wordt hierna onleesbaar.

Is er een mogelijkheid dat ik het filter aanzet zonder dat de tekst verdwijnt?

alvast bedankt voor het meedenken.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_168371732
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 11:47 schreef The_vice het volgende:

[..]

In grafiek as opties de schaal hard op y max min hard (handmatig) op 0 en 5 zetten, dan zet je hem vast op je eigen waardes (reset knop maakt ze weer automatisch)
uitgebreide uitleg hier, of hier (onderaan voor excel 2013)

als het teveel grafieken worden om handmatig te beheren kan je het ook middels VBA oplossen
Thanks!

Mijn vriendin wil een Excel cursus gaan doen zodat ze hier beter in wordt. Zijn er erkende partijen die dit aanbieden? Want je kunt via internet tig cursussen vinden, maar ik wil wel een goed aangeschreven cursus vinden.
- Met zuidelijke groet -
  maandag 23 januari 2017 @ 17:39:40 #222
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_168376914
Dag allemaal,

Excel 2016, Engelse versie.

Ik wil een stacked column grafiek maken. Maar dan wel met de voorwaarde dat hij niet alle waarden bovenop elkaar gooit maar de grootste waarde naar verhouding 'vult' met de lagere waarden.
Hier een screenshot van wat ie nu doet (links) en hoe ik het eigenlijk zou willen zien (rechts)


Ik ben best bedreven in Excel maar dit zit me al de hele middag dwars :@ :')
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 23 januari 2017 @ 17:58:00 #223
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168377270
quote:
17s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:39 schreef Puckzzz het volgende:
Dag allemaal,

Excel 2016, Engelse versie.

Ik wil een stacked column grafiek maken. Maar dan wel met de voorwaarde dat hij niet alle waarden bovenop elkaar gooit maar de grootste waarde naar verhouding 'vult' met de lagere waarden.
Hier een screenshot van wat ie nu doet (links) en hoe ik het eigenlijk zou willen zien (rechts)
[ afbeelding ]

Ik ben best bedreven in Excel maar dit zit me al de hele middag dwars :@ :')
Hulpkolom/hulprij die de verschillen uitrekent en die reeks als basis voor de grafiek gebruiken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 januari 2017 @ 19:26:36 #224
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168379600
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Thanks!

Mijn vriendin wil een Excel cursus gaan doen zodat ze hier beter in wordt. Zijn er erkende partijen die dit aanbieden? Want je kunt via internet tig cursussen vinden, maar ik wil wel een goed aangeschreven cursus vinden.
Je zou een paar trials by Lynda.com of pluralsight.com kunnen proberen, is over het algemeen meer gestructureerd en naar onderwerp ingericht dan wat je via youtube kan volgen. Prijs per maand is ook niet al te gek hoog in vergelijking met een boek.

Maar, een boek is vaak wel een handig naslagwerk om weer terug te zoeken of in je eigen tempo te volgen.

Ik ben zelf niet echt bekend met cursussen Excel in levende lijve, maar over het algemeen vind ik ze vaak te simplistisch, dus moet je echt goed kijken naar welke onderwerpen ze kijken en hoe diep ze er op ingaan. En natuurlijk of ze dan echt waar voor hun geld bieden.

Ik heb het me allemaal zelf aangeleerd door te doen, af te kijken van collega's en op internet voorbeelden zoeken die op dat moment bij mijn vraag passen.

Maar als ik het nu opnieuw zou doen (en dat doe ik zo voor andere software)

• Zoek een goed boek Excel, VBA etc. (kijk wat de reviews er van vinden)
(bestellen via Amazon.co.uk is vaak sneller en goedkoper dan via NL of USA)
• Zoek een goede online cursus.
• Bedenk van te voren wat je wilt leren, maar laat je ook meevoeren met de onderwerpen die de cursus doorloopt, daar krijg je ook weer nieuwe inzichten van. En leer je meteen wat de best practices zijn.
(pivot charts&tables lossen bijv. heel veel dingen simpel op die ik mensen vaak krampachtig op andere manieren zie oplossen. Vergt een iets andere structuur van je brondata opzetten, maar maakt het e.e.a een stuk makkelijker)

En een kwestie van doen, en nieuwe dingen uitproberen.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_168390102
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Thanks!

Mijn vriendin wil een Excel cursus gaan doen zodat ze hier beter in wordt. Zijn er erkende partijen die dit aanbieden? Want je kunt via internet tig cursussen vinden, maar ik wil wel een goed aangeschreven cursus vinden.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 21:38 schreef sylvesterrr het volgende:
Excel is zó uitgebreid en multifunctioneel dat je wel iets specifieker moet zijn in je leerdoelen. :) Ik denk dat velen het gewoon hebben geleerd door veel te spelen/prutsen. :P Oh, spijker iig je Google-skills bij. :D
  dinsdag 24 januari 2017 @ 12:42:06 #226
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168393490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 08:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
[..]
Spelen en Prutsen is het basisrecept voor miljoenen verliezen:

http://www.eusprig.org/horror-stories.htm
http://www.eusprig.org/stories.htm

Kan me dus wel de vraag voorstellen dat iemand een gestructureerde cursus wil.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  dinsdag 24 januari 2017 @ 13:12:37 #227
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_168393974
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 17:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Hulpkolom/hulprij die de verschillen uitrekent en die reeks als basis voor de grafiek gebruiken?
Hmzzz, een heel andere insteek. Ik ga daar eens mee spelen. Bedankt.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_168424261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:42 schreef The_vice het volgende:

[..]

Spelen en Prutsen is het basisrecept voor miljoenen verliezen:

http://www.eusprig.org/horror-stories.htm
http://www.eusprig.org/stories.htm

Kan me dus wel de vraag voorstellen dat iemand een gestructureerde cursus wil.
Prima, wees echter wel specifieker in de leerdoelen dan "beter met Excel kunnen omgaan" ... :)
pi_168444731
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:42 schreef The_vice het volgende:

Kan me dus wel de vraag voorstellen dat iemand een gestructureerde cursus wil.
Ook al heeft iemand een gestructureerde cursus gehad dan nog kan het misgaan als je daarna niet gestructureerd met het programma gaat werken. ;)
pi_168461081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ook al heeft iemand een gestructureerde cursus gehad dan nog kan het misgaan als je daarna niet gestructureerd met het programma gaat werken. ;)
Yep. Hands-on ervaring is belangrijk. :Y
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 januari 2017 @ 08:12:04 #231
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168536359
Hoe kan ik hier, bijvoorbeeld in kolom I, de tijd weergeven die de betreffende atleet nodig heeft gehad om van 2.6km naar de finish te komen? 'Result - 2.6km' dus eigenlijk, maar H1-F1 etc werkt niet. Volgens mij is het wat lastig dat het niet in uren:minuten:seconden, maar in minuten:seconden:tiendenvanseconden is..

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 30 januari 2017 @ 08:20:48 #232
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168536419
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:12 schreef heywoodu het volgende:
Hoe kan ik hier, bijvoorbeeld in kolom I, de tijd weergeven die de betreffende atleet nodig heeft gehad om van 2.6km naar de finish te komen? 'Result - 2.6km' dus eigenlijk, maar H1-F1 etc werkt niet. Volgens mij is het wat lastig dat het niet in uren:minuten:seconden, maar in minuten:seconden:tiendenvanseconden is..

[ afbeelding ]
=LINKS(H2;2)*60+DEEL(H2;4;2)+RECHTS(H2;1)/10-(LINKS(F2;2)*60+DEEL(F2;4;2)+RECHTS(F2;1)/10)

Levert als het goed is het tijdsverschil in seconden met één cijfer achter de komma.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 januari 2017 @ 08:24:33 #233
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168536449
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

=LINKS(H2;2)*60+DEEL(H2;4;2)+RECHTS(H2;1)/10-(LINKS(F2;2)*60+DEEL(F2;4;2)+RECHTS(F2;1)/10)

Levert als het goed is het tijdsverschil in seconden met één cijfer achter de komma.
Beetje domme vraag wellicht, maar letterlijk deze formule? Want dan geeft 'ie niks anders dan de formule :@



Mijn Excel is wel Nederlands trouwens, dus daar ligt het niet aan.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 30 januari 2017 @ 08:25:02 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168536452
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:24 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Beetje domme vraag wellicht, maar letterlijk deze formule? Want dan geeft 'ie niks anders dan de formule :@

[ afbeelding ]
Oh, Engelse versie?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 januari 2017 @ 08:25:14 #235
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168536453
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Oh, Engelse versie?
Ninja-edit :P

Nederlands dus.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 januari 2017 @ 08:26:18 #236
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168536461
Oh als ik de hele formule tussen haakjes zet doet 'ie het volgens mij :o

Mijn dank is groot _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 30 januari 2017 @ 08:27:07 #237
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168536470
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:26 schreef heywoodu het volgende:
Oh als ik de hele formule tussen haakjes zet doet 'ie het volgens mij :o

Mijn dank is groot _O_
^O^
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 30 januari 2017 @ 09:33:01 #238
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_168537113
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 08:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

^O^
Als ik hetzelfde wil voor 1.8km - 2.6km zou het toch een kwestie moeten zijn van jouw formule kopiëren, alles met F2 veranderen in E2 en alles met H2 veranderen in F2? Nou ja, volgens Excel niet, maar dat leek me juist logisch :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 30 januari 2017 @ 15:33:50 #239
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168544131
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Als ik hetzelfde wil voor 1.8km - 2.6km zou het toch een kwestie moeten zijn van jouw formule kopiëren, alles met F2 veranderen in E2 en alles met H2 veranderen in F2? Nou ja, volgens Excel niet, maar dat leek me juist logisch :P
=LINKS(F2;2)*60+DEEL(F2;4;2)+RECHTS(F2;1)/10-(LINKS(E2;1)*60+DEEL(E2;4;2)+RECHTS(E2;1)/10)

Heeft te maken met de lengte van de stukjes van de tijdnotatie. Als je een kolom hebt waarvan de tussentijden zowel boven als onder de 10 minuten liggen, dan gaat het sowieso mis.

Bottomline: tijdrekenen is gewoon k. Altijd, en overal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168551135
Hallo allemaal,

Ik heb een Excel document gebouwd dat 277kb groot is. Op mijn eigen laptop werkt het bestand perfect: soepel en foutloos. Op de desktops van het bedrijf waarvoor ik dit document heb gebouwd kunnen de formules niet worden herberekend. Als de verbindingen worden ingeschakeld en Excel begint met berekenen komt er te staan dat de 4 processors gaan draaien, maar komt hij niet verder dan 0%. Het Excel bestand gaat op: Reageert niet. Kan dit zijn omdat de bedrijfsbeveiliging de verbindingen niet toestaat of zijn de computers gewoon niet krachtig genoeg. Er zit niet eens een draaitabel in en ook geen macro's. Een paar dropdown menu's, checkboxes en een koppeling met internet (haalt minimale informatie op: 2 percentages + datums, bijv. april-mei 5%). De spec's van mijn laptop zijn niet exceptioneel:

Lenovo IdeaPad Z580
Win 7 (x64)
8GB RAM

Intel Core i5-3210M CPU @ 2.50 GHz (4CPUs)
NVIDIA GeForce GT 635M (Drivers 347.52)

Ik wil dus graag weten: moet ik het bestand vereenvoudigen of zou het bestand gewoon moeten draaien? Zijn er factoren, zoals bedrijfsbeveiliging, die de berekening kunnen verstoren? Alvast bedankt.
  maandag 30 januari 2017 @ 20:26:26 #241
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168551506
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:15 schreef RT.K het volgende:
Ik wil dus graag weten: moet ik het bestand vereenvoudigen of zou het bestand gewoon moeten draaien? Zijn er factoren, zoals bedrijfsbeveiliging, die de berekening kunnen verstoren? Alvast bedankt.
• Trust Center instelling van thuis en werk vergelijken.
• URL testen in browser
• Al naar een nieuw bestand gekopieerd? Wil soms wel eens helpen.
• Zoiezo laatste bestands versie gebruiken (xlsx/xlsm)

[ Bericht 6% gewijzigd door The_vice op 30-01-2017 20:33:24 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_168551701
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:15 schreef RT.K het volgende:
Hallo allemaal,

. Als de verbindingen worden ingeschakeld en Excel begint met berekenen komt er te staan dat de 4 processors gaan draaien, maar komt hij niet verder dan 0%.
Wat bedoel je met verbindingen? Als het een externe data bron is zou het kunnen dat dit binnen de bedrijfsomgeving geblokkeerd is.
pi_168551870
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:26 schreef The_vice het volgende:

[..]

• Wat voor verbindingen? en weet je zekere dat die niet naar je eigen machine zoeken?
Het is een webquery naar de brandstoftoeslag van Fedex (op fedex.com) (verbinding).
Er zijn verder geen koppelingen naar andere bestanden.

• F9, handmatige herberekenen, kan soms onder opties "uitgeschakeld" zijn.
Hij gaat wel berekenen, dus hij berekend automatisch. Voor de werking en het nut van het bestand, zou hij dat gewoon aan moeten kunnen. (of begrijp ik je vraag nu verkeerd, dan laat ik mij graag corrigeren)

• Al naar een nieuw bestand gekopieerd? Wil soms wel eens helpen.
Ik heb meerdere bestanden getest.

• Zoiezo laatste bestands versie gebruiken (xlsx/xlsm)
Het is een xlsm bestand, is dat niet vreemd trouwens, als ik geen macro's heb?

pi_168551917
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met verbindingen? Als het een externe data bron is zou het kunnen dat dit binnen de bedrijfsomgeving geblokkeerd is.
Het is inderdaad een externe bron, een internetpagina. Kan dat het herberekenen zodanig frustreren? Of zou ik dan een foutmelding moeten krijgen?
  maandag 30 januari 2017 @ 20:37:40 #245
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168551948
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:36 schreef RT.K het volgende:
[..]
xlsx kan idd als je geen macros hebt, maar meer dat je niet meer als xls gebruikt.

heb je een linkje van je referentie?
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  maandag 30 januari 2017 @ 20:39:45 #246
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168552020
-

[ Bericht 100% gewijzigd door The_vice op 30-01-2017 20:39:57 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_168552130
Terugkomend op de grootte van het bestand. Ik heb ook wel eens bestanden gebouwd van een paar MB met draaitabellen en oneindige doorverwijzingen tussen tabbladen etc. (jullie kennen het wel.) Dit is echter een relatief eenvoudig bestand naar mijn idee. Ik had hem graag willen posten, maar dat kan niet vanwege bedrijfsgevoelige informatie. 277kb is toch niet opvallend of wel?
  maandag 30 januari 2017 @ 20:43:48 #248
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168552194
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:37 schreef RT.K het volgende:

[..]

Het is inderdaad een externe bron, een internetpagina. Kan dat het herberekenen zodanig frustreren? Of zou ik dan een foutmelding moeten krijgen?
Kun je, om uit te zoeken waar het nou in zit, niet tijdelijk even de externe link eruit gooien? Als dat toch maar één getal oplevert, kun je het rekenwerk ook wel even met een verzonnen getal doen toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168552234
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:37 schreef The_vice het volgende:

[..]

xlsx kan idd als je geen macros hebt, maar meer dat je niet meer als xls gebruikt.

heb je een linkje van je referentie?
http://www.emeafuelsurcharge.com/fuel_surcharges/regular/nl
pi_168552302
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:43 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Kun je, om uit te zoeken waar het nou in zit, niet tijdelijk even de externe link eruit gooien? Als dat toch maar één getal oplevert, kun je het rekenwerk ook wel even met een verzonnen getal doen toch?
Deze optie had ik zelf ook bedacht en ga ik ook zeker uitvoeren. Maar mocht dat niet het probleem zijn, dan zou ik graag goed beslagen ten ijs komen en meerdere oplossingen kunnen toepassen. Ofwel, niet op één paard wedden.
  maandag 30 januari 2017 @ 20:47:22 #251
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168552330
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:46 schreef RT.K het volgende:

[..]

Deze optie had ik zelf ook bedacht en ga ik ook zeker uitvoeren. Maar mocht dat niet het probleem zijn, dan zou ik graag goed beslagen ten ijs komen en meerdere oplossingen kunnen toepassen. Ofwel, niet op één paard wedden.
Een oplossing zoeken voor een probleem is meestal eerst bepalen waar het probleem nu zit. Voor ik dat weet, denk ik nooit na over oplossingen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168552451
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:47 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een oplossing zoeken voor een probleem is meestal eerst bepalen waar het probleem nu zit. Voor ik dat weet, denk ik nooit na over oplossingen.
Als mogelijke problemen heb ik dus:
- Bestand is te zwaar voor de computers.
- Verbinding wordt niet geaccepteerd door de firewall/beveiliging van het bedrijf.
  maandag 30 januari 2017 @ 21:01:40 #253
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168552903
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2017 20:42 schreef RT.K het volgende:
Terugkomend op de grootte van het bestand. Ik heb ook wel eens bestanden gebouwd van een paar MB met draaitabellen en oneindige doorverwijzingen tussen tabbladen etc. (jullie kennen het wel.) Dit is echter een relatief eenvoudig bestand naar mijn idee. Ik had hem graag willen posten, maar dat kan niet vanwege bedrijfsgevoelige informatie. 277kb is toch niet opvallend of wel?
Nee, lijkt me niet, daarnaast is het meer de verbinding die lijkt te hangen.
Je link werkt hier ook als webquery, in thuisomgeving. Hoewel niet al te snel, seconde of 5 à 6 om te verversen (refresh all). Ik heb webqueries die sneller meer informatie binnenplukken.

Zoals elders aangegeven probeer het een en ander te isoleren door het in stukken te breken, test eens in een nieuw bestand (op je werkmachine) je query naar

• jou link,
• standaard google
• een willekeurige als https://www.wpd.nl/ameland/tarieven/tarieven-2017/
(laatste vraagt in de wizard preview eerst om cookies en of je scripts wilt runnen, lijkt me een mooie test)
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_168552929
Bestand lijkt me niet te zwaar te zijn.

Gewoon morgen even testen zonder die externe verbinding.
pi_168558322
Mijn excuses voor mijn late reactie, had andere verplichtingen. Bedankt voor het meedenken. Mijn verwachting is nu ook dat het aan de query ligt. Mocht dat niet zo zijn, dan trek ik de workstation's van het bedrijf in twijfel: of (a) ze zijn sterk verouderd of (b) bestanden van externe bronnen worden per definitie geblokkeerd. Ik heb een langere tijd bij dit bedrijf gelopen en de ervaring was toen al dat alle systemen en beveiligingen de productiviteit niet ten goede kwamen.

Als ik uitkomsten heb, zal ik deze delen.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 00:34:06 #256
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168558700
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 00:05 schreef RT.K het volgende:
Mijn excuses voor mijn late reactie, had andere verplichtingen. Bedankt voor het meedenken. Mijn verwachting is nu ook dat het aan de query ligt. Mocht dat niet zo zijn, dan trek ik de workstation's van het bedrijf in twijfel: of (a) ze zijn sterk verouderd of (b) bestanden van externe bronnen worden per definitie geblokkeerd. Ik heb een langere tijd bij dit bedrijf gelopen en de ervaring was toen al dat alle systemen en beveiligingen de productiviteit niet ten goede kwamen.

Als ik uitkomsten heb, zal ik deze delen.
Laat me raden, je werkt bij het bedrijf "De Overheid"? ;)
Benieuwd naar het resultaat.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_168588725
Hoi,

Enig idee of je een plusje in de cel kan tonen bij een stijger?

Bij een daler staat er een min voor het cijfer, maar bij een stijger staat er niet een plusje voor het cijfer in de cel.

Nu hebben we met voorwaardelijke opmaak een icoontje gepakt, maar dat is minder mooi.

Suggesties zijn welkom :)
pi_168590354
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 13:11 schreef Nadinarama het volgende:
Hoi,

Enig idee of je een plusje in de cel kan tonen bij een stijger?

Bij een daler staat er een min voor het cijfer, maar bij een stijger staat er niet een plusje voor het cijfer in de cel.

Nu hebben we met voorwaardelijke opmaak een icoontje gepakt, maar dat is minder mooi.

Suggesties zijn welkom :)
Format cells, custom format: +#,##0;-#,##0;#,##0
Je kan ook kleurtjes toevoegen: [Green]+#,##0;[Red]-#,##0;[Blue]#,##0
pi_168590959
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2017 14:13 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Format cells, custom format: +#,##0;-#,##0;#,##0
Je kan ook kleurtjes toevoegen: [Green]+#,##0;[Red]-#,##0;[Blue]#,##0
Dank sylvesterrr, we hebben voor de eerste optie gekozen. :s)
  zondag 5 februari 2017 @ 11:32:26 #260
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_168681233
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 14:15 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Thanks!

Mijn vriendin wil een Excel cursus gaan doen zodat ze hier beter in wordt. Zijn er erkende partijen die dit aanbieden? Want je kunt via internet tig cursussen vinden, maar ik wil wel een goed aangeschreven cursus vinden.
Spuit 11 hiero, je kan ook willekeurig welke cursus doen en daarna je certificaat halen bij Microsoft. De opleiding maakt dus niets uit, dat certificaat van MS wel! https://www.microsoft.com(...)e-certification.aspx
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_168695772
tvp
AIVD 2016: 1a, 1b, 2, 3a, 3b, 3c, 5a, 5b, 6, 7a, 7b, 8, 10, 12a, 12b, 12c, 13, 15a, 16, 17a, 17b, 18a, 18b, 19a, 19b, 19c, 20, 24a, 25b, 26
pi_168712153
Ik heb een hopelijk simpele vraag:
Ik heb een dataset die in kolom B en verder gevuld is met data. In kolom A heb ik om de zoveel rijen (geen vast aantal), een tekst staan. Nu wil ik graag dat die tekst in elke lege cel eronder komt te staan, tot de volgende tekst en dat dan die tekst in elke lege cel komt te staan enz. Is er een makkelijke manier om dat te doen? (Naast het steeds handmatig doortrekken van de cel.)
  maandag 6 februari 2017 @ 15:35:24 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_168712212
Hulpkolommetje maken, zeg kolom Q. Laten we zeggen dat de eerste cel in kolom A waar een tekst staat, A2 is.

Kopieer handmatig A2 naar Q2.

Zet in Q3
=ALS(A3<>"";A3;Q2)

En kopieer die door naar beneden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_168712809
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2017 15:35 schreef Janneke141 het volgende:
Hulpkolommetje maken, zeg kolom Q. Laten we zeggen dat de eerste cel in kolom A waar een tekst staat, A2 is.

Kopieer handmatig A2 naar Q2.

Zet in Q3
=ALS(A3<>"";A3;Q2)

En kopieer die door naar beneden.
Perfect! Dankjewel! :)
pi_168734881
Ik probeer in Excel met de oplosser iets te maximaliseren, het werkte de hele tijd. Totdat ik op een gegeven moment elke keer de foutmelding krijg "Excel werkt niet meer", dit krijg ik als ik hem wil oplossen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar steeds dezelfde melding. Iemand ervaring hiermee? Of enig idee in welke hoek ik het probleem moet zoeken?

Krijg soms ook het bericht: Automatiseringsfout. Er is een uitzondering opgetreden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Jurian95 op 07-02-2017 15:26:36 ]
  dinsdag 7 februari 2017 @ 20:05:07 #266
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_168741284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:18 schreef Jurian95 het volgende:
Ik probeer in Excel met de oplosser iets te maximaliseren, het werkte de hele tijd. Totdat ik op een gegeven moment elke keer de foutmelding krijg "Excel werkt niet meer", dit krijg ik als ik hem wil oplossen. Ik heb al vanalles geprobeerd maar steeds dezelfde melding. Iemand ervaring hiermee? Of enig idee in welke hoek ik het probleem moet zoeken?

Krijg soms ook het bericht: Automatiseringsfout. Er is een uitzondering opgetreden.
In ieder geval even proberen op een andere machine, dan kan je gerichter zoeken of het aan je bestand, ofwel aan je installatie ligt.
Het kan ook nog een brakke update zijn https://www.add-ins.com/support/automation_error.htm, dus ook je lijst met recente office updates eens nalopen.

Is de solver niet een Add-in?
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_169148837
Excel. Hoe kan ik in een tabel een som plaatsen van verschillende waardes (rechts in afbeelding) op datum en categorie in een tabel (links van afbeelding)? Het excel-sheet is te downloaden via de volgende wetransfer-link: https://we.tl/7LC1Mi4MqW
pi_169149220
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:39 schreef GeleOctopus het volgende:
Excel. Hoe kan ik in een tabel een som plaatsen van verschillende waardes (rechts in afbeelding) op datum en categorie in een tabel (links van afbeelding)? Het excel-sheet is te downloaden via de volgende wetransfer-link: https://we.tl/7LC1Mi4MqW
[ afbeelding ]
=SUMIFS(P:P,Q:Q,$A4,N:N,B$2)

som nemen over kolom P
conditie 1 is dat de waarde in kolom Q gelijk is aan A4 (de dollar zodat je de formule makkelijk door kunt kopieren)
conditie 2 is dat de waarde in kolom N gelijk is aan B2 (ook weer kopieergemak)

Overigens vind ik dat je ook kunt kijken naar Pivot-tables. Selecteer je tabel van N tot Q en kijk onder INSERT naar Pivot tables. Plaats category uit tegen date en je value als value
Het nadeel van de pivot table is dat hij niet de split maakt tussen je expense en income en die moet je handmatig verslepen of toevoegen als extra kolom in je tabel. Het voordeel is dat wanneer je een waarde daar hebt, kan je op de waarde dubbelklikken en dan heb je direct alle regels die de betreffende optelling hebben gemaakt.
pi_169149281
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 15:18 schreef Jurian95 het volgende:
Automatiseringsfout. Er is een uitzondering opgetreden
Idem als The_vice maar dan iets meer gericht vanuit de updates die het veroorzaken:
https://answers.microsoft(...)a8-8baf-1ebec934fe91

aangezien deze wel heel specifiek over 1 update gaat, mijn advies eerst dat an The_vice nalopen
pi_169149301
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 09:41 schreef snabbi het volgende:

[..]

=SUMIFS(P:P,Q:Q,$A4,N:N,B$2)

som nemen over kolom P
conditie 1 is dat de waarde in kolom Q gelijk is aan A4 (de dollar zodat je de formule makkelijk door kunt kopieren)
conditie 2 is dat de waarde in kolom N gelijk is aan B2 (ook weer kopieergemak)

Overigens vind ik dat je ook kunt kijken naar Pivot-tables. Selecteer je tabel van N tot Q en kijk onder INSERT naar Pivot tables. Plaats category uit tegen date en je value als value
Het nadeel van de pivot table is dat hij niet de split maakt tussen je expense en income en die moet je handmatig verslepen of toevoegen als extra kolom in je tabel. Het voordeel is dat wanneer je een waarde daar hebt, kan je op de waarde dubbelklikken en dan heb je direct alle regels die de betreffende optelling hebben gemaakt.
Ik had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn. Dank je!
  zondag 26 februari 2017 @ 11:43:51 #271
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_169150579
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 09:41 schreef snabbi het volgende:
...
Het nadeel van de pivot table is dat hij niet de split maakt tussen je expense en income en die moet je handmatig verslepen of toevoegen als extra kolom in je tabel. Het voordeel is dat wanneer je een waarde daar hebt, kan je op de waarde dubbelklikken en dan heb je direct alle regels die de betreffende optelling hebben gemaakt.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 09:50 schreef GeleOctopus het volgende:
Ik had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn. Dank je!
Als je het met een pivot table hebt opgelost volgens snabbi's suggestie, dan kan je de split er inkrijgen door nog een "hoofd categorie" kolom achter je categorie kolom te plaatsen, die op basis van de categorie terugzoekt welke hoofd categorie erbij hoort. Dan dit als veld in je pivot table boven je categorie veld neerzetten.

Dan kan je ook nog subtotalen erbij krijgen van je hoofd categorie: mulitlevel pivot tables

[ Bericht 100% gewijzigd door The_vice op 26-02-2017 11:50:12 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_169150795
Excel. Mijn formule werkt niet. Hoe kan ik van de date een som maken per maand (recht van afbeelding)? Het excel-sheet is te downloaden via de volgende wetransfer-link:


[ Bericht 15% gewijzigd door Fred op 26-02-2017 12:34:34 (link verwijderd) ]
  zondag 26 februari 2017 @ 12:35:45 #273
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169151571
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:55 schreef GeleOctopus het volgende:
Excel. Mijn formule werkt niet. Hoe kan ik van de date een som maken per maand (recht van afbeelding)? Het excel-sheet is te downloaden via de volgende wetransfer-link:
[ afbeelding ]
Wil je stoppen met verspreiden van Excel sheets op FOK! die onder het copyright van een andere website vallen?
Daarnaast helpen we je graag met je eigen problemen, maar het is niet de bedoeling je huiswerk of de contents van andere websites hier te gaan posten.
So we just called him Fred
  zondag 26 februari 2017 @ 13:01:40 #274
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169152139
Ik heb een vraagje waarvan ik vermoed dat het erg elementair is. Wat ik in Excel wil doen, is drie rijtjes met bedragen die in één kolom sta aan elkaar koppelen. Het eerste rijtje betreft het spaargeld dat ik heb (A). Het tweede rijtje betreft het spaargeld dat ik dit jaar verwacht (B). Het derde rijtje betreft de grote uitgaven die ik dit jaar moet doen (C). Ik heb drie subtotalen (A, B en C), waarvan ik één eindtotaal wil maken, namelijk: A + B -/- C. Daarbij wil ik alleen nog zorgen dat de formule die het eindtotaal berekent blijft kloppen als er in de rijtjes bij A, B en/of C iets verandert.

Kan iemand me helpen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169152970
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:55 schreef GeleOctopus het volgende:
Excel. Mijn formule werkt niet. Hoe kan ik van de date een som maken per maand (recht van afbeelding)? Het excel-sheet is te downloaden via de volgende wetransfer-link:
[ afbeelding ]
Daar is de pivot table suggestie een prima oplossing voor
pi_169153029
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:01 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb een vraagje waarvan ik vermoed dat het erg elementair is. Wat ik in Excel wil doen, is drie rijtjes met bedragen die in één kolom sta aan elkaar koppelen. Het eerste rijtje betreft het spaargeld dat ik heb (A). Het tweede rijtje betreft het spaargeld dat ik dit jaar verwacht (B). Het derde rijtje betreft de grote uitgaven die ik dit jaar moet doen (C). Ik heb drie subtotalen (A, B en C), waarvan ik één eindtotaal wil maken, namelijk: A + B -/- C. Daarbij wil ik alleen nog zorgen dat de formule die het eindtotaal berekent blijft kloppen als er in de rijtjes bij A, B en/of C iets verandert.

Kan iemand me helpen?
Som(A:B;-C:C)
Som van alle getallen in kolom a en b. minus de som van alle getallen in c
  zondag 26 februari 2017 @ 13:56:01 #277
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169153270
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:37 schreef snabbi het volgende:

[..]

Som(A:B;-C:C)
Som van alle getallen in kolom a en b. minus de som van alle getallen in c
Bedankt, maar hoe maak ik Excel duidelijk wat som A, B en C zijn? Moet ik die subtotalen markeren of iets dergelijks?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169153530
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:56 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt, maar hoe maak ik Excel duidelijk wat som A, B en C zijn? Moet ik die subtotalen markeren of iets dergelijks?
zet bijvoorbeeld in cel D1 de formule: =Som(A:B;-C:C) of in de Engelse versie is het =sum(A:B,-C:C)
  zondag 26 februari 2017 @ 14:23:25 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169153625
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:17 schreef snabbi het volgende:

[..]

zet bijvoorbeeld in cel D1 de formule: =Som(A:B;-C:C) of in de Engelse versie is het =sum(A:B,-C:C)
Je bedoelt helemaal onderaan neem ik aan? Op dit moment bevatten de cellen B12, B26 en B34 de subtotalen. Ik heb in cel B37 (dus onder de drie subtotalen) gezet 'SOM(B12:B26;-B34:B34)'. Maar dat werkt niet. Wat doe ik verkeerd?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169153742
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:23 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je bedoelt helemaal onderaan neem ik aan? Op dit moment bevatten de cellen B12, B26 en B34 de subtotalen. Ik heb in cel B37 (dus onder de drie subtotalen) gezet 'SOM(B12:B26;-B34:B34)'. Maar dat werkt niet. Wat doe ik verkeerd?
Als je die subtotalen hebt, dan zou je in cel B37 toch gewoon moeten zetten: =B12+B26-B34

De reden waarom je eigen formule fout gaat is omdat hij nu doet:
alle cellen tussen B12 en B26 bij elkaar optellen en vervolgens ook van alles tot B34 tot B34.

Toen ik in mijn voorbeeld de getallen weg liet in de SOM formule, dan pakt hij gewoon alle cellen in de betreffende kolom
  zondag 26 februari 2017 @ 14:49:27 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169154156
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:31 schreef snabbi het volgende:

[..]

Als je die subtotalen hebt, dan zou je in cel B37 toch gewoon moeten zetten: =B12+B26-B34
Gelukt, bedankt! Maar als er ergens een rij tussenkomt waardoor een 'subtotaalcel' niet meer klopt, moet ik gewoon even de formule handmatig aanpassen?
quote:
De reden waarom je eigen formule fout gaat is omdat hij nu doet:
alle cellen tussen B12 en B26 bij elkaar optellen en vervolgens ook van alles tot B34 tot B34.

Toen ik in mijn voorbeeld de getallen weg liet in de SOM formule, dan pakt hij gewoon alle cellen in de betreffende kolom
Bedankt voor je uitleg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  zondag 26 februari 2017 @ 14:50:12 #282
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_169154179
quote:
5s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:01 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb een vraagje waarvan ik vermoed dat het erg elementair is. Wat ik in Excel wil doen, is drie rijtjes met bedragen die in één kolom sta aan elkaar koppelen. Het eerste rijtje betreft het spaargeld dat ik heb (A). Het tweede rijtje betreft het spaargeld dat ik dit jaar verwacht (B). Het derde rijtje betreft de grote uitgaven die ik dit jaar moet doen (C). Ik heb drie subtotalen (A, B en C), waarvan ik één eindtotaal wil maken, namelijk: A + B -/- C. Daarbij wil ik alleen nog zorgen dat de formule die het eindtotaal berekent blijft kloppen als er in de rijtjes bij A, B en/of C iets verandert.

Kan iemand me helpen?
Ook hier geldt, pivot table,
maar waarschijnlijk eerst je drie rijen combineren tot één tabel. Dan maak je je het in één keer een stuk makkelijker, voor nu en in de toekomst. Stel dat je extra onderscheid wil gaan maken voor speciale reserveringen, of eenmalige tegenvallers.

bijv:
1
2
3
4
5
A     B     C   D
spaar sparen uitgaven maand
1000  500     -750       jan
      500     -200       feb
      500                maa
naar:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
A    B        C
Maand Wat     Bedrag
jan  spaar    1000
jan  sparen   500
jan  uitgaven -750
feb  sparen   500
jan  uitgaven -100
jan  uitgaven -100
maa  sparen   500

Als je dan gaat toevoegen, krijg je vanzelf in de pivot table het bijgewerkte resultaat ("refresh data"). Ook kan je met een pivot table je data anders indelen, bijv door maand in kolom te zetten.

Zie mijn link eerder vandaag.

[ Bericht 66% gewijzigd door The_vice op 26-02-2017 15:00:14 ]
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  zondag 26 februari 2017 @ 15:18:49 #283
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_169154897
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:50 schreef The_vice het volgende:

[..]

Ook hier geldt, pivot table,
maar waarschijnlijk eerst je drie rijen combineren tot één tabel. Dan maak je je het in één keer een stuk makkelijker, voor nu en in de toekomst. Stel dat je extra onderscheid wil gaan maken voor speciale reserveringen, of eenmalige tegenvallers.

bijv:
[ code verwijderd ]

naar:
[ code verwijderd ]

Als je dan gaat toevoegen, krijg je vanzelf in de pivot table het bijgewerkte resultaat ("refresh data"). Ook kan je met een pivot table je data anders indelen, bijv door maand in kolom te zetten.

Zie mijn link eerder vandaag.

Dank je wel voorje uitgebreide uitleg!
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_169159082
quote:
4s.gif Op zondag 26 februari 2017 12:35 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Wil je stoppen met verspreiden van Excel sheets op FOK! die onder het copyright van een andere website vallen?
Daarnaast helpen we je graag met je eigen problemen, maar het is niet de bedoeling je huiswerk of de contents van andere websites hier te gaan posten.
Oké. Ik heb volgens mij bij deze de bron genoteerd, maar ik zet het in het vervolg dan ook in de tekst. En 'je eigen 'problemen'', ik heb niet echt een probleem, maar een vraag. Ik vraag meestal pas iets wanneer ik er langer dan drie uur mee bezig ben. Het is geen huiswerk wat ik doe, maar het is eerder voor mij een vrijetijdsbesteding. Maar ik begrijp nu pas door jouw bericht dat ik te veel vragen stel. Sorry. Ik wist nog niet beter.

Ik weet niet of mijn reactie iets te overdreven is, maar oke, cool! :)

[ Bericht 12% gewijzigd door GeleOctopus op 26-02-2017 18:51:31 ]
pi_169314880
Weet iemand hier of er een mogelijkheid bestaat een lijst met namen (kolom) in Excel weg te schrijven naar verschillende Word-documenten?

Uiteindelijk zou er voor iedere naam in de kolom dus een apart Word-document moeten komen. Het liefste gebruiken we een Word-document dat al een vooraf ingesteld template heeft, de naam moet dus op een specifieke plaats in het document komen te staan.
pi_169315009
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:43 schreef larsico het volgende:
Weet iemand hier of er een mogelijkheid bestaat een lijst met namen (kolom) in Excel weg te schrijven naar verschillende Word-documenten?

Uiteindelijk zou er voor iedere naam in de kolom dus een apart Word-document moeten komen. Het liefste gebruiken we een Word-document dat al een vooraf ingesteld template heeft, de naam moet dus op een specifieke plaats in het document komen te staan.
waarom zo moeilijk doen en niet meteen samenvoegen in word gebruiken?

https://support.office.co(...)11-9cff-932c49474705
pi_169315192
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

waarom zo moeilijk doen en niet meteen samenvoegen in word gebruiken?

https://support.office.co(...)11-9cff-932c49474705
Ah thanks, dat moet inderdaad werken!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 14:13:28 #288
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169351121
-edit-

opgelost, was stom :')

[ Bericht 45% gewijzigd door Ceased2Be op 07-03-2017 14:50:18 ]
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169531697
Goedemorgen,

Ff een vraag, waar ik nergens echt een goed antwoord op kan vinden.
Heb al gezocht in meerdere topics, maar kan het zo niet vinden.

Ik heb een excel waarin ik gebruik maar van een lijst om gegevens uit andere tabbladen te halen.
Nu staan hier niet alle gegevens uit het tabblad in, maar een selectie daarvan.

De code hiervoor gebruikt is onderstaand:
=INDIRECT("'"&C2&"'!C5")
(in C2 staat de naam van het tabblad die ik haal uit een ander tabblad, maar tevens overeenkomt met de daadwerkelijke naam van het tabblad)

Nu wil ik graag dat ik ook een hyperlink creëren waarmee ik naar het daadwerkelijke tabblad kan.
Zodra ik dus een een tablblad uit de lijst kies, moet hij dan ook een link creëren naar dat geselecteerde tabblad.

Ik krijg wel de juiste informatie met onderstaande formule, maar de link die ik maak werkt niet..
=HYPERLINK(INDIRECT("'"&C2&"'!C5"))

Hopelijk een beetje duidelijk omschreven..
Is dit mogelijk? (dat hoop ik toch)

Alvast bedankt voor de reacties.
pi_169537096
HYPERLINK() verwacht een tekst (bijv "#Sheet2!E13" om naar cel E13 in Sheet2 te linken), en niet een reference (Sheet2!E13).

De volgende formule levert een hyperlink op naar cel E13 in Sheet2 met als tekst "Friendly name for hyperlink":
=HYPERLINK("#"&ADDRESS(13,5,1,1,"Sheet2"),"Friendly name for hyperlink")
pi_169567960
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 15:40 schreef sylvesterrr het volgende:
HYPERLINK() verwacht een tekst (bijv "#Sheet2!E13" om naar cel E13 in Sheet2 te linken), en niet een reference (Sheet2!E13).

De volgende formule levert een hyperlink op naar cel E13 in Sheet2 met als tekst "Friendly name for hyperlink":
=HYPERLINK("#"&ADDRESS(13,5,1,1,"Sheet2"),"Friendly name for hyperlink")
He Sylvesterrr (of anderen),

Bedankt voor je antwoord.
Echter is het probleem natuurlijk dat mijn keuzelijst bepaald wat voor hyperlink er moet komen en waar deze naartoe moet linken..

Ik kan hier dus niet een standaard tekst inzetten.

Wellicht tips voor me?
pi_169569341
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 12:50 schreef Spijker83 het volgende:

[..]

He Sylvesterrr (of anderen),

Bedankt voor je antwoord.
Echter is het probleem natuurlijk dat mijn keuzelijst bepaald wat voor hyperlink er moet komen en waar deze naartoe moet linken..

Ik kan hier dus niet een standaard tekst inzetten.

Wellicht tips voor me?
Je hoeft de waardes die je meegeeft aan ADDRESS niet handmatig op te geven, deze kunnen ook vanuit andere cellen komen...

C2: jouwsheetnaam
A1: =ADDRESS(5,3,1,1,C2).
A2: =HYPERLINK("#"&A1,A1)

Of denk ik nu te simpel?
pi_169985091
Ik probeer dus een functie te schrijven, waarmee ik meerdere bereiken van een excel werkblad als argument kan bereiken.

Met een bereik ziet dat er dus ongeveer zo uit:

1Function hoihoi(ParamArray arr1() As Variant)

Dus dan zou je zeggen, dan doe je zoiets:

1Function hoihoi(ParamArray arr1() As Variant, ParamArray arr2() As Variant)
Maar dat geeft enkel een dikke error ;(

Spreadsheetexperts hier in de zaal?
  maandag 3 april 2017 @ 23:40:19 #294
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_169986804
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:55 schreef vaduz het volgende:
Ik probeer dus een functie te schrijven, waarmee ik meerdere bereiken van een excel werkblad als argument kan bereiken.

Met een bereik ziet dat er dus ongeveer zo uit:
[ code verwijderd ]

Dus dan zou je zeggen, dan doe je zoiets:
[ code verwijderd ]

Maar dat geeft enkel een dikke error ;(

Spreadsheetexperts hier in de zaal?
paramarray accepteert een willekeurig aantal argumenten. Daar kun je uiteraard geen twee van hebben in één functie, immers weet niemand dan of argument 3 dan bij arr1 of arr2 hoort.
pi_169990244
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:40 schreef ralfie het volgende:

[..]

paramarray accepteert een willekeurig aantal argumenten. Daar kun je uiteraard geen twee van hebben in één functie, immers weet niemand dan of argument 3 dan bij arr1 of arr2 hoort.
Zoiets dacht ik al, maar hoe geef ik dan wel meerdere arrays door aan een functie?
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:39:52 #296
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
  dinsdag 4 april 2017 @ 20:35:29 #297
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_170004182
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 10:09 schreef vaduz het volgende:
[..]
Zoiets dacht ik al, maar hoe geef ik dan wel meerdere arrays door aan een functie?
En zoiets?:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Public Function MijnRanges(Range1 As Range, _
                           Range2 As Range _
                           ) As String
Dim ArrayRange1() As Variant
ArrayRange1 = Range1

    For Each Item In ArrayRange1
        For Each alsoitem In Range2
        If Item = alsoitem Then
            MijnRanges = "gevonden"
            Exit Function
        End If
        Next alsoitem
    Next Item

End Function

Zowel de range, alsmede de naar array die vanuit de range is geconverteerd klust excel zo lekker door.

let wél:
1
2
Dim ArrayRange1() As Variant
ArrayRange1 = Range1
maakt altijd een 2d array van je bereik, ook al is het een enkele cel of rij/kolom waar je een parameter uit haalt. (Mocht je op basis van positie gegevens willen verwerken)
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_170057078
ik stuitte op een tv-serie met een verneukte subtitel ingebakken, en dacht dit wel even te fixen met Excel. in de subtitel staan de tijden dubbel en daardoor worden de regels alfabetisch getoond door de videospeler. in plaats van chronologisch.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
29
00:00:51,886 --> 00:00:53,596
But I didn't start

30
00:00:51,886 --> 00:00:53,596
the fucking fire!

31
00:00:53,679 --> 00:00:56,015
The cocksucking squirrel did.

32
00:00:53,679 --> 00:00:56,015
And now she's gone!

33
00:00:56,098 --> 00:00:58,935
All because you jacked

34
00:00:56,098 --> 00:00:58,935
your cock furry

35
00:00:56,098 --> 00:00:58,935
little whore sluts!

36
00:00:59,018 --> 00:01:00,853
Anyway, I am going

37
00:00:59,018 --> 00:01:00,853
to rebuild it.

38
00:01:00,937 --> 00:01:03,022
I just haven't had

39
00:01:00,937 --> 00:01:03,022
fucking time yet.

40
00:01:03,147 --> 00:01:04,607
Don't get me wrong,

41
00:01:04,690 --> 00:01:06,358
I don't advocate the use

42
00:01:04,690 --> 00:01:06,358
of a deep fryer in the bedroom

Ik dacht het gewoon in Excel te dumpen en dan "duplicaten verwijderen" maar omdat een tijdstip soms één keer staat, soms twee keer en soms zelfs drie keer wordt het een zooitje met de regelnummers en enters.

En het moet dus worden:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
29
00:00:51,886 --> 00:00:53,596
But I didn't start
the fucking fire!

30
00:00:53,679 --> 00:00:56,015
The cocksucking squirrel did.
And now she's gone!

31
00:00:56,098 --> 00:00:58,935
All because you jacked
your cock furry
little whore sluts!

32
00:00:59,018 --> 00:01:00,853
Anyway, I am going
to rebuild it.

33
00:01:00,937 --> 00:01:03,022
I just haven't had
fucking time yet.

34
00:01:03,147 --> 00:01:04,607
Don't get me wrong,

35
00:01:04,690 --> 00:01:06,358
I don't advocate the use
of a deep fryer in the bedroom

Heb er dus geen handigheidje voor met sorteren, filteren, selecteren op lege waarden et cetera ;( Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Het probleem is dat het te onregelmatig is (1 tekstregel met 1 juist tijdstip tot 3 tekstregels met 3 keer hetzelfde tijdstip) en ik niet goed weet hoe ik ALS/IF gebruik.
pi_170059869
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 april 2017 02:01 schreef racerdkb het volgende:
ik stuitte op een tv-serie met een verneukte subtitel ingebakken, en dacht dit wel even te fixen met Excel. in de subtitel staan de tijden dubbel en daardoor worden de regels alfabetisch getoond door de videospeler. in plaats van chronologisch.
[ code verwijderd ]

Ik dacht het gewoon in Excel te dumpen en dan "duplicaten verwijderen" maar omdat een tijdstip soms één keer staat, soms twee keer en soms zelfs drie keer wordt het een zooitje met de regelnummers en enters.

En het moet dus worden:
[ code verwijderd ]

Heb er dus geen handigheidje voor met sorteren, filteren, selecteren op lege waarden et cetera ;( Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Het probleem is dat het te onregelmatig is (1 tekstregel met 1 juist tijdstip tot 3 tekstregels met 3 keer hetzelfde tijdstip) en ik niet goed weet hoe ik ALS/IF gebruik.
Idd op de goede weg. Je moet daar zelf een beetje wegwijs invinden. Maak eerst een kolom met "rangnummer" 1 t/m 10000 voor mijn part" Dan heb je altijd de oorspronkelijke volgorde met daartussen de verwijderde regels. Ik weet wel een methode maar dat is ook arbeidsintensief uitzoekwerk.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_170062038
Topic is bijna dicht maar stel de vraag toch even.

Ik wil een combinatie maken van een clustered and stacked grafiek in excel. Om zo data met elkaar te vergelijken waar we staan.
Bijv het budget vergelijken tov de actuals en verwachte kosten en geplande kosten.
Waarbij budget 1 kolom moet zijn en de andere die 1 gestapelde kolom moet zijn. Maar waarbij de waardes van actuals ed niet opgeteld worden maar in elkaar overlopen. Zodat het verschil met budget makkelijk gezien kan worden en wat het eventuele verschil (positief /negatief) tov budget is.

Nu heb ik wel de 2 grafieken zover voor elkaar maar telt hij dus de waarde vd gestapelde kolommen op :(

Iemand een idee hoe ik dat anders kan doen? Ik werk in excel 2010
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')