abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_173926328
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:18 schreef Wolve000 het volgende:
Klinkt als eventueel een instabiele power source. Probeer het een met een andere adapter? En heb je toevallig USB dingen er aan hangen die ook stroom vragen?
geen usb apparaten: normaal gesproken alleen een netwerkkabel en een powerkabel
Hij wordt momenteel gevoed door een 2,5A 5v voeding via een usb hub (waar voor de rest niks aan veranderd is qua apparaten)
op het moment geen extra power adapter beschikbaar, dus die moet ik dan even bestellen (als er tips zijn voor adapters voor meerdere pi's ben ik daar best blij mee ;) )

het kan weken goedgaan voordat hij crasht
wat ik mij net bedenk: Als hij crasht, krijg ik een 404 error krijg bij de webinterface ipv pagina kan niet worden gevonden melding van de browser, dat zou betekenen dat hij toch iets van respons nog geeft op poort 80..

[ Bericht 7% gewijzigd door mschol op 22-09-2017 10:39:54 ]
  vrijdag 22 september 2017 @ 13:33:35 #252
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_173929117
Een 404 krijg je inderdaad alleen als hij ook daadwerkelijk nog antwoord geeft. In dat geval heb ik geen idee. Betekent niet dat het geen kwaad kan om een andere adapter te proberen. Het is een vrij standaard 5V USB aansluiting. Misschien kan iemand in de buurt er even een aan je lenen.
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
pi_173940745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:18 schreef Wolve000 het volgende:
Klinkt als eventueel een instabiele power source. Probeer het een met een andere adapter? En heb je toevallig USB dingen er aan hangen die ook stroom vragen?
Als je zoiets uit wil sluiten trouwens:

1
2
[email protected]:~# vcgencmd get_throttled
throttled=0x0
0x0 zou moeten betekenen dat je qua power goed zit. Als daar 0x50005 oid uit komt, is 'ie undervolted. 0x50000, klein verschil, betekent dat 'ie sinds booten een keer undervolted geweest is maar op dat moment niet.

In geval van undervolten weigert 'ie ook op hogere MHz te draaien.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_173942606
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 september 2017 10:26 schreef mschol het volgende:

[..]

geen usb apparaten: normaal gesproken alleen een netwerkkabel en een powerkabel
Hij wordt momenteel gevoed door een 2,5A 5v voeding via een usb hub (waar voor de rest niks aan veranderd is qua apparaten)

Dat kan evt wel een probleem zijn, klinkt als een hoop kabel en contactpunten tussen 5V punt en Pi.
Om meerdere pis te voeden is zoiets ideaal:
https://www.amazon.de/gp/(...)mHYgLcXhL&ref=plSrch

Maar ik moet zeggen dat ik gezien de 404's eerder problemen met je sd-kaartje verwacht. Kind of makes sense om een 404 te gooien als je het filesysteem niet meer kunt benaderen...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')