abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 20 mei 2016 @ 15:58:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_162355533
The Last Face van regisseur en Oscarwinnaar Sean Penn is na z’n eerste vertoning afgeslacht door filmprofessionals in Cannes. Op social media wordt de film zelfs racistisch genoemd.



De officiële première van Penn liefdesdrama in tijden van burgeroorlogen, met in de hoofdrollen Charlize Theron en Javier Bardem, is pas later vandaag. Maar het gejoel dat opsteeg na de eerste persviewing sprak boekdelen.

‘The last face’ vertelt het verhaal van twee hulpverleners die op het Afrikaanse continent actief zijn in landen als Sierra Leone en Liberia, die geplaagd worden door wetteloosheid en bloederige conflicten. ,,Ik wilde exploreren of liefde tegen die achtergrond wel mogelijk is”, liet Penn korte tijd later weten tijdens een persconferentie.

Juist die keuze leek het lontje van de critici te hebben ontstoken. Dat twee blanke filmsterren in een reddende rol het échte drama van menselijke ellende naar de marge verdringen, zorgde voor vernietigende reacties.



Reageren op de storm van kritiek, die vooral aanzwol op sociale media, wilde de tweevoudig Oscarwinnaar niet. Sean Penn: ,,Ik heb de film voltooid zoals 'ie nu is. In de discussie die nu wordt gevoerd, wil ik me niet mengen. Iedereen heeft recht op een mening.”

Eerder deze week werden ook ‘The neon demon’ van Nicolas Winding Refn en ‘Personal shopper’ van Olivies Assayas in Cannes al met het nodige boegeroep ontvangen.

http://www.telegraaf.nl/f(...)cht_in_Cannes__.html

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 mei 2016 @ 19:19:53 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_162385212
De internationale filmpers op het Filmfestival van Cannes is vrijwel unaniem enthousiast over de nieuwe film van Paul Verhoeven, Elle. Recensenten uit Frankrijk, België, Zweden, Zwitserland, Ierland en Rusland waarderen de film met vier sterren.



Tijdens de persvoorstelling in de ochtend werd er veel gelachen om de zwarte humor die Verhoeven in zijn film heeft gestopt. Ondanks dat het verhaal vooral draait om een vrouw die wordt verkracht (gespeeld door de voortreffelijke Isabelle Huppert) zijn er veel olijke, geestige en cynische momenten in Elle die door de critici werden opgepikt.

Na de vertoning klonk een zeer waarderend applaus op dat werd herhaald toen Verhoeven en zijn team tijdens de persconferentie de media te woord stonden. Verhoeven was vooral lovend over Huppert, na Sharon Stone, Monique van de Ven en Carice van Houten zijn nieuwe filmheldin. ,,Ik dank Frankrijk dat ik met haar heb kunnen werken,'' zei Verhoeven die voornamelijk Frans sprak.



Fantasie
Een vraag over de heftige inhoud - de verkrachtingsscène wordt meerdere malen vertoond - werd door Huppert beantwoord. Zij verklaarde dat Elle niet per se over verkrachting gaat, maar ook over de fantasie die bij een vrouw kan ontstaan na een dergelijke gebeurtenis. Volgens de schrijver van het oorspronkelijke boek Oh!, Philippe Djian, wordt zij in zijn verhaal niet verliefd op haar kwelgeest met wie zij wel een soort pervers verbond lijkt te sluiten, maar zegt ze wel provocerend dat ergere ervaringen heeft gehad met mannen die zij wel heeft uitgekozen.

Elle is de eerste Franse film van Verhoeven. Of hij ooit nog een Amerikaanse productie in Hollywood gaat maken is twijfelachtig. ,,De scenario's die mij worden aangeboden bevallen mij niet. Ik wil niet in herhaling vervallen. En al die sciencefictionfilms over superhelden interesseren mij totaal niet. Ik heb liever dat er films worden gemaakt over echte mensen.''
Oscars

Elle is inmiddels aan bijna alle landen verkocht. Volgens producent Saïd Ben Saïd voldoet de film aan de eisen om volgend jaar als Franse inzending voor de Oscars ingezonden te worden. Ook al staat er een Nederlandse regisseur op de titelrol. ,,Als jullie daar in Nederland tenminste geen problemen mee hebben,'' voegde hij daar ironisch aan toe.

Of Verhoeven met Elle kans maakt op de Gouden Palm is moeilijk in te schatten. De jury gaat vandaag in beraad. De meeste kans op een prijs lijkt Isabelle Huppert als beste actrice te hebben. Maar als het aan de internationale filmpers ligt valt Elle zondagavond zeker in de prijzen.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 21 mei 2016 @ 23:27:15 #3
319979 Fok-it
All is well
pi_162392442
Heb je lijstje van de nominees?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Trouwste user 2022 zondag 22 mei 2016 @ 12:13:26 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_162400754
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 23:27 schreef Fok-it het volgende:
Heb je lijstje van de nominees?
:P

[ Bericht 44% gewijzigd door tong80 op 22-05-2016 12:48:50 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 mei 2016 @ 12:37:48 #5
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_162401506
Gek he, dat is ook niet van dit jaar. :P
  Trouwste user 2022 zondag 22 mei 2016 @ 12:48:22 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_162401828
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 12:37 schreef vinnypassy het volgende:
Gek he, dat is ook niet van dit jaar. :P
Ha ha ha snapte er al niks van :D

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 22 mei 2016 @ 20:42:01 #7
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162415849
Geen Palm voor Paul
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 20:45:39 #8
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_162416022
Winnaars:

quote:
Best short film: Timecode

Caméra d’Or (best first feature): Divines (director: Houda Benyamina)

Honorary Palme d’Or: Jean-Pierre Léaud

Best actor: Shahab Hosseini, The Salesman

Jury prize: Andrea Arnold, American Honey

Best screenplay: Asghar Fahardi, The Salesman

Best actress: Jaclyn Jose, Ma Rosa

Best director: Graduation (Cristian Mungui) and Personal Shopper (Olivier Assayes)

Grand Prix: Xavier Dolan, It’s Only the End of the World

Palme d’Or: I, Daniel Blake
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Trouwste user 2022 zondag 22 mei 2016 @ 20:50:34 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_162416257
2 best directors :{

Wie jureren er ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator zondag 22 mei 2016 @ 20:52:00 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_162416327
Er zijn veel jury's, maar dit is voor de 'main competetion':

quote:
George Miller, Australian film director (President)
Arnaud Desplechin, French film director
Kirsten Dunst, American actress
Valeria Golino, Italian actress and film director
Mads Mikkelsen, Danish actor
László Nemes, Hungarian film director
Vanessa Paradis, French actress and singer
Katayoon Shahabi, Iranian film producer
Donald Sutherland, Canadian actor
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Trouwste user 2022 zondag 22 mei 2016 @ 20:57:24 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_162416578
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2016 20:52 schreef Mike het volgende:
Kirsten Dunst, American actress

Vanessa Paradis, French actress and singer
Niet te veel waarde aan hechten dus.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 maandag 23 mei 2016 @ 00:16:32 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_162424528
Ha ha ha....politiek.

17 minuten applaus. _O_

Weet je hoe lang een minuut stilte duurt ? Of 5 minuten wachten totdat de Albert Heijn open gaat ? :)

Paul Verhoeven heeft dit weekeinde op het Filmfestival van Cannes een grandioze comeback gemaakt op het internationale filmfront. Zijn Franse film Elle, door een Amerikaanse criticus werd omschreven als een 'verkrachtingskomedie', werd bij de galapremière onthaald op een ovatie die 17 minuten aanhield. Toch vond de jury zijn film waarschijnlijk te controversieel om een prijs te geven.

In de internationale media kreeg Elle uitsluitend enthousiaste recensies. Een ongekende ervaring voor Verhoeven die meestal met zijn films tegenstrijdige reacties oproept. De meeste critici gaven Elle, een ongemakkelijk, maar ook vermakelijk filmdrama over een vrouw (Isabelle Huppert) die in haar huis wordt verkracht, vier sterren.

De Britse krant The Guardian kende zelfs vijf sterren toe. ,,Een indrukwekkende terugkeer van een controversiële regisseur.'' Het vakblad Variety noemde Elle 'een van de beste films uit de carrière van Verhoeven.'

Verhoeven _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')