abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 september 2016 @ 14:16:16 #151
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165624171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:46 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

Lastigvallen???
mag er niks negatiefs gezegd worden in een forum, moet alles altijd maar positief zijn dan qua muziek? Oke ik mag geen mening hebben, dan weet ik dat.
Ik zeg alleen wat ik denk, als iedereen dat in de wereld zou doen zou het veel beter gaan maarja.
Je mening is al lang en breed bekend, je bent hem nu alleen maar aan het herkauwen. Plus dat je met je butthurt én holier than thou houding sowieso geen vrienden maakt.

Nu ontopic gvd!
  woensdag 28 september 2016 @ 14:17:32 #152
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165624206
Vektor moet ik straks nog even checken, die ken ik nl nog niet.
pi_165625426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:17 schreef Trashcanman het volgende:
Vektor moet ik straks nog even checken, die ken ik nl nog niet.
Ben er zelf ook nog niet zo heel bekend mee, heb wel eens wat geluisterd, maar een echte klik heb ik nog niet. Vond het een beetje Voivod on steroids (Hebben ook samen een tour dit jaar in de U.S.) wat ik er van ken, dus ik denk dat het jou wel ligt :P
nee, jij dan!
pi_165626093
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:16 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Je mening is al lang en breed bekend, je bent hem nu alleen maar aan het herkauwen. Plus dat je met je butthurt én holier than thou houding sowieso geen vrienden maakt.

Nu ontopic gvd!
Oke oke... zal zo even een inhoudelijk vraag stellen.
Dus met eerlijk zijn maak je geen vrienden op fok?
Hoef ik ook niet persee op fok.
nu de vraag:
Wat maakt de muziek voor jou mooi
pi_165626120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2016 15:20 schreef Giertje het volgende:

[..]

wiegedood is sowieso een enorme aanrader ik heb ze al eens gezien dat was echt fenomenaal goed
Ah, kek. Zeker even begluren dus.

* IJsdraakje hangt dan aan de bar. Bij voorkeur met een biertje.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_165626749
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:01 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Ah, kek. Zeker even begluren dus.

* IJsdraakje hangt dan aan de bar. Bij voorkeur met een biertje.
Samen hangen aan de bar? Of kom je bier bij me halen?
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
pi_165627008
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:32 schreef ErwinDikkie het volgende:

[..]

Samen hangen aan de bar? Of kom je bier bij me halen?
Dat laatste. :Y

Of laten halen. Is waarschijnlijker. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_165627060
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat laatste. :Y

Of laten halen. Is waarschijnlijker. :')
Lui beest :|W

Eerste shift werk ik, daarna zelf bier drinken :+
“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”
  woensdag 28 september 2016 @ 17:49:34 #159
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165628405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:00 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

Oke oke... zal zo even een inhoudelijk vraag stellen.
Dus met eerlijk zijn maak je geen vrienden op fok?
Hoef ik ook niet persee op fok.
nu de vraag:
Wat maakt de muziek voor jou mooi
Eerlijk zijn is het punt niet, je kritiek voegt niets toe aan dit topic. Niemand in MUZ gaat in een reeks over muziek die ze niet leuk vinden klagen over de de muziek en bijbehorende randzaken, daarvoor hebben we klaagbaak.

Maar waarom ik het luister: de rauwe energie is een belangrijke reden, zeker het snellere werk geeft icm het karakteristieke geluid me een stevige adrenalineboost wat lekker is.
Als liefhebber van vuige gitaarmuziek (gruizig, ongepolijst geluid) ligt een extremere uitwas hewoon fijn in het gehoor.

Ten 2e pakt de sfeer (het desolate, grimmige) me, een beetje te vergelijken met hoe mensen van horrorfilms kunnen genieten.
pi_165640094
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 16:38 schreef Gehenna het volgende:

[..]

:') Jezus gast..

Je prak steeds over dat mensen zo aanvallend waren over jouw muzieksmaak, terwijl dat hier op Fok! volgens mij nog niet 1 keer het geval is geweest. Maar nu ga je dus wel anderen aanvallen op hun muzieksmaak? Ik dacht altijd dat dat iets was wat enkel pubers deden. :{

En het satanisme is trouwens een redelijk normale levensovertuiging die het individu voorop stelt, ook niet iets waar je heel moeilijk over hoeft te doen..
Ik vind het satanisme verre van een normale levensovertuiging. Ik luister natuurlijk ook black metal en ze kunnen zo vaak satan roepen als ze willen, maar serieus kan ik het niet nemen.

Ben sinds gister alle albums van Taake weer eens aan het luisteren. Noregs Vaapen ben ik enorm gaan waarderen ondanks dat ik dit album voorheen niet vaak draaide.
pi_165640097
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:49 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Eerlijk zijn is het punt niet, je kritiek voegt niets toe aan dit topic. Niemand in MUZ gaat in een reeks over muziek die ze niet leuk vinden klagen over de de muziek en bijbehorende randzaken, daarvoor hebben we klaagbaak.

Maar waarom ik het luister: de rauwe energie is een belangrijke reden, zeker het snellere werk geeft icm het karakteristieke geluid me een stevige adrenalineboost wat lekker is.
Als liefhebber van vuige gitaarmuziek (gruizig, ongepolijst geluid) ligt een extremere uitwas hewoon fijn in het gehoor.

Ten 2e pakt de sfeer (het desolate, grimmige) me, een beetje te vergelijken met hoe mensen van horrorfilms kunnen genieten.

Fantastische beschrijving, 100 procent mee eens.
pi_165641885
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 06:45 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Ik vind het satanisme verre van een normale levensovertuiging. Ik luister natuurlijk ook black metal en ze kunnen zo vaak satan roepen als ze willen, maar serieus kan ik het niet nemen.
Ik heb hier een beetje proberen uit te leggen:
quote:
Nouja uiteindelijk vind ik elke religie wel absurd :P maar het LaVeyan Satanisme (de grootste stroming) vind ik inderdaad relatief normaal. In principe zijn ze atheïstisch, en wordt satan als god, puur als symbool gebruikt (omdat veel principes haaks op de christelijke geloven staan).

De leefregels zijn grotendeels berust op de filosofie van Friedrich Nietzsche en Ayn Rand -> Individualisme. Wat behoorlijk rationeel is, maar ook weer egoïstisch. En dat laatste heb ik dan persoonlijk weer weinig mee.
Serieus kan ik ze ook niet echt nemen hoor, maar ik doelde meer op dat het satanisme niet het ritueel baby's slachten is wat vaak gedacht wordt, maar een redelijk uitgewerkte filosofie die een stuk minder vreemd is dan mensen vaak denken. bijv. de 11 geboden:

• Do not give opinions or advice unless you are asked.
• Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
• When in another’s lair, show them respect or else do not go there.
• If a guest in your lair annoys you, treat them cruelly and without mercy.
• Do not make sexual advances unless you are given the mating signal. (mating signal 'joehoe' 'rrrrr' _O- Ik moet eens opzoeken of die ook gedefinieerd staat ergens :P )
• Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and they cries out to be relieved.
• Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained. (deze is wel echt: :') )
• Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
• Do not harm little children.
• Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
• When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask them to stop. If they do not stop, destroy them

En de zonden:
Stupidity: "It’s too bad that stupidity isn’t painful. Ignorance is one thing, but our society thrives increasingly on stupidity. It depends on people going along with whatever they are told. The media promotes a cultivated stupidity as a posture that is not only acceptable but laudable. Satanists must learn to see through the tricks and cannot afford to be stupid."

Pretentiousness: "Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not."

Solipsism: "Projecting your reactions, responses and sensibilities onto someone who is probably far less attuned than you are. It is the mistake of expecting people to give you the same consideration, courtesy and respect that you naturally give them. They won’t. Instead, Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.” It’s work for most of us and requires constant vigilance lest you slip into a comfortable illusion of everyone being like you. As has been said, certain utopias would be ideal in a nation of philosophers, but unfortunately (or perhaps fortunately, from a Machiavellian standpoint) we are far from that point."

Self-deceit: "We must not pay homage to any of the sacred cows presented to us, including the roles we are expected to play ourselves. The only time self-deceit should be entered into is when it’s fun, and with awareness. But then, it’s not self-deceit!"
Herd Conformity: "It’s all right to conform to a person’s wishes, if it ultimately benefits you. But only fools follow along with the herd, letting an impersonal entity dictate to you. The key is to choose a master wisely instead of being enslaved by the whims of the many."

Lack of Perspective: "You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence. We are making history right now, every day. Always keep the wider historical and social picture in mind. That is an important key to both Lesser and Greater Magic. See the patterns and fit things together as you want the pieces to fall into place. Do not be swayed by herd constraints—know that you are working on another level entirely from the rest of the world."

Forgetfulness of Past Orthodoxies: "Be aware that this is one of the keys to brainwashing people into accepting something new and different, when in reality it’s something that was once widely accepted but is now presented in a new package. We are expected to rave about the genius of the creator and forget the original. This makes for a disposable society."

Counterproductive Pride: "Pride is great up to the point you begin to throw out the baby with the bathwater. The rule of Satanism is: if it works for you, great. When it stops working for you, when you’ve painted yourself into a corner and the only way out is to say, I’m sorry, I made a mistake, I wish we could compromise somehow, then do it."

Lack of Aesthetics: "Aesthetics is important in Lesser Magic and should be cultivated. It is obvious that no one can collect any money off classical standards of beauty and form most of the time so they are discouraged in a consumer society, but an eye for beauty, for balance, is an essential Satanic tool and must be applied for greatest magical effectiveness. It’s not what’s supposed to be pleasing—it’s what is. Aesthetics is a personal thing, reflective of one’s own nature, but there are universally pleasing and harmonious configurations that should not be denied."

Het meeste hiervan kan ik tot zekere hoogte wel inkomen als ik eerlijk ben, maar het zou je wel een redelijk arrogant, anti-sociaal en egoïstisch persoon maken als je het tot de puntjes volgt. En zo'n houding is ook niet echt nodig en al helemaal niet aantrekkelijk :P

Wat ze (voor mij) lachwekkend maakt is dat ze nogal geforceerd allerlei rituelen hebben verzonnen die dan haaks op het christendom staan (de zwarte missen etc.). Ze zijn dus een andere religie nodig voor hun eigen, dan heb je wat mij betreft niet heel veel bestaansrecht :P
nee, jij dan!
  donderdag 29 september 2016 @ 10:52:44 #163
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165642169
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik heb hier een beetje proberen uit te leggen:

[..]

Serieus kan ik ze ook niet echt nemen hoor, maar ik doelde meer op dat het satanisme niet het ritueel baby's slachten is wat vaak gedacht wordt, maar een redelijk uitgewerkte filosofie die een stuk minder vreemd is dan mensen vaak denken. bijv. de 11 geboden:

• Do not give opinions or advice unless you are asked.
• Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
• When in another’s lair, show them respect or else do not go there.
• If a guest in your lair annoys you, treat them cruelly and without mercy.
• Do not make sexual advances unless you are given the mating signal. (mating signal 'joehoe' 'rrrrr' _O- Ik moet eens opzoeken of die ook gedefinieerd staat ergens :P )
• Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and they cries out to be relieved.
• Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained. (deze is wel echt: :') )
• Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
• Do not harm little children.
• Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
• When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask them to stop. If they do not stop, destroy them

En de zonden:
Stupidity: "It’s too bad that stupidity isn’t painful. Ignorance is one thing, but our society thrives increasingly on stupidity. It depends on people going along with whatever they are told. The media promotes a cultivated stupidity as a posture that is not only acceptable but laudable. Satanists must learn to see through the tricks and cannot afford to be stupid."

Pretentiousness: "Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not."

Solipsism: "Projecting your reactions, responses and sensibilities onto someone who is probably far less attuned than you are. It is the mistake of expecting people to give you the same consideration, courtesy and respect that you naturally give them. They won’t. Instead, Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.” It’s work for most of us and requires constant vigilance lest you slip into a comfortable illusion of everyone being like you. As has been said, certain utopias would be ideal in a nation of philosophers, but unfortunately (or perhaps fortunately, from a Machiavellian standpoint) we are far from that point."

Self-deceit: "We must not pay homage to any of the sacred cows presented to us, including the roles we are expected to play ourselves. The only time self-deceit should be entered into is when it’s fun, and with awareness. But then, it’s not self-deceit!"
Herd Conformity: "It’s all right to conform to a person’s wishes, if it ultimately benefits you. But only fools follow along with the herd, letting an impersonal entity dictate to you. The key is to choose a master wisely instead of being enslaved by the whims of the many."

Lack of Perspective: "You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence. We are making history right now, every day. Always keep the wider historical and social picture in mind. That is an important key to both Lesser and Greater Magic. See the patterns and fit things together as you want the pieces to fall into place. Do not be swayed by herd constraints—know that you are working on another level entirely from the rest of the world."

Forgetfulness of Past Orthodoxies: "Be aware that this is one of the keys to brainwashing people into accepting something new and different, when in reality it’s something that was once widely accepted but is now presented in a new package. We are expected to rave about the genius of the creator and forget the original. This makes for a disposable society."

Counterproductive Pride: "Pride is great up to the point you begin to throw out the baby with the bathwater. The rule of Satanism is: if it works for you, great. When it stops working for you, when you’ve painted yourself into a corner and the only way out is to say, I’m sorry, I made a mistake, I wish we could compromise somehow, then do it."

Lack of Aesthetics: "Aesthetics is important in Lesser Magic and should be cultivated. It is obvious that no one can collect any money off classical standards of beauty and form most of the time so they are discouraged in a consumer society, but an eye for beauty, for balance, is an essential Satanic tool and must be applied for greatest magical effectiveness. It’s not what’s supposed to be pleasing—it’s what is. Aesthetics is a personal thing, reflective of one’s own nature, but there are universally pleasing and harmonious configurations that should not be denied."

Het meeste hiervan kan ik tot zekere hoogte wel inkomen als ik eerlijk ben, maar het zou je wel een redelijk arrogant, anti-sociaal en egoïstisch persoon maken als je het tot de puntjes volgt. En zo'n houding is ook niet echt nodig en al helemaal niet aantrekkelijk :P

Wat ze (voor mij) lachwekkend maakt is dat ze nogal geforceerd allerlei rituelen hebben verzonnen die dan haaks op het christendom staan (de zwarte missen etc.). Ze zijn dus een andere religie nodig voor hun eigen, dan heb je wat mij betreft niet heel veel bestaansrecht :P
Dat dikgedrukte is iets waar ik me nogal eens schuldig aan maak, bijgevolg wordt ik nog wel eens teleurgesteld. Wat dat betreft zijn veel van de geboden prima vuistregels om jezelf goed en comfortabel staande te houden in deze wereld, het houdt de boel lekker overzichtelijk.

Verder kan de hele hang naar het rituele me ook gestolen worden, en magic is voor mij niet meer dan een leuk kaartspel :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Trashcanman op 29-09-2016 10:58:23 ]
pi_165642375
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 17:49 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Eerlijk zijn is het punt niet, je kritiek voegt niets toe aan dit topic. Niemand in MUZ gaat in een reeks over muziek die ze niet leuk vinden klagen over de de muziek en bijbehorende randzaken, daarvoor hebben we klaagbaak.

Maar waarom ik het luister: de rauwe energie is een belangrijke reden, zeker het snellere werk geeft icm het karakteristieke geluid me een stevige adrenalineboost wat lekker is.
Als liefhebber van vuige gitaarmuziek (gruizig, ongepolijst geluid) ligt een extremere uitwas hewoon fijn in het gehoor.

Ten 2e pakt de sfeer (het desolate, grimmige) me, een beetje te vergelijken met hoe mensen van horrorfilms kunnen genieten.
Oke Oke... zal vanavond als ik tijd heb ff een nummer luisteren van dit genre
Post ff welk nummer ik moet luisteren :P
Sorry als ik jou of iemand beledigt hebt trouwens, ben ook nieuw op fok maar dan weet ik dat.
pi_165642528
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

Oke Oke... zal vanavond als ik tijd heb ff een nummer luisteren van dit genre
Post ff welk nummer ik moet luisteren :P
Sorry als ik jou of iemand beledigt hebt trouwens, ben ook nieuw op fok maar dan weet ik dat.
Zie pagina 4 van dit topique waar je dat ook al een keer vroeg en antwoord op kreeg. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_165642857
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

Post ff welk nummer ik moet luisteren :P
Begin gewoon met iets dat relatief makkelijk in het gehoor ligt:
nee, jij dan!
pi_165643166
quote:
14s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Begin gewoon met iets dat relatief makkelijk in het gehoor ligt:
>:) gniffel
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 11:51:30 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165643235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dat dikgedrukte is iets waar ik me nogal eens schuldig aan maak, bijgevolg wordt ik nog wel eens teleurgesteld. Wat dat betreft zijn veel van de geboden prima vuistregels om jezelf goed en comfortabel staande te houden in deze wereld, het houdt de boel lekker overzichtelijk.

Verder kan de hele hang naar het rituele me ook gestolen worden, en magic is voor mij niet meer dan een leuk kaartspel :P
Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.”

Ben ik het dan weer volledig mee oneens... Zou ook een volledig onwerkbare situatie worden...

Ik zie het al voor me dat ik ineens het kassameisje moet gaan vragen om een bedrag te betalen... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 29 september 2016 @ 12:15:40 #169
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165643789
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:05 schreef JulianMadrid7 het volgende:

[..]

Oke Oke... zal vanavond als ik tijd heb ff een nummer luisteren van dit genre
Post ff welk nummer ik moet luisteren :P
Sorry als ik jou of iemand beledigt hebt trouwens, ben ook nieuw op fok maar dan weet ik dat.
Het beledigd voelen valt wel mee hoor ;)

Maar eens kijken, aanraders..

Probeer deze 3 eens:




Zo heb je van alles wat.
  donderdag 29 september 2016 @ 12:20:50 #170
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165643898
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2016 11:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.”

Ben ik het dan weer volledig mee oneens... Zou ook een volledig onwerkbare situatie worden...

Ik zie het al voor me dat ik ineens het kassameisje moet gaan vragen om een bedrag te betalen... :P
Ik ben zo blij dat ik dit gesprek nu niet aan het eind van een avond drinken met jou aan het voeren ben :')

Mocht absolutisme een bestaande denk/beredeneerstroming (regeringsvorm is me bekend en daar doel ik niet op) zijn dan ben jij een schoolvoorbeeld daarvan.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 12:29:05 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165644055
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:20 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat ik dit gesprek nu niet aan het eind van een avond drinken met jou aan het voeren ben :')

Mocht absolutisme een bestaande denk/beredeneerstroming (regeringsvorm is me bekend en daar doel ik niet op) zijn dan ben jij een schoolvoorbeeld daarvan.
Dit gesprek hebben wel zovaak gehad aan het eind van een avond drinken :D We kennen elkaars standpunt... *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 29 september 2016 @ 12:34:02 #172
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165644135
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Dit gesprek hebben wel zovaak gehad aan het eind van een avond drinken :D We kennen elkaars standpunt... *D
Jup.

Plaats jij anders maar even wat leuke bm tips voor Goeliejan om even optopic te blijven.
pi_165644163
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik heb hier een beetje proberen uit te leggen:

[..]

Serieus kan ik ze ook niet echt nemen hoor, maar ik doelde meer op dat het satanisme niet het ritueel baby's slachten is wat vaak gedacht wordt, maar een redelijk uitgewerkte filosofie die een stuk minder vreemd is dan mensen vaak denken. bijv. de 11 geboden:

• Do not give opinions or advice unless you are asked.
• Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
• When in another’s lair, show them respect or else do not go there.
• If a guest in your lair annoys you, treat them cruelly and without mercy.
• Do not make sexual advances unless you are given the mating signal. (mating signal 'joehoe' 'rrrrr' _O- Ik moet eens opzoeken of die ook gedefinieerd staat ergens :P )
• Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and they cries out to be relieved.
• Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained. (deze is wel echt: :') )
• Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
• Do not harm little children.
• Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
• When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask them to stop. If they do not stop, destroy them

En de zonden:
Stupidity: "It’s too bad that stupidity isn’t painful. Ignorance is one thing, but our society thrives increasingly on stupidity. It depends on people going along with whatever they are told. The media promotes a cultivated stupidity as a posture that is not only acceptable but laudable. Satanists must learn to see through the tricks and cannot afford to be stupid."

Pretentiousness: "Empty posturing can be most irritating and isn’t applying the cardinal rules of Lesser Magic. On equal footing with stupidity for what keeps the money in circulation these days. Everyone’s made to feel like a big shot, whether they can come up with the goods or not."

Solipsism: "Projecting your reactions, responses and sensibilities onto someone who is probably far less attuned than you are. It is the mistake of expecting people to give you the same consideration, courtesy and respect that you naturally give them. They won’t. Instead, Satanists must strive to apply the dictum of “Do unto others as they do unto you.” It’s work for most of us and requires constant vigilance lest you slip into a comfortable illusion of everyone being like you. As has been said, certain utopias would be ideal in a nation of philosophers, but unfortunately (or perhaps fortunately, from a Machiavellian standpoint) we are far from that point."

Self-deceit: "We must not pay homage to any of the sacred cows presented to us, including the roles we are expected to play ourselves. The only time self-deceit should be entered into is when it’s fun, and with awareness. But then, it’s not self-deceit!"
Herd Conformity: "It’s all right to conform to a person’s wishes, if it ultimately benefits you. But only fools follow along with the herd, letting an impersonal entity dictate to you. The key is to choose a master wisely instead of being enslaved by the whims of the many."

Lack of Perspective: "You must never lose sight of who and what you are, and what a threat you can be, by your very existence. We are making history right now, every day. Always keep the wider historical and social picture in mind. That is an important key to both Lesser and Greater Magic. See the patterns and fit things together as you want the pieces to fall into place. Do not be swayed by herd constraints—know that you are working on another level entirely from the rest of the world."

Forgetfulness of Past Orthodoxies: "Be aware that this is one of the keys to brainwashing people into accepting something new and different, when in reality it’s something that was once widely accepted but is now presented in a new package. We are expected to rave about the genius of the creator and forget the original. This makes for a disposable society."

Counterproductive Pride: "Pride is great up to the point you begin to throw out the baby with the bathwater. The rule of Satanism is: if it works for you, great. When it stops working for you, when you’ve painted yourself into a corner and the only way out is to say, I’m sorry, I made a mistake, I wish we could compromise somehow, then do it."

Lack of Aesthetics: "Aesthetics is important in Lesser Magic and should be cultivated. It is obvious that no one can collect any money off classical standards of beauty and form most of the time so they are discouraged in a consumer society, but an eye for beauty, for balance, is an essential Satanic tool and must be applied for greatest magical effectiveness. It’s not what’s supposed to be pleasing—it’s what is. Aesthetics is a personal thing, reflective of one’s own nature, but there are universally pleasing and harmonious configurations that should not be denied."

Het meeste hiervan kan ik tot zekere hoogte wel inkomen als ik eerlijk ben, maar het zou je wel een redelijk arrogant, anti-sociaal en egoïstisch persoon maken als je het tot de puntjes volgt. En zo'n houding is ook niet echt nodig en al helemaal niet aantrekkelijk :P

Wat ze (voor mij) lachwekkend maakt is dat ze nogal geforceerd allerlei rituelen hebben verzonnen die dan haaks op het christendom staan (de zwarte missen etc.). Ze zijn dus een andere religie nodig voor hun eigen, dan heb je wat mij betreft niet heel veel bestaansrecht :P
Als dit daadwerkelijk satanisme is is het nog erger dan ik al dacht. Ik sowieso een hekel aan religie.

Wat is dit trouwens voor een open deur:

quote:
• Do not harm little children.
pi_165644443
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:35 schreef -Hildr- het volgende:

[..]

Wat is dit trouwens voor een open deur:

[..]

Een vrijbrief om grote kinderen wel van alles aan te doen? :P
nee, jij dan!
pi_165644486
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Een vrijbrief om grote kinderen wel van alles aan te doen? :P
Haha, ja. Je kan het op verschillende manieren opvatten.

Ik krijg nogal een naar beeld bij die 11 geboden. Idd wat je zegt, dan krijg je een hele egoistische, asociale maatschappij als iedereen zo denkt.

Misschien dat hier satanisten zitten die duidelijkheid kunnen verschaffen.
  Moderator donderdag 29 september 2016 @ 12:58:23 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_165644558
quote:
16s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:34 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Jup.

Plaats jij anders maar even wat leuke bm tips voor Goeliejan om even optopic te blijven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_165736833
Iemand bekend met Akitsa? Vast wel, maar ik ben een black metal groentje dus ik heb ze net pas ontdekt. Wel heel erg vet. Super rauw en minimalistisch maar i.c.m. met de bizarre vocals toch boeiend. Zoiets.

https://akitsa.bandcamp.com/track/d-voil
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:27:49 #178
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_165737501
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:05 schreef Orbeatle het volgende:
Iemand bekend met Akitsa?
Nog niet :P Zal het binnenkort eens aanslingeren
nee, jij dan!
  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2016 @ 05:55:25 #179
187254 Giertje
lets all make believe
pi_165743302
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:05 schreef Orbeatle het volgende:
Iemand bekend met Akitsa? Vast wel, maar ik ben een black metal groentje dus ik heb ze net pas ontdekt. Wel heel erg vet. Super rauw en minimalistisch maar i.c.m. met de bizarre vocals toch boeiend. Zoiets.

https://akitsa.bandcamp.com/track/d-voil
ik heb de plaat goetie van ze erg rauw en hysterisch soms maar ik waardeer het wel
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
  dinsdag 4 oktober 2016 @ 12:48:45 #180
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_165747364
Net even geluisterd, maar niet echt mijn bandje moet ik zeggen. Of heel recht toe recht aan, en daardoor wat saai, of heel hysterisch en daar ben ik ook niet vaak voor in de stemming :P

Moest af en toe wel denken aan Striborg, misschien dat je dat ook wel ligt.
nee, jij dan!
pi_165748573
In het kader van het weer korter worden van de dagen O+

  † In Memoriam † dinsdag 4 oktober 2016 @ 15:26:19 #182
187254 Giertje
lets all make believe
pi_165751042
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2016 13:31 schreef Ciora het volgende:
In het kader van het weer korter worden van de dagen O+

wat een heerlijk album
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_166124773
Iemand die het nieuwe album van Darkthrone al gehoord heeft?

Begin november brengt Deathspell Omega eindelijk weer een nieuw album uit. Hun laatste EP (Drought) behoort imo tot hun beste werk dus ik verwacht enorm veel van die nieuwe plaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2016 13:58:14 ]
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:14:22 #184
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166125136
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 13:58 schreef -Hildr- het volgende:
Iemand die het nieuwe album van Darkthrone al gehoord heeft?

Begin november brengt Deathspell Omega eindelijk weer een nieuw album uit. Hun laatste EP (Drought) behoort imo tot hun beste werk dus ik verwacht enorm veel van die nieuwe plaat.
O dat zijn er dan 2 die ik even moet gaan beluisteren. Hoop dat Darkthrone nog steeds die rock sound heeft.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:25:29 #185
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_166125334
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:14 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Hoop dat Darkthrone nog steeds die rock sound heeft.
Hij ligt redelijk in het verlengde van de vorige plaat :Y
nee, jij dan!
pi_166168781
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 14:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Hij ligt redelijk in het verlengde van de vorige plaat :Y
Dan moet ik hem ook gaan checken. Had van de week 1 nummer gehoord van het nieuwe album en dat klonk al behoorlijk goed.
pi_166168800

Dit is ook een heerlijk album. Ik snap dat black metal altijd true en underground moet blijven maar het is eigenlijk jammer dat dit zo'n onbekende plaat is.
pi_166189172
Zeker. In die categorie: Langs Galg en Rad, van Fluisterwoud.
  † In Memoriam † dinsdag 25 oktober 2016 @ 15:20:27 #189
187254 Giertje
lets all make believe
pi_166194129
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 11:09 schreef PilgrimSands het volgende:
Zeker. In die categorie: Langs Galg en Rad, van Fluisterwoud.
ik heb beide cds van ze ik luister het geregeld
Life is what happens when youre busy making other plans
Det Som En Gang Var
I dont give a fuck about any fucker its me who comes first
pi_166236684
Ah de nieuwe Urfaust is uit :D
nee, jij dan!
  donderdag 27 oktober 2016 @ 15:41:05 #191
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166242209
Fluisterwoud, bestaat dat nog?
pi_166242782
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 15:41 schreef Trashcanman het volgende:
Fluisterwoud, bestaat dat nog?
al 10 jaar niet meer lees ik..
nee, jij dan!
pi_166243315


Ik weet deze nog! (nouja, met name de epische avond met whisky cola en de treinreis naar huis...na verhalen gehoord te hebben)

Die nieuwe Urfaust word ik wel heel blij van.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ringel-S op 27-10-2016 16:48:35 ]
  zondag 6 november 2016 @ 23:56:56 #194
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_166468109
Filosofem maar weer eens opgezet.. Blijft een klassieker..

Heerlijk rustgevende plaat.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 7 november 2016 @ 10:04:49 #195
226981 Gehenna
Volksmenner
  maandag 7 november 2016 @ 10:19:54 #196
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_166471394
Wat lijkt abbath's stem op die van Lemmy zeg :o


Vraag me nu wel af of Lemmy ook een prima black metal vocalist zou kunnen zijn geweest :P
nee, jij dan!
  vrijdag 18 november 2016 @ 12:26:54 #197
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_166732902
Haha wut? Metallica doet gewoon een Mayhem tribute in één van die nieuwe video's


Gewoon muten en Funeral Fog opzetten :P

Geregiseerd door Jonas Åkerlund, die vroeger ook in Bathory drumde en daarna bekend werd met videoclips voor o.a. Maddonna, Lady Gaga en Coldplay :D
nee, jij dan!
  vrijdag 18 november 2016 @ 12:37:22 #198
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_166733071
Beetje makkelijk scoren wel
  vrijdag 18 november 2016 @ 13:34:52 #199
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_166734183
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2016 12:37 schreef Trashcanman het volgende:
Beetje makkelijk scoren wel
Jup, het blijft metallica natuurlijk :P

Maar ik vond het wel een opmerkelijke keuze voor een clip-tribute voor hun.

Het is ook een warmhoudertje voor de lords of chaos film die er ook aan staat te komen trouwens, ben ik toch wel benieuwd naar :)
nee, jij dan!
  maandag 19 december 2016 @ 12:32:05 #200
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_167440957
Behoorlijk fijn en sfeervol plaatje uit Polen: Furia - Księżyc milczy luty
https://paganrecords.bandcamp.com/album/ksi-yc-milczy-luty



Ik vind de LP hoes wel een stuk mooier trouwens:


En je hoort de bas gewoon :o :P
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')