abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:58:52 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162336517
Waar at jij vandaag, (eer-)gisteren, ergens deze week?

Is dat restaurant met de michelinster, het simpele eetcafé of je lokale chinees een aanrader of zou je het liefst de tijd willen terugdraaien zodat je een andere keus had kunnen maken omdat het er zo walgelijk was?

Waar?
Wanneer?
Wat at je?
Impressie?
Kosten?
Cijfer?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 19 mei 2016 @ 21:59:37 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162336538
Mooi verslag in het vorige topic over eten bij Heston Blumenthal. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162336806
Slotje graag! Nieuw topic moet geopend worden door LP'er.
  donderdag 19 mei 2016 @ 22:12:41 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162337060
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:06 schreef MCH het volgende:
Slotje graag! Nieuw topic moet geopend worden door LP'er.
Moet dat? Waar staat die regel?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162338954
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:59 schreef golfer het volgende:
Mooi verslag in het vorige topic over eten bij Heston Blumenthal. ^O^
Post gelijk even het laatste verslag hier. Is wat makkelijker dan weer naar het vorige topic te gaan.

Of beter: laat degene haar verslag hier nog eens posten :)
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  donderdag 19 mei 2016 @ 23:18:48 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162339564
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:01 schreef mascara-klodder het volgende:

Of beter: laat degene haar verslag hier nog eens posten :)
Dat dus graag.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162343197
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:59 schreef golfer het volgende:
Mooi verslag in het vorige topic over eten bij Heston Blumenthal. ^O^
Werkelijk prachtig _O_

Vaak zo eten lijkt me stom en aanstellerig, maar 1 keer zo heerlijk los gaan bij een diner: onvergetelijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 20 mei 2016 @ 06:41:32 #8
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162343200
Ik zou ook graag een keer bij Heston eten. :Y
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162343318
Hoe doe ik dat? Topic is gesloten dus bericht inclusief linkjes kopieren kan niet meer.... Zie ook geen quoteknop ofzo...

===

Enkele jaren geleden zag ik op 24kitchen een documentaire waar een sterrenchef een "perfect" kerstdiner bereidde volgens zijn herinneringen. Gefascineerd heb ik gekeken en daarna zei ik tegen mijn man (toen nog vriend): "ooit wil ik daar gaan eten".
Dit jaar kwam het ter sprake, volgend jaar zouden we ons 5jarig huwelijk daar vieren maar toen we in gesprek raakte met mijn ouders werden die ook enthousiast en zo kwam het dat ik 3 maanden geleden voor mijn pc zat te wachten om te kunnen reserveren om 12 uur in de middag voor een weekend in mei. Dat lukte met veel moeite, want het is als kaartjes bemachtigen voor een popconcert.

Enkele weken geleden kreeg ik een mailtje, waarin ik enkele vragen kreeg om te beantwoorden. Of ik iets meer kon vertellen over onze leukste vakantieherinneringen, de rol van ijs in onze vakanties en bijvoorbeeld wat voor gebak we graag aten. Ook de vraag of ik iets kon vertellen over onze tafelgasten. Het riep een hoop verwachtingen op, maar we waren allemaal wel wat sceptisch of ze een diner echt zo persoonlijk zouden maken om iets te doen met die antwoorden.

Zaterdag zijn we naar Londen gevlogen om daar een huurauto te nemen naar Maidenhead. In de middag zijn we alvast naar Bray gereden om te kijken waar het was. Ik wist ondertussen dat er ook 2 pubs waren onder zijn naam en in 1 van die 2 zijn we gaan lunchen, wat erg leuk was. Daarna ook maar even in de andere pub gekeken (deze heeft ook 1 ster) en daar een cocktail gedronken van o.a. skittles washed wodka, suikerspin, marshmallows en knettersnoepjes. Echt heel grappig en een leuk voorproefje van wat er 's avonds zou komen.

Later met de taxi terug gegaan.
De rode draad door het menu was de dag dat je op vakantie gaat. Heston heeft geprobeerd herinneringen uit zijn vakantie te combineren met je eigen herinneringen wat erg leuk was.

De start is de dag voor vertrek: het inpakken van de auto, de stress voor de vakantie en zijn moeder gaf zijn vader dan altijd een gin and tonic om bij te komen.
Onze "change of air" was een meringue gepocheerd in vloeibare stikstof. Deze was koud met een berg smaak. Als je hem in je mond nam werd je een "draak" van een mens, want de rook kwam uit je mond.

Daarna een luchtig bolletje van bieten en mierikswortel. De gin and tonic werd een gerecht met divers kruiden en selderij en daarbij een glas gin met diverse kruiden er in.

Hierna begon het dag te worden, wat zich kenmerkte doordat het lampje boven onze tafel van donkergeel naar steeds lichter ging (einde van de dag werd dit weer donkerder).
We kregen als ontbijt eerst thee, welke tegelijk koud en warm was (ene kant warm, andere koud koud) doordat er een soort gelei in zat, maar dit proefde je niet en veranderde de consistentie ook nauwelijks.


Daarna stonden er ineens verpakkingen met cornflakes op tafel. Er werd uitgelegd dat hier een cadeautje in zat, een puzzel, die we moesten oplossen. De eerste die de puzzel oploste won een prijs. In de doosjes zat inderdaad stukjes hout die samen een soort doosje maakte met een gleuf. Ik eiste de prijs op :D en kreeg een plastic munt die in dit doosje werd gestopt en ik moest deze goed bewaren. Vervolgens kregen we "melk" die bij de cornflakes hoorde. De smaken samen maakte dat je cornflakes at, maar het smaakte naar een hartig engels ontbijt met tomaat, eieren, toast...



Na dit gerechtje kwam de ober naar mij toe, dat hij een beter dekseltje had voor mijn doosje. Ik kreeg een dekseltje wat er precies hetzelfde uit zag, dus ik vroeg hem het verschil "niks, hij was gewoon beter". Dus ik kijken en uiteindelijk bedacht ik hem om te draaien. Om daar het logo te zien van het hotel waar mijn man en ik onze beste vakantie ooit hebben gehad. Dat was echt heel gaaf <3


Vervolgens gingen we naar zee. We kregen een hoorn met daarin een ipod die zeegeluiden afspeelde en ons eerste gerecht was gebouwd op zeezand (met glas er tussen) en was net de zee.
Bij het gerecht kregen we een ansichtkaart met "groetjes uit Australië", waar mijn ouders op vakantie zijn geweest met een vakantiefoto.
Ijsjes (met hartige smaak) volgde en ineens zag ik dat er iets geschreven was op het stokje van de ijs van mijn vader. Hierop stond "happy birthday"( hij was pas jarig geweest) en idem voor mijn moeder (die bijna jarig is). _/-\o_

En daarna een kunstwerkje waar hete bouillon over heen ging. Het was een rots met daarop een krab, welke smolt in de bouillon en een soep werd.

Een grote vaas werd op tafel gezet waarbij verteld werd dat we naar het bos vertrokken. In de vaas was een bos gemaakt. Het was ondertussen 3 uur in de middag volgens het "verhaal". We roken al iets en toen werd er een schitterend gerecht neergezet en een vloeistof over de vaas gegoten waardoor alles in de rook kwam te staan en de geur van het bos tevoorschijn kwam.


Voor mij het hoogtepunt van de avond, dit gerecht was zo wauw <3

Tijdens het ontdekken van het bos ontdekte we de "mockturtle" uit Alica in Wonderland en mochten we thee drinken met hem. Met een sandwich uiteraard. We kregen een gouden horloge ,welke we in heet water hingen en dit werd een bouillon. Deze goten we vervolgens over het gerechtje uit.


En toen "eindelijk tijd voor diner" volgens de bediening. We kregen een menukaart. In Engeland was het gebruikelijk om een vast 3 gangendiner te hebben in de tijd dat Heston jong was en dus geen keuze.


En dus aten we een redelijk normaal 3 gangen diner, wat fantastisch smaakte. En we eindigde met whiskygums en konden koffie bestellen.


Dit was het dessert van het diner in het diner. Het was een wijnrank. wat ik begreep is het een bepaalde wijnsoort die bestaat uit diverse druifsoorten waarvan hij de smaken allemaal uit elkaar heeft getrokken en ieder bolletje is een aparte smaak. Allerlei verschillende texturen, smaken. Soms hard en knapte het in je mond uit elkaar, dan weer zacht. Koud en warm, allemaal tegenstellingen. Voor mij het tweede echte hoogtepunt van de avond.



En met de avond ten einde gingen we naar bed. Op tafel werd een kussen neergelegd wat zweefde boven de tafel, volgens mij door magnetisme. Hierop lagen kleine schuimpjes en we kregen een gerecht dat "counting sheep" heette.


En ik had nog steeds die munt :D Dus kwamen ze met een groot poppenhuis dat het restaurant voorstelde, maar dan als snoepwinkel. Dit kon open en binnenin waren allemaal laatjes. Ik mocht met mijn munt snoep gaan kopen in de snoepwinkel. "like a kid in a sweetshop". De munt ging aan de zijkant in het gebouw en de laatjes begonnen te bewegen waarna er een laatje open bleef staan met daarin chocolaatjes enzo. Deze werd in een snoeptasje gedaan en hierbij werd koffie geserveerd.




5.5 uur later was het avontuur ten einde en zijn we met de taxi weer naar huis gegaan, nadat we nog even in de keuken mochten kijken.
Echt een absolute droom is hiermee uitgekomen. Een geweldige ervaring en zo bizar om al je zintuigen bespeeld te zien worden op zo'n avond...

====

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 20-05-2016 07:51:59 ( Post vorige topic toegevoegd) ]
pi_162344442
_O_
pi_162344556
Oh wow!!!
Wat een ervaring _O_
  vrijdag 20 mei 2016 @ 12:21:32 #12
16632 Xlarge
========
pi_162349218
Wow ^O^
  Moderator vrijdag 20 mei 2016 @ 12:24:02 #13
9859 crew  Karina
Woman
pi_162349282
Wat leuk dat ze het zo persoonlijk hadden gemaakt. Wat een topshow joh _O_
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_162349349
pi_162442127
Waar?
Yama Japanese Cuisine, Rotterdam

Wanneer?
Gister, 22 mei 2016

Wat at je?

Amuse: Ei-pudding met garnalenpasta


Heldere japanse bouillon met garnaal


Boven, glazen kommetje tonijn
Links daarvan tofu van doperwt
In het schelpje de lekkerste zeewiersalade die ik ooit gehad heb.
Rundvlees met bieslookbloesem
Tartaar van garnaal met visseneitjes










Kroket van kreeft, asperges, octopus, kreeftenschaar.


10 Verschillende groente, iberico, gedroogde eidooier, met sesam-mosterddip.






Verschillende sushi


Granita van aardbei, dorayaki, pannekoekje met kokos en groenetheepoeder.

Impressie?
Minilot en ik waren erg erg enthousiast. Kunstwerkjes, heerlijke gerechten. Subtiele, mooie smaken. Zowel de bereiding vanaf de bar waar we zaten, als de gerechten prachtig om te zien. Isegrim was minder enthousiast. Het is niet haar soort keuken; te licht, niet bevredigend genoeg.

Leuke mensen, lekker eten. Erg lekkere sake bij de gerechten.

Kosten?
¤265 met drie personen, voor vijf gangen menu, twee keer Sake-arrangement, paar glazen wijn en frisdrank.

Cijfer?
8,5 - zeker voor herhaling vatbaar. Isegrim gaat de volgende keer kapsalon eten en dan ga ik alleen met minilot :+
  maandag 23 mei 2016 @ 19:23:36 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162442371
:9 ^O^

Seht gut aus! Op zijn tijd hou ik ook wel van zulk eten :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 23 mei 2016 @ 19:24:37 #17
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162442396
Sorry voor de hap uit het pannenkoekje. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162442657
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waar?
Yama Japanese Cuisine, Rotterdam

Wanneer?
Gister, 22 mei 2016

Wat at je?
[ afbeelding ]
Amuse: Ei-pudding met garnalenpasta

[ afbeelding ]
Heldere japanse bouillon met garnaal

[ afbeelding ]
Boven, glazen kommetje tonijn
Links daarvan tofu van doperwt
In het schelpje de lekkerste zeewiersalade die ik ooit gehad heb.
Rundvlees met bieslookbloesem
Tartaar van garnaal met visseneitjes

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Kroket van kreeft, asperges, octopus, kreeftenschaar.

[ afbeelding ]
10 Verschillende groente, iberico, gedroogde eidooier, met sesam-mosterddip.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Verschillende sushi

[ afbeelding ]
Granita van aardbei, dorayaki, pannekoekje met kokos en groenetheepoeder.

Impressie?
Minilot en ik waren erg erg enthousiast. Kunstwerkjes, heerlijke gerechten. Subtiele, mooie smaken. Zowel de bereiding vanaf de bar waar we zaten, als de gerechten prachtig om te zien. Isegrim was minder enthousiast. Het is niet haar soort keuken; te licht, niet bevredigend genoeg.

Leuke mensen, lekker eten. Erg lekkere sake bij de gerechten.

Kosten?
¤265 met drie personen, voor vijf gangen menu, twee keer Sake-arrangement, paar glazen wijn en frisdrank.

Cijfer?
8,5 - zeker voor herhaling vatbaar. Isegrim gaat de volgende keer kapsalon eten en dan ga ik alleen met minilot :+
Nice, die amuse lijkt op die wij ook hebben gehad en die kroket (tempura) ook.

Wel mooi gemaakt weer hoor _O_ Die rundvlees met bieslookbloesem is prachtig gevonden. Soort waterlelies.

Ik had hetzelfde als Isegrim, kon nog wel een kapsalon achteraan maar dat zou afdoen aan de de verfijning.
pi_162443030
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:24 schreef Isegrim het volgende:
Sorry voor de hap uit het pannenkoekje. :')
Och erm, had je nog zo'n trek? _O-
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 23 mei 2016 @ 19:55:21 #20
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162443295
Nee, de hoeveelheid was het niet. :P Het is meer de lichtheid van de smaken die voor mij persoonlijk onbevredigend is.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 23 mei 2016 @ 20:02:19 #21
300082 roos85
JUICHEN!
pi_162443542
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 07:29 schreef Secricible het volgende:
Hoe doe ik dat? Topic is gesloten dus bericht inclusief linkjes kopieren kan niet meer.... Zie ook geen quoteknop ofzo...

===

Enkele jaren geleden zag ik op 24kitchen een documentaire waar een sterrenchef een "perfect" kerstdiner bereidde volgens zijn herinneringen. Gefascineerd heb ik gekeken en daarna zei ik tegen mijn man (toen nog vriend): "ooit wil ik daar gaan eten".
Dit jaar kwam het ter sprake, volgend jaar zouden we ons 5jarig huwelijk daar vieren maar toen we in gesprek raakte met mijn ouders werden die ook enthousiast en zo kwam het dat ik 3 maanden geleden voor mijn pc zat te wachten om te kunnen reserveren om 12 uur in de middag voor een weekend in mei. Dat lukte met veel moeite, want het is als kaartjes bemachtigen voor een popconcert.

Enkele weken geleden kreeg ik een mailtje, waarin ik enkele vragen kreeg om te beantwoorden. Of ik iets meer kon vertellen over onze leukste vakantieherinneringen, de rol van ijs in onze vakanties en bijvoorbeeld wat voor gebak we graag aten. Ook de vraag of ik iets kon vertellen over onze tafelgasten. Het riep een hoop verwachtingen op, maar we waren allemaal wel wat sceptisch of ze een diner echt zo persoonlijk zouden maken om iets te doen met die antwoorden.

Zaterdag zijn we naar Londen gevlogen om daar een huurauto te nemen naar Maidenhead. In de middag zijn we alvast naar Bray gereden om te kijken waar het was. Ik wist ondertussen dat er ook 2 pubs waren onder zijn naam en in 1 van die 2 zijn we gaan lunchen, wat erg leuk was. Daarna ook maar even in de andere pub gekeken (deze heeft ook 1 ster) en daar een cocktail gedronken van o.a. skittles washed wodka, suikerspin, marshmallows en knettersnoepjes. Echt heel grappig en een leuk voorproefje van wat er 's avonds zou komen.

Later met de taxi terug gegaan.
De rode draad door het menu was de dag dat je op vakantie gaat. Heston heeft geprobeerd herinneringen uit zijn vakantie te combineren met je eigen herinneringen wat erg leuk was.

De start is de dag voor vertrek: het inpakken van de auto, de stress voor de vakantie en zijn moeder gaf zijn vader dan altijd een gin and tonic om bij te komen.
Onze "change of air" was een meringue gepocheerd in vloeibare stikstof. Deze was koud met een berg smaak. Als je hem in je mond nam werd je een "draak" van een mens, want de rook kwam uit je mond.

Daarna een luchtig bolletje van bieten en mierikswortel. De gin and tonic werd een gerecht met divers kruiden en selderij en daarbij een glas gin met diverse kruiden er in.

Hierna begon het dag te worden, wat zich kenmerkte doordat het lampje boven onze tafel van donkergeel naar steeds lichter ging (einde van de dag werd dit weer donkerder).
We kregen als ontbijt eerst thee, welke tegelijk koud en warm was (ene kant warm, andere koud koud) doordat er een soort gelei in zat, maar dit proefde je niet en veranderde de consistentie ook nauwelijks.
[ afbeelding ]

Daarna stonden er ineens verpakkingen met cornflakes op tafel. Er werd uitgelegd dat hier een cadeautje in zat, een puzzel, die we moesten oplossen. De eerste die de puzzel oploste won een prijs. In de doosjes zat inderdaad stukjes hout die samen een soort doosje maakte met een gleuf. Ik eiste de prijs op :D en kreeg een plastic munt die in dit doosje werd gestopt en ik moest deze goed bewaren. Vervolgens kregen we "melk" die bij de cornflakes hoorde. De smaken samen maakte dat je cornflakes at, maar het smaakte naar een hartig engels ontbijt met tomaat, eieren, toast...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na dit gerechtje kwam de ober naar mij toe, dat hij een beter dekseltje had voor mijn doosje. Ik kreeg een dekseltje wat er precies hetzelfde uit zag, dus ik vroeg hem het verschil "niks, hij was gewoon beter". Dus ik kijken en uiteindelijk bedacht ik hem om te draaien. Om daar het logo te zien van het hotel waar mijn man en ik onze beste vakantie ooit hebben gehad. Dat was echt heel gaaf <3
[ afbeelding ]

Vervolgens gingen we naar zee. We kregen een hoorn met daarin een ipod die zeegeluiden afspeelde en ons eerste gerecht was gebouwd op zeezand (met glas er tussen) en was net de zee.
[ afbeelding ] Bij het gerecht kregen we een ansichtkaart met "groetjes uit Australië", waar mijn ouders op vakantie zijn geweest met een vakantiefoto.
Ijsjes (met hartige smaak) volgde en ineens zag ik dat er iets geschreven was op het stokje van de ijs van mijn vader. Hierop stond "happy birthday"( hij was pas jarig geweest) en idem voor mijn moeder (die bijna jarig is). _/-\o_

En daarna een kunstwerkje waar hete bouillon over heen ging. Het was een rots met daarop een krab, welke smolt in de bouillon en een soep werd.

Een grote vaas werd op tafel gezet waarbij verteld werd dat we naar het bos vertrokken. In de vaas was een bos gemaakt. Het was ondertussen 3 uur in de middag volgens het "verhaal". We roken al iets en toen werd er een schitterend gerecht neergezet en een vloeistof over de vaas gegoten waardoor alles in de rook kwam te staan en de geur van het bos tevoorschijn kwam.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor mij het hoogtepunt van de avond, dit gerecht was zo wauw <3

Tijdens het ontdekken van het bos ontdekte we de "mockturtle" uit Alica in Wonderland en mochten we thee drinken met hem. Met een sandwich uiteraard. We kregen een gouden horloge ,welke we in heet water hingen en dit werd een bouillon. Deze goten we vervolgens over het gerechtje uit.
[ afbeelding ]

En toen "eindelijk tijd voor diner" volgens de bediening. We kregen een menukaart. In Engeland was het gebruikelijk om een vast 3 gangendiner te hebben in de tijd dat Heston jong was en dus geen keuze.
[ afbeelding ]

En dus aten we een redelijk normaal 3 gangen diner, wat fantastisch smaakte. En we eindigde met whiskygums en konden koffie bestellen.
[ afbeelding ]

Dit was het dessert van het diner in het diner. Het was een wijnrank. wat ik begreep is het een bepaalde wijnsoort die bestaat uit diverse druifsoorten waarvan hij de smaken allemaal uit elkaar heeft getrokken en ieder bolletje is een aparte smaak. Allerlei verschillende texturen, smaken. Soms hard en knapte het in je mond uit elkaar, dan weer zacht. Koud en warm, allemaal tegenstellingen. Voor mij het tweede echte hoogtepunt van de avond.

[ afbeelding ]

En met de avond ten einde gingen we naar bed. Op tafel werd een kussen neergelegd wat zweefde boven de tafel, volgens mij door magnetisme. Hierop lagen kleine schuimpjes en we kregen een gerecht dat "counting sheep" heette.
[ afbeelding ]

En ik had nog steeds die munt :D Dus kwamen ze met een groot poppenhuis dat het restaurant voorstelde, maar dan als snoepwinkel. Dit kon open en binnenin waren allemaal laatjes. Ik mocht met mijn munt snoep gaan kopen in de snoepwinkel. "like a kid in a sweetshop". De munt ging aan de zijkant in het gebouw en de laatjes begonnen te bewegen waarna er een laatje open bleef staan met daarin chocolaatjes enzo. Deze werd in een snoeptasje gedaan en hierbij werd koffie geserveerd.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

5.5 uur later was het avontuur ten einde en zijn we met de taxi weer naar huis gegaan, nadat we nog even in de keuken mochten kijken.
Echt een absolute droom is hiermee uitgekomen. Een geweldige ervaring en zo bizar om al je zintuigen bespeeld te zien worden op zo'n avond...

====
Wow O+ Wat een prachtig verslag en wat een ervaring moet het geweest zijn zeg _O_
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 23 mei 2016 @ 20:05:01 #22
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_162443643
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:24 schreef Isegrim het volgende:
Sorry voor de hap uit het pannenkoekje. :')
Ik vroeg me al af of dat hoorde of niet :D
  maandag 23 mei 2016 @ 20:44:07 #23
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162444830
@ Secricible: wauw, wat fantastisch om mee te maken
  maandag 23 mei 2016 @ 23:08:52 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162449681
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:15 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Waar?
Yama Japanese Cuisine, Rotterdam

Wanneer?
Gister, 22 mei 2016

-knip-

Cijfer?
8,5 - zeker voor herhaling vatbaar. Isegrim gaat de volgende keer kapsalon eten en dan ga ik alleen met minilot :+
Of met ons erbij, want dit is ook wel een keukensoort waar we erg veel van houden. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162449851
Is dat nou een heel stuk gember op dat groentebord?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  maandag 23 mei 2016 @ 23:14:47 #26
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162449871
Asperge
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 23 mei 2016 @ 23:18:00 #27
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162450004
Groene asperge inderdaad.
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 23 mei 2016 @ 23:18:39 #28
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162450019
Witte toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 23 mei 2016 @ 23:19:24 #29
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162450046
Euh ja, sorry. Zit niet op te letten. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  maandag 23 mei 2016 @ 23:23:21 #30
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162450192
Phehehehe
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162450754
Tussen de broccoli en asperge, bovenste foto van de groente.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_162450821
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Tussen de broccoli en asperge, bovenste foto van de groente.
Iets als radijs volgens mij.
pi_162474135
Afgelopen weekend had ik het genot om te mogen eten bij restaurant de Leest te Vaassen. ***



Vaassen is een klein dorp in de bijbelgordel zo'n 20 km ten zuiden van Zwolle. De leest ligt aan het dorpsplein, tegenover een supermarkt. Niet een plek waar je een dergelijk restaurant in eerste instantie zou verwachten.
Kim Veldman en Jacob Jan Boerma openden dit restaurant in 2003. De michelinsterren lieten niet lang op zich wachten want in 2004, 2007 en 2014 ontvingen zij de 3 felbegeerde sterren.

Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en begeleid naar onze tafel.
We kregen een heerlijke champagne ingeschonken (Ben ik normaal eigenlijk niet zo'n fan van) en even later kwamen de amuses ons vergezellen. We hadden gekozen voor het meest complete menu en bijpassende wijnen, het feest kon beginnen!



De macaron op de voorgrond was werkelijk waar fantastisch. Een ware smaakexplosie, petje af.



Nog 2 amuses, in de linker was de rode biet de ster, met onder andere rode bieten ijs en rechts waren allerlei bereidingen van tomaat. Ik kan niet anders zeggen dan heerlijk! Veel frisse toetsen erin verwerkt waar ik van hou.



Hollandse makreel gegaard op 42 graden met asperge, zoetzure gember en Oosterse vinaigrette. Heerlijk fris licht gerecht, en de makreel was heerlijk, de 42 graden garing gaf het een hele mooie structuur.



Lauwwarme Oosterschelde kreeft, gemarineerd met limoenolie, frisse salade van doperwten en ingelegde meiknol met zuring en verjus
Werkelijk heerlijk, weer fris gerecht, kreeft was perfect gegaard en de smaken waren super in balans.



Gebakken langoustine met diverse bereidingen van bloemkool, cumbava en jus van langoustine met Indonesische specerijen en citroengras.

Nomnomnom langoustine :9 De indonische specerijen gaven het nog een heel verrassend "warme" lekkere smaak. Heerlijk zacht.



Op lage temperatuur bereide forel met tuinkruiden chlorofyl, licht gerookte groentepuree, mosterd en spicy chorizo, jus van kropsla



Bio eendenlever met groene appel, dennennaald en gels van kumquat en yuzu.

Ik ben normaal niet zo'n uberfan van eendenlever, maar deze vond ik wel erg lekker, de gels waren een heerlijk frisse tegenhanger van de wat zwaardere smaak van de lever.



Kamper lam bereid met Tandoori, mousseline van bladkruiden en knoflook, jonge prei en geroosterde asperge met krachtige lamsjus

Prachtig bord met heerlijk rode lam. :9~ De groenten waren ook heerlijk erbij. Lam was echt botermals.




Tot slot 2 heerlijke desserts:

Fantasie van framboos in verschillende bereidingen, gekonfijte sinaasappel, crème van citroen en roomijs van guave, framboos en mascarpone

en

Combinatie van chocolade en hazelnoot met koffiesmaken, karamel, cacao en hazelnootjus

Framboos en chocola mijn favoriete dessertsmaken. :9 We hadden er ook een heerlijke dessertwijn bij.

Al met al echt heerlijk gegeten en niet te vergeten uitstekende wijnen erbij gedronken, ingeschonken door een hele sympathieke sommelier die echt alles over de wijnen wist te vertellen.

Nu kan ik er ook niet omheen om de vergelijking te maken met de Librije waar ik een aantal maanden geleden heb gegeten. Ik vond het ene niet lekkerder dan de ander, maar de librije vond ik meer een gestroomlijnde ervaring met gewaagdere smaken en wijnen, en de Leest was gewoon gruwelijk lekker eten. :+ Al was het tempo tussen de gerechten wat minder in balans en zaten we soms voor mn gevoel een paar keer best lang zonder iets op tafel.

Kosten: 250 euro

Cijfer 9/10
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:10 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162475359
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:37 schreef habitue het volgende:

Bij binnenkomst werden wij vriendelijk ontvangen en begeleid naar onze tafel.

Ik lees nou eigenlijk nooit dat iemand onvriendelijk ontvangen werd en het verder maar zelf moest uitzoeken. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:12:41 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162475378
Maar verder een 'water in de mond' leeservaring als ik het zo bekijk. Wat een mooie gerechten! ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162475578
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik lees nou eigenlijk nooit dat iemand onvriendelijk ontvangen werden en het verder maar zelf moesten uitzoeken. ;)
Nou het is mij weleens overkomen in een goedkope vreetschuur. :+ Maar in dit geval zou het wat vreemd zijn ja. :P
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:47:33 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162476980
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 21:37 schreef habitue het volgende:

Kosten: 250 euro

pp neem ik aan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162477304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:47 schreef golfer het volgende:

[..]

pp neem ik aan?
Helaas wel!
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:02:46 #39
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162477628
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:54 schreef habitue het volgende:


Helaas wel!
Als het maar erg lekker en het waard is geweest moet dat incidenteel kunnen. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:46:19 #40
423984 defokkingfoker
Holy fucking shit
pi_162478926
-Vandaag had ik het genot om eten te bestellen bij restaurant Ali Baba in Amsterdam. Ali Baba in 2011 de verbazingwekkende prestatie geleverd om een keurmerk te ontvangen van de smaakpolitie! Ik verwacht dus veel van hun ^O^



Toen ik belde nam een sympathieke Turk de telefoon op. Deze sympathieke man probeerde in zijn beste Nederlands mijn bestelling op te nemen. Tarik, zoals hij zichzelf voorstelde aan het begin van het gesprek zei dat de specialiteit van Ali Baba de kapsalon was. In goed vertrouwen bestelde ik een grote bak. Tarik vroeg of ik er extra verse witte saus op wou, maar zei dat een bakje vanwege de extra handarbeid ¤0,69 extra kost. Omdat Tarik zeer beleefd overkwam nam ik een extra bakje witte saus! Daarnaast nam ik als brouwsel een fancy vertind plaatje ijzer met de exotische naam Fernades Blauw. Tarik zei dat hij Appie metteen richting mij zou sturen en dat het diner er binnen 20 minuten zou zijn.

Na 17 minuten kwam Ap aanrijden op zijn lichtgetinte scooter. Ap vroeg in totaal ¤8,69 voor het eten. Omdat ik niet de beroerdste ben gaf ik Ap ¤10,00 en liet hem het wisselgeld houden. Hierdoor voelde ik me voor heel even Iwanus.

Maarja nu over op the real deal; HET ETEN! *O* *O* *O*

Het eten kwam heel fancy verpakt in een zeer dun metaal achtig folie. Dit folie heb ik er heel voorzichtig vanaf gehaald zodat het niet zou scheuren. Wil natuurlijk wel een aandenken hebben aan deze fancy meal!


Als je goed kijkt zie je mij in de reflectie van dat metaal achtige folie

Eenmaal open kwam er een heerlijk walm van verse specerijen en vlees richting mijn neus! Ik leek me wel in Syrië te begeven! Vers gebakken vlees met de heerlijkste groenten en natuurlijk Friet!!! Geen patat jongens!! Maar echte frietes!!!!! Alles wat god verboden heeft vermengd in 1 bak!! Voortreffelijk is dat!

Meer erotische pics:





Ik geef dit gerecht een 9/10. Dit omdat Tarik loog over de witte saus! Mij is verteld dat Tarik de bakjes klaarstaan gewoon heeft klaarstaan en heus geen extra arbeid daarvoor verricht :(

MAarja het eten smaakte voortreffelijk!

Uiteindelijk dus ¤10,00 uitgegeven inclusief de iwanus feel ^O^

[ Bericht 99% gewijzigd door defokkingfoker op 24-05-2016 23:52:33 ]
Ik ben geil
  dinsdag 24 mei 2016 @ 23:56:23 #41
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162479151
Zelfde prijs hier voor een grote bak bezorgd _O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 25 mei 2016 @ 00:06:51 #42
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_162479396
Wat een berg groente op die kapsalon. Zonde.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_162487203
Geniaal 😂
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2016 @ 13:22:08 #44
414785 sirdanilot
pi_162487722
Wie gaat er allemaal naar de tong tong fair? Wat zijn aanraders om daar te eten?

Ik ga zowieso kijken bij het kooktheater.

Robin?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 13:41:20 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162488166
quote:
12s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:12 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik lees nou eigenlijk nooit dat iemand onvriendelijk ontvangen werd en het verder maar zelf moest uitzoeken. ;)
Nee, omdat je dan meestal rechtsomkeerd maakt een de volgende tent opzoekt
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 25 mei 2016 @ 13:45:30 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162488275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
Wie gaat er allemaal naar de tong tong fair? Wat zijn aanraders om daar te eten?

Ik ga zowieso kijken bij het kooktheater.

Robin?
Welke tong?






Kranplätze müssen verdichtet sein
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2016 @ 14:05:40 #47
414785 sirdanilot
pi_162488714
quote:
12s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Welke tong?


[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
tong80
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:33:21 #48
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162489333
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
Wie gaat er allemaal naar de tong tong fair? Wat zijn aanraders om daar te eten?

Ik ga zowieso kijken bij het kooktheater.

Robin?
Ik ben er zaterdag, zondag, maandag en dinsdag.
Heb uiteraard nog geen eettips, maar zaterdag misschien wel. :-)
Er schijnen dit jaar een soort eetarrangementen te zijn, van toko's uit Den Haag. Ik weet niet, misschien is dat iets? Maar daar moet je wel op inschrijven en er zijn maar een beperkt aantal plaatsen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2016 @ 14:50:45 #49
414785 sirdanilot
pi_162489819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik ben er zaterdag, zondag, maandag en dinsdag.
Heb uiteraard nog geen eettips, maar zaterdag misschien wel. :-)
Er schijnen dit jaar een soort eetarrangementen te zijn, van toko's uit Den Haag. Ik weet niet, misschien is dat iets? Maar daar moet je wel op inschrijven en er zijn maar een beperkt aantal plaatsen.
Zo vaak? Pfoe. Ik ga gewoon 1 dagje hoor.

Ik ben er meer voor de streetfood achtige dingen dan om echt uit eten te gaan eigenlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:46:14 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162492384
Welke dag ga jij?

(ik doe wat dingetjes daar, vrijwilligerswerk, zeg maar. Vandaar)
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:48:47 #51
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162492438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 00:06 schreef MutedFaith het volgende:
Wat een berg groente op die kapsalon. Zonde.
Dat is wel zo inderdaad, van die pepers zou ik het niet zo erg vinden maar de rest is overbodig.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162492620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:33 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik ben er zaterdag, zondag, maandag en dinsdag.
Heb uiteraard nog geen eettips, maar zaterdag misschien wel. :-)
Er schijnen dit jaar een soort eetarrangementen te zijn, van toko's uit Den Haag. Ik weet niet, misschien is dat iets? Maar daar moet je wel op inschrijven en er zijn maar een beperkt aantal plaatsen.
Ik ben benieuwd naar je tips. :D Ik wil sowieso wel gaan. Even afwachten of m'n moeder er fit genoeg voor is, dan ga ik met haar. Anders sleur ik mijn vriend gewoon mee. Eten. :9 Mijn eerste keer Tong Tong.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 25 mei 2016 @ 18:01:44 #53
414785 sirdanilot
pi_162493928
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 16:46 schreef RobinOok het volgende:
Welke dag ga jij?

(ik doe wat dingetjes daar, vrijwilligerswerk, zeg maar. Vandaar)
Oh, als ik iemand zie die van steranijs houdt en soesjes haat zal jij het wel zijn dan.

Ik heb al een kaartje gekocht maar weet nog niet wanneer ik ga. Misschin zaterdag al. Is dat een goede dag?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 07:52:32 #54
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162507572
De eerste dag is vaak enigzins chaotisch met lange wachttijden overal. En zaterdag is een drukke dag. Aan de andere kant is alles dan nog vers en schoon. :) En het valt moeilijk te voorspellen of het druk wordt of niet. Dus ik zou zeggen, gewoon gaan wanneer jou het beste uitkomt.
pi_162525805
Ik was gisteren aan het overwerken bij tcn groningen en omdat het allemaal een beetje tegen zat ik pas rond 20.15 uur in de auto. Aangezien ik nog een uur moest rijden naar huis ging ik eerst op kosten van de zaak maar eens ergens een hapje eten. :P

15 jaar geleden was ik nog student in groningen en ik bestelde heel vaak eten van het sate huis. Heerlijk malse sate gegrild op houtskool met lekkere ketjap saus.

Dus ik ben hier maar naar toe gereden...Wat een teleurstelling. Ik had een mixed sate schotel. 6 stokjes sate, waarvan 2 kip, 2 varken en 2 lam. Behoorlijk taai... De sate was met moeite van de stokjes te krijgen. :'(
De saladebar was prima, maar daar valt ook weinig aan te verneuken. Ik mocht kiezen. Lontong of witte rijst. Nog nooit lontong gehad, dus maar geprobeerd. Dat was een witte smaakloze substantie dat echt niet te eten was.

Kosten: incl 2 cola 19,75 euro.
Pluspunten: maag gevuld en ik kan de rekening declareren. :{

eerste foto is van internet geplukt en de 2e foto heb ik zelf gemaakt.



  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:26:44 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162551986
Wanneer: 27 mei 2016
Waar: Restaurant Toujours in Haarlem
Wat:
Aan de Groenmarkt in Haarlem is sinds enige tijd het zich French Urban Bistro noemende Restaurant Toujours gevestigd. Van binnen donkergroen qua kleursetting met leuke tafeltjes en 2 keukens: een warme en een koude keuken. Naast de koude keuken ook een dry-age kast met vlees.




Na ontvangst door enthousiaste en de rest van de avond veel babbelende dames van de bediening (soms iets te joviaal) besloten wij te gaan voor alleen een voor- en een hoofdgerecht. Begeleid door een glas Sauvignon Blanc uit de Loire en (gratis) karaf kraanwater.

Voorgerecht:
Voor Bluezz een carpaccio van tonijn:


en voor mij een tartaar van tonijn:

Allebei lekker vers en prima op smaak. De bijgeleverde flesjes Tabasco konden onaangeroerd blijven.

Hoofdgerecht:
We kozen beide voor een gerecht van de houtskoolgrill. Voor Bluezz een runderbavette:

De bavette was mooi medium/rare gegrild en erg lekker.

Ik had gekozen voor een hele gegrilde kreeft:

Helaas was alleen de staart gehalveerd en schoongemaakt, de rest van de kreeft moest zelf aan tafel 'gesloopt' worden met kreeftentang en kreeftenvorkjes. Altijd een heel gedoe als de stukken niet al vooraf losgemaakt zijn. Helaas ook geen kreeftenslabbetje, dus spetters op de kleding. Nog een minpuntje was dat er geen apart bordje voor het afval werd geleverd. Gevolg: de rest van het eten (patat en salade) paste niet meer op het bord. De standaard bij elk gerecht bijgeleverde sausjes (soja en chimichurri) passen ook niet echt bij de kreeft. Wel lekker was de citroenboter die er bij zat.
De kreeft zelf was prima, maar van de grillsmaak was niet veel te proeven.

Totale kosten voor ons tweeën: 87 euro.

Conclusie: simpel, redelijk aan de prijs zijnde, maar goed eten met een soms wat over-enthousiaste bediening.

7/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162554804
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:26 schreef golfer het volgende:
Helaas ook geen kreeftenslabbetje
Dan had je er 1 van huis moeten meenemen misschien.
Maar man man man... Kreeftenslabbetje...De luxeproblemen zijn nog lang niet de wereld uit. Zoveel is zeker. Een bepaalde decadentie die mij slechts matig bevalt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:07:39 #58
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162555208
Ik heb nog nooooit een kreeftenslabbetje gekegen als ik kreeft bestelde.
Toevallig net, vanavond nog!


Het was wel een hele toer om hem te slachten, maar zou de schuld niet bij de restaurateur leggen. Jij bestelt toch kreeft? Wat verwacht je dan? Alleen de staart?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:09:24 #59
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162555257
Ik weet niet eens wat dat is. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162555328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:07 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb nog nooooit een kreeftenslabbetje gekegen als ik kreeft bestelde.
Toevallig net, vanavond nog!

Het was wel een hele toer om hem te slachten, maar zou de schuld niet bij de restaurateur leggen. Jij bestelt toch kreeft? Wat verwacht je dan? Alleen de staart?
Bovendien getuige de foto is ie doorgezaagd en bij wijze van spreken gewoon uit te lepelen. Net als een gekookt ei met de kop eraf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:16:49 #61
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162555421
Ja, nou je het zegt, waar zijn de scharen?!? What the fuck is het probleem?
pi_162555481
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet niet eens wat dat is. :D
Charming.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:20:55 #63
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162555508
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Charming.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Liever vlekken op mijn shirt. :D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:22:44 #64
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162555555
Ja! Absoluut!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:23:45 #65
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162555593
Als ik bij SanSan de krab bestel wordt het ook altijd één grote bende. Lekker boeiend. :D :9~
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:23:56 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162555601
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:12 schreef Bart2002 het volgende:

Bovendien getuige de foto is ie doorgezaagd en bij wijze van spreken gewoon uit te lepelen. Net als een gekookt ei met de kop eraf.
De scharen waren dus niet geopend. Die zaten geheel dicht vast aan die opengewerkte staart.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:26:25 #67
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162555661
Maar waarom staan die niet op de foto?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 23:27:24 #68
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162555686
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:26 schreef RobinOok het volgende:
Maar waarom staan die niet op de foto?
Die liggen op de foto onder die staart aan de bovenkant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162555689
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Charming.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een leuke goedlachse vrouw. Charmant type. En een gigantische kreeft die oprecht gesloopt dient te worden. Ik zie daar het belang wel in van het "kreeftenslabbetje". En die heeft ze dus is ze er klaar voor. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162555749
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:26 schreef RobinOok het volgende:
Maar waarom staan die niet op de foto?
Je ziet ook een stukje van de tang volgens mij rechtsboven.
pi_162555771
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Een leuke goedlachse vrouw. Charmant type. En een gigantische kreeft die oprecht gesloopt dient te worden. Ik zie daar het belang wel in van het "kreeftenslabbetje". En die heeft ze dus is ze er klaar voor. :)
Jammer dat er geen "after" foto is.
pi_162555774
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:27 schreef golfer het volgende:

[..]

Die liggen op de foto onder die staart aan de bovenkant.
Geef nou gewoon toe: soit, ik probeerde een enigszins snobistische parodie te schetsen en dat is gelukt. Dan lullen we er niet meer over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162555827
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:30 schreef Tem het volgende:

[..]

Jammer dat er geen "after" foto is.
Ik durf daar niet aan te denken. Mijn fantasie slaat op hol. Toch wel bijzonder wat die kreeften kunnen losmaken bij een mens.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162555939
En trouwens. Dan heb je ergens (een beetje moeizaam) een lekkere kreeft gegeten en dan plaats je een verslag en dan moet je je ook nog gaan verdedigen tegen al die gekkies hier. Stank voor dank noem ik dat. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162556217
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 21:26 schreef golfer het volgende:
Waar: Restaurant Toujours in Haarlem
Ik vind het trouwens een "steal" voor 87 euro met z'n 2'en.
Ziet er zeer goed uit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 00:30:17 #76
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162556938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:49 schreef Bart2002 het volgende:

Ik vind het trouwens een "steal" voor 87 euro met z'n 2'en.
Ziet er zeer goed uit.
Blijkbaar al tegenwoordig normaal dat je iets 'goedkoop' vindt als het onder de 100 euro blijft voor 2 personen.
Zat deze week toevallig weer eens een oude recensie van mij uit 2007 na te lezen van een restaurant en zag dat we toen met 2 personen voor 3 gangen met drank en koffie na 60 euro moesten betalen.
Echt...de prijzen in de horeca zijn belachelijk gestegen en toch zitten bijna alle tenten in Haarlem e.o. gewoon vol.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 mei 2016 @ 11:33:13 #77
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_162560757
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Blijkbaar al tegenwoordig normaal dat je iets 'goedkoop' vindt als het onder de 100 euro blijft voor 2 personen.
Zat deze week toevallig weer eens een oude recensie van mij uit 2007 na te lezen van een restaurant en zag dat we toen met 2 personen voor 3 gangen met drank en koffie na 60 euro moesten betalen.
Echt...de prijzen in de horeca zijn belachelijk gestegen en toch zitten bijna alle tenten in Haarlem e.o. gewoon vol.
Komt denk ik ook omdat het hele culinaire gebeuren een flinke impuls heeft gekregen - kijk maar naar al die hippie-vegans, meer biologisch eten etc.. Ik krijg langzaam het idee dat er steeds meer mensen zijn die lekker eten niet alleen leuk, maar ook belangrijk vinden. Dus als de vraag toeneemt, neemt de prijs ook toe.
pi_162571017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 00:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Blijkbaar al tegenwoordig normaal dat je iets 'goedkoop' vindt als het onder de 100 euro blijft voor 2 personen.
Zat deze week toevallig weer eens een oude recensie van mij uit 2007 na te lezen van een restaurant en zag dat we toen met 2 personen voor 3 gangen met drank en koffie na 60 euro moesten betalen.
Echt...de prijzen in de horeca zijn belachelijk gestegen en toch zitten bijna alle tenten in Haarlem e.o. gewoon vol.
Dat zou kunnen. Het is een glijdende schaal opwaarts die je niet van jaar tot jaar opmerkt. Maar na 10 jaar natuurlijk wel. Toch vind ik het zeer schappelijk voor het gebodene al moet je natuurlijk wel een beetje rustig aan met de drank doen om onder 100 euro te blijven. ;) En dat het vol zit geloof ik wel, het is dacht ik nog nooit voorgekomen in de geschiedenis dat 50'ers en daarboven zo relatief rijk zijn als nu. Kapitaalkrachtige oudjes die het geld laten rollen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162571073
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 23:38 schreef Bart2002 het volgende:
En trouwens. Dan heb je ergens (een beetje moeizaam) een lekkere kreeft gegeten en dan plaats je een verslag en dan moet je je ook nog gaan verdedigen tegen al die gekkies hier. Stank voor dank noem ik dat. :)
Terecht toch? Krijg je als je geforceerd Iwanius probeert te zijn.
pi_162571086
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:27 schreef MCH het volgende:

[..]

Terecht toch? Krijg je als je geforceerd Iwanius probeert te zijn.
Mwah. Ik ben er zelf mee begonnen. Omdat ik zo moest lachen om het ietwat snobistische "kreeftenslabbetje". :D
En de Golfer heeft dacht ik zelfs een eigen site waar hij de culinaire avonturen van de familie beschrijft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 28-05-2016 19:34:41 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:24:02 #81
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162572510
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 19:28 schreef Bart2002 het volgende:

En de Golfer heeft dacht ik zelfs een eigen site waar hij de culinaire avonturen van de familie beschrijft.
Sinds 2004. :Y
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:33:40 #82
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_162572817
Krijg je in nl geen kreeftenslabbetje als je kreeft bestelt? Ik heb in nl nooit kreeft gegeten (wel o.a. in Duitsland en Amerika) en zou ook raar opkijken als ik een kreeft zou krijgen zonder slabbetje. Net zoals ik laatst geen water met citroen of zelfs geen doekjes bij de spareribs kreeg. Vond ik ook raar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_162574252
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:33 schreef Tinkepink het volgende:
Krijg je in nl geen kreeftenslabbetje als je kreeft bestelt? Ik heb in nl nooit kreeft gegeten (wel o.a. in Duitsland en Amerika) en zou ook raar opkijken als ik een kreeft zou krijgen zonder slabbetje. Net zoals ik laatst geen water met citroen of zelfs geen doekjes bij de spareribs kreeg. Vond ik ook raar.
Vandaag toevallig kreeft gegeten, geen slabbetje wel doekje.
  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:55:28 #84
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162580393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
Wie gaat er allemaal naar de tong tong fair? Wat zijn aanraders om daar te eten?

Ik ga zowieso kijken bij het kooktheater.

Robin?
Ik vond de ketoprak bij Sari Soenda lekker.


Hun sate was vies.
De ketoprak bij Warung Gina was niks/suf/bluh.

En ik zag een nieuwe toko, toko Dapur met een intrigerende kaart.
Daar ga ik morgen eens een hapje eten.

Verder is een versgemaakte martabak bij I.Djawa altijd erg lekker:



En de verse rijstnoedels zijn ook bijzonder lekker. Vooral omdat je die niet zo heel vaak ziet in Nederland.

  zaterdag 28 mei 2016 @ 23:56:37 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162580429
Oeeee martabak _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162584301
Ik zie zoveel lekkers van dat festival langs komen :o Echt geweldig _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_162585885
Ik heb voor vanavond de martabak Asli meegenomen. _O_ Gisteren een pittige lamssoep met lontong gegeten, weet de naam van het tentje niet meer. :@ Ook voor het eerst durian geproefd, dat vond ik onwijs smerig. Mijn eerste risolle daarentegen was wel lekker.

En het gedroogde exotische fruit was achterlijk duur. Het was 6 euro per ons, mijn moeder kan geen gewichten schatten en die vrouw schepte erg enthousiast op. 100 euro. :') :') Laat maar zitten.
pi_162589437
quote:
14s.gif Op zondag 29 mei 2016 11:12 schreef Myraela het volgende:
Ik heb voor vanavond de martabak Asli meegenomen. _O_ Gisteren een pittige lamssoep met lontong gegeten, weet de naam van het tentje niet meer. :@ Ook voor het eerst durian geproefd, dat vond ik onwijs smerig. Mijn eerste risolle daarentegen was wel lekker.

En het gedroogde exotische fruit was achterlijk duur. Het was 6 euro per ons, mijn moeder kan geen gewichten schatten en die vrouw schepte erg enthousiast op. 100 euro. :') :') Laat maar zitten.
Zes-tig euro de kilo? Holy shit :D
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_162593579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:22 schreef sirdanilot het volgende:
Wie gaat er allemaal naar de tong tong fair? Wat zijn aanraders om daar te eten?

Ik ga zowieso kijken bij het kooktheater.

Robin?
Iwanius was ook o.a. op de LongDongTongWong Fair en schreef erover.
pi_162594210
quote:
Voor als die 7/10's zou ik gewoon lekker thuis eten. En het gewoon zelf maken. Ik scoor bij mijn vrouwen altijd minstens een 8,5/10. Kook je zelf eigenlijk wel eens, afgezien van de befaamde nasi? ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:23:51 #91
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162594659
Ik was afgelopen zondag bij Eetcafé Schuitendiep in het centrum van Groningen.

Of ik dit een eetcafé zou noemen weet ik niet, het restaurant lijkt qia stijl een beetje een identiteitscrisis te hebben.
Er staan originele gerechten op de kaart. Wij wilden niet kiezen en gingen dus voor het 6 gangen verrassingsmenu. Echter, de drie tafels om ons heen begonnen 5-15 minuten voor wij begonnen aan hetzelfde dus groot waren de verassingen niet.

Ik heb alleen slechte telefoonfoto's. Zowel met als zonder flitser was het geen succes.

Amuse: Thaise bouillon met gefrituurde glasnoedel.


Steak tartare met avocadocreme, Reypenaar en 15 jaar ode balsamico


Sous vide zalm en asperges met op lage temperatuur gegaarde eidooier en haringkaviaar


Buikspek in currysaus met gepofte zwarte knoflook omringd. Er bovenop lag een garnalenkroket die ze ook wel weg hadden mogen laten.


Langzaamgegaard kalf met aardappelschuim, aardappel krokantjes en kalfsfond. Dit draadjesvlees was de hit van de avond :9~


Carrot cake op wortel sinaasappelmousse met kardemomijs en tijm


Creme brulee met dragonijs, yoghurtcake en bastognecrumble met knettersuiker _O-


Het is een mooi, rustig aangekleed restaurant met vriendelijke bediening. Het eten was prima, vooral voor dat geld. Zoals jullie kunnen zien zijn de koks wel wat overenthousiast wat het aantal ingredienten op een bord betreft maar ik kan de creativiteit wel waarderen.

Kosten: 97 euro voor 2 6 gangen diners en een drietal spa rood en bier.

Cijfer: 7,5
Spoilers!
  zondag 29 mei 2016 @ 16:31:20 #92
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162594858
Ziet er lekker uit. En mooie borden!
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162594887
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was afgelopen zondag bij Eetcafé Schuitendiep
Het ziet eruit alsof er een dol geworden kok aan het werk is geweest.
Ik vind al die "kunstwerkjes" nix. Het heeft niets met "echt" eten te maken: al die niksigheidjes met een schuim van iets waar men geen schuim van behoort te maken. Met een crème van andere nonsens. En dan maken ze superieur kalfsdraadjesvlees en dan krijg je daar zo'n bespottelijk dobbelsteentje van, van 3x5x1 cm. Nee, ik vind het niks. Gewoon 1 bord superieur eten. Het scheelt i.i.g. een hoop afwas.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162594956
Bart heeft in deze echt helemaal 100% gelijk. Ze hebben je imo gewoon genaaid Lucky_Strike met deze 'onzin' qua eten. Ik had alles teruggestuurd. Maar het kan natuurlijk dat het jou wel beviel en jij dit leuk vindt.m Het gaat tenslotte om jou beleving en niet de onze.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2016 16:35:46 ]
pi_162595057
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:34 schreef Iwanius het volgende:
Bart heeft in deze echt helemaal 100% gelijk. Ze hebben je imo gewoon genaaid met deze 'onzin' qua eten. Ik had alles teruggestuurd.
:D Dat zou ik ook weer niet willen zeggen. Ik had zelf w.s. ook de hele lijdensweg uitgezeten voor de vorm en de vrouw. Het is gewoon niets voor mij, die gigantische borden met altijd iets heel kleins daarop.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:38:52 #96
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162595140
quote:
10s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:34 schreef Iwanius het volgende:
Bart heeft in deze echt helemaal 100% gelijk. Ze hebben je imo gewoon genaaid Lucky_Strike met deze 'onzin' qua eten. Ik had alles teruggestuurd. Maar het kan natuurlijk dat het jou wel beviel en jij dit leuk vindt.m Het gaat tenslotte om jou beleving en niet de onze.
Genaaid nog wel _O- Dat maak ik zelf wel uit ;)

Het kalfsvlees was meer dan het er uit ziet trouwens. Het was denk ik 3*4*7 ofzo. Meer dan genoeg voor mij, ik heb een dele aan mijn vriend gegeven.
Spoilers!
pi_162595303
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:38 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Genaaid nog wel _O- Dat maak ik zelf wel uit ;)

Het kalfsvlees was meer dan het er uit ziet trouwens. Het was denk ik 3*4*7 ofzo. Meer dan genoeg voor mij, ik heb een dele aan mijn vriend gegeven.
Het is ook weer niet goed als je je moet verdedigen tegen die oude hardliners.
Het is gewoon goed dat je een recensie plaatst en dat je het zelf uitstekend vond.
Dat dient wel gerespecteerd te worden. Ook door Iwanius en ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 29 mei 2016 @ 16:53:14 #98
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162595579
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is ook weer niet goed als je je moet verdedigen tegen die oude hardliners.
Het is gewoon goed dat je een recensie plaatst en dat je het zelf uitstekend vond.
Dat dient wel gerespecteerd te worden. Ook door Iwanius en ik.
Ik vond het wel leuk, al die prullaria op mijn bord. Het meeste smaakte echt goed. Maar zo over the top hoeft ook niet wekelijks, dat is gewoon geinig voor een keertje.

Ik heb twee restaurants die ik hier nog eens aan wil bevelen maar ik ben de foto's kwijt }:|
Spoilers!
pi_162595671
He verdorie, dan moet je er nog een keer eten :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 29 mei 2016 @ 17:01:31 #100
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162595791
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
He verdorie, dan moet je er nog een keer eten :D
:D
Heel graag maar helaas moet ik dan naar Slagharen of Midden Limburg en dat is toch wat ver vanuit Dordt. Zodra ik ook maar een beetje jn de buurt ben ga ik weer.
Spoilers!
pi_162595830
Ik vind het er ook een beetje uitzien alsof iemand keek naar een goed restaurant en dacht ''dat kan ik ook!'' :P
  zondag 29 mei 2016 @ 17:22:37 #102
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162596235
Ik vind het eigenlijk wel smakelijk klinken allemaal hoor. Maar ja, wij gaan vanavond weer bij Level eten en dat is kennelijk ook niks. :+
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  zondag 29 mei 2016 @ 17:39:58 #103
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162596658
Nem die entrecote en zeg me dat je die okay vindt.
Echt niet.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 29 mei 2016 @ 17:48:14 #104
414785 sirdanilot
pi_162596850
Tong tong fair was erg leuk ! Veel te veel gegeten natuurlijk.

Jammer dat ik Robins tips nog niet had gezien voor ik er heen ging.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 29 mei 2016 @ 17:49:09 #105
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_162596876
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:39 schreef RobinOok het volgende:
Nem die entrecote en zeg me dat je die okay vindt.
Echt niet.
Ik neem meestal vega daar. :) Of burger. :P
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_162597626
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:03 schreef emmyemmy het volgende:
Ik vind het er ook een beetje uitzien alsof iemand keek naar een goed restaurant en dacht ''dat kan ik ook!'' :P
Daar kreeg het eetcafé waar ik altijd graag kwam op een gegeven moment last van :X En het was het allemaal echt helemaal niet (niet eens net niet). Alsof je dochter van 6 zich even met mama's make up gaat versieren. Zo'n effect.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 29 mei 2016 @ 19:35:17 #107
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162599647
Wij hebben net gedimsumd :9




Kee Lun Palace
Wagenstraat 95
Den Haag

Eerst de (Hollandse plaatjes)kaart even bekeken of ze de bekende klassieker kippentenen hadden, en jawel!




Uiteindelijk toch wat andere dingen besteld die wij toch iets lekkerder vinden ;)

We hadden wel alvast het voer aangevallen want honger :9 dus geen nette pics ;)



Man hier had opgeschreven wat we gegeten hebben, maar heeft het briefje in het restaurant laten liggen _O- }:| _O-

Was er een tijd niet geweest, maar was erg lekker weer, prima prijs (bovenstaande was ¤39,-) en de bediening spreekt tegenwoordig beter Nederlands en is vriendelijker dan jaren terug ^O^ *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 30 mei 2016 @ 00:30:47 #108
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162610166
Voor wie nog naar de Tong Tong wil : een kleine impressie
pi_162610882
Tong tong: ik vond de smaken nogal flauw.
Helaas.
Vond het wel leuk om in zo'n Indonesische sfeer te vertoeven.
Make my day!
  maandag 30 mei 2016 @ 01:14:08 #110
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162610965
Wat/waar at je?
pi_162616851
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:14 schreef RobinOok het volgende:
Wat/waar at je?
De hele dag door verschillende dingen gegeten en geproefd. Maar het merendeel van de smaken is wat je ook gewoon kunt vinden bij alle toko's / Indonesische restaurants in de buurt. Er sprong voor mij niets echt bovenuit.
Het eten was niet verkeerd ofzo, maar gewoon standaard.

Misschien had ik mijn hoop ook te hoog. Ik hoopte divers eten te kunnen proeven van de verschillende Indonesische eilanden. Maar het was meer eenheidsworst. Iedere stand bood zo ongeveer dezelfde nasi rames en soto aan. En ergens een limoentje bij of zo, was er niet.

Daarbij vond ik het flink aan de prijs: 16.50 entree en dan de commerciele prijzen voor het eten (10 euro voor een simpel bordje rijst met sate).

Heb een leuke dag gehad, hoor! Maar het eten (waar ik voor kwam) viel me toch wat tegen.
Stands van Go-Tan en Conimex dragen ook niet echt bij aan de authenciteit van het festival.

[ Bericht 2% gewijzigd door agter op 30-05-2016 18:07:31 ]
Make my day!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 juni 2016 @ 12:12:58 #112
414785 sirdanilot
pi_162712215
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:14 schreef RobinOok het volgende:
(...)
Lokquote.

Ik wil graag eens """"echt""" (voor zover dat hier bestaat) Chinees eten proeven. En Kee Lung palace in Den Haag is daar wel bekend om. Ik heb echter geen zin om uit eten te gaan vanavond dus graag afhaal.

Wat raad je aan om te proberen?

Het hoeft niet per se bij Kee Lung palace te zijn overigens, het mag ook bij een andere chinees wezen in Den Haag.

Heb zin om af te halen of ergens simpel te zitten niet uitgebreid te tafelen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:23:41 #113
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162712440
Moeilijk. Ik kom niet vaak bij de Chinees.
Voor jou alleen? Euh, misschien fish fragrant egglplant?
Laat dit maar zien: yú xiāng qiézi / 鱼香茄子
En dan duidelijk zeggen dat je mèt vlees wilt. Anders krijg je misschien zonder.
pi_162715974
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 12:51 schreef agter het volgende:

[..]

De hele dag door verschillende dingen gegeten en geproefd. Maar het merendeel van de smaken is wat je ook gewoon kunt vinden bij alle toko's / Indonesische restaurants in de buurt. Er sprong voor mij niets echt bovenuit.
Het eten was niet verkeerd ofzo, maar gewoon standaard.

Misschien had ik mijn hoop ook te hoog. Ik hoopte divers eten te kunnen proeven van de verschillende Indonesische eilanden. Maar het was meer eenheidsworst. Iedere stand bood zo ongeveer dezelfde nasi rames en soto aan. En ergens een limoentje bij of zo, was er niet.

Daarbij vond ik het flink aan de prijs: 16.50 entree en dan de commerciele prijzen voor het eten (10 euro voor een simpel bordje rijst met sate).

Heb een leuke dag gehad, hoor! Maar het eten (waar ik voor kwam) viel me toch wat tegen.
Stands van Go-Tan en Conimex dragen ook niet echt bij aan de authenciteit van het festival.
De entree-prijs is wat mij weerhoudt om te gaan.
Ben al meerdere keren naar TongTong geweest dus weet wat het is en het is me het geld niet waard.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_162716631
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

De entree-prijs is wat mij weerhoudt om te gaan.
Ben al meerdere keren naar TongTong geweest dus weet wat het is en het is me het geld niet waard.
Dit.
Slaat nergens op, die entree. Er wordt genoeg verdiend aan t eten.
Andere culinaire festivals hoef je ook geen entree voor te betalen en zonder entreeprijs nog meer eetomzet want meer bezoekers.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_162718432
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:41 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dit.
Slaat nergens op, die entree. Er wordt genoeg verdiend aan t eten.
Andere culinaire festivals hoef je ook geen entree voor te betalen en zonder entreeprijs nog meer eetomzet want meer bezoekers.
Ik begrijp wel dat het terrein en de tentenbouwers ook betaald moeten worden, maar dit is juist een evenement waar je volgens mij een subsidie voor moet krijgen.
Het trekt ontzettend veel bezoekers, daar moet je als gemeente ook blij mee zijn, me dunkt.
Dit is ook echt iets typisch Haags.
Maar ik blijf wel weg om de entree-prijs.

Of vraag desnoods een entree-prijs van 2 euro ofzo en schenk dat aan 1 of ander weeskinderenproject in Indonesië.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 juni 2016 @ 16:07:38 #117
414785 sirdanilot
pi_162718661
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:23 schreef RobinOok het volgende:
Moeilijk. Ik kom niet vaak bij de Chinees.
Voor jou alleen? Euh, misschien fish fragrant egglplant?
Laat dit maar zien: yú xiāng qiézi / 鱼香茄子
En dan duidelijk zeggen dat je mèt vlees wilt. Anders krijg je misschien zonder.
Eerst was het plan om samen met iemand iets te halen maar die wil nu opeens pizza :')
Dank voor de tip, misschien dat ik dat probeer, of anders voor een andere keer.

Ik snap dat je niet vaak bij de normale indo holland chinees komt, maar Kee Lung Palace staat hiero iig bekend als een meer """authentieke""" chinees. In hoeverre echte chinezen dat ook vinden weet ik niet maar het staat iig hoog aangeschreven.

Zal het eens navragen. Hangt natuurlijk ook af van welke regio. Ken wel een meisje uit Nanchang maar misschien eten die die eggplant helemaal niet, weet het ook niet precies.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 juni 2016 @ 16:11:17 #118
414785 sirdanilot
pi_162718726
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:41 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Dit.
Slaat nergens op, die entree. Er wordt genoeg verdiend aan t eten.
Andere culinaire festivals hoef je ook geen entree voor te betalen en zonder entreeprijs nog meer eetomzet want meer bezoekers.
Ik betaalde de entreeprijs (wel gereduceerd tarief want student) omdat ik dacht dat de optredens wat meer zouden zijn, en dat het eten er meer bij was. Maar het was echt voornamelijk eten eten eten, en het eten was ook niet bepaald goedkoop. Dus weet niet of ik volgend jaar weer ga.

Vond de optredens ook veel minder boeiend dan ik van tevoren had verwacht. Het indorock cafe had wel eens wat leuks maar niet de entreeprijs waard nee. En tsja het kooktheater was leuk maar was gewoon een vrouwtje dat zei hoeveel ketjap e.d. er in de sate ging en dat mocht je dan proeven. Leuk maar niet bepaald een masterclass haha. Zoiets zie ik dan liever op tv, dan kan ik beter zien wat er gebeurt.

Maar de sfeer verder was wel gewoon heel erg leuk, je waande je een beetje in indonesie. Nou ja niet dat ik daar ooit geweest ben maar iemand met wie ik er was wel en die vond dat toch wel erg leuk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 3 juni 2016 @ 16:16:33 #119
414785 sirdanilot
pi_162718873
Misschien dat ik de eggplant ook een keertje zelf ga maken, misschien ook leuk om het daar eens te halen en dan proberen na te maken thuis, lijkt me niet super moeilijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:30:10 #120
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162737158
Waar: Restaurant Portasenese in Castiglione del Lago (Umbrië/Italië)
Wanneer: 2 juni 2016
Wat:
Dit minuscule restaurant, dat je nauwelijks vinden kunt wordt gerund door een paar vleesliefhebbers.


De kaart bevat dan ook vrijwel alleen (rund)vleesgerechten. Wij kwamen na wat zoeken er via Tripadvisors advies terecht en hadden wel even gebeld om te reserveren, want totaal biedt het plaats aan maximaal 16 gasten.



We bestelden een fles San Pellegrino frizzante en fles een lokale witte wijn, een Madrivite Remonolce:


Na wat uitleg besloten wij allebei te gaan voor hetzelfde voorgerecht: een proeverij van diverse belegde bruschetta's met daarbij een soepje van fagiole bonen:


Bluezz had als hoofdgerecht gekozen voor de sashimi van rundvlees, bestaande uit uit 6 kleine rolletjes flinterdun gesneden rundvlees met daarin diverse groentes, kaas en gedroogd fruit, een steak tartare met kappertjes, tomaatjes en kruiden en een carpaccio van de silverside van het rund. Daarbij 3 verschillende kommetjes met sauzen. En als bijgerecht spinazie.




Ik naam de entrecote van de grill met daarbij een gemengde salade. Een enorm lekkere entrecote die zelfs voor mij te groot bleek te zijn:


Leuk en lekker allemaal en totaal waren we voor dit alles met z'n tweeën 82 euro kwijt.

8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 04-06-2016 12:37:06 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:44:43 #121
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_162737425
Bluezz' hoofdgerecht :9~
Spoilers!
  zaterdag 4 juni 2016 @ 12:58:46 #122
217702 Lonaa
Honger!
pi_162737708
Gisteren bij het Foodtruck festival Trek geweest, die stonden in het Volkspark in Enschede.
't was mijn eerste foodtruckfestival en op zich vond ik het best tof. Alles is best prijzig (6,50 voor een glas wijn en 3,50 voor het glas...dat je wel mocht houden en maar 1x hoefde aan te schaffen, maar toch.)
Vrij veel hamburgers en pulled pork, maar gelukkig ook heel veel andere dingen! Tapas, pasta, wentelteefjes, surinaams, mexicaans, eigenlijk alle eetculturen.

Wat ik gegeten heb:
- Cassavefrieten van een hele lieve vent. Flinke portie, erbij had ie 3 soorten saus. Pindasaus, een vrij pittige marsalasaus die fantastisch smaakte en bananenketchup, mijn favoriet. Kosten: 4 euro.
- Tapasplankje met venkelsalami, parmazaanse kaas met balsamico, parmaham, wat dingetjes hier en dingetjes daar, toastje met doperwtencreme en zongedroogd tomaatje. Kosten: 10 euro.
- Een eendenburger van de Duck Truck! :9 Broichebroodje, 'burger' van stukjes eend, stukjes vel en scrapings, met goede garnituren en je kon kiezen uit 3 soorten kaas (blauw, geit en goede cheddar) erg lekker! Kosten: 8 euro.
- Kokosbollen. Ze hadden 5 soorten. Naturel, pure chocola, witte chocola, rum rozijnen en gember/peper. Gember/peper was vreemd, de rum rozijnen was fantastisch. Kosten: 1,50 per stuk of 5 voor 6 euro.

Erbij nog een goed glas wijn en 2 Disaronno Sour.

Al met al een toffe ervaring, maar ik hoef dit niet vaker dan 1x per jaar. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_162738540
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 14:22 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

De entree-prijs is wat mij weerhoudt om te gaan.
Ben al meerdere keren naar TongTong geweest dus weet wat het is en het is me het geld niet waard.
Uiteindelijk waren we 120 euro kwijt aan tongtong, 2 volwassenen en 1 kind van 4.
En dat vind ik flink aan de prijs voor wat je krijgt.
Make my day!
pi_162739911
Wat een heerlijk eten Golfer! Klinkt allemaal heerlijke en ziet er ook zo uit. Zonde dat je je entrecôte niet op kon.

In het vierde stukje van links zie ik trouwens een boos gezichtje :D
Wie ziet dat ook?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_162741195
Jeetje golfer wat een steak! :D Volgens mij was dat diner z'n geld meer dan waard, 82 euro is een hele nette prijs.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  zaterdag 4 juni 2016 @ 15:58:12 #126
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162741340
Gister bij X1 Brood in Den Helder gegeten, ik nam geen gewone, geen grote, maar een Broodje Döner Super. Heerlijk, precies genoeg voor een avondmaaltijd. :9

¤ 5,25
8/10
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162742440
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:58 schreef Lonaa het volgende:
Al met al een toffe ervaring, maar ik hoef dit niet vaker dan 1x per jaar.
Als we het even snel uitrekenen dan was je zo'n slordige 400 euro achteruit dus bij dat laatste kan ik mij iets voorstellen. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:47:22 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162745207
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:49 schreef FutureFairytale het volgende:

In het vierde stukje van links zie ik trouwens een boos gezichtje :D
Wie ziet dat ook?
Je fantasie is weer leuk. Je ziet wel vaker rare zaken in voedsel? :o
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162745704
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:47 schreef golfer het volgende:

[..]

Je fantasie is weer leuk. Je ziet wel vaker rare zaken in voedsel? :o
Meer teleurgesteld eigenlijk. Dat het toastje weldra gegeten gaat worden. Hij maakt zich zorgen over zijn lot. Of dat ie die bonen waar hij tot zijn middel in staat niet erg appetijtelijk vindt. Een zekere berusting zou je er ook wel in kunnen zien. :)
Maar eigenlijk denk ik dat ie al dood is.

En verder is het duidelijk dat de kapitaalkrachtige babyboomer hem weer eens gezellig uit de broek laat hangen in Italië.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bart2002 op 04-06-2016 19:16:17 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162753027
Vanavond lasagne gegeten bij La Galleria, Kurhausplein Scheveningen. Heerlijk en lekker veel kaas (machtig). Blijft leuk, op het terras. Zit er nog :).
Cheesecake toe niet opgegeten. Zat al vol maar was ook zompig en te weinig fruit/saus.

Rekening volgt nog.

Edit; ¤ 54,- voor 2x lasagne, 1x cheesecake, 4x fris, 3x thee en fooi.

[ Bericht 10% gewijzigd door FutureFairytale op 05-06-2016 02:05:16 ]
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:29:52 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_162753276
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 19:09 schreef Bart2002 het volgende:

En verder is het duidelijk dat de kapitaalkrachtige babyboomer hem weer eens gezellig uit de broek laat hangen in Italië.
Is er weer eentje jaloers om zich heen aan het slaan? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_162758483
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Is er weer eentje jaloers om zich heen aan het slaan? :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar had een smiley achter gemoeten. Geen jaloezie hier. En ik zie de verslagen altijd graag verschijnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162758782
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:30 schreef golfer het volgende:
Waar: Restaurant Portasenese in Castiglione del Lago (Umbrië/Italië)
Wanneer: 2 juni 2016
Wat:
Dit minuscule restaurant, dat je nauwelijks vinden kunt wordt gerund door een paar vleesliefhebbers.
[ link | afbeelding ]

De kaart bevat dan ook vrijwel alleen (rund)vleesgerechten. Wij kwamen na wat zoeken er via Tripadvisors advies terecht en hadden wel even gebeld om te reserveren, want totaal biedt het plaats aan maximaal 16 gasten.

[ link | afbeelding ]

We bestelden een fles San Pellegrino frizzante en fles een lokale witte wijn, een Madrivite Remonolce:
[ link | afbeelding ]

Na wat uitleg besloten wij allebei te gaan voor hetzelfde voorgerecht: een proeverij van diverse belegde bruschetta's met daarbij een soepje van fagiole bonen:
[ link | afbeelding ]

Bluezz had als hoofdgerecht gekozen voor de sashimi van rundvlees, bestaande uit uit 6 kleine rolletjes flinterdun gesneden rundvlees met daarin diverse groentes, kaas en gedroogd fruit, een steak tartare met kappertjes, tomaatjes en kruiden en een carpaccio van de silverside van het rund. Daarbij 3 verschillende kommetjes met sauzen. En als bijgerecht spinazie.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik naam de entrecote van de grill met daarbij een gemengde salade. Een enorm lekkere entrecote die zelfs voor mij te groot bleek te zijn:
[ link | afbeelding ]

Leuk en lekker allemaal en totaal waren we voor dit alles met z'n tweeën 82 euro kwijt.

8/10
Lekker hoor ! die sashimi ziet er interessant uit! voorgerechtjes zijn ook prima, in Nederland eet ik niet zo graag bonensoep, in Italie is dat een stuk lekkerder!
pi_162760060
Dit was heerlijk!!
En die sashimi, echt heeeeerlijk! maar veel te veel :D
pi_162760079
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:49 schreef FutureFairytale het volgende:

In het vierde stukje van links zie ik trouwens een boos gezichtje :D
Wie ziet dat ook?
Ik :)
Wist je dat er een FB groep is waar allerlei gezichten in dingen/eten te zien zijn, echt heel grappig! :D
pi_162851664
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Als we het even snel uitrekenen dan was je zo'n slordige 400 euro achteruit dus bij dat laatste kan ik mij iets voorstellen. :D
Dat ligt er maar aan. In die landen kan je heerlijk en relatief goedkoop eten als je door de week luncht met het menu van de dag. Wij eten voor 12 of 13 euro 3 gangen, inclusief 1/4 liter wijn.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_162851753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:24 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan. In die landen kan je heerlijk en relatief goedkoop eten als je door de week luncht met het menu van de dag. Wij eten voor 12 of 13 euro 3 gangen, inclusief 1/4 liter wijn.
Ik weet niet over welke landen je het hebt in deze, maar het klopt wel dat je bijna overal het avondeten buiten de deur kunt gebruiken voor weinig. Alleen niet in NL op zo'n festival.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162851881
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik weet niet over welke landen je het hebt in deze, maar het klopt wel dat je bijna overal het avondeten buiten de deur kunt gebruiken voor weinig. Alleen niet in NL op zo'n festival.
Ik heb het over Frankrijk. Daar is het meestal goedkoper om 's middags een dagschotel te eten.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_162851963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:31 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Ik heb het over Frankrijk. Daar is het meestal goedkoper om 's middags een dagschotel te eten.
Zeer zeker. Frankrijk is een culinair paradijs wat ook voor de gewone mens te betalen is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_162851989
Bij Sjaak de Haan. Die verkoopt halve hanen. Heel lekker.
pi_162852035
En pas een all you can eat restaurant. Ook een ervaring.
pi_162852049
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeer zeker. Frankrijk is een culinair paradijs wat ook voor de gewone mens te betalen is.
Ja, als de gewone mens weet hoe het te betalen is!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 13 juni 2016 @ 14:05:48 #143
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_162975084
Wegens geen zon maar een stukje geschreven bij de fotocollega van het waar we eergisteren geluncht hebben, wij noemen het restaurant het Gabbertje.


Restaurant Le Gabarrier


(klikken voor uitgebreid verslag)

Verkorte versie: aan de Dordogne, restaurant met supervriendelijke chef zonder klanten, we aten er vorig jaar ook, toen was alles een beetje triest en net niet goed. Nu was het buiten, in de wel/niet zon en alles was precies goed.

Soep :
pottage

Voorgerecht:
Foie gras mi-cuit, niet bijzonder, wel lekker.
Oeuf en cocotte (foie gras, eierdooier, jus, paddestoelen), lekker!

Hoofdgerecht:
Filet de canette met foie gras. Beetje doorgeslagen, maar toch lekker.
Ossenhaasje met morieljesaus. (niet op foto). Mooi bleu en lekker.

Nagerecht
Soort semifreddo schuimtaartachtig roomijs met nootjes in een kommetje notenlikeur.
Errug lekker.

Prijs : 2 x 35 euro + 30 voor de wijn.
Cijfer : 9 (niet in de laatste plaats door de supersupersuper bediening door de chef)

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 13-06-2016 14:27:16 ]
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 13 juni 2016 @ 23:53:35 #144
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_162995145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:30 schreef golfer het volgende:
-knip-
Dat ziet er heerlijk uit! _O_
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  woensdag 15 juni 2016 @ 13:35:05 #145
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163031434
En het is hier nog steeds "slecht weer". Dus nog maar een stukje. :-)


Auberge à la Ferme Les Truffières in Trémolat.


Voor lang verslag, klik op de foto. Kort verslag:

Apéritif : Kir met aardbeitjes
Vooraf : knoflooksoep
Tussen : Foie gras mi-cuit
Tussen : Salade
Hoofd : eendenborst, geconfijte aardappelschijfjes, verse groenten
Toe : aardbeien
Erbij, flesje Merlot/Malbec uit Bergerac.
Na : koffie en thee

Kosten : 85 euro
Cijfer : 10
  woensdag 15 juni 2016 @ 18:50:29 #146
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_163039143
Ik krijg er heimwee van naar de vakanties die we in de buurt van de Pyreneeën hadden, toen ik nog jong was en weinig om eten gaf. Maar wat we daar aten is me altijd bijgebleven. Zo lekker en zo relatief eenvoudig, met regionale ingrediënten. Klinkt als zo'n tentje als waar wij toen ook wel eens aten. Enjoy!
pi_163096398
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2016 14:05 schreef RobinOok het volgende:
Wegens geen zon maar een stukje geschreven bij de fotocollega van het waar we eergisteren geluncht hebben, wij noemen het restaurant het Gabbertje.

[knip]
Dat ziet er allemaal heerlijk uit. Vooral die ganzenlever plakken is helemaal naar mijn wens en daarmee zou ik mij al klem kunnen eten.
  zaterdag 18 juni 2016 @ 16:07:29 #148
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_163112510
Zazpi San Sebastian, https://m.facebook.com/zazpijatetxea. Heerlijk eten, pintxos maar dan iets moderner, wel me de vriendelijke prijs van 2,30 tot max 4 euro per gerechtje. Absolute aanrader, hier kan menig sterrentent in Nederland en daarbuiten qua smaak nog leren. Uiteraard met txakolli erbij.











De avond die daarop volgde aten we bij akelarre, menu's Aranori en Classico. https://www.akelarre.net/es/menus

Dit was een erg fijne ervaring, subliem restaurant op een fantastische locatie, waar lekker gekookt wordt, fijn personeel rondloopt en de wijnkaart eens gewoon vriendelijk geprijsd is, in plaats van op zijn Hollands alle flessen 5x over de kop. Duur, maar zeker eentje om nog eens terug te komen, maar niet voordat we eens naar Arzak gaan. ;)

Hier dronken we cava en een flesje chablis en meursault bij.



bij de volgende salade bestaan een deel van de blaadjes uit heerlijke plakken foie gras, een fijne verrassing.


De kop was ook eetbaar, dat dus maar geprobeerd, maar vond dit eigenlijk niet zo spannend qua smaak..


Foie, waarbij de peper gelukkig rijst was en de zoutkristallen zoet waren, subliem.


Toetjes!






[ Bericht 41% gewijzigd door Kopstoot op 18-06-2016 16:26:18 ]
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zaterdag 18 juni 2016 @ 22:16:51 #149
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163123365
Wanneer: 18-06-2016
Waar: Ron Gastrobar Indonesia Ouderkerk a.d. Amstel.
Wat:
Nadat Ron Blaauw al eerder z'n Michelinsterren restaurant in Ouderkerk aan de Amstel opgaf en daarvoor in de plaats in Amsterdam de inmiddels ook al met een Michelinster onderscheiden Ron Gastrobar opende, volgde daarna ook nog Ron Gastrobar Oriëntal en nu is er sinds 7 weken, weer in Ouderkerk aan de Amstel, Ron Gastrobar Indonesia.
Bij mooi en droog weer kan je aan lange houten tafels buiten zitten met uitzicht over de Amstel.

Naast gerechten van hemzelf zijn er ook gerechten van zijn Indonesische chefkok Agus Hermawan.

Vriendelijke ontvangst en eenmaal gezeten krijgen wij mondelinge uitleg over het concept, hetgeen ook te lezen is in een soort krantje:


Je kunt kiezen uit Indo Streetfood zoals lemper, pangsit, marrabak, risoles, loempiaatjes etc. voor 7,50 per gerechtje. Of voor wat grotere losse gerechten zoals daging giling, ikan dabu, iga babi bakar, bumbu goreng daging etc. voor 15 euro per gerechtje of voor BBQ Saté gerechten van de grill zoals ayam, maranggi, kambing of babi lapis voor 12,50 per gerecht.
Tenslotte kan je ook kiezen voor een rijsttafel. Eén die samengesteld is door Ron Blaauw met 12 hapjes voor 29,50 of een andere die door chef Agus is samengesteld bestaande uit 15 hapjes voor 35 euro pp.
Vooraf krijg je een bakje met kroepoek en emping met satésaus.


Wij besloten te gaan voor de rijsttafel van Agus, die zelf even uit de keuken kwam om uitgebreid een praatje met ons te houden over zijn ervaring als kok en de gang van zaken in deze gastrobar.
Al (heel) snel kwamen de gerechtjes op tafel:

Udang Peteh, Ikan Kerrie, Daging Rendang, Babi Ketjap, Daging LJO, Sambal goreng Telor, Sajoer Lodeh, Tahoe Ketoprak, Gado Gado, Atjar, Sambal Goreng Kentang, Seroendeng, Pisang Goreng, Saté Ajam en Saté Kambing. Daarbij witte rijst en gebakken rijst.

Je kunt voor erbij zelf sambal scheppen uit een drietal ketels, die van links naar rechts 'mild', 'heet' en 'niet normaal heet' is.

De gerechten hebben een echte Indonesische smaak en zijn allemaal prima gekruid. Voor ons was het hoogtepunt van de rijsttafel absoluut de Saté Gambing (geit) en die hebben we dus nog een keer uitgevraagd.

Bij de rijsttafel dronken we een glas Nieuw-Zeelandse Sauvignon Blanc en bruisend water.
We namen geen dessert en hielden het bij koffie. Daarbij kregen we een heerlijk stukje spekkoek.

Even later kwam chef Agus weer even langs bij onze tafel om ons te laten proeven van nog een bijzonder lekkere door hem gemaakte lapiskoek. (al een hap genomen voordat we de foto namen)

Het is nog wel te merken dat het restaurant nog niet zo lang open is. Met name de overenthousiaste dames en heren van de bediening die geen eigen tafels hebben en het dus kan voorkomen dat binnen 3 minuten 3 verschillende personen even langs ons kwamen met de vraag of alles naar wens was.

Kosten inclusief wijn, water en koffie 109 euro voor ons tweeën.
9/10

Een prima nieuw adres voor lekker authentiek Indonesisch eten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Official ESF Kreviewer zaterdag 18 juni 2016 @ 22:25:27 #150
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_163123644
Ziet er goed uit! Ben wel eens bij Ron B geweest. Jammer dat het zover uit de buurt is, want indo eten kan echt lekker zijn.
pi_163125699
Heerlijk golfer!
Namen jullie nog wat sambal erbij? Leuke optie :)
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:32:29 #152
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163126314
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Heerlijk golfer!
Namen jullie nog wat sambal erbij? Leuke optie :)
Yups. Alle 3 de soorten geprobeerd en eentje was echt heel pedis.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 juni 2016 @ 23:59:07 #153
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_163127369
Leuk! Ga bij de gastrobar Indonesia zeker vaker komen. Kwam er 2? weken terug toevallig terecht op een mooie zaterdag en dat beviel uitstekend, buiten gezeten, dus de ketels met sambal niet gezien, de 3 soorten werden wel netjes buiten op een schaaltje gezet. Blauw gaat Agus en zijn maatje wel missen, hoewel ik zelf nooit in blauw was.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  zondag 19 juni 2016 @ 00:03:46 #154
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163127524
Ziet er goed uit!
pi_163127575
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:32 schreef golfer het volgende:

[..]

Yups. Alle 3 de soorten geprobeerd en eentje was echt heel pedis.
Leuke review!
Hier wil ik ook wel eens naar toe.
Make my day!
  zondag 19 juni 2016 @ 00:32:06 #156
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163128297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2016 23:59 schreef Kopstoot het volgende:
Leuk! Ga bij de gastrobar Indonesia zeker vaker komen. Kwam er 2? weken terug toevallig terecht op een mooie zaterdag en dat beviel uitstekend, buiten gezeten, dus de ketels met sambal niet gezien, de 3 soorten werden wel netjes buiten op een schaaltje gezet. Blauw gaat Agus en zijn maatje wel missen, hoewel ik zelf nooit in blauw was.
Agus vertelde inderdaad dat ie bij die andere Blauw had gewerkt hiervoor. Daar hebben we trouwens ook wel een keer erg goed gegeten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 19 juni 2016 @ 00:39:48 #157
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163128483
Vraagje: hoe zit het met de pittigheid als er zoveel kaaskoppen komen eten?
  zondag 19 juni 2016 @ 00:42:24 #158
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163128542
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 00:39 schreef RobinOok het volgende:
Vraagje: hoe zit het met de pittigheid als er zoveel kaaskoppen komen eten?
Er is wel rekening met de belanda's gehouden, hoewel er ook opvallend veel indo's zaten te eten.
Het is mild kruidig (wel de echte goede kruiden). Je kunt het dus met die verschillende sambals (citroen, trassie en ??) zelf zo pittig maken als je wilt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163129859
Ziet er super uit, golfer _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 juni 2016 @ 08:32:53 #160
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_163131505
Omnom, ik heb nu nog meer zin om te gaan!
Kwak
pi_163136143
Die sambals zijn lekker :9
pi_163136468
De straat. Azie. Toch ook een plek nu we het hebben over lekker Aziatisch eten.
pi_163137587
Afgelopen week bij Rijntje gegeten aan de Pr Margrietlaan in Hillegersberg, Rotterdam.



Ik heb geen foto's gemaakt dus een korte impressie:

Voorgerecht:
Tafelgenoot: Oesters (stond niet op de kaart)
Ik : Salade met gebakken pijlstaartinktvis

Wijn : Sauvignon Blanc

Hoofdgerecht:
Beiden : Gebakken diamanthaas (jodenhaas) met tuinboontjes en portsaus.
Bijgerechten: Simpele salade en aardappeltje uit de oven.

wijn : Merlot

Desert:
Tafelgenoot: koffie
Ik : mille-feuille van Aardbeiden en mascarpone creme + dessertwijn

Lokatie:
Voorheen zat hier de kroeg Malle Babbe maar sinds kort dus Rijntje en het is er een stuk op vooruit gegaan. :P Aankleding is leuk en je zit wel dicht op elkaar waardoor het wat rumoerig wordt maar dat vonden we niet erg of storend eigenlijk. Tafeltje wat we hadden was aan de rand van de half open keuken wat wel een leuk inkijkje gaf hoe men daar met elkaar bezig was. Ze hebben een kleine kaart die maandelijks wisselt. Ik hou hier persoonlijk wel.
8

Bediening:
Twee dames en een gastheer die zo nu en dan bijsprong. Net te weinig bediening voor als de zaak vol is had ik het idee. Aan de andere kant is het een klein restaurant met veel tafels dus meer personeel zal elkaar waarschijnlijk in de weg lopen.

Door de drukte was men niet altijd even alert op het wijn schenken. Ik ben daar nogal zeikerig in dus vandaar dat het me opviel. :P Voor de rest prima bediening. dikke 7

Voedsel:
- De inktvissalade vond ik lekker maar niet uitzonderlijk. Beetje teveel dressing zelfs. 7tje
- Oesters waren ook prima heb ik begrepen (zelf ben ik niet van de oesters)
- Diamanthaas was heerlijk bereid, de combinatie met de tuinboontjes en juiste hoeveelheid portsaus maakte het een dikke 8
- mille-feuille vond ik echt geweldig. Heerlijk vers en krokant absolute 9

Omdat we vlak bij de keuken zaten zagen we de twee koks (man en vrouw) in de weer. Ze waren ontzettend geconcentreerd en rustig. Zo te zien alles onder controle en kwam een plezierige sfeer vanaf.

Kosten:

¤105,70 exclusief tip.

Cijfer: 8/10

Leuk restaurant aan de Rotte en helaas regende het flink anders kan je heerlijk buiten eten. Wel iets om terug te komen. ^O^
  zondag 19 juni 2016 @ 17:50:14 #164
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163142211
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2016 14:40 schreef Tem het volgende:
Leuk restaurant aan de Rotte en helaas regende het flink anders kan je heerlijk buiten eten. Wel iets om terug te komen. ^O^
Klinkt leuk, maar voor mij toch te ver. Verkeerde kant van de snelweg. Mwah.
  zondag 19 juni 2016 @ 17:56:16 #165
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_163142329
Wij blijven meestal ook hangen in de 3km rondom ons huis. :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_163142839
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:56 schreef Isegrim het volgende:
Wij blijven meestal ook hangen in de 3km rondom ons huis. :')
Voor jullie op de fiets ongeveer 3.4 km :(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2016 18:27:03 ]
pi_163142865
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2016 17:50 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar voor mij toch te ver. Verkeerde kant van de snelweg. Mwah.
Wij zitten ook aan de andere kant van de snelweg maar toch redelijk dichtbij.
  zondag 19 juni 2016 @ 21:18:40 #168
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163147455
De laatste uit Frankrijk, die van onze laatste avond:


Ferme Auberge Du Roc


Korte versie had ik al gegeven in de slowchat, maar het was niet zo goed dus: weinig (voor dat geld), eend te gaar, omelet te gaar, aardappelen te vet, taart niet gaar. Beetje allemaal net of helemaal niet.

Ik geef ze een zesje.
Ferme Auberge du Roc, Philippe Lapeyre, 24170 Saint Pompon.
Dordogne, Frankrijk.
  zondag 19 juni 2016 @ 22:45:47 #169
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_163150375
quote:
7s.gif Op zondag 19 juni 2016 18:25 schreef Tem het volgende:

[..]

Voor jullie op de fiets ongeveer 3.4 km :(
Te ver! :')
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_163220284
Vanmiddag voor de lunch naar het frietkot van Sergio Herman geweest.

5,5 euro voor het frietje van het seizoen met Parmezaan, tomatenpoeder en een limoen-basilicumsaus.

Viel goed in de smaak, wel lang wachten voor het klaar is.
pi_163247762
Waar: Roopram roti Rotterdam
Wanneer: Zojuist
Wat at je: Roti, kip, aardappel, kousenband en ei
Kosten: 8,50 voor het gerecht volgens mij
Cijfer: 8



De laatste keer dat ik roti buiten de deur heb gegeten is echt al jaaaaaren geleden, voor de rest maak ik het altijd zelf. Ik wilde het dus weer een keer ergens anders eten om te weten of mijn smaken nog wel een beetje klopte. Niet dus. Maar anyhow, deze vond ik wel erg lekker.

Het is een ruime zaak. Bestellen en afhalen bij de bali waar wat Surinaamse vrouwtjes vrolijk naar elkaar schreeuwen. Een jankend kind op de achtergrond, maar al met al wel netjes en prima.

Enige nadeel vond ik dat de kip in gebroken stukken was, waardoor er allemaal splinters in zaten. Bij de eend was dit nog erger. Je kunt wel kipfilet nemen, maar ik vind vlees aan bot meestal lekkerder. Alleen waarom niet gewoon hele drumsticks? Maar misschien hoort het wel zo bij roti.
pi_163247842
Is inderdaad vaker zo, echt van die raffelbrokken...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_163248091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2016 18:58 schreef opperkleurder het volgende:
het frietkot van Sergio Herman
Treurig. Van eerlijke friet een soort haute-cuisine willen maken. Met bijbehorende hoge prijzen en luttele hoeveelheden. Ik schat het bakje op hooguit 10 frietjes. De rest daar bovenop is hoogdravende vergezochte onzin. Sergio zal de ballen wel weer uit zijn pantalon lachen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 23-06-2016 20:24:52 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163248177
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:04 schreef Myraela het volgende:
Maar misschien hoort het wel zo bij roti.
Gewoon een kip aan stukken hakken bespaart arbeidsloon en basismateriaal. Men gebruikt graag het hele beest. Dat hoort bij "authentiek" eten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163248253
En voor die tien frietjes en die prijs vind ik dat er veel te veel saus op zit. Ik heb een hekel aan friet die verzuipt in de saus.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
pi_163248438
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:26 schreef PluisigNijntje het volgende:
En voor die tien frietjes en die prijs vind ik dat er veel te veel saus op zit. Ik heb een hekel aan friet die verzuipt in de saus.
Je kan niet aan de foto zien of het een laag bakje is of een duivels geconstrueerde puntzak die door het servetje gaat. Als dat zo is dan heb ik niets gezegd. ;) En het zou zomaar kunnen dat hij met die limoen-basilicumsaus over de friet een gat in de markt heeft aangeboord. Binnenkort verkrijgbaar bij elk frietkot bij u in de buurt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163248560
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Treurig. Van eerlijke friet een soort haute-cuisine willen maken. Met bijbehorende hoge prijzen en luttele hoeveelheden. Ik schat het bakje op hooguit 10 frietjes. De rest daar bovenop is hoogdravende vergezochte onzin. Sergio zal de ballen wel weer uit zijn pantalon lachen.
Was veel meer dan 10 frietjes, zeker 20.
pi_163248810
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:40 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Was veel meer dan 10 frietjes, zeker 20.
We zullen als we daar een eens komen eens tellen.

Ondertussen betaal je voor dit:

Je kunt culinaire frietjes in een prachtige ambiance. Het interieur is bedacht door Studio Piet Boon en de medewerkers lopen in kleding van Robine Lempers van Fashion for Companies. Er komen in brons gegoten fornuizen van Frederik Molenschot, de servetten krijgen cartoons van Kamagurka en Cor Unum ontwierp handgedraaide keramische potten voor de sauzen.

Voor de poppenkast en niet voor het bakje friet met vergezochte fantasietopping. Iedereen moet dat zelf weten natuurlijk of je daar in mee gaat. Het is niet zo dat er geen alternatief bestaat voor de helft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163248880
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

We zullen als we daar een eens komen eens tellen.

Ondertussen betaal je voor dit:

Je kunt culinaire frietjes in een prachtige ambiance. Het interieur is bedacht door Studio Piet Boon en de medewerkers lopen in kleding van Robine Lempers van Fashion for Companies. Er komen in brons gegoten fornuizen van Frederik Molenschot, de servetten krijgen cartoons van Kamagurka en Cor Unum ontwierp handgedraaide keramische potten voor de sauzen.

Voor de poppenkast en niet voor het bakje friet met vergezochte fantasietopping. Iedereen moet dat zelf weten natuurlijk of je daar in mee gaat. Het is niet zo dat er geen alternatief bestaat voor de helft.
Voor een normaal diepvriesfrietje met saus betaal je ook al snel 3 euro. Dan betaal ik liever een paar euro meer. 5.5 is inderdaad duur, maar goed een lekker broodje heb je ook niet voor dat geld.
pi_163248901
Lekker boeiend. Het is best tof dat iemand een keer wat anders probeert met iets zo simpels als een patatje. Iedereen snapt heus wel dat het een stuk duurder is dan een normaal patatje.
pi_163248916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:53 schreef opperkleurder het volgende:
een lekker broodje heb je ook niet voor dat geld.
Bij de toko wel twee hoor. :9
pi_163248932
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:53 schreef Myraela het volgende:
het een stuk duurder is dan een normaal patatje
Het is een normaal patatje. Alleen met pretentie en een dure entourage en rare strooisels en sauzen.
Maar goed. Ook dit zullen we weer normaal moeten gaan vinden om geen ruzie te krijgen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163248958
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is een normaal patatje. Alleen met pretentie en een dure entourage en rare strooisels en sauzen.
Is wel goede friet en een prima portie. Ik was wel vol hoor. En het oog wil ook wat.

Maar goed het staat je vrij om naar Piet Patat op de hoek te gaan.
pi_163248994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:56 schreef opperkleurder het volgende:
Maar goed het staat je vrij om naar Piet Patat op de hoek te gaan.
Dat doe ik ook. Maar ik vind ook dat het geen taboe moet zijn om over dit soort modeverschijnselen de twijfels te ventileren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163249006
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:55 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is een normaal patatje. Alleen met pretentie en een dure entourage en rare strooisels en sauzen.
Maar goed. Ook dit zullen we weer normaal moeten gaan vinden om geen ruzie te krijgen. :)
De gemiddelde patatzaak verkoopt baggerpatat, dat is de standaard. Dus voor een beetje goede patat zou ik zo al extra betalen. Als je dan 2 euro extra moet betalen om eens wat anders te eten dan mayonaise (waar je meestal fritessaus krijgt), dan zie ik het probleem niet.
pi_163249047
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

De gemiddelde patatzaak verkoopt baggerpatat, dat is de standaard. Dus voor een beetje goede patat zou ik zo al extra betalen. Als je dan 2 euro extra moet betalen om eens wat anders te eten dan mayonaise (waar je meestal fritessaus krijgt), dan zie ik het probleem niet.
Voor 0,75 cent minder krijg je een meer normalere saus, o.a. echt mayo, peper, pinda en bernaise
pi_163249111
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

De gemiddelde patatzaak verkoopt baggerpatat, dat is de standaard. Dus voor een beetje goede patat zou ik zo al extra betalen. Als je dan 2 euro extra moet betalen om eens wat anders te eten dan mayonaise (waar je meestal fritessaus krijgt), dan zie ik het probleem niet.
Is ook weer waar. Ik ga er geen halszaak van maken. Maar een goede patat/friet kan men ook maken zonder de 3e alinea uit #178. Dat kost ook een vermogen waar de patat niet beter van wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163249139
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:02 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Is ook weer waar. Ik ga er geen halszaak van maken. Maar een goede patat kan men ook maken zonder de 3e alinea uit #178. Dat kost ook een vermogen waar de patat niet beter van wordt.
De beste friet haal je nog altijd op het Jourdanplein in Brussel. Een simpele kiosk waar je buiten in de rij staat. Maar een goede Andalouse of tartaarsaus is in Nederland nauwelijks te vinden.
pi_163249355
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:04 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

De beste friet haal je nog altijd op het Jourdanplein in Brussel. Een simpele kiosk waar je buiten in de rij staat. Maar een goede Andalouse of tartaarsaus is in Nederland nauwelijks te vinden.
Patat/Friet is geen culinair hoogstandje natuurlijk. Als men echte reepjes aardappel gebruikt en goede (als in niet ranzige) olie. Met een beetje zout en lekkere mayonaise is ie eigenlijk niet voor verbetering vatbaar. En dat snappen ze in hun frietkotjes bij onze Zuiderburen uitstekend. Waar ik dan weer denk dat Sergio een heel andere insteek heeft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:39:59 #190
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163250092
De beste friet die ik ooit gehad heb was de friet zuurvlees van Beluga op t Preuvenemint in Maastricht een jaar of 5 geleden. Als Hans besluit om een friettent te openen sta ik vooraan.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 23 juni 2016 @ 21:41:03 #191
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163250123
Zit niet te zeiken over 5,5 euro man. Dat is geen haute-cuisine prijs. Ik betaal dat zo ongeveer voor een zak chips bij een tankstation. Een frietje bij de Efteling zal vast niet (veel) goedkoper zijn.
pi_163250213
Zeker Golden Wonder chips.
pi_163250533
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:41 schreef RobinOok het volgende:
Zit niet te zeiken over 5,5 euro man.
Bedoel je mij vrouw?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163250545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:44 schreef Tem het volgende:
Zeker Golden Wonder chips.
:)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163250582
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Voor 0,75 cent minder krijg je een meer normalere saus, o.a. echt mayo, peper, pinda en bernaise
Een "normale " saus.

Echt hè; iets nieuws en innovatiefs doen stuit in Nederland altijd op zulke reacties.

Alles moet maar " normaal " zijn. Het mag niet van de standaard afwijken en al helemaal niet " duur " zijn :')

Ik vind het juist leuk dat Sergio het frietje eens anders bekijkt. Het ziet er goed uit. Ik ga het zeker proberen.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:02:20 #196
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163250779
Ik vind t vooral jammer dat t zo ver weg ligt. Maar mocht ik een keer in de buurt zijn ga ik er zeker langs.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:18:16 #197
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163251269
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Bedoel je mij vrouw?
Ja, gij ja!
pi_163251582
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:41 schreef RobinOok het volgende:
Een frietje bij de Efteling zal vast niet (veel) goedkoper zijn.
Laster! :{w

¤2,80 :7
Inclusief één saus naar keuze, overigens.
Let me see you stripped down to the bone
pi_163251625
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:18 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, gij ja!
Dan weet ik dat.
Het was niet eens zozeer de prijs. En je moet de prijs natuurlijk niet gaan vergelijken met de prijs van een zak sjips bij de benzinepomp. Het heeft beide zeer zijdelings met aardappel te maken maar daar houdt het mee op. Mijn bezwaar is niet eens zozeer de prijs. Maar ik lees over die "bronzen" ovens en kekke outfitjes en designerservetjes en een "Piet Boon" interieur en "handgedraaide keramische potten". En dan ga ik zo'n beetje rekenen en dan concludeer ik dat er dan verdomd weinig budget overschiet voor het basismateriaal (kurk aardappel) waar het in de kern eigenlijk om draait. Dus hoe we tot de conclusie komen dat het "goed" is is beyond me. Daar mag ik graag over zeuren. Het sop is de kool niet waard en elders wordt ook meuk verkocht zonder de entourage, maar toch: zoiets zit me niet lekker. En ik houd van (een beetje) zeuren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:31:52 #200
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163251695
Ja, je mag best zeuren, maar niet over de prijs.
pi_163251796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:31 schreef RobinOok het volgende:
Ja, je mag best zeuren, maar niet over de prijs.
Echt duur is het nou ook weer niet. Waar hebben we het nou eigenlijk over. :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163251814
Dure frietjes?
pi_163251866
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:35 schreef Tem het volgende:
Dure frietjes?
Ga ze nou eerst maar eens proeven. Dan lul je wel anders.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:46:45 #204
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163252193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Echt duur is het nou ook weer niet. Waar hebben we het nou eigenlijk over. :D
Over die bullshit eromheen.
Maar ja, zonder schijnt/lijkt niet te kunnen.
pi_163252339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:31 schreef RobinOok het volgende:
Ja, je mag best zeuren, maar niet over de prijs.
5.50 euro is gewoon een belachelijke prijs. Daar kun je in Vlaanderen 4 volwassen ziek laten eten aan de friet.
pi_163252399
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:46 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Over die bullshit eromheen.
Maar ja, zonder schijnt/lijkt niet te kunnen.
In de Belgique wel. Met een wrakkig kot en superieure friet en saus.
Maar goed. We gaan of-topic omdat we er beiden nog niet zijn geweest.
De presentatie is mooi en zien eten doet eten, dus als ik in de gelegenheid kom zal ik het zeker proberen en Sergio de groeten doen van iedereen. En hem zeggen dat het nieuw en revolutionair is en dat den Ollander altijd even de kat uit de boom kijkt. Maar dat heeft hij inmiddels wel gemerkt hoop ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 22:56:29 #207
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163252555
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:51 schreef MCH het volgende:

[..]

5.50 euro is gewoon een belachelijke prijs. Daar kun je in Vlaanderen 4 volwassen ziek laten eten aan de friet.
Onzin. Daar krijg je in vlaanderne ook gewoon maar 2 friet met saus voor.

Zompige aaneengeplakte friet, gefuseerd met het papier waarin ze verpakt worden trouwens. Tyfuslekker, dat dan weer wel.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163252592
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:56 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Onzin. Daar krijg je in vlaanderne ook gewoon maar 2 friet met saus voor.

Zompige aaneengeplakte friet, gefuseerd met het papier waarin ze verpakt worden trouwens. Tyfuslekker, dat dan weer wel.
1 normale friet in Vlaanderen kun je minstens twee personen mee voeren. Ik maak altijd weer die fout. :P
pi_163252787
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:56 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Onzin. Daar krijg je in vlaanderne ook gewoon maar 2 friet met saus voor.

Zompige aaneengeplakte friet, gefuseerd met het papier waarin ze verpakt worden trouwens. Tyfuslekker, dat dan weer wel.
Je beschrijft nu trouwens vieze Britse friet. In papier verpakte friet? Gewoon 2 keer gebakken, lekker krokant en smeuïg van binnen en in een proper kartonnen bakje.
pi_163252800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:57 schreef MCH het volgende:

[..]

1 normale friet in Vlaanderen kun je minstens twee personen mee voeren. Ik maak altijd weer die fout. :P
Gewoon 1 friet voor u en uw lief. Pure romantiek.

Ik lees daar trouwens niets over superieure olie of Operdoezer Ronde of ander prachtig basismateriaal waar een echte kok het graag over heeft. Alleen over de entourage. En daar smaakt de friet niet perse beter door. Ieder stukje luxe interieur en aanstellerij gaat per definitie ten koste van de friet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163253260
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 21:56 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik vind het juist leuk dat Sergio het frietje eens anders bekijkt.
En zich afvraagt: wat heeft het frietje ons te zeggen? En hoe valt dit in te passen in de Hollandse "frietbeleving". Wat dat betreft is het wel een geniaal mannetje. Maar mijn bezwaar is dat hij het vooral zoekt in de entourage en niet in het basismateriaal. Ik vind zo'n "concept" meer iets voor een charlatan dan voor iemand die oprecht van goed voedsel houdt en het beste voor heeft met klandizie die deze insteek heeft. M.a.w. die betalen de hoofdprijs voor een illusie en niet voor superieure frites.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:33:08 #212
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163253803
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:02 schreef MCH het volgende:

[..]

Je beschrijft nu trouwens vieze Britse friet. In papier verpakte friet? Gewoon 2 keer gebakken, lekker krokant en smeuïg van binnen en in een proper kartonnen bakje.
Friet in Vlaanderen is niet krokant. En wordt verpakt in papier.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163253824
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:33 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Friet in Vlaanderen is niet krokant. En wordt verpakt in papier.
Wat een onzin. Het komt overal in bakjes.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:34:00 #214
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163253826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 22:57 schreef MCH het volgende:

[..]

1 normale friet in Vlaanderen kun je minstens twee personen mee voeren. Ik maak altijd weer die fout. :P
En nee. Ook in België is 1 normale friet gewoon net genoeg voor 1 normaal persoon.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:34:15 #215
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163253835
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:33 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het komt overal in bakjes.
En dat bakje wordt ingepakt in papier.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163253913
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:34 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

En dat bakje wordt ingepakt in papier.
Wat zit je toch een boel te kletsen. Waarom haal je opeens de verpakkingswijze erbij als je het opeet in het frietkot. En hoezo niet krokant?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2016 23:38:17 ]
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:43:58 #217
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163254089
Ja, want TV koks staan erom bekend dat ze de friet precies zo maken als in t frietkot.

Belgische friet hoort niet krokant te zijn. En is dat ook niet.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163254127
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:43 schreef MutedFaith het volgende:
Belgische friet hoort niet krokant te zijn
Jij bent volgens mij in de war met de Engelse variant, lekker "zompig" gedrenkt in azijn.
Of de patat van de Chinees. Die is niet krokant en smaakt altijd zo lekker naar vis en andere zaken die gebakken zijn in die olie.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 23 juni 2016 @ 23:52:20 #219
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_163254305
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Jij bent volgens mij in de war met de Engelse variant, lekker "zompig" gedrenkt in azijn.
Of de patat van de Chinees. Die is niet krokant en smaakt altijd zo lekker naar vis en andere zaken die gebakken zijn in die olie.
Ik ben helemaal nergens mee in de war.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_163254332
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:52 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik ben helemaal nergens mee in de war.
Koppig ventje. :')
pi_163254360
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 23:52 schreef MutedFaith het volgende:

[..]

Ik ben helemaal nergens mee in de war.
Dat is altijd mooi om zoiets zeker te weten. Jij kent je adresjes voor de lekkere slappe friet en anderen hetzelfde voor de krokante variant. No Span.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163254387
Ik moet wel zeggen dat de Chinezen nu ook frietkotten overnemen in Vlaanderen. Dan merk je toch gelijk het verschil. -O-
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:03:56 #223
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_163254547
Broodje Kroket bij Fred Kroket op Graspop Metal Meeting.

Zou weer halen, duur is het toch wel op een festival.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_163254573
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:03 schreef Dagoduck het volgende:
Broodje Kroket bij Fred Kroket op Graspop Metal Meeting.

Zou weer halen, duur is het toch wel op een festival.
Op metalfestivals doen ze sowieso toch niet aan hipsterverantwoorde maaltijden? :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2016 00:09:05 ]
  vrijdag 24 juni 2016 @ 00:12:23 #225
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_163254754
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 00:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Op metalfestivals doen ze sowieso toch niet aan hipsterverantwoorde maaltijden? :P
Er was wel een pleintje met food trucks, ergens weggestopt aan het begin. Daarnaast was er heel veel keus in eten, meer dan ik ooit op een festival heb gezien (Pinkpop, RockWerchter, Pukkelpop).

Op Into The Grave in Leeuwarden in augustus heb je gewoon een frietkraam en dat is het, geen gezeik.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 24 juni 2016 @ 01:52:33 #226
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163256402
Rectificatie : ik moet dat van de Efteling terugnemen. Friet in de Efteling is niet duur.
pi_163256520
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 01:52 schreef RobinOok het volgende:
Rectificatie : ik moet dat van de Efteling terugnemen. Friet in de Efteling is niet duur.
Straks krijg je Holle Bolle Gijs achter je aan!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 24 juni 2016 @ 12:47:39 #228
221912 minilot
Nancy boy
pi_163265109
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 01:52 schreef RobinOok het volgende:
Rectificatie : ik moet dat van de Efteling terugnemen. Friet in de Efteling is niet duur.
En zo is het. :Y)

Goed mensen, terug naar de recensies nu maar. Thanks! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_163272808
3 pagina's over 1 friet/patatje :')
pi_163273292
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2016 19:06 schreef Pap89 het volgende:
3 pagina's over 1 friet/patatje :')
Belangrijk onderwerp. Was ietsje meer dan 1 pagina.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163273386
Is ook geen sinecure om dat onderwerp te bespreken.
  zaterdag 25 juni 2016 @ 12:18:32 #232
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163285411

Restaurant Quartier Du Port


Vroeger hadden we het restaurant Parkhotel voor als we te laat besloten uit eten te willen op een vrijdag of zaterdag. Altijd plek, zelfs in de tuin. Maar ja, daar heeft de dure hipsterigheid het overgenomen, dus dat adres zijn we kwijt. Over blijft Quartier du Port. Een restaurant waarvan ik ook nooit begrepen heb waarom er vaak zo weinig klanten zijn. Maar goed, fijn voor ons! Want gisteravond hebben we er lekker gegeten, zomaar, op vrijdag, in de tuin.

Twee voorgerechtjes en een hoofdgerecht. Asperges met parmezaan, zwaardvis met limoenmayonaise en lamsnek met groentjes. Gewoon allemaal lekker, voor 32,50. Gekoelde pinot noir erbij, helemaal goed! ^O^

Prijs : 3-gangen menu is 32,50, flesje pinot was 32 euro
Cijfer : 8,5 / 10
pi_163285745
Oe wat lekker allemaal zo op de bonnefooi!

[ Bericht 2% gewijzigd door Blues op 25-06-2016 15:49:47 ]
pi_163285772
Ziet er goed uit, zeker voor die prijs
  zaterdag 25 juni 2016 @ 15:59:11 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163289169
Oe klinkt goed en ziet er goed uit ^O^ :Y)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 25 juni 2016 @ 17:24:59 #236
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163290773
Kan ik al commissie gaan vragen daar :)
Eerlijkheid gebied te zeggen dat het niet altijd zo goed is natuurlijk. Maar ja, dat geldt voor de meeste restaurants. Ook bij onze favoriet Jim is niet altijd alles even lekker of bijzonder.
pi_163350588
Vandaag bij "Frites Atelier Amsterdam" in Den Haag geweest. Kon het niet laten om deze nieuwe zaak van Sergio Herman even uit te proberen. Zowel snackbar als sterrentent dus eigenlijk. ;)

Het kleine zaakje (er is geen zitmogelijkheid bijvoorbeeld) is te vinden in de Venestraat. De branding is tot in het absurde doorgevoerd en álles is custom made en voorzien van het logo. Het fornuis, de porseleinen sauspotten, de mozaïekvloer, de servetten van Kamagurka.... Daar is veel werk in gaan zitten.

Ik had de "Saison Speciale" met tomaat, parmezaanse kaas, limoen en basilicum(saus). Was erg lekker! Maar zou er niet speciaal voor omrijden in het vervolg. :)








  maandag 27 juni 2016 @ 20:44:09 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163350772
Frans, Nederlands en Engels op de menukaart.... make up your fucking mind :')

Leuk concept op zich, maar te ver doorgevoerd wat mij betreft. En stom dat je niet gewoon even kan zitten, sta je daar alsnog als pauper je high class Amsterdamse (?) friet staand op te knagen....
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163351031
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:44 schreef Molo het volgende:
Frans, Nederlands en Engels op de menukaart.... make up your fucking mind :')

Leuk concept op zich, maar te ver doorgevoerd wat mij betreft. En stom dat je niet gewoon even kan zitten, sta je daar alsnog als pauper je high class Amsterdamse (?) friet staand op te knagen....
Ja nu je het zegt. :D

Er zijn buiten wel 2 kleine bankjes tegen de gevel trouwens.

Edit: Ik zie nu pas dat opperkleurder er al was geweest en er al een uitgebreide/verhitte discussie is ontstaan :D _O-

Excuses voor het opnieuw oprakelen dan. :P

En over de hoeveelheid die er in het bakje zit: die was echt dik in orde!

[ Bericht 9% gewijzigd door Tourniquet op 27-06-2016 21:02:52 ]
  maandag 27 juni 2016 @ 20:55:21 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163351287
Ik ben voor goeie patat hoor (in Den Haag is het geen friet :P ), maar waarom moet het altijd weer zo idioot ver doorgevoerd worden... nah ja, niet mijn ding dus geloof ik ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 27 juni 2016 @ 21:12:17 #241
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163352175
Frietatelier Amsterdam in Den Haag? Dapper.
Vrag me af of zo zoietsook zouden openen in R'dam.
Vanwege de naam alleen zou ik al nooit gaan.
  maandag 27 juni 2016 @ 21:16:17 #242
300082 roos85
JUICHEN!
pi_163352335
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:12 schreef RobinOok het volgende:
Frietatelier Amsterdam in Den Haag? Dapper.
Vrag me af of zo zoietsook zouden openen in R'dam.
Vanwege de naam alleen zou ik al nooit gaan.
Wel als het patatatelier heet?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_163352344
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:12 schreef RobinOok het volgende:
Frietatelier Amsterdam in Den Haag? Dapper.
Vrag me af of zo zoietsook zouden openen in R'dam.
Vanwege de naam alleen zou ik al nooit gaan.
quote:
OUR NAME
Het idee voor onze Ateliers is ontstaan in Amsterdam. Vandaar de naam. Bovendien is de hoofdstad de locatie van onze flagshipstore die later dit jaar opent. Daarnaast hebben we internationale ambitie: we willen graag een stukje Nederland naar het buitenland brengen.
En Rotterdam staat niet op de kaart

http://www.fritesatelieramsterdam.com/

AMSTERDAM
(COMING SOON)

ARNHEM
(COMING SOON)

DEN HAAG
Venestraat 7
2511 AR Den Haag


UTRECHT
  maandag 27 juni 2016 @ 21:18:22 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_163352399
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

[..]

En Rotterdam staat niet op de kaart

http://www.fritesatelieramsterdam.com/

AMSTERDAM
(COMING SOON)

ARNHEM
(COMING SOON)

DEN HAAG
Venestraat 7
2511 AR Den Haag

UTRECHT
Daar is Bram denk ik ook iets te overheersend voor, en daarnaast de Pomm's en andere luxere patatboeren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_163356978
Heel die "hype" om van junkfood een culinair dingetje te maken, burgers/hotdogs/patat/frituursnacks/pizza etc etc

Ugh
  maandag 27 juni 2016 @ 23:09:06 #246
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163357131
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

[..]

En Rotterdam staat niet op de kaart
Verstandig. Denk dat het echt niet zou werken hier. Er zijn grenzen.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 23:11:21 #247
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163357204
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:16 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wel als het patatatelier heet?
Tuurlijk. Frites :') :')
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 27 juni 2016 @ 23:18:42 #248
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163357467
quote:
10s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:16 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wel als het patatatelier heet?
Nee, dat zou ik raar vinden, aardappelatelier. Dan zou ik meer verwachten dan alleen friet.
pi_163358422
quote:
1s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:09 schreef RobinOok het volgende:

Verstandig. Denk dat het echt niet zou werken hier. Er zijn grenzen.
Even los van wat Robin bedoelt (verdedig Rotterdam tegen al dat hipster gedoe!) denk ik dat het economisch en culinair niet zou werken omdat wij al genoeg goede patat outlets hebben en Rotterdam zit niet te wachten op een sterrenchef die even denkt met wat hocus pocus (goede naam vooral en "weet je wel wie ik ben") de gemiddelde Rotterdammer binnen te halen. Missschien voor even maar op den lange duur ben je ten dode opgschreven.

quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 21:18 schreef Molo het volgende:

Daar is Bram denk ik ook iets te overheersend voor, en daarnaast de Pomm's en andere luxere patatboeren
Kijk,wat zei ik.... *)

quote:
Hmmm...daar zou ik dus niet voor gaan uiteten.

Eerste gerecht,mwah,oke...kan ik ook thuis bereiden. Tweede gerecht moet je niet in dit soort toko's eten want je kan op je vingers natellen dat de vis altijd wat mankeert omdat het geen kabelkauw oid is,een vissoort die men meestal in dit soort keukens is gewend als het bereiding betreft. Daarnaast heeft men (om het gerecht er voller uit te laten zien) net zo als met de carpaccio voorgerechten er een berg groenvoer opgedaan dat natuurlijk weinig toevoegt dan pure optische vulling. Ik vind tot slot de lam er te krokant ( iets te droog) uitzien en de jus te glazig maar kan natuurlijk de lichtval en wijze hoe de foto is genomen,zijn.
  Moderator maandag 27 juni 2016 @ 23:55:16 #250
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_163358584
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:48 schreef Iwanius het volgende:

Tweede gerecht moet je niet in dit soort toko's eten want je kan op je vingers natellen dat de vis altijd wat mankeert omdat het geen kabelkauw oid is,een vissoort die men meestal in dit soort keukens is gewend als het bereiding betreft.
Er zijn zoveel goede vissoorten naast kabeljauw. Persoonlijk vind ik een gebakken visje van heek zelfs lekkerder dan kabeljauw bijvoorbeeld :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 juni 2016 @ 07:46:56 #251
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163384381
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:48 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hmmm...daar zou ik dus niet voor gaan uiteten.

Nee, is ook inderdaad niks voor jou. :)
Hou jij het maar bij je dagelijks bord soep met dumplings en chum soi. Is beter voor iedereen. :P
pi_163434434
Nou nou, dat klink ook niet echt aardig naar Iwa toe. Beetje op je teentjes getrapt?
  vrijdag 1 juli 2016 @ 16:25:24 #253
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163438153
Nee hoor, helemaal niet. Maar het is gewoon echt niks voor hem.
Wij gaan er eten zoals hij ergens een kom soep eet, denk ik. Niet om uit uit te gaan, maar om onze buikjes te vullen. Alleen wil ik dan liever dit eten ipv een kom noodles.
pi_163438259
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:39 schreef Tourniquet het volgende:
Vandaag bij "Frites Atelier Amsterdam" in Den Haag geweest. Kon het niet laten om deze nieuwe zaak van Sergio Herman even uit te proberen. Zowel snackbar als sterrentent dus eigenlijk. ;)

Het kleine zaakje (er is geen zitmogelijkheid bijvoorbeeld) is te vinden in de Venestraat. De branding is tot in het absurde doorgevoerd en álles is custom made en voorzien van het logo. Het fornuis, de porseleinen sauspotten, de mozaïekvloer, de servetten van Kamagurka.... Daar is veel werk in gaan zitten.

Ik had de "Saison Speciale" met tomaat, parmezaanse kaas, limoen en basilicum(saus). Was erg lekker! Maar zou er niet speciaal voor omrijden in het vervolg. :)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een triest hipstergedoe weer. Echt alles moet tegenwoordig een 'beleving' zijn. 8)7
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_163438312
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:04 schreef Pap89 het volgende:
Heel die "hype" om van junkfood een culinair dingetje te maken, burgers/hotdogs/patat/frituursnacks/pizza etc etc

Ugh
Op het gevaar af dat het straks weer 6 pagina's over culinaire peperdure friet gaat zeg ik "Ugh" met je mee. Dit staat mij ook ontzettend tegen. Maar het draait als een tierelier dus veel medestanders hebben we niet. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163438315
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 23:04 schreef Pap89 het volgende:
Heel die "hype" om van junkfood een culinair dingetje te maken, burgers/hotdogs/patat/frituursnacks/pizza etc etc

Ugh
De hype om van hamburgers en friet junkfood van te maken heeft juist veel te lang geduurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_163438348
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2016 20:39 schreef Tourniquet het volgende:
Vandaag bij "Frites Atelier Amsterdam"
Complimenten voor de retescherpe contrastrijke foto's. Doen telefoons dat zo goed tegenwoordig?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163439393
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 16:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Complimenten voor de retescherpe contrastrijke foto's. Doen telefoons dat zo goed tegenwoordig?
Ja, gemaakt met iPhone 6 :)
  zaterdag 2 juli 2016 @ 14:30:31 #259
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163458089
Lunchroom Iety op de 2e Middellandstraat 27, hoek Heemraadssingel. Net open en dat is te merken, het duuuuuuurde en duuuuurde. Broodje ragout (bleek stoofvlees in tomatensaus) en broodje pulled pork (4 stukjes). Niet op een broodje, maar met 4 stukje geroosterd brood. Het was niet vies, maar toch niet helemaal zoals je zou verwachten als je een broodje bestelt.

Cijfer : 7-
Prijs : 7,60 + 7,50 voor de broodjes, 2x2,75 voor een glas muntthee en gemberthee. De gemberthee was een glas warm water met daarin een paar brokjes verse gember.

Had geen fototoestel bij me en telefoon ook vergeten. Hadden ze mooi geluk mee! :-)
We dachten nog, zullen we Iwanius op ze afsturen?! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door RobinOok op 02-07-2016 14:35:54 ]
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:40:06 #260
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_163459591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Lunchroom Iety op de 2e Middellandstraat 27, hoek Heemraadssingel. Net open en dat is te merken, het duuuuuuurde en duuuuurde. Broodje ragout (bleek stoofvlees in tomatensaus) en broodje pulled pork (4 stukjes). Niet op een broodje, maar met 4 stukje geroosterd brood. Het was niet vies, maar toch niet helemaal zoals je zou verwachten als je een broodje bestelt.

Cijfer : 7-
Prijs : 7,60 + 7,50 voor de broodjes, 2x2,75 voor een glas muntthee en gemberthee. De gemberthee was een glas warm water met daarin een paar brokjes verse gember.

Had geen fototoestel bij me en telefoon ook vergeten. Hadden ze mooi geluk mee! :-)
We dachten nog, zullen we Iwanius op ze afsturen?! :P
ik mis espresso dates nog steeds op dat hoekje ;(

Iety heeft wel een beter terras, maar volgens mij werken er geen mensen met horeca ervaring :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 15:47:04 #261
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163459739
Zo zagen ze er in ieder geval niet uit nee. Meer als vrienden die gestrikt waren om te helpen bij de opstart. Of zoiets. Durfde bijna niet te vragen of we iets bij die man konden bestellen. :D
pi_163460463
"Robert - Medewerker bediening

Robert heeft jaren bij de bank gewerkt waar hij de relaties met de expats verzorgde. Tussendoor heeft hij de kunstacademie gedaan en zich ontwikkelt tot binnenhuisarchitect. Robert heeft een grote liefde voor latin dansen en voor lekker eten. Zijn heerlijke saté staat bij ons op het menu. "

http://www.iety.nl/Medewerkers/

:')

Niets voor mij zo te lezen.
pi_163460559
Ik zat het ook te lezen. Klinkt mij allemaal ook iets te creabea zweverig.
pi_163460652
Gelukkig is Agnesz zich naast bediening ook aan het ontwikkelen tot singer/songwriter

Whaha.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 16:56:37 #265
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_163461326
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 16:27 schreef Tem het volgende:
Gelukkig is Agnesz zich naast bediening ook aan het ontwikkelen tot singer/songwriter

Whaha.
nou dan komt het allemaal goed _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 17:07:59 #266
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_163461665


In navulling van velen, voor mij ook een frietje speciaal a la Sergio Herman

Er stond een kleine rij tot net buiten toen ik aan kwam lopen maar ik was heel vlot aan de beurt. Het is het Starbucks concept met betalen en je naam zeggen, ze schrijven het alleen niet (fout) op, dus dat scheelt.

Ik vond de friet echt heel lekker! Had zelf nooit een berg parmezaan over mijn friet geraspt maar samen met het tomatenpoeder, limoenrasp en een flinke portie basilicum mayonaise was het erg lekker! Friet perfect krokant. Ik vond het wel erg machtig, wellicht door de kaas erbij, en ik kon het dan ook niet helemaal op. Je krijgt waar voor je geld! De moeite waard om te proberen zou ik zeggen
:Y)
pi_163464238
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Lunchroom Iety op de 2e Middellandstraat 27.
We dachten nog, zullen we Iwanius op ze afsturen?! :P


Look out what you're wishing. Review volgt!
  zaterdag 2 juli 2016 @ 19:11:50 #268
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163464347
Hahahahahhaa, cool! :D
Volgens mij precies hetzelfde tafeltje, namelijk die met de pot verlepte gras.
Bij de andere tafeltjes had het gras wel water gehad. Of misschien had iemand dit potje cola gevoerd. ;)
pi_163465348
Haha, dit is wel briljant hoor.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:09:53 #270
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_163465886
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:05 schreef Iwanius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Look out what you're wishing. Review volgt!
fietste net langs. Hij was al dicht :?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_163466403
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:47 schreef Tem het volgende:
Haha, dit is wel briljant hoor.
Rotterdamse incrowd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_163466499
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Rotterdamse incrowd.
Ja, het aantal Rotterdamse etablissementen is wel hoog in deze reeks.
pi_163466518
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, het aantal Rotterdamse etablissementen is wel hoog in deze reeks.
Ja. Jammer.
Make my day!
pi_163466533
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ja. Jammer.
Meer posten dan. :P
pi_163466597
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, het aantal Rotterdamse etablissementen is wel hoog in deze reeks.
Ik vind dat wel goed hoor. En te vermijden als dat nodig is door de natuurlijke afstand. Maar het wordt wel steeds beter en gezelliger daar. Prima stadje.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:51:29 #276
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_163466973
Oh, een topic.

Gister uit eten geweest bij La Salute, Rotterdam.

Als voorgerecht pikante mossels en als hoofdgerecht een Dorade in zeezout.

Gewoon een Google plaatje, maar zo'n gerecht bedoel ik. Dat ding werd voor je op tafel in de fik gezet (lees: "VIVA ITALIA" en woesh grote vlam) en open getikt met een hamer.

Nou goed. Het personeel was super en er werd heerlijk chaotisch Italiaans gepraat. Sfeer was ook top.

10/10
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_163467061
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:51 schreef richolio het volgende:
La Salute, Rotterdam.
Geen bewijs meer nodig. Het gebeurt in Rotterdam. Verhuisplannen...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 2 juli 2016 @ 20:57:45 #278
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163467173
Rotterdam is al jaaaaren culinaire hoofdstad.
Geen last van tourist traps. Dat is het probleem in A'dm, daar is de horeca lui.
pi_163478225
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 19:47 schreef Tem het volgende:
Haha, dit is wel briljant hoor.
Iwanius zijn ervaringen bij Iety Rotterdam.
  maandag 4 juli 2016 @ 21:56:38 #280
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_163522189
Voorpret: komende zondag naar Yama, vieren dat m'n meissie en ik ondertussen al twee jaar samenwonen en geen servies naar elkaar hebben gesmeten O+
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_163522499
Je zal niet teleurgesteld worden is mij aan alle kanten al verzekert.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2016 20:51 schreef richolio het volgende:
Oh, een topic.

Gister uit eten geweest bij La Salute, Rotterdam.

Als voorgerecht pikante mossels en als hoofdgerecht een Dorade in zeezout.



10/10
La Salute ken ik nog niet en nu wel. Apart dat je het een 10 uit 10 geeft want dit gerecht is al zo oud, als de weg naar Rome. Ook heel simpel te bereiden als je weinig om handen hebt. Mits goed gedaan is het erg lekker zo. Er zijn trouwens een hoop variaties hierop dus bijzonder voor een cijfer 10 is het voor mij zeker niet en duur moet het ook niet zijn.

[ Bericht 88% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 22:09:29 ]
pi_163522665
*oeps* delete maar mods.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2016 22:09:18 ]
  maandag 4 juli 2016 @ 22:51:20 #283
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_163524186
quote:
6s.gif Op maandag 4 juli 2016 22:04 schreef Iwanius het volgende:
Je zal niet teleurgesteld worden is mij aan alle kanten al verzekert.

[..]

La Salute ken ik nog niet en nu wel. Apart dat je het een 10 uit 10 geeft want dit gerecht is al zo oud, als de weg naar Rome. Ook heel simpel te bereiden als je weinig om handen hebt. Mits goed gedaan is het erg lekker zo. Er zijn trouwens een hoop variaties hierop dus bijzonder voor een cijfer 10 is het voor mij zeker niet en duur moet het ook niet zijn.
Neem die 10/10 maar met een korreltje zout hoor (snap je). Ik zat nog in beetje in the heat of the moment, omdat ik het gewoon vooral zo leuk vond daar.

Op vakantie heb ik dit gerecht ook al eens eerder gehad, en dat was ook heel prima, maar deze vis was wel erg goed bereid moet ik zeggen. :) Het werd geserveerd met een bakje olijfolie (een mengsel van olijfolie en nog een paar andere dingen.. Weet helaas niet meer precies wat), wat je over de vis deed. Dat gaf het nog wel iets extra's.

Zie die 10/10 maar als een cijfer voor de hele beleving. Maar als ik echt eerlijk een cijfer moet geven, dan geef ik La Salute een 8,8. :P

Ik zal voortaan wel wat genuanceerder raten.

Ossenhaas was ook erg lekker en achteraf een Scroppino die voor je neus werd "bereid" (al is dat natuurlijk niet zo heel moeilijk.)
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 juli 2016 @ 23:31:10 #284
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_163525162
wij waren eten bij pizza bande in St.pauli Hamburg.
Nr.6 van ruim 3200 restaurants in Hamburg.
Het was wel lekker maar dat was het ook wel. Wat een stomme tent
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_163525415
Zondag met 3 volwassenen en 3 kinderen gegeten bij Dengh (Den Engh, ridderhofstad sinds 1536) in Terwijde (Utrecht). Op het terras in de zon (wat later schaduw werd).
http://www.dengh.nl

Lekker op loopafstand van thuis. Dus geen probleem met een wijntje. Het is een lokaal restaurant, in een oud pand. Je kunt er met kinderen heerlijk pannenkoeken eten, of lunchen met boeren-tosti's. Maar de kaart heeft ook andere, volwassenere, gerechten.

Er zijn twee speeltuinen: een voor de kleintjes en een voor de wat groteren.
Het restaurant ligt wel heel mooi in het groen. Je hebt niet de indruk in een Vinex-wijk te zijn. Het Maximapark is sowieso erg mooi.
Reserveren hoeft vaak niet, omdat het merendeel van de mensen vaak naar Annafora gaat, en niet in dit deel van het park komt. Stil is het er overigens nooit.
Daarom is het er heerlijk vertoeven.


De kinderen hadden een pannenkoeken-arrangement (2 gangen).
De volwassen gingen ook voor 2 gangen: vis en kaas.

De portie van de pannenkoek was prima.
Maar het 'volwassen-menu' was wat aan de kleine kant.



Schelvis met lamsoren.
Daarbij wel een goede portie Vlaamse frieten met huisgemaakte mayo.



Dessert. Vijf Nederlandse kazen met toebehoren.

Gedronken is: drie locale appelsappen door de kinderen. Bier en een flesje witte wijn door de volwassenen. Afgesloten met koffie en toebehoren en rode wijn.

Totale kosten: 128 euro (135 inc fooi).
Cijfer: 7,5
Heerlijke ambiance, juist als je met kinderen wat meer wil dan alleen pannenkoeken.
Maar nogmaals: hoofdgerecht was iets aan de kleine kant. Smaak en versheid was prima.
Het kaasplateau was erg goed: divers van smaak, mooi opbouwend, en leuk dat het Nederlands is.

Kom ik er vaker?
Ik lunch er zo eens in de maand, op een vrije middag, met m'n dochter van 4.

[ Bericht 6% gewijzigd door agter op 05-07-2016 01:19:35 ]
Make my day!
pi_163528428
quote:
Wat moeten die twee stompjes voorstellen?
pi_163528501
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:03 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Wat moeten die twee stompjes voorstellen?
Ziet er uit als geroosterde wortel
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:56:27 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_163532869
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:03 schreef rmrt2010 het volgende:

Wat moeten die twee stompjes voorstellen?
Lijkt mij iets van een soort aardappelkroket?
En liggen daar op het bord, behalve die paar lamsoren, gewoon een paar stengels bosui?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_163532902
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 08:03 schreef rmrt2010 het volgende:

[..]

Wat moeten die twee stompjes voorstellen?
Aardappelkroketjes met iets van paprika er doorheen.
Make my day!
pi_163532920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:56 schreef golfer het volgende:

[..]

Lijkt mij iets van een soort aardappelkroket?
En liggen daar op het bord, behalve die paar lamsoren, gewoon een paar stengels bosui?
Ja. Gegrilde bosui. En doperwtjes.
Make my day!
  zaterdag 9 juli 2016 @ 16:12:43 #291
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163623519

Restaurant De Jong


Het werd weer eens tijd voor ons favoriete restaurant De Jong.
En gelukkig is het knol-, mei-, koolraapseizoen voorbij! ;-)
Alles was heerlijk, zelfs de rode bieten bij het baambrugs big.

Vooraf: tarbot met gegrilde augurk, mosselmayonaise, komkommer, indische kers.
Tussen 1 : zachtgegaarde dooier met bloemkool, perzik, paddestoeljes, stukjes amandel en lelie bloemblaadjes.
Tussengerecht 2: met schapenkaas gevuld ravioli met blokjes gerookte aubergine, schijfjes champignon en frisse aalbesjes.
Hoofdgerecht: filet van Baambrugs big met crackling, bieten en rode melde

Prijs: 2 x 4-gangenmenu van 45 euro + 4 gangen x 2 glazen wijn x 6,70 euro of zoiets.
Cijfer: 9/10
pi_163623646
Nice, ziet er allemaal erg kunstig uit. :Y
pi_163623736
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 16:12 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Restaurant De Jong

Het werd weer eens tijd
Ik dacht eigenlijk dat jij meer van een lekker vol bord Mihoen Singapore was.
Wel prachtige foto's weer.

Edit: ik zie op jouw site dat je dit vaker doet. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 16:26:50 #294
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163623810
Dat dacht je dan verkeerd. Ik eet bijna nooit Aziatisch buiten de deur.
pi_163623849
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Dat dacht je dan verkeerd. Ik eet bijna nooit Aziatisch buiten de deur.
Ok mevrouw Ook. Beschouw het als niet geschreven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 16:39:23 #296
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163624095
Vooruit dan. Voor deze keer.
pi_163624125
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 16:39 schreef RobinOok het volgende:
Vooruit dan. Voor deze keer.
O-) Kom ik weer goed weg. Een narrow escape.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 9 juli 2016 @ 23:51:28 #298
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_163632619
Vandaag gegeten bij Bregje in Leiden. Eten was wel aardig (voor de prijs). Bediening was mwah. Ze kwamen twee keer met de verkeerde drankjes en het duurde erg lang tussen de gangen door terwijl het niet bijzonder druk was.
пусть всегда будет солнце
pi_163633155
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 16:12 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Restaurant De Jong


Het werd weer eens tijd voor ons favoriete restaurant De Jong.
En gelukkig is het knol-, mei-, koolraapseizoen voorbij! ;-)
Alles was heerlijk, zelfs de rode bieten bij het baambrugs big.

Vooraf: tarbot met gegrilde augurk, mosselmayonaise, komkommer, indische kers.
Tussen 1 : zachtgegaarde dooier met bloemkool, perzik, paddestoeljes, stukjes amandel en lelie bloemblaadjes.
Tussengerecht 2: met schapenkaas gevuld ravioli met blokjes gerookte aubergine, schijfjes champignon en frisse aalbesjes.
Hoofdgerecht: filet van Baambrugs big met crackling, bieten en rode melde

Prijs: 2 x 4-gangenmenu van 45 euro + 4 gangen x 2 glazen wijn x 6,70 euro of zoiets.
Cijfer: 9/10
Wauw dat is toch ook prachtig om te zien! Zaten jullie buiten?
  zondag 10 juli 2016 @ 01:40:27 #300
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_163634382
Nee, het was net iets te fris. De mensen de wel buiten zaten kwamen na verloop van tijd ook allemaal naar binnen.
pi_163634620
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2016 16:12 schreef RobinOok het volgende:
[ link | afbeelding ]
Restaurant De Jong


Het werd weer eens tijd voor ons favoriete restaurant De Jong.
En gelukkig is het knol-, mei-, koolraapseizoen voorbij! ;-)
Alles was heerlijk, zelfs de rode bieten bij het baambrugs big.

Vooraf: tarbot met gegrilde augurk, mosselmayonaise, komkommer, indische kers.
Tussen 1 : zachtgegaarde dooier met bloemkool, perzik, paddestoeljes, stukjes amandel en lelie bloemblaadjes.
Tussengerecht 2: met schapenkaas gevuld ravioli met blokjes gerookte aubergine, schijfjes champignon en frisse aalbesjes.
Hoofdgerecht: filet van Baambrugs big met crackling, bieten en rode melde

Prijs: 2 x 4-gangenmenu van 45 euro + 4 gangen x 2 glazen wijn x 6,70 euro of zoiets.
Cijfer: 9/10
Sorry. Ik volg je niet helemaal.
Hoeveel was de rekening en hoeveel personen?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')