Euh,,, het is bijna ¤20 miljoen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 18:14 schreef Woods het volgende:
[..]
Overigens is het genoemde 150 crore circa ¤2 miljoen, koopje.
De Duitse regering (en de Franse) hebben natuurlijk wel grotere vliegtuigen dan die zakenjets https://en.m.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer_(aircraft)quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:17 schreef Iemand91 het volgende:
Daarover gesproken;
Zurich; 1 juni 2016. Iron Maiden met de 747-400; daarvoor de toestellen van Angela Merkel en François Hollande.
Als ik het ludieke aan de foto direct zou uitleggen/verbeteren is het ook zoquote:Op vrijdag 3 juni 2016 21:58 schreef bluemoon23 het volgende:
De Duitse regering (en de Franse) hebben natuurlijk wel grotere vliegtuigen dan die zakenjets https://en.m.wikipedia.org/wiki/Konrad_Adenauer_(aircraft)
Mooie plaatjes, maar wel een beetje grootheids waanzin van die Arabieren lijkt me. Het kan er bij mij niet in dat Emirates dagelijks 2000 passagiers van Auckland naar waar dan ook ter wereld zal brengen.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 20:07 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is nu een dagelijks zicht in Auckland:
[ afbeelding ]
Over lange vluchten gesproken; de langste non-stop vlucht ter wereld (Dubai - Auckland) wordt nu een Airbus A380 in plaats van de huidige Boeing 777-200LR.
Met vier dagelijkse Emirates vluchten naar Auckland (non-stop en via Sydney, Brisbane en Melbourne) die ongeveer dezelfde tijden aanwezig zijn in Auckland, wordt dit vanaf december dit jaar een dagelijkse uitzicht:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Dit zijn foto's van de inaugurele non-stop vlucht van Dubai naar Auckland;
Tim Clark heeft aangegeven dat de loadfactor op deze vluchten (de non-stop tussen Dubai en Auckland) boven de 85% zit. (en dan is het nog geen zomer daar)quote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:36 schreef buzz1291 het volgende:
Mooie plaatjes, maar wel een beetje grootheids waanzin van die Arabieren lijkt me. Het kan er bij mij niet in dat Emirates dagelijks 2000 passagiers van Auckland naar waar dan ook ter wereld zal brengen.
Ze hebben toch ook de fifth freedom op die routes? Hadden ze dat niet dan kon je misschien je vraagtekens zetten achter het draagvlak voor vier A380's op een dag.quote:Op vrijdag 3 juni 2016 22:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Tim Clark heeft aangegeven dat de loadfactor op deze vluchten (de non-stop tussen Dubai en Auckland) boven de 85% zit. (en dan is het nog geen zomer daar)
Daarnaast is het heel veel local traffic tussen Nieuw-Zeeland en Australië.
Dat klopt; anders zou Emirates dus ook geen lokale passagiers mogen vervoeren tussen Nieuw-Zeeland en Australië.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 09:12 schreef Leatherface het volgende:
Ze hebben toch ook de fifth freedom op die routes? Hadden ze dat niet dan kon je misschien je vraagtekens zetten achter het draagvlak voor vier A380's op een dag.
Gisteren : https://operationthonapa.(...)corders-786d0f9fde61quote:Eastern Air Lines Flight 980 was a scheduled international flight from Asunción, Paraguay, to Miami, Florida, United States, with stops in La Paz and Guayaquil. On January 1, 1985, it struck Mount Illimani at an altitude of 19,600 feet (6,000 m). All 19 passengers and 10 crew were killed.
quote:We started out this trip with the goal of finding the black box — the cockpit voice recorder and the flight data recorder — of Eastern Airlines Flight 980.
We found what we believe to be the flight recorders.
Als ze gesleept worden staan ze vaak niet aan, daarnaast zijn veel toestellen niet voorzien van een ADS-B transponder.quote:Op zondag 5 juni 2016 16:34 schreef Sparqq het volgende:
Ik heb sinds kort een ads-b ontvanger, zijn er specialisten in de zaal de me antwoord kunnen geven op het volgende;
1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan?
Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
Naar mijn weten stuurt de transponder onder andere een toestel specifiek nummer uit met daarnaast nog allerlei data (hoogte, snelheid etc.).quote:2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
quote:Departures
What does it take to get a million people and their luggage off the ground and up in the air? From building the world's biggest passenger plane to navigating through the busiest airport on the planet, to the perils of getting airborne in the coldest city on earth - Dallas and Hannah go to extremes to get under the skin of the remarkable story of departure.
You will never look at flying in the same way again...
quote:SCHIPHOL - De verkeerstoren op Schiphol viert vandaag haar 25ste verjaardag. De toren werd op 4 juni 1991 geopend door koningin Beatrix. Het bouwwerk was op dat moment met ruim 101 meter de hoogste verkeerstoren van de wereld. Vanuit de toren leiden luchtverkeersleiders het startende en landende vliegverkeer op Schiphol in goede banen.
Sinds de opening zijn er bijna tien miljoen vliegtuigen op Schiphol gestart of geland, meldt Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) vandaag. De drukste dag gemeten naar het aantal vliegbewegingen was recent: op 27 mei waren er 1509 starts en landingen op één dag.
In de verkeerstoren werken luchtverkeersleiders, ground controllers en assistent luchtverkeerleiders. Vanuit de toren wordt verkeersleiding gegeven aan vliegtuigen in een straal van vijftien kilometer rondom Schiphol en de vliegtuigen op het luchthaventerrein.
De luchtverkeersleiding werkt vanuit de koepel op ongeveer negentig meter boven de grond. Daar zijn acht twaalf medewerkers actief. Het vliegverkeer voor de Polderbaan wordt gecoördineerd vanuit Toren West.
Enkele bijzondere gebeurtenissen sinds de bouw:
•22 mei 1989 Brand in de toren tijdens de bouw
•4 juni 1991 Koningin Beatrix nam de toren in gebruik
•24 mei 1995 Record meer dan 1000 starts en landingen op één dag op Schiphol
•20 september 2008 Vervanging radar bovenop de verkeerstoren
•15 april 2010 Geen starts en landingen vanwege aswolk vulkaanuitbarsting IJsland
•30 april 2013 Deel van de toren Oranje voor inhuldiging Koning Willem-Alexander
•24 maart 2014 Vele staatshoofden en regeringsleiders waaronder president Obama landen op Schiphol voor Nuclear Security Summit
•27 mei 2016 Record van 1509 starts en landingen op één dag op Schiphol
quote:RIJSWIJK – Een Boeing 787-8 van de Nederlandse touroperator en luchtvaartmaatschappij TUI, vlucht OR373, heeft zaterdag een onvoorziene landing op de Azoren gemaakt. Dat bevestigt TUI-woordvoerster Petra Kok aan Reismedia. Een vrouwelijke passagier, aan boord van de vlucht van Amsterdam naar Bonaire en Aruba, misdroeg zich dusdanig dat de gezagvoerder besloot te landen in Terceira op de Azoren. Ter plaatse haalde de politie de vrouw en haar reisgenoot van boord.
"De vrouw was aan het krijsen, schelden en spugen. De bemanning besloot haar daarom vast te maken aan haar stoel met tiewraps. Waarom ze zich zo gedroeg is niet bekend", aldus de woordvoerster.
Door het oponthoud is de crew uit de uren gelopen en is er voor hun en de passagiers voor hotels gezorgd op het eiland. Petra Kok: "Terceira is een van onze stations, dus waren we in staat de bemanning en passagiers goed op te vangen. Morgenvroeg vliegen ze alsnog naar hun bestemming."
quote:Op zondag 5 juni 2016 22:12 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Als ze gesleept worden staan ze vaak niet aan, daarnaast zijn veel toestellen niet voorzien van een ADS-B transponder.
(Veel van de Embraers bijvoorbeeld niet)
[..]
Zou je kunnen stellen dat ADS-B aan gezet wordt zodra het toestel de deur sluit en vertrekt en dus in beweging is? Als een toestel gesleept wordt hoeft de ADS-B niet aan te staan omdat de towtruck een eigen ADS-B heeft.
In 2020 is het verplicht voor alle toestellen las ik.
Hoezo? Is dit een zeer hoog aantal?quote:Op zondag 5 juni 2016 23:13 schreef FredvZ het volgende:
Grappig dat wel wordt gesproken over een aswolk, maar dat er tijdens de millenniumnacht zo'n 200 kisten op Schiphol stonden mag ook bijzonder heten.
Heb je wel volledig zicht op de grond van de luchthaven trouwens?quote:Op zondag 5 juni 2016 16:34 schreef Sparqq het volgende:
1) wanneer zet een vliegtuig zijn ads-b zender aan? Op de luchthaven zijn maar een paar toestellen die hem aan hebben staan.
ACARS heeft oa dat soort informatie geloof ik. Ik wil steeds daar ook eens een decoder voor gaan draaien om te zien wat voor info dat geeft.quote:2) in de data van de ads-b zit het toestel nummer, maar niet het vlucht nummer. Is er een online database waar dit soort vlucht nummers opgehaald worden, ik heb tooltje RTL1090 dat dit automatisch doet. Ben benieuwd waar die data vandaan komt.
Dat is meer dan er op de apron past. Er werden toen vliegtuigen op de landingsbanen geparkeerd.quote:Op maandag 6 juni 2016 09:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo? Is dit een zeer hoog aantal?
Waarom stonden ze aan de grond, angst voor computer storingen? Of vuile lucht door vuurwerk?
Aha, dat dacht ik al. Ben wel benieuwd op wat voor besturingssysteem vliegtuigen draaien. De VIRM dubbeldekkers van NS op W95 dacht ikquote:Op maandag 6 juni 2016 09:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat is meer dan er op de apron past. Er werden toen vliegtuigen op de landingsbanen geparkeerd.
Oorzaak: de millenniumbug, waardoor de angst bestond dat vliegtuigen uit de lucht zouden vallen bij de overgang van 31-12-1999 naar 01-01-2000.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |