Yes al veilig geland! Piloot is alleen gewond.quote:Op donderdag 9 juni 2016 17:24 schreef flipsen het volgende:
Wow, da´s lastig vliegen Maar intussen was die toch geland op Leeuwarden?
Tarzanquote:Op donderdag 9 juni 2016 16:30 schreef Blistering het volgende:
Toch niet die F35 hé Zou wat zijn zeg.
edit: Oh team suisse, nvm dan.
Dus omdat ze AF kapot hebben gestaakt in het verleden, wat de verhouding heeft veranderd, moet er nu meer groei komen. Om die groei te 'bevorderen' eisen ze meer loon en meer personeel... Dat de leden van de bonden dat pikken is wel erg vreemd. Verder slachten ze de (NL) kip met de gouden eieren. Als KLM momenteel meer toestellen had gehad zouden ze meer verdienen. Het is maar de vraag of dat voor AF ook geldt.quote:- KLM is een stuk sterker gegroeid dan Air France.
Men vindt dat beide maatschappijen evenredig zouden moeten groeien en naar verdeling in activiteit van 63% Air France en 37% KLM zoals in 2006 afgesproken zou zijn.
- De SNPL - grootste vakbond onder de AF-piloten - eist bij de directie dat er tot 2020 26 nieuwe wide-body toestellen in de
AF-vloot worden opgenomen om het balans met KLM te herstellen.
Met een huidige wide-body vloot van 107 toestellen is dat een groei van bijna 25%.
quote:Dijsselbloem: geen capaciteit KLM naar Air France
AMSTERDAM - Het kabinet verzet zich tegen het overhevelen van internationale vluchten van KLM naar Air France. "Daar trekken wij echt de streep", zei minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën donderdag in RTL Late Night. Dijsselbloem erkent dat hij weinig macht heeft in de kwestie.
De Nederlandse staat is maar een kleine aandeelhouder in alleen KLM, maar we hebben wel "invloed op de landingsrechten en die zijn heel belangrijk voor het bedrijf", zegt Dijsselbloem.
Hij heeft in een gesprek met zijn Franse collega eerder op de dag over de onrust bij Air France "niet gewezen" op de mogelijkheid dat Nederland landingsrechten kan afnemen. "Ze weten hoe het werkt", aldus de bewindsman. "Ik ga niet dreigen."
Staking
De piloten van Air France gaan zaterdag, net als het EK voetbal in Frankrijk op stoom komt, voor een paar dagen staken. Ze zijn tegen kostenbesparingen en willen vluchten van KLM naar hun eigen luchtvaartmaatschappij overzetten.
De leiding van Air France-KLM zou die laatste eis van de piloten wel gerechtvaardigd vinden. Maar Dijsselbloem wil daar niets van weten dus. "We gaan niet de problemen in Frankrijk oplossen door hier werk en vluchten weg te halen", zei hij.
(c) Reismedia / AFN
Samen gaan werken met Etihad of Emirates lijkt mij het meest ideale.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:44 schreef Godtje het volgende:
Pfff dat KLM en AF moet echt uit elkaar. Achterlijke Fransen. Zich niet richten op de concurrenten maar intern elkaar de tent uit vechten.
Als een splitsing al mogelijk is wat moet KLM dan?
Alsof die een spaan heel laten van KLM met de olie dollars.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 08:46 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Samen gaan werken met Etihad of Emirates lijkt mij het meest ideale.
Als de salarissen bij Sleazyjet en RyanAir nog steeds lager zijn dan KLM-50% dan is dat wel gunstig op zich - vacatures bij KLM → leegloop bij die kutmaatschappijen. Ik zeg doen!quote:Op donderdag 9 juni 2016 11:21 schreef NewHorizon het volgende:
Alleen als piloten bij KLM 50% moeten inleveren dan heb je een halfjaar later geen piloten meer.
Hoe dat zo?quote:Op vrijdag 10 juni 2016 09:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Ben al ruim een half uur thuis van de luchtmachtdagen
Ik woon er naast en was als eerste op de basis En als eerste weer weg dus Maar goed ik was er puur voor het grondmaterieelquote:Op vrijdag 10 juni 2016 21:46 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Hoe dat zo?
Ik nu namelijk pas ruim anderhalf uur.
Overigens een tip aan mensen die van plan zijn om morgen te gaan; ga vroeg. Héél vroeg.
En kan dat niet; ga dan met OV of parkeer je auto elders en ga met de fiets verder.
De parkeerplaatsen waren rond 10/11 uur o.i.d. al vol.
Dat denk ik ook inderdaad. Delta zou wellicht een interessante optie zijn.quote:Op vrijdag 10 juni 2016 10:03 schreef DeeBee het volgende:
Laten we alsjeblieft niet doen alsof KLM nu zo'n geoliede moneymaker is na een paar bescheiden kwartaalwinstjes waar de olieprijs een belangrijke rol in speelde. Daarnaast was het onvermijdelijk om samen te gaan met een partij, je kan echter wel vraagtekens zetten bij de 'match' tussen een Frnse en Nederlandse carrier.
Het grappigste blijft echter dat ze nooit zijn samen gegaan, maar nog steeds 2 airlines runnen onder een holding. Daarnaast blijft het een overname en is die 'stoere taal' van de politici puur voor de bühne, aangezien AF toch wel de macht in handen heeft. De eisen die nu gesteld worden zijn pure waanzin, maar keer op keer is gebleken dat het langzaamaan heus die kant op zal gaan...
Samenwerken / integreren met een van de ME3 gaat hem ook niet worden. Al is het maar vanwege de scheve verhoudingen die dan ontstaan wat betreft beloning en rechten voor cabin / flight crew. Laat staan dat het een complete mismatch is qua cultuur, nog wel erger dan Nederland - Frankrijk denk ik...
Ah zo. Dat is wel relaxt dan; fiets je iedereen voorbij die chagrijnig staan te wachten om binnen te komen.quote:Op zaterdag 11 juni 2016 03:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik woon er naast en was als eerste op de basis En als eerste weer weg dus Maar goed ik was er puur voor het grondmaterieel
Als je een discussie voert, ken dan wel de feiten. Er is geen enkele piloot bij KLM die 4 ton verdient, met mogelijke uitzondering van René de Groot, welke zowel vliegt als net onder Elbers in het management zit (CFO).quote:Op donderdag 9 juni 2016 07:01 schreef DeeBee het volgende:
[..]
En dat 'offer' van die 12% moet ik altijd hartelijk om lachen, aangezien 88% van ¤400000 natuurlijk nog steeds idioot veel geld is en er alsnog genoeg tegenover staat.
Je vergeet dat de salarissen bij KLM helemaal niet zo uit de pas lopen bij de concurrenten. Sterker nog, een paar jaar geleden kwam uit een onderzoek van de concurrent dat het prima op een lijn ligt.quote:Alleen vind ik dat de salarissen niet in lijn zijn met hoe moeilijk de industrie het heeft en veel te weinig geevolueerd zijn in de laatste jaren.
Goede platen!quote:
Staan erg mooie foto's tussen:quote:Welkom in 100 jaar Schiphol!
Maak een reis door de tijd en ontdek de rijke geschiedenis van Nederlands nationale luchthaven. Het begon allemaal in 1916, op een drooggemalen stukje grond in de Haarlemmermeer. In 2016, 100 jaar later, is de luchthaven door lef en pioniersgeest uitgegroeid tot een wereldspeler…
Ontdek de 100-jarige geschiedenis van Schiphol of deel je eigen verhaal!
Valt nog mee. Ik heb er 2000.. ! Blijven er uiteindelijk 100 over gok ik. Ben nu op de helft na een dag uitzoeken..quote:Op zaterdag 11 juni 2016 22:35 schreef Iemand91 het volgende:
Moet nog met die van mij bezig (500+ RAW's )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |