abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:09:12 #151
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171054669
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:07 schreef papert het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Maar elke 2 weken lag ie er weer uit. Deze is 11, en daar doe ik ook iets langer mee. Dat scheelt behoorlijk. Helaas speel ik er wel iets minder goed mee.

Er al over gedacht om zelf te gaan bespannen?
pi_171054719
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:58 schreef Komakie het volgende:


Iemand nog een wondermiddel tegen een tennisarm?
Als het echt een tennisarm is, kan je er beter niet mee gaan spelen. Heb je last, als je met de vingers een glas oppakt, met je handpalm naar boven?
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:11:55 #153
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171054721
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 15:58 schreef Komakie het volgende:
Ik heb weer eens een blessure. Alweer 2 weken niet mee gedaan en komend weekend ook nog niet.
Trainer had oude ballen bij zich. Last van de arm gekregen en wil niet zo best over gaan. Het gaat wel elke keer een beetje beter, maar bij bepaalde bewegingen voel ik nog wel beetje pijn.

Wilde gisteren het wel weer even proberen op de training (inmiddels nieuwe ballen), maar ik was gisteren ziek (komt er even lekker overheen :( ) en het lijkt me niet verstandig om morgen te spelen in de hoop dat het goed gaat met de conclusie dat ik na een set niet verder kan door pijn in mijn arm.

Iemand nog een wondermiddel tegen een tennisarm?
Er zijn van die bandjes die je net onder je elleboog kunt aanbrengen. Te koop bij vrijwel elke sportzaak. Kun je gewoon door tennissen met een tennisarm.
Ik heb ook iemand al eens horen vertellen over het kapot laten knijpen van een tennisarm. Best pijnlijk maar helpt wel.

edit: Deze dus
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:27:23 #154
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171055001
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:11 schreef papert het volgende:

[..]

Als het echt een tennisarm is, kan je er beter niet mee gaan spelen. Heb je last, als je met de vingers een glas oppakt, met je handpalm naar boven?
handpalm naar beneden bedoel je? Bovenhands tillen zeg maar.
Dat doet nu geen pijn meer. De eerste 2 dagen nadat ik het voor het eerst voelde wel.

Ik voel het nu voornamelijk nog als ik mijn (veel te zware) laptop tas met alles erin bovenhands oppak en als ik een sterke vuist maak (dus hard knijpen) en dan mijn arm buig. Dan voel ik het nog wel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:27:47 #155
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171055006
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:11 schreef tja77 het volgende:

[..]

Er zijn van die bandjes die je net onder je elleboog kunt aanbrengen. Te koop bij vrijwel elke sportzaak. Kun je gewoon door tennissen met een tennisarm.
Ik heb ook iemand al eens horen vertellen over het kapot laten knijpen van een tennisarm. Best pijnlijk maar helpt wel.

edit: Deze dus
[ afbeelding ]
Mja, ik vraag me alleen af of dat nou allemaal wel zo goed werkt en of je op de lange termijn niet juist meer veroorzaakt.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 19 mei 2017 @ 16:35:22 #156
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171055133
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 16:27 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja, ik vraag me alleen af of dat nou allemaal wel zo goed werkt en of je op de lange termijn niet juist meer veroorzaakt.
Ik ken iemand die er ook maanden last van heeft gehad en die speelde ook met zo'n bandje. Hij kon gewoon door tennissen en zijn blessure werd niet erger.
Speelt ondertussen met een andere snaar in zijn racket en weer zonder bandje.
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2017 @ 18:02:57 #157
21636 Feestkabouter
pi_171056817
heb er veel ervaring mee.
met een bandje wordt het niet erger (als je die goed gebruikt en als je een goeie neemt).
ander snaar kan zeker schelen, ander racket kan ook schelen!
ik heb de pees-verkleving kapot laten masseren en goed geoefend, heel pijnlijk maar zeer effectief!
  vrijdag 19 mei 2017 @ 19:13:44 #158
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171058088
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:02 schreef Feestkabouter het volgende:
heb er veel ervaring mee.
met een bandje wordt het niet erger (als je die goed gebruikt en als je een goeie neemt).
ander snaar kan zeker schelen, ander racket kan ook schelen!
ik heb de pees-verkleving kapot laten masseren en goed geoefend, heel pijnlijk maar zeer effectief!
Dat is een typisch voorbeeld van wat ik hoor over tennisarmen. Bandje, kapotmasseren, andere snaar/racket.
Leg je je racket weg voor 3-4 weken, en je gaat weer tennissen, dan komt het vrijwel zeker gewoon terug. Er is een reden dat je last krijgt van een tennisarm, en dus zul je iets moeten veranderen. (Bandje, andere snaar of racket). Veel mensen willen niet stoppen met tennis (zeker in hoogseizoen van toernooien en competities) en dan kun je dmv een bandje gewoon door tennissen.

Ik hoorde dinsdag nog van iemand dat hij last bleef houden van zijn tennisarm, en dat terwijl hij minder is gaan tennissen. Ik zijn racket bekeken, zit er Prince XP Beast in (felgroene snaar). Dat hoeft niet persé de reden te zijn zei ik nog. Meet ik zijn bespanning door, staat er nog maar 14 kg. op. Hij zei dat die snaar er al 4-5 maanden in zat. Ik zei, eruit laten knippen en ga met een multifilament tennissen. Koop een armbrace voor onder je elleboog, en binnen een paar weken ben je ervan af.
Ik ben benieuwd of hij luistert, maar denk het niet.
  † In Memoriam † vrijdag 19 mei 2017 @ 20:13:30 #159
21636 Feestkabouter
pi_171059762
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 19:13 schreef tja77 het volgende:

[..]

Leg je je racket weg voor 3-4 weken, en je gaat weer tennissen, dan komt het vrijwel zeker gewoon terug.
inderdaad.
het verhaal is: het is een verkleving van een aantal pezen op het punt waar ze nog net niet bij elkaar komen (en waar ze dus nog echt los van elkaar horen te zijn). als je het rust geeft heeft het een half jaar tot een jaar nodig om zelf te herstellen.
of je laat de verkleving kapot masseren en met de juiste oefeningen zorg je ervoor dat het herstelt zonder dat het opnieuw aan elkaar vast gaat zitten.

maar...... ik heb ook gemerkt dat ik bij overstappen naar een nieuw racket ineens na een paar weken en zonder behandeling mijn bandje in de tas kon laten!!
dus het blijft toch altijd wel een mysterieuze kant houden die tennisarm

[ Bericht 0% gewijzigd door Feestkabouter op 19-05-2017 20:26:36 ]
  vrijdag 19 mei 2017 @ 20:35:22 #160
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171060350
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

inderdaad.
het verhaal is: het is een verkleving van een aantal pezen op het punt waar ze nog net niet bij elkaar komen (en waar ze dus nog echt los van elkaar horen te zijn). als je het rust geeft heeft het een half jaar tot een jaar nodig om zelf te herstellen.
of je laat de verkleving kapot masseren en met de juiste oefeningen zorg je ervoor dat het herstelt zonder dat het opnieuw aan elkaar vast gaat zitten.

maar...... ik heb ook gemerkt dat ik bij overstappen naar een nieuw racket ineens na een paar weken en zonder behandeling mijn bandje in de tas kon laten!!
dus het blijft toch altijd wel een mysterieuze kant houden die tennisarm
Dat zeg ik, een ander racket of bespanning kan wonderen doen. Of je racket op tijd laten bespannen soms ook. Er moet iets veranderen, alleen verschilt per persoon wat. Ik hoor mensen soms ook zeggen dat het met de ballen te maken kan hebben.
Het is een vervelende klote blessure waarvan vaak ten onrechte wordt geroepen dat het door een verkeerde techniek komt.
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2017 @ 22:40:26 #161
21636 Feestkabouter
pi_171084050
https://m.facebook.com/st(...)0&id=230023887086887

U wilt over het net springen. Mag dat?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:23:31 #162
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171085401
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:40 schreef Feestkabouter het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)0&id=230023887086887

U wilt over het net springen. Mag dat?
Ik zou het punt tellen.
Als de bal eerst stuit op jouw helft, en dan door het effect teruggaat naar de helft van de tegenstander mag je over het net. Nu weet ik niet zeker of je alleen met het racket over het net mag of ook met je arm of ander lichaamsdeel. Want als de bal verder dan 1 racketlengte voorbij het net is, kun je die nooit meer reglementair terugspelen. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling wezen.
Tevens is dit een ultieme bazenactie, en alleen om die reden hands down _O_ en punt.
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:36:27 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171085716
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 20:35 schreef tja77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik, een ander racket of bespanning kan wonderen doen. Of je racket op tijd laten bespannen soms ook. Er moet iets veranderen, alleen verschilt per persoon wat. Ik hoor mensen soms ook zeggen dat het met de ballen te maken kan hebben.
Het is een vervelende klote blessure waarvan vaak ten onrechte wordt geroepen dat het door een verkeerde techniek komt.
Zoals ik al zei, ik weet zeker dat het aan de ballen ligt.
Natuurlijk zal er wel een kleine overbelasting zitten, maar van helemaal niets naar pijn na een training met slechte ballen zegt bij mij ook al genoeg.

Overigens kan techniek echt wel een grote rol spelen in een tennisarm. Als je het racket vervangt en het wordt beter, betekent dat, dat je racket niet bij jouw techniek past. Het is uiteindelijk een beetje van welke kant je het bekijkt.

Het ligt in ieder geval niet aan het racket. Dat past bij mijn techniek en kunde. Snaar speel ik al jaren mee (nee niet met dezelfde :P ) maar is al een tijdje niet meer vervangen. Dus zou wel iets in kunnen zitten.
Alleen wijd ik het voor het grootste gedeelte aan de ballen. Ze waren echt mega zacht en oud. Dat is gewoon slecht voor je arm. Altijd al last van gehad.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2017 @ 23:39:59 #164
21636 Feestkabouter
pi_171085792
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:23 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik zou het punt tellen.
Als de bal eerst stuit op jouw helft, en dan door het effect teruggaat naar de helft van de tegenstander mag je over het net. Nu weet ik niet zeker of je alleen met het racket over het net mag of ook met je arm of ander lichaamsdeel. Want als de bal verder dan 1 racketlengte voorbij het net is, kun je die nooit meer reglementair terugspelen. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling wezen.
Tevens is dit een ultieme bazenactie, en alleen om die reden hands down _O_ en punt.
dat je de bal over het net mag (moet!) raken als die door effect terugstuitert naar de zijde van je tegenstander, weten we hier op dit forum denk ik allemaal wel.
de vraag is meer: mag jij (of je materiaal) de grond raken aan de zijde van de tegenstander?

ik weet het antwoord hierop (tenminste: zoals ik dat vanmiddag van iemand heb gehoord uit de umpire-opleiding)..... maar dat laat ik nog heel even achterwege om jullie je ideeen te laten spuien.
de vraag roept bij mij een nieuwe vraag op (waarop ik geen antwoord heb, alleen een vermoeden): geldt het antwoord (ook al kennen jullie dat misschien nog niet) ook als je rent richting de netpaal om een korte bal te halen en doorloopt LANGS de netpaal (dus buiten de netpaal om naar het buitengebied van je tegenstander, of misschien zelfs de naastgelegen baan op)? oftewel: mag dat?
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2017 @ 23:43:45 #165
21636 Feestkabouter
pi_171085891
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:36 schreef Komakie het volgende:

Overigens kan techniek echt wel een grote rol spelen in een tennisarm. Als je het racket vervangt en het wordt beter, betekent dat, dat je racket niet bij jouw techniek past. Het is uiteindelijk een beetje van welke kant je het bekijkt.

Het ligt in ieder geval niet aan het racket. Dat past bij mijn techniek en kunde.
het ligt er natuurlijk maar aan hoe je het formuleert. als je een racket hebt met een bepaalde balans (qua controle of power) en je krijgt last kun je wel stellen dat het niet aan het racket ligt omdat je racket bij je speelstijl aansluit, maar misschien is je speelstijl niet gezond voor je.

daarnaast geldt bij ons amateurs natuurlijk ook altijd nog het vraagstuk hoe goed onze techniek eigenlijk is :X
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:53:49 #166
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171086156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat je de bal over het net mag (moet!) raken als die door effect terugstuitert naar de zijde van je tegenstander, weten we hier op dit forum denk ik allemaal wel.
de vraag is meer: mag jij (of je materiaal) de grond raken aan de zijde van de tegenstander?
Volgens mij wel, zolang je het net maar niet raakt.

quote:
ik weet het antwoord hierop (tenminste: zoals ik dat vanmiddag van iemand heb gehoord uit de umpire-opleiding)..... maar dat laat ik nog heel even achterwege om jullie je ideeen te laten spuien.
de vraag roept bij mij een nieuwe vraag op (waarop ik geen antwoord heb, alleen een vermoeden): geldt het antwoord (ook al kennen jullie dat misschien nog niet) ook als je rent richting de netpaal om een korte bal te halen en doorloopt LANGS de netpaal (dus buiten de netpaal om naar het buitengebied van je tegenstander, of misschien zelfs de naastgelegen baan op)? oftewel: mag dat?
uuhhh. Ik dacht van niet, maar zeker weten doe ik dat ook niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 20 mei 2017 @ 23:56:41 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171086228
Wij zijn inmiddels vandaag al kampioen geworden :D
Nummer 2 heeft verloren met 2-3 en wij gewonnen met 5-0. Aangezien we al 4 punten voor stonden zijn we al kampioen :D
Dat hele gedoe over de laatste wedstrijd is dus niet meer nodig *O*
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_171086480
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:39 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

dat je de bal over het net mag (moet!) raken als die door effect terugstuitert naar de zijde van je tegenstander, weten we hier op dit forum denk ik allemaal wel.
de vraag is meer: mag jij (of je materiaal) de grond raken aan de zijde van de tegenstander?

ik weet het antwoord hierop (tenminste: zoals ik dat vanmiddag van iemand heb gehoord uit de umpire-opleiding)..... maar dat laat ik nog heel even achterwege om jullie je ideeen te laten spuien.
staat benoemd in de spelregels(24g) :)

quote:
de vraag roept bij mij een nieuwe vraag op (waarop ik geen antwoord heb, alleen een vermoeden): geldt het antwoord (ook al kennen jullie dat misschien nog niet) ook als je rent richting de netpaal om een korte bal te halen en doorloopt LANGS de netpaal (dus buiten de netpaal om naar het buitengebied van je tegenstander, of misschien zelfs de naastgelegen baan op)? oftewel: mag dat?
Dat hoop ik toch wel, dat gebeurt me in het dubbel heel af en toe nog wel eens, dat ik half struikelend vergeet te remmen. De naastgelegen baan is dan wel weer wat overdreven.
Het valt m.i. niet onder speelveld. Het zou onder (onopzettelijke) Hinder kunnen vallen als de bal binnen bereik van de tegenstander komt, en dus een let?
elk oordeel heeft z'n nadeel
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 00:55:50 #169
21636 Feestkabouter
pi_171087656
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 23:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

Volgens mij wel, zolang je het net maar niet raakt.

[..]

uuhhh. Ik dacht van niet, maar zeker weten doe ik dat ook niet.
?????
volgens welke gedachtengang of obv welke criteria denk je dan dat het op de ene manier wel mag en op de andere niet?
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 00:59:25 #170
21636 Feestkabouter
pi_171087721
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 00:05 schreef desub het volgende:

Dat hoop ik toch wel, dat gebeurt me in het dubbel heel af en toe nog wel eens, dat ik half struikelend vergeet te remmen. De naastgelegen baan is dan wel weer wat overdreven.
Het valt m.i. niet onder speelveld. Het zou onder (onopzettelijke) Hinder kunnen vallen als de bal binnen bereik van de tegenstander komt, en dus een let?
hoezo als de BAL binnen het bereik van de tegenstander komt?
ik bedoel in mijn vraag dat jij de bal slaat (en dan is het uiteraard de bedoeling dat je die binnen het speelveld van de tegenstander slaat anders is de hele vraagstelling verder niet relevant) en dat jij als gevolg van jouw sprint richting de bal langs de netpaal aan de andere kant van het net terechtkomt (maar dat is dan uiteraard wel buiten de lijnen, anders heb je wel een heel rare sprint getrokken).
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 01:14:50 #171
21636 Feestkabouter
pi_171087973
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:40 schreef Feestkabouter het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)0&id=230023887086887

U wilt over het net springen. Mag dat?
het blijkt toch anders te zijn dan mij vanmiddag is verteld.
wat mij vanmiddag werd verteld: je mag zelf of met je racket de grond raken aan de kant van de tegenstander, mits de bal die je sloeg eerder al de grond raakte. het is in het filmpje lastig te zien of zijn voet of de bal het speelveld eerder raakt omdat ie de bal niet direct omlaag slaat.
maar toch had ik wat twijfels bij de uitleg........
dankzij desub zijn aanwijzing ben ik nog eens gericht gaan zoeken, en het is gewoon heel duidelijk: je mag het speelveld van de tegenstanders gewoon niet raken als de bal in het spel is. dus totdat de bal voor de 2e keer heeft gestuiterd mag je dus nog niet landen op het speelveld van je tegenstander.
maar het speelveld van je tegenstander beperkt zich volgens mij tot het deel binnen de lijnen, dus als uitloop na een sprint langs de netpaal het net passeren mag wel, en zelfs over het net springen mits je naast de tramrails buiten het speelveld landt, mag wel.
pi_171089466
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 00:59 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

hoezo als de BAL binnen het bereik van de tegenstander komt?
ik bedoel in mijn vraag dat jij de bal slaat (en dan is het uiteraard de bedoeling dat je die binnen het speelveld van de tegenstander slaat anders is de hele vraagstelling verder niet relevant) en dat jij als gevolg van jouw sprint richting de bal langs de netpaal aan de andere kant van het net terechtkomt (maar dat is dan uiteraard wel buiten de lijnen, anders heb je wel een heel rare sprint getrokken).
Ik bedoel dat de tegenstander wordt afgeleid doordat ik aan zijn kant van het net terecht kom (uiteraard buiten het speelveld) en hij daardoor mijn in geslagen bal, die in zijn bereik is, niet goed terugslaat.

26. Hinder: Als een speler bij het spelen van het punt wordt gehinderd door een opzettelijke handeling van de tegenstander(s), dan wint de speler het punt.
Het punt moet echter worden overgespeeld als een speler bij het spelen van een punt wordt gehinderd door ofwel een onopzettelijke handeling van de tegenstander(s) .
elk oordeel heeft z'n nadeel
  zondag 21 mei 2017 @ 08:45:48 #173
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171089485
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 01:14 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

het blijkt toch anders te zijn dan mij vanmiddag is verteld.
wat mij vanmiddag werd verteld: je mag zelf of met je racket de grond raken aan de kant van de tegenstander, mits de bal die je sloeg eerder al de grond raakte. het is in het filmpje lastig te zien of zijn voet of de bal het speelveld eerder raakt omdat ie de bal niet direct omlaag slaat.
maar toch had ik wat twijfels bij de uitleg........
dankzij desub zijn aanwijzing ben ik nog eens gericht gaan zoeken, en het is gewoon heel duidelijk: je mag het speelveld van de tegenstanders gewoon niet raken als de bal in het spel is. dus totdat de bal voor de 2e keer heeft gestuiterd mag je dus nog niet landen op het speelveld van je tegenstander.
maar het speelveld van je tegenstander beperkt zich volgens mij tot het deel binnen de lijnen, dus als uitloop na een sprint langs de netpaal het net passeren mag wel, en zelfs over het net springen mits je naast de tramrails buiten het speelveld landt, mag wel.
Als je de bal tegen de tegenstander slaat (bodyshot) dan is het punt ook beslist, en misschien ook wel eerder dan dat jij de grond raakt.

Tevens dacht ik dat bij een terugstuitbal je de bal mag spelen aan de tegenstanders kant van het veld. Je eventueel je racket mag laten rusten op de tegenstander z'n helft als je je balans kwijt bent. Je steunt dus op je racket dat over het net bij de tegenstander speelhelft op de grond staat. Dat zou toegestaan zijn, zolang je het net niet raakt. Het net mag je pas raken als het punt gespeeld is. (2 keer stuiten/fout van de tegenstander).
Veel mensen kennen de regels niet, en soms zijn simpele dingen al punt van discussie.

Het scorebord mag al een aantal jaar niet meer vastzitten aan de netpaal.
Waardoor als je een bal via het scorebord binnen de lijnen slaat bij de tegenstander het geen punt is. Maar tal van rennisverenigingen hebben hun scorebord nog wel aan de netpaal vastzitten. Hoe zit het dan? Want het scorebord maakt deel uit van het speelveldafbakening (net als een netpaal, netrand en speellijn).

Nog niet zo heel lang geleden dacht iemand ook nog dat wanneer hij met zijn service de bal finaal missloeg, het geen foute service was. Naar eigen zeggen omdat hij de bal niet raakte. Nu is dat niet relevant, want het gaat om een poging de bal te raken.

Of de positie waar je gaat staan bij je service. Als je helemaal naar buiten gaat staan om te serveren tijdens een enkelpartij. En de serveerder staat tussen enkelspellijn en dubbelspellijn, dan mag dat niet. Sta je tijdens een dubbelspelpartij buiten de dubbelspellijn dan mag dat ook niet. Ook al sta je in het denkbeeldige verlengde van de baseline. Waar dat bij bijv. darten wel mag.

Een demper die boven de onderste breedtesnaar zit mag ook niet.

Als je denkt dat je tegenstander een voetfout maakt op de eerste service, mag je geen 2e service eisen maar een nieuwe eerste service. En een voetfout op tweede service dus geen dubele fout, maar een nieuwe 2e service. Dit in tegenstelling tot partijen waar lijnrechters aanwezig zijn.

Enz enz
pi_171089899
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 08:45 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het scorebord mag al een aantal jaar niet meer vastzitten aan de netpaal.
Waardoor als je een bal via het scorebord binnen de lijnen slaat bij de tegenstander het geen punt is. Maar tal van rennisverenigingen hebben hun scorebord nog wel aan de netpaal vastzitten. Hoe zit het dan? Want het scorebord maakt deel uit van het speelveldafbakening (net als een netpaal, netrand en speellijn).

Heb je een bron voor de regel dat het scorebord niet mag vastzitten? Bij mijn vereniging hebben ze dit jaar de scoreborden vernieuwd, maar die zitten gewoon weer vast aan de netpaal(nu ik er over na denk weet ik dat niet 100% zeker, van de week maar even nakijken :) ) .

In het enkelspel is het, aangezien de meeste banen een dubbelspelnet hebben, sowieso een vaste hindernis(oftewel een fout):

2. Vaste hindernissen: In een enkelspelwedstrijd gespeeld met een dubbelspelnet en enkelspelpaaltjes, zijn de netpalen en het deel van het net buiten de enkelspelpaaltjes vaste hindernissen en worden deze niet beschouwd als netpalen of deel van het net.

In het dubbelspel lijkt me dat ook een vaste hindernis ook al zit het aan de netpaal vast.

quote:
Nog niet zo heel lang geleden dacht iemand ook nog dat wanneer hij met zijn service de bal finaal missloeg, het geen foute service was. Naar eigen zeggen omdat hij de bal niet raakte. Nu is dat niet relevant, want het gaat om een poging de bal te raken.
Klopt. Wat ik niet wist, als je bij de service via een enkelspelpaaltje of een netpaal(in de dubbel of bij een enkelspelnet) in het juiste servicevak slaat is het een fout en geen let.

quote:
Een demper die boven de onderste breedtesnaar zit mag ook niet.

Jawel, mag ook boven de bovenste of aan de zijkant.

4. Het racket: Mogen trillingsdempers worden aangebracht op de snaren van het racket en zo ja, waar mogen deze dan worden aangebracht?
Ja, maar deze dempers mogen uitsluitend worden aangebracht buiten het patroon van gekruiste snaren.


quote:
Als je denkt dat je tegenstander een voetfout maakt op de eerste service, mag je geen 2e service eisen maar een nieuwe eerste service. En een voetfout op tweede service dus geen dubele fout, maar een nieuwe 2e service. Dit in tegenstelling tot partijen waar lijnrechters aanwezig zijn.
Interessant. In de regels staat dat het niet mag, maar niet wat de sanctie is.
Niet dat het me ooit is opgevallen in wedstrijd waarin ik speel. Wel regelmatig als toeschouwer. :)
elk oordeel heeft z'n nadeel
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 09:55:39 #175
21636 Feestkabouter
pi_171090233
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 08:45 schreef tja77 het volgende:

Als je de bal tegen de tegenstander slaat (bodyshot) dan is het punt ook beslist, en misschien ook wel eerder dan dat jij de grond raakt.
klopt, maar dat spreekt een beetje voor zich.

quote:
Tevens dacht ik dat bij een terugstuitbal je de bal mag spelen aan de tegenstanders kant van het veld.
klopt, dat is wat ik bedoelde toen ik schreef dat iedereen hier dat wel zou weten.

quote:
Je eventueel je racket mag laten rusten op de tegenstander z'n helft als je je balans kwijt bent. Je steunt dus op je racket dat over het net bij de tegenstander speelhelft op de grond staat. Dat zou toegestaan zijn, zolang je het net niet raakt.
zoals ik de regels nu lees mag dat dus echt niet. heel simpel: jij en je materiaal mogen het speelveld van de tegenstander niet raken.
maar zoals ik het begreep is het speelveld alleen het deel binnen de lijnen, dus buiten de tramrails zou het dan volgens die regel wel mogen.
andere interessante vraag is dan weer: tussen de tramrails, is dat in een enkel-spel binnen of buiten het speelveld?

quote:
Het scorebord mag al een aantal jaar niet meer vastzitten aan de netpaal.
Waardoor als je een bal via het scorebord binnen de lijnen slaat bij de tegenstander het geen punt is.
ik weet niet of het klopt zoals jij het schrijft (al vind ik het wel logisch), maar wat ik wel weet (van de KNLTB zelf) is dat recent (begin 2015 geloof ik) de regel is veranderd: een bal via het scorebord in het veld van de tegenstander is tegenwoordig fout is, terwijl het eerder goed was.

quote:
Of de positie waar je gaat staan bij je service. Als je helemaal naar buiten gaat staan om te serveren tijdens een enkelpartij. En de serveerder staat tussen enkelspellijn en dubbelspellijn, dan mag dat niet. Sta je tijdens een dubbelspelpartij buiten de dubbelspellijn dan mag dat ook niet.
het is nog iets scherper: je mag met je voeten niet in het verlengte van de enkelspeellijn of dubbelspeellijn staan, en OOK NIET in het verlengde van dat kleine stukje in het midden van de baseline. je moet met beide voeten tussen dat middenstukje en de enkelspeellijn/dubbelspeellijn (wat van toepassing is) staan achter de baseline.

quote:
Als je denkt dat je tegenstander een voetfout maakt op de eerste service, mag je geen 2e service eisen maar een nieuwe eerste service. En een voetfout op tweede service dus geen dubele fout, maar een nieuwe 2e service. Dit in tegenstelling tot partijen waar lijnrechters aanwezig zijn.
dit is nieuw voor mij.
ik vraag regelmatig tegenstanders eerst een paar keer om op hun voetenwerk te letten omdat ze overduidelijk voetfouten maken (ik let er soms op tijdens het inspelen of ze hun voeten bewegen tijdens het serveren; en ik let erop als in de dubbel op mijn partner wordt geserveerd).
enkele keren (zeker als een wedstrijd voor mijn gevoel door toedoen van de tegenstander(s) qua sportiviteit al op een dieptepunt was beland) heb ik ook wel foute services geclaimd als fout (en dus ook dubbele fouten geclaimd).
  zondag 21 mei 2017 @ 10:11:24 #176
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171090488
Dat een bal die via het scorebord in het speelveld van de tegenstander stuit geen punt maar zou zijn, is voortgekomen uit het feit dat het scorebord niet meer aan de netpaal zou mogen zitten.
Dus een scorebord dat WEL aan de netpaal zit is niet toegestaan. Wat kun jij als speler eraan doen dat de club waar je speelt zich niet aan de regels houdt? Dus ik zou me wel voor kunnen stellen dat wanneer het scorebord vast aan de netpaal zit, het punt gewoon geldig is zoals dat voor 2015 was.

Tijdens het enkelspel een voetfout callen is al helemaal lastig. Je geeft aan dat je bij het inspelen let of de speler zijn voeten beweegt. Maar als je tegenstander voor aanvang van de service al 10-20 cm. achter de baseline gaat staan, kun jij onmogelijk met zekerheid zeggen dat hij een voetfout maakt. Hoe kun je op een vermoeden (want dat is het feitelijk) een fout callen? Dat is hetzelfde als dat je gepasseerd wordt aan het net, je niet goed ziet waar de bal stuit, en hem uitgeeft.
pi_171090838
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:34 schreef desub het volgende:

[..]

Heb je een bron voor de regel dat het scorebord niet mag vastzitten? Bij mijn vereniging hebben ze dit jaar de scoreborden vernieuwd, maar die zitten gewoon weer vast aan de netpaal(nu ik er over na denk weet ik dat niet 100% zeker, van de week maar even nakijken :) )
Mag inderdaad niet: https://centrecourt.nl/si(...)ften_tennisbanen.pdf
elk oordeel heeft z'n nadeel
  zondag 21 mei 2017 @ 10:51:55 #178
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171091048
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 09:34 schreef desub het volgende:
[..]

Jawel, mag ook boven de bovenste of aan de zijkant.

4. Het racket: Mogen trillingsdempers worden aangebracht op de snaren van het racket en zo ja, waar mogen deze dan worden aangebracht?
Ja, maar deze dempers mogen uitsluitend worden aangebracht buiten het patroon van gekruiste snaren.

Dat wist ik, alleen zie je dat zelden of nooit.
De demper mag niet tussen de onderste en bovenste breedtesnaar, en tegelijkertijd niet tussen de 2 buitenste lengtesnaren. Dus niet in het kruispatroon.
Maar vaak zie je een demper tussen de 2 onderste breedtesnaren geplaatst en dan zeg ik na de wedstrijd (met een knipoog) dat de tegenstander gediskwallificeert is.
pi_171091296
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:11 schreef tja77 het volgende:
Dat een bal die via het scorebord in het speelveld van de tegenstander stuit geen punt maar zou zijn, is voortgekomen uit het feit dat het scorebord niet meer aan de netpaal zou mogen zitten.
Dus een scorebord dat WEL aan de netpaal zit is niet toegestaan. Wat kun jij als speler eraan doen dat de club waar je speelt zich niet aan de regels houdt? Dus ik zou me wel voor kunnen stellen dat wanneer het scorebord vast aan de netpaal zit, het punt gewoon geldig is zoals dat voor 2015 was.

Via google vond ik dit:,uit BETER INZICHT IN DE TENNISREGELS UITGAVE 2009:
Op sommige tennisparken ziet men de constructie van een aan of op
een netpaal bevestigd telbord
Dit is officieel niet toegestaan. Volgens de regel moet dit telbord dan nl.
geacht worden deel uit te maken van de netpaal, die daardoor dus
aanzienlijk in lengte toeneemt. Omdat het echter een zeer praktische
oplossing is om de telling goed zichtbaar bij te houden, wordt deze
constructie oogluikend toegestaan, maar als vast obstakel
(= vaste hindernis) beschouwd. Dit betekent dat degene die een bal tegen het
telbord slaat -ook al komt de bal daarna in de goede speelhelft -het punt
verliest
elk oordeel heeft z'n nadeel
  zondag 21 mei 2017 @ 11:13:07 #180
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171091318
quote:
2s.gif Op zondag 21 mei 2017 11:10 schreef desub het volgende:

[..]

Via google vond ik dit:,uit BETER INZICHT IN DE TENNISREGELS UITGAVE 2009:
Op sommige tennisparken ziet men de constructie van een aan of op
een netpaal bevestigd telbord
Dit is officieel niet toegestaan. Volgens de regel moet dit telbord dan nl.
geacht worden deel uit te maken van de netpaal, die daardoor dus
aanzienlijk in lengte toeneemt. Omdat het echter een zeer praktische
oplossing is om de telling goed zichtbaar bij te houden, wordt deze
constructie oogluikend toegestaan, maar als vast obstakel
(= vaste hindernis) beschouwd. Dit betekent dat degene die een bal tegen het
telbord slaat -ook al komt de bal daarna in de goede speelhelft -het punt
verliest

2009?
Hmmm volgens mij is die regel na 2009 nog gewijzigd, althans dat dacht ik. Mij staat me iets bij dat hetgeen volgens jouw regel nog oogluikend wordt toegestaan, verboden werd. Maar ikkan me vergissen hoor.
pi_171097767
Of iets oogluikend wordt toegestaan is heel lastig te achterhalen, het staat in ieder geval niet meer in de reglementen.

Aangezien een vraag uit de spelregelquiz van de KNLTB luidt:
Je slaat een bal via het scorebord dat aan de netpaal is bevestigd naar de andere kant, binnen de lijnen. Wat is juist?

Lijkt dit nog steeds wel het geval te zijn.

Als antwoord geven ze overigens: Het punt is voor je tegenstander.
elk oordeel heeft z'n nadeel
  zondag 21 mei 2017 @ 20:41:01 #182
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_171103762
Vandaag het punt van het jaar geslagen, de tegenstander serveer een harde spinbal door het midden, ik kan op mn backhand nog net mn racket erachter krijgen. Bal gaat 5 meter de lucht in, valt een halve meter over het net in de tramrails en stuiter weer onze helft op. B-)
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 21 mei 2017 @ 21:21:25 #183
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171105096
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 20:41 schreef TradeMarkie het volgende:
Vandaag het punt van het jaar geslagen, de tegenstander serveer een harde spinbal door het midden, ik kan op mn backhand nog net mn racket erachter krijgen. Bal gaat 5 meter de lucht in, valt een halve meter over het net in de tramrails en stuiter weer onze helft op. B-)
Doet me denken aan een soortgelijk geval een aantal jaar terug.
Super spannende dubbel tegen 2 gozers die net ff wat beter waren. Wij staan met 2-en aan het net. Tegenstander speelt de lob en mijn maat gaat erachter aan. De bal stuit en hij haalt de bal in, draait zich om en gedurende het omdraaien smasht hij de bal. Maar slaat half onder de bal door en raakt de bal bovenop het racket. De bal vliegt een meter of 3-4 hoog door de lucht, stuit op de helft van de tegenstander en stuit terug onze kant op.
Episch om te zien.
  zondag 21 mei 2017 @ 21:39:12 #184
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_171105744
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:21 schreef tja77 het volgende:

[..]

Doet me denken aan een soortgelijk geval een aantal jaar terug.
Super spannende dubbel tegen 2 gozers die net ff wat beter waren. Wij staan met 2-en aan het net. Tegenstander speelt de lob en mijn maat gaat erachter aan. De bal stuit en hij haalt de bal in, draait zich om en gedurende het omdraaien smasht hij de bal. Maar slaat half onder de bal door en raakt de bal bovenop het racket. De bal vliegt een meter of 3-4 hoog door de lucht, stuit op de helft van de tegenstander en stuit terug onze kant op.
Episch om te zien.
wij hadden het ook ff moeilijk maar dit was het eerste punt in de laatste game, heerlijk, dubbeltje gewonnen
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 21 mei 2017 @ 21:44:08 #185
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171105901
Derde wedstrijd in de competitie en koploper! We hebben weliswaar een wedstrijd verloren, maar het team dat ons versloeg heeft een 9-0 weg gegeven vanwege het niet willen spelen bij een onsportieve tegenstander. Dat kost ze het kampioenschap!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 21 mei 2017 @ 21:50:16 #186
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171106099
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 21:39 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

wij hadden het ook ff moeilijk maar dit was het eerste punt in de laatste game, heerlijk, dubbeltje gewonnen
Jullie wonnen hem, wij verloren hem in de tie break derde set met 10-8.
  zondag 21 mei 2017 @ 22:25:40 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171107120
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 00:55 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

?????
volgens welke gedachtengang of obv welke criteria denk je dan dat het op de ene manier wel mag en op de andere niet?
Volgens mij mag je niet met je racket of lichaam over het net tenzij de bal terug over het net gaat nadat hij eerst gestuit is van jouw kant van het net. Echter, je mag nooit het net aanraken, maar aangezien je ook met je racket en lichaam over het net mag komen, lijkt het mij logisch dat je ook de grond mag aanraken als je het net maar niet aanraakt.
Maar bij een normale bal (dus die niet terug stuit) mag je niet over het net met je racket en lichaam, dus doorlopen langs het net zou ik dan ook niet toe staan.

Lijkt mij de meest logische redenering, maar ik heb geen idee dus ik moet wat :')
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 21 mei 2017 @ 22:33:40 #188
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171107333
Bovenstaande heb ik trouwens geschreven voordat ik rest heb gelezen, maar een eenduidig antwoord hebben we nog niet echt of wel?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 21 mei 2017 @ 22:37:33 #189
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171107406
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:11 schreef tja77 het volgende:
Dat een bal die via het scorebord in het speelveld van de tegenstander stuit geen punt maar zou zijn, is voortgekomen uit het feit dat het scorebord niet meer aan de netpaal zou mogen zitten.
Dus een scorebord dat WEL aan de netpaal zit is niet toegestaan. Wat kun jij als speler eraan doen dat de club waar je speelt zich niet aan de regels houdt? Dus ik zou me wel voor kunnen stellen dat wanneer het scorebord vast aan de netpaal zit, het punt gewoon geldig is zoals dat voor 2015 was.

Tijdens het enkelspel een voetfout callen is al helemaal lastig. Je geeft aan dat je bij het inspelen let of de speler zijn voeten beweegt. Maar als je tegenstander voor aanvang van de service al 10-20 cm. achter de baseline gaat staan, kun jij onmogelijk met zekerheid zeggen dat hij een voetfout maakt. Hoe kun je op een vermoeden (want dat is het feitelijk) een fout callen? Dat is hetzelfde als dat je gepasseerd wordt aan het net, je niet goed ziet waar de bal stuit, en hem uitgeeft.
Alleen al even zeggen"Let je wel even op je voetfout, want je stapt een halve meter het veld in" brengt veel mensen al van de wijs >:)

Ik zeg er eigenlijk nooit zo veel van. Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik tegen iemand gespeeld heb die een grote voetfout maakte.

Ik vind het sowieso altijd wel knullig, zeker als je niveau 5 of hoger hebt. Het is iets wat je heel makkelijk kunt leren, maar dan niet onder de knie hebben.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 21 mei 2017 @ 22:40:13 #190
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_171107463
Wat betreft dat scorebord aan de netpaal. Laatst speelde ik op een vereniging en daarbij was de netpaal hoger dan het net. Zelf geen last van gehad, maar iemand op een andere baan sloeg de bal aan de binnenkant van die verhoging waardoor de bal in ging, gevolg: discussie of dat nou wel of niet mocht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 21 mei 2017 @ 22:48:20 #191
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171107646
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:37 schreef Komakie het volgende:

[..]

Alleen al even zeggen"Let je wel even op je voetfout, want je stapt een halve meter het veld in" brengt veel mensen al van de wijs >:)

Ik zeg er eigenlijk nooit zo veel van. Maar ik kan me ook niet herinneren dat ik tegen iemand gespeeld heb die een grote voetfout maakte.

Ik vind het sowieso altijd wel knullig, zeker als je niveau 5 of hoger hebt. Het is iets wat je heel makkelijk kunt leren, maar dan niet onder de knie hebben.
Ook op niveau 4 zie ik sommige mensen een voetfout maken. Ze hebben vaak een goede serveertechniek, maar ze beginnen met de voet tegen de lijn, en daar ben je al fout. Ga er gewoon 3 cm. achter staan en er is niks aan de hand.
pi_171108088
Een dubbelmaatje van mij maakt standaard een voetfout waarbij z'n rechtervoet echt een stap de baan in komt :D . Nog nooit iemand over horen klagen. 4/5 niveau
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 23:11:29 #193
21636 Feestkabouter
pi_171108111
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:33 schreef Komakie het volgende:
Bovenstaande heb ik trouwens geschreven voordat ik rest heb gelezen, maar een eenduidig antwoord hebben we nog niet echt of wel?
jawel: je mag het speelveld van de tegenstander niet aanraken (ook niet met je racket).

overigens mag je wel gewoon met je lichaam en racket over het net bewegen.
je mag dus na een volley gewoon uitzwaaien over het net heen.

ik had vanmiddag een bal waarbij ik echt op milimeters van het net met mijn hele lichaam tot stilstand kwam en mijn arm en racket staken er overheen (bal netjes weggelegd en punt gewonnen, moest er alleen voor zorgen dat ik het net niet raakte).
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 23:13:14 #194
21636 Feestkabouter
pi_171108151
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:10 schreef truedestiny het volgende:
Een dubbelmaatje van mij maakt standaard een voetfout waarbij z'n rechtervoet echt een stap de baan in komt :D . Nog nooit iemand over horen klagen. 4/5 niveau
triest.
en nooit serieus de suggestie aan hem gedaan om dat te veranderen omdat ie eigenlijk niet aan de regels voldoet en zichzelf een klein doch aanwezig en onsportief voordeel toeeigent?
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 23:14:27 #195
21636 Feestkabouter
pi_171108191
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:48 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ook op niveau 4 zie ik sommige mensen een voetfout maken. Ze hebben vaak een goede serveertechniek, maar ze beginnen met de voet tegen de lijn, en daar ben je al fout. Ga er gewoon 3 cm. achter staan en er is niks aan de hand.
ik begin met mijn voet tegen de lijn (een halve centimeter er vanaf) en die voet beweegt niet tijdens de service. zo moeilijk is het niet.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 23:16:46 #196
21636 Feestkabouter
pi_171108257
quote:
1s.gif Op zondag 21 mei 2017 10:11 schreef tja77 het volgende:

Tijdens het enkelspel een voetfout callen is al helemaal lastig. Je geeft aan dat je bij het inspelen let of de speler zijn voeten beweegt. Maar als je tegenstander voor aanvang van de service al 10-20 cm. achter de baseline gaat staan, kun jij onmogelijk met zekerheid zeggen dat hij een voetfout maakt. Hoe kun je op een vermoeden (want dat is het feitelijk) een fout callen? Dat is hetzelfde als dat je gepasseerd wordt aan het net, je niet goed ziet waar de bal stuit, en hem uitgeeft.
je kunt heel makkelijk vaststellen of de speler ten eerste met zijn voet stelselmatig tegen de baseline begint en ten tweede vaak een stapje voorwaarts zet met zijn voet.

als hij 10 a 20 cm achter de baseline begint en een stapje maakt zal het lastig zijn om te zien wanneer hij wel en niet een voetfout maakt.
pi_171108272
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

triest.
en nooit serieus de suggestie aan hem gedaan om dat te veranderen omdat ie eigenlijk niet aan de regels voldoet en zichzelf een klein doch aanwezig en onsportief voordeel toeeigent?
Verwaarloosbaar voordeel. Denk eerder dat die beweging in zijn service een nadeel is.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 23:20:49 #198
21636 Feestkabouter
pi_171108350
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:17 schreef truedestiny het volgende:

[..]

Verwaarloosbaar voordeel.
ik zie de ook in de 5 soms met de gehele schoen voor de baseline stappen. dat is gewoon kwalijk. maar ok, niet elke voetfout is zo groot.
misschien zit het voordeel er nog wel meer in dat de serveerder zich een bepaalde vrijheid gunt in zijn bewegen die eigenlijk niet legaal is, en dat hij dus beperkter moet bewegen. ik steek er de effort in om een legale service te spelen, laat de tegenstander diezelfde moeite maar doen.
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2017 @ 23:21:57 #199
21636 Feestkabouter
pi_171108375
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 22:40 schreef Komakie het volgende:
Wat betreft dat scorebord aan de netpaal. Laatst speelde ik op een vereniging en daarbij was de netpaal hoger dan het net. Zelf geen last van gehad, maar iemand op een andere baan sloeg de bal aan de binnenkant van die verhoging waardoor de bal in ging, gevolg: discussie of dat nou wel of niet mocht.
hoe zag die paal er dan uit???
ik heb nog nooit zoiets gezien.
welke club? ben wel benieuwd naar foto's op hun website.
  zondag 21 mei 2017 @ 23:23:05 #200
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_171108402
quote:
0s.gif Op zondag 21 mei 2017 23:16 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

je kunt heel makkelijk vaststellen of de speler ten eerste met zijn voet stelselmatig tegen de baseline begint en ten tweede vaak een stapje voorwaarts zet met zijn voet.

als hij 10 a 20 cm achter de baseline begint en een stapje maakt zal het lastig zijn om te zien wanneer hij wel en niet een voetfout maakt.
Je ziet je tegenstander wel instappen tijdens de service, maar als jij moet ontvangen, kun jij onmogelijk met zekerheid zeggen of de tegenstander een voetfout maakt. Dan daarbij misschien raakt hij eerst de bal en stapt daarna in het veld.
Ik dacht ook dat ik wel eens een voetfout maakte. Maar mijn trainer heeft het een keer gefilmd van de zijkant. En zelfs in slowmotion was het nog lastig waar te nemen. Dus mijn tegenstander kan het al helemaal niet zien. Het was overigens geen voetfout.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')