abonnementen ibood.com bol.com
pi_162672151
registreer om deze reclame te verbergen
Ze zeggen dat zijn lied de langste stilte had. Was die maar voor 3 minuten stil. :')
pi_162672161
Maar zijn gaygezicht is ook niet te kroppen.
pi_162673140
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 17:01 schreef Atak het volgende:
Maar zijn gaygezicht is ook niet te kroppen.
Zegt iemand die waarschijnlijk een minderwaardigheidscomplex heeft van hier tot Tokio

(Waarom reageer ik ook hierop :-))
Life can be a bitch, so like it..
pi_162709606
Songfestival wordt volgens organisatoren steeds duurder

De voorbereidingen voor het Eurovisie Songfestival worden steeds duurder. Het extra geld gaat naar een betere voorbereiding en professionalisering.
"Daar is het succes de laatste jaren ook naar", aldus woordvoerder van AVROTROS tegen NRC.

De Songfestivaleditie van 2016 in Stockholm kostte 500.000 euro. Van dat bedrag ging 250.000 euro naar de European Broadcasting Union, de organisator van het evenement. Dat deel werd betaald door koepelorganisatie Nederlandse Publieke Omroep (NPO). De rest werd betaald door de AVRO-TROS zelf.

Van de overgebleven 250.000 euro werd in 2016 het verblijf van Douwe Bob en de delegatie betaald, haar, make-up en kleding van de band, het componeren van het liedje, de regie, promotiemateriaal, het ontwerp van de klok die op het podium te zien was en het kopen van de rechten zodat het liedje door de Songfestivalorganisatie gebruikt kon worden.

Repeteren
Vier jaar geleden kostte het Songfestival nog maar 350.000 euro. Sinds de kansen op een succesvolle plek steeds groter worden, wordt het steeds duurder. De extra kosten gaan vooral zitten in repeteren. "Als je die kijkersaantallen ziet, en het grote saamhorigheidsgevoel dat we wisten te creren, dan is die vijf ton volgens mij een weloverwogen investering", aldus Ed Nijpels, voorzitter van de raad van toezicht.

Het is onduidelijk wat andere landen uitgeven aan het Songfestival.
pi_162709819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:19 schreef Em31 het volgende:

De voorbereidingen voor het Eurovisie Songfestival worden steeds duurder. Het extra geld gaat naar een betere voorbereiding en professionalisering.
"Daar is het succes de laatste jaren ook naar", aldus woordvoerder van AVROTROS tegen NRC.

De Songfestivaleditie van 2016 in Stockholm kostte 500.000 euro. Van dat bedrag ging 250.000 euro naar de European Broadcasting Union, de organisator van het evenement. Dat deel werd betaald door koepelorganisatie Nederlandse Publieke Omroep (NPO). De rest werd betaald door de AVRO-TROS zelf.

Van de overgebleven 250.000 euro werd in 2016 het verblijf van Douwe Bob en de delegatie betaald, haar, make-up en kleding van de band, het componeren van het liedje, de regie, promotiemateriaal, het ontwerp van de klok die op het podium te zien was en het kopen van de rechten zodat het liedje door de Songfestivalorganisatie gebruikt kon worden.

Repeteren
Vier jaar geleden kostte het Songfestival nog maar 350.000 euro. Sinds de kansen op een succesvolle plek steeds groter worden, wordt het steeds duurder. De extra kosten gaan vooral zitten in repeteren. "Als je die kijkersaantallen ziet, en het grote saamhorigheidsgevoel dat we wisten te creren, dan is die vijf ton volgens mij een weloverwogen investering", aldus Ed Nijpels, voorzitter van de raad van toezicht.

Ik dacht dat de big 5 er miljoenen in steken.
Is het zo dat er minstens 200 miljoen betaald moet worden aan EBU?

Dan is het nog een habbekrats wat Nederland geeft en ik neem aan dat de landen die het minder breed hebben minder betalen ( terwijl zij aan hun act bv miljoen uitgeeft :-)
pi_162711699
Mooie nieuwe foto van Douwe:

13307422_1161105867275482_8770833677211005625_n.jpg?oh=d7d86fdec74c9f85b2978583e9c9b76a&oe=580BC386

13310541_1159694707416598_3471393508876246320_n.jpg?oh=1eb8d9130227c1c1f6e7e4e6e77b55e0&oe=57DA81A4
  vrijdag 3 juni 2016 @ 11:57:06 #182
257772 Pisces29
Mijn kleine kuikentje <3
pi_162711919
Leuke sfeerplaatjes!
Life only gives you what you decided you can have!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende: Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 12:34:51 #183
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162712651
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 09:19 schreef Em31 het volgende:

Repeteren

Nee, sinds we er iets meer in investeren zijn de kansen op een succesvolle plek groter geworden.
Wordt tijd dat ze dat in gaan zien.

Daarbij vind ik 250.000,- voor een inzending helemaal niet zo veel.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162722919
Ik vind het ook best meevallen. En Douwen was een goede ambassadeur
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 3 juni 2016 @ 21:17:24 #185
215495 Knutknuttsson
Heja Sirius! Allsvenskan!!!
pi_162725141
Voor 5 ton drie uitzendingen met miljoenenpubliek is ook niet veel eigenlijk. SBS moet voor een simpele (oefen)interland van het Nederlands elftal al 6 ton neerleggen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_162736584
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 21:17 schreef Knutknuttsson het volgende:
Voor 5 ton drie uitzendingen met miljoenenpubliek is ook niet veel eigenlijk. SBS moet voor een simpele (oefen)interland van het Nederlands elftal al 6 ton neerleggen.
Als je het zo zegt is het idd een koopje voor drie zulke goed bekeken uitzendingen en veel voorpret :Y
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:21:40 #188
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162739218
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 12:00 schreef Greys het volgende:

[..]

Als je het zo zegt is het idd een koopje voor drie zulke goed bekeken uitzendingen en veel voorpret :Y
Met 8,4 miljoen kijkers verdeeld over drie avonden geen slechte investering.
0,06 per kijker, vraag me af hoeveel programma's dat halen. :D
Feel free to insult me.
pi_162742953
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 12:34 schreef Roger_Epiales het volgende:

De Songfestivaleditie van 2016 in Stockholm kostte 500.000 euro.Van dat bedrag ging 250.000 euro naar de European Broadcasting Union, de organisator van het evenement. Dat deel werd betaald door koepelorganisatie Nederlandse Publieke Omroep (NPO). De rest werd betaald door de AVRO-TROS zelf.

Repeteren

Ik begrijp het niet helemaal. Zijn die kosten die de NPO op zich neemt de uitzendrechten? Waarom zou de NPO voor die kosten opdraaien?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:46:53 #190
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162743878
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:07 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet helemaal. Zijn die kosten die de NPO op zich neemt de uitzendrechten? Waarom zou de NPO voor die kosten opdraaien?
Ik zou idd gokken dat dit, oa, de uitzendrechten zijn (en misschien een jaarlijkse contributie). Ik denk dat dit door de NPO betaald wordt omdat de NPO in zijn geheel lid is van de EBU.

Maar zeker weten doe ik dat ook niet, ik heb het stuk niet geschreven. :P
Feel free to insult me.
pi_162745373
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:46 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik zou idd gokken dat dit, oa, de uitzendrechten zijn (en misschien een jaarlijkse contributie). Ik denk dat dit door de NPO betaald wordt omdat de NPO in zijn geheel lid is van de EBU.

Maar zeker weten doe ik dat ook niet, ik heb het stuk niet geschreven. :P
Nee, sorry zelfs dat jou post quotte en niet het origineel. En dan nog ...

Maar ik vind het vreemd. NPO wil het niet meer uitzenden maar nog wel betalen?
Of kan allen NPO lid zijn van die club en wordt het dan op deze wijze namens Nederland betaald...
En de reclame opbrengsten dan.. wie krijgt die dan...
dat soort vragen....
pi_162746241
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 14:21 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Met 8,4 miljoen kijkers verdeeld over drie avonden geen slechte investering.
0,06 per kijker, vraag me af hoeveel programma's dat halen. :D
En daar moeten de reclame-inkomsten nog vanaf. En indirecte inkomsten via andere aandacht uit de media enzo, dus per saldo levert het gewoon geld op.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 20:13:51 #193
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162747220
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:53 schreef Wup2 het volgende:

[..]

Nee, sorry zelfs dat jou post quotte en niet het origineel. En dan nog ...

Maar ik vind het vreemd. NPO wil het niet meer uitzenden maar nog wel betalen?
Of kan allen NPO lid zijn van die club en wordt het dan op deze wijze namens Nederland betaald...
En de reclame opbrengsten dan.. wie krijgt die dan...
dat soort vragen....
AVROTROS is gewoon onderdeel van de NPO, het wordt dus gewoon betaald en uitgezonden door de NPO.
Feel free to insult me.
pi_162747524
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:13 schreef Roger_Epiales het volgende:
AVROTROS is gewoon onderdeel van de NPO, het wordt dus gewoon betaald en uitgezonden door de NPO.
ow...natuurlijk.
Niet dat het kostenplaatje me nu duidelijk is maar ik staarde me wat blind op NPO. Ik denk nog steeds dat dat de NOS is...
pi_162750218
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 20:25 schreef Wup2 het volgende:

[..]

ow...natuurlijk.
Niet dat het kostenplaatje me nu duidelijk is maar ik staarde me wat blind op NPO. Ik denk nog steeds dat dat de NOS is...
Daar trap ik ook in hoor. Maar het is 'de publieke omroep'.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 22:38:30 #196
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162751958
Het is ook een vaag systeem vol stichtingen, verenigingen en samengestelde omroepen.
Feel free to insult me.
pi_162752072
Zit in de half miljoen ook niet de andere evenementen bv rechten voetbal etc.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:11:16 #198
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162752762
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 22:42 schreef ato het volgende:
Zit in de half miljoen ook niet de andere evenementen bv rechten voetbal etc.
Was het maar waar, voor voetbal hebben we om de een of andere reden tientallen miljoenen klaarliggen.

Daarbij komen uitzendrechten van voetbal niet van de EBU en ik kan me even geen ander EBU-programma dan het ESF voor de geest halen wat wij uitzenden.
Feel free to insult me.
pi_162752866
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:11 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Was het maar waar, voor voetbal hebben we om de een of andere reden tientallen miljoenen klaarliggen.

Daarbij komen uitzendrechten van voetbal niet van de EBU en ik kan me even geen ander EBU-programma dan het ESF voor de geest halen wat wij uitzenden.
Ze hebben met meer dan 25 bonden de uitzendrechten afgesproken, zie o.a. http://www.ebu.ch/news?unit=sports-rights :Y
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 23:23:00 #200
345170 Roger_Epiales
De Schaduwelite
pi_162753089
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 23:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Ze hebben met meer dan 25 bonden de uitzendrechten afgesproken, zie o.a. http://www.ebu.ch/news?unit=sports-rights :Y
Kijk aan, er staat zelfs iets over voetbal bij.
Shows what i know. :P
http://www.ebu.ch/content(...)uro-2016-rights.html

Maar dan nog denk ik niet dat die vijf ton genoeg is voor wat voor voetbal uitzendrechten ook.
Feel free to insult me.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')