abonnement Unibet Coolblue
pi_162281807
Ik maanden geleden iemand via het internet leren kennen. Altijd goed contact gehouden, het was gewoon vriendschappelijk. Op 6 mei van dit jaar vroeg deze persoon aan mij of ik 500 euro kon lenen. Ik zou het bedrag de week erop terug krijgen. Geen probleem, ik wilde wel dat ze foto's van de voor- en achterkant van haar identiteitsbewijs en bankpas als bewijs via Whatsapp stuurde. Dat deed ze zonder enig argwaan, het is namelijk een behoorlijk bedrag wat ik leen aan iemand met wie ik alleen via internet contact hou.

Een paar dagen later, op 9 mei, zegt ze ineens dat ze het geld niet meer kan geven. Als ik 150 euro overmaak kan ze nog wat regelen. Dat doe ik, want ik heb tenslotte toch haar identiteitsgegevens. Als het oplichting is zou ik altijd nog naar de politie kunnen gaan.

Op 11 mei krijg ik een berichtje dat ze in de schulden zit. Ze laat foto's van formulieren van het Bureau voor Budget en Inkomensbeheer (BBIB) zien. Als ik nogmaals 150 euro overmaak kan ze het écht regelen, anders moet ik een juridische procedure met BBIB in wat volgens haar maanden kan duren. Daar heb ik gen zin in, dus maak ik het geld maar over.

Twee dagen later, op 13 mei, dreigt ze ineens mijn familie in de lichten met verhalen die nergens op slaan. Ze noemt de namen van mijn gezinsleden en vriendin, dreigt hun berichten te sturen vol met onwaarheden. Ik weet niet wat ik moet doen, als mijn familieleden erachter komen dat ik geld geef aan een (voor hun) vreemd iemand worden ze woedend op mij. Na veel geruzie over en weer nemen de dreigementen toe, ik besluit 50 euro over te maken. Daarmee zou het wel even gesust zijn..

Ik besluit de politie te bellen, zo radeloos dat ik ben. Want die dreigementen komen wel terug en ik denk dat ik mijn geld nooit meer zal terugzien. Ik bel het 0900 nummer van de politie, leg de situatie uit en vraag of ik een afspraak voor een aangifte van internetoplichting kan maken. Helaas is dat niet mogelijk, omdat ik het geld vrijwillig heb overgemaakt en de dreigementen 'slechts' berichten met onwaarheden bevatten. Daarbij zijn de dreigementen niet uitgevoerd. Ik word doorgeschakeld naar een juridisch bureau.

Dat juridische bureau wilde mij wel helpen, maar dan moest ik honderden euro's betalen. Ik had het gevoel dat ze mij niet serieus namen en ze mij alleen wilden helpen als ik flink zou aftikken. Ik ben met hun dan ook niet in zee gegaan.

In een van de gesprekken met mijn 'oplichtster' zat een screenshot met daarin het e-mail adres van haar bewindvoerder. Ik besloot hem (Ben) maar eens te benaderen. Ik heb in een lange e-mail de hele situatie uitgelegd en van alle dreigementen en overboekingen screenshots bijgevoegd. De oplichtster had zelfs een namaak Facebookprofiel van de bewindvoerder gemaakt en mij gecontacteerd om nog meer geld af te troggelen. Ook daar heb ik een screenshot van gemaakt en in de e-mail gezet.

Binnen no-time had ik een reactie terug. Het was ontzettend goed dat ik gemaild had. Er zou een formulier mijn kant op komen wat ik moest ondertekenen (formulier heb ik nog niet ontvangen) en ik zou de eenmalige kosten moeten overmaken. De eenmalige kosten staan voor een borg. Het is namelijk niet de bedoeling dat ik contact zou opnemen met de oplichtster. Dat was ik al helemaal niet van plan om te doen, dus dat was geen enkel probleem. De oplichtster handelde de hele tijd via Skrill, een pre-paid MasterCard. De bewindvoerder had deze rekening meteen gevorderd, de eenmalige kosten zou ik naar dat account (van mijn oplichtster) moeten overmaken. Dit omdat de oplichtster lastig doet me de bewindvoering en er daardoor geen rekening tussen hun geopend kon worden (of iets in die strekking, ik ben niet thuis in die stof). Zo gezegd zo gedaan, ik maak de eenmalige kosten van 152,46 euro over. Deze eenmalige kosten zou ik na ontvangst van het originele bedrag vergoed krijgen door de cliënte (de oplichtster dus).

Even later kreeg ik een e-mail:
quote:
Helaas is mijn cliënte niet in staat het eenmalige bedrag voor dinsdag aanstaande over te maken.

Nu kunt u het volgende doen. U kunt het eenmalige bedrag nogmaals vergoeden. Dit betekent wel voor cliënte dat zij geacht wordt het bedrag sneller af te lossen, gezien de hoge mate van flexibiliteit van de schuldeiser. (dit weegt zwaar bij de rechter). Hierover heb ik haar ingelicht en hiermee gaat zij akkoord.
Oké, vooruit dan. Ik heb de eenmalige kosten dus nog een keer vergoed. Even later kreeg ik weer een e-mail:

quote:
Er heeft helaas één probleem plaatsgevonden. De tweede betaling is mislukt. Dit vanwege een storing op www.skrill.com.
Na een e-mail wisseling met een welles nietes inhoud (het probleem ligt niet bij mij, ik heb ht overgemaakt) dreigde BBIB de zaak te sluiten en zou ik het met de cliënte alleen moeten afhandelen. Met andere woorden: mijn geld is weg. Ik heb de eenmalige kosten dus voor de derde keer vergoed. Even later volgde weer een e-mail:

quote:
Ik vernomen dat de zaak niet goed gekeurd is en dus niet naar de rechtbank kan. Dit vanwege een ontbrekende betaling. Wij vinden dit ontzettend vervelend en willen u daarom graag tegemoet komen.
De fout lag niet bij www.skrill.com, maar bij ons. Deze is inmiddels opgelost.
Ik beschik nu nog over de mogelijkheid om dit zsm op te lossen, aangezien ik nog aanwezig ben op kantoor. Indien u zsm het ontbrekende bedrag nogmaals overmaakt, hoeft u zich geen verdere zorgen te maken over het sluiten van het dossier. Mijn collega en ik ronden het uiteraard op een juiste manier af.
Wij snappen hoe vervelend het is, maar gezien de drukte en het aantal lopende zaken, moeten wij anders de zaak sluiten. (Dit in overleg met cliënte)
Ik stuurde een e-mail dat dit waanzin in en dat het een stelletje incompetente nietsnutten zijn. Ik heb ook in de mail gezegd dat hun hun zaken maar eens op orde moeten krijgen, ze maken fout na fout. Vervolgens kreeg ik een mail terug dat ze bij het ontbreken van de betaling de zaak sluiten. Ik heb het bedrag dus wéér overgemaakt. Toen volgde weer een e-mail:

quote:
Het was niet de bedoeling dat ik nog contact met u zou opnemen (wegens een vakantie), maar helaas is er sprake van een noodgeval. U heeft vier keer een betaling gedaan. Nu blijkt dat de cliënte drie keer het bedrag naar haar eigen rekening heeft overgemaakt, dit omdat het account nog geregistreerd stond onder haar emailadres en zij via een ander wachtwoord op het account terecht kon. Wij dachten te weten waardoor het fout ging, maar dat was onjuist.
Als ik het bedrag niet overmaak sluiten ze de zaak en kan ik fluiten naar mijn centen. Dus ik maak het weer, met hele erge tegenzin, over.

Vervolgens kreeg ik een e-mail met de locatie en tijd van de (niet openbare) zitting, die morgen is. Echter:

quote:
Daarnaast moet ik helaas nogmaals een vervelende mededeling doen. Het is ons weer niet gelukt, we hebben inmiddels een ander team ingeschakeld om ons hierbij te ondersteunen. Zou u het bedrag nog eenmalig kunnen overmaken?
Als ik het bedrag niet overmaak keurt volgens hun de rechter het niet goed, omdat het bedrag dan ontbreekt. Ik heb het dus weer overgemaakt.

Ik heb BBIB al zeven keer (!!) het eenmalige bedrag overgemaakt, en heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat het nu wél lukt. Ik wil absolut niet dat de zaak word gesloten, aangezien met de cliënte geen normaal dialoog mogelijk is. Dreiging na dreiging, en de politie kan niets doen. Voor een lening die begon met 500 euro ben ik nu al 2000 euro kwijt.

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen? Zelf wil ik afwachten tot morgen, na die rechtszaak krijg ik vanzelf wel een e-mail met de stand van zaken.

En is BBIB echt zo incompetent? Het is wel een echt bedrijf, hoewel ik er zelf nog niet eerder van had gehoord:
K.v.K. 58443479
AFM geregistreerd onder nummer 12041674 via st. FTI
Geregistreerd onder het nummer M1345208 bij het CBP

[ Bericht 0% gewijzigd door Nizno op 17-05-2016 23:03:21 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:03:43 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_162281940
Vertel me aub dat dit een grap is? Niemand is zo naief om maar te blijven betalen, toch?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_162281946
Sowieso stoppen met het overmaken van geld, je verlies nemen en het contact verbreken.

:')
pi_162281987
Ten eerste ben je verschrikkelijk dom om 500 euro uit te lenen aan iemand die je alleen via internet kent.

Vervolgens nog twee keer 150 euro overmaken in de hoop het terug te krijgen is echt nog dommer.

Dat gezegd hebbende;
De politie gaat niets doen omdat het een civiele kwestie is (persoon tegen persoon) en dat gaat dus via het burgerlijk recht. Als die persoon jou in een kwaad daglicht stelt door nare berichten naar familie en vrienden te sturen kan dat smaad/laster zijn en dan is aangifte wel mogelijk maar daar krijg je je geld niet mee terug.

Als jij de gesprekken nog hebt waaruit blijkt dat ze het geld inderdaad zo snel mogelijk terug zou storten is je enige optie om het juridische traject in te gaan, haar in gebreke te stellen en haar vervolgens dagvaarden. Dan heb je wel een jurist nodig omdat je er zelf geen idee van hebt. En juristen kosten geld. Dat geld kun je terugeisen als je de zaak wint trouwens.

En als je een laag salaris hebt kun je gefinancieerde rechtsbijstand hebben, en de meeste mensen die daar geen recht op hebben nemen ook een rechtsbijstandsverzekering maar die zul je vast ook niet hebben.
De Turkse president Erdogan is een geitenneuker.
pi_162282059
TS. Zoek een maatschappelijkwerker. Echt.

Dat jij tot (4?) keer toe geld overmaakt en geen argwaan krijgt vind ik persoonlijk idioot.

Hoe oud ben jij?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:09:23 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162282112
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:07 schreef phpmystyle het volgende:
TS. Zoek een maatschappelijkwerker. Echt.

Dat jij tot (4?) keer toe geld overmaakt en geen argwaan krijgt vind ik persoonlijk idioot.

Hoe oud ben jij?
Nee, 7 keer.

Ik hoop heel, heel hard dat TS aan het trollen is. En anders is hij heel, heel dom bezig en heel, heel veel geld kwijt.

TS, maak geen cent meer over naar die figuren en zoek hulp. Laat ze die dreigementen maar waarmaken en rare verhalen vertellen. Diegene die de verhalen krijgen zullen toch weten dat het lulkoek is.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162282148
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee, 7 keer.

Ik hoop heel, heel hard dat TS aan het trollen is. En anders is hij heel, heel dom bezig en heel, heel veel geld kwijt.

TS, maak geen cent meer over naar die figuren en zoek hulp. Laat ze die dreigementen maar waarmaken en rare verhalen vertellen. Diegene die de verhalen krijgen zullen toch weten dat het lulkoek is.
Bedoelde eigenlijk die keren dat hij 150 moest betalen aan het BBIB :P

En TS moet (indien hij het adres heeft) dat wijf in gebreke stellen en eisen dat het geld terugbetaald wordt, en dan bedoel ik die lening van 500 euro.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_162282154
Zeven keer een eenmalig bedrag overmaken, bij de tweede keer ging er nog geen belletje rinkelen?

Ik zou contact opnemen met het management. Of de brancheverenigingen.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:11:23 #9
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162282169
Oei. Even lezen :o
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:11:33 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162282180
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:59 schreef thrushhonk het volgende:
Ik heb BBIB al zeven keer (!!) het eenmalige bedrag overgemaakt,
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bedoelde eigenlijk die keren dat hij 150 moest betalen aan het BBIB :P

En TS moet (indien hij het adres heeft) dat wijf in gebreke stellen en eisen dat het geld terugbetaald wordt, en dan bedoel ik die lening van 500 euro.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162282224
Nou vooruit dan maar...

Gewoon storneren.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:15:54 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_162282309
Dit kan niet waar zijn he? Je blijft toch geen geld overmaken joh.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:17:14 #13
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162282345
Wat een ongelooflijk raar verhaal dit... Ik snap er bijna geen kut van en ik snap niet dat jij geld moet overmaken namens haar?! Waarom wikkelt dat beiwndvoerderskantoor haar zaken met _jou_ af? Heeft dat kantoor nog nooit gehoord van privacy?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_162282403
Godver, ik heb medelijden met ts.
Whatever...
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:20:16 #15
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_162282458
De bewindvoerder heeft beheer over "haar" rekening dus moet je het geld bestemd voor hem alsnog op "haar" rekening storten _O-

Werkelijk geniaal :D
pi_162282475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

bbib heeft geen medewerker genaamd Ben. Als ik ff kijk op de website.
Dat had ik ook al door, toen ik daarover contact met hun opnam zeiden ze dat hij nieuw is en daarom nog niet op de website staat.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:21:25 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162282500
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:20 schreef Woelwater het volgende:
De bewindvoerder heeft beheer over "haar" rekening dus moet je het geld bestemd voor hem alsnog op "haar" rekening storten _O-

Werkelijk geniaal :D
Tenminste wel haar Beheerrekening mag ik hopen :') ! Sowieso niet op haar leefgeld _O-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Milf dinsdag 17 mei 2016 @ 22:21:58 #18
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162282525
Kan de TS wel aangifte van oplichting doen tegen de "instantie" (persoon die zich voordoet als)?

Die hebben zich voorgedaan als hulpverleningsinstantie en met valse voorwendselen geld laten overmaken.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:24:46 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162282617
Ik zit het nog eens te lezen.

Client heeft 154 euro in de min gestaan bij een creditcard, dat moet opgelost worden door TS? Waarom laat de bewindvoerder het niet tot een schuld komen en lost de TS het openstaande niet op dmv een schuldbekentenis en een afbetalingsregeling?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_162282641
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:21 schreef nikky het volgende:
Kan de TS wel aangifte van oplichting doen tegen de "instantie" (persoon die zich voordoet als)?

Die hebben zich voorgedaan als hulpverleningsinstantie en met valse voorwendselen geld laten overmaken.

Op de site van Bbib staan brancheverenigingen. Hij zou daar eens mee moeten bellen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:25:29 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162282651
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:20 schreef thrushhonk het volgende:

[..]

Dat had ik ook al door, toen ik daarover contact met hun opnam zeiden ze dat hij nieuw is en daarom nog niet op de website staat.
Is die hele organisatie uberhaupt wel legitiem?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:26:03 #22
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162282670
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Is die hele organisatie uberhaupt wel legitiem?
Jawel. Erkende branchevereniging.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:26:26 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_162282683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Jawel. Erkende branchevereniging.
Hij heeft gewoon met die oplichtster zelf zitten mailen.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:26:57 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_162282699
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon met die oplichtster zelf zitten mailen.
Ik mag hopen dat TS het mailadres wel geverifieerd heeft of gebeld heeft om het na te gaan?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_162282719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:26 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat TS het mailadres wel geverifieerd heeft of gebeld heeft om het na te gaan?
Jep :Y Er werd zelfs aangeboden om een afspraak te maken, maar die heb ik afgewezen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')