abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:25:26 #1
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_162280814
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

Voor advies en tips voor de aanschaf van gereedschap kan je in onderstaand topic terecht
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 6


Laat rollen die euro's. Vorig jaar tien delen vol met aanwinsten, dit is het vierde deel voor 2016.

De laatste aanwinsten uit het vorige deel:

quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 14:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zware 40cm winkelhaak en een kruis"hout"
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 15:18 schreef Atmoz het volgende:

WoodPeckers Precisie winkelhaak 90 graden 300 mm lang Metrisch 1281
[ afbeelding ]

4 stuks WoodPeckers BC4-M2 Box Clamp klemmen speciaal voor kasten en laadjes
[ afbeelding ]

Incra T-markeerliniaal 300mm en 150mm metrisch
[ afbeelding ]

Hultafors Zwaaihaak SMV 20
[ afbeelding ]

Kreg Jig master pocket boring mallen set K4MS
[ afbeelding ]

En bijna deze: http://www.gereedschappro(...)raard-metrisch/18086 maar toch maar niet gedaan. Doe ik pas als ik ooit meer plaats in m'n garage heb :)
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2016 17:59 schreef juiced01 het volgende:
Atmoz, je wordt bedankt:
- Namens m'n portemonnee :( ;)
- Namens mezelf: deze producten maken het klussen nog leuker :D

2 x BC4-M2 Box Clamp klemmen speciaal voor kasten en laadjes
1 x T-markeerliniaal 300mm /0,25mm metrisch

Besteld *O*
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 14:59 schreef Atmoz het volgende:

Ohja, bijna vergeten O-)
Ik was aan het twijfelen over een 'featherboard' voor de freestafel, en toen kwam ik deze tegen:

[ afbeelding ]

Als het goed is morgen in huis *O*
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:27:49 #2
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_162280871
@Atmoz,

Die lboxx is inderdaad zwart. Er bestaan verschillende merken en kleuren voor de lboxx..





En je zal misschien wel spijt krijgen...:


EHBO doos in lboxx, zag ik laatst bij kruis.nl
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 21:37:51 #3
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162281119
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:27 schreef Maquez het volgende:
@Atmoz,

Die lboxx is inderdaad zwart. Er bestaan verschillende merken en kleuren voor de lboxx..
Ja dat wist ik, ik wist alleen niet dat er ook een zwarte was.
En ik wist ook niet dat er zoveel anderen waren ;)

quote:
EHBO doos in lboxx, zag ik laatst bij kruis.nl
I know, maar deze sla ik over O-)

Die lijst uit de startpost is trouwens van een nog ouder topic ;)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:44:30 #4
442239 Maquez
Bouwmanagement & Vastgoed
pi_162281324
haha oke mooi

Ja ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets werkt... Eerste keer dat ik voor deze drempel kwam te staan, ik dacht ik klik maar gewoon op oke :P
pi_162281337
Wat is dat voor Rail met die kleding en die je postte atmoz?
  Knikkerking dinsdag 17 mei 2016 @ 21:58:21 #6
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162281763
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:44 schreef Maquez het volgende:
haha oke mooi

Ja ik heb werkelijk geen idee hoe zoiets werkt... Eerste keer dat ik voor deze drempel kwam te staan, ik dacht ik klik maar gewoon op oke :P
Ah, daar is zelfs een systeem voor?! Dat wist ik niet.
Ik dacht dat de nieuwe TS gewoon uit het oude topic wat dingen kopieerde :)


quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:44 schreef Makrolon het volgende:
Wat is dat voor Rail met die kleding en die je postte atmoz?
http://www.gereedschappro(...)raard-metrisch/18086

Echt weer vet cool gewoon 8-)
Ik weet niet wat het is, maar zo'n dingen vind ik gewoon echt über vet!

[edit] was "kleding" trouwens een typefoutje?

[edit2] hahaha, die link staat ook in de startpost zie ik. Met daarbij een leuke tekst, precies één maand geleden O-)

[ Bericht 3% gewijzigd door Atmoz op 17-05-2016 22:17:47 ]
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 22:43:15 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162283279
Atmoz, aangaande je tacker... What about BOStitCH? O-)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162284802
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, daar is zelfs een systeem voor?! Dat wist ik niet.
Ik dacht dat de nieuwe TS gewoon uit het oude topic wat dingen kopieerde :)

[..]

http://www.gereedschappro(...)raard-metrisch/18086

Echt weer vet cool gewoon 8-)
Ik weet niet wat het is, maar zo'n dingen vind ik gewoon echt über vet!

[edit] was "kleding" trouwens een typefoutje?

[edit2] hahaha, die link staat ook in de startpost zie ik. Met daarbij een leuke tekst, precies één maand geleden O-)
Auto correct, moest klemding zijn. :p

Maar vet handig idd! Ook echt slim bedacht dat je 2 lengtes kan afstellen en de ene aanslag dan makkelijk uit de weg drukt.
pi_162284864
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:43 schreef derLudolf het volgende:
Atmoz, aangaande je tacker... What about BOStitCH? O-)
Hahaha :D
pi_162287234
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:58 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ah, daar is zelfs een systeem voor?! Dat wist ik niet.
Ik dacht dat de nieuwe TS gewoon uit het oude topic wat dingen kopieerde :)

[..]

http://www.gereedschappro(...)raard-metrisch/18086

Echt weer vet cool gewoon 8-)
Ik weet niet wat het is, maar zo'n dingen vind ik gewoon echt über vet!

[edit] was "kleding" trouwens een typefoutje?

[edit2] hahaha, die link staat ook in de startpost zie ik. Met daarbij een leuke tekst, precies één maand geleden O-)
dacht dat na aanschaf "heel duur gereedschap" de koopwoede wel weg zou zijn.
Nu fase twee: "duur toebehoor en accesoires" ;)

Wil die kop van die aannemer wel eens zien als die jouw tools ziet ;)
pi_162287239
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:43 schreef derLudolf het volgende:
Atmoz, aangaande je tacker... What about BOStitCH? O-)
en dan gewoon de ral code erbij zoeken en blauw verven ;)
https://www.kleurenwaaier.nl/
pi_162291409


Heb de Mirka inmiddels vele m2 laten schuren dus tijd voor een review.

We zochten een machine welke heel fijn kan schuren i.v.m. een te beitsen vloer. Met wat testjes met andere machines kwamen er in ieder geval achter dan de schuuruitslag daarin wel wat uit maakte. Vandaar de 2.5mm uitvoering. Daarnaast gebruiken we hem vooral voor de verbouwing en willen wel hem ook boven ons hoofd gebruiken om het balkenplafond te schuren.
Je komt dan snel op een lichte machine met koolborstelloze motor en de modellen die ik ken zijn de Mirka Deros en Festool ETS EC. Op basis van de specs was de Mikra de winnaar. We hebben de Festool nog bekeken alleen deze had als groot nadeel dat je de schuurzool niet voor een ander formaat kunt wisselen. Dat gaf voor ons de doorslag om voor de Mirka te kiezen. Deze is zelfs nog iets lichter. Het enige wat de Festool heeft als extra feature is dat deze kan signaleren of zelfs niet starten als er geen slang aan zit, maar dat zal me niet gauw gebeuren.
De Mirka binnen gekregen en het is echt een vederlichte machine en ontzettend klein. Compacter dan de Festool en met de 125mm zool komt ie zelfs in de buurt van de RTS 400.
Het verwisselen van de zool is overigens een peuleschil. Sleutel er tussen en met de hand losdraaien.
De Mirka loopt prachtig en met de + en - toetsen zijn de toeren in kleine stapjes te regelen. Daarnaast werkt de hendel als een soort gashendel tussen het laagste toerental en het hoogste ingestelde toerental dat is erg handig, je kunt dus tijdens het schuren gewoon van toeren wisselen.
Er zit een soft-start op dus je kunt de machine gewoon op het hout zetten en je hand er op leggen om te beginnen. Ook zit er een rem op, binnen een paar tellen staat de zool stil, prettige feature.
De machine is net als een ETS prachtig in balans, de zool wiebelt niet en een testje door de hendel vast te plakken en hem gewoon zijn gang liet gaan ging ook goed. Ook geeft hij weinig trillingen door aan de hand, denk dat de ETS misschien dat ietsjes minder heeft. Ik heb er in ieder geval lang mee achter elkaar door kunnen werken.
Het kunststof wat Mirka gebruikt en de afwerking van b.v. de randen is wel van een ander niveau dan b.v. Festool of Bosch blauw. Hier zouden ze nog wel wat extra punten kunnen scoren. Niet dat het geen stevig machientje is overigens, het is nog steeds zeker geen bouwmarkt gereedschap.

Mirka 'plug it' werkt iets minder dan de koppeling van Festool. Doordat het een dikkere stekker is in een groter gat en je een palletje moet indrukken gaat het allemaal wat stroever en niet in een handomdraai.
De stofzuiger aansluiting is gewoon 27mm en deze kan ook meedraaien met de slang. Dit zit al in onze slag maar onder een hoek werkt het systeem van Mirka beter. Dat zou Festool ook wel mogen inbouwen in met name hun schuurmachines.

Het Abranet 'papier' schuurt erg goed. Het loopt niet vol zoals papier en bouwt ook amper warmte op. Je verslijt dus gewoon je hele korrel en hoeft geen papier meer weg te doen omdat er troep op vast zit. Bij nauwkeurig werk wel opletten dat de randen van het gaas niet beschadigen, anders kun je kleine krasjes in het werk krijgen. Kwestie van de machine goed vlak houden en niet teveel in randjes drukken. Overigens kun je een beschadig 150mm vel gewoon bijknippen naar 125 en hem daar verder gebruiken. Handig, moet er nog maar een Rotex 90 bij nemen ;)

We zijn helemaal blij met de keuze voor de Mirka. Door zijn twee zolen en lage gewicht een echte alleskunner!
De machinestekker kan wat beter en de bouwkwaliteit ietsjes hoger en dan is ie helemaal schitterend. Beide dingen heb je verder niet zoveel last van in het gebruik. Het is al heel fijn dat je het snoer kunt afkoppelen. Wel kan het lastig zijn om de snoeren en de slang te combineren als je ook Festool hebt. Dan heb je eigenlijk twee stofzuigerslangen nodig ivm de verschillende aansluitingen.

Geheimtip! De prijs in dld is behoorlijk concurrerend ten opzichte van de Festool ETS EC in Nederland en je hebt dan twee formaten schuurzool, momenteel ¤ 459,99:

http://www.werkzeugalarm.(...)m-systainer/a-10840/
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:35:30 #13
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_162291604
Mooie review! Top :) .
pi_162305496
is mirka niet meer een schuur/polijst machine voor auto's?

Ik heb nog een mega lading ecotools green schuurpapier maar hierna eens dat acabadabra proberen ;)
pi_162306593
Die hebben ze ook en zijn meestal op perslucht.
pi_162322359
Zojuist een pakketje binnen gekomen vanuit het buurland, beetje toeval dat ik zelf thuis was want ik wist niet eens dat dit pakket zou komen. *)

Cadeau voor mijn pa; Bosch GSR 18 VE-2-LI.

Bedoeling was alleen dat er 1 bitset zou komen, maar blijkbaar twee besteld.. :X

En het kan wel eens zo zijn dat er nog een pakket binnen komt vandaag, met een 1,5Ah accu en nog wat andere dingen.

Van dit pakket had ik verder geen verzend gegevens of iets gekregen, en kon/kan ook niet meer inloggen op de site.. Alleen de betaalbevestiging had ik gelijk ontvangen zondag. Dus toen de bus aan kwam rijden dacht ik dat het andere pakket zou komen, want daarvan had ik dinsdag een verzendbevestiging gekregen. :P
pi_162330644
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 20:00:18 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162332669
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:21 schreef PasopA het volgende:
Zojuist een pakketje binnen gekomen vanuit het buurland, beetje toeval dat ik zelf thuis was want ik wist niet eens dat dit pakket zou komen. *)
[ afbeelding ]
Cadeau voor mijn pa; Bosch GSR 18 VE-2-LI.

Bedoeling was alleen dat er 1 bitset zou komen, maar blijkbaar twee besteld.. :X

En het kan wel eens zo zijn dat er nog een pakket binnen komt vandaag, met een 1,5Ah accu en nog wat andere dingen.

Van dit pakket had ik verder geen verzend gegevens of iets gekregen, en kon/kan ook niet meer inloggen op de site.. Alleen de betaalbevestiging had ik gelijk ontvangen zondag. Dus toen de bus aan kwam rijden dacht ik dat het andere pakket zou komen, want daarvan had ik dinsdag een verzendbevestiging gekregen. :P
Goed cadeau ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162337183
In het vorige topic adviseerde jullie mij deze:

http://www.werkzeugalarm.(...)zubehoerset/a-10763/

Is deze toevallig ook nog in nederland te krijgen? Soortgelijke setjes vind ik wel, maar niet de exacte. Ook niet voor deze prijs.
pi_162337668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:01 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
Nog voor een leuke prijs kunnen krijgen ?
pi_162337781
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:29 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nog voor een leuke prijs kunnen krijgen ?
Redelijke prijs bij Sander Vunderink
¤89,50
https://www.sandervunderi(...)meter-leidingzoeker-
netwerkkabeltester/benning-duspol-digital-tweepolige-spanningstester.html
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 23:03:00 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_162339002
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:15 schreef Snoepje5 het volgende:
In het vorige topic adviseerde jullie mij deze:

http://www.werkzeugalarm.(...)zubehoerset/a-10763/

Is deze toevallig ook nog in nederland te krijgen? Soortgelijke setjes vind ik wel, maar niet de exacte. Ook niet voor deze prijs.
Voor die prijs sowieso niet ;) Gewoon in D bestellen, verzenden kost nog geen tientje
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_162341141
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 22:15 schreef Snoepje5 het volgende:
derland te krijgen? Soo
niet dezelfde maar ik denk dat dit wel de goedkoopste in NL is nu:
http://www.mastertools.nl(...)427QLJyjeRoCYX3w_wcB
pi_162356854
Vandaag de rest van de spullen binnen gekregen. :)

Elektro-Installatie tang, 1,5Ah accu en zaagbladen voor de (10,8v) Reciprozaag :)

Gisteren de GSR 18 VE-2-Li al even getest, maar het is echt wel een brute machine. :X
  Knikkerking zaterdag 21 mei 2016 @ 11:47:26 #25
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_162376283
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:21 schreef PasopA het volgende:
Zojuist een pakketje binnen gekomen vanuit het buurland, beetje toeval dat ik zelf thuis was want ik wist niet eens dat dit pakket zou komen. *)
[ afbeelding ]
Cadeau voor mijn pa; Bosch GSR 18 VE-2-LI.

:7 ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:01 schreef densmee het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi ding 8-)
Ik ken het merk niet, maar zal vast (heel) goed zijn toch? :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 16:53 schreef PasopA het volgende:
Vandaag de rest van de spullen binnen gekregen. :)
[ afbeelding ]

Gisteren de GSR 18 VE-2-Li al even getest, maar het is echt wel een brute machine. :X
Zeker weten :7

Zojuist kwam de postbode m'n KREG spullen afleveren *O*



Het ziet er echt mega degelijk en super strak uit!! Nu al in love ermee :9~

Verder zojuist 10 grote MDF platen gaan halen en één hele grote die aan beide kanten zwart geplastificeerd is. Daarbij nog 50 meter 25mm brede zwarte strijkbare band voor de kopse kanten.

Daarmee ga ik binnenkort m'n afkortzaag-station maken (i.c.m. die Kreg rails).
Kan nie wachten nie O-) :D

[edit]

En zojuist kwam dan ook eindelijk m'n tacker. Helaas geen Bosch Blauw, dus ik zal er even aan moeten wennen :P



Voor zo'n goedkoop (en toch redelijk compleet) apparaat voelt/oogt hij erg degelijk :Y
Ben dus eens benieuwd....

[ Bericht 7% gewijzigd door Atmoz op 21-05-2016 11:53:39 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')