abonnement Unibet Coolblue
pi_162311388
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik stond toen in het startvak van 1:30 ongeveer in de grote meute.
Ah ja, in dat startvak begin je ongeveer 45 minuten na de start van de elitelopers. Als je geluk hebt, kun je de eerste zien finishen. :D
pi_162313197
Vanavond voor het eerst sinds de marathon en voor het eerst in het buitenland gelopen.

Kon wel merken dat het vrij vermoeiende dag was en dat ik nog moest eten. Achteraf toch wel blij dat ik even geweest ben.
  donderdag 19 mei 2016 @ 00:58:45 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_162315077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:06 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

noem me onstervelijk maar dit ziet er uit als een mooie uitdaging..... het probleem is dat veel mensen niet goed weten hoe ze zich heuvel op-of trap op, moeten pacen
Jij valt niet in de categorie gewone stervelingen inderdaad.
Maar als je hier binnenkort toch bent, mag je me wel een lesje trap/heuvels lopen geven ^O^ ben er nl echt slecht in
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_162315119
Doet er weer een Fok! team mee met de Ekiden in Rotterdam? Ik ga dit jaar voor het eerst met een team, ben benieuwd of we aan elkaar gewaagd gaan zijn!
pi_162316566
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 01:04 schreef thettes het volgende:
Doet er weer een Fok! team mee met de Ekiden in Rotterdam? Ik ga dit jaar voor het eerst met een team, ben benieuwd of we aan elkaar gewaagd gaan zijn!
De animo is dermate laag dat als er al een Fok afvaardiging is, er niet de luxe is om een "fast" team samen te stellen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162316692
Gister eindelijk weer een rondje gelopen na 14 dagen snotteren en hoesten ..
Merk wel dat mijn gemiddelde steeds vaker onder de 6min/km begint te komen :D Mag ook wel een keertje ;)
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:45:42 #57
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_162318576
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:43 schreef Devv het volgende:

[..]

4 keer 10 kilometer hier of 4 keer 10 kilometer daar maakt toch niets uit :+ ?
Als het binnen Nederland was no problemo. Buitenland wil ik eerst even acclimatiseren. :P
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_162322667
Hmmm, wil maar eens gaan werken aan het verbeteren van mijn 5k en 10k tijd. Eerste echte geplande loop is de singelloop in Utrecht op 2 oktober, denk de 10k daar.

Mijn plan is, gemiddeld 3x in de week lopend, zo'n beetje afwisselend tussen het volgende:

1 x duurloop achtig (12-16 km op relaxed tempo...)
1 x interval (gisteren voor het eerst: 2km warmup, 10x( 400m@beoogd 5k/10k tempo/200m@rust ), 2km cooling down
1 x tempo loopje

Alleen vind ik het echt heel moeilijk om op het gewenste tempo te lopen tijdens die (korte) intervallen. Resultaat is dat ik de eerste paar intervallen te snel liep (als in 3:30-3:35/km ipv 3:45-3:50/km), een paar ok en aan het einde moeite had het tempo te halen.

Mijn horloge heeft even nodig om het tempo te bepalen en die 400m is dus erg kort daarvoor.

Is dit een kwestie van 'het gevoel krijgen'? Of is er iets anders aan te raden/proberen (of maakt het neit enorm uit... gaat het meer om 'boven je grens lopen' op die intervallen als het ware.

Verder nog tips qua snelheid verbeteringen? (Heuvels/trappen lopen bijv, core stability en dergelijke oefeningen).

Overigens van plan in de toekomst toch maar eens bij een atletiek vereniging aan te kloppen, als er wat andere zaken afgerond zijn... Maar voor nu klooi ik vooral zelf aan (de charme van het hardlopen, gaan wanneer je wil ;) ).
pi_162323115
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:34 schreef m0ridin het volgende:
Hmmm, wil maar eens gaan werken aan het verbeteren van mijn 5k en 10k tijd. Eerste echte geplande loop is de singelloop in Utrecht op 2 oktober, denk de 10k daar.

Mijn plan is, gemiddeld 3x in de week lopend, zo'n beetje afwisselend tussen het volgende:

1 x duurloop achtig (12-16 km op relaxed tempo...)
1 x interval (gisteren voor het eerst: 2km warmup, 10x( 400m@beoogd 5k/10k tempo/200m@rust ), 2km cooling down
1 x tempo loopje

Alleen vind ik het echt heel moeilijk om op het gewenste tempo te lopen tijdens die (korte) intervallen. Resultaat is dat ik de eerste paar intervallen te snel liep (als in 3:30-3:35/km ipv 3:45-3:50/km), een paar ok en aan het einde moeite had het tempo te halen.

Mijn horloge heeft even nodig om het tempo te bepalen en die 400m is dus erg kort daarvoor.

Is dit een kwestie van 'het gevoel krijgen'? Of is er iets anders aan te raden/proberen (of maakt het neit enorm uit... gaat het meer om 'boven je grens lopen' op die intervallen als het ware.

Verder nog tips qua snelheid verbeteringen? (Heuvels/trappen lopen bijv, core stability en dergelijke oefeningen).

Overigens van plan in de toekomst toch maar eens bij een atletiek vereniging aan te kloppen, als er wat andere zaken afgerond zijn... Maar voor nu klooi ik vooral zelf aan (de charme van het hardlopen, gaan wanneer je wil ;) ).
GPS is nutteloos om bij korte intervallen je tempo te kunnen bepalen. Ik weet niet of je op de baan loopt, maar dan zou je op vast punten kunnen kijken of je tempo goed ligt. Op het 200m punt bijvoorbeeld:
en tempo van 3'45/km komt neer op 1'30/400m en dus 45''/200m. Op de weg moet je daarvoor meer moeite doen, maar daar zou je evt ook een route met vaste punten uit kunnen zetten
Hoe vaker je ze loopt, hoe beter je gevoel wordt om te kunnen bepalen of je het juiste tempo hebt
pi_162323694
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 13:51 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

GPS is nutteloos om bij korte intervallen je tempo te kunnen bepalen. Ik weet niet of je op de baan loopt, maar dan zou je op vast punten kunnen kijken of je tempo goed ligt. Op het 200m punt bijvoorbeeld:
en tempo van 3'45/km komt neer op 1'30/400m en dus 45''/200m. Op de weg moet je daarvoor meer moeite doen, maar daar zou je evt ook een route met vaste punten uit kunnen zetten
Hoe vaker je ze loopt, hoe beter je gevoel wordt om te kunnen bepalen of je het juiste tempo hebt
Cheers, het is inderdaad op de weg. Handige tip om op verschillende punten te kijken of het tempo goed ligt :) Moet eens kijken of dat realistisch is... En anders maar roeien met de riemen die ik heb en kijken of/hopen dat ik er in de nabije toekomst wat meer gevoel voor heb.

Hoe veel kwaad zou het kunnen als ik de intervallen eigenlijk 'te hard' ga? Ik bedoel, het idee is snelheid verhogen... Als ik de intervallen kan afronden, maar is het tempo uiteindelijk te hoog, gaat dat ten koste van de verbetering? Als in, is het efficienter om slechts iets boven je huidge tempo te lopen ipv te veel?
pi_162324720
Ik probeer die intervallen zoveel mogelijk ontspannen, op souplesse te lopen. 400m's loop ik meestal rond mijn huidige 10km tempo. Door veel op dat tempo te trainen, is het ook makkelijker om het tijdens de wedstrijd te halen. Ik loop veel wedstrijden en dan zijn dat vaak eigenlijk mijn echte snelheidstrainingen, de training zelf zijn relatief een stuk minder zwaar.
Te vaak en te hard trainen zou kunnen leiden tot overbelasting en blessures. Als je minder vaak wedstrijden loopt, dan kun je wel vaker harde intervaltrainingen doen. Ik zou de intervallen dan op iets harder dan 10km tempo, maar ook weer niet zo hard dat je erg diep moet gaanmoet doen om dat tempo te halen. Altijd enigszins ontspannen
pi_162325058
beetje in opvolging van de ROPA:

http://www.mysterymountain.nl/

Ook een mooi evenement voor het goede doel (als je van hoogtemeters houdt en niet van het massale van Alpe d'Huzes).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162325293
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:59 schreef Mr.B. het volgende:
Ik probeer die intervallen zoveel mogelijk ontspannen, op souplesse te lopen. 400m's loop ik meestal rond mijn huidige 10km tempo. Door veel op dat tempo te trainen, is het ook makkelijker om het tijdens de wedstrijd te halen. Ik loop veel wedstrijden en dan zijn dat vaak eigenlijk mijn echte snelheidstrainingen, de training zelf zijn relatief een stuk minder zwaar.
Te vaak en te hard trainen zou kunnen leiden tot overbelasting en blessures. Als je minder vaak wedstrijden loopt, dan kun je wel vaker harde intervaltrainingen doen. Ik zou de intervallen dan op iets harder dan 10km tempo, maar ook weer niet zo hard dat je erg diep moet gaanmoet doen om dat tempo te halen. Altijd enigszins ontspannen
Thanks! Wordt gewaardeerd :)

Loop niet zo veel wedstrijden nee, dus zal het dan vooral van mijn intervallen moeten hebben maar moet dan even goed opletten dat ik niet te hard van stapel loop. Wat dat betreft was gisteren dus iets te veel van het goede.

Volgende keer maar proberen meer het gevoel bij het tempo te matchen en te zorgen dat ik niet te hard begin, waardoor het idd ook beter vol te houden is en wat minder belastend. Uitproberen en leren :)
pi_162328476
Pff terugslag in het herstel, vandaag moest ik veel met het OV dus in totaal een stuk of 5x een paar honderd meter lopen door stationshallen en metro's en naar de eindbestemming toe. Nou, ondanks de brace is mijn voet dus helemaal gesloopt van zoiets futiels.
Maarja.. geduld, geduld.

MrB heb je zin in zondag?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162328643
Sterkte LT!
Bizar dat eerst vrijwel alles lukte en je nu tegen zulke grenzen oploopt. Hoop dat het herstel snel inzet!
pi_162328701
En mrb, k ben ook nieuwsgierig naar zondag. Wel finishen he? ;)
pi_162329298
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:37 schreef steffelonio het volgende:
Sterkte LT!
Bizar dat eerst vrijwel alles lukte en je nu tegen zulke grenzen oploopt. Hoop dat het herstel snel inzet!
Ja, al herkennen heel veel lopers van mijn groep het wel. Als je steeds harder en fanatieker wilt haalt je lichaam je op een gegeven moment gewoon in. Ik accepteer het nu wel, ik ga het herstel niet overhaasten. Het is alleen gewoon vervelend dat ik er in het dagelijkse leven ook zoveel rekening mee moet houden..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162329505
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, al herkennen heel veel lopers van mijn groep het wel. Als je steeds harder en fanatieker wilt haalt je lichaam je op een gegeven moment gewoon in. Ik accepteer het nu wel, ik ga het herstel niet overhaasten. Het is alleen gewoon vervelend dat ik er in het dagelijkse leven ook zoveel rekening mee moet houden..
Lijkt me heel moeilijk en frustrerend... Maar idd, je zoekt natuurlijk als fanatieke sporter de grenzen van je lichaam op en het is oh zo 'makkelijk' om er overheen te gaan...

Succes met het herstel!
pi_162330198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:29 schreef La_Tramposa het volgende:
MrB heb je zin in zondag?
Ja erg veel zin! Ben weer lekker aan het stuiteren, winegums eten en drie keer per uur diverse weersites kijken :s) :s) :s)
De vorm is redelijk denk ik, het weer lijkt ook niet al te erg te worden (in ieder geen 25 graden of windkracht 6). Dus dat zal goed moeten komen. Wel heb ik mijn eigen verwachtingen en richttijd iets naar beneden gesteld tov Rotterdam: in plaats van een sub 2:45 ga ik nu weg op een tijd tussen 2:45 en 2:50.

quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:40 schreef steffelonio het volgende:
En mrb, k ben ook nieuwsgierig naar zondag. Wel finishen he? ;)
}:|
Precies een jaar geleden ben ik in Kopenhagen na ongeveer 20km uitgestapt, in Rotterdam na 31km, dus logischerwijs zal ik nu in Leiden na 42km uitstappen. Of iets meer dan 42 hopelijk
pi_162330479
Ben benieuwd mr.B! Alvast veel succes!
pi_162330958
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:43 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ja erg veel zin! Ben weer lekker aan het stuiteren, winegums eten en drie keer per uur diverse weersites kijken :s) :s) :s)
De vorm is redelijk denk ik, het weer lijkt ook niet al te erg te worden (in ieder geen 25 graden of windkracht 6). Dus dat zal goed moeten komen. Wel heb ik mijn eigen verwachtingen en richttijd iets naar beneden gesteld tov Rotterdam: in plaats van een sub 2:45 ga ik nu weg op een tijd tussen 2:45 en 2:50.

[..]

}:|
Precies een jaar geleden ben ik in Kopenhagen na ongeveer 20km uitgestapt, in Rotterdam na 31km, dus logischerwijs zal ik nu in Leiden na 42km uitstappen. Of iets meer dan 42 hopelijk
:o Uitstappen op het 42 km punt....

Succes zondag ^O^

Ik heb zondag een thuiswedstrijd, zin in *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_162331433
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:12 schreef Guard het volgende:

[..]

:o Uitstappen op het 42 km punt....
Het gebeurt. Ik heb bij mijn allereerst HM iemand 200 meter voor de finish in de bezemwagen geholpen zien worden. Letterlijk in het zicht van de finish.
quote:
Succes zondag ^O^

Ik heb zondag een thuiswedstrijd, zin in *O*
Allebei succes. Ik heb voor zondag al zin in de Marikenloop ;)
  Moderator donderdag 19 mei 2016 @ 19:35:02 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_162331702
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Allebei succes. Ik heb voor zondag al zin in de Marikenloop ;)
Ja! Ik heb er ook zin in! *O*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162331913
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het gebeurt. Ik heb bij mijn allereerst HM iemand 200 meter voor de finish in de bezemwagen geholpen zien worden. Letterlijk in het zicht van de finish.

[..]

Allebei succes. Ik heb voor zondag al zin in de Marikenloop ;)
Dan zou je toch bijna een papieren vliegtuigje van je startnummer willen maken en hopen dat hij alsnog over de finish waait ;(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_162331927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ja! Ik heb er ook zin in! *O*
Als je nou even upgrade naar de 10 dan sta ik bijna halverwege, bij het zweefvliegveld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')