abonnement Unibet Coolblue
  One tough cookie maandag 16 mei 2016 @ 19:53:15 #1
169210 liesje1979
pi_162252152
Voor al je vragen, tips, en avonturen in Birma.
pi_162252161
Best random dit.
FR1908
  maandag 16 mei 2016 @ 19:59:26 #3
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162252354
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:53 schreef Katoenplukkert het volgende:
Best random dit.
Valt wel mee :P

Thnx. voor de kick. Iemand laatste tijd nog geweest?

Wil oa. Yangon bezoeken. September/oktober of kerstvakantie; weet nog niet wat het gunstigst is qua weer. Wilde er maar een combi van maken met Chengdu/Hongkong/Singapore/Hanoi ed. of eventueel zelfs Peking of Bangkok.

Vorige Birma topic: TRV / Birma (Myanmar) :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 16-05-2016 20:06:27 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 18 mei 2016 @ 00:14:17 #4
862 Arcee
Look closer
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:47:03 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162299558
Kan een modje off-topic posts weghalen?
Zie door de bomen het regenwoud niet meer. :(

Bodhi Tataung
tevens kikje.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 18-05-2016 17:52:30 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:54:22 #6
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_162299702
Ben er in 2014 geweest.

Fantastisch land, nog niet ten prooi gevallen aan het massatoerisme waar een aantal van de buurlanden in omkomen.
Wij moesten in onze zomervakantie dus helaas wel in het regenseizoen, maar eigenlijk hebben we daar niet zo veel hinder van ondervonden.

Zou zeker nog eens terug willen om het noorden te bezoeken volgens de locals die we hebben gesproken het mooiste stuk van het land (met de uitlopers van de Himalaya)
Ook Mrauk U lijkt ons nog heel mooi en zouden we graag nog eens bezoeken.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:01:41 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162299857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:54 schreef Tha_Bartman het volgende:
Ben er in 2014 geweest.

Fantastisch land, nog niet ten prooi gevallen aan het massatoerisme waar een aantal van de buurlanden in omkomen.
Wij moesten in onze zomervakantie dus helaas wel in het regenseizoen, maar eigenlijk hebben we daar niet zo veel hinder van ondervonden.

Zou zeker nog eens terug willen om het noorden te bezoeken volgens de locals die we hebben gesproken het mooiste stuk van het land (met de uitlopers van de Himalaya)
Ook Mrauk U lijkt ons nog heel mooi en zouden we graag nog eens bezoeken.
Vandaag een Insight Guide Myanmar in de bus.
Ga zo ff lekker lezen. :) Weet nog niet zoveel eigenlijk 8-)
Dacht zelf september/oktober; dat is voor mij qua werk goed mogelijk. En beetje einde regenseizoen. Kerstvakantie is hier altijd drukdrukdruk; eigenlijk geen optie. Ga zo even die plaatsen bekijken die je noemt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:11:51 #8
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_162300173
Het noorden moet je wel een special permit vanuit de regering voor hebben en ik weet niet of je die gaat krijgen.

Andere mooie dingen zijn Inle Lake en het gebied eromheen (fiets huren en je kan daar naar een spa (erg lekker na 3 dagen wandelen) en wijngaarden) en de 3 daagse trekking daar naartoe vanaf Kalaw. Bagan mag je natuurlijk ook niet missen, al zou ik de zonsondergang niet vanaf de sunsetpagoda bekijken waar je met veel andere staat maar gewoon 1 verderop uitzoeken waar verder niemand is.
Treinreis naar Hsipaw schijnt mooui te zijn hoorden we van iemand die we daar ontmoet hebben, hij heeft rondom Hsipaw ook een mooie trekking gemaakt.
Pindaya Caves was ook wel indrukwekkend met die beelden overal.
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 20 mei 2016 @ 05:13:22 #9
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_162343123
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:11 schreef Tha_Bartman het volgende:
Het noorden moet je wel een special permit vanuit de regering voor hebben en ik weet niet of je die gaat krijgen.

Andere mooie dingen zijn Inle Lake en het gebied eromheen (fiets huren en je kan daar naar een spa (erg lekker na 3 dagen wandelen) en wijngaarden) en de 3 daagse trekking daar naartoe vanaf Kalaw. Bagan mag je natuurlijk ook niet missen, al zou ik de zonsondergang niet vanaf de sunsetpagoda bekijken waar je met veel andere staat maar gewoon 1 verderop uitzoeken waar verder niemand is.
Treinreis naar Hsipaw schijnt mooui te zijn hoorden we van iemand die we daar ontmoet hebben, hij heeft rondom Hsipaw ook een mooie trekking gemaakt.
Pindaya Caves was ook wel indrukwekkend met die beelden overal.
Precies dit allemaal idd. Vond zelf Yangoon een boeiende stad om 2 daagjes te zijn. Mandalay vooral de omgeving, de stad zelf is niks vond ik.

Ga btw nooit naar Bago, wat een kutplaats is dat. De anus van Myanmar.

De trekking van Hsipaw naar Kalaw is idd heel leuk, evenals die naar Inle Lake. Bagan zelf kan je 2 dagen lekker rondtoeren op een elektrisch scootertje (fiets kan, maar het gebied is echt groooot).
Beste tip is idd de Sunset gewoon te kijken op een lege tempel. Wij zaten tussen 200 Chinezen. Geen aanrader :)

Verder vonden we Hpa An (omgeving, MT. Zwegabin) en Mawlamyine (ogre island) in het zuiden heel leuk.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 20 mei 2016 @ 07:01:25 #10
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_162343230
Mandalay vonden wij ook niets idd, maar we hadden daar ook echt een verschrikkelijk hostel.
Yangon is wel leuk, alle pagodas en oude koloniale gebouwen. Paar dagen en dan weet je het inderdaad wel.

Bago zijn we met de bus vanuit Yangon naar toegegaan, we werden er ergens bij een zaakje uitgezet waarvanuit ze tours organiseerden en na een beetje onderhandelen over de prijs hadden we een tuktuk voor de hele dag en wij mochten zeggen welke plaatsen we naar toe wilden.
Bago is niet mooi idd, maar we hadden daar dus een tuktuk rondleiding langs een liggende buddha (niet zo bijzonder), een pagode (wel ok), een groot klooster (wel interessant, maar was wel aapjes kijken met veel andere toeristen), tempel met een enorme slang (slang was tof maar gebouw verder niet bijzonder),maar die man bracht ons ook naar een klein huisje waar ze sigaren rolden en van die zonnebrand maakten. We kregen van die vrouwen daar lunch aangeboden (zat niet bij de tour officieel) en we hebben via de bestuurder in gebrekkig Engels beetje kunnen praten met ze. Daarna met de trein terug naar Yangon en dat is wel een leuke belevenis (net of je in een houten achtenbaan zit af en toe)
Dus als je een dagje over hebt kan je het wel meepakken in mijn ogen. Niet voor de stad, maar er is wel een leuke tour te doen op zich.
De stad zelf is niets,
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  vrijdag 20 mei 2016 @ 08:55:56 #11
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162344119
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:01 schreef Hyperdude het volgende:

...
Dacht zelf september/oktober; dat is voor mij qua werk goed mogelijk. En beetje einde regenseizoen. ....
Na wat lezen zal het wel februari 2017 worden. September/oktober blijkt toch nog erg nat.
Meer tijd om al die plaatsen met totaal, mij, nietszeggende namen, te 'researchen' :P

Dank voor de suggesties tot nu toe. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:17:10 #12
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_162344446
quote:
0s.gif Op vrijdag mei 2016 07:01 schreef Tha_Bartman het volgende:

Bago zijn we met de bus vanuit Yangon naar toegegaan, we werden er ergens bij een zaakje uitgezet waarvanuit ze tours organiseerden en na een beetje onderhandelen over de prijs hadden we een tuktuk voor de hele dag en wij mochten zeggen welke plaatsen we naar toe wilden.
Bago is niet mooi idd, maar we hadden daar dus een tuktuk rondleiding langs een liggende buddha (niet zo bijzonder), een pagode (wel ok), een groot klooster (wel interessant, maar was wel aapjes kijken met veel andere toeristen), tempel met een enorme slang (slang was tof maar gebouw verder niet bijzonder),maar die man bracht ons ook naar een klein huisje waar ze sigaren rolden en van die zonnebrand maakten. We kregen van die vrouwen daar lunch aangeboden (zat niet bij de tour officieel) en we hebben via de bestuurder in gebrekkig Engels beetje kunnen praten met ze. Daarna met de trein terug naar Yangon en dat is wel een leuke belevenis (net of je in een houten achtenbaan zit af en toe)
Dus als je een dagje over hebt kan je het wel meepakken in mijn ogen.
Ja wij zijn er gewoon naartoe gegaan en hebben daar overnacht. Hotel was creepy, begluurde mijn vriendin toen ze lag te slapen (ik was er FF niet), allebei ziek geworden daar en dat lawaai! Boedistisch gebrabbel door een megafoon aan de voorkant van het hotel, moskee aan de achterkant :).

Wij hebben dat idd ook allemaal gezien, met de scooter op pad, maar kon ons niet echt bekoren. Dat klooster was vooral ongemakkelijk :). Doe monniken zelf hebben ook zoiets van. Okay, wij gaan gewoon eten en jullie staan hier foto's te maken en bordjes rijst in onze potjes te kappen.

Zijn er ook ziek geworden en mijn ereader ging er kapot. Dus Review is wel een beetje gebaseerd op persoonlijk leed, maar toch; kutstadje :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  One tough cookie maandag 26 september 2016 @ 13:19:29 #13
169210 liesje1979
  One tough cookie maandag 26 september 2016 @ 13:22:39 #14
169210 liesje1979
pi_186274188
Is het alweer een beetje rustig in Myanmar :P

Misschien dat ik begin juni een weekje wil gaan.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_186278707
Ze hebben e-visa nu _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_186293361
Ik zit te denken aan 3 nachten Yangon, 2 nachten Bagan en 3 nachten Mandalay. Of zou 3 nachten Bagan en 2 nachten Mandalay beter zijn?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_186296116
Stormlooptopic :')
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 1 mei 2019 @ 07:13:15 #19
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_186533538
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:14 schreef Hallojo het volgende:
Ik zit te denken aan 3 nachten Yangon, 2 nachten Bagan en 3 nachten Mandalay. Of zou 3 nachten Bagan en 2 nachten Mandalay beter zijn?
Kijk gewoon als je daar bent hoelang je genoeg vind?

Ik zelf was 4 dagen in Bagan gebleven, heb daar ook de ballonvlucht gedaan. Mocht je deze willen doen, vergelijk dan wel de prijzen, via een reisorganisatie is goedkoper dan direct boeken( ik heb 400$ betaald, een Amerikaan in mijn ballon 330).

Heerlijke ervaring



2 daagse trekking rondom Inle lake is ook de moeite waard.

Van daaruit naar Hsipaw gegaan om het grootste feest van Myanmar bij te wonen. Ze laten hier luchtballonnen op met daaronder een grote kist vuurwerk :D dit schiet dan ook alle kanten op (ook tussen de mensen in :') ). Leuk om mee te maken. Vond het een geweldig land, ga er wellicht nog eens heen om nogmaals een 10 daagse Vipassana meditatie cursus te doen.

Qua vegetarisch eten vond ik Myanmar ook top, vaak verbouwen de restaurants hun groentjes nog in eigen tuin :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Eindredactie Games woensdag 1 mei 2019 @ 08:16:54 #20
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_186534000
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2019 14:14 schreef Hallojo het volgende:
Ik zit te denken aan 3 nachten Yangon, 2 nachten Bagan en 3 nachten Mandalay. Of zou 3 nachten Bagan en 2 nachten Mandalay beter zijn?
Mandalay vond ik minder. Gewoon een drukke stad zonder veel te doen. Voor bagan heb je twee volle dagen nodig als je op je scooter daar wilt rondtuffen
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_186534023
quote:
1s.gif Op woensdag 1 mei 2019 07:13 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Kijk gewoon als je daar bent hoelang je genoeg vind?

Ik zelf was 4 dagen in Bagan gebleven, heb daar ook de ballonvlucht gedaan. Mocht je deze willen doen, vergelijk dan wel de prijzen, via een reisorganisatie is goedkoper dan direct boeken( ik heb 400$ betaald, een Amerikaan in mijn ballon 330).

Heerlijke ervaring

[ afbeelding ]

2 daagse trekking rondom Inle lake is ook de moeite waard.

Van daaruit naar Hsipaw gegaan om het grootste feest van Myanmar bij te wonen. Ze laten hier luchtballonnen op met daaronder een grote kist vuurwerk :D dit schiet dan ook alle kanten op (ook tussen de mensen in :') ). Leuk om mee te maken. Vond het een geweldig land, ga er wellicht nog eens heen om nogmaals een 10 daagse Vipassana meditatie cursus te doen.

Qua vegetarisch eten vond ik Myanmar ook top, vaak verbouwen de restaurants hun groentjes nog in eigen tuin :9
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 08:16 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Mandalay vond ik minder. Gewoon een drukke stad zonder veel te doen. Voor bagan heb je twee volle dagen nodig als je op je scooter daar wilt rondtuffen
Dank voor de info ^O^ Ik zit op een strak schema, dus ergens lang blijven gaat helaas niet lukken. Het gaat 2 nachten Mandalay, 2 nachten Bagan, 1 nacht Yangon, 1 nacht Golden Rock en weer 2 nachten Yangon worden.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')