abonnement Unibet Coolblue
pi_162582681
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:02 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

De Single Top 100 :')
Zeg maar de enige lijst waar Nederlandstalige bagger een nummer 1 hit kan scoren.
De Single Top 100 ja. De enige hitlijst waar alleen verkoop telt. En het zegt iets dat geen hond het nummer 1944 koopt. Dat terwijl Euphoria in 2012 tot de tien best verkochte singles van het jaar behoorde.
pi_162582987
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 03:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De Single Top 100 ja. De enige hitlijst waar alleen verkoop telt. En het zegt iets dat geen hond het nummer 1944 koopt. Dat terwijl Euphoria in 2012 tot de tien best verkochte singles van het jaar behoorde.
Waarom zou je dat nummer kopen? Je kunt haar optreden gewoon downloaden van het internet. Dan heb je haar ook in beeld. Ik koop vrijwel nooit meer muziek op CD. De laatste CD die ik kocht is alweer van kerst 2015. De nieuwste CD van Enya, omdat ik die zo geweldig vind dat ze best een centje aan mij mag verdienen

Hier heb je haar op Youtube. Kun je gewoon downloaden

Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162589185
Wanneer stopt die tirade jegens 1944 nu eens? De argumenten die ik tot nu toe heb gehoord zijn niet om over naar huis te schrijven. Jamala heeft het Eurovisie songfestival 2016 gewonnen met 534 punten. Australië was eerste bij de jury's, maar het publiek zag die inzending minder zitten. Rusland was eerste bij de telestemmers, maar de jury's zagen die bijdrage minder zitten, wat ik me goed kan voorstellen. Oekraïne was tweede bij de jury's en telestemmers en was zo de terechte winnaar van het songfestival.

1944 is geen radiovriendelijk liedje, dat iets scoort op het songfestival wil niet zeggen dat het ook hitlijsten bestormt. Het feit dat zelfs gemakkelijk in het gehoor liggende, gekopieerde meuk van de Zweden nog geen deuk in een pakje boter weet te slaan in de hitlijsten in heel Europa, geeft al aan dat dit ook goed 'de meest geflopte winnaar' in vele jaren had kunnen zijn.

Vorig jaar was Italië de overtuigende winnaar bij de televoters, gevolgd door Rusland met Zweden pas op de derde plaats. Doordat de juryleden de inzending van de Zweden aanzienlijk hoger aansloegen dan eender welke andere bijdrage, won Zweden het ESF 2015. Italië was dus veel populairder bij het publiek, maar de kans dat Il Divo goede zaken had gedaan in de hitlijsten is miniem. Sommige minder radiovriendelijke popdeuntjes oefenen soms toch grote aantrekkingskracht uit op het publiek tijdens het festival. Denk ook aan Rona Nishliu (Albanië 2012) met het prachtige Suus: gezongen in de eigen taal (helaas waren er dit jaar echt nauwelijks landen die in een andere taal dan het Engels zongen), krachtig gezongen, zwaarmoedig en niet gemakkelijk in het gehoor liggend, maar desalniettemin goed voor een vierde plek.
pi_162590871
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:29 schreef Toposcoupe het volgende:
Wanneer stopt die tirade jegens 1944 nu eens? De argumenten die ik tot nu toe heb gehoord zijn niet om over naar huis te schrijven. Jamala heeft het Eurovisie songfestival 2016 gewonnen met 534 punten. Australië was eerste bij de jury's, maar het publiek zag die inzending minder zitten. Rusland was eerste bij de telestemmers, maar de jury's zagen die bijdrage minder zitten, wat ik me goed kan voorstellen. Oekraïne was tweede bij de jury's en telestemmers en was zo de terechte winnaar van het songfestival.
Oekraine had gediskwalificeerd moeten worden op grond van twee schendingen van de ESF regels.

A; Het is een politiek lied gericht tegen Rusland
B. Mei vorig jaar stond het al op Youtube.

Het ESF heeft de regels enorm ver doorgebogen om haar de winst te geven. Waaraan ook een sterke geur anti Russisch sentiment zit. Het lijkt er ook sterk op dat in het westen jury's opzettelijk Rusland minder punten gaven. Je zou het ESF bijna van sturing van de resultaten beschuldigen.

Dit gaat natuurlijk leiden tot meer politieke liederen die verstopt worden in teksten. Het ESF heeft mogelijk een doos van Pandora geopend

Overigens hoop ik dat Rusland en Wit Rusland volgend jaar niet gaan boycotten, maar gewoon opdraven in Oekraine. Mogelijk wordt deze onterechte overwinning dan nog een vergiftigd geschenk.

Je moet overigens ook maar durven. 1944. Veel Oekrainers steunden de nazis. In het kamp Sobibor werken ze er gewoon als kampbewaarders en deden vrolijk mee aan de genocide op de joden

[ Bericht 4% gewijzigd door WhiteBeard op 29-05-2016 15:05:10 ]
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 14:49:40 #55
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_162591686
Kan die (politieke)discussie over Oekraïne niet in een ander topic?

Nee, het staat niet in de hitlijsten. Het is immers geen radiovriendelijk liedje. Goh.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_162593062
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 04:07 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Waarom zou je dat nummer kopen? Je kunt haar optreden gewoon downloaden van het internet. Dan heb je haar ook in beeld. Ik koop vrijwel nooit meer muziek op CD. De laatste CD die ik kocht is alweer van kerst 2015. De nieuwste CD van Enya, omdat ik die zo geweldig vind dat ze best een centje aan mij mag verdienen

Hier heb je haar op Youtube. Kun je gewoon downloaden

Dit is een schijnargument en totaal niet relevant voor de discussie. Deze vlieger gaat immers op voor alle Songfestivalliedjes, ook de liedjes die wél de hitlijst halen omdat ze daadwerkelijk verkocht worden.

Overigens heeft de YouTube-clip bijna net zo veel dislikes als likes. Ook veelzeggend.
pi_162593130
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:49 schreef ijs_beer het volgende:
Kan die (politieke)discussie over Oekraïne niet in een ander topic?

Nee, het staat niet in de hitlijsten. Het is immers geen radiovriendelijk liedje. Goh.
In een topic over airplay / succes in hitlijsten is het volledig on-topic om op te merken dat "1944" al na één week uit de tiplijst onder de Single Top 100 is gevallen. Dat terwijl Frans (Zweden) wél in de hitlijst staat.

Een liedje hoeft niet radiovriendelijk te zijn om toch te verkopen. Maar ondanks het feit dat 4 miljoen mensen het liedje hebben gehoord / gezien op tv, koopt geen hond het. Het nummer is een grote flop en dat mag best genoemd worden.
pi_162595215
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:23 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Oekraine had gediskwalificeerd moeten worden op grond van twee schendingen van de ESF regels.

A; Het is een politiek lied gericht tegen Rusland
B. Mei vorig jaar stond het al op Youtube.

Het ESF heeft de regels enorm ver doorgebogen om haar de winst te geven. Waaraan ook een sterke geur anti Russisch sentiment zit. Het lijkt er ook sterk op dat in het westen jury's opzettelijk Rusland minder punten gaven. Je zou het ESF bijna van sturing van de resultaten beschuldigen.

Dit gaat natuurlijk leiden tot meer politieke liederen die verstopt worden in teksten. Het ESF heeft mogelijk een doos van Pandora geopend

Overigens hoop ik dat Rusland en Wit Rusland volgend jaar niet gaan boycotten, maar gewoon opdraven in Oekraine. Mogelijk wordt deze onterechte overwinning dan nog een vergiftigd geschenk.

Je moet overigens ook maar durven. 1944. Veel Oekrainers steunden de nazis. In het kamp Sobibor werken ze er gewoon als kampbewaarders en deden vrolijk mee aan de genocide op de joden
Uit B blijkt dat je je onvoldoende in de materie hebt verdiept. Zo waren er ook geen problemen met Birds van Anouk.

quote:
"The Eurovision Song Contest rule (1.2.1a) which states that entries must not have been commercially released before September 1 exists to make sure that the Contest can welcome new compositions each year, and that every song can compete on a level playing field.
The purpose of the rule is to prevent wide distribution of any song that might give it an unfair advantage in the competition the following May.
In the past, songs that had been publicly available before the deadline, but had not been accessible by a wide audience, had been granted permission to compete in the Eurovision Song Contest by the Reference Group.
In the case of Jamala’s “1944” the EBU’s attention has been drawn, after the 2016 Eurovision Song Contest, to a public performance of an earlier version of the song in May 2015.
The video of a small concert had only been viewed by a few hundred people before it was discovered in the past few days.
The EBU, based on previous decisions in the Reference Group, therefore has concluded that the published video did not give Jamala’s song any unfair advantage in the 2016 Eurovision Song Contest and the song was eligible to compete.”
Is het een politiek lied gericht tegen Rusland? Volgens de EBU is de tekst van 1944 niet politiek en niet in strijd met de regels van het ESF, die ze ongetwijfeld zelf beter kennen dan jij. De vergelijking met de annexatie van de Krim en de hedendaagse situatie van Krim-Tartaren wordt nergens expliciet getrokken. Net als de inzending van Armenië vorig jaar is de boodschap dusdanig subtiel verpakt dat het niet strijdig is met de regels van de EBU.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In een topic over airplay / succes in hitlijsten is het volledig on-topic om op te merken dat "1944" al na één week uit de tiplijst onder de Single Top 100 is gevallen. Dat terwijl Frans (Zweden) wél in de hitlijst staat.

Een liedje hoeft niet radiovriendelijk te zijn om toch te verkopen. Maar ondanks het feit dat 4 miljoen mensen het liedje hebben gehoord / gezien op tv, koopt geen hond het. Het nummer is een grote flop en dat mag best genoemd worden.
Songfestivalnummers doen het normaliter niet goed in de hitlijsten, Euphoria is een zeldzame uitzondering. Jamala doet niets in de hitlijsten, dat is waar. Overigens deed ze het in West-Europa ook minder goed. Dus ja: 1944 is geen hitsucces, dat is een feit. En ja: Oekraïne won het Eurovisie Songfestival 2016. De bijdrages van Rusland, Australië, Bulgarije en Zweden kregen gewoon onvoldoende steun van jury's en/of telestemmers en vielen dus onvoldoende in de smaak om de overwinning in de wacht te slepen. Dat is óók een feit, maar kennelijk is dat voor sommigen maar moeilijk te verkroppen.
pi_162596296
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 16:40 schreef Toposcoupe het volgende:
Songfestivalnummers doen het normaliter niet goed in de hitlijsten, Euphoria is een zeldzame uitzondering. Jamala doet niets in de hitlijsten, dat is waar. Overigens deed ze het in West-Europa ook minder goed. Dus ja: 1944 is geen hitsucces, dat is een feit. En ja: Oekraïne won het Eurovisie Songfestival 2016. De bijdrages van Rusland, Australië, Bulgarije en Zweden kregen gewoon onvoldoende steun van jury's en/of telestemmers en vielen dus onvoldoende in de smaak om de overwinning in de wacht te slepen. Dat is óók een feit, maar kennelijk is dat voor sommigen maar moeilijk te verkroppen.
Songfestivalwinnaars doen het elk jaar veel beter in de hitlijsten dan "1944" dit jaar doet. Ik kan het inderdaad verkroppen dat een wedstrijd die gaat om het mooiste liedje wordt gewonnen door een draak van een nummer, puur vanwege het politieke statement. En de prestaties van het nummer in de hitlijst (of beter gezegd: het totale gebrek daaraan) bevestigt het idee dat mensen dit nummer geen bal aan vinden.
pi_162600631
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit is een schijnargument en totaal niet relevant voor de discussie. Deze vlieger gaat immers op voor alle Songfestivalliedjes, ook de liedjes die wél de hitlijst halen omdat ze daadwerkelijk verkocht worden.

Overigens heeft de YouTube-clip bijna net zo veel dislikes als likes. Ook veelzeggend.
Ik denk dat hem zit in het feit dat het een ballade is. Daar wordt wel op gestemd door ouderen, maar niet gekocht. Dat verklaart ook dat de jeugd wel het nummer van Rusland koopt. Het nummer van TCL deed het in de verkoop ook veel beter dan meneer Worst.

Mijn vraag waarom je het nummer uberhaupt zou kopen als je het inclusief visuals ook kunt downloaden was aan jou gericht en niet algemeen bedoeld.

Onwaarschijnlijk jammer dat het Toppop kanaal van Youtube is verwijderd. Dat kanaal had zo'n 7000 clips. Ik was daar al aan het downloaden toen het kanaal er opeens niet meer was.
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162600688
@Toposcoupe: Dat bedoel ik. Regels maken en die dan zo ruim interpreteren dat je net zo goed van een schending van de regels kunt spreken
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162601193
quote:
18s.gif Op zondag 29 mei 2016 14:49 schreef ijs_beer het volgende:
Kan die (politieke)discussie over Oekraïne niet in een ander topic?

Nee, het staat niet in de hitlijsten. Het is immers geen radiovriendelijk liedje. Goh.
Ja, eens... Is genoeg zo.

Het nummer staat niet eens in de hitlijsten, ed. Daarmee is het uberhaupt niet ontopic...

ESF / [2016] Oekraïne #2: Jamala - 1944 - Daar kun je het hebben over het nummer. Maar ik kan je vertellen dat ook daar het politieke geneuzel weinig relevant zal zijn.
  Moderator zondag 29 mei 2016 @ 20:27:25 #63
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_162601372
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 15:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

In een topic over airplay / succes in hitlijsten is het volledig on-topic om op te merken dat "1944" al na één week uit de tiplijst onder de Single Top 100 is gevallen. Dat terwijl Frans (Zweden) wél in de hitlijst staat.

Een liedje hoeft niet radiovriendelijk te zijn om toch te verkopen. Maar ondanks het feit dat 4 miljoen mensen het liedje hebben gehoord / gezien op tv, koopt geen hond het. Het nummer is een grote flop en dat mag best genoemd worden.
Het ging mij met name om de geschiedenisles/politiekachtige verhaal boven mijn post. Daar is verspreid over heel ESF (en later nog in POL geloof ik?) al in diverse topics ontzettend veel over gesproken.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_162601533
1944 is blijkbaar al niet meer te downloaden of op Spotify te vinden, da's wel apart
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_162601677
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:31 schreef TheVulture het volgende:
1944 is blijkbaar al niet meer te downloaden of op Spotify te vinden, da's wel apart
Ik heb even gezocht en inderdaad: nergens te bekennen...
pi_162601735
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:27 schreef ijs_beer het volgende:

[..]

Het ging mij met name om de geschiedenisles/politiekachtige verhaal boven mijn post. Daar is verspreid over heel ESF (en later nog in POL geloof ik?) al in diverse topics ontzettend veel over gesproken.
Dat aspect valt niet geheel los te zien van het feit dat plaat totaal niet aanslaat. Als een goed nummer het Songfestival had gewonnen, was er op z'n minst enige airplay geweest en was het nummer minimaal een klein hitje geworden.
pi_162611332
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:31 schreef TheVulture het volgende:
1944 is blijkbaar al niet meer te downloaden of op Spotify te vinden, da's wel apart
Ik vond dit op ESC United:

"Info for those who claim for absence of '1944' and the EP on iTunes and Spotify - both '1944' and the EP will be released under 'Universal' label after they finish a clip on '1944'."
pi_162611336
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 20:36 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat aspect valt niet geheel los te zien van het feit dat plaat totaal niet aanslaat. Als een goed nummer het Songfestival had gewonnen, was er op z'n minst enige airplay geweest en was het nummer minimaal een klein hitje geworden.
Aannames.
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 02:16:45 #69
368283 ato
pi_162611422
Maar Douwe Bob heeft gewonnen hoor qua airplay :-)
Life can be a bitch, so like it..
pi_162625194
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 01:55 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Aannames.
Nee, feiten.

Sinds 2008 is het niet meer gebeurd dat een Songfestival-winnaar geen enkele notering in de hitlijsten haalde.

2009: Alexander Rybak - Fairytale: 6 weken, piek #2
2010: Lena Meyer-Landrut - Satellite: 9 weken, piek #5
2011: Ell/Nikki - Running Scared: 1 week, piek #59
2012: Loreen - Euphoria: 35 weken, piek #2 (#10 in de jaarlijst van 2012)
2013: Emmelie de Forest - Only Teardrops: 11 weken, piek #4
2014: Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix: 2 weken, piek: #3
2015: Måns Zelmerlöw - Heroes: 10 weken, piek: #12
2016: Jamala - 1944: -
pi_162625268
Rise like a Phoenix maar 2 weken had ik niet gedacht :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_162626033
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Rise like a Phoenix maar 2 weken had ik niet gedacht :o
Dat is in wiskundige zin het bereik van de holebi beweging. Daarbuiten was de brave borst uit Oostenrijk nauwelijks populair
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 22:47:06 #73
368283 ato
pi_162632991
Die Zweed wordt ook nog wel eens gedraaid op Q music
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 30 mei 2016 @ 22:49:51 #74
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162633085
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 02:16 schreef ato het volgende:
Maar Douwe Bob heeft gewonnen hoor qua airplay :-)
Net als de Common Linnets
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 mei 2016 @ 22:51:17 #75
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162633128
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:56 schreef TheVulture het volgende:
Rise like a Phoenix maar 2 weken had ik niet gedacht :o
Toch een erg goed nummer, kon de soundtrack zijn van een James Bond film, een van de betere
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 30 mei 2016 @ 23:01:20 #76
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_162633436
Ik had ook het idee dat Rise like a phoenix, net als Running scared, ook nauwelijks gedraaid werd. In de weken na het ESF heb ik Heroes en Teardrops nog wel eens op de radio gehoord, net als Euphoria natuurlijk. Die noteringen gaan volgens mij toch hand in hand met de hoeveelheid airtime die ze krijgen. Sommige nummers worden gewoon niet opgepikt.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  maandag 30 mei 2016 @ 23:04:27 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162633522
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:01 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik had ook het idee dat Rise like a phoenix, net als Running scared, ook nauwelijks gedraaid werd. In de weken na het ESF heb ik Heroes en Teardrops nog wel eens op de radio gehoord, net als Euphoria natuurlijk. Die noteringen gaan volgens mij toch hand in hand met de hoeveelheid airtime die ze krijgen. Sommige nummers worden gewoon niet opgepikt.
Vind sowieso muziek op de radio een waardeloze selectie, heb zwaar de indruk dat er nauwelijks nog mensen met muzieksmaak achter de knoppen zitten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162633544
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 23:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind sowieso muziek op de radio een waardeloze selectie, heb zwaar de indruk dat er nauwelijks nog mensen met muzieksmaak achter de knoppen zitten.
Eens
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † maandag 30 mei 2016 @ 23:08:10 #79
368283 ato
pi_162633641
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Toch een erg goed nummer, kon de soundtrack zijn van een James Bond film, een van de betere
Eens
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 30 mei 2016 @ 23:11:06 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162633735
Moet ook zeggen dat het dit jaar geen enkel nummer tussen zat wat ik echt goed vond, allemaal overgeproduceerde ellende.
Mooiste beschrijving van een nummer was Graham Norton op de BBC over de inzending van Duitsland.
"Voor de Duitse inzending had het hele team een hele lange brainstorm sessie en ze hadden heel erg veel ideeen, ze hebben besloten ze allemaal te gebruiken"

Wat een verschil met een paar jaar geleden

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162645439
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, feiten.

Sinds 2008 is het niet meer gebeurd dat een Songfestival-winnaar geen enkele notering in de hitlijsten haalde.

2009: Alexander Rybak - Fairytale: 6 weken, piek #2
2010: Lena Meyer-Landrut - Satellite: 9 weken, piek #5
2011: Ell/Nikki - Running Scared: 1 week, piek #59
2012: Loreen - Euphoria: 35 weken, piek #2 (#10 in de jaarlijst van 2012)
2013: Emmelie de Forest - Only Teardrops: 11 weken, piek #4
2014: Conchita Wurst - Rise Like A Phoenix: 2 weken, piek: #3
2015: Måns Zelmerlöw - Heroes: 10 weken, piek: #12
2016: Jamala - 1944: -
Ik doel op de onnavolgbare causale verbanden die je legt, dat 1944 de hitlijsten niet heeft gehaald lijkt me duidelijk.
pi_162660785
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 15:28 schreef Toposcoupe het volgende:

[..]

Ik doel op de onnavolgbare causale verbanden die je legt, dat 1944 de hitlijsten niet heeft gehaald lijkt me duidelijk.
1944 haalt de hitlijsten niet omdat bijna niemand het nummer goed vindt. Mensen gaan nummers immers pas kopen als ze die goed vinden; dat lijkt me evident. De cijfers spreken gewoon boekdelen, maar je zit zo vastgeroest in je opvatting dat het een mooi nummer is dat je niet onder ogen ziet dat je tot een zeer kleine minderheid behoort die dat vindt.
  woensdag 1 juni 2016 @ 03:00:48 #83
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162661020
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 02:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

1944 haalt de hitlijsten niet omdat bijna niemand het nummer goed vindt. Mensen gaan nummers immers pas kopen als ze die goed vinden; dat lijkt me evident. De cijfers spreken gewoon boekdelen, maar je zit zo vastgeroest in je opvatting dat het een mooi nummer is dat je niet onder ogen ziet dat je tot een zeer kleine minderheid behoort die dat vindt.
Dit is een beetje het "een poedel is een hond, dús is een hond een poedel" argument.
Ja, mensen kopen een nummer alleen als ze het goed vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen alle nummers die ze goed vinden dus ook gaan kopen.

Zeker niet als de kracht van een nummer (zoals in dit geval imo) voornamelijk ligt in het optreden. Dat krijg je op de radio, of op een cd/mp3/i-whatever, nl niet te zien.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162661551
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_162671442
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Geen wonder. Zo catchy als de pest. Ik vind trouwens dat "Human" van Oscar Zia, uit de Zweedse Nationale finale, beter is dan welk ander Songfestivalnummer dan ook.


Zou zeker niet misstaan op 3FM.
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 16:25:08 #86
368283 ato
pi_162671501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Echt waar, eh kan iemand de liveperfomance van dit nummer erop zetten.
Lukt mij niet op you tube. Ik vind de studioversie overigens wel goed.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † woensdag 1 juni 2016 @ 16:26:48 #87
368283 ato
pi_162671543
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 03:00 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dit is een beetje het "een poedel is een hond, dús is een hond een poedel" argument.
Ja, mensen kopen een nummer alleen als ze het goed vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen alle nummers die ze goed vinden dus ook gaan kopen.

Zeker niet als de kracht van een nummer (zoals in dit geval imo) voornamelijk ligt in het optreden. Dat krijg je op de radio, of op een cd/mp3/i-whatever, nl niet te zien.
Mee eens.

Veel mensen vinden dit geblèr. Maar dat zijn ook de mensen die niet van Oosterse, traditionele muziek houden of tenminste het gezang vreselijk vinden ( ik hou bv van Arabische, Turkse muziek)
Life can be a bitch, so like it..
pi_162672242
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 08:19 schreef TheVulture het volgende:
Het Poolse voorrondenummer Cool me Down, vooraf getipt voor de eindoverwinning maar dat door een slechte liveperformance Stockholm niet haalde, wordt wel gedraaid door 3FM :o
Waarschijnlijk onwetendheid. Goed voor de zangeres dat ze er niet per ongeluk 5e ofzo mee geworden is op het ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162672405
Op de top 40-site net ook "goed dat het songfestival dit jaar wordt geboycot"
pi_162696750
Ik heb eens even grondig onderzoek gedaan naar de populariteit van de Songfestival-liedjes op Spotify. Ook heb ik de voorlopige hitlijst-resultaten van een groot aantal Europese landen bekeken. We kunnen zonder twijfel vaststellen dat Zweden de morele winnaar van het Songfestival is.

Jamala - 1944, resultaten in hitlijsten tot dusver:
Nederland: tip (geen Top 100)
Zwitserland: #73 (1 week)
Oostenrijk: # 54 (1 week)
Frankrijk: #49 (1 week)
België VL: tip
België W: tip
Zweden: #46 (1 week)
Spanje: #32 (1 week)
VK: geen notering

Frans - If I were sorry, resultaten in hitlijsten tot dusver:
Nederland: #34 (2 weken)
Zwitserland: #25 (2 weken)
Duitsland: #12 (2 weken)
Oostenrijk: #2 (2 weken)
Frankrijk: #36 (2 weken)
België VL: #36 (2 weken)
België W: tip
Zweden: #1 (13 weken)
Spanje: #25 (1 week)
VK: #61 (1 week)

Deze cijfers zijn duidelijk in het voordeel van Zweden. Dan kijken we nu naar het aantal plays op Spotify. Ik heb dit voor alle deelnemende liedjes opgezocht. Hierbij moet worden opgemerkt dat "1944" enige tijd niet beschikbaar was, maar sinds 1 juni staat het nummer weer op Spotify.

#1: Jamala - 1944: 2,3 miljoen
#2: Dami Im - Sound Of Silence: 4,9 miljoen
#3: Sergej Lazarev - You Are The Only One: 3,5 miljoen
#4: Poli Genova - If Love Was a Crime: 2,5 miljoen
#5: Frans - If I Were Sorry: 42,3 miljoen
#6: Amir - J'ai cherché: 4,6 miljoen
#7: Iveta Mukuchian - LoveWave: 1 miljoen
#8: Michał Szpak - Color of your life: 1,4 miljoen
#9: Donny Montell - I've been waiting for this night: 1,2 miljoen
#10: Laura Tesoro - What's the pressure: 1,7 miljoen
#11: Douwe Bob - Slow down: 5 miljoen
#12: Ira Losco - Walk on water: 1 miljoen
#13: Zoe - Loin d'ici: 1,7 miljoen
#14: Hovi Star - Made of stars: 1,1 miljoen
#15: Justs - Heartbeat: 1,6 miljoen
#16: Francesca Michielin - No degree of separation: 1,2 miljoen
#17: Səmra Rəhimli - Miracle: 1,1 miljoen
#18: Sanja Vučić ZAA - Goodbye (Shelter): 0,5 miljoen
#19: Freddie - Pioneer: 1,6 miljoen
#20: Nika Kocharov & Young Georgian Lolitaz - Midnight gold: 0,5 miljoen
#21: Minus One - Alter ego: 1 miljoen
#22: Barei - Say yay!: 5,2 miljoen
#23: Nina Kraljić - Lighthouse: 0,9 miljoen
#24: Joe & Jake - You're not alone: 1,3 miljoen
#25: Gabriela Gunčíková - I stand: 0,9 miljoen
#26: Jamie-Lee Kriewitz - Ghost: 5 miljoen

Een immense overmacht voor Zweden. Zelfs als "1944" wel beschikbaar was geweest, had het bijna lange na niet het aantal plays gehaald dat Zweden heeft. De hoge scores voor Spanje en Duitsland zijn wellicht te verklaren door het hoge inwoneraantal van die landen. Opvallend is ook hoe goed Douwe Bob het doet.

Onder de afvallers in de halve finale zijn er nog twee opmerkelijke scores te vinden:
Agnete - Icebreaker (Noorwegen): 3,8 miljoen
Lighthouse X - Soldiers Of Love (Denemarken): 2,4 miljoen

Afgezet tegen het aantal inwoners zijn dit voortreffelijke luistercijfers.
pi_162696867
Maar wil je écht weten hoe erg muziek leeft in Zweden en hoe sterk de muziekcultuur daar is, kijk dan eens naar deze lijsten. En sta versteld van het torenhoge aantal afspeelbeurten voor de liedjes die de Zweedse nationale finale niet wonnen:

Nationale finale Zweden:
#1: Frans - If I Were Sorry: 42,3 miljoen
#2: Oscar Zia - Human: 8 miljoen
#3: Ace Wilder - Don't Worry: 5,8 miljoen
#4: Wiktoria - Save Me: 10,4 miljoen
#5: Robin Bengtsson - Constellation Prize: 10,4 miljoen
#6: Molly Sandén - Youniverse: 6,5 miljoen
#7: Lisa Ajax - My Heart Wants Me Dead: 6,9 miljoen
#8: Panetoz - Håll om mig hårt: 10,5 miljoen
#9: SaRaha - Kizunguzungu: 11,3 miljoen
#10: Boris René - Put Your Love on Me: 6,8 miljoen
#11: David Lindgren - We Are Your Tomorrow: 3,5 miljoen
#12: Samir & Viktor - Bada nakna: 16,3 miljoen

En zelfs bij de liedjes die de finales niet eens haalden, zijn hoge luistercijfers te vinden.

Afvallers tweede kans-ronde:
- Molly Pettersson Hammar - Hunger: 2,1 miljoen
- Albin & Mattias - Rik: 6,5 miljoen
- Isa - I Will Wait: 3,8 miljoen
- Dolly Style - Rollercoaster: 3,6 miljoen

Afvallers halve finales:
- Pernilla Andersson - Mitt guld: 1 miljoen
- Mimi Werner - Ain't No Good: 1,7 miljoen
- Anna Book - Himmel för två (gediskwalificeerd): 1 miljoen
- Victor och Natten - 100%: 1,4 miljoen
- Krista Siegfrids - Faller: 1,1 miljoen
- Patrik, Tommy & Uno - Håll mitt hjärta hårt: 0,9 miljoen
- Swingfly feat. Helena Gutarra - You Carved Your Name: 1,3 miljoen
- Smilo - Weight of the World: 2,8 miljoen
- After Dark - Kom ut som en stjärna: 1,1 miljoen
- Eclipse - Runaways: 1,4 miljoen
- Martin Stenmarck - Du tar mig tillbaks: 1 miljoen
- Linda Bengtzing - Killer Girl: 1,1 miljoen

Kortom: Zweden heerst en is de morele winnaar van het Songfestival. Liefst 26 van de 28 liedjes zijn meer dan een miljoen keer beluisterd op Spotify en een groot aantal nummers is vaker afgespeeld dan de subtop van de Songfestival-finale.

TL,DR: Zweden _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2016 17:34:40 ]
  ESF Reporter donderdag 2 juni 2016 @ 17:36:27 #92
87554 Cee
Welluk?
pi_162696914
Jouw lijstjesfetisjisme kent geen grenzen, Elf. :D Ik hoorde trouwens net iets voor 5 uur If I were Sorry op Q Music voorbij komen. Het heeft geen high rotation maar ik heb het er nu al een paar keer gehoord.
pi_162696956
NB: Cool Me Down, dat niet de Poolse inzending werd, heeft ruim 6,6 miljoen plays op Spotify. Dat is dus bijna 5 keer zo veel als de daadwerkelijke inzending...
  ESF Reporter donderdag 2 juni 2016 @ 17:41:12 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_162696998
Dat nummer is echt hapklaar voor de radio, misschien wordt het nog opgepikt.
pi_162697168
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 17:36 schreef Cee het volgende:
Jouw lijstjesfetisjisme kent geen grenzen, Elf. :D Ik hoorde trouwens net iets voor 5 uur If I were Sorry op Q Music voorbij komen. Het heeft geen high rotation maar ik heb het er nu al een paar keer gehoord.
3FM draait het nummer nauwelijks. Maar je kunt in het bovenstaande overzicht zien dat het nummer in diverse landen een bescheiden hit is. In Oostenrijk zelfs een grote.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')