abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 december 2016 @ 12:12:07 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167736814
Vanavond eten bij Marrakez. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167738258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 12:12 schreef borisz het volgende:
Vanavond eten bij Marrakez. :s)
Regelmatig koffie gedronken, eten schijnt ook prima te zijn!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_167738476
Ik ben inmiddels wel een beetje klaar met dat bruggen- en wegenonderhoud. De aandeelhouder van dat Van Baarsen Buisleidingen heeft in ieder geval een verdomde goed jaar achter de rug.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 30 december 2016 @ 21:03:07 #129
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_167758819
quote:
Hoge huurprijs nekt Haarlems restaurant Shabu Shabu

HAARLEM - Het Japanse ’all you can eat’ sushi restaurant Shabu Shabu heeft haar deuren aan het Hortusplein in Haarlem gesloten.

Door Annemieke Windt - 30-12-2016, 20:52 (Update 30-12-2016, 20:52)
D
e eigenaar kan de hoge huurprijs niet meer betalen. Het restaurant was op Kerstavond voor het laatst open. Inmiddels wordt er hard gewerkt om de zaak leeg te halen.

Op vrijdagochtend zijn de tafeltjes al weg en wordt de keuken ontmanteld. De twintig werknemers staan op straat, al kan een aantal in een andere vestiging aan de slag.

Het restaurant ging in het voorjaar van 2011 open op het plein en het zat niet altijd mee. Vorig jaar kwam de lokale Shabu Shabu landelijk in het nieuws, omdat de Consumentenbond uitermate negatief was over de versheid van de producten. Toch is dat niet de reden dat het restaurant in Haarlem stopt.

Volgens een medewerker ligt het vertrek niet aan de belangstelling voor het restaurant. ,,We draaiden op zichzelf goed, we hadden een goede bezetting, maar ons huurcontract liep af en we zouden een veel hogere huur moeten betalen.”

Te huur

De landelijke keten, die ook vestigingen heeft in onder andere Hoofddorp, Rotterdam en Den Haag, verdwijnt uit Haarlem. ,,Er was hier geen goedkopere plek vinden met hetzelfde vloeroppervlak. We gaan nu verder in Alphen aan de Rijn.”

Falco Bloemendal, voorzitter van Horeca Nederland afdeling Haarlem, ziet dat de huurprijs voor horecabedrijven een belemmering kan zijn. ,,We hebben dat ook elders gezien, de omzet van de horeca ging omlaag, terwijl de huurprijzen wel omhoog gaan. Voor een restauranteigenaar is het dan moeilijk om genoeg om te zetten om de huur op te brengen.”

Problemen

De huurprijzen op het Hortusplein zijn aan de hoge kant. Het pand naast Shabu Shabu - dat al zes jaar leeg staat - staat op een makelaarssite voor 135 duizend euro per jaar te huur. Daarvoor heb je dan wel een oppervlakte van 965 vierkante meter. ,,Dat is flink”, erkent Frans Baars, voorzitter van de Vereniging van Eigenaren in de binnenstad.

,,Het is zeker niet de duurste locatie. Kijk, is het makkelijk om de projectontwikkelaar of eigenaar de schuld te geven. Maar die partijen hebben geïnvesteerd en willen daar iets van terug zien. Niet iedereen kiest ervoor om de huur - al dan niet tijdelijk - te verlagen om leegstand te voorkomen. Want dat brengt ook weer problemen met zich mee. Als je bij de ene huurder de prijs verlaagt, zal een andere huurder ook willen onderhandelen over de prijs. Aan de andere kant: als ondernemer weet je wat je moet omzetten om de huur van een pand te kunnen opbrengen, dat is een eenvoudige rekensom. Bovendien word je beschermd door het huurcontract dat je hebt afgesloten. Daar kun je over onderhandelen.”
Nu ben ik er na de opening niet meer geweest, maar als ik bij Jopen was en bij Shabu^2 naar binnen keek was het er altijd druk...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_167781599
Ik vind dat plein soweiso niet echt slim aangelegt.. door het hoge gemeente huis zit je er altijd in de schaduw..

Verder jammer voor shabu maar genoeg alternatieven lijkt mij
Aigh aigh Captain!
pi_167785315
Mja leuk dat verhaaltje over marktwerking en huurprijzen, betekent wel dat er dus panden bij dat nieuwbouwproject al zes jaar leeg staan.

Ik zag dat het bouwproject bij de Stephensonstraat ook al aardig opschiet.
pi_167815586
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 december 2016 13:22 schreef Captain_koek het volgende:
Ik vind dat plein soweiso niet echt slim aangelegt.. door het hoge gemeente huis zit je er altijd in de schaduw..

Verder jammer voor shabu maar genoeg alternatieven lijkt mij
Vroeger stond er een mooi statig pand en een parkeergarage. Nu is het een prachtige nieuwbouwgriebus ala Hoofddorp middenin het historische Haarlemse centrum, compleet met koude sfeerloze straatverlichting en een groot gebrek aan groen. En je vindt er alles wat je in elke andere stad vindt. Ja, dat Raaks is een grote aanwinst voor de stad.

Alleen de Jopenkerk mag er wezen, over de rest mag van mij de sloopkogel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2017 20:50:40 ]
  zondag 1 januari 2017 @ 20:58:24 #133
249756 Symphonic
Look o Look
pi_167815865
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2016 21:03 schreef borisz het volgende:

[..]

Nu ben ik er na de opening niet meer geweest, maar als ik bij Jopen was en bij Shabu^2 naar binnen keek was het er altijd druk...
die sushi vond ik serieus niet te vreten daar...
Juin uit Eigen Tuin!
  maandag 2 januari 2017 @ 10:57:17 #134
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_167824651
Ik had nog nooit van het Hortusplein gehoord, moest het even opzoeken. En ja, is dat geen enorm schaduw plein?

Nog nooit geweest.
Overal verstand van.
pi_167977776
Ben gisteravond met vrienden uit geweest in Haarlem. We zijn naar de Jopenkerk geweest, café op de botermarkt, en Murphy's.

Murphy's beviel ons niet helemaal (om het eufemistisch te zeggen). Zijn ze representatief voor de gemiddelde Haarlemse club? En heeft iemand nog aanraders voor plekken waar veel 18-20 jarigen komen (maar dan niet de types die naar Murphy's gaan. Vond dat er nogal veel asociale typetjes waren)?
pi_167977834
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 15:15 schreef netchip het volgende:
Ben gisteravond met vrienden uit geweest in Haarlem. We zijn naar de Jopenkerk geweest, café op de botermarkt, en Murphy's.

Murphy's beviel ons niet helemaal (om het eufemistisch te zeggen). Zijn ze representatief voor de gemiddelde Haarlemse club? En heeft iemand nog aanraders voor plekken waar veel 18-20 jarigen komen (maar dan niet de types die naar Murphy's gaan. Vond dat er nogal veel asociale typetjes waren)?
Probeer de Stalker eens.
  zondag 8 januari 2017 @ 18:14:03 #137
67670 Skv
Cynist.
pi_167981986
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 15:15 schreef netchip het volgende:
Ben gisteravond met vrienden uit geweest in Haarlem. We zijn naar de Jopenkerk geweest, café op de botermarkt, en Murphy's.

Murphy's beviel ons niet helemaal (om het eufemistisch te zeggen). Zijn ze representatief voor de gemiddelde Haarlemse club? En heeft iemand nog aanraders voor plekken waar veel 18-20 jarigen komen (maar dan niet de types die naar Murphy's gaan. Vond dat er nogal veel asociale typetjes waren)?
XO aan de markt, Stalker, Ruis, Monkeybar en als je het echt niet meer ziet zitten De Koning ;)
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_167983482
Ik zoek een nieuwe bodybuildingclub. Iemand tips? Die aan de leidsevaart ken ik, olympic dacht ik. Vroeger was dat vrij BB georiënteerd, geen idee hoe het tegenwoordig is. Maar ik zoek dus echt BB, geen algemene sportschool of fitnessclub.
pi_168019886
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 18:14 schreef Skv het volgende:

[..]

XO aan de markt, Stalker, Ruis, Monkeybar en als je het echt niet meer ziet zitten De Koning ;)
Hmm, ben nog geen 21. Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk. :P Kom over het algemeen wel over als een ouder lijkend persoon, en kom ook vrij netjes over.
pi_168020960
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 23:39 schreef netchip het volgende:

[..]

Hmm, ben nog geen 21. Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk. :P Kom over het algemeen wel over als een ouder lijkend persoon, en kom ook vrij netjes over.
in dat lijstje ontbreekt op zich café studio ook, daar is het ook altijd vrij druk en draaien ze ook van die standaard uitgaansmuziek zoals in de XO.

Ben zelf wel aardig klaar met dat soort uitgaan in Haarlem, kom hoogstens af en toe in de Wolfhound of Uiltje bar.

blijft jammer dat de Storing er niet meer is, enige "alternatieve" uitgaanstent die Haarlem mij kon bieden. Daar waren bij wijze van de ene dag hardcore-avonden, dag er na singer-songwriter en dan later die avond technofeestje zoiets.
pi_168021759
Sinds het vertrek van de Storing ben ik eigenlijk nooit meer een avond écht uit geweest in Haarlem. Het uitgaansleven stelt niet veel (meer) voor. Je hebt een kloof tussen elitair en asociaal, als je daar tussenin valt houdt het in Haarlem vaak snel op. Er is geen enkele alternatieve uitgaansgelegenheid en absoluut niet voor ieder wat wils.

En óók; tegenwoordig in het weekend wordt de Lange Veer tot aan de Smedestraat overmatig fel verlicht met 'calamiteitsverlichting', om zogenaamd de veiligheid vanwege vele vechtpartijen te kunnen waarborgen. Zat laatst in een café, werd haast verblind toen ik naar buiten keek. :')
Echt iets wat de sfeer allemaal ten goede komt! :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2017 03:58:08 ]
pi_168022802
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 00:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

in dat lijstje ontbreekt op zich café studio ook, daar is het ook altijd vrij druk en draaien ze ook van die standaard uitgaansmuziek zoals in de XO.

Ben zelf wel aardig klaar met dat soort uitgaan in Haarlem, kom hoogstens af en toe in de Wolfhound of Uiltje bar.

blijft jammer dat de Storing er niet meer is, enige "alternatieve" uitgaanstent die Haarlem mij kon bieden. Daar waren bij wijze van de ene dag hardcore-avonden, dag er na singer-songwriter en dan later die avond technofeestje zoiets.
Ik vind Storing echt waardeloos. Zelden zulke slechte bediening meegemaakt als daar.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_168042475
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 08:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik vind Storing echt waardeloos. Zelden zulke slechte bediening meegemaakt als daar.
Bediening? :P Ben er nooit voor 21:00 geweest dus loop gewoon altijd zelf naar de bar. Nouja "loop", worstel me door de mensenmassa heen bedoel ik.

ohh storing. Geen idee van de bediening, haalde daar ook gewoon altijd zelf. Heb er wel een keertje gegeten net een maandje of twee voordat ze sloten en dat was wel karig en matig.

Maar de feesten in de avond daar waren vaak gewoon tof.
pi_168042582
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 03:55 schreef braddofiel het volgende:
Sinds het vertrek van de Storing ben ik eigenlijk nooit meer een avond écht uit geweest in Haarlem. Het uitgaansleven stelt niet veel (meer) voor. Je hebt een kloof tussen elitair en asociaal, als je daar tussenin valt houdt het in Haarlem vaak snel op. Er is geen enkele alternatieve uitgaansgelegenheid en absoluut niet voor ieder wat wils.

En óók; tegenwoordig in het weekend wordt de Lange Veer tot aan de Smedestraat overmatig fel verlicht met 'calamiteitsverlichting', om zogenaamd de veiligheid vanwege vele vechtpartijen te kunnen waarborgen. Zat laatst in een café, werd haast verblind toen ik naar buiten keek. :')
Echt iets wat de sfeer allemaal ten goede komt! :P
Die nieuwe burgemeester wilt wel sluitingstijden vrijgeven, geen idee wat voor effect dat gaat hebben en of dat er doorheen komt.

http://www.haarlem105.nl/(...)/content/item?831033
pi_168043999
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:42 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Die nieuwe burgemeester wilt wel sluitingstijden vrijgeven, geen idee wat voor effect dat gaat hebben en of dat er doorheen komt.

http://www.haarlem105.nl/(...)/content/item?831033
Weet niet of dat het uitgaansleven in Haarlem minder troosteloos zal maken, de enige café's waar ik kom zijn in het weekend tot 4:00 open en dat vind ik op zich helemaal prima. Dan behalve dat ze vrij matig zijn, en dat ligt aan de mensen die de café's en clubs runnen en het publiek dat zij aanspreken i.c.m de sfeer die zij neerzetten. Er zou gewoon iemand op moeten staan met leuke plannen en het geld om dat te financiëren. Ik heb wel ideeën maar helaas niet het geld om iets te realiseren.
pi_168044060
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 23:25 schreef braddofiel het volgende:
Er zou gewoon iemand op moeten staan met leuke plannen en het geld om dat te financiëren. Ik heb wel ideeën maar helaas niet het geld om iets te realiseren.
crowdfunding man.
pi_168044988
Vind de Jopenkerk soms ook zo klinisch overkomen. Zat er net en was echt drie keer niets, werden constant aangestaard door een van die bediende en was beetje meh allemaal. Kwam misschien ook omdat het heel rustig was.
pi_168045110
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:16 schreef Koettie het volgende:
werden constant aangestaard door een van die bediende
had ie een (onsubtiel) oogje op één van jullie :@?
pi_168045148
quote:
11s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:25 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

had ie een (onsubtiel) oogje op één van jullie :@?
Kan het me niet voorstellen met onze vogelverschrikker-geef-me-bier look. Maar goed, ik weet niet wat z'n type is. Irritant was t wel.
pi_168045182
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Koettie het volgende:

[..]

Kan het me niet voorstellen met onze vogelverschrikker-geef-me-bier look. Maar goed, ik weet niet wat z'n type is. Irritant was t wel.
Al eens bij Uiltje geweest in de zijlstraat?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')