abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 mei 2016 @ 18:25:22 #176
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162440794
quote:
10s.gif Op maandag 23 mei 2016 11:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nou, dat drempelloos maken is wel doorgeslagen toch? Vooral die ridicule hbo-p route.
Al slaat het ook helemaal nergens op om de boel hermetisch af te sluiten voor niet-Vwo'ers natuurlijk. Ik ben dan niet helemaal objectief omdat ik op de universiteit ben gekomen via de hbo-p route, maar er zijn genoeg mensen met een universitair denkniveau zonder dat zij in het bezit zijn van een Vwo-diploma. Ook voor laatbloeiers moet er een mogelijkheid zijn om op een universiteit te komen (zonder daarbij zo'n prijzige vwo-route te ondergaan). Of dat het beste via een hbo-p route kan of via een toelatingstoets laat ik in het midden, zolang die mogelijkheid er maar is.

Daarbij zijn er genoeg situaties van mensen die bijvoorbeeld wiskundig heel sterk zijn, maar vwo niet hebben behaald omdat je daar geconfronteerd wordt met vakken die je totaal niet liggen (zo moest ik naar de havo door mijn onvoldoende op Frans). Vandaar ook dat ik in ieder geval altijd zal pleiten voor meerdere wegen van toelating tot een universitaire studie. Het zou verspilling van talent zijn als het enige ticket tot een universitaire studie een vwo-ticket zou zijn.

Overigens ben ik van mening dat er sowieso toelatingstoetsen moeten zijn voor universitaire studies, ongeacht of je een vwo-diploma hebt of niet. Als ik naar enkele van mijn studiegenoten kijk is elk vak weer een 'struggle' om te halen. Voor elke voldoende moet keihard gewerkt worden (terwijl ze wel een vwo-diploma hebben). Als je echt heel hard werkt en je haalt nog steeds veel onvoldoendes kun je ofwel het niveau niet aan, of liggen je talenten elders. Dan verspil je gewoon cruciale jaren van je leven.

[ Bericht 4% gewijzigd door Keyos op 23-05-2016 18:39:23 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162442075
Vwb de hbo-p route heb ik vernomen dat de uni een extra eis gaat stellen komend jaar. Om toegelaten te worden moet je nu het vak Nederlands op vwo niveau gehaald hebben. Vraag me af hoe veel dat echt zegt, maar vind het wel een goede eis. Er zijn helaas nog te veel mensen die zakken voor een simpel taaltoetsje waar je zonder te leren makkelijk een 9 of een 10 voor kunt halen.
  maandag 23 mei 2016 @ 19:26:03 #178
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162442445
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 18:25 schreef Keyos het volgende:

[..]

Overigens ben ik van mening dat er sowieso toelatingstoetsen moeten zijn voor universitaire studies, ongeacht of je een vwo-diploma hebt of niet. Als ik naar enkele van mijn studiegenoten kijk is elk vak weer een 'struggle' om te halen. Voor elke voldoende moet keihard gewerkt worden (terwijl ze wel een vwo-diploma hebben). Als je echt heel hard werkt en je haalt nog steeds veel onvoldoendes kun je ofwel het niveau niet aan, of liggen je talenten elders. Dan verspil je gewoon cruciale jaren van je leven.
Tja het levende bewijs van dit soort mensen die boven hun niveau proberen te studeren zien we in dit topic helaas maar al te vaak
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162442461
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:26 schreef Boterbartje het volgende:
Tja het levende bewijs van dit soort mensen die boven hun niveau proberen te studeren zien we in dit topic helaas maar al te vaak
Zoals wie?
  maandag 23 mei 2016 @ 19:32:02 #180
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162442632
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ach, degenen die het niet kunnen worden er wel uitgefilterd uiteindelijk. Studiegenoot werd na hbo flink gewaarschuwd maar is gewoon afgestudeerd.
Tsja, ik meen dat jij het ook normaal vindt om 4x over een tentamen te doen. Dus wanneer begint dat filteren dan?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_162442662
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, ik meen dat jij het ook normaal vindt om 4x over een tentamen te doen.
Sommige vakken zijn nou eenmaal lastig, maar die 4x is geen gewoonte.
pi_162442700
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, ik meen dat jij het ook normaal vindt om 4x over een tentamen te doen. Dus wanneer begint dat filteren dan?
In het eerste en tweede jaar bij het bsa.
pi_162442705
De bolle spreekt weer hoor.
pi_162442907
Gelukkig mankeer ik alleen mbt strafrecht, daar is toch geen werk in :P
De rest van m'n vakken haal ik netjes en met mooie cijfers :)
pi_162443167
BSA in jaar 2 op de schop: https://www.universiteitl(...)nt-tweede-studiejaar

Wel vreemd dat de p-in-2 regeling er uit gaat.
  maandag 23 mei 2016 @ 19:53:10 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162443229
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
De bolle spreekt weer hoor.
Bolle is weer gevoederd dus prima.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 23 mei 2016 @ 20:04:20 #187
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_162443618
quote:
15s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, ik meen dat jij het ook normaal vindt om 4x over een tentamen te doen. Dus wanneer begint dat filteren dan?
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 19:26 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Zoals wie?
Dit dus. Maar er zijn er wel meer. Lijkt wel alsof nominaal lopen en iets in een keer halen de uitzondering is..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_162443720
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. Maar er zijn er wel meer. Lijkt wel alsof nominaal lopen en iets in een keer halen de uitzondering is..
Nominaal is overrated. Gelukkig gaat de BA-in-4 regeling er bij ons nu ook uit.
Al kregen veel mensen in de praktijk gewoon uitstel. Examencommissie is best coulant, mits je goede redenen hebt.
pi_162443752
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Dit dus. Maar er zijn er wel meer. Lijkt wel alsof nominaal lopen en iets in een keer halen de uitzondering is..
Nominaal lopen :')
pi_162443807
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:08 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Nominaal lopen :')
Mensen die helemaal nominaal open zijn óf superslim en halen achten (maar dat is een dikke minderheid) óf ze hebben geen leven.
pi_162443857
Tja, persoonlijk juich ik zulke mensen nog meer te ontplooien door iets extra te doen. Helaas zie je dat niet vaak.
pi_162443928
quote:
11s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:12 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Tja, persoonlijk juich ik zulke mensen nog meer te ontplooien door iets extra te doen. Helaas zie je dat niet vaak.
Ja, dat is dus vaak het probleem. Uiteraard zijn er ook mensen die dat allemaal tegelijk kunnen enzo, vind ik wel knap. Maar de meesten daarvan doen niks buiten hun studie, wonen vaak nog thuis en missen dan gelegenheden om andere vaardigheden op te doen buiten hun studie. Vind ik persoonlijk toch wel jammer. Nee, dan liever iets langer student zijn en je verder ontwikkelen.
pi_162443956
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, dat is dus vaak het probleem. Uiteraard zijn er ook mensen die dat allemaal tegelijk kunnen enzo, vind ik wel knap. Maar de meesten daarvan doen niks buiten hun studie, wonen vaak nog thuis en missen dan gelegenheden om andere vaardigheden op te doen buiten hun studie. Vind ik persoonlijk toch wel jammer. Nee, dan liever iets langer student zijn en je verder ontwikkelen.
Daarom doorgaan tot PhD.
Studeren *O*
  maandag 23 mei 2016 @ 20:22:55 #194
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162444183
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:14 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, dat is dus vaak het probleem. Uiteraard zijn er ook mensen die dat allemaal tegelijk kunnen enzo, vind ik wel knap. Maar de meesten daarvan doen niks buiten hun studie, wonen vaak nog thuis en missen dan gelegenheden om andere vaardigheden op te doen buiten hun studie. Vind ik persoonlijk toch wel jammer. Nee, dan liever iets langer student zijn en je verder ontwikkelen.
De praktijk zit niet te wachten op 22-jarigen met een masterdiploma en een 7,5 gemiddeld. Maar daar komen mensen vanzelf wel achter denk ik. Het is wel een trend de laatste jaren dat de nominaal groep er een extra master bij doet of een dubbele bachelor. Geen slechte ontwikkeling natuurlijk. Nadeel: straks is dat niet meer competitief omdat iedereen dat heeft.

Zit nu zelf met alle tegenzin in m'n lichaam de bachelor rechten af te maken terwijl ik al weet dat ik in september de master fiscaal ga starten (heb de bachelor al). De lol van studeren is er inmiddels wel af.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162444230
Ach ja, bij die nominale mensen denk ik altijd: je mag nu lekker aan het werk en straks over 60 jaar mag je een keer met pensioen. Dan liever wat langer student zijn.

Waar ga je de master doen Keyos? En waar studeer je nu?
  maandag 23 mei 2016 @ 20:35:01 #196
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162444564
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:24 schreef DoubleDip het volgende:
Ach ja, bij die nominale mensen denk ik altijd: je mag nu lekker aan het werk en straks over 60 jaar mag je een keer met pensioen. Dan liever wat langer student zijn.

Waar ga je de master doen Keyos? En waar studeer je nu?
Ik studeer nu aan het Erasmus. Vond (en eigenlijk vind) het moeilijk om een keuze te maken dus doe zowel de bachelor fiscaal als rechtsgeleerdheid zodat ik tot de laatste seconde alle opties kan openhouden. Ben in ieder geval van plan de master ook in Rotterdam te doen.

Even tussendoor, ik houd nog steeds de optie voor de master aansprakelijkheid en verzekeringen open. Het is alleen een keuze tussen het hart (ik vind aansprakelijkheidsrecht interessanter) en het hoofd (ik ben een betere fiscalist dan civilist).
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162444889
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:35 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik studeer nu aan het Erasmus. Vond (en eigenlijk vind) het moeilijk om een keuze te maken dus doe zowel de bachelor fiscaal als rechtsgeleerdheid zodat ik tot de laatste seconde alle opties kan openhouden. Ben in ieder geval van plan de master ook in Rotterdam te doen.

Even tussendoor, ik houd nog steeds de optie voor de master aansprakelijkheid en verzekeringen open. Het is alleen een keuze tussen het hart (ik vind aansprakelijkheidsrecht interessanter) en het hoofd (ik ben een betere fiscalist dan civilist).
Je kan ze natuurlijk ook allebei doen. Of je het tegelijk moet willen is een tweede. Ik zou het niet aanraden, maar een studiegenoot van mij doet het nu wel (master rechten en master fiscaal) en overweegt zelfs nog een derde rechtenmaster.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:09:55 #198
263417 Keyos
Like a Boss
pi_162445665
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:45 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je kan ze natuurlijk ook allebei doen. Of je het tegelijk moet willen is een tweede. Ik zou het niet aanraden, maar een studiegenoot van mij doet het nu wel (master rechten en master fiscaal) en overweegt zelfs nog een derde rechtenmaster.
Daar heb ik inmiddels een beetje te lang voor gestudeerd haha. Ik ben op dit moment 26 als ik een eerste master zou afronden dus ik vind het allemaal wel een beetje mooi geweest. Als ik na de master fiscaal nog het verzekeringswezen in zou willen dan lukt dat ook met die master. De andere kant op is wat lastiger, dat speelt ook mee.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_162445758
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:09 schreef Keyos het volgende:

[..]

Daar heb ik inmiddels een beetje te lang voor gestudeerd haha. Ik ben op dit moment 26 als ik een eerste master zou afronden dus ik vind het allemaal wel een beetje mooi geweest. Als ik na de master fiscaal nog het verzekeringswezen in zou willen dan lukt dat ook met die master. De andere kant op is wat lastiger, dat speelt ook mee.
Oke ja dat snap ik wel. Ben wss ook 26 als ik klaar ben, of misschien nog net 25. Op een gegeven moment is het wel genoeg geweest idd.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:34:30 #200
165633 eriksd
The grand facade...
pi_162446419
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 20:24 schreef DoubleDip het volgende:
Ach ja, bij die nominale mensen denk ik altijd: je mag nu lekker aan het werk en straks over 60 jaar mag je een keer met pensioen. Dan liever wat langer student zijn.

Waar ga je de master doen Keyos? En waar studeer je nu?
Wanneer je met pensioen gaat bepaal je toch zelf als het een beetje lekker gaat? Om de pensioenleeftijd van de overheid als leidraad te gebruiken, mwa.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')