abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_166248836
Ik wilde gewoon even zeggen dat ik al een paar dagen geen makeup op heb en me daar helemaal niet zo onzeker over voel, zooo fijn
Hoe gaat het rosaliedaan?
pi_166278454
Wat fijn Happie! Dan is het tijd voor een foto hier! 😀 Het was tot net eigk vrij rustig Happie. Maar voelde net opeens pijn aan m'n gezicht en kreeg al een halve hartstilstand.... Het zijn oude ontstekingen die er al eens uit zijn geweest.. Maar t lijkt alsof die toch weer omhoog komen aangezien ze pijn doen. Hopelijk zetten ze niet door en gaan ze nu eindelijk helemaal weg....... Ik hou m'n hart vast.
pi_166343870
Wat gebruiken jullie voor je lippen? Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel last van, gebruik nu vooral blistex medplus, vind ik wel goed helpen, maar vind de smaak wel heel vies.
pi_166390022
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 12:13 schreef .Happie het volgende:
Wat gebruiken jullie voor je lippen? Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel last van, gebruik nu vooral blistex medplus, vind ik wel goed helpen, maar vind de smaak wel heel vies.
Vichy lippenbalsem. Bij de drogist id aanbieding dus m'n vriend heeft er 10 voor me gekocht hahahaha
pi_166396023
Hahaha wat lief
pi_166534561
Mag ik vragen of jullie ook nog zoveel littekens hebben en putjes van de pukkels die er gezeten hebben? Ik irriteer me er dood aan... nu zijn m'n pukkels bijna weg maar die vlekken lijken niet minder te worden..... zucht..

Wat doen jullie hieraan of wat hebben jullie eraan gedaan?
pi_166632192
Ik heb wel littekens op mijn wangen ja... Rode vlekjes worden wel minder maar ik heb ook wel wat putjes. Misschien dat ik daar ooit wel wat aan wil laten doen, maar ik heb daar niet heel veel last van eigenlijk.
  zondag 13 november 2016 @ 19:04:29 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166633126
quote:
1s.gif Op woensdag 9 november 2016 13:20 schreef RosalieDaan het volgende:
Mag ik vragen of jullie ook nog zoveel littekens hebben en putjes van de pukkels die er gezeten hebben? Ik irriteer me er dood aan... nu zijn m'n pukkels bijna weg maar die vlekken lijken niet minder te worden..... zucht..

Wat doen jullie hieraan of wat hebben jullie eraan gedaan?
Wat kan helpen is een exfoliant, bijvoorbeeld salicylzuur. Dat laat je huid sneller vernieuwen.
Love Varnish mijn blog! | Varnish
pi_166726335
quote:
17s.gif Op zondag 13 november 2016 19:04 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Wat kan helpen is een exfoliant, bijvoorbeeld salicylzuur. Dat laat je huid sneller vernieuwen.
Dat gaat niks aan de putjes doen.

Er zijn 3 soorten acné littekens. En ieder heeft zo'n beetje een eigen behandeltechniek nodig. Je kan, als ze niet echt diep zijn, beginnen met een dermastamp. Lees erover op internet. Er is veel informatie over. Dermastamp/needling kan werken voor alle drie de soorten.
  vrijdag 18 november 2016 @ 09:38:49 #210
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_166730095
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Er zijn 3 soorten acné littekens. En ieder heeft zo'n beetje een eigen behandeltechniek nodig. Je kan, als ze niet echt diep zijn, beginnen met een dermastamp. Lees erover op internet. Er is veel informatie over. Dermastamp/needling kan werken voor alle drie de soorten.
Klopt. Maar aangezien Rosalie het met name over vlekken had is het daar wel een geschikte oplossing voor.
Love Varnish mijn blog! | Varnish
pi_166794966
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2016 09:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Klopt. Maar aangezien Rosalie het met name over vlekken had is het daar wel een geschikte oplossing voor.
Ik weet inderdaad dat exfolianten helpen tegen de rode vlekken. Hiermee moet ik wachten tot na de Roaccutane. Afgelopen donderdag bij de dermatoloog vertelde hij mij dat de putjes nog zullen verdwijnen gedurende kuur (ik moet nog 3 maanden) .. dus ik ben benieuwd. Hij vertelde dat de roodheid het langst duurt, dit kan nog zichtbaar zijn tot 3 maanden na de kuur. Tijd zal t moeten uitwijzen.

Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen, jij ook nog Happie? Haha.
pi_166802946
Jaa ik probeerde laatst foto's te plaatsen maar lukte niet:p maar zal binnenkort weer proberen!
pi_166803777
Hallo allemaal,

Ik heb me ook maar even aangemeld op dit forum. Ik zit sinds twee weken aan de roaccutane. Ik heb al heel wat topics gelezen en zag dat deze nog actief is. Ik heb tot nu toe last van droge lippen en een droge huid. Voor de droge lippen gebruik ik louis widmer remederm lippenbalsem, werkt goed. Voor de huid la roche posay en louis widmer remederm voor de droge huid. Verder gebruik ik sinds kort arganolie had hier positieve verhalen over gehoord dus ben benieuwd.
pi_166818873
Arganolie krijg ik persoonlijk, na mijn kuur, nog puistjes van. Maar ik pas eigenlijk op met alle soorten olie. Denk dat het voor de droogheid en tegen littekens wel fijn kan werken.
pi_166819118
Ja daar was ik misschien ook bang voor omdat het toch een olie is. Ik merk dat het goed helpt bij droge velletjes. Voor mijn haar werkt het ook goed ik heb vrij droog haar. Verder gebruik ik het ook voor mijn handen en nagels voelt lekker zacht aan.
pi_166831328
Hallo allemaal! Toch maar even mijn fok account uit het stof gehaald om in dit topic te kunnen posten.

Ben sinds vandaag begonnen met 2x per dag 20 mg isotretinoine. Gister naar de dermatoloog gegaan (huisarts overgeslagen). Mijn broer had dit recentelijk ook gedaan en is met behulp van een antibiotica volledig genezen ervan. Tijdens het gesprek met de arts was ik in de veronderstelling dat ik hetzelfde als mijn broer zou krijgen. Maar dit blijkt dus niet zo te zijn! Ik was toch wel verbaasd aangezien isotretinoine/accutaan op internet als laatste en heftig redmiddel word neergezet. Ik heb hiervoor zelf alleen benzylperoxide (eigenlijk te kort) en salicylzuur (1,5 maand) geprobeerd. Mijn acne is ook niet heel ernstig. Veel puistjes, vooral langs de kaaklijn, maar geen rooie verkleuring oid. Komt het vaak voor dat mensen zo snel isotretinoine krijgen voorgeschreven?

Daarnaast vroeg ik me ook het volgende af: sinds 2 maanden ben ik weer fanatiek aan het fitnessen. Nu lees ik dat dit medicijn pijnlijke gewrichten en/of spieren kan veroorzaken. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Kun je gewoon door blijven sporten (gewichtheffen)?
.
pi_166832418
Ik kreeg ook meteen isotretinoine voorgeschreven, hiervoor geen antibiotica gehad. Maar wel van alles geprobeerd qua zalfjes, omdat dat allemaal niet werkte schreef de dermatoloog dit voor. Ik heb ook niet hele erge acne, maar het wil maar niet weg gaan.
Van die pijnlijke gewrichten kan ik nog niks zeggen ik zit er nog maar 2 weken aan :)
pi_166868828
Zo er is weer wat reuring hier! Mooi. Haha.

@ Roxy, bij mij werkt Biodermal crème goed tegen de rode vlekken heb ik ontdekt, en ook tegen de droogheid. Ik heb eerst ook argan olie gebruikt maar merk met Biodermal meer verschil tov rode vlekken. Gedurende de kuur maakt t niet zoveel uit wat je erop smeert, heeft de dermatoloog mij uitgelegd. Dus voor olie hoef je nu niet bang te zijn (was ik eerst wel, maar dat omdat ik overal pukkels door kreeg...).. nu ik langer aan de roa zit merk ik dat ik veel minder pukkels krijg en t niet uitmaakt wat ik erop smeer.

@vincent, je kan er mee doorgaan maar zal het niet meer zo intensief doen. Je kan proberen wat er gebeurt... maar ik krijg toch wel pijn aan m'n gewrichten merk ik, als ik t rustig aan doe dan is t een stuk beter.
pi_166892659
@Rosalie welke gebruik je van biodermal? Ik merk ook als ik een puistje uitknijp dat het heel langzaam geneest werkt die creme daar ook voor? Hoellang ben jij al bezig met de kuur merk je al wat resultaat? :)
pi_166926151
quote:
1s.gif Op donderdag 17 november 2016 23:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Toevallig ben ik nu bezig met een dermaroller (at home van i-net).
Ik heb op m'n wang een paar ' deukjes' enzo en ik ben aan t testen of dit effect geeft.
Ik zou het eigenlijk bij een salon laten doen, best duur maar ik kwam toch met het idee voor DIY 😊.
The secret of getting ahead is getting started
pi_166944642
Toch maar weer even wat posten hier. Ik ben inmiddels alweer ruim een half jaar klaar met mijn kuur en ik ben nog steeds heel erg blij met het resultaat. Heel af en toe krijg ik nog wel eens een paar hele kleine onzuiverheden, maar over het algemeen heb ik nu echt een babyhuidje.
Nu heb ik echter jarenlang de pil geslikt en heb ik kortgeleden besloten om een spiraaltje te laten plaatsen. Deze heb ik afgelopen week laten zetten bij de gynaecoloog en zij zag in mijn voorgeschiedenis natuurlijk dat ik ook acneproblemen heb gehad. Ze wees mij er op dat acne wel een bijwerking kan zijn van het spiraaltje. Omdat ik de Roaccutane kuur achter de rug heb hoop ik dat het wel mee zou vallen, maar ik ben toch benieuwd of dat er hier meerdere vrouwen zijn die een spiraaltje hebben en die daarna ook veranderingen opmerkten in hun huid? Ik heb zelf besloten hem wel gewoon te laten plaatsen en mocht ik echt toch weer heel erg gaan uitbreken kan ik hem er altijd weer uit laten halen. Dus voor nu is het even aanzien wat mijn huid gaat doen...

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:43 schreef Vincent. het volgende:
Komt het vaak voor dat mensen zo snel isotretinoine krijgen voorgeschreven?

Dit verschilt denk ik een beetje per dermatoloog, maar in principe is men wel terughoudend met het voorschrijven van Isotretinoïne. Daarnaast wordt het vaak pas voorgeschreven als alle andere behandelmogelijkheden niet effectief zijn gebleken. Zelf had ik ook geen heel ernstige vorm van acné, maar ik had wel alle andere mogelijke middelen al geprobeerd en ik was heel erg onzeker door mijn onrustige huid. Ik heb het toen wel voorgeschreven gekregen van de dermatoloog, maar ik zag bij haar eerst wel de twijfel. Moet ik wel bij zeggen dat ik net voor mijn doen een heel rustige huid had op het moment dat ik mijn eerste afspraak had bij de dermatoloog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:43 schreef Vincent. het volgende:

Daarnaast vroeg ik me ook het volgende af: sinds 2 maanden ben ik weer fanatiek aan het fitnessen. Nu lees ik dat dit medicijn pijnlijke gewrichten en/of spieren kan veroorzaken. Is er iemand hier die daar ervaring mee heeft? Kun je gewoon door blijven sporten (gewichtheffen)?
Ik denk dat dit voor iedereen verschillend is en dat je gewoon even moet aankijken hoe dit bij jou uitpakt. Ikzelf heb gewoon zonder problemen kunnen sporten zoals ik dat altijd deed tijdens de kuur, maar ik deed dan ook niet aan gewichtheffen. In de eerste weken van mijn kuur heb ik wat last van rugpijn gehad, maar dat is al snel overgegaan en de rest van de kuur heb ik daar helemaal geen last meer van gehad.
pi_166951369
Heeft er iemand ervaring met biodermal litteken creme of pcle creme voor rode vlekjes? Zag dat ze bij de kruidvat in de aanbieding waren.
pi_166953323
@Rianne ,
Over dat spiraaltje, daar zit ik ook best wel mee. Ik wil eigenlijk stoppen met de pil en dan misschien een spiraaltje nemen, maar ik durf niet zo goed. De vorige keer dat ik stopte met de pil is de acné terug gekomen en ben ik aan mijn tweede kuur begonnen. Daar heb ik dus echt geen zin in dat het weer terug komt. Aan de andere kant kan ik toch niet mijn hele leven de pil blijven slikken en zal ik ooit moeten stoppen, dan kan ik het misschien beter nu doen, want nu wordt mijn huid nog goed gehouden door de roa.. lastig
pi_166955001
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2016 11:15 schreef xRoxylove het volgende:
Heeft er iemand ervaring met biodermal litteken creme of pcle creme voor rode vlekjes? Zag dat ze bij de kruidvat in de aanbieding waren.
Rianne, ja PCLE crème werkt ook tegen de rode vlekjes na puistjes uitknijpen. Maar het duurt gewoon even voordat je huid wat rustiger wordt, bij mij duurde t best lang. Ik zat eerst 3 maanden aan de 3 Mg en dat deed te weinig voor m'n huid, nu zit ik ruim een maand aan de 40 Mg en ik merk dat dat pas echt wat doet.
pi_166955617
Dan heb ik nog eens andere vraag... ik moet morgen naar de tandarts en heb zon idee dat m'n verstandskiezen getrokken moeten worden. Kan dit überhaupt tijdens een roa kuur of heeft iemand hier ervaring mee?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')