Afwachten, Bpost is grote deels een staatsbedrijf vraag me af of de EU dat goed vind.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Komen we straks in Belgische handen?
Nu ben ik geen econoom, maar ik heb toch het idee dat er iets in dit verhaal niet klopt. Momenteel heeft de Belgische staat nog een meerderheidsbelang in BPost (de helft van de aandelen + 1). Maar als ze die verkopen, dan komt de opbrengst daarvan toch ten goede aan de staat? En niet aan BPost? Dus hoe zou Bpost dat geld dan kunnen gebruiken om PostNL te kopen?quote:Om de overname te betalen zou de overheid een deel van het belang in Bpost willen verkopen, zo zei voormalig minister van overheidsbedrijven Jean-Pascale Labille (PS) vanmorgen op RTBF-radio. Volgens de voormalige minister van Overheidsbedrijven is er sprake van toenadering met een andere Europese operator en zou gedacht worden aan de verkoop van een tiental procent van de overheidsaandelen.
Goed voor ISIS: duizend bommen en granaten versturenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Daarentegen heeft PostNL veel meer werknemers in dienst, bezorgen we meer post en pakketten, en hadden we een veel hogere omzet.
Daar staat wel tegenover dat bij BPost de nettowinst veel hoger lag, afgelopen jaar.
Het zal mij benieuwen. Zouden we dan straks weer nieuwe bedrijfskleding krijgen? Miljaar!
Dit kan dus niet want met deze constructie is het gewoon staatsfinanciering maar met Belgen weet je het nooit.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ben ook benieuwd hoe ze het willen financieren. Op de website van de Standaard staat hierover het volgende:
[..]
Nu ben ik geen econoom, maar ik heb toch het idee dat er iets in dit verhaal niet klopt. Momenteel heeft de Belgische staat nog een meerderheidsbelang in BPost (de helft van de aandelen + 1). Maar als ze die verkopen, dan komt de opbrengst daarvan toch ten goede aan de staat? En niet aan BPost? Dus hoe zou Bpost dat geld dan kunnen gebruiken om PostNL te kopen?
Of is dat Belgische logica??
BPost wil PostNL kopen, niet de Belgische staat. Dus dan is het ook geen staatsfinanciering. De Belgische staat wil juist af van hun aandeel in het postbedrijf. Als zij hun aandelen verkopen levert dit echter BPost geen cent op, alleen de staat levert het iets op.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 17:59 schreef regenworm het volgende:
[..]
Dit kan dus niet want met deze constructie is het gewoon staatsfinanciering maar met Belgen weet je het nooit.
Oké, was wel toe aan een nieuwe jas.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Komen we straks in Belgische handen?
Er staat nu een bericht op mijnpostnl.nl dat PostNL maandag met een persverklaring komt. Aangezien de gebruikelijke modus operandi van PostNL in dergelijke gevallen bestaat uit 1) ontkennen of 2) niet reageren, heb ik het donkerbruine vermoeden dat het deze keer wel eens waar kon zijn.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Komen we straks in Belgische handen?
klopt. Dat is opgeschreven door iemand die het vak economie niet gehad heeft. Ik ben dan ook benieuwd waar ze maandag mee gaan komenquote:Op vrijdag 27 mei 2016 16:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ben ook benieuwd hoe ze het willen financieren. Op de website van de Standaard staat hierover het volgende:
[..]
Nu ben ik geen econoom, maar ik heb toch het idee dat er iets in dit verhaal niet klopt. Momenteel heeft de Belgische staat nog een meerderheidsbelang in BPost (de helft van de aandelen + 1). Maar als ze die verkopen, dan komt de opbrengst daarvan toch ten goede aan de staat? En niet aan BPost? Dus hoe zou Bpost dat geld dan kunnen gebruiken om PostNL te kopen?
Of is dat Belgische logica??
De mijne is wel bijna aan vervanging toequote:Op vrijdag 27 mei 2016 19:50 schreef V__L_N het volgende:
Bpost heeft wel bedrijfsfietsen. Dat is dan wel weer heel gunstig.
Op mijn vakantiekaart staat bij de MIVT geen vervaldatum, mijn wettelijke verlof vervalt op 1-7-2017 (wat voor 1-7-2016 op moest is al lang en breed op)quote:Begrijp ik nou goed uit de Nieuwsbrief (afwezigheidsrechten) dat Meeruren In Vrije Tijd elk jaar moeten worden opgenomen?
Op het moment dat de mensen op de planning de boel eindelijk een beetje begrijpen worden ze hier de laan uitgestuurd. Dus iedere paar maanden mag je weer opnieuw gaan uitleggen welke wijken je op welke dagen wel en niet loopt.quote:Op vrijdag 27 mei 2016 21:37 schreef allweather het volgende:
[..]
Op mijn vakantiekaart staat bij de MIVT geen vervaldatum, mijn wettelijke verlof vervalt op 1-7-2017 (wat voor 1-7-2016 op moest is al lang en breed op)
En even mijn frustratie uiten. Hoe moeilijk kan het voor de planning zijn als ik aangeef dat ik overal wil werken behalve op 1 depot (een van de redenen is dat het daar een grote puinzooi is: herstelpost blijft op het depot liggen, krentenbollen belanden in lege postzakken eb als ik voor alle keren dat ik daar heb moeten voorkomen dat er een wijk zou blijven staan, terwijl dat niet mijn taak was een euro had gekregen, dan had ik inmiddels een leuk extra zakcentje). Kijk ik gisteren naar mijn rooster: is mijn vaste zaterdagwijk bij me weggehaald (op zich geen probleem), sta ik op 2 grote wijken op het depot waar ik niet wil werken. Uiteraard bezwaar ingediend (al bij meerdere mensen van de planning daar aangegeven dat ik daar niet wil werken), kan men wel begrip opbrengen voor mijn bezwaar, bla, bla, bla maar of ik die wijken vanwege bezettingsproblemen op dat depot toch maat wel wil doen als ze op een ander depot geleverd worden. Ben maar weer zo goed geweest om akkoord te gaan met deze oplossing, maar als dit vaker voorkomt, dan ga ik toch echt op zoek naar ander werk.
kwam vandaag ergens ook al een rolcontainer tegen die duidelijk niet van PostNL wasquote:Op vrijdag 27 mei 2016 22:52 schreef Rafierafie het volgende:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een loop- of fietskar:
Aan de kleur te zien is deze duidelijk niet van PostNL.
En zulk soort karren krijgen we hier niet omdat ze te duur zouden zijn. Ik vind het persoonlijk wel meevallen.
We hebben er hier nog meerdere staan die volgens mij ongebruikt zijn :pquote:En zulk soort karren krijgen we hier niet omdat ze te duur zouden zijn. Ik vind het persoonlijk wel meevallen.
Niet alleen van de zaterdagkrachten, ze willen van alle postbodes af (dtw EN vtw). Die worden ook al jaren niet meer aangenomen. Er worden enkel nog postbezorgers aangenomen en voorbereiders. En waar de eersten nog regelmatig een vast contract krijgen, is dat bij de laatsten uitgesloten. Je krijgt max 3(?) keer een jaarcontract, dan moet je weg. Heeft ook met de komst van de SMX te maken, die straks het overgrote deel van de voorbereiders overbodig maakt.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 01:59 schreef allweather het volgende:
[quote]Is het eigenlijk overal zo dat er nauwelijks nieuwe mensen worden aangenomen?[/quote
Ze schijnen van de zaterdag-krachten af te willen. de planning bestaat bij ons al jaren uit dezelfde mensen, dus het is gewoon onwil van de planning en van de postbezorgers en PET'ter van het depot waar ik niet wil werken om dit zo op te lossen.
Tja, als de Belgen net zo scooterrijden als dat ze autorijden, is dat ook niet verwonderlijk.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 06:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Overigens was de Belgische Post al eerder begonnen met scooters in te zetten maar zijn deze, o.a. vanwege de vele (bijna) ongelukken, op een lager pitje gezet.
Een collega had het krantenartikel in de kantine van een PostNL-vestiging gehangen. Begrijpelijk is dat dezelfde dag verwijderd
Ik probeer een dergelijk artikel te vinden, maar nog niet gevonden(en ik spreek/zie die collega niet meer.
met die nieuwe regels mogen ze sinds juli vorig jaar nog maar 2 keer een jaarcontract krijgen.quote:Op zaterdag 28 mei 2016 05:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet alleen van de zaterdagkrachten, ze willen van alle postbodes af (dtw EN vtw). Die worden ook al jaren niet meer aangenomen. Er worden enkel nog postbezorgers aangenomen en voorbereiders. En waar de eersten nog regelmatig een vast contract krijgen, is dat bij de laatsten uitgesloten. Je krijgt max 3(?) keer een jaarcontract, dan moet je weg. Heeft ook met de komst van de SMX te maken, die straks het overgrote deel van de voorbereiders overbodig maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |