De A10 nemen, gewoon al het autoverkeer rondom Amsterdam drie dagen stil leggen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 17:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Een snelweg circuit. Over een knooppunt, zoals bij Rotterdam. Fly overs en zo. Uniek.
En als ze falen in die toets slaan ze wild om zich heen en sturen ze een onschuldige man naar de gevangenis.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dergelijke evenementen moeten een veiligheidsplan indienen bij de gemeente en die toetst vervolgens of het in orde is.
Het ging mij er even om dat jij deed alsof veiligheid puur een zaak is van de organisatie. Dat is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En als ze falen in die toets slaan ze wild om zich heen en sturen ze een onschuldige man naar de gevangenis.
In Nederland is F1 dus uitgesloten op de openbare weg
Ambtenaren hebben gelukkig veel verstand van de veiligheidseisen rondom de F1. Zelfregulering is ondenkbaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging mij er even om dat jij deed alsof veiligheid puur een zaak is van de organisatie. Dat is natuurlijk onzin.
Waarom gelijk altijd in extremen duiken? Zoals Koos terecht aangeeft is zoiets normaal gesproken iets wat in ondergingen samenwerking gebeurt.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ambtenaren hebben gelukkig veel verstand van de veiligheidseisen rondom de F1. Zelfregulering is ondenkbaar.
Volgens jou blijkbaar wel, daar jij degene was die F1 wedstrijden 'te onveilig' noemde en mij er in de daaropvolgende post op wees dat veiligheid een zaak is van de organiserende partij.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ambtenaren hebben gelukkig veel verstand van de veiligheidseisen rondom de F1. Zelfregulering is ondenkbaar.
O.a. Haaksbergen was een gevolg van meer zelfreguleringquote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ambtenaren hebben gelukkig veel verstand van de veiligheidseisen rondom de F1. Zelfregulering is ondenkbaar.
Nee van falende ambtenaren en vooral van heel veel pech. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
O.a. Haaksbergen was een gevolg van meer zelfregulering
Iedereen die F1 volgt is op de hoogte van de veiligheidseisen. Deze sport weet zichzelf prima te reguleren inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens jou blijkbaar wel, daar jij degene was die F1 wedstrijden 'te onveilig' noemde en mij er in de daaropvolgende post op wees dat veiligheid een zaak is van de organiserende partij.
Wat gaat de kennis van zo'n ambtenaar toevoegen dan?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarom gelijk altijd in extremen duiken? Zoals Koos terecht aangeeft is zoiets normaal gesproken iets wat in ondergingen samenwerking gebeurt.
Hoe hebben de ambtenaren precies gefaald? Ze hebben de regels niet streng genoeg toegepast, bedoel je?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee van falende ambtenaren en vooral van heel veel pech. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Er was juist sprake van vrijheid en weinig/geen interventie. Makkelijkere vergunningen dan de internationale norm. Je kunt niet iets aanwijzen waar de ambtenaren hebben geïntervenieerd. Eerder het tegendeel.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:02 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee van falende ambtenaren en vooral van heel veel pech. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Maar toch is het volgens jou te onveilig om in Rotterdam een GP te houden. Hoe zit dat?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedereen die F1 volgt is op de hoogte van de veiligheidseisen. Deze sport weet zichzelf prima te reguleren inderdaad.
Nee achteraf bleek duidelijk dat de gemeente had zitten slapen. Maar waar zeuren we over. Het was gewoon een ongeluk. Dat in dit land altijd iemand de schuld moet krijgen doet daar niets aan af. Die stomme toeschouwers hadden ook zelf kunnen bedenken dat ze wel akelig dichtbij dat ding stonden.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er was juist sprake van vrijheid en weinig/geen interventie. Makkelijkere vergunningen dan de internationale norm. Je kunt niet iets aanwijzen waar de ambtenaren hebben geïntervenieerd. Eerder het tegendeel.
Lees de circuiteisen er maar eens op na.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar toch is het volgens jou te onveilig om in Rotterdam een GP te houden. Hoe zit dat?
De gemeente heeft liggen slapen? Dus het ongeluk had voorkomen kunnen worden als de overheid zijn werk beter had gedaan en de regels strenger had toegepast?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee achteraf bleek duidelijk dat de gemeente had zitten slapen. Maar waar zeuren we over. Het was gewoon een ongeluk. Dat in dit land altijd iemand de schuld moet krijgen doet daar niets aan af. Die stomme toeschouwers hadden ook zelf kunnen bedenken dat ze wel akelig dichtbij dat ding stonden.
Daar jij die blijkbaar kent, is het handiger als jij de relevante artikelen hier post.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Lees de circuiteisen er maar eens op na.
Kennis van de lokale omstandigheden bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat gaat de kennis van zo'n ambtenaar toevoegen dan?
Viola. Precies wat jij altijd wilt!quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee achteraf bleek duidelijk dat de gemeente had zitten slapen.
Ik zie dat voorval dan ook als domme pech.quote:
Wie?quote:
Zoals waar de dichtstbijzijnde parkeerplaatsen zijn en dat iedereen een blauwe schijf bij zich moet hebben?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kennis van de lokale omstandigheden bijvoorbeeld.
Laat die auto's lekker in Zandvoort. Assen is een motor circuit.quote:Op zondag 15 mei 2016 20:27 schreef Rezania het volgende:
Waarom het circuit van Zandvoort? Waarom niet gewoon Assen?
Ja als mensen van de wieg tot het graf beschermd worden en alles wat ook maar een beetje gevaarlijk is verboden wordt dan verliezen mensen hun alertheid, hun zintuig om gevaar te herkennen. Dat zie je ook in het aantal ongelukken in het buitenland waar mensen meer op zichzelf aangewezen zijn. Dan gaan ze opeens een foto nemen op de rand van een ravijn en pletteren naar beneden of gaan een lange wandeling maken op 4 kilometer hoogte in zomerkleding en vriezen dood doordat het weer opeens slecht werd. Als je zulke mensen dan opeens niet de juiste bescherming biedt dan gebeuren er ongelukken. Maar verplichte veiligheid maakt het leven niet altijd leuker.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De gemeente heeft liggen slapen? Dus het ongeluk had voorkomen kunnen worden als de overheid zijn werk beter had gedaan en de regels strenger had toegepast?
Tijgertje toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |