abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2016 @ 07:45:50 #251
43556 miss_dynastie
pi_162209411
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:39 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik niet. :N
Italië had zijn juryshow vergald, dan krijg je lagere punten. Niks m
is mee.
Ik wel (staat me ook niet bij dat het zo ontzettend slecht was) en voor de EBU nog veel belangrijker: de kijker thuis wel. 99,9 procent van de mensen kijkt de avond zelf voor het eerst en denkt: hoe kan een vákjury dat nou doen. Die snappen niet dat je twee keer moet pieken, waarvan een keer achter gesloten deuren.
  zondag 15 mei 2016 @ 07:48:12 #252
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162209416
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:45 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik wel (staat me ook niet bij dat het zo ontzettend slecht was) en voor de EBU nog veel belangrijker: de kijker thuis wel. 99,9 procent van de mensen kijkt de avond zelf voor het eerst en denkt: hoe kan een vákjury dat nou doen. Die snappen niet dat je twee keer moet pieken, waarvan een keer achter gesloten deuren.
Daar ben ik ook niet zo'n voorstander van.
Er zullen vast redenen zijn om de jury zijn punten een dag eerder te laten geven, maar voor de transparantie zou het beter zijn om de jury gewoon de liveshow te laten jureren. Dan weet je iig zeker dat iedereen naar hetzelfde optreden heeft zitten kijken.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2016 @ 07:50:22 #253
43556 miss_dynastie
pi_162209420
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:42 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Doe je beter dan ik, ik heb nog geen oog dicht gedaan ondanks een paar wijntjes.
Nu maar aan de koffie gegaan, toch te laat om nog te gaan slapen. :P

[..]

Blij dat het een mooie ervaring is geweest. ^O^
Ik wacht nog steeds tot het eens op een wat beter bereikbare locatie is. Nog een jaartje wachten waarschijnlijk.
Ik werd om kwart voor zeven wakker van iemand die me alleen wat laat horen als ze iets van me nodig heeft. Om de overwinning van de Oekraïne te vieren heb ik deze persoon maar gewoon geblokkeerd :7
pi_162209423
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 01:29 schreef Redefine het volgende:

[..]

Echt belachelijk ja. Laat wel zien hoezeer de diaspora voting er nog is. Ik vind het voor het programma een aanwinst qua spanning, maar qua uitslag ga je gewoon weer vijf jaar terug.
Hij stond bij mij in mijn top vijf.Goede zanger met een mooi lied.Bij de nationale finale in Polen pikte ik hem er al uit terwijl iedereen dacht dat die Rihanna look à like zou winnen.

Dat Douwe van bv de Engelse jury totaal geen punten geeft gekregen begrijp ik totaal niet.
pi_162209424
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Vorig jaar won Italië de televote, toch? Maar die cijfers zijn openbaar, al een jaar, heb alleen nog geen zin om te zoeken :P
Ah, dat valt dan gelukkig mee. Vind het nog steeds een onbegrijpelijke nummer twee.


Voor dit jaar snap ik niets van de waardering voor Litouwen en Bulgarije.
  zondag 15 mei 2016 @ 07:55:17 #256
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162209430
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:50 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik werd om kwart voor zeven wakker van iemand die me alleen wat laat horen als ze iets van me nodig heeft. Om de overwinning van de Oekraïne te vieren heb ik deze persoon maar gewoon geblokkeerd :7
Dat zijn altijd fijne mensen om door wakker gebeld te worden.
Die zou ik ook weggedrukt hebben bij de winst van willekeurig welk ander land. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162209434
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ah, dat valt dan gelukkig mee. Vind het nog steeds een onbegrijpelijke nummer twee.


Voor dit jaar snap ik niets van de waardering voor Litouwen en Bulgarije.
Bulgarije was echt enorm catchy, Litouwen verbaast me wat meer, daar had ik liever een Letland gezien
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2016 @ 08:00:33 #258
43556 miss_dynastie
pi_162209443
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:55 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat zijn altijd fijne mensen om door wakker gebeld te worden.
Die zou ik ook weggedrukt hebben bij de winst van willekeurig welk ander land. :P
Weggedrukt sowieso, maar ik heb ook maar meteen voor blokkeren gekozen. En dat had ik waarschijnlijk zelfs gedaan als DB gewonnen had en ik nog wakker was geweest om dat te vieren, want stiekem heb je zelf helemaal niks aan dat soort mensen. Ik zocht alleen een goede aanleiding en die heb ik nu gevonden :P

Ga zo nog wel even proberen om in slaap te vallen. Katten zijn gevoederd en geknuffeld en slapen weer, dus die zullen me vast niet in de weg zitten ;)
  † In Memoriam † zondag 15 mei 2016 @ 08:02:49 #259
43556 miss_dynastie
pi_162209449
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ah, dat valt dan gelukkig mee. Vind het nog steeds een onbegrijpelijke nummer twee.


Voor dit jaar snap ik niets van de waardering voor Litouwen en Bulgarije.
Litouwen is niet mijn genre, ik kan er weinig mee. Vond de uitvoering ook erg zwak. Maar misschien als je ervan houdt? Bulgarije vond ik aanstekelijk, wat een enthousiasme en vrolijkheid *O*
  Redactie Sport zondag 15 mei 2016 @ 09:45:01 #260
274204 crew  Mexicanobakker
pi_162209910
Ik snap het nog steeds niet. Bizarre winnaar met een liedje waarvan ik het, buiten politiek en diaspora, niet begrijp waarom mensen het mooi vinden en erop stemmen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 09:53:00 #261
375570 crew  Cyan9
pi_162209983
Goeiemorgen.. Klein wondertje dat ik aan een kleine 5 uur slaap genoeg had. :P

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 07:28 schreef TheVulture het volgende:
2,5 uur geslapen, nu op het vliegveld richting huis.

Ik vond het echt geweldig hier, ook gisteravond was de sfeer geweldig. Misschien dat ik daarom nu extra baal met die Oekrainse zege, volgend jaar is live erbij zijn geen optie. :'(

Ik blijf de winnaar ook qua lied echt volkomen kut vinden, misschien nog wel slechter dan Rusland in 2009.

Verder vind ik dit stemsysteem niet fair, beste zou zijn om zowel de televote als de jury een top 10 te laten maken en die lijst te combineren, het systeem van Baku 2012.

In dit systeem krijgen corrupte jury's (Malta deed weer goed haar best in Europa) en diaspora teveel vrijheid.
Gelukkig heb je het "ondanks alles" super gehad! ;)

Ik weet nog niet zo goed wat ik van het nieuwe stem systeem moet vinden. M'n twee vrienden waar ik mee keek vonden het veel spannender dan het oude systeem, maar die spanning is wel eigenlijk alleen maar voor de laatste vier landen (dat was wel tof gedaan door de SVT, het waren net de Oscars). Wat me verder opviel was dat de jury punten all over the place waren, en dat heel veel uitslagen heel verrassend waren. Blokvoting leek niet zo'n ding dit jaar. :)

Ik kan echt prima leven met Jamala als winnaar, en ik was blij om te lezen dat er gelukkig ook een paar anderen zijn hier. En ik wilde vooraf graag een verrassende uitslag, en dat is wel gelukt met deze winnaar, en de Poolse rush omhoog. *O*

Oh ja, wat ik wel heel storend vind is dat nu massa's Polen mensen op de Eurovision website (zoals wel vaker) massaal gaan zeiken dat de jury afgeschaft moet worden. Laat de EBU dat alsjeblieft niet doen..
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 15 mei 2016 @ 10:11:49 #262
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162210154
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:53 schreef Cyan9 het volgende:
Oh ja, wat ik wel heel storend vind is dat nu massa's Polen mensen op de Eurovision website (zoals wel vaker) massaal gaan zeiken dat de jury afgeschaft moet worden. Laat de EBU dat alsjeblieft niet doen..
Totdat hun land een keer flink wordt neergestemd door het publiek, dan is het ineens goed dat de jury kwaliteit wel weet te waarderen.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zondag 15 mei 2016 @ 10:18:01 #263
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162210211
Ik ben niet voor het afschaffen van de jury, maar het zou wel tof zijn als het de term 'vakjury' waard was. Ook in Nederland. Dat Russische filmpje heeft me wat dat betreft ook niet meer vertrouwen gegeven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_162210249
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 02:32 schreef TheVulture het volgende:
Maar serieus, het meest baal ik van deze winnaar, het ESF zou moeten verbroederen en politiek moeten buitensluiten, en dat is precies wat er vanavond niet is gebeurd
Precies...politiek beladen liedjes moeten gewoon verboden worden.
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
  zondag 15 mei 2016 @ 10:21:19 #265
194695 franklop
Fran knock
pi_162210250
Zou het andersom niet leuker zijn geweest? Vind het nogal suf dat ze de punten van de jury voorlezen en niet van de televoters per land.

Starten met de 100 miljoen miljard punten van jury in 1 keer en dan de 10/12 punten per land!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_162210264
Er zijn denk ik nog genoeg stappen te zetten, want hier en daar nog wel wat vriendjespolitiek. Maar als ze de jury's weer schrappen krijg je én heel veel circus en in verhouding juist nog meer vriendjespolitiek. Gewoon wat professioneler maken, al kon ik me wel redelijk in de uiteindelijke jury-punten vinden als je het bekijkt op basis van kwaliteit (Australie beste vocaal)
  zondag 15 mei 2016 @ 10:33:57 #267
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_162210438
Het is dat het natuurlijk onhaalbaar is, maar eigenlijk zou je een 'Blind Eurovision' moeten organiseren. Dus dat men niet weet van welk land een liedje afkomstig is.

De fans roepen de laatste jaren wel dat de (vriendjes)politiek 'heus harske meevalt', maar dit was toch eigenlijk best wel een nare editie wat dat betreft.

En het is dat Nederland de laatste jaren weer lekker meedoet, maar anders zou ik er echt mee kappen, want ik vond het afgezien van Douwe Bob's deelname maar een zware avond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Guanabana op 15-05-2016 10:48:34 ]
Koel en donker bewaren
  zondag 15 mei 2016 @ 10:43:25 #268
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162210575
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:33 schreef Guanabana het volgende:

En het is dat Nederland de laatste jaren weer lekker meedoet, anders zou ik er echt mee kappen, want ik vond het afgezien van Douwe Bob's deelname maar een zware avond.
Dit is ook precies hoe ik het heb ervaren, inderdaad.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 15 mei 2016 @ 10:46:37 #269
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_162210631
Het duurde voorgaande jaren toch niet tot ruim 00:30?

Ik werd vooral moedeloos van hoe lang de lijnen open bleven. Eerst dat optreden van JT, wat nog wel oke was, maar het duurde en duurde maar, en toen ging Mans ook nog eens optreden, en TOEN heel die puntentelling nog. Was er zo klaar mee.
Ik denk dat ik oud word :')
Koel en donker bewaren
  zondag 15 mei 2016 @ 10:52:51 #270
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162210725
Dat optreden van Mans snapte ik ook niet, want volgens mij waren de lijnen toen al dicht. Ze hadden gewoon met de juryresultaten kunnen beginnen en ondertussen de uitslag van de televote kunnen organiseren.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 15 mei 2016 @ 10:55:05 #271
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162210757
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:46 schreef Guanabana het volgende:
Het duurde voorgaande jaren toch niet tot ruim 00:30?

Ik werd vooral moedeloos van hoe lang de lijnen open bleven. Eerst dat optreden van JT, wat nog wel oke was, maar het duurde en duurde maar, en toen ging Mans ook nog eens optreden, en TOEN heel die puntentelling nog. Was er zo klaar mee.
Ik denk dat ik oud word :')
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:52 schreef Jane het volgende:
Dat optreden van Mans snapte ik ook niet, want volgens mij waren de lijnen toen al dicht. Ze hadden gewoon met de juryresultaten kunnen beginnen en ondertussen de uitslag van de televote kunnen organiseren.
Het is allemaal contractueel vastgelegd.
  zondag 15 mei 2016 @ 11:20:41 #272
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162211175
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:33 schreef Guanabana het volgende:
Het is dat het natuurlijk onhaalbaar is, maar eigenlijk zou je een 'Blind Eurovision' moeten organiseren. Dus dat men niet weet van welk land een liedje afkomstig is.

De fans roepen de laatste jaren wel dat de (vriendjes)politiek 'heus harske meevalt', maar dit was toch eigenlijk best wel een nare editie wat dat betreft.

En het is dat Nederland de laatste jaren weer lekker meedoet, maar anders zou ik er echt mee kappen, want ik vond het afgezien van Douwe Bob's deelname maar een zware avond.
Dat eerste is onzin natuurlijk,dan kijkt er niemand meer. Je kunt dat alleen doen , als je het zingen in eigen taal weer verplicht stelt waar ik steeds maar weer voor blijf pleiten, omdat juist dat het festival veel kleirrijker en gevarieerder maakt.
pi_162211263
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:18 schreef Jane het volgende:
Ik ben niet voor het afschaffen van de jury, maar het zou wel tof zijn als het de term 'vakjury' waard was. Ook in Nederland. Dat Russische filmpje heeft me wat dat betreft ook niet meer vertrouwen gegeven.
Welk filmpje? Ik geloof de publieks stemmen ook niet. No way dat er veel is gestemd op Australië hoor.
  zondag 15 mei 2016 @ 11:26:21 #274
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162211285
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:25 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Welk filmpje? Ik geloof de publieks stemmen ook niet. No way dat er veel is gestemd op Australië hoor.
Oh, dat filmpje van de Russische vakjury bij de halve finale.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 15 mei 2016 @ 11:26:51 #275
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_162211293
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 11:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dat eerste is onzin natuurlijk,dan kijkt er niemand meer. Je kunt dat alleen doen , als je het zingen in eigen taal weer verplicht stelt
Hoezo? Dan weet je alsnog welk land je voor je hebt.

Het is natuurlijk niet realisisch haalbaar, maar het is wel de enige manier waarop je een enigszins eerlijke uitslag krijgt die puur om de act gaat en niet om het land.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')