Dit.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zal vast niet het laatste krukje in de zaak zijn geweest.
Zulk soort dwingend gedrag klopt gewoon niet.
Als het niet het laatste krukje was dan heb je gelijk, maar de opmerking "ik pas schoenen altijd op mijn hurken" impliceerde voor mij dat hij het gewoon niet nodig vond ruimte te maken. Ook al was het krukje de laatste.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 22:58 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zal vast niet het laatste krukje in de zaak zijn geweest.
Zulk soort dwingend gedrag klopt gewoon niet.
Ik woon een paar honderd meter van de Duitse grens af en kom er dus regelmatig, vaak zie ik dan inderdaad NLers die daar 80 rijden op een 100 weg omdat ze niet beter weten, maar 60/70 zoals Charleville omdat je even rustig aan wilt doen is eigenlijk gewoon asociaal vind ik.quote:Op donderdag 2 juni 2016 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
Maar serieus, ga gewoon rond de maximale snelheid rijden. Je kan het haasten vinden, maar je lokt daarmee gevaarlijk gedrag van de andere weggebruikers uit. En dingen als naar iemand sturen als ie inhaalt, je treft een keer de verkeerde die hem ofwel gewoon grof in de deur van jouw auto zet, of hem stil gooit en jou de auto uit trekt. En als je mazzel hebt, tref je politie die jouw rijbewijs innemen. Minste schade.
Precies. En er zijn ook wel wegen waar je wel 100 mag maar waar het niet heel verstandig is, smalle weg, slecht wegdek, veel bochten. Je mag er 100 maar met een beetje gezond verstand ga je dat niet rijden. Geen Duitser die daar boos om zou worden.quote:Op zondag 5 juni 2016 09:31 schreef bluemoon23 het volgende:
En dat je daar niet zoveel obstakels en waarschuwingsborden ziet is alleen maar goed, in NL is het verkeer helemaal "gedebiliseerd" en Duurzaam Verknoeid met al die 60kmh wegen, in Duitsland moet je zelf nog nadenken.
Sowieso gemeenten die de milieukaart trekken.quote:Op maandag 6 juni 2016 02:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Omdat de snelweg vies is en je vlak bij de havens en het vliegveld zit, dus alle vervuiling komt door de snelweg, dus moet je daar langzaam rijden... Ofzo.
Two wrongs don't make a rightquote:Op maandag 6 juni 2016 10:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sowieso gemeenten die de milieukaart trekken.
Nu hebben ze bedacht dat de binnenstad niet meer voor oudere diesels toegankelijk is, terwijl een paar kilometer verderop in de haven een cruiseschip aanmeert dat zelfs harder roet dan de hele binnenstad bij elkaar. En dan ligt 'ie nog stil.
Op de A13 bij Overschie, de A10-West in Amsterdam en de A12 bij Utrecht staan ze ook altijd aan in de 80 km/u stukken.quote:Op maandag 6 juni 2016 00:10 schreef Jiang153 het volgende:
Waarom staan die matrixborden op de A20 altijd aan? Maakt niet eens uit hoe laat het is die dingen staan altijd aan op 80
Nou de laatste 10x dat ik daar gepasseerd ben ongeacht ochtend, middag of avond staat die standaard op 80.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Op de A13 bij Overschie, de A10-West in Amsterdam en de A12 bij Utrecht staan ze ook altijd aan in de 80 km/u stukken.
Op de A20 staat-ie heel af en toe nog op 100 km/u trouwens, midden overdag denk ik wanneer er wat minder verkeer is.
Als je weet waar de trajectcontrolecamera's hangen kun je in het eerste stuk 80 km/u (tussen eerste en tweede portaal) vaak nog wel inhalen of uitlopen. .quote:Op maandag 6 juni 2016 11:15 schreef Jiang153 het volgende:
Nou de laatste 10x dat ik daar gepasseerd ben ongeacht ochtend, middag of avond staat die standaard op 80.
Wel vervelend als ik naar aanleiding van gister nog een prent krijgt voor ca. 10/15 te hard. Was aan het inhalen met 95 ipv 80
Zie sommigen dat ook altijd doen dus...
Geen idee waar ze staan.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:18 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Als je weet waar de trajectcontrolecamera's hangen kun je in het eerste stuk 80 km/u (tussen eerste en tweede portaal) vaak nog wel inhalen of uitlopen. .
A20 Richting Gouda is permanent 80 met trajectcontrole.quote:Op maandag 6 juni 2016 11:15 schreef Jiang153 het volgende:
Nou de laatste 10x dat ik daar gepasseerd ben ongeacht ochtend, middag of avond staat die standaard op 80.
Ah oke naja ben fucked dus. Naja weet ik het voor de volgende keer.quote:Op maandag 6 juni 2016 12:52 schreef JDude het volgende:
[..]
A20 Richting Terbregseplein is permanent 80 met trajectcontrole.
A20 Richting Kleinpolderplein is variabel 80 of 100 maar de trajectcontrole doet het daar (nog) niet.
A13 is in beide richtingen permanent 80 met trajectcontrole.
Als ik op de a4 rij, staat er geen filequote:Op maandag 6 juni 2016 13:09 schreef JDude het volgende:
Ach, daar sta je toch de halve dag in de file .
Ik ook, ik rij dan altijd langzamer.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik op de a4 rij, staat er geen file
Als er file staat, rij ik gewoon anders.
En we laten wel gewoon lekker alle vooroorlogse 2-takt brommerts rondkachelen. Symboolpolitiek.quote:Op maandag 6 juni 2016 10:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sowieso gemeenten die de milieukaart trekken.
Nu hebben ze bedacht dat de binnenstad niet meer voor oudere diesels toegankelijk is, terwijl een paar kilometer verderop in de haven een cruiseschip aanmeert dat zelfs harder roet dan de hele binnenstad bij elkaar. En dan ligt 'ie nog stil.
Blij dat je getuigen had. Als er niemand stond was het een stuk lastiger te bewijzen.quote:Op donderdag 9 juni 2016 10:14 schreef MarieAlice het volgende:
Nou, dat was ook wel een start van de dag.
Even situatie schetsen: Op weg naar huis, uur of kwart na zes. Om onze wijk in te rijden, moet je een klein straatje in, dat nogal steil naar beneden loopt. Tweerichtingsverkeer, maar er staan langs de neerwaartse kant altijd auto's geparkeerd tot bijna op de hoek, waardoor je dus behoorlijk moet oppassen als je afslaat. Ongeveer 50 m de straat in is er een onthaalmoeder/crèche/zoiets.
Ik kom de hoek om, zie een moeder staan praten met onthaalmoeder terwijl peuterlief wat op trottoir hobbelt. Dus verlaag ik het tempo tot stapvoets. Als ik bijna ter hoogte van de peuter ben, zie ik dat die helemaal naar de rijbaan hobbelt. Je drukt heeeel hard de rem in. Staat stil. Twee seconden later: baf. Peuter is tegen de stilstaande wagen aangebotst en zet het op een blèren.
Ik stap uit, moederlief begint tegen me te schreeuwen dat ik haar kind heb aangereden. 'Mneen, ik stond stil en zij is tegen de wagen aangelopen.' Hoe ik dat durfde te zeggen! En ze ging de politie bellen! Want haar kleine was zwaargewond! Dus ik stel voor de ambulance en de politie te bellen, maar dat de vrouw van de crèche ook al zei dat ik stilstond en de kleine gewoon tegen mijn auto liep. 'HOE DURF JE!!!! MIJ ZO BELACHELIJK MAKEN!!!' Ondertussen ook de hele straat wakker, uiteraard. Ik stel voor te gaan aanbellen bij de huisarts verderop in de straat, ook al weet ik maar al te goed dat peuter alleen nog aan het blèren is omdat moeders aan het tieren is. 'Jij wil je er gewoon goedkoop van afmaken, maar niet met mij, ik span u een proces aan!'
Komt de wijkagent aangefietst. Wat die man op dat uur in onze wijk deed, geen idee, maar goed. Hoort het verhaal aan, vraagt nog eens hoe het gebeurd is, vraagt iedereen wat ze gezien hebben en zegt dan tegen moeders 'Madameke, probeert eens bij iemand anders de verzekering op te lichten. Uwe kleine is tegen een stilstaande wagen aangebotst en mankeert just niks. De juffrouw hier zou u beter aanklagen voor de kras dat uwe kleine op haren otto heeft gemaakt. Allez. Geeft diene kleine aan de onthaalmoeder en maakt dat ge weg zijt.'
Ze had bijna die kleine naar de onthaalmoeder gegooid en is dan, na vijf keer voor- en achteruit om uit de parkeerplaats te geraken, met gierende banden vertrokken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |