abonnement Unibet Coolblue
pi_162152285
Voor jury's is die startvolgorde uberhaupt minder boeiend, ik ga er vanuit dat de Westeuropese jury's hem in ieder geval een puntje of 75 gaan geven
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_162152316
12e bij oddschecker nu
pi_162152345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:01 schreef TheVulture het volgende:
Voor jury's is die startvolgorde uberhaupt minder boeiend, ik ga er vanuit dat de Westeuropese jury's hem in ieder geval een puntje of 75 gaan geven
Precies, die zijn bij Nederland nog enthousiast, en zitten na 20 liedjes massaal met hun iphone te spelen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162152347
Eindelijk klaar met het lezen van alle reacties op de startvolgorde _O-

Ik wil nog ff zeiken }:|

Wat een kut startplek zeg. Ik snap serieus niet (ja eigenlijk snap ik het wel, ze zien NL liever niet winnen...) waarom ze Slow Down als 3e hebben geplaatst. Het nummer en Douwe Bob zijn onderscheidend genoeg voor een top 10, maar zoals ome Cornald ook al aangeeft, effect van Slow Down kon vergroot worden door een latere startplek. Hoe fijn was het geweest om een reeks sobere nummers / donkere stagings voor je te hebben of nummers met een beat, en daarna Douwe Bob te laten optreden, een feelgood nummer met een warme staging. Dit soort muzikale nummers worden in de zweedse Pre selectie ook altijd genaaid met een kutplek, eigenlijk was dit te verwachten.....Top 5 zie ik nu moeilijk worden voor NL, ik ga voor plek 6,7 of 8.

Als ik in de NLse delegatie zou zitten, zou ik denken, f*ck you SVT en EBU. Douwe Bob ga zaterdag je moment maar pakken en crowdsurfen, broek laten zaken, i don't care. Alle aandacht naar Douwe Bob. Natuurlijk zal de EBU daar een stokje voor steken, want er loopt altijd een back-up mee voor het geval er iets mis zou gaan
~The present is all there is~
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:05:09 #55
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_162152377
Begrijp ik goed dat hij op download top 1 staat in Duitsland? Mijn Duits is zeer slecht..

wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:08:27 #56
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_162152456
Mijn hemel die statistiekjes en berekeningen over de kansen aan de hand van de startposities :')

Ik zie het wel. Ik ga trouwens alleen de show kijken en niet de uitslagen. Dat is meestal het meest zenuwslopend.
pi_162152470
quote:
Ah, dit wist ik nog niet. Is dat, naast de spanning erin houden, ook zodat de scores voor een hoop landen wat minder voorspelbaar worden? ivm buurtje helpen, etc.?

Edit: overigens, dat alle televoting punten als één geheel worden toegekend is verder bewijs dat Eurovisie wil dat het steeds minder nationaal en meer europees wordt zoals ik hier al vermoedde:

ESF / Allemaal landen met liedjes van Zweedse songwriter-teams.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  † In Memoriam † vrijdag 13 mei 2016 @ 14:10:07 #58
43556 miss_dynastie
pi_162152500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef grazz het volgende:
Eindelijk klaar met het lezen van alle reacties op de startvolgorde _O-

Ik wil nog ff zeiken }:|

Wat een kut startplek zeg. Ik snap serieus niet (ja eigenlijk snap ik het wel, ze zien NL liever niet winnen...) waarom ze Slow Down als 3e hebben geplaatst. Het nummer en Douwe Bob zijn onderscheidend genoeg voor een top 10, maar zoals ome Cornald ook al aangeeft, effect van Slow Down kon vergroot worden door een latere startplek. Hoe fijn was het geweest om een reeks sobere nummers / donkere stagings voor je te hebben of nummers met een beat, en daarna Douwe Bob te laten optreden, een feelgood nummer met een warme staging. Dit soort muzikale nummers worden in de zweedse Pre selectie ook altijd genaaid met een kutplek, eigenlijk was dit te verwachten.....Top 5 zie ik nu moeilijk worden voor NL, ik ga voor plek 6,7 of 8.

Als ik in de NLse delegatie zou zitten, zou ik denken, f*ck you SVT en EBU. Douwe Bob ga zaterdag je moment maar pakken en crowdsurfen, broek laten zaken, i don't care. Alle aandacht naar Douwe Bob. Natuurlijk zal de EBU daar een stokje voor steken, want er loopt altijd een back-up mee voor het geval er iets mis zou gaan
In theorie klopt dat, in de praktijk vraag ik het me af. Toen Jimmy het podium op jumpte deden ze niks, qua back-up, terwijl 'ie daarvoor bedoeld is...
pi_162152518
Nederland heeft trouwens in de voorbije 9 lotingen 7x de eerste helft van de startvolgorde getrokken. Alleen TCL trokken voor zowel halve als grote finale de 2e helft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162152580
Mijn kijk op de startplekken:

Eerst onze zuiderburen:

België heeft naar mijn mening wel een goede startplek. Ik vind het erg geschikt om mee te openen. Dit gaat de kijker bijblijven. Jammer dat ze zo dichtbij ons zitten, ik zie dit feelgood lied ook punten afsnoepen van ons, ondanks dat het dus totaal verschillende liedjes zijn.

De volgende landen hebben m.i.een slechte startplek gekregen:

- Tsjechië: te vroeg
- Azerbeidzjan: wordt door Douwe Bob en Hongarije gesandwitched
- Italië: niet geheel zeker, maar nummer is een grower, zij is schattig..ben bang dat ze verdrinkt..
- Duitsland: tussen 2 favorieten in
- Polen: zelfde als Duitsland
- Spanje: na grote favoriet, zou beter tot zn recht komen na een rustiger nummer

De volgende landen hebben m.i. een goede startplek:

- Frankrijk: uptempo tussen twee rustigere nummers, beide hebben een donkere staging
- Australië: ik zeg niks
- Rusland: een andere favoriet, en om het spannend te houden krijgt ook hij een goede startplek
- Letland: mogelijke darkhorse, doet Spanje vergeten.
- Malta: Oekraine is misschien toch wat te 'zwaar' zo op zaterdagavond, dan komt dit wel even als een verademing. Zweedsproduct dus uiteraard een late startplek.
- Oostenrijk: hier baal ik van :(, maar dit kan heel hoog gaan eindigen helaas. Ze zit tussen geweld van Georgie en het vlakke VK in. Dit schijnt een publiekslieveling te zijn, arena zal ook wel los gaan, levert mooie tv op als ze vervolgens gaat janken :')
~The present is all there is~
pi_162152601
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In theorie klopt dat, in de praktijk vraag ik het me af. Toen Jimmy het podium op jumpte deden ze niks, qua back-up, terwijl 'ie daarvoor bedoeld is...
YESSSSSSSSS thats it. Mag ik je bedanken?

Morgen MOET hetzelfde gebeuren. NL mag aan het eind dan nogmaals en hoppa. We won *O* w/
~The present is all there is~
pi_162152621
We moeten nu ook niet massaal gaan zeiken op SVT, ze gaven ons met Anouk twee keer de beste startpositie. Daar kun je achteraf van zeggen dat dat qua favorietenrol ook niet logisch was, ze was namelijk pas 6e in de halve finale
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:14:05 #63
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162152625
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef grazz het volgende:
Eindelijk klaar met het lezen van alle reacties op de startvolgorde _O-

Ik wil nog ff zeiken }:|

Wat een kut startplek zeg. Ik snap serieus niet (ja eigenlijk snap ik het wel, ze zien NL liever niet winnen...) waarom ze Slow Down als 3e hebben geplaatst. Het nummer en Douwe Bob zijn onderscheidend genoeg voor een top 10, maar zoals ome Cornald ook al aangeeft, effect van Slow Down kon vergroot worden door een latere startplek. Hoe fijn was het geweest om een reeks sobere nummers / donkere stagings voor je te hebben of nummers met een beat, en daarna Douwe Bob te laten optreden, een feelgood nummer met een warme staging. Dit soort muzikale nummers worden in de zweedse Pre selectie ook altijd genaaid met een kutplek, eigenlijk was dit te verwachten.....Top 5 zie ik nu moeilijk worden voor NL, ik ga voor plek 6,7 of 8.

Als ik in de NLse delegatie zou zitten, zou ik denken, f*ck you SVT en EBU. Douwe Bob ga zaterdag je moment maar pakken en crowdsurfen, broek laten zaken, i don't care. Alle aandacht naar Douwe Bob. Natuurlijk zal de EBU daar een stokje voor steken, want er loopt altijd een back-up mee voor het geval er iets mis zou gaan
En dan gediskwalificeerd worden voor een of meerdere jaren, nee dank je. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:15:42 #64
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162152666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:09 schreef UltraR het volgende:

[..]

Ah, dit wist ik nog niet. Is dat, naast de spanning erin houden, ook zodat de scores voor een hoop landen wat minder voorspelbaar worden? ivm buurtje helpen, etc.?

Edit: overigens, dat alle televoting punten als één geheel worden toegekend is verder bewijs dat Eurovisie wil dat het steeds minder nationaal en meer europees wordt zoals ik hier al vermoedde:

ESF / Allemaal landen met liedjes van Zweedse songwriter-teams.
Of het laat gewoon zien dat ze bij de EBU snugger genoeg zijn om in te zien dat kijkers midden in de nacht niet zitten te wachten op 2 x 43 landen die langzaam hun score doorgeven. ;)
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162152709
Armenië als laatste _O_ _O_ _O_ _O_

Dat gaat heel veel stemmen opleveren _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Iveta _O_ _O_ _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:17:28 #66
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162152710
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

In theorie klopt dat, in de praktijk vraag ik het me af. Toen Jimmy het podium op jumpte deden ze niks, qua back-up, terwijl 'ie daarvoor bedoeld is...
Nee, maar op dat moment kon dat ook niet meer.
Die back-up is leuk voor als er iets technisch mis blijkt voordat een optreden start. Als er halverwege een optreden iets mis gaat ben je te laat om nog ff een bandje op te starten.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162152713
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:15 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Of het laat gewoon zien dat ze bij de EBU snugger genoeg zijn om in te zien dat kijkers midden in de nacht niet zitten te wachten op 2 x 43 landen die langzaam hun score doorgeven. ;)
Dat is nu nog steeds zo (1x 43, net als voorheen), maar dan met de jury-votes in plaats van de televotes en juryvotes gecombineerd.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_162152727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 02:50 schreef libranl het volgende:
Australië heeft natuurlijk wel weer lekker plek 13 gekregen, net als in semifinal 2 toen ze 1st half hadden geloot, toen kregen ze ook plek 10. Zweden is wel erg op de hand van Australië.
Inderdaad, maar australie is op dit moment het lievelings kind van de EBU en SVT die ze maar al te graag zien winnen. Dat land krijgt teveel aandacht. Het is zo voorspelbaar, erg jammer.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 02:53 schreef BillDauterive het volgende:
Na Zweden komt Duitsland, een van de zwakkere nummers in de finale.
Naja, één voordeel, na Nederland komt er ook een zwak nummer, die van Azerbeidzjan :)
Dat is eigenlijk nog belangrijker: wat komt er voor en na je. Wat dat betreft hoeven we niet te klagen vind ik persoonlijk. Tsjechië heeft een vrij donker nummer en gaat later nog ff los in het nummer. Daarna heb je het feelgood nummer van ons, gevolgd door een hele zwakke zangeres. Dat hoort het publiek ook wel, toch :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:58 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Nou ja met Anouk en TCL kregen we wel steeds de best mogelijke startplekken
Ja, maar Anouk kreeg een goede plek omdat we na 8 jaren weer eens meededen en ze NL wilden belonen. TCL was na semi 1 samen met Oostenrijk favoriet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:49 schreef Em31 het volgende:
Als derde is gewoon klote, maar hier tussen zou ook waardeloos zijn geweest. Behalve op de plek van Australië dan.

Sweden
Germany
France
Poland
Australia

Tweede helft was gewoon perfect geweest ;(
Als we in de 2e helft terecht waren gekomen, hadden we echt een goede kans gemaakt :)

quote:
11s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:47 schreef Em31 het volgende:
stefanraatgever twitterde op vrijdag 13-05-2016 om 09:28:22 Andere Eurovisielanden trekken aan regisseur Hans Pannecoucke 'Maar ik wil eerst winnen met Nederland' #songfestival https://t.co/tP6s7BH9N8 reageer retweet
Wow, wat tof voor Hans. Maar zorg er nu maar eerst voor dat we winnen. Het kan nog. Het is nog geen zaterdag. Kom op!!!! Bedenk een plan. Laat zien dat je vanaf plek 3 kunt winnen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:55 schreef libranl het volgende:
Als je toch eerste helft loot, kun je of het beste in het begin zitten (1, 2 of 3) of tegen de break (11, 12, 13). Vanaf 4 tot 10 val je ook een beetje weg, tussen al het geweld wat nog in de 2e helft gaat komen. Het begin kunnen mensen zich vaak nog herinneren
Ook wel weer mee eens.

quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:06 schreef Jane het volgende:
Douwe doet alles zo ontzettend goed, dat we hem echt niet mogen laten vallen. *O*

Maar ben ik nu de enige die zich ergert aan de Zweden? :{ Ja, he? Iedereen hier is altijd zo positief over alles wat Zweeds is (inzending/organisatie/presentatie/enz), maar ik heb me aan meerdere dingen gestoord de afgelopen tijd, die allemaal te maken hebben met een wij-bezitten-het-festival-gevoel dat je er bij krijgt. De verandering van de puntentelling komt ook uit de Zweedse koker en daarin wordt dan gewoon meegegaan. Ze rusten niet totdat het een groot Melodienfestival is, met 43 nummers geschreven door Zweedse componisten. Lekkere IKEA-eenheidsworst met 'leuke' Zweedse grapjes en sketches tussendoor.

Nou ja, ik zal de enige wel zijn, dus zal ophouden met zuurpruimen, maar ik moest het toch ff kwijt.
Hoe graag ik melodifestivalen ook volg. Je hebt wel gelijk
~The present is all there is~
pi_162152785
Wanneer zijn er weer repeitiies?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:22:02 #70
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162152805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:17 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat is nu nog steeds zo (1x 43, net als voorheen), maar dan met de jury-votes in plaats van de televotes en juryvotes gecombineerd.
1 x ja, niet 2 x.
De televotes worden daarna door de presentators gegeven, wat ongetwijfeld een stuk sneller gaat dan weer alle landen aan de lijn te roepen. Heeft niks te maken met dat het minder nationaal en meer Europees moet zijn.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162152862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:21 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Wanneer zijn er weer repeitiies?
Volgens mij om half 3
pi_162152873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:22 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

1 x ja, niet 2 x.
De televotes worden daarna door de presentators gegeven, wat ongetwijfeld een stuk sneller gaat dan weer alle landen aan de lijn te roepen. Heeft niks te maken met dat het minder nationaal en meer Europees moet zijn.
Natuurlijk wel. Ik snap niet dat je dat niet ziet. Waar voorheen de televotes en juryvotes gecombineerd werden genoemd worden nu de televotes helemaal verwijderd uit het nationaal opnoemen en samengevoegd in één groot Europees televoting resultaat. Hoe duidelijk wil je het hebben?
2 keer opnoemen is helemaal geen ding, dat haal jij uit het niets erbij. Het was altijd één keer opnoemen maar wordt nu veranderd met als enige doel er een Europees televote resultaat van te maken. Nu worden er in die hele lange score opnoem tijd per land enkel de jury-votes bekend gemaakt. Wat kan mij die jury's nou schelen? Van mij hoeft het zo niet meer. De hele magie is het wachten op de publieksstemmen vanuit elk land. Vriendjespolitiek of niet.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  Moderator vrijdag 13 mei 2016 @ 14:25:43 #73
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_162152894

stream met zaalbeelden dit keer. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_162152926
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:04 schreef grazz het volgende:
Eindelijk klaar met het lezen van alle reacties op de startvolgorde _O-

Ik wil nog ff zeiken }:|

Wat een kut startplek zeg. Ik snap serieus niet (ja eigenlijk snap ik het wel, ze zien NL liever niet winnen...) waarom ze Slow Down als 3e hebben geplaatst. Het nummer en Douwe Bob zijn onderscheidend genoeg voor een top 10, maar zoals ome Cornald ook al aangeeft, effect van Slow Down kon vergroot worden door een latere startplek. Hoe fijn was het geweest om een reeks sobere nummers / donkere stagings voor je te hebben of nummers met een beat, en daarna Douwe Bob te laten optreden, een feelgood nummer met een warme staging. Dit soort muzikale nummers worden in de zweedse Pre selectie ook altijd genaaid met een kutplek, eigenlijk was dit te verwachten.....Top 5 zie ik nu moeilijk worden voor NL, ik ga voor plek 6,7 of 8.

Als ik in de NLse delegatie zou zitten, zou ik denken, f*ck you SVT en EBU. Douwe Bob ga zaterdag je moment maar pakken en crowdsurfen, broek laten zaken, i don't care. Alle aandacht naar Douwe Bob. Natuurlijk zal de EBU daar een stokje voor steken, want er loopt altijd een back-up mee voor het geval er iets mis zou gaan
Christer Björkman zal wel weer aan de touwtjes zitten, en die houdt van kitscherige songfestival clichés als Oostenrijk en Rusland.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:28:43 #75
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_162152954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:25 schreef ijs_beer het volgende:

stream met zaalbeelden dit keer. :)
Thanks.
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')