abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:44:43 #276
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162267620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:33 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Hahaha. Sorry, moest even lachen. Agassi is een 'kleine' onder de legendes. Zeg maar onderkant van de groep tennislegendes. Djokovic zit toch meer in de middengroep hoewel het natuurlijk waar is dat Roland Garros een enorme hiaat is in zijn palmares. De druk zal stevig zijn op RG 2016. Op de andere drie grandslams zal hij toch een stuk vrijer kunnen spelen.

Sampras en Agassi speelden in hetzelfde tijdperk en Sampras wordt als de grotere man gezien van de twee omdat hij 14 grandslams heeft, terwijl Agassi 8 heeft gewonnen inclusief RG, maar die 6 grandslams compenseren dat dik en dik.
Scorebordjournalistiek.

Agassi was een idool. Agassi had ook concurrentie. Djokovic is een afwezigheidskampioen, die profiteert dat Federer en Nadal kwaliteit hebben ingeleverd. Nul charisma en niks aan de sport toegevoegd. Agassi is toch wel de grondlegger van de belachelijk outfits die heden ten dage in tennis gedragen worden en is voor mij toch ook wel de doorbraak van de dubbelhandige backhand. Tuurlijk, die zag je eerder (veel eerder), maar consequent dubbelhandig geslagen op hoge ranking. Uit mijn blote hoofd heb ik er niet veel voor hem. Wilander liet het racket los en ook Jimmy Connors laat hem eigenlijk los in de uitzwaai. Borg laat hem ook los, maar dat was wel al een echte powerzwaai. Ik wil die backhand ook niet aan Agassi toekennen. Maar Agassi was echt wat anders, bad boy in de elitesport mijn super charisma en karakter. Djokovic is een bekroonde blanke vla. Als je de prijzen wegneemt is het nog steeds alleen maar blanke vla. Het enige waar ik bij Djokovic nog aan moet denken als je hem de prijzen wegneemt is zijn nare gedrag aan het begin van de carriere en zouden er andere toppers zijn in zijn tijdperk dan was het een perfecte vergelijking met Davydenko.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_162268475
Als we kijken naar de resultaten van 2011 - 2015 wat betreft grandslamresultaten toen Djoker in zijn prime kwam. Overduidelijk de dominante speler sinds 2011 buiten gravel om. In 2011 heeft hij met een Federer en Nadal in hun prime het seizoen compleet gedomineerd buiten het gravelseizoen om. Toegegeven, hij heeft het makkelijker op gravel sinds 1,5 jaar omdat Nadal een schim is van zijn beste jaren maar zelfs toen Nadal op zijn top was won hij geregeld van hem buiten de gravelbanen om. Dat hij minder charisma heeft klopt, maar dat compenseert hij met een ijzersterke mentaliteit en vechtlust. Dat is zijn handelsmerk. En hoe je het ook wendt of keer tennislegendes worden na hun carrière beoordeeld op 'scorebordjournalistiek' en 'charisma' is dan maar bijzaak, belangrijk, maar bijzaak in vergelijking met cijfers. Kyrgios zal veel minder herinnerd worden dan Djokovic, hoewel hij veel meer charisma heeft, als hij eindigd met twee grandslams.

1. Novak Djokovic: 9
2. Rafael Nadal: 5
3. Andy Murray: 2
4. Stanislas Wawrinka: 2
5. Roger Federer: 1
6. Marin Cilic: 1

[ Bericht 1% gewijzigd door George_Zina op 17-05-2016 14:29:06 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:33:41 #278
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162270430
In 2011 was Federer een vader met 2 kinderen die freewheelend over de ATP tour met zijn gezin op vakantie ging en scheermesjes verkocht.

Voor mij hebben Federer en Nadal na 2010 kwaliteit ingeboet en is niet Djokovic een stap beter gaan spelen. Vechtlust en mentaliteit krijg je cadeau als je alles wint, dat zie je ook bij Nadal. In zijn hoogtij dagen onverslaanbaar en straalde dat ook uit, tegenwoordig een nerveuze neuroot met rare maniertjes. Er zijn genoeg tennishelden met een status die Djokovic met 15 grandslams nog niet heeft. Ivanisevic, Noah, Agassi, McEnroe daar denken mensen met warme gevoelens aan terug. De jochies van 10-12 bij ons op de club, die willen echt niet zoals Djokovic zijn hoor.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:27:50 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162276557
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:33 schreef XL het volgende:
In 2011 was Federer een vader met 2 kinderen die freewheelend over de ATP tour met zijn gezin op vakantie ging en scheermesjes verkocht.

Voor mij hebben Federer en Nadal na 2010 kwaliteit ingeboet en is niet Djokovic een stap beter gaan spelen. Vechtlust en mentaliteit krijg je cadeau als je alles wint, dat zie je ook bij Nadal. In zijn hoogtij dagen onverslaanbaar en straalde dat ook uit, tegenwoordig een nerveuze neuroot met rare maniertjes. Er zijn genoeg tennishelden met een status die Djokovic met 15 grandslams nog niet heeft. Ivanisevic, Noah, Agassi, McEnroe daar denken mensen met warme gevoelens aan terug. De jochies van 10-12 bij ons op de club, die willen echt niet zoals Djokovic zijn hoor.
Maar sinds Djokovic zijn glutenallergie heeft ontdekt, lijkt hij toch wel sterker geworden. Ik heb zelf wel meer het idee dat hij beter is geworden dan dat Federer en Nadal slechter zijn geworden. Vroeger verloor Djokovic het als het erop aankwam, tegenwoordig wint hij het dan.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_162277062
Mooie namen hebben de wildcards in de Bangkok challenger :D

http://www.protennislive.com/posting/2016/7498/mds.pdf
pi_162277468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:27 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar sinds Djokovic zijn glutenallergie heeft ontdekt, lijkt hij toch wel sterker geworden. Ik heb zelf wel meer het idee dat hij beter is geworden dan dat Federer en Nadal slechter zijn geworden. Vroeger verloor Djokovic het als het erop aankwam, tegenwoordig wint hij het dan.
Als je weet dat je fysiek sterker bent, is dat ook een enorm mentaal voordeel natuurlijk. Djoko en Federer weten allebei dat Federer met 3-1 of 3-0 moet winnen van Djoko, dat legt de druk van individuele sets veel meer bij Federer.

Het ontdekken van een glutenallergie is misschien wel Djokovic' allergrootste kwaliteit.
pi_162277542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:39 schreef luckass het volgende:
Mooie namen hebben de wildcards in de Bangkok challenger :D

http://www.protennislive.com/posting/2016/7498/mds.pdf
Die laatste _O-

Je en ik heb geprobeerd hem hardop uit te spreken :') (like an autist)
U MAD?
pi_162277611
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:44 schreef XL het volgende:

[..]

Scorebordjournalistiek.

Agassi was een idool. Agassi had ook concurrentie. Djokovic is een afwezigheidskampioen, die profiteert dat Federer en Nadal kwaliteit hebben ingeleverd. Nul charisma en niks aan de sport toegevoegd. Agassi is toch wel de grondlegger van de belachelijk outfits die heden ten dage in tennis gedragen worden en is voor mij toch ook wel de doorbraak van de dubbelhandige backhand. Tuurlijk, die zag je eerder (veel eerder), maar consequent dubbelhandig geslagen op hoge ranking. Uit mijn blote hoofd heb ik er niet veel voor hem. Wilander liet het racket los en ook Jimmy Connors laat hem eigenlijk los in de uitzwaai. Borg laat hem ook los, maar dat was wel al een echte powerzwaai. Ik wil die backhand ook niet aan Agassi toekennen. Maar Agassi was echt wat anders, bad boy in de elitesport mijn super charisma en karakter. Djokovic is een bekroonde blanke vla. Als je de prijzen wegneemt is het nog steeds alleen maar blanke vla. Het enige waar ik bij Djokovic nog aan moet denken als je hem de prijzen wegneemt is zijn nare gedrag aan het begin van de carriere en zouden er andere toppers zijn in zijn tijdperk dan was het een perfecte vergelijking met Davydenko.
Mooie post. Toch vraag ik me af of dat ook niet met ouder worden te maken heeft. Ik was vroeger enorme fan van Sampras, terwijl hij zowel qua spel als persoonlijkheid een saaie drol is.
pi_162277627
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Die laatste _O-

Je en ik heb geprobeerd hem hardop uit te spreken :') (like an autist)
Z'n voornaam past er niet eens op :'). En onze held Kittipong ook van de partij _O_.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:10:40 #285
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162278262
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:33 schreef XL het volgende:
In 2011 was Federer een vader met 2 kinderen die freewheelend over de ATP tour met zijn gezin op vakantie ging en scheermesjes verkocht.

Voor mij hebben Federer en Nadal na 2010 kwaliteit ingeboet en is niet Djokovic een stap beter gaan spelen. Vechtlust en mentaliteit krijg je cadeau als je alles wint, dat zie je ook bij Nadal. In zijn hoogtij dagen onverslaanbaar en straalde dat ook uit, tegenwoordig een nerveuze neuroot met rare maniertjes. Er zijn genoeg tennishelden met een status die Djokovic met 15 grandslams nog niet heeft. Ivanisevic, Noah, Agassi, McEnroe daar denken mensen met warme gevoelens aan terug. De jochies van 10-12 bij ons op de club, die willen echt niet zoals Djokovic zijn hoor.
Volgens mij zijn er cijfers waaruit blijkt dat Djokovic zijn groundstrokes gemiddeld (10km/uur ik noem maar een getal) harder zijn, en hij een meter ofzo (ook hier noem ik maar een getal) dichterbij de baseline op het moment dat hij de bal raakt. Djokovic is ook een speler die de bal vaak neemt voordat deze het hoogste punt heeft bereikt. Deze dingen zijn ongeveer tegelijk gekomen met zijn glutenvrije dieet.
Ik ken overigens zat jochies die fan zijn van Djokovic, en die fan zijn van zijn manier van spelen. Djokovic is de speler die zijn spel het meest heeft ontwikkelt.

Overigens had Nadal in zijn hoogtij dagen ook zijn maniertjes en autistische trekjes.

Volgens mij heeft de fysieke trainer van Federer 2 jaar geleden nog verklaard dat het fysiek (snelheid, kracht en uithoudingsvermogen) van Federer nog minimaal net zo goed is als 10 jaar terug, zo niet zelfs beter.

En ja, weemoed naar spelers die al -tig jaar niet meer actief zijn zal er altijd blijven. Het gemekker, gevloek en getier op de umpire van Mcenroe is gewoon niet meer van deze tijd. Je hebt immers hawk eye, weg ruimte voor discussie, en bij een grote bek krijg je een waarschuwing, vervolgens een punt in mindering, daarna weg wedstrijd. Ik denk dat veel jochies van 10-12 Yannick Noah niet eens kennen, sterker nog, ik weet het wel zeker.
Ivanisevic, leuke tennisser maar zeer beperkt, kort lontje, fantastische service, matige mentaliteit.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:24:26 #286
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162278834
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:44 schreef XL het volgende:

[..]

Scorebordjournalistiek.

Agassi was een idool. Agassi had ook concurrentie. Djokovic is een afwezigheidskampioen, die profiteert dat Federer en Nadal kwaliteit hebben ingeleverd. Nul charisma en niks aan de sport toegevoegd. Agassi is toch wel de grondlegger van de belachelijk outfits die heden ten dage in tennis gedragen worden en is voor mij toch ook wel de doorbraak van de dubbelhandige backhand. Tuurlijk, die zag je eerder (veel eerder), maar consequent dubbelhandig geslagen op hoge ranking. Uit mijn blote hoofd heb ik er niet veel voor hem. Wilander liet het racket los en ook Jimmy Connors laat hem eigenlijk los in de uitzwaai. Borg laat hem ook los, maar dat was wel al een echte powerzwaai. Ik wil die backhand ook niet aan Agassi toekennen. Maar Agassi was echt wat anders, bad boy in de elitesport mijn super charisma en karakter. Djokovic is een bekroonde blanke vla. Als je de prijzen wegneemt is het nog steeds alleen maar blanke vla. Het enige waar ik bij Djokovic nog aan moet denken als je hem de prijzen wegneemt is zijn nare gedrag aan het begin van de carriere en zouden er andere toppers zijn in zijn tijdperk dan was het een perfecte vergelijking met Davydenko.
Djokovic is een afwezigheidskampioen? Dat gold dan net zo goed voor Federer in zijn toptijd.
Denk je echt dat Federer zoveel GS zou hebben gewonnen als Nadal en Djokovic toen al op hun top waren? Nee, Federer heeft kunnen oogsten vanwege het uitblijven van concurentie. De enige reden dat hij Roland Garros heeft kunnen winnen was vanwege de off day van Nadal tegen Söderling. Wat heeft Federer tegen Nadal op Roland Garros gepresteerd?
Begrijp me niet verkeerd, Federer is een grootheid, maar zijn prijzenkast zou nooit zo vol zijn geweest als hij 5 jaar later zou zijn geboren.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:31:52 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162279065
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als je weet dat je fysiek sterker bent, is dat ook een enorm mentaal voordeel natuurlijk. Djoko en Federer weten allebei dat Federer met 3-1 of 3-0 moet winnen van Djoko, dat legt de druk van individuele sets veel meer bij Federer.

[...]
Maar verliest hij die vijfsetters tegen Djokovic dan op conditie?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:35:50 #288
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162279181
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:10 schreef tja77 het volgende:

[..]

Djokovic is ook een speler die de bal vaak neemt voordat deze het hoogste punt heeft bereikt.
Ja, klopt, in Rome stond laatst een statistiekje in beeld dat hij dat in 66% van de gevallen doet.
quote:
Overigens had Nadal in zijn hoogtij dagen ook zijn maniertjes en autistische trekjes.
Bedoel je niet 'neurotische'?
quote:
[...]

En ja, weemoed naar spelers die al -tig jaar niet meer actief zijn zal er altijd blijven. Het gemekker, gevloek en getier op de umpire van Mcenroe is gewoon niet meer van deze tijd. Je hebt immers hawk eye, weg ruimte voor discussie,
Je kunt in discussie gaan over de uitkomst. Soms lijtk Hawk-Eye ernaast te zitten. En op gravel is er geen Hawk-Eye. En als je challenges op zijn, kun je weer gaan discussiëren over de call. Maar goed, als McEnroe het zo vaak goed had, als wordt gezegd, kon hij zo veel challengen als hij wilde en raakten zijn challenges niet op.
[quote]
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 17 mei 2016 @ 20:37:37 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_162279241
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:24 schreef tja77 het volgende:

[..]

Djokovic is een afwezigheidskampioen? Dat gold dan net zo goed voor Federer in zijn toptijd.
Denk je echt dat Federer zoveel GS zou hebben gewonnen als Nadal en Djokovic toen al op hun top waren? Nee, Federer heeft kunnen oogsten vanwege het uitblijven van concurentie. De enige reden dat hij Roland Garros heeft kunnen winnen was vanwege de off day van Nadal tegen Söderling. Wat heeft Federer tegen Nadal op Roland Garros gepresteerd?
Begrijp me niet verkeerd, Federer is een grootheid, maar zijn prijzenkast zou nooit zo vol zijn geweest als hij 5 jaar later zou zijn geboren.
Wat betreft win je het nooit. Van zo ongeveer elke kampioen wordt wel gezegd dat hij een afwezigheidskmpioen was. Federers tegenstand vond ik van 2002-2005 inderdaad niet erg indrukwekkend.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_162280620
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:31 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Maar verliest hij die vijfsetters tegen Djokovic dan op conditie?
Tja, sommige zullen zeggen dat het een mentale kwestie is; Federer heeft een matig 5-set record (55% winst) en bijvoorbeeld ook middelmatige BP-conversie (zie http://www.tennisabstract(...)oint-opportunities/). Anderen zullen daar tegenin brengen dat hij niet veel minder is dan Djokovic qua BP-conversie, wel degelijk presteert in beslissende sets die een derde set zijn (66% winst) -wat er weer op duidt dat het fysieke meer meespeelt dan het mentale- en fantastisch presteert in tiebreaks.

Ik denk dat het fysieke de belangrijkste component is, en dat de mentale component die zeker meespeelt daar een gevolg van is.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:44:30 #291
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162281325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:35 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, klopt, in Rome stond laatst een statistiekje in beeld dat hij dat in 66% van de gevallen doet.

[..]

Bedoel je niet 'neurotische'?

[..]

Je kunt in discussie gaan over de uitkomst. Soms lijtk Hawk-Eye ernaast te zitten. En op gravel is er geen Hawk-Eye. En als je challenges op zijn, kun je weer gaan discussiëren over de call. Maar goed, als McEnroe het zo vaak goed had, als wordt gezegd, kon hij zo veel challengen als hij wilde en raakten zijn challenges niet op.
[quote]
Neurotisch of autistisch, ik weet het niet. Dat je perse elke keer je broek uit je naad moet trekken, je haren achter je oren veegt, en je neus vastpakt lijkt me neurotisch. Maar het flesje drinken dat op dezelfde plek MOET staan, en ook op een bepaalde manier gedraait, neigt naar autisme.
Djokovic pakt de ballen snel aan, geeft daarmee zijn tegenstander vrijwel geen tijd, maar ook de snelheid van zijn ballen ligt hoger dan 6 of meer jaar terug, en waar spelers als Nadal en Murray dikwijls meters achter de baseline acteren, doet Djokovic dat zo kort mogelijk erop.
Hawkeye t.o.v. afdrukken op gravel zit altijd een marge in. De lijnen in gravel zijn gekrijt dan wel kunststof ingelegd. Dat kan mijn inziens nooit 100% recht zijn.
McEnroe ging veelal tekeer tegen linesmen en umpires, dat gaat vandaag de dag niet meer gebeuren. Regels zijn net ff wat strenger.
McEnroe had het heel vaak bij het rechte eind, maar ook niet altijd.
pi_162288017
Is de loting al bekend van RG?
pi_162291673
Zverev - Granollers in Nice is ook niet om aan te gluren zeg :')
U MAD?
  woensdag 18 mei 2016 @ 13:54:17 #294
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_162293459
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:22 schreef HulkHeld het volgende:
Is de loting al bekend van RG?
vrijdag ochtend
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:06:13 #295
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_162293675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 09:22 schreef HulkHeld het volgende:
Is de loting al bekend van RG?
lol zullen we eerst de kwalificatie een beetje afwerken?

Of wou je zoiets als Round 1:
Winner Struff/Brown/Kamke/Bemelmans-Berloqc/Sijsling/Koekiwoeki
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:12:03 #296
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_162293808
Hopelijk haalt Koekiwoeki de Main Draw!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:12:51 #297
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_162293824
Koekiwoeki?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_162293835
Wie is Koekiwoeki ?
U MAD?
pi_162293837
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:06 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

lol zullen we eerst de kwalificatie een beetje afwerken?

Of wou je zoiets als Round 1:
Winner Struff/Brown/Kamke/Bemelmans-Berloqc/Sijsling/Koekiwoeki
Zie nu dat ik mijn vraag verkeerd heb geformuleerd, bedoelde eigenlijk wanneer de loting zou plaatsvinden. ;)
pi_162293845
vol
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')