abonnement Unibet Coolblue
pi_162129225

Crowdfunding is hot! Vorig jaar (2015) werd in Nederland 128 miljoen euro opgehaald, twee keer zoveel als het jaar ervoor. Er zijn ruim 3500 projecten gefinancierd. Het geld ging naar maatschappelijke projecten (1247), ondernemingen (1208) en creatieve projecten (856). Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd)
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendahand, opkomende economieën met rentes van 3 en 4% (bruto rente = netto rente)
Funding Circle (FNC voorheen Zencap), kredieten voor het MKB tot 250K (bruto rente -1,0% = netto rente)
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, dé marktplaats] voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Crowdfundingplatformen aandelen
Symbid, voor startups en MKB, vorm: aandelen
Kickstarter, daar is een ander topic voor

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "fnc" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram,ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_162145447
Net een berichtje dat de veehandel toch via automatische incasso gaat lopen... Waarom nu pas :S Maargoed, na 1x een fout, wordt er wel meteen iets aan gedaan om het de volgende keer te voorkomen. Laten we het maar positief inzien :)
pi_162145489
Nieuwe op FNC:
http://www.houtduif.nl/

p.s. is heb geen bericht gehad via de fok/crowdfund mailer klopt dit?

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 13-05-2016 08:53:11 ]
pi_162145517
Ik heb ook niks ontvangen... Misschien door de grote update van FNC?
pi_162145552
Ik heb ook geen mail ontvangen, zal wel wat veranderd zijn in de koppeling met FC. Ik laat hem gaan, ik denk dat ik FC even op hold zet gezien de wisselende resultaten so far van mijn vnl A-projecten.
pi_162145585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:49 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb ook geen mail ontvangen, zal wel wat veranderd zijn in de koppeling met FC. Ik laat hem gaan, ik denk dat ik FC even op hold zet gezien de wisselende resultaten so far van mijn vnl A-projecten.
Dit is geen A-project haha. C projecten gaan misschien beter O~) . Het voordeel van dit project is dat het om een klein bedrag (15K) gaat.
pi_162145659
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:52 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit is geen A-project haha. C projecten gaan misschien beter O~) . Het voordeel van dit project is dat het om een klein bedrag (15K) gaat.
Ik heb ook nog even de site bekeken... die kan inderdaad wel een likkie verf gebruiken. Verder is het zo'n lokale ondernemer die echt z'n best doet om uniek te blijven. Juist omdat ik deze winkeltjes zo leuk vind, wil ik ze op deze manier ook wel supporten... Hoewel langlopende schulden wel erg hoog zijn, zijn die in 2 jaar tijd ook met 20K afgenomen. ik heb meegedaan. Mede ook door het kleine bedrag.
pi_162146372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:49 schreef crowdiefunder het volgende:
[...] Ik laat hem gaan, ik denk dat ik FC even op hold zet gezien de wisselende resultaten so far van mijn vnl A-projecten.
Ik heb 19 meer risicovolle projecten en tot nu toe geen problemen. Ik kijk persoonlijk meer naar de cijfers van de projecten dan de risicokwalificatie.
pi_162147714
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:33 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik heb 19 meer risicovolle projecten en tot nu toe geen problemen. Ik kijk persoonlijk meer naar de cijfers van de projecten dan de risicokwalificatie.
Hmmm, die risicokwalificatie hangt anders sterk samen met de cijfers.......
Pecunia non olet
pi_162147845
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, die risicokwalificatie hangt anders sterk samen met de cijfers.......
ALS het goed is wel, maar er is wel vaker gebleken dat deze niet met elkaar stroken....

Denk daarbij ook nog eens aan hockey stick prognoses die blind worden aangenomen
pi_162148049
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:45 schreef namliam het volgende:

Denk daarbij ook nog eens aan hockey stick prognoses die blind worden aangenomen
Bij FNC geldt dat niet omdat teruggekeken wordt naar 3 jaren die zijn afgerond ipv naar prognoses voor de toekomst.

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 13-05-2016 11:03:40 ]
pi_162148252
Nieuw Collin:

Leningaanvragen
Twinkel kidz
Uitbreidingsfinanciering
¤ 55.000
7,0% rente | 48 maanden
Percentage volgeschreven
Percentage verstreken inschrijftermijn
Risicoscore Dun & Bradstreet
Collin Credit Score
Laag risico
Goed
Investeerders: 32
pi_162148406
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuw Collin:

Leningaanvragen
Twinkel kidz
Uitbreidingsfinanciering
¤ 55.000
7,0% rente | 48 maanden
Percentage volgeschreven
Percentage verstreken inschrijftermijn
Risicoscore Dun & Bradstreet
Collin Credit Score
Laag risico
Goed
Investeerders: 32

Ja, ik heb er maar even op ingeschreven. Ik ga hem vanmiddag als ik tijd heb wel even lezen.
pi_162148726
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:10 schreef Horsemen het volgende:
Ja, ik heb er maar even op ingeschreven. Ik ga hem vanmiddag als ik tijd heb wel even lezen.
Mag ik vragen hoe je er mee om gaat als je bij nalezen vanmiddag het inzicht ontwikkelt dat de investering achteraf toch niet verstandig was? Kun je dan gewoon je investering terugtrekken?
pi_162148786
Ja.

Maar in dit geval hoeft het niet :) :)
Pecunia non olet
pi_162148795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:26 schreef ingH het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe je er mee om gaat als je bij nalezen vanmiddag het inzicht ontwikkelt dat de investering achteraf toch niet verstandig was? Kun je dan gewoon je investering terugtrekken?
Klopt. Bij Collin kan je gemakkelijk je investering intrekken. Je hebt hier 2 weken de tijd voor. Andere platforms doen hier soms wat moeilijker over. Terwijl ik verwacht dat particulieren wettelijk gezien altijd twee weken bedenktijd hebben.
pi_162148877
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 08:56 schreef najra1990 het volgende:

[..]

Ik heb ook nog even de site bekeken... die kan inderdaad wel een likkie verf gebruiken. Verder is het zo'n lokale ondernemer die echt z'n best doet om uniek te blijven. Juist omdat ik deze winkeltjes zo leuk vind, wil ik ze op deze manier ook wel supporten... Hoewel langlopende schulden wel erg hoog zijn, zijn die in 2 jaar tijd ook met 20K afgenomen. ik heb meegedaan. Mede ook door het kleine bedrag.
Via Google streetview kan je de winkel bezoeken. :)
Ik moet je zeggen dat ik de schulden wel erg hoog vind voor wat er binnen staat. Het is natuurlijk een klein bedrag wat er gevraagd wordt maar het komt wel bovenop de bestaande schuld.
pi_162148984
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:29 schreef obligataire het volgende:
Ja.

Maar in dit geval hoeft het niet :) :)
Ik heb hem ook meegepakt. De man heeft werk en zorgt voor brood op de plank.De dame heeft de afgelopen jaren bewezen dat het lukt om een winkel te runnen. Mocht het onverhoopt niet lukken kan ze altijd nog voor de klas gaan staan met haar Pabo opleiding om de schuld af te betalen.
pi_162149014
Ik heb gisteren nog contact gehad met de mensen achter Voordegroei. Ze willen hun minimale instapbedrag niet heroverwegen omdat dit volgens hun samenhangt met de uitmuntende begeleiding waarvan zij vinden dat ze die bieden. :):)

Toch vind ik dat verzekeringsproject wel mooi. Maar hard loopt hij niet.
Pecunia non olet
pi_162149066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:39 schreef obligataire het volgende:
Ik heb gisteren nog contact gehad met de mensen achter Voordegroei. Ze willen hun minimale instapbedrag niet heroverwegen omdat dit volgens hun samenhangt met de uitmuntende begeleiding waarvan zij vinden dat ze die bieden. :):)

Toch vind ik dat verzekeringsproject wel mooi. Maar hard loopt hij niet.
Misschien komen ze nog tot andere inzichten als het niet vol loopt. Ik zal er ook eens een mailtje aan wagen om te vragen de minimale inzet naar beneden bij te stellen tot 500 euro.
pi_162149107
Ik snap hun redenering ook niet. Met een lagere instap bereiken ze een veel groter publiek m.i.
Pecunia non olet
pi_162149283
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:39 schreef obligataire het volgende:
....omdat dit volgens hun samenhangt met de uitmuntende begeleiding waarvan zij vinden dat ze die bieden.
Begeleiden ze de investeerders dan uitmuntend?

Alleen dan kan ik mij voorstellen dat ze liever een kleinere groep investeerders hebben, want dat is dan minder werk. Anders begrijp ik het niet.
pi_162149345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:43 schreef obligataire het volgende:
Ik snap hun redenering ook niet. Met een lagere instap bereiken ze een veel groter publiek m.i.
Ik heb het ze net nog even uitgelegd, dat 20 * 500= 10* 1000= 10000 en dat wij door schade en schande geleerd hebben te spreiden.
Of zouden zij de wijsheid in pacht hebben om alleen projecten te selecteren die tot de laatste cent alles terugbetalen? In dat geval moeten ze de terug betaling garanderen met bankgarantie! Dan wil ik wel 10000 in een keer inleggen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-05-2016 12:08:55 ]
pi_162149558
Zie Sprout niewsbrief artikel 1 over Sparkholder initiatief LoanStreet met o.a. deelname van Collin, KOM en IVM en nog een aantal anderen.

http://www.sprout.nl/arti(...)ampaign=nbr_20160513
pi_162149823
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zie Sprout niewsbrief artikel 1 over Sparkholder initiatief LoanStreet met o.a. deelname van Collin, KOM en IVM en nog een aantal anderen.

http://www.sprout.nl/arti(...)ampaign=nbr_20160513
Ik zie IVM er niet tussen staan of heb ik het mis? KoM, CCF, FNC en OnePlanetCrowd toch?
pi_162149833
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het ze net nog even uitgelegd, dat 20 * 500= 10* 1000= 10000 en dat wij door schade en schande geleerd hebben te spreiden.
Of zouden zij de wijsheid in pacht hebben om alleen projecten te selecteren die tot de laatste cent alles terugbetalen? In dat geval moeten ze de terug betaling garanderen met bankgarantie! Dan wil ik wel 10000 in een keer inleggen. :)
:)

Ik zit zelf op een gemiddelde van rond de 400 euro waarbij Collin sowieso 500 euro en de rest logischerwijze dus lager dan 400 gemiddeld. Hogere bedragen zijn op zich wel mogelijk maar dan moet ik echt héél erg achter een project staan en dat geldt ook voor een platform. Ik ken die jongens pas sinds twee dagen dus dat vertrouwen moeten ze opbouwen.

Collin is trouwens ook pas vorig jaar naar 500 euro overgestapt en dat heeft ze geen windeieren gelegd :)
Pecunia non olet
pi_162149839
Zie link:

http://www.verpakkingsman(...)oss-en-dg-press34027

Ik heb in de Thallo die nu overgedaan wordt aan Goss geinvesteerd via GvE.
Ben benieuwd wat dat voor mijn lening betekend.
Wodt die nu vervroegd terugbetaald? Ik ga de vraag maar eens stellen.
pi_162149893
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik zie IVM er niet tussen staan of heb ik het mis? KoM, CCF, FNC en OnePlanetCrowd toch?
Even naar beneden scrollen. Ze staan niet bij de CF platformen maar bij hun andere tak van sport van grotere investeerders bemiddelaar.
pi_162150335
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:31 schreef crowdiefunder het volgende:
Ik heb op FC het minste aantal projecten, maar wel de meeste problemen :) Nu is er een derde A project wat in de problemen is van mijn 12 projecten (8A's, 4B's). De 2 projecten die in de problemen waren zijn weer ingelopen, maar bij 1 is dit al maanden problematisch. Het volgende project in de problemen na 4 betalingen is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Interessant. De rente en aflossing bij FNC niet betalen en gewoon een nieuwe lening aanvragen via the dutch deal:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=88
pi_162150475
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Interessant. De rente en aflossing bij FNC niet betalen en gewoon een nieuwe lening aanvragen via the dutch deal:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=88
Als hij dan met het opgehaalde bedrag in een keer de FNC lening aflost, dan heeft crowdiefunder zijn geld ook weer terug. :) 8)7
pi_162150477
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Interessant. De rente en aflossing bij FNC niet betalen en gewoon een nieuwe lening aanvragen via the dutch deal:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=88
Goed gevonden djh77! Gevaarlijk spelletje wordt hier gespeeld.
pi_162150552
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als hij dan met het opgehaalde bedrag in een keer de FNC lening aflost, dan heeft crowdiefunder zijn geld ook weer terug. :) 8)7
Wilde het net zeggen :)

Vreemd verhaal weer, geen zuivere koffie. Even contact opgenomen met The Dutch Deal. En uiteraard: goed gevonden!

[ Bericht 2% gewijzigd door crowdiefunder op 13-05-2016 13:05:01 ]
pi_162150856
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:53 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wilde het net zeggen :)

Vreemd verhaal weer, geen zuivere koffie. Even contact opgenomen met The Dutch Deal. En uiteraard: goed gevonden!
Of dat dit nou zo verstandig is geweest voor Crowdiefunder zelf??
pi_162150951
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:06 schreef namliam het volgende:

[..]

Of dat dit nou zo verstandig is geweest voor Crowdiefunder zelf??
Ik heb liever dat nieuwe investeerders twv 50k gewaarschuwd zijn dan dat ik mijn nog resterende 189 euro terug krijg :)
pi_162151029
Sprak de nobele ridder van het crowdfund folk :)
pi_162151050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:12 schreef namliam het volgende:
Sprak de nobele ridder van het crowdfund folk :)
Nou dat ook weer niet hoor, maar anders ben ik natuurlijk geen haar beter :)

Betaling van de veehandel van KoM is ook binnen, inclusief een mailtje van Pim. Edit: was al gezegd :)
pi_162151191
Heel goed gezien, er zijn onderhand echt veel van die shoppers die blijkbaar redelijk klakkeloos op de diverse sites plaatsing krijgen. Een snelle babbel bij de een werkt ook lekker bij de ander, en smaakt naar meer, vermoed ik zo. Onderhand mag dit topic wel geld gaan vragen voor verleende diensten ...
pi_162151196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als hij dan met het opgehaalde bedrag in een keer de FNC lening aflost, dan heeft crowdiefunder zijn geld ook weer terug. :) 8)7
Daar lijkt het niet op. Ze willen een nieuwe buitenbak
pi_162151364
"We komen oorspronkelijk uit het bedrijfsleven (bankwezen en accountancy), waardoor er ruimschoots financieel inzicht aanwezig is."

Ik denk dat ze wel weten wat ze aan het doen zijn. 8)7
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162151507
In ieder geval hebben ze daar het inzicht opgedaan dat je ermee weg kan komen om na een paar maanden al niet aan je betalingsverplichtingen te voldoen :-)
pi_162151604
Vraagt er eentje aan KoM of de rente niet te hoog is (Meandco):
@Kom reactie 11-5-2016 11:26. Door de extra zekerheid van pandakte is het risicoprofiel van C naar C+ gegaan. Op zich goed echter is dan de rente van 8% niet aan de hoge kant of is het vanuit ondernemers om juist investeerders te "lokken". 8)7

Dat moet een investeerder zijn die vertrouwen heeft in de verpanding door KoM O-)
pi_162151743
Ik hang nog een vlag uit voor een perfect verlopen en afbetaald GVE project:

5985 Scooter Solutions Europe B.V. 8,5% 24 5 BBB

HULDE!!!!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:55:44 #44
132191 -jos-
Money=Power
pi_162152134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:40 schreef bleyenburg het volgende:
Ik hang nog een vlag uit voor een perfect verlopen en afbetaald GVE project:

5985 Scooter Solutions Europe B.V. 8,5% 24 5 BBB

HULDE!!!!
Hey, daar zat ik ook in :) Mijn tweede voltooide project :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:06:55 #45
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162152419
Soms gebeuren er toch kleine wondertjes. Bij Lendico een project dat al maanden achterliep: vandaag ineens afbetaald. Helaas wel met korting op de verwachte rente.
Nog vijf te gaan, dan ben ik er helemaal van af. Maar op dit moment: geen default bij Lendico!
pi_162152752
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef crowd-fundi het volgende:
Soms gebeuren er toch kleine wondertjes. Bij Lendico een project dat al maanden achterliep: vandaag ineens afbetaald. Helaas wel met korting op de verwachte rente.
Nog vijf te gaan, dan ben ik er helemaal van af. Maar op dit moment: geen default bij Lendico!
Welk project?
pi_162152853
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:06 schreef crowd-fundi het volgende:
Soms gebeuren er toch kleine wondertjes. Bij Lendico een project dat al maanden achterliep: vandaag ineens afbetaald. Helaas wel met korting op de verwachte rente.
Nog vijf te gaan, dan ben ik er helemaal van af. Maar op dit moment: geen default bij Lendico!
Misschien ergens anders gefund :p
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:36:31 #48
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162153116
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:19 schreef MB1982 het volgende:

[..]

Welk project?
366636834 nieuwe auto
pi_162153260
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:36 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

366636834 nieuwe auto
Bedankt
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:46:31 #50
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162153339
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:24 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Misschien ergens anders gefund :p
Nee, denk ik niet. In juli 2015 kwam er ook ineens een groot bedrag binnen. Vanaf december niets meer vernomen, ook geen communicatie vanuit Lendico. Nu ineens staat het resterende bedrag op de rekening. Ook zonder communicatie vanuit Lendico. Fijn om dat allemaal zelf te mogen ontdekken.
Ik heb maar een paar projecten bij Lendico (gehad), gewoon als proef. De proef is niet geslaagd. Er is wel enige verbetering te zien bij de uitbetalingen. De kloof tussen "betaaldatum" (dat is de datum dat Lendico het geld krijgt van de leningvrager) en de "boekdatum" (de datum dat Lendico het ontvangen geld doorsluist naar de investeerder) is een stuk kleiner geworden.
pi_162153380
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:46 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee, denk ik niet. In juli 2015 kwam er ook ineens een groot bedrag binnen. Vanaf december niets meer vernomen, ook geen communicatie vanuit Lendico. Nu ineens staat het resterende bedrag op de rekening. Ook zonder communicatie vanuit Lendico. Fijn om dat allemaal zelf te mogen ontdekken.
Ik heb maar een paar projecten bij Lendico (gehad), gewoon als proef. De proef is niet geslaagd. Er is wel enige verbetering te zien bij de uitbetalingen. De kloof tussen "betaaldatum" (dat is de datum dat Lendico het geld krijgt van de leningvrager) en de "boekdatum" (de datum dat Lendico het ontvangen geld doorsluist naar de investeerder) is een stuk kleiner geworden.
Ik heb stuk of 12 projecten daar, komen er zeker niet meer bij want ik deel je mening.
pi_162153721
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:29 schreef obligataire het volgende:
Ja.

Maar in dit geval hoeft het niet :) :)
Klopt helemaal. Deze ga ik lekker houden ;)
pi_162153761
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Interessant. De rente en aflossing bij FNC niet betalen en gewoon een nieuwe lening aanvragen via the dutch deal:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=88
Top opgemerkt hoor! ^O^
pi_162153792
Ik zou FNC ook even inlichten, als ik in dat paardenproject zat....
pi_162153800
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:03 schreef bleyenburg het volgende:
Ik zou FNC ook even inlichten, als ik in dat paardenproject zat....
Heb ik reeds gedaan
pi_162154330
Safefill staat weer open......veel afhakers (en ik geef ze geen ongelijk) :)
Pecunia non olet
pi_162154373
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:23 schreef obligataire het volgende:
Safefill staat weer open......veel afhakers (en ik geef ze geen ongelijk) :)
Zeker 26K is behoorlijk bedrag van afhakers
pi_162154690
De top 10 van week 19:
pi_162154728
Spareribs express Groningen. Bkr score Hoog risico.
Dan geen 5s en 8%

Ik pas.
pi_162154759
voor 8% ga ik die dus ook niet doen
pi_162154885
En weer een default bij GvE, cat. B / 2, 8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162154931
quote:
Ik doe hem ook niet echter dit: "Er wordt aanvullend een borgstelling van EUR 40.000,- voor de duur van drie jaar afgegeven door Spare Rib Express Nederland B.V. ((G-PD% 0,64% en Creditsafe score 64). "
maakt hem wel interessanter voor de liefhebber.
pi_162155100
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doe hem ook niet echter dit: "Er wordt aanvullend een borgstelling van EUR 40.000,- voor de duur van drie jaar afgegeven door Spare Rib Express Nederland B.V. ((G-PD% 0,64% en Creditsafe score 64). "
maakt hem wel interessanter voor de liefhebber.
Ik snap alleen de termijn van drie jaar niet. Waarom geen 5 jaar?
pi_162155215
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik snap alleen de termijn van drie jaar niet. Waarom geen 5 jaar?
Omdat als ze dat zouden doen het risico na 3 jaar geheel bij Spare Rib Express Nederland zou liggen, dus ik snap het wel een beetje.
pi_162155267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zeker 26K is behoorlijk bedrag van afhakers
Inmiddels de toelichting gelezen op het heropenen van de pitch. Ik begin nu toch weer een beetje te twijfelen. De vennoten zijn hoofdelijk aansprakelijk en er zit ruim een ton overwaarde in het onroerend goed (verhuurde recreatiebungalow) van de BV die mededebiteur is.
Plus vermogenscomponenten in privé blijkbaar.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 13-05-2016 16:08:32 ]
Pecunia non olet
pi_162155410
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:45 schreef ZeKraut het volgende:
En weer een default bij GvE, cat. B / 2, 8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Categorie 2 zelfs :(
pi_162155454
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:47 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik doe hem ook niet echter dit: "Er wordt aanvullend een borgstelling van EUR 40.000,- voor de duur van drie jaar afgegeven door Spare Rib Express Nederland B.V. ((G-PD% 0,64% en Creditsafe score 64). "
maakt hem wel interessanter voor de liefhebber.
Dus in principe krijg je altijd de helft van je investering terug als spare ribs express NL blijft bestaan (eerste drie jaar aangevuld door Spare Rib Express Nederland B.V. ) en na 3 jaar is sowieso al de helft terug. Heb hem dan toch meegepakt voor een klein bedrag.
pi_162155466
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Omdat als ze dat zouden doen het risico na 3 jaar geheel bij Spare Rib Express Nederland zou liggen, dus ik snap het wel een beetje.
Oke ik snap het nu ook. Alternatief was misschien dat ze gedurende de hele looptijd voor de helft van het openstaande bedrag borg staan.
pi_162155611
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:11 schreef djh77 het volgende:

[..]

Oke ik snap het nu ook. Alternatief was misschien dat ze gedurende de hele looptijd voor de helft van het openstaande bedrag borg staan.
Ja, dat was ook een optie geweest.
pi_162155677
Nieuwe bij GvE:

Overnachten in Stijl

Project:
14201 Zakelijk
Leendoel: Onroerend goed / verbouwing
Classificatie: 3
G-PD percentage: 0,15
Creditsafe score: 60
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag: ¤ 80.000
Geinvesteerd: ¤ 66.000
Product: Lening
Looptijd: 48 maanden
Rente per jaar: 6,0%
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162155745
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:23 schreef ITrade het volgende:
Nieuwe bij GvE:

Overnachten in Stijl

Project:
14201 Zakelijk
Leendoel: Onroerend goed / verbouwing
Classificatie: 3
G-PD percentage: 0,15
Creditsafe score: 60
Inschrijfperiode nog 60 dagen
Kredietbedrag: ¤ 80.000
Geinvesteerd: ¤ 66.000
Product: Lening
Looptijd: 48 maanden
Rente per jaar: 6,0%
deze heb ik meegepakt. Is al vol
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162155921
Even dochter afdrogen na zwemles en je bent alweer te laat voor een nieuw project bij gve :)
pi_162156103
6%.....minus 1,2 fee.
ik dus eg nie
pi_162156112
Die nieuwe GVE default: wederom kleding
I rest my case....
:(
pi_162156129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:27 schreef komrad het volgende:

[..]

deze heb ik meegepakt. Is al vol
Me too :) Duur dagje vandaag, 3 projecten O-)
Pecunia non olet
pi_162156325
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:45 schreef bleyenburg het volgende:
6%.....minus 1,2 fee.
ik dus eg nie
Ik ook niet.
Maar is het niet 6% minus 0,3% O-) (oké, klopt ook niet helemaal maar toch)
pi_162156389
Nieuwe bij IvM:

Lekker Enzo, B+ rating, 36 mnd, 9% rente, 32k
pi_162156392
Maar wel mooie spreiding, ik heb alles gemist.

Wel een tijdje terug met wat projecten mee gedaan, 1 project daarvan moet nu nog steeds vragen om overmaking van geld
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ik wel een nadeel bij Crowdfunding, het duurt soms allemaal zo lang voordat alles rond is.
pi_162156472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:45 schreef bleyenburg het volgende:
6%.....minus 1,2 fee.
ik dus eg nie
Altijd meer dan een deposito van vergelijkbare lengte :)
Pecunia non olet
pi_162156793
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe bij IvM:

Lekker Enzo, B+ rating, 36 mnd, 9% rente, 32k
wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162157204
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:12 schreef komrad het volgende:

[..]

wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.
Hij huurt klaarblijkelijk een keuken van een verzorgingsflat wat ik begrijp. Contract voor wat het waard is voor 60 maaltijden voor 5 jaar. hoop dat hij lekker kookt en dat het contract niet opgezegd wordt. :)
Daarnaast een partner die een baan heeft bij een ander bedrijf.
Bergen is een dorp waar geld zit dus opzich is er wel markt voor catering.
Ik pak hem wel mee voor mijn standaard bedrag.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:34:50 #83
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162157323
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:12 schreef komrad het volgende:

[..]

wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.
Ik doe hem, ook al lijkt het me best een pittige prijs voor een maaltijd van tafeltje dekje. Ik hoop voor 'm dat hij er 60 van kan maken en verkopen, 3x365 dagen lang. Wat je zegt: de rente is er ook naar.
pi_162157356
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:12 schreef komrad het volgende:

[..]

wat vinden jullie hier van? Er zitten risico's aan maar daar is de rente ook naar.
Ik neem hem mee voor klein bedrag, vrouw werkt nog en lang lopende contracten voor tafeltje dekje. Blijft horeca dus klein bedrag.
pi_162157755
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Zeker 26K is behoorlijk bedrag van afhakers
ik was een van de afhakers van het eerste uur vanwege de in de Q&A en door mij hier ook gemelde verbod van vullen bij de pomp in NL van deze flessen.
Ik zie nu dat Collin alle investeerders een mail heeft gestuurd met melding van dit gebrek aan info in de pitch met mogelijkheid tot terug trekken tot 10 mei. (mail staat nu als bijlage bij pitch)
Blijkbaar hebben er inderdaad een behoorlijk aantal mensen naar aanleiding van de mail van Collin zich teruggetrokken.
Ik vind het erg netjes zoals Collin dit heeft heeft opgepakt en afgehandeld. Hulde.
pi_162157870
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 17:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

ik was een van de afhakers van het eerste uur vanwege de in de Q&A en door mij hier ook gemelde verbod van vullen bij de pomp in NL van deze flessen.
Ik zie nu dat Collin alle investeerders een mail heeft gestuurd met melding van dit gebrek aan info in de pitch met mogelijkheid tot terug trekken tot 10 mei. (mail staat nu als bijlage bij pitch)
Blijkbaar hebben er inderdaad een behoorlijk aantal mensen naar aanleiding van de mail van Collin zich teruggetrokken.
Ik vind het erg netjes zoals Collin dit heeft heeft opgepakt en afgehandeld. Hulde.
Keurig Collin ^O^
pi_162158809
dank voor de reacties, ik heb de laatste IM ook meegenomen
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162158841
edit
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_162160974
Ook meegenomen, 36 maand is te overzien
pi_162162128
Surseance omgezet in faillissement

http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx. Link werkt niet. Info is inmiddels openbaar en publiekelijk toegankelijk: Cowboys Belt

Grootste tot nu toe volgens mij. Bijna 400K weg, doei en foetsie. Wijze les voor eenieder die blindelings via Collin investeert omdat ze zo professioneel zijn
pi_162162427
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:36 schreef rockenfeller het volgende:
Surseance omgezet in faillissement

http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx. Link werkt niet. Info is inmiddels openbaar en publiekelijk toegankelijk: Cowboys Belt

Grootste tot nu toe volgens mij. Bijna 400K weg, doei en foetsie. Wijze les voor eenieder die blindelings via Collin investeert omdat ze zo professioneel zijn
Zit er niet in, maar geen goede zekerheden die zijn uit te winnen?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:50:54 #92
454405 escortmk2
petrolhead
pi_162162608
Ik doe ook mee met Lekker Enzo.
Plausibel verhaal, relatief laag bedrag, acceptabel risico, mooie looptijd, nette rente.
pi_162162641
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:36 schreef rockenfeller het volgende:
Surseance omgezet in faillissement

http://insolventies.rechtspraak.nl/resultaat.aspx. Link werkt niet. Info is inmiddels openbaar en publiekelijk toegankelijk: Cowboys Belt

Grootste tot nu toe volgens mij. Bijna 400K weg, doei en foetsie. Wijze les voor eenieder die blindelings via Collin investeert omdat ze zo professioneel zijn
Bewindvoerder Cowboy’s Belt: “Bank draaide geldkraan dicht”
Cowboy’s Belt is failliet gegaan door financiële problemen. Dat heeft de curator van Cowboy’s Belt, Paul van den Berg, aan FashionUnited laten weten.

"Huisbank ABN Amro heeft het krediet stopgezet,” licht de curator toe. Wat er aan het faillissement vooraf ging, moet nog onderzocht worden en daar kan hij nog niet veel over zeggen. "Het nieuws is nog heel vers, maar we hopen op korte termijn een doorstart te kunnen maken. We gaan nu de mogelijkheden onderzoeken."

Er hebben zich al een aantal potentiële overnamekandidaten gemeld, en Van den Berg verwacht dat het aantal nog zal toenemen. Hij kan nog niets zeggen over wie de partijen zijn en uit welke hoek ze komen. ”Er is veel belangstelling,” zegt de bewindvoerder. “We gaan nu eerst ieders wensen initiëren.” Hij benadrukt dat alle activiteiten van Cowboy’s Belt betrokken zijn bij de doorstart; van merknaam, domeinnaam tot voorraden. “Dat kan heel interessant zijn voor veel bedrijven.”

Als het aan Van den Berg ligt, laat de doorstart niet te lang op zich wachten. “Binnen vier tot vijf weken moet er duidelijkheid zijn over een doorstart. Dat zijn we ook aan de medewerkers en klanten verplicht.” Voorlopig zijn alle 27 voltijd medewerkers nog steeds aan het werk, en worden ze uitbetaald door het UWV. “Het is nog steeds business as usual,” aldus de bewindvoerder.
pi_162162905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:51 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bewindvoerder Cowboy’s Belt: “Bank draaide geldkraan dicht”
Cowboy’s Belt is failliet gegaan door financiële problemen. Dat heeft de curator van Cowboy’s Belt, Paul van den Berg, aan FashionUnited laten weten.

"Huisbank ABN Amro heeft het krediet stopgezet,” licht de curator toe. Wat er aan het faillissement vooraf ging, moet nog onderzocht worden en daar kan hij nog niet veel over zeggen. "Het nieuws is nog heel vers, maar we hopen op korte termijn een doorstart te kunnen maken. We gaan nu de mogelijkheden onderzoeken."

Er hebben zich al een aantal potentiële overnamekandidaten gemeld, en Van den Berg verwacht dat het aantal nog zal toenemen. Hij kan nog niets zeggen over wie de partijen zijn en uit welke hoek ze komen. ”Er is veel belangstelling,” zegt de bewindvoerder. “We gaan nu eerst ieders wensen initiëren.” Hij benadrukt dat alle activiteiten van Cowboy’s Belt betrokken zijn bij de doorstart; van merknaam, domeinnaam tot voorraden. “Dat kan heel interessant zijn voor veel bedrijven.”

Als het aan Van den Berg ligt, laat de doorstart niet te lang op zich wachten. “Binnen vier tot vijf weken moet er duidelijkheid zijn over een doorstart. Dat zijn we ook aan de medewerkers en klanten verplicht.” Voorlopig zijn alle 27 voltijd medewerkers nog steeds aan het werk, en worden ze uitbetaald door het UWV. “Het is nog steeds business as usual,” aldus de bewindvoerder.
Uit de pitch:
[u]Rentabiliteit
Deze score komt uit op “voldoende” en is een mix van de historische rentabiliteit, alsmede resultaatontwikkeling 2015. Het boekjaar 2013 kan als excellent worden aangemerkt, maar in dit jaar is fors dividend uitgekeerd verband houdende met aflossing van aandelenfinanciering. In het boekjaar 2014 is de nettowinst beïnvloed door eenmalige kosten inzake verhuizing naar een nieuw pand. Op een stabiele omzet van ca. ¤ 17 mln. is een winst voor belasting en afschrijving (cash flow) gerealiseerd van ca. ¤ 820.000,- en voor 2015 wordt ca. ¤ 1.000.000,- verwacht.[/u]


Dit schreef men in midden november 2015. dus nog 1 werkmaand te gaan!

Geloof mij: hier klopt niets van! De positie van de bank was toen ook al duidelijk! De financiele positie van de onderneming in ieder geval. Oh oh wat vertrouwen we op de professionaliteit van Collin!
pi_162169327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:59 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Uit de pitch:
[u]Rentabiliteit
Deze score komt uit op “voldoende” en is een mix van de historische rentabiliteit, alsmede resultaatontwikkeling 2015. Het boekjaar 2013 kan als excellent worden aangemerkt, maar in dit jaar is fors dividend uitgekeerd verband houdende met aflossing van aandelenfinanciering. In het boekjaar 2014 is de nettowinst beïnvloed door eenmalige kosten inzake verhuizing naar een nieuw pand. Op een stabiele omzet van ca. ¤ 17 mln. is een winst voor belasting en afschrijving (cash flow) gerealiseerd van ca. ¤ 820.000,- en voor 2015 wordt ca. ¤ 1.000.000,- verwacht.[/u]


Dit schreef men in midden november 2015. dus nog 1 werkmaand te gaan!

Geloof mij: hier klopt niets van! De positie van de bank was toen ook al duidelijk! De financiele positie van de onderneming in ieder geval. Oh oh wat vertrouwen we op de professionaliteit van Collin!
Mee eens, ik ben zeer benieuwd naar het verhaal achter dit drama. Maar voor de goede orde, zowel dit project als TB Europe waren allebei krap 'voldoende' , een 'C' of 'D' dus voor Collin begrippen. Terughoudendheid was dus gevraagd. Maar de gekte was al zo groot dat men zelfs daar massaal op dook.......

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 14-05-2016 10:20:52 ]
Pecunia non olet
pi_162169545
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:58 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe bij IvM:

Lekker Enzo, B+ rating, 36 mnd, 9% rente, 32k
Ik ben geloof ik de enige die wat minder enthousiast is. Ik zie wel wat risico's. Zoals de plaats (bij service appartementen) waar de keuken gevestigd is. Dergelijke organisaties gaan nog wel eens op de fles en spontane klanten zullen er niet snel binnen lopen. Verder is het eigenlijk gewoon een starter, horeca, en alleen maar prognoses en die zijn geduldig. Maar goed, daar staat ook een iets hogere rente vergoeding tegenover.
pi_162170573
Dank voor de kritische noot. Maar voor een cateraar is de plaats toch wat minder relevant dan bij een restaurant. En juist dichtbij deze doelgroep kun je als cateraar wel wat halen. (elk feestje vieren ze want het kan de laatste keer zijn)

Daarnaast is een bedrag van 32k toch snel terug te halen bij eventuele problemen, het gaat niet om tonnen...

(maar dat zijn dus mijn overwegingen)
pi_162172140
Ik ben gewoon wat minder enthousiast over de combinatie met het "service" gebeuren maar het is zeker een mooi bescheiden bedrag wat in principe altijd terug te betalen zou moeten zijn.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 09:34:56 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162173340
ik ben onderweg en heb geen toegang tot ivm. wat ik als gast lees klinkt wel ok.
Ik ken bergen een beetje e aar wonen niet de armste mensen. Een feestje is daar meer dan een blokje kaas.

Als ik morgen thuis ben lees ikmde rest en denk wel mee te doen.
Tot nooit .......
pi_162173912
IVM is echt een verademing qua informatie. Kan nu tenminste voor mijn gevoel een goede keuze maken. De andere platformen staan bij mij op pauze.
pi_162173956
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:34 schreef Speekselklier het volgende:
ik ben onderweg en heb geen toegang tot ivm. wat ik als gast lees klinkt wel ok.
Ik ken bergen een beetje e aar wonen niet de armste mensen. Een feestje is daar meer dan een blokje kaas.

Als ik morgen thuis ben lees ikmde rest en denk wel mee te doen.
Dan hoop ik dat er nog plaats is....nu nog 6.800 euro te gaan. :|W
Pecunia non olet
pi_162174059
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:34 schreef Speekselklier het volgende:
ik ben onderweg en heb geen toegang tot ivm. wat ik als gast lees klinkt wel ok.
Ik ken bergen een beetje e aar wonen niet de armste mensen. Een feestje is daar meer dan een blokje kaas.

Als ik morgen thuis ben lees ikmde rest en denk wel mee te doen.
De site werkt ook redelijk goed op een mobiele telefoon hoor :)

Het was weer een goede project-vrijdag gisteren :)
pi_162174267
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:21 schreef Baklapper het volgende:
IVM is echt een verademing qua informatie. Kan nu tenminste voor mijn gevoel een goede keuze maken. De andere platformen staan bij mij op pauze.
Ik zat net nog het risico-classificatierapport van Sijmen Visser te bestuderen. Echt mooi zoals die jongen dat doet, ik kan er geen gat in schieten. Ook zijn systeem van wegingsfactoren die hij toekent aan de jaren en de verschillende variabelen komt heel verdedigbaar over. Natuurlijk biedt het geen 100% zekerheid, want onderliggend zijn het prognoses, maar de manier van uitwerken is volgens het boekje en spreekt mij erg aan.
Pecunia non olet
pi_162174370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zat net nog het risico-classificatierapport van Sijmen Visser te bestuderen. Echt mooi zoals die jongen dat doet, ik kan er geen gat in schieten. Ook zijn systeem van wegingsfactoren die hij toekent aan de jaren en de verschillende variabelen komt heel verdedigbaar over. Natuurlijk biedt het geen 100% zekerheid, want onderliggend zijn het prognoses, maar de manier van uitwerken is volgens het boekje en spreekt mij erg aan.
Gewoon fijn dat je een weloverwogen afweging kunt maken. Hier kan je wat mee.
pi_162175067
Op dit moment ben ik weer bij brouwerij De Leckere voor een investeerdersmeeting.
Nog meer fokkers hier?
pi_162175205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:54 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb het ze net nog even uitgelegd, dat 20 * 500= 10* 1000= 10000 en dat wij door schade en schande geleerd hebben te spreiden.
Of zouden zij de wijsheid in pacht hebben om alleen projecten te selecteren die tot de laatste cent alles terugbetalen? In dat geval moeten ze de terug betaling garanderen met bankgarantie! Dan wil ik wel 10000 in een keer inleggen. :)
Antwoord van Voordegroei. Vermoedelijk begint er daar ook wat te dagen. Ben benieuwd!!

Beste heer NRDZ,

Dank voor uw interesse in Voordegroei en onze investeringsproposities. Wij begrijpen uw standpunt en zien ook de voordelen om de minimale inleg te verlagen.
Wij komen hier begin volgende week bij u op terug.

Met vriendelijke groet,
Vera van Kesteren
pi_162177000
Heel goed, naar mij toe waren ze minder toeschietelijk :)
Pecunia non olet
pi_162178080
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:11 schreef obligataire het volgende:
Heel goed, naar mij toe waren ze minder toeschietelijk :)
Ach soms moeten zaken een paar keer uitgelegd worden voor ze doordringen.In dit tempo is er nog tijd zat nog 440K te gaan. :)
pi_162180635
Die Pitch van CowboysBelt staat niet meer online bij collin, heb jij hem opgeslagen?

ik zou hem graag in zijn geheel nog een keer zien

trouwens raar dat projecten zo maar verdwijnen van de site, heeft geldvoorelkaar ook een handje van

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:59 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Uit de pitch:
[u]Rentabiliteit
Deze score komt uit op “voldoende” en is een mix van de historische rentabiliteit, alsmede resultaatontwikkeling 2015. Het boekjaar 2013 kan als excellent worden aangemerkt, maar in dit jaar is fors dividend uitgekeerd verband houdende met aflossing van aandelenfinanciering. In het boekjaar 2014 is de nettowinst beïnvloed door eenmalige kosten inzake verhuizing naar een nieuw pand. Op een stabiele omzet van ca. ¤ 17 mln. is een winst voor belasting en afschrijving (cash flow) gerealiseerd van ca. ¤ 820.000,- en voor 2015 wordt ca. ¤ 1.000.000,- verwacht.[/u]


Dit schreef men in midden november 2015. dus nog 1 werkmaand te gaan!

Geloof mij: hier klopt niets van! De positie van de bank was toen ook al duidelijk! De financiele positie van de onderneming in ieder geval. Oh oh wat vertrouwen we op de professionaliteit van Collin!
wat er ook gebeurd altijd blijven lachen
pi_162181505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:08 schreef sjanoosh het volgende:
Die Pitch van CowboysBelt staat niet meer online bij collin, heb jij hem opgeslagen?

ik zou hem graag in zijn geheel nog een keer zien

trouwens raar dat projecten zo maar verdwijnen van de site, heeft geldvoorelkaar ook een handje van

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 14-05-2016 22:52:13 (lap tekst gespoilerd) ]
pi_162182117
Graag zo'n grote lap tekst even in een spoiler zetten!
Overigens staat de pitch gewoon nog wel op de site van Collin.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:38:08 #113
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162187077
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:34 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik morgen thuis ben lees ikmde rest en denk wel mee te doen.
Te laat. Betaalverzoek is binnen. Je moet wachten op afzeggers of wanbetalers. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door crowd-fundi op 14-05-2016 19:43:29 ]
pi_162189097
heb je voor mij de url voor de pitch op collin , ik kan hem niet vinden onder projecten,
moet je de url direct aankiezen?
wat er ook gebeurd altijd blijven lachen
  zaterdag 14 mei 2016 @ 21:02:58 #115
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162189962
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 19:38 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Te laat. Betaalverzoek is binnen. Je moet wachten op afzeggers of wanbetalers. ;)
inderdaad te laat inmiddels.
De site is inderdaad goed op de telefoon te benaderen. En ik had zelfs mijn tablet bij me.
Maar zonder inloggegevens kom ik niet ver.

Helaas.
Tot nooit .......
pi_162191825
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Heb ik reeds gedaan
Dank voor de info. Ik dacht dat de manege een leuk project was - zie mijn bijdrage in de vorige draad over leuke projecten. Zit er toch een vlekje aan. Jammer. Ik heb een vraag hierover gesteld in de Q&A bij TDD. Ben zeer benieuwd naar het antwoord.
Investeerder sinds 2007.
pi_162192718
Lees hier nu al een aantal maanden mee omdat het interessante materie is en ik zelf ook wil gaan investeren. Wil na de zomer gaan investeren omdat ik eerst nog de nodige kennis wil vergaren, uit mijn verleden als wedder op allerlei sportwedstrijden ken ik de risico's, welke je als starter altijd maakt. Heb met wedden ongeveer 3-4 jaar structureel winst kunnen maken, helaas door tijdgebrek (lees: een baan) ben ik gestopt. Heb voor nu een paar vragen; hoe bepalen jullie je stake t.o.v. je bankroll? variëren jullie je stake of houden jullie altijd dezelfde stake aan? Dat waren eigenlijk mijn vragen tot na de zomer blijf ik vrolijk mee kijken.
pi_162192738
Over de manage in Utrecht (nog maar 5 investeerders):

Crowdfundmarkt bewaart gelukkig pitchinfo waar ik via FC niet bij kan, omdat ik in dit project geen investeerder was:
http://www.crowdfundmarkt(...)i-manege-in-utrecht/
Pitch bij TDD:
http://www.crowdfundmarkt(...)t/vernieuwen-manege/
Investeerder sinds 2007.
pi_162194605
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:39 schreef poiuytr het volgende:
Lees hier nu al een aantal maanden mee omdat het interessante materie is en ik zelf ook wil gaan investeren. Wil na de zomer gaan investeren omdat ik eerst nog de nodige kennis wil vergaren, uit mijn verleden als wedder op allerlei sportwedstrijden ken ik de risico's, welke je als starter altijd maakt. Heb met wedden ongeveer 3-4 jaar structureel winst kunnen maken, helaas door tijdgebrek (lees: een baan) ben ik gestopt. Heb voor nu een paar vragen; hoe bepalen jullie je stake t.o.v. je bankroll? variëren jullie je stake of houden jullie altijd dezelfde stake aan? Dat waren eigenlijk mijn vragen tot na de zomer blijf ik vrolijk mee kijken.
Welkom. Het woord bankroll moest ik even googelen: In poker, the total sum of money that an individual player has at his/her disposal. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe risico-avers je bent. Ik heb voor mijn risico-averse zoon een veilige porfolio proberen op te zetten en kan uit ervaring spreken dat dit behoorlijk lastig is. Als je met 5.000 euro iets wil doen, kun je er in Nederland misschien 50 keer (gemiddeld) 100 euro bijdragen. Het selecteren van 50 goede projecten doe je niet zomaar, omdat het aanbod niet groot is en je snel achter het net vist bij een mooi project. Tijdgebrek kan een dingetje zijn! Als je jezelf ook nog beperkingen stelt t.a.v. de kwaliteit kan het zomaar twee jaar duren voordat je 50 projecten hebt. Alleen het aantal defaults in die vijftig is een grote gok en het moment waarop de ellende toeslaat ook. Gemiddeld mag je uitgaan van 10% uitval. Het lagere getal (minder dan 5%) wat vandaag circuleert wordt vooral verklaard doordat de populatie projecten gemiddeld nog jong is. Wellicht worden het er 2 of 20? Statistisch behoren beide tot de mogelijkheden. Bij 20 defaults wordt het wonden likken. Bij 2 ben je spekkoper.

Terugkomend op de risico-averse portfolio voor mijn zoon. Er zijn een aantal defaults geweest en dat drukt het rendement toch flink. Je hoopt het dan weer goed te maken met toekomstige renteopbrengsten en mag duimen dat in de toekomst niet nog meer projecten omvallen die het feestje totaal verpesten. Toevalligerwijs tel ik nu 50 projecten op zijn naam met investeringen tussen 100 en 500. We zijn gestart in Q4-2014 en er zijn drie projecten omgevallen (alledrie bij GvE in respectievelijk na de betaling van maand 9,10 en 11, bij KoM had hij tot nu toe geluk).
Investeerder sinds 2007.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:21:53 #120
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162195736
Investeren en gokken.....
Als de gokkers met crowdfunding gaan beginnen komt het moment om ernstig over deze vorm van investeren na te denken. Ik geef toe bij sommige projecten lijkt het inderdaad meer op gokken.
Tot nooit .......
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:48:23 #121
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162197595
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:21 schreef Speekselklier het volgende:
Investeren en gokken.....
Als de gokkers met crowdfunding gaan beginnen komt het moment om ernstig over deze vorm van investeren na te denken. Ik geef toe bij sommige projecten lijkt het inderdaad meer op gokken.
Inderdaad. Andersom is wat beter voor te stellen. Bijvoorbeeld een weddenschap op wanneer Eupet en de dierenkliek uit Aalten omvalt...
pi_162199903
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:04 schreef crowdinvesteerder het volgende:

[..]

Welkom. Het woord bankroll moest ik even googelen: In poker, the total sum of money that an individual player has at his/her disposal. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe risico-avers je bent. Ik heb voor mijn risico-averse zoon een veilige porfolio proberen op te zetten en kan uit ervaring spreken dat dit behoorlijk lastig is. Als je met 5.000 euro iets wil doen, kun je er in Nederland misschien 50 keer (gemiddeld) 100 euro bijdragen. Het selecteren van 50 goede projecten doe je niet zomaar, omdat het aanbod niet groot is en je snel achter het net vist bij een mooi project. Tijdgebrek kan een dingetje zijn! Als je jezelf ook nog beperkingen stelt t.a.v. de kwaliteit kan het zomaar twee jaar duren voordat je 50 projecten hebt. Alleen het aantal defaults in die vijftig is een grote gok en het moment waarop de ellende toeslaat ook. Gemiddeld mag je uitgaan van 10% uitval. Het lagere getal (minder dan 5%) wat vandaag circuleert wordt vooral verklaard doordat de populatie projecten gemiddeld nog jong is. Wellicht worden het er 2 of 20? Statistisch behoren beide tot de mogelijkheden. Bij 20 defaults wordt het wonden likken. Bij 2 ben je spekkoper.

Terugkomend op de risico-averse portfolio voor mijn zoon. Er zijn een aantal defaults geweest en dat drukt het rendement toch flink. Je hoopt het dan weer goed te maken met toekomstige renteopbrengsten en mag duimen dat in de toekomst niet nog meer projecten omvallen die het feestje totaal verpesten. Toevalligerwijs tel ik nu 50 projecten op zijn naam met investeringen tussen 100 en 500. We zijn gestart in Q4-2014 en er zijn drie projecten omgevallen (alledrie bij GvE in respectievelijk na de betaling van maand 9,10 en 11, bij KoM had hij tot nu toe geluk).
Dank voor de informatie. Is de inlegrange qua investeringen tussen de 100 en 500¤ niet enorm risicovol? Stel dat het project van 500¤ mis loopt met uitbetalingen dan moet je behoorlijk wat projecten goed afronden. Of is de inleg bij jou vaak hetzelfde en zit er bijvoorbeeld vaak tussenin?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:21 schreef Speekselklier het volgende:
Investeren en gokken.....
Als de gokkers met crowdfunding gaan beginnen komt het moment om ernstig over deze vorm van investeren na te denken. Ik geef toe bij sommige projecten lijkt het inderdaad meer op gokken.
Wedden en gokken zijn twee totaal verschillende termen. Tussen gokken en wedden zit ook een wereld van verschil. Met wedden kan/ ben je een paar uur per dag druk (wil je er op de langere termijn stelselmatig wat mee verdienen), zonder soms ook maar een euro in te zetten. Vind jij beleggen dan ook gokken? Is het investeren in crowdfunding volgens jou niet risicovol en kun je overal blind op elk project meegaan?

Lees nu al een aantal topics mee en 30-40% van de posts gaan over defaults of bijv. uitgestelde betalingen, elkaar wijzen op risico’s bij investeringen, hoe platformen communiceren bij bepaalde ontwikkelingen bij een project, nieuwe projecten bij platforms en eventueel ander nieuws. In de OP staat een lijst met defaults die door users hier bijgehouden moet worden om platformen het niet doen of niet correcte gegevens verstrekken (zie vorige topic).

Investeren in crowfunding is imo dus risicovol (net als beleggen en wedden), omdat je nooit weet hoeveel geld je terug krijgt. Bij het inleggen moet je dus rekening houden met de risico’s en moet je in staat zijn om de goede van slechte projecten te onderscheiden (al heb je hier altijd invloed op). Je moet dus kennis hebben van wat je doet wil je er op de langere termijn geld mee verdienen. Zelf zie ik tussen wedden op sportwedstrijden en crowdfunding zeer veel gelijkenissen iig.
pi_162204757
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef poiuytr het volgende:

[..]Je moet dus kennis hebben van wat je doet wil je er op de langere termijn geld mee verdienen. Zelf zie ik tussen wedden op sportwedstrijden en crowdfunding zeer veel gelijkenissen iig.
Als je doelt op crowdfunding in de zin van aandelen kopen in veelbelovende bedrijven (zoals bij Symbid) geef ik je gelijk want daar betaal je absurde prijzen in de hoop dat je in de nieuwe Google of Apple belegt. Een moderne vorm van schatgraverij.

Crowdfunding in de zin van crowdlening heeft m.i. weinig van doen met wedden op sportwedstrijden. Volgens mij is het zo dat bij alle vormen van gokken en wedden er op de lange termijn maar één winnaar is en dat is de organisator :)
De minister van Financiën wrijft zich iedere week in de handen vanwege al die 'sukkels' die loten kopen en zo de staatskas spekken. En dat sommige paarden meestal harder lopen dan andere, of sommige voetbalploegen meestal beter spelen dan andere, dat zie je terug in de relatieve hoogte van de uitbetalingen. Op lange termijn kost het de deelnemers (als geheel) altijd geld. Net als in het casino. De wet van de grote getallen is niet te verslaan. Bij crowdlending zijn er ook risico's maar die zijn erg beperkt. Bij een grote spreiding van projecten zul je hooguit een paar procent interen op het belegde vermogen, daarentegen is de maximale winst uiteraard ook vrij beperkt. Het is juister om crowdlending te zien als beleggen in niet beursgenoteerde obligaties die regelmatig aflossen.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 15-05-2016 00:52:01 ]
Pecunia non olet
pi_162209295
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 21:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

inderdaad te laat inmiddels.
De site is inderdaad goed op de telefoon te benaderen. En ik had zelfs mijn tablet bij me.
Maar zonder inloggegevens kom ik niet ver.

Helaas.
Dinsdagavond om 19uur klaarzitten op de site. Dan kan je nog meedoen ivm afhakers.
pi_162210143
Er lijkt op Lendico een best interessant project te staan (laag bedrag + korte looptijd):

  zondag 15 mei 2016 @ 11:48:39 #126
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162211705
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef poiuytr het volgende:
Je moet dus kennis hebben van wat je doet wil je er op de langere termijn geld mee verdienen.
Dat moet je ook als je een winkel runt, dat moet ook op je werk. Dat moet eigenlijk met alles. Zonder kennis van iets kan er niets mee.
quote:
Zelf zie ik tussen wedden op sportwedstrijden en crowdfunding zeer veel gelijkenissen iig.
Is dat zo?

• Ik zoek met crowdfunding niet naar de underdog in de hoop mijn inleg ter vertienvoudigen.

• Ik zoek niet naar de underdog in de hoop dat anderen hem niet zien.

• Ik hoef niet uit een lijst van 20 paarden die ene winnaar te kiezen. Ik zoek in een lijst van 20 bedrijven naar de bedrijven die de eindstreep halen. Er kunnen op de lijst dus 20 winnaars staan.

• Ik leg niet meer in in een project omdat het vorige project verloren heeft.

Maar ik zou als ik jouw was het inderdaad gewoon wel zo zien. En wedden op de dierenvoeder winkels en zo, kortom de underdogs. Wij zien daar helemaal niets in. Des te groter de winst voor jouw. Het enige nadeel bij crowdfunding is is dat als je er als enige in investeerd omdat alleen jij er iets in ziet het paard niet van start gaat.
Tot nooit .......
pi_162212282
Even een beetje (erg) Off-topic, maar goed.

Vorig jaar had ik samen met een vriendin voor het opstarten van een bedrijfje een Crowdfunding-campagne gestart. Dat is toen mislukt. Sowieso hadden we geen publiciteit.

Nu heb ik weer een Crowdfunding-campagne opgestart voor mijn sportvereniging, waar ik voorzitter van ben. Dit keer zelfs met een mooi filmpje, heldere informatie, enzovoorts.

Nu hebben we al een publiek opgebouwd op Facebook en onze berichten aangaande deze Crowdfunding-campagne worden ook best veel gedeeld.

Ook heb ik met een interview in de krant gestaan, een regionale krant met een relatief groot bereik. Er heeft ook een stukje gestaan in een gratis regionale krant, meer algemeen qua inhoud.

Maar echt... het lukt ons gewoon echt niet om geld binnen te halen. Nu is het wel voor een vereniging / goed doel (om het zo maar even te verwoorden) en dus geen investeringsproject, maar...

Heeft iemand van jullie misschien tips nog? De vorige keer hebben ze echt geholpen qua aanpak, maar het wil alsnog niet lukken. Balen, want we willen graag iets moois realiseren.

Alvast bedankt!

Sorry dat ik jullie lastig val.
pi_162212387
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:10 schreef djh77 het volgende:
Er lijkt op Lendico een best interessant project te staan (laag bedrag + korte looptijd):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hmm ziet er wel interessant uit inderdaad. Maar erg weinig info verder. Beetje het gevoel 'waar zit het addertje'. De winst vorig jaar is immers zo'n beetje het kredietbedrag. Waarom dat er niet voor aanwenden?
pi_162212436
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:19 schreef Unites het volgende:
Even een beetje (erg) Off-topic, maar goed.

Vorig jaar had ik samen met een vriendin voor het opstarten van een bedrijfje een Crowdfunding-campagne gestart. Dat is toen mislukt. Sowieso hadden we geen publiciteit.

Nu heb ik weer een Crowdfunding-campagne opgestart voor mijn sportvereniging, waar ik voorzitter van ben. Dit keer zelfs met een mooi filmpje, heldere informatie, enzovoorts.

Nu hebben we al een publiek opgebouwd op Facebook en onze berichten aangaande deze Crowdfunding-campagne worden ook best veel gedeeld.

Ook heb ik met een interview in de krant gestaan, een regionale krant met een relatief groot bereik. Er heeft ook een stukje gestaan in een gratis regionale krant, meer algemeen qua inhoud.

Maar echt... het lukt ons gewoon echt niet om geld binnen te halen. Nu is het wel voor een vereniging / goed doel (om het zo maar even te verwoorden) en dus geen investeringsproject, maar...

Heeft iemand van jullie misschien tips nog? De vorige keer hebben ze echt geholpen qua aanpak, maar het wil alsnog niet lukken. Balen, want we willen graag iets moois realiseren.

Alvast bedankt!

Sorry dat ik jullie lastig val.
Zoals ik hierboven schreef heb je 4 soorten crowd funding.
- Investering dmv aankoop aandelen
- Investering dmv verstrekken lening
- Aankoop van product wat nog ontwikkeld moet worden (kickstart)
- Donatie/gift voor goed doel.

Persoonlijk richt ik me alleen op 1 en 2.
De laatste komt gewoon neer op bedelen om geld met een mooi verhaal.
Ik kan je geen tips geven hoe je beter kan bedelen.
pi_162213085
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik zat net nog het risico-classificatierapport van Sijmen Visser te bestuderen. Echt mooi zoals die jongen dat doet, ik kan er geen gat in schieten. Ook zijn systeem van wegingsfactoren die hij toekent aan de jaren en de verschillende variabelen komt heel verdedigbaar over. Natuurlijk biedt het geen 100% zekerheid, want onderliggend zijn het prognoses, maar de manier van uitwerken is volgens het boekje en spreekt mij erg aan.
Een verademing inderdaad, door zo'n rapport is het ook meteen makkelijker om te investeren als je weinig tijd hebt. Ik zit nu in een drukke periode dus mis veel gewoon doordat ik er laat bij ben en ook gewoon even niet de tijd heb om uitgebreid te googlen en alles zelf te proberen te achterhalen.

Met zo'n uitgebreid rapport is het een kwestie van het verhaal beoordelen, het rapport bekijken of het voldoet aan je minimum eisen om te investeren en dan nog even voor de zekerheid in een paar minuten door Google halen om te kijken of er niet al iets geks speelt oid.

Ook fijn aan het uitgebreide is dat wanneer je het niet volledig met de methode/weegfactoren eens bent kun je nog steeds zelf een schatting maken door die wat aan te passen.. :)
pi_162213680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 20:45 schreef sjanoosh het volgende:
heb je voor mij de url voor de pitch op collin , ik kan hem niet vinden onder projecten,
moet je de url direct aankiezen?
https://www.collincrowdfund.nl/historie/

Project 76 van de lijst is CowboysBelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 15-05-2016 13:55:14 ]
pi_162227695
Is de pitch van TB Europe zo ook terug te vinden? Mij lukt het niet.....

Edit: nu wel :@
Ook heel interessant om nog eens door te lezen......wetende dat het op de fles is.

[ Bericht 26% gewijzigd door obligataire op 15-05-2016 21:43:33 ]
Pecunia non olet
pi_162234775
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:01 schreef mccrowd het volgende:
Ben benieuwd voor hoeveel de f1 shop van een paar maanden geleden het schip in gaat nu dat hij met de str spullen van Max verstappen blijft zitten.
Ik denk dat we ons na vandaag niet zo'n zorgen meer hoeven te maken ;).
pi_162237741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Zie link:

http://www.verpakkingsman(...)oss-en-dg-press34027

Ik heb in de Thallo die nu overgedaan wordt aan Goss geinvesteerd via GvE.
Ben benieuwd wat dat voor mijn lening betekend.
Wodt die nu vervroegd terugbetaald? Ik ga de vraag maar eens stellen.
Als je meer informatie krijgt hoop ik dat je die deelt. Interessant inderdaad! :)
  maandag 16 mei 2016 @ 09:48:43 #135
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162238000
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 00:08 schreef mrbombastic het volgende:

[..]

Ik denk dat we ons na vandaag niet zo'n zorgen meer hoeven te maken ;).
Hij heeft nu wel allemaal verkeerd spul natuurlijk denk dat hij daar op doelt. Een ander project was ook iets met F1 dat krijgt nu misschien wel wat extra de wind mee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 16 mei 2016 @ 09:49:34 #136
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162238014
Dit jaar nog default vrij trouwens :P Elke maand is er toch weer één.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_162238049
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:48 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hij heeft nu wel allemaal verkeerd spul natuurlijk denk dat hij daar op doelt. Een ander project was ook iets met F1 dat krijgt nu misschien wel wat extra de wind mee.
of het worden collectors items :P
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 16 mei 2016 @ 09:56:26 #138
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162238104
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:51 schreef komrad het volgende:

[..]

of het worden collectors items :P
Kan ook nog ja.. Of misschien staat alleen z'n naam er op dan maakt het niet uit :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_162238332
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:51 schreef komrad het volgende:

[..]

of het worden collectors items :P
Misschien tegen de tijd dat de kleinzoon van Jos al rondjes gaat rijden _O-
Pecunia non olet
pi_162239669
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:25 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dank voor de informatie. Is de inlegrange qua investeringen tussen de 100 en 500¤ niet enorm risicovol? Stel dat het project van 500¤ mis loopt met uitbetalingen dan moet je behoorlijk wat projecten goed afronden. Of is de inleg bij jou vaak hetzelfde en zit er bijvoorbeeld vaak tussenin?

[..]

Investeren in crowfunding is imo dus risicovol (net als beleggen en wedden), omdat je nooit weet hoeveel geld je terug krijgt. Bij het inleggen moet je dus rekening houden met de risico’s en moet je in staat zijn om de goede van slechte projecten te onderscheiden (al heb je hier altijd invloed op). Je moet dus kennis hebben van wat je doet wil je er op de langere termijn geld mee verdienen. Zelf zie ik tussen wedden op sportwedstrijden en crowdfunding zeer veel gelijkenissen iig.
Is de gekozen inlegrange risicovol? Ja! En tot nu toe staat de portfolio op licht verlies. De verdeling was 5 x 100, 33 x 200, 9 x 300 en 3 x 500. Bij nader inzien was het beter geweest om alle projecten 200 te gunnen. Dan had ik voor dezelfde inleg nog wel vijf extra projecten moeten toevoegen, waarmee het risico beter zou zijn gespreid. In dat geval hadden we mogelijk het verlies tot nul euro teruggebracht (verondersteld dat de 5 extra projecten geen extra defaults met zich zouden meebrengen). Er kan overigens nog van alles gebeuren: 29 van de 50 projecten hebben meer dan 12 terugbetalingen gedaan en de oudste staat pas op 19 terugbetalingen.
Investeerder sinds 2007.
pi_162240079
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:38 schreef crowdinvesteerder het volgende:

[..]

Is de gekozen inlegrange risicovol? Ja! En tot nu toe staat de portfolio op licht verlies. De verdeling was 5 x 100, 33 x 200, 9 x 300 en 3 x 500. Bij nader inzien was het beter geweest om alle projecten 200 te gunnen.
Komt dat omdat je de hoogste bedragen in de meest risicovolle (en qua % hoogst renderende) projecten hebt belegd? Stel dat het precies andersom was, hoe kom je dan uit? Beter nog dan overal hetzelfde bedrag te nemen?
Pecunia non olet
pi_162242110
Nieuw Greencrowd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162242632
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:58 schreef obligataire het volgende:

[..]

Komt dat omdat je de hoogste bedragen in de meest risicovolle (en qua % hoogst renderende) projecten hebt belegd? Stel dat het precies andersom was, hoe kom je dan uit? Beter nog dan overal hetzelfde bedrag te nemen?
Het mederdeel van de portfolio zijn hoge risicoklasse projecten, simpelweg omdat laagste risicoklasse projecten schaars zijn. Alleen krijg je daar tegenwoordig bij GvE en KOM nauwelijks meer voor gecompenseerd. Steeds zo'n 8%. De reden om incidenteel naar 500 te gaan lag in het feit dat de projecten er gevoelsmatig positief uitsprongen. Twee van de drie betroffen een innovatieve oplossing die goed is voor het milieu. Eén ervan heeft het dus niet gered. De derde was gewoon een sterk handelsbedrijf met Goede ratings en de rentevergoeding is daar ook lager. De hoogte van de rentevergoeding speelde dus een ondergeschikte rol. Het zou voor het rendement uiteraard beter zijn de laatste soort projecten te kiezen.
Investeerder sinds 2007.
  maandag 16 mei 2016 @ 13:54:02 #144
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_162242713
Zo de administratie is weer bijgewerkt. Nog steeds geen defaults in mijn projecten!

* JortK klopt af
pi_162243261
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Braam-Assurantien

Naam: Braam-Assurantien

Het onderpand is de assurantieportefeuille ter waarde van 257k. Ik ben helemaal niet thuis in deze handel. Hoe sterk en waardevast is dit onderpand?

[ Bericht 26% gewijzigd door Horsemen op 16-05-2016 15:31:59 ]
pi_162243485
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:31 schreef Crowdcrowd het volgende:
Nieuw Greencrowd:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie heeft hem volgegooid? :) nu alweer te laat.

Die assurantie van KoM lijkt me wel wat, even over nadenken.

[ Bericht 3% gewijzigd door crowdiefunder op 16-05-2016 14:38:09 ]
pi_162243919
quote:
14s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:16 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op kapitaalopmaat:
Link: https://www.kapitaalopmaat.nl/Braam-Assurantien

Naam: Braam-Assurantien
quote:
Risico
In combinatie met de geleverde cijfers en de gehanteerde uitgangspunten stellen we vanuit Kapitaal Op Maat vast dat dit een laag risico is voor de investeerders. Dit komt overeen met een rentepercentage tussen de 6% en 6,5%. Ondernemer kiest voor 7% als compensatie voor de relatief lange looptijd van 72 maanden. De toetsing is bijgesloten bij het project en is voor investeerders inzichtelijk. Onderstaand een toelichting op bepaalde aspecten hieruit.
Naam van het samenvatting bestand: 160511 7,5% Risicomodel Braams assuranti\353n looptijd 60 maanden.xlsx

Ze zullen wel gedacht hebben, het geld klotst tegen de plinten omhoog.
pi_162245195
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:24 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Wie heeft hem volgegooid? :) nu alweer te laat.

Die assurantie van KoM lijkt me wel wat, even over nadenken.
Ik durfde de greencrowd niet aan.
Enig Bestuurder platform stiching Greencrowd: J. Zwang
Tevens enig bestuurder van stichting derdengelden greencrowd
Tevens enig bestuurder Greencrowd Energy BV.

Het stoorde mij dat in de pitch niet stond dat je slechts met de heer Zwang zaken doet, die hierbij allerlei rollen vervult. De lening had daarnaast voor mij teveel het risicoprofiel van eigen vermogen. Totale looptijd 15 jaar. Maar als de BV omvalt zitten de crowdfunders met zonnepanelen die ze wel voor eigen rekening en risico moeten gaan exploiteren. Ik wens ze succes met het doordenken van dat scenario. Ik geef ze alvast mee dat na 15 jaar de huuroptie verlengd kan worden.
Investeerder sinds 2007.
pi_162245216
Baklapper waar zie je die file?

quote:
Dit komt overeen met een rentepercentage tussen de 6% en 6,5%. Ondernemer kiest voor 7% als compensatie voor de relatief lange looptijd van 72 maanden.
Dit is toch gewoon een marketing tekst vanuit het platform of denkt de ondernemer het de lening bij voorbaat al niet vol te krijgen via de crowd en daarom meer te bieden?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162246335
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 15:33 schreef ITrade het volgende:
Baklapper waar zie je die file?
pi_162246643
Ok dankjewel, in Edge zag ik deze benaming niet :{

Goed gevonden, zoals altijd heeft een lening bij KoM wel iets |:(
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  maandag 16 mei 2016 @ 19:20:19 #152
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162251017
60 maanden 7,5% ontvang je per 100 euro in 5 jaar 120.23euro.
72 maanden 7% ontvang je per 100 euro in 6 jaar totaal 122,75 euro.

het extra jaar levert je dus 2,50 extra op.
Tot nooit .......
  maandag 16 mei 2016 @ 19:29:03 #153
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162251315
en hier wat extra info over Deddens,

http://www.faillissements(...)-assurantien-bv.aspx

incl. wat meer info in de verslage over de aangeboden portefuille.

Oktober 2014:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 21% gewijzigd door Speekselklier op 16-05-2016 19:39:01 ]
Tot nooit .......
pi_162251982
Zijn er mensen hier die zonet wel een cadeaubon gewonnen hebben bij Hillplant? :)
pi_162253015
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:29 schreef Speekselklier het volgende:
en hier wat extra info over Deddens,

http://www.faillissements(...)-assurantien-bv.aspx

incl. wat meer info in de verslage over de aangeboden portefuille.

Oktober 2014:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gevonden. Rustiger aan doen dus... Ik pas dankzij de wijsheid hier op het forum.
pi_162253824
quote:
5s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:47 schreef k_man het volgende:
Zijn er mensen hier die zonet wel een cadeaubon gewonnen hebben bij Hillplant? :)
Nee helaas.
pi_162255985
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:20 schreef Speekselklier het volgende:
60 maanden 7,5% ontvang je per 100 euro in 5 jaar 120.23euro.
72 maanden 7% ontvang je per 100 euro in 6 jaar totaal 122,75 euro.

het extra jaar levert je dus 2,50 extra op.
Het levert niks 'extra' op. Als je zo'n vergelijking, met verschillende looptijden, wil maken moet je er natuurlijk wel van uit gaan dat je je geld verder investeert. En anders op z'n minst iets van waarde toekennen aan het eerder terugkrijgen van je geld. Anders mag jij mijn hypotheek wel financieren: 20 jaar tegen 0.7%, dat levert je immers meer op dan 7% met een looptijd van een jaar ;)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 08:02:09 #158
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162262447
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 21:54 schreef MT10 het volgende:
En anders op z'n minst iets van waarde toekennen aan het eerder terugkrijgen van je geld.
Ja dat is dus blijkbaar die 2,50.
Tot nooit .......
pi_162263321
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 19:29 schreef Speekselklier het volgende:
en hier wat extra info over Deddens,

http://www.faillissements(...)-assurantien-bv.aspx

incl. wat meer info in de verslage over de aangeboden portefuille.

Oktober 2014:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar zit dus inderdaad een luchtje aan, de heer T.H.L. Deddens was dus statutair bestuurder en vergunninghouder van beide B.V.s (deddens-assurantien-bv van het faillisement en van Invertra B.V. ) die op het zelfde adres gevestigd waren als ik het goed gelezen heb.

Hier blijf ik van weg ook al zouden in het verleden de goede zaken van de ene naar de andere B.V. overgebracht kunnen zijn.

Ik hou hier niet van, zeker niet als dit soort zaken niet in de pitch gemeld worden en door goed speurwerk hier boven tafel komen.
Volgens verslag, als ik het goed lees, gaan de Rabo en Concordia samen voor 1000K het schip in bij dit faillisement. Zou dus best nog kunnen dat er een claim komt naar het gelieerde Invertra.
Dank voor het speurwerk Speeksel!! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-05-2016 09:54:20 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:48:01 #160
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_162264245
Is Cowboy's Belt nou de eerste default bij Collin? En is het wel zéker een default, of gaat Rabo helpen nu ze een partnership zijn aangegaan? Defaults zijn slechte reclame immers...? Iemand enig idee?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_162264378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:48 schreef darktower het volgende:
Is Cowboy's Belt nou de eerste default bij Collin? En is het wel zéker een default, of gaat Rabo helpen nu ze een partnership zijn aangegaan? Defaults zijn slechte reclame immers...? Iemand enig idee?
Zover mij bekend de tweede. Ook een keer een transportbedrijf. Overigens lijkt mij dit de grootste tot nu toe met het grootste nog uitstaand bedrag welke ook nog het snelst (paar maanden) failliet is.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:55:48 #162
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162264385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dank voor het speurwerk Speeksel!!
Graag gedaan,
Was het maar speurwerk.
Slechts 'deddens assurantien' in google ingetikt en hij stond op de eerste pagina als tweede item. (zo beginnen al mijn speurtochten via KoM)
Je zou bijna zeggen dat KoM dit ook had kunnen doen.
Tot nooit .......
pi_162264712
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:45 schreef djh77 het volgende:

[..]

Interessant. De rente en aflossing bij FNC niet betalen en gewoon een nieuwe lening aanvragen via the dutch deal:
https://www.thedutchdeal.nl/deal/nd=6/id=88
Reactie FNC:
quote:
Hartelijk dank voor uw email, en voor het ons vermelden van de nieuwe kredietaanvraag voor deze onderneming.

Ons collections team is echter al op de hoogte van deze aanvraag, en mijn collega's zijn momenteel de situatie aan het onderzoeken.

Daarnaast vervolgen wij ons collections proces zoals normaal: dit houdt in dat, indien mei ook niet geïncasseerd kan worden, wij een laatste waarschuwing zullen versturen waarna wij de kredietovereenkomst kunnen beëindigen.

Uiteraard zullen onze collections-collega's er ook alles aan doen om de belangen van de investeerders in de eerste lening te laten gelden voor deze van de latere investeerders.
Ik weet niet zo goed welke consequenties er zijn van het opzeggen van de kredietovereenkomst..
pi_162264750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

Reactie FNC:

[..]

Ik weet niet zo goed welke consequenties er zijn van het opzeggen van de kredietovereenkomst..
Direct in zijn geheel opeisbaar
pi_162264867
quote:
[...]

Ik weet niet zo goed welke consequenties er zijn van het opzeggen van de kredietovereenkomst..
Dan wordt de gehele schuld ineens opeisbaar. Dit is vaak een uiterste maatregel als men niet tot een betalingsregeling kan komen. Dit is nodig omdat als er beslag moet worden gelegd men dit voor de gehele schuld kan doen. Als er nog niet vervallen termijnen zijn zou men anders de hele incassoprocedure voor elke termijn die vervalt opnieuw moet doorlopen.
pi_162264882
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Antwoord van Voordegroei. Vermoedelijk begint er daar ook wat te dagen. Ben benieuwd!!

Beste heer NRDZ,

Dank voor uw interesse in Voordegroei en onze investeringsproposities. Wij begrijpen uw standpunt en zien ook de voordelen om de minimale inleg te verlagen.
Wij komen hier begin volgende week bij u op terug.

Met vriendelijke groet,
Vera van Kesteren

Het is inmiddels 500 euro geworden.
Nu duikt een ander probleem op: je moet meteen betalen :( Niet handig in dit geval.......

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 17-05-2016 11:31:47 ]
Pecunia non olet
pi_162265172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Het is inmiddels 500 euro geworden.
Nu duikt een ander probleem op: je moet meteen betalen :( Niet handig in dit geval.......
Mooi dat men verstandig is geworden. Nu dus nog stap twee pas betalen als 90% toegezegd is.
Tot die tijd wachten we toch gewoon tot er 450K ingelegd is voor we investeren. :)
Ik zie ook nog wel een ander probleem. De verzekeringsportefeuille zal verpand worden aan de lening. Gaat men dit goed inrichten?
Ik lees toevallig net in het faillissementsverslag van Deddens assurantiën dat zelfs de Rabo en Concordia die een verpanding hadden op een portefeuille van deze firma achter het net visten omdat de AFM vond dat de contracten terug moesten naar de verzekerings mij zelf of iets dergelijks.
Als Rabo en Concordia het niet goed kunnen regelen zou Voordegroei het dan wel kunnen bij zo'n portefeuille ?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:50:47 #168
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162265267
@NRDZ Volgens mij haal je nu een VoorDeGroei en KoM project door elkaar.
Maar inderdaad, iets wat de rabo niet lukt zal KoM al helemaal niet lukken.
Tot nooit .......
pi_162265389
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:55 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zover mij bekend de tweede. Ook een keer een transportbedrijf. Overigens lijkt mij dit de grootste tot nu toe met het grootste nog uitstaand bedrag welke ook nog het snelst (paar maanden) failliet is.
Collin heeft het eerste Default bij de transportmij keurig afgehandeld.
Bij de riemenboer zal het een stuk lastiger worden en zal meer uitleg nodig zijn, niet alleen aan de beleggers in de riemenboer, maar naar iedere investeerder bij Collin.

Het lijkt er verdacht veel op dat Collin door ABNAMRO pootje gehaakt is. Na 5 van de 48 termijnen onderuit gaan doordat volgens de curator de Bank het krediet op heeft gezegd lijkt te duiden op slechte afspraken. Heeft de Crowd de ABNAMRO (die alle zekerheden heeft bij de riemenboer) gesponsord?

Hoe zijn de afspraken met Rabo over hybride financiering? Zijn er afspraken gemaakt dat dit pootje lichten bij hybride leningen met Rabo niet kan gebeuren? Als ik Collin was zou ik hierover maar openheid van zaken geven!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-05-2016 12:12:49 ]
pi_162265458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:50 schreef Speekselklier het volgende:
@NRDZ Volgens mij haal je nu een VoorDeGroei en KoM project door elkaar.
Maar inderdaad, iets wat de rabo niet lukt zal KoM al helemaal niet lukken.
Nee hoor ik vergis me niet, Voordegroei heeft ook een verzekerings project (500K) (met verpanding) wat er wel interessant uitziet.
Het KOM verzekerings project staat na wat jij boven water hebt gehaald bij mij op de zwarte lijst!

[ Bericht 4% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-05-2016 12:40:54 ]
pi_162265666
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Collin heeft het eerste Default bij de transportmij keurig afgehandeld.
Bij de riemenboer zal het een stuk lastiger worden en zal meer uitleg nodig zijn, niet alleen aan de beleggers in de riemenboer, maar naar iedere investeerder bij Collin.

Het lijkt er verdacht veel op dat Collin door ABNAMRO pootje gehaakt is. Na 5 van de 48 onderuit gaan doordat volgens de curator de Bank het krediet op heeft gezegd lijkt te duiden op slechte afspraken. Heeft de Crowd de ABNAMRO (die alle zekerheden heeft bij de riemenboer) gesponsord?

Hoe zijn de afspraken met Rabo over hybride financiering? Zijn er afspraken gemaakt dat dit pootje lichten bij hybride leningen met Rabo niet kan gebeuren? Als ik Collin was zou ik hierover maar openheid van zaken geven!!!
Misschien voldoen ze al langer niet aan de bankconvenanten en heeft Collin dit niet gezien en/of geweten en de ondernemers niets verteld. Beetje kort door de bocht om er maar van uit te gaan dat dit "pootje lichten" is door de bank
pi_162265846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:14 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Misschien voldoen ze al langer niet aan de bankconvenanten en heeft Collin dit niet gezien en/of geweten en de ondernemers niets verteld. Beetje kort door de bocht om er maar van uit te gaan dat dit "pootje lichten" is door de bank
Het lijkt me dat als je 400K (bijna een half miljoen!) uitleent dat je dan ook even praat en afspraken maakt met de huisbankier. Als je dat niet hebt gedaan.....................................


Links om of rechts om is hier snel veel uitleg nodig naar iedere Collin investeerder.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 17-05-2016 12:43:20 ]
pi_162266629
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:45 schreef NaRegenDeZon het volgende:

Als Rabo en Concordia het niet goed kunnen regelen zou Voordegroei het dan wel kunnen bij zo'n portefeuille ?

Hoewel het veel gebeurt is het juridisch nog geen uitgemaakte zaak of verpanding van een assurantieportefeuille überhaupt mogelijk is, de HR moet daar nog eens een uitspraak over doen zie http://www.deboeregberts.(...)baar-voor-verpanding

Andere redenen waarom ik niet zal investeren in de verzekeringsrealist zijn:

- de lening wordt gebruikt om portefeuilles op te kopen. De koopprijs voor portefeuilles is 2 soms 2,5 maal de jaarprovisie. Dus in drie jaar heb je de koopsom terugverdiend, mits die portefeuille in stand blijft. Waarom vraag je dan een lening voor 60 maanden aan ?
- assurantietussenpersonen worstelen met hun verdienmodel. Vroeger kregen ze voor alle verzekeringen provisie van de verzekeraars, nu is dat voor een flink aantal verzekeringen (bijv. AOV, uitvaartverzekeringen) verboden. De branche moet de omslag maken van provisie naar een door de klant te betalen fee en niet iedere tussenpersoon is voldoende ondernemer om daarin te slagen
- het komt regelmatig voor dat bij de verkoop van een portefeuille de klanten weglopen of overlopen naar een ex-personeelslid van de verkopende partij die voor zich zelf begint of bij een concullega gaat werken. Het is nm. echt people-business.
- regelmatig vallen de inkomsten uit een aangekochte portefeuille tegen omdat de omzetgegevens uit het assurantiepakket van de verkoper komen. En die bestanden zijn vaak vervuild of verouderd, zo worden geroyeerde verzekeringen niet altijd doorgehaald en lijkt het alsof er nog gewoon provisie ontvangen wordt. De enige zuivere methode is om alle provisiegegevens bij de verzekeraars op te vragen maar de gemiddelde tussenpersoon doet met 100 verzekeraars zaken dus dat is heel tijdrovend en wordt daarom meestal overgeslagen
- de Verzekeringsrealist geeft aan dat het een volmachtbedrijf is en volmachten heeft van 22 verzekeraars.Volmachtbedrijven zijn over het algemeen de betere bedrijven, met veel toezicht vanuit verzekeraars en de AFM en veel diploma-eisen. Volgens de afm-registers is de Verzekeringsrealist echter geen volmachtbedrijf. Zie https://www.afm.nl/nl/pro(...)A-005056BE6692&all=1 Volmachtbedrijven genieten veel aanzien in de branche en kennelijk wil de Verzekeringsrealist daarop meeliften....

Ik zeg niet dat alle portefeuille-overnames mislukken, het gaat vaak goed maar voorzichtigheid is geboden, zeker bij een verplichting van 500.000 ¤.....
-
pi_162267147
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:00 schreef paardendokter het volgende:

- de Verzekeringsrealist geeft aan dat het een volmachtbedrijf is en volmachten heeft van 22 verzekeraars.Volmachtbedrijven zijn over het algemeen de betere bedrijven, met veel toezicht vanuit verzekeraars en de AFM en veel diploma-eisen. Volgens de afm-registers is de Verzekeringsrealist echter geen volmachtbedrijf. Zie https://www.afm.nl/nl/pro(...)A-005056BE6692&all=1 Volmachtbedrijven genieten veel aanzien in de branche en kennelijk wil de Verzekeringsrealist daarop meeliften....

Ik zeg niet dat alle portefeuille-overnames mislukken, het gaat vaak goed maar voorzichtigheid is geboden, zeker bij een verplichting van 500.000 ¤.....
-
Dank voor je duidelijke uiteenzetting.!

Ik heb nog even naar de pitch gekeken t.a.v. volmachtbedrijven

Ik vind dit onder de bedrijfsinfo:
De Verzekeringsrealist vertegenwoordigt met een volmacht partner ruim 100 verzekeraars, waarvan 22 in volmacht.In deze samenwerking is inmiddels meer dan 20 jaar ervaring opgebouwd.
Dus een partner (bedrijf) heeft de volmachten.

In de pitch zelf is het zo omschreven dat de Verzekeringsrealist zelf de volmacht heeft.van 22 verzekeraars.

Dus daar klopt iets niet. Ik ben niet bekend met de materie of dit een groot verschil is. Volgens jou visie wel Paardendokter?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:29:46 #175
332574 µ
alt-m
pi_162267209
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14800

Nieuwe GVE, nog 0 geinvesteerd.\

Zie hieronder :s)
జ్ఞ‌ా
pi_162267215
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14800

Naam: eL
Leendoel: Overige voorzieningen
Bedrag: 110.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 5
Graydon rating: 1,13
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:36:54 #177
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162267403
Die BV's.
pi_162267443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:36 schreef xzaz het volgende:
Die BV's.
Dat is op zich geen probleem elke B.V. + de eigenaar in persoon tekent mee.
pi_162267463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dus daar klopt iets niet. Ik ben niet bekend met de materie of dit een groot verschil is. Volgens jou visie wel Paardendokter?
Het is echt een mega-verschil. Volmachtbedrijven beheren NAMENS de verzekeraars met name schadeverzekeringen, ze incasseren premies, betalen schades uit en keren -voor zover nog van toepassing- provisies uit aan de tussenpersonen. Ze doen dus eigenlijk al het werk van de verzekeraars, behalve risicodragen. Vanwege die geldstromen staan volmachten onder zwaar toezicht van verzekeraars (die doen vaak audits) en de afm (self-assessments en zwaardere vergunningsplichten). Bovendien moeten volmachten ieder jaar een goedkeurende verklaring van een accountant kunnen overleggen...Gewone tussenpersonen hoeven dat niet.

Ook op de site van de Verzekeringsrealist (bij Nieuws) staat dat ze een volmachtbedrijf zijn, quod non...

Het is een beetje boel met andermans veren pronken
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:39:52 #180
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_162267482
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dat is op zich geen probleem elke B.V. + de eigenaar in persoon tekent mee.
Ja, ik begrijp eigen inbreng + de cf om terug te kopen. Al staat het niet met die woorden.

Ik gooi er wat in.
pi_162269481
5% voor 6 jaar.. Ik laat hem voorbij gaan
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162269495
quote:
Rente is na aftrek kosten slechts 4.4, maar toch klein bedrag meegepakt. Ik heb tot nu toe volgens mij nog geen defaults hier voorbij zien komen voor particuliere projecten van GvE en over het algemeen doen ze er alles aan om niet persoonlijk failliet te gaan met alle gevolgen van dien.
pi_162270058
Project op www.all4funding.nl:
Link: https://www.all4funding.n(...)-gaat-onwies-knallen

Naam: Dante Bikes
Leendoel: Voorraadfinanciering & Werkkapitaal
Bedrag: 80.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: S2+, Goede financiële verwachtingen met onderpand
Graydon rating: AA
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:14:50 #185
332574 µ
alt-m
pi_162270095
Is er animo voor een mailer op https://www.all4funding.nl/ ?
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:15:16 #186
332574 µ
alt-m
pi_162270106
Poll: all4funding.nl mailer?
Ja
Nee
Geen mening
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
జ్ఞ‌ా
pi_162270202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:48 schreef ITrade het volgende:
5% voor 6 jaar.. Ik laat hem voorbij gaan
Er kan veel misgaan in zes jaar, scheiding, overlijden....
Ik liet hem ook gaan, bovendien past 72 maanden niet in mijn spreadsheet ...
pi_162270436
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:21 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Er kan veel misgaan in zes jaar, scheiding, overlijden....
Ik liet hem ook gaan, bovendien past 72 maanden niet in mijn spreadsheet ...
Zekerheid heb je nooit, maar dit stel zie ik niet snel scheiden :X

Als ik budget had gehad, dan had ik deze waarschijnlijk wel meegepakt. (budget als in genoeg terugbetalingen gehad om er 100 euro in te steken)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_162271935
Er was nog een nieuwe op GvE, het lijkt wel vrijdag:

Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14019
Naam: Qfactors ICT expertise
Leendoel: Financiering werkkapitaal
Bedrag: 50.000 euro
Rente: 6,5%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 2
Graydon rating: 0,65
pi_162272136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:12 schreef goeroe1978 het volgende:
Project op www.all4funding.nl:
Link: https://www.all4funding.n(...)-gaat-onwies-knallen

Naam: Dante Bikes
Leendoel: Voorraadfinanciering & Werkkapitaal
Bedrag: 80.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: S2+, Goede financiële verwachtingen met onderpand
Graydon rating: AA
Denk dat ik hem mee pak speciaal voor de incentive.

Wordt wel mijn eerste project op dat platform.
pi_162272383
vraagje over All4Funding. Bij de tarieven staat:

Administratiekosten: 0,9% (inclusief BTW) van het geïnvesteerde bedrag.
Deze wordt ingehouden op de eerste betaling van rente en aflossing

Betekend dat, dat wanneer het project het eerste half jaar aflossingsvrij is, en je dus alleen rente ontvangt, je pas na een half jaar de fee hoeft te betalen?
pi_162273381
Peter Verhaar is op de hoogte (Tweet):
"zo, die ondernemers van Collin's Cowboy Belt, die gaan helemaal uitgekleed worden; dat gaat geen prettig leven worden"

"hebben vandaag deurwaarder langs gekregen, alle prive rekeningen en onroerend goed bezwaard; kunnen geen cent meer uitgeven"
pi_162273703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:38 schreef marathon2000 het volgende:
Peter Verhaar is op de hoogte (Tweet):
"zo, die ondernemers van Collin's Cowboy Belt, die gaan helemaal uitgekleed worden; dat gaat geen prettig leven worden"

"hebben vandaag deurwaarder langs gekregen, alle prive rekeningen en onroerend goed bezwaard; kunnen geen cent meer uitgeven"
Tsja, dat is de keerzijde van het ondernemerschap. En een les voor iedereen die met een goedlopend bedrijf een compleet andere richting op wil. ...
Pecunia non olet
pi_162274864
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:38 schreef marathon2000 het volgende:
Peter Verhaar is op de hoogte (Tweet):
"zo, die ondernemers van Collin's Cowboy Belt, die gaan helemaal uitgekleed worden; dat gaat geen prettig leven worden"

"hebben vandaag deurwaarder langs gekregen, alle prive rekeningen en onroerend goed bezwaard; kunnen geen cent meer uitgeven"
Zou dat in opdracht van Collin zijn??
pi_162275496
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:42 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Zou dat in opdracht van Collin zijn??
Ik heb vandaag deze mail ontvangen:

Beste investeerder,

Vorige week hebben we u geïnformeerd over de surseance van betaling van Cowboy’s Belt. Ook wij waren verrast door deze financiële situatie bij de ondernemers.
Inmiddels is gebleken dat zelfs al het faillissement van Cowboy’s Belt B.V. is uitgesproken.

De ondernemers hebben, ondanks diverse verzoeken hiertoe van onze kant, niet inhoudelijk gereageerd op aanmaningen en/of uitleg omtrent de aanvraag tot surseance van betaling/faillissement.
Wij hebben daarom vorige week direct actie ondernomen en onze advocaat ingeschakeld om ons hierin, namens u, bij te staan.

Via deze advocaat is op vrijdag 13 mei 2016 verlof gevraagd bij de Rechtbank tot het leggen van beslag op onroerende zaken en bankrekeningen om verhaal voor de persoonlijke borgtochten veilig te stellen. Dit verlof is verleend. Vandaag is op basis van dit verlof door de deurwaarder namens alle betrokken investeerders conservatoir beslag gelegd ten laste van de borgen (ondernemers in privé) op bepaalde onroerende zaken en bankrekeningen. Deze beslagen worden deze week overbetekend, dat wil zeggen dat de deurwaarder langs gaat bij de borgen ter kennisgeving van het per vandaag bij ieder van hen gelegde beslag. Namens de betrokken investeerders zullen wij nu spoedig, binnen 14 dagen, een bodemprocedure starten, om de vordering op de borgen in rechte vastgesteld te krijgen en – indien nodig – de executie van het onroerend goed alsmede de eventuele bankrekeningsaldi te starten.

Het vastgoed waarop beslag is gelegd kan dus vanaf vandaag niet meer geleverd worden “vrij van beslag”. De bankrekeningensaldi (voor zover positief) zijn ook per vandaag beslagen. Mocht er een creditsaldo bestaan, en mochten de borgen uit dien hoofde geld willen opnemen, dan zal dat niet gaan en zullen ze kennisnemen van het beslag.

Op dit moment zijn wij daarnaast in afwachting van de reactie van de borgen en ondernemers en/of hun advocaat. U ontvangt een vervolgbericht met verdere details zodra wij deze reactie hebben ontvangen. Wij zullen u dan ook nader informeren over het vervolg van de gang van zaken.


Met vriendelijke groet,


Bas Denissen
pi_162276050
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:52 schreef Murene het volgende:
vraagje over All4Funding. Bij de tarieven staat:

Administratiekosten: 0,9% (inclusief BTW) van het geïnvesteerde bedrag.
Deze wordt ingehouden op de eerste betaling van rente en aflossing

Betekend dat, dat wanneer het project het eerste half jaar aflossingsvrij is, en je dus alleen rente ontvangt, je pas na een half jaar de fee hoeft te betalen?
Niet het eerste half jaar maar het eerste jaar enkel rente.
De fee gaat er eerste maand al af.
pi_162276731
Zo zeg, Collin gaat zeer voortvarend te werk bij een faillissement.
Wellicht kunnen ze bij GvE deze aanpak ook overwegen i.p.v. hun huidige procedure, want die heeft voor mijn defaults tot nu toe nul komma niets opgeleverd.
pi_162276951
Ik begin me nu pas van dit nadeel bij crowdfunding bewust te worden. Je staat dicht bij succes, maar ook dicht bij falen. En voor de mensen in kwestie is het een persoonlijk drama, hoe luchtig we hier ook roepen 'ja dat is ondernemerschap'. Ik weet ook wel dat het nodig is om streng op te treden, maar leuk om het van zo dichtbij mee te maken is het niet. Net zoals ik ook graag een stukje vlees eet maar niet perse in het slachthuis moet staan. Hoewel ik niet in de riemenzaak zit, heb ik tot nu toe ook 1 project waarbij iemand vanuit de hoofdelijke aansprakelijkheid een aanzienlijk bedrag moet terugbetalen. Dat voelt toch moeilijk.
pi_162277240
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:36 schreef lelijkebrandlatter het volgende:
Ik begin me nu pas van dit nadeel bij crowdfunding bewust te worden. Je staat dicht bij succes, maar ook dicht bij falen. En voor de mensen in kwestie is het een persoonlijk drama, hoe luchtig we hier ook roepen 'ja dat is ondernemerschap'. Ik weet ook wel dat het nodig is om streng op te treden, maar leuk om het van zo dichtbij mee te maken is het niet. Net zoals ik ook graag een stukje vlees eet maar niet perse in het slachthuis moet staan. Hoewel ik niet in de riemenzaak zit, heb ik tot nu toe ook 1 project waarbij iemand vanuit de hoofdelijke aansprakelijkheid een aanzienlijk bedrag moet terugbetalen. Dat voelt toch moeilijk.
Ik ben het helemaal met je eens, maar crowdfunding wordt gezien als alternatief voor geld lenen bij een bank. Die bank zal precies hetzelfde hebben gedaan bij een faillissement, het maakt voor de ondernemer niet uit of de bank het doet of een crowdfund partij. Het is meer dat je het nu ook meekrijgt.

Maar als men niet (goed) optreedt, dan begin ik ook wel een paar dierenzaken via crowdfunding om maar een voorbeeld te noemen.
pi_162278187
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:52 schreef Murene het volgende:
vraagje over All4Funding. Bij de tarieven staat:

Administratiekosten: 0,9% (inclusief BTW) van het geïnvesteerde bedrag.
Deze wordt ingehouden op de eerste betaling van rente en aflossing

Betekend dat, dat wanneer het project het eerste half jaar aflossingsvrij is, en je dus alleen rente ontvangt, je pas na een half jaar de fee hoeft te betalen?
Zou je een mail willen sturen naar info@all4funding.nl met daarin deze vraag, bij voorbaat dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door goeroe1978 op 17-05-2016 20:48:02 ]
pi_162278346
Nieuw project op www.all4funding.nl:
Link: https://www.all4funding.n(...)kt-groeifinanciering

Naam: Lot66 Leisure centre in Breda
Opgericht: in 2009
Leendoel: Werkkapitaal / Groeifinanciering
Bedrag: 150.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 4 jaar
Classificatie: 3+, Gemiddeld risico
Graydon rating: BBB
pi_162279004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:12 schreef goeroe1978 het volgende:
Nieuw project op www.all4funding.nl:
Link: https://www.all4funding.n(...)kt-groeifinanciering

Naam: Lot66 Leisure centre in Breda
Opgericht: in 2009
Leendoel: Werkkapitaal / Groeifinanciering
Bedrag: 150.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 4 jaar
Classificatie: 3+, Gemiddeld risico
Graydon rating: BBB
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:12 schreef goeroe1978 het volgende:
Nieuw project op www.all4funding.nl:
Link: https://www.all4funding.n(...)kt-groeifinanciering

Naam: Lot66 Leisure centre in Breda
Opgericht: in 2009
Leendoel: Werkkapitaal / Groeifinanciering
Bedrag: 150.000 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 4 jaar
Classificatie: 3+, Gemiddeld risico
Graydon rating: BBB
Geen zekerheden dus geen investering
pi_162279304
Lekker enzo bij ivm staat weer open, voor degene die nog wilde deelnemen....
pi_162279308
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:00 schreef Beukhaag het volgende:

[..]

Ik heb vandaag deze mail ontvangen:

Beste investeerder,

Vorige week hebben we u geïnformeerd over de surseance van betaling van Cowboy’s Belt. Ook wij waren verrast

Bedankt voor het delen.
pi_162279957
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:39 schreef snoopy40 het volgende:
Lekker enzo bij ivm staat weer open, voor degene die nog wilde deelnemen....
Behoorlijk wat afhakers, staat nog 5k open.
pi_162280159
Wat betreft Braam Assurantiën, de gestelde vragen zijn inmiddels beantwoord. Ik twijfel om wel of niet de investering terug te trekken. Het gepresenteerde eigen vermogen blijkt dus eigenlijk alleen maar het verschil te zijn tussen de werkelijke(??) waarde en de overnameprijs. Daarnaast bleek dat de vorige eigenaar van de porteuille (die van het faillissement) als tegenprestatie nog een aantal jaren in loondienst blijft. Ik denk dat dit niet los te zien is van de overnameprijs van de portefeuille. Vooral gegoochel om op papier waarde te creëren die er misschien nauwelijks is. Als het mis zou gaan met dit bedrijf zie ik niet in dat er voor verhaal vatbare bezittingen zouden zijn. Een project dat de kwalificatie A, met bijbehorende rente zou verdienen, is het m.i. niet.
Pecunia non olet
pi_162280487
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:05 schreef obligataire het volgende:
Wat betreft Braam Assurantiën, de gestelde vragen zijn inmiddels beantwoord. Ik twijfel om wel of niet de investering terug te trekken. Het gepresenteerde eigen vermogen blijkt dus eigenlijk alleen maar het verschil te zijn tussen de werkelijke(??) waarde en de overnameprijs. Daarnaast bleek dat de vorige eigenaar van de porteuille (die van het faillissement) als tegenprestatie nog een aantal jaren in loondienst blijft. Ik denk dat dit niet los te zien is van de overnameprijs van de portefeuille. Vooral gegoochel om op papier waarde te creëren die er misschien nauwelijks is. Als het mis zou gaan met dit bedrijf zie ik niet in dat er voor verhaal vatbare bezittingen zouden zijn. Een project dat de kwalificatie A, met bijbehorende rente zou verdienen, is het m.i. niet.
Ik denk dat het een project is met minimale zekerheden, vrij lange looptijd en te lage rente tov het risico. Ik pas voor dit project.
pi_162280520
Heb het project laten doorlezen door een eigenaar van een assurantiekantoor. Hij adviseerde mij om niet te investeren.
Er is geen bank die een portefeuille wil financieren. Daar is een reden voor, omdat een portefeuille op zich zelf helemaal niets waard is. Het is weer een zekerheid wat geen zekerheid is.
pi_162280714
Helemaal niets, dat is denk ik ook wat stellig. Vergelijk het met de overname van bijvoorbeeld een sigarenzaakje (zoals vorige week op GVE). Er zijn klanten, naamsbekendheid, een bestaande organisatie, dus de ondernemer kan vanaf dag 1 cashflow genereren en een ondernemersinkomen. In die zin heeft het m.i. wel degelijk waarde. Echter niet als zekerheid als het mis gaat, daar heb ik nu ook hele grote twijfel over. Zie ook wat eerder vandaag over dit onderwerp werd geschreven. Ik ga me definitief terugtrekken. Vol komen doet hij toch wel :) Dank voor jullie meedenken!
Pecunia non olet
  woensdag 18 mei 2016 @ 10:18:07 #210
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162289041
Toch nog even Lekker Enzo mee kunnen doen.
Minimale inleg, want het blijft horeca natuurlijk.
Tot nooit .......
  woensdag 18 mei 2016 @ 10:35:39 #211
454405 escortmk2
petrolhead
pi_162289393
Er is nog steeds wat ruimte bij Lekker Enzo.


Ik zag dat je bij Investormatch je account kunt koppelen aan je LinkedIn-profiel. Waarom zou je dat in vredes naam doen?
pi_162289617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:35 schreef escortmk2 het volgende:
Er is nog steeds wat ruimte bij Lekker Enzo.


Ik zag dat je bij Investormatch je account kunt koppelen aan je LinkedIn-profiel. Waarom zou je dat in vredes naam doen?
Bijvoorbeeld als je een hekel hebt aan je privacy?
pi_162289907
Voor de liefhebber van USA stories.Zie punt 1 van de sprout update.
Lendingclub is natuurlijk niet te vergelijken met de aanbieders in NL, maar toch aardig om te lezen als achtergrond. Met name het WSJ artikel.

http://www.sprout.nl/arti(...)ampaign=nbr_20160518

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-05-2016 11:56:11 ]
pi_162289917
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/link/lening/FmvuOFlkM3wm-24618

Leningaanvrager: Fameus Frites
Doel van de lening: Starten onderneming
Rente: 8,00 %
Looptijd: 60 maanden
pi_162289973
Prima verhaal van de Alkmaarse friet mannen, ik geloof er wel in.
Ook weer eerlijk van Collin om het faillisementsverleden van 1 van de vennoten te benoemen.

Toch houd ik de hand op de knip; zekerheden vind ik net te matig icm rente%.

[ Bericht 3% gewijzigd door marathon2000 op 18-05-2016 11:21:02 ]
pi_162290230
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:11 schreef marathon2000 het volgende:
Prima verhaal van de Alkmaarse friet mannen, ik geloof er wel in.
Ook weer eerlijk van Collin om het faillisementsverleden van 1 van de vennoten te benoemen.

Toch houd ik de hand op de knip; zekerheden vind ik net te matig icm rente%.
Ik twijfel nog een beetje. Aan de ene kant een laag lening bedrag en twee gezinnen die verantwoordelijk zijn te houden voor de terugbetaling. Aan de andere kant hebben deze beide gezinnen geen cent te makken zo te zien. De 8% is een beetje de gemiddelde horeca rente.
pi_162290304
De wil is goed, maar 2x 10K achtergestelde lening komt van derden en er is geen overwaarde op de prive woningen.
Van kale kippen valt weinig te plukken (mocht het nodig zijn).
pi_162290438
quote:
Ik zag dat je bij Investormatch je account kunt koppelen aan je LinkedIn-profiel. Waarom zou je dat in vredes naam doen?
Door je account te koppelen kun je met een druk op de knop inloggen als je ingelogd bent bij LinkedIn. Je hoeft dan je Investormatch wachtwoord niet meer te onthouden, zolang je die van LinkedIn maar weet. Er worden geen berichten van Investormatch op je LinkedIn pagina geplaatst.
pi_162290557
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:00 schreef Beukhaag het volgende:

[..]

Ik heb vandaag deze mail ontvangen:

Beste investeerder,

Vorige week hebben we u geïnformeerd over de surseance van betaling van Cowboy’s Belt. Ook wij waren verrast door deze financiële situatie bij de ondernemers.
......................
Wij hebben daarom vorige week direct actie ondernomen en onze advocaat ingeschakeld om ons hierin, namens u, bij te staan.
.........................
Vandaag is op basis van dit verlof door de deurwaarder namens alle betrokken investeerders conservatoir beslag gelegd ten laste van de borgen (ondernemers in privé) op bepaalde onroerende zaken en bankrekeningen.
Bedankt voor het delen!
Zo te zien heeft Collin direct de juiste stappen gezet!
Immers bij de curator kan je je claim indienen maar daar zal niets te halen zijn. Alles wat mogelijk overblijft na claim Belasting en UWV zal wel door verpanding naar de Huisbankier gaan.
Ik hoop voor de investeerders dat de stappen van Collin wat opleveren en dat er echt wat te halen is bij de twee Holding B.V.'s en de twee eigenaren in Prive en de borgstellingen niet alleen van morele aard blijken te zijn.

De stappen van advocaat en deurwaarder naar de borgstellers is natuurlijk brandje blussen! Dat is nodig en goed!
De vraag blijft natuurlijk hoe is deze uitslaande brand ontstaan 5/6 maanden na het overmaken van 400K vers geld van de crowd?

Heeft de crowdfund coach zich bij de intake in de lure laten leggen of was die niet capabel?
Heeft de Collin groen licht commissie zijn werk niet goed gedaan?
Waarom zegt de huisbanier zijn krediet afspraken, zo kort na het verstrekken van 400K nieuw geld door de crowd, op? Zijn er geen afspraken gemaakt met de Huisbankier ABNAMRO?
Zijn de ondernemers te vrij gelaten om met de 400K iets te doen wat de ABN niet zint?
Hebben de ondernemers zelf de boel verkwanseld?
Waren er andere oorzaken van buitenaf die niet voorzien waren?

Kortom veel vragen! Met name de afspraken met ABNAMRO intrigeren mij. Zeker met het voornemen van Collin om meer hybride leningen samen met Rabo uit te geven.

Zijn er afspraken met Rabo in deze? Waar bestaan die uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-05-2016 11:53:42 ]
pi_162290666
quote:
14s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:27 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik twijfel nog een beetje. Aan de ene kant een laag lening bedrag en twee gezinnen die verantwoordelijk zijn te houden voor de terugbetaling. Aan de andere kant hebben deze beide gezinnen geen cent te makken zo te zien. De 8% is een beetje de gemiddelde horeca rente.
Geen zekerheden. Niet te hoog leenbedrag.Geen bank in het spel!!! Tegenover Primarket lijkt een goede lokatie. Vlaamse friet tenten in Adam zijn altijd erg druk. De ondernemers zijn denk ik uit het juiste hout gesneden en een van hen weet wat het is om in de sanering te zitten. Die zal dat niet nog een keer mee willen maken. Ik had hem graag mee genomen maar was te laat.
Ik was met andere zaken bezig. :)

[ Bericht 66% gewijzigd door NaRegenDeZon op 18-05-2016 12:15:29 ]
pi_162291108
Nieuws van KoM:

De crowd bepaalt
Helaas moeten wij constateren dat er voor de projecten Kids City en Coqtail onvoldoende draagvlak is bij de crowd is. In overleg met de ondernemers is besloten hun campagnes te beindigen. Namens de ondernemers dank voor uw steun aan die investeerders die wel in de plannen vertrouwen hadden. Wellicht komt er een vervolg? Overigens is onze 'success rate' ruim 90%. Dat wil zeggen dat 9 van de 10 projecten het doelbedrag 100% behalen.
pi_162291627
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14353
Naam: Restaurant Asiadam
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 55.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating: 0,48

Classificatie 1, dus blind investeren mensen! :) Oh wacht, het is toch Horeca. Dan maar even lezen en te laat zijn.

Ok, voor klein bedrag doe ik mee.

Edit: en vol: 7 minuten :)
pi_162291683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:36 schreef crowdiefunder het volgende:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14353
Naam: Restaurant Asiadam
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 55.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating: 0,48

Classificatie 1, dus blind investeren mensen! :) Oh wacht, het is toch Horeca. Dan maar even lezen en te laat zijn.
Ben ik nou nog niet wakker? Ze praten over gemiddeld zo'n 300 toeristen per dag, en ze hadden een omzet van 613K in 2015. Dan geven die toeristen dus niet meer uit dan 1 a 2 biertjes. Of zijn ze echt toerist, en komen ze alleen kijken?
pi_162291760
Weer problemen met de activatie mail, hebben jullie hier ook wel eens last van?

quote:
Investering activeren

De investering die u probeert te activeren is niet bekend bij ons en kan daarom niet geactiveerd worden.
En dan krijg ik even later een tweede activerings email en dan is die vol..
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162291801
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:42 schreef ITrade het volgende:
Weer problemen met de activatie mail, hebben jullie hier ook wel eens last van?

[..]

En dan krijg ik even later een tweede activerings email en dan is die vol..
Eigenlijk nooit last van gehad, zojuist ook niet.
pi_162291892
Volgende project wat me interresant lijkt maar eerst investeren en dan lezen...
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162291947
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:47 schreef ITrade het volgende:
Volgende project wat me interresant lijkt maar eerst investeren en dan lezen...
Je kunt altijd nog niet op de bevestigknop in de e-mail drukken bij GvE :)
pi_162292551
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:10 schreef djh77 het volgende:
Nieuws van KoM:

De crowd bepaalt
Helaas moeten wij constateren dat er voor de projecten Kids City en Coqtail onvoldoende draagvlak is bij de crowd is. In overleg met de ondernemers is besloten hun campagnes te beindigen. Namens de ondernemers dank voor uw steun aan die investeerders die wel in de plannen vertrouwen hadden. Wellicht komt er een vervolg? Overigens is onze 'success rate' ruim 90%. Dat wil zeggen dat 9 van de 10 projecten het doelbedrag 100% behalen.
Wel jammer voor KoM want tot nu toe adverteerden ze een paar keer er mee dat al hun projecten geslaagd waren. Maar wel beter voor de crowd dat we met zijn allen kritisch zijn op de kwaliteit van de projecten. Dat houdt hopelijk ook KoM scherp om goed aan de poort te selecteren.
pi_162292864
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:16 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Wel jammer voor KoM want tot nu toe adverteerden ze een paar keer er mee dat al hun projecten geslaagd waren. Maar wel beter voor de crowd dat we met zijn allen kritisch zijn op de kwaliteit van de projecten. Dat houdt hopelijk ook KoM scherp om goed aan de poort te selecteren.
dit zijn echt niet de eerste twee projecten die niet voor 100% gefund zijn. Ze geven zelf aan dat 90% van de projecten succesvol zijn. Dit betekent dat er minimaal al 16 projecten de eindstreep niet hebben gehaald.
pi_162293157
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:36 schreef crowdiefunder het volgende:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=14353
Naam: Restaurant Asiadam
Leendoel: Onroerend goed
Bedrag: 55.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 48 maanden
Classificatie: 1
Graydon rating: 0,48

Classificatie 1, dus blind investeren mensen! :) Oh wacht, het is toch Horeca. Dan maar even lezen en te laat zijn.

Ok, voor klein bedrag doe ik mee.

Edit: en vol: 7 minuten :)
Leuk projectje. Net op tijd. Ik vroeg me wel even af waarom zij als huurder (toch?) op moet draaien voor zo'n verbouwing. Dat zijn toch kosten verhuurder?
Pecunia non olet
pi_162293223
Ik vind het trouwens opvallend dat bij CCF projecten in 10 minuten vol zitten en bij KoM dus rustig maanden lang kunnen lopen.
Weet de massa dan KoM niet te vinden of zijn er echt verschillen?
pi_162293317
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:44 schreef dyna18 het volgende:
Ik vind het trouwens opvallend dat bij CCF projecten in 10 minuten vol zitten en bij KoM dus rustig maanden lang kunnen lopen.
Weet de massa dan KoM niet te vinden of zijn er echt verschillen?
Een goed project is bij KoM ook redelijk snel vol. Troep blijft wel wat langer liggen :)
pi_162293482
Nieuwe op FNC (project van 12 mnd):


De mailer werkt niet meer volgens mij
pi_162293677
Ik sla hem over. ik vind het risico te groot, hoewel de termijn wel erg aantrekkelijk is...
pi_162293826
Cijfers 2015 ook niet compleet..
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:32:00 #236
454405 escortmk2
petrolhead
pi_162294303
"
Waar is de lening voor?
Wij gaan dit krediet gebruiken om voldoende werkkapitaal te creëren om de komende grotere projecten mee te financieren. In de komende periode wordt het aanzienlijk drukker.
"

En hier zult u het mee moeten doen...

Ongelofelijk, zo neem je elkaar als investeerder-aanvrager-crowdfundplatform toch niet serieus?
Bovendien is het voor stofferingsklussen, veel maatwerk, gebruikelijk dat een klant aanbetaalt, waar dan die lening voor nodig is, is mij niet duidelijk.
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:35:04 #237
454405 escortmk2
petrolhead
pi_162294389
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 10:48 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld als je een hekel hebt aan je privacy?
precies ja, was ook cynisch bedoeld...

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 11:40 schreef Benger het volgende:

[..]

Door je account te koppelen kun je met een druk op de knop inloggen als je ingelogd bent bij LinkedIn. Je hoeft dan je Investormatch wachtwoord niet meer te onthouden, zolang je die van LinkedIn maar weet. Er worden geen berichten van Investormatch op je LinkedIn pagina geplaatst.
Ik snap het gemak wel, bijv Facebook biedt ook zo'n service aan en technisch is het goed van elkaar gescheiden, maar wat mij betreft hoeft LinkedIn niet te weten dat ik uberhaupt wat met crowdfunding doe.
pi_162294455
quote:
12s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:32 schreef escortmk2 het volgende:
Ongelofelijk, zo neem je elkaar als investeerder-aanvrager-crowdfundplatform toch niet serieus?
Bovendien is het voor stofferingsklussen, veel maatwerk, gebruikelijk dat een klant aanbetaalt, waar dan die lening voor nodig is, is mij niet duidelijk.
Ik laat hem ook gaan vanwege de cijfers. Ik denk dat je voor projecten toch moet voorfinancieren. Het gaat niet om stoffering voor particulieren.

HPS werkt in opdracht van onder andere: Architecten, Kantoorinrichters, Facilitair managers, Aannemers
  woensdag 18 mei 2016 @ 14:50:45 #239
332574 µ
alt-m
pi_162294787
FNC-mailer lijkt inderdaad stuk, zal er later naar kijken.
జ్ఞ‌ా
pi_162294790
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:00 schreef Beukhaag het volgende:

[..]

Ik heb vandaag deze mail ontvangen:

Beste investeerder,

Vorige week hebben we u geïnformeerd over de surseance van betaling van Cowboy’s Belt. Ook wij waren verrast door deze financiële situatie bij de ondernemers.
Inmiddels is gebleken dat zelfs al het faillissement van Cowboy’s Belt B.V. is uitgesproken.

Hierbij het pand waar beslag is op gelegd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162295180
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 14:50 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hierbij het pand waar beslag is op gelegd:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij (Verhaar) is er de hele dag al druk mee :Y
pi_162295313
Ik begin wel te balen van FNC.
Heb weken geleden een betaling binnen gekregen die nu nóg niet in mijn dashboard/betalingen is verwerkt.
Diverse malen over gebeld. Hoop verhalen over IT dit en IT dat.
Klungelig.
pi_162295330
Ben nog niet heel negatief over de stoffeerder van FC:
-HPS lijkt het tij te keren, 3 jaren zwarte cijfers, ondanks dat balans2015 er niet is, kan je een EV tussen 0 en 10K verwachten (ca. 10%).
-HPS werkt idd voor bedrijven volgens website, een inventaris restyle is eens in de zoveel jaar nodig.
-HPS bestaat zo'n 10 jaar.
-Geen langlopende schulden in het bedrijf, dus crowd is niet achtergesteld.
-Korte looptijd lening
-Prive woning 2 onder 1 kap (die kan 'onder water' staan, of huur)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tsja, zie dus wat lichtpuntjes, of mis ik wat? Iemand toevallig bekend met dit bedrijf?

[ Bericht 0% gewijzigd door marathon2000 op 18-05-2016 16:27:41 ]
pi_162295544
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:09 schreef bleyenburg het volgende:
Ik begin wel te balen van FNC.
Heb weken geleden een betaling binnen gekregen die nu nóg niet in mijn dashboard/betalingen is verwerkt.
Diverse malen over gebeld. Hoop verhalen over IT dit en IT dat.
Klungelig.
Ik heb er nu ook 6 projecten lopen. Wat mij opvalt dat het allemaal heel erg lang duurt tussen het volschrijven en dat je moet betalen maar ook tussen je betaling en de eerste aflossing. Ik krijg er tot nu toe niet het juiste gevoel bij.Men is daar zo traag als dikke...........
Voorlopig heb ik even genoeg aan deze 6 projecten bij FNC eerst maar eens kijken hoe het terug betalen gaat lopen.
We klagen wel eens over andere platformen maar FNC is volgens mij met stip de traagste in afhandeling van dit soort zaken..........
pi_162295738
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb er nu ook 6 projecten lopen. Wat mij opvalt dat het allemaal heel erg lang duurt tussen het volschrijven en dat je moet betalen maar ook tussen je betaling en de eerste aflossing. Ik krijg er tot nu toe niet het juiste gevoel bij.Men is daar zo traag als dikke...........
Voorlopig heb ik even genoeg aan deze 6 projecten bij FNC eerst maar eens kijken hoe het terug betalen gaat lopen.
We klagen wel eens over andere platformen maar FNC is volgens mij met stip de traagste in afhandeling van dit soort zaken..........
Ik ben het eens met jouw mening dat het lang duurt voor er geïncasseerd wordt (hoewel wel keurig aangekondigd etc etc).
Echter zit er een goede lijn in de wijze van terugbetalen:
het geld moet bij FNC binnen zijn op de 15e van de maand en wordt (net als bij GvE) twee weken later doorbetaald aan de investeerder.
wat ik verder positief vind, is dat de eerste periode enkel rente wordt betaald. Dit is dan ook de periode tussen de dag van overmaken tot aan de 15e van de volgende maand...
Als laatste is het me opgevallen dat de rente betaling bij de laatste aflossing, veel hoger is dan bij de andere betalingen. Ik schrijf dit dan maar toe aan compensatie van al die keren 2 weken wachten oid...
Ik ben dus eigenlijk hier juist wel tevreden over.

Verder vind ik wel de informatie voorziening over het project veel te weinig. Dat waren altijd 3 vragen, maar sinds de update heeft men bewust hier nog maar 1 vraag van gemaakt. Ik verwacht dat dit allemaal nog projecten zijn die 3 vragen hebben beantwoord met de aanvraag en hier dus maar 1 weergeven wordt. In de toekomst zouden bedrijven als het goed is maar 1 vraag krijgen en daarin alle info moeten zetten (dit laatste heb ik van FNC per mail vernomen).
pi_162296336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:17 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb er nu ook 6 projecten lopen. Wat mij opvalt dat het allemaal heel erg lang duurt tussen het volschrijven en dat je moet betalen maar ook tussen je betaling en de eerste aflossing. Ik krijg er tot nu toe niet het juiste gevoel bij.Men is daar zo traag als dikke...........
Voorlopig heb ik even genoeg aan deze 6 projecten bij FNC eerst maar eens kijken hoe het terug betalen gaat lopen.
We klagen wel eens over andere platformen maar FNC is volgens mij met stip de traagste in afhandeling van dit soort zaken..........
Ik vind het ook nogal meevallen. Je krijgt de eerste maand gelijk de rente vergoed. Ik denk dat GvE nog altijd veruit de traagste betaler is van de platforms. Bij FNC gaat het soms na incassering verschrikkelijk snel en wordt de lening gelijk betaalbaar gesteld. Soms zijn er blijkbaar toch nog wat hickups. Een project als "Renovatie paviljoen" duurt wel weer erg lang voordat deze betaalbaar wordt gesteld.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 18-05-2016 16:00:30 ]
pi_162298431
Ik wil gewoon dat de gegevens kloppen als ik inlog!!
Belachelijk dat ik weken moet wachten totdat m'n dashboard is bijgewerkt.

En van dat hele IT bla bla verhaal geloof ik niks.

Hoe moeilijk kan dit zijn dan.....
FNC voor mij echt minpunten!
:(
pi_162300313
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:47 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vind het ook nogal meevallen. Je krijgt de eerste maand gelijk de rente vergoed. Ik denk dat GvE nog altijd veruit de traagste betaler is van de platforms. Bij FNC gaat het soms na incassering verschrikkelijk snel en wordt de lening gelijk betaalbaar gesteld. Soms zijn er blijkbaar toch nog wat hickups. Een project als "Renovatie paviljoen" duurt wel weer erg lang voordat deze betaalbaar wordt gesteld.
Op dit moment heb ik (al weken) 5 projecten in behandeling, en daarvan gaan er binnenkort dan eindelijk 3 afgeschreven worden.

Vergelijk dat eens met Collin....... Ik begrijp het niet, waarom kan het bij het ene platform niet en bij het andere platform wel. Het zal wel met het voortraject te maken hebben, maar toch.
Pecunia non olet
pi_162301097
Vandaag is er ook een update in het faillissement van Dragon Marine van Geldvoorelkaar. Vlak voor het faillissement is de bedrijfsnaam veranderd. Het was een cat B project, waar volgens mij al problemen waren op het moment van aanvraag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar bovenstaande heb ik zelf ook even uitgezocht hoe de getroffen ondernemers er op dit moment bijzitten, er staan op hun prive adressen allerlei andere bedrijfjes voor consultancy en vastgoed en ze wonen beide in een mooi koophuis. Het zal mij benieuwen of ze kaal geplukt gaan worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door CRWD op 18-05-2016 19:00:15 ]
pi_162301158
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:50 schreef CRWD het volgende:
Vandaag is er ook een update in het faillissement van Dragon Marine van GVE. Vlak voor het faillissement is de bedrijfsnaam veranderd. Het was een cat B project, waar volgens mij al problemen waren op het moment van aanvraag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naar bovenstaande heb ik zelf ook even uitgezocht hoe de getroffen ondernemers er op dit moment bijzitten, er staan op hun prive adressen allerlei andere bedrijfjes voor consultancy en vastgoed en ze wonen beide in een mooi koophuis. Het zal mij benieuwen of ze kaal geplukt gaan worden.
Op rechtspraak.nl kun je altijd alle verslagen lezen zonder een account aan te hoeven maken
pi_162301300
Ah, dat is inderdaad beter, ik heb de link er even bijgeplaatst.
pi_162301382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:59 schreef CRWD het volgende:
Ah, dat is inderdaad beter, ik heb de link er even bijgeplaatst.
^O^
pi_162301563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:41 schreef obligataire het volgende:

[..]

Leuk projectje. Net op tijd. Ik vroeg me wel even af waarom zij als huurder (toch?) op moet draaien voor zo'n verbouwing. Dat zijn toch kosten verhuurder?
Waar haal jij uit de tekst dat ze het pand huurt?
pi_162305969
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Waar haal jij uit de tekst dat ze het pand huurt?
Dat staat er niet letterlijk maar ze heeft een balanstotaal van 82K. Daarvoor koop je geen pand op zo'n toplocatie?
Pecunia non olet
pi_162306423
Ik loop weer een beetje tegen de max aan die ik mezelf heb opgelegd voor CF (25% van vermogen, ik weet het, hoger dan de AFM graag zou zien). Ik ga voorlopig alleen de uitbetalingen weer investeren (ongeveer 400 per maand), tenzij natuurlijk het vermogen drastisch toeneemt :)

Ik vind het toch ook wel een beetje spannend om behoorlijke sommen geld te hebben staan bij bijvoorbeeld GvE. Ook al hebben ze tegenwoordig een stichting derdengelden enz, het zou mij toch benieuwen hoe een en ander in zijn werk gaat als er een platform omvalt (niet ondenkbaar natuurlijk), zoals in het verleden bij boober en recentelijk bij Trustbuddy en nu het gedoe in het nieuws met Lending Club.
pi_162310186
Onderstaand manifest is in ieder geval waard om eens door te lezen. Staan toch wel aardige zaken in over transparantie en over het moeten communiceren over werking van betalingssytemen na omvallen platform. In grote lijnen is wat hier in staat ook mijn mening.
Onder het mom van Baat het niet dan schaadt het niet. heb ik het onderschreven.

http://www.dkcrowdfunding.nl/#!crowdfunding-manifest/dz6cy
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:43:09 #257
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_162311322
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Onderstaand manifest is in ieder geval waard om eens door te lezen. Staan toch wel aardige zaken in over transparantie en over het moeten communiceren over werking van betalingssytemen na omvallen platform. In grote lijnen is wat hier in staat ook mijn mening.
Onder het mom van Baat het niet dan schaadt het niet. heb ik het onderschreven.

http://www.dkcrowdfunding.nl/#!crowdfunding-manifest/dz6cy
Je aarzeling zit vooral bij punt 6, vermoed ik: over stapelfinanciering en de verdeling van de zekerheden?
Ik vind het inderdaad een manifest dat op z'n minst waard is om doorgelezen te hebben. Van mij mag je ook nog wel een stapje verder gaan: het is het waard om goed overdacht en besproken te worden. Door de crowd, de platforms, de financiële instellingen, de beleidsmakers en de toezichthouders. Ik hoop zelfs, dat heel wat van de aanbevelingen uitgevoerd zullen gaan worden.
pi_162311520
quote:
25% van vermogen
Ikzelf zit nu op ca. 65% en ik wil dat uitbouwen naar 95%. Verdeeld over 14 platforms in verschillende landen.
pi_162311641
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Ikzelf zit nu op ca. 65% en ik wil dat uitbouwen naar 95%. Verdeeld over 14 platforms in verschillende landen.
Ieder zijn ding natuurlijk :) ik voel me fijner met een grote cashpositie. Wil naar 50% cash/deposito, 25% CF en 25% beleggen.
pi_162316116
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:50 schreef CRWD het volgende:
Naar bovenstaande heb ik zelf ook even uitgezocht hoe de getroffen ondernemers er op dit moment bijzitten, er staan op hun prive adressen allerlei andere bedrijfjes voor consultancy en vastgoed en ze wonen beide in een mooi koophuis. Het zal mij benieuwen of ze kaal geplukt gaan worden.
Dat ligt er natuurlijk aan. De hoofdelijke aansprakelijkheid bij GvE is leuk, maar als er op huwelijkse voorwaarden is getrouwd en alle bezittingen staan op naam van de partner, dan ben je alsnog gauw gezien en ga je het volledige bedrag niet incasseren. Zelfde geldt voor allerlei BV'tjes die weer met elkaar verbonden zijn maar waar mogelijk weinig geld in zit.
Schip ahoy!
pi_162316468
Iedereen die al meer dan E 500 heeft geïnvesteerd bij FNC moet vanaf vandaag verplicht zijn account upgraden (investeringstoets + ID), anders kan er niet meer via dit platform geïnvesteerd worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 19-05-2016 08:34:39 ]
pi_162316652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Ikzelf zit nu op ca. 65% en ik wil dat uitbouwen naar 95%. Verdeeld over 14 platforms in verschillende landen.
Als grapje bedoeld ?
pi_162316662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 13:55 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe op FNC (project van 12 mnd):
[ afbeelding ]

De mailer werkt niet meer volgens mij
Tekst op FNC is wat aangepast:
quote:
Wij zijn een advies bedrijf op het gebied van vloeren en raamdecoratie. Wij kopen en verkopen materialen en huren de daarbij behorende ZZP-ers in. Wij begeleiden het project van A tot Z. Wij gaan dit krediet gebruiken om voldoende werkkapitaal te creëren om de komende grotere projecten mee te financieren. In de komende periode wordt het aanzienlijk drukker. De grote projecten die op korte termijn gaan spelen dienen voor een deel door ons te worden voorgefinancierd. Dit kapitaal is momenteel onvoldoende aanwezig, omdat er al een aantal projecten lopen. Nadat een project is afgerond worden de facturen betaald. Wij verwachten dat versnelde aflossing na de zomermaanden geen probleem zal zijn.
pi_162318685
Ter info Artikel over MS De Jordaan in de telegraaf.

http://www.telegraaf.nl/telegraaf-i/7QW/9AtpN
pi_162319089
Nieuwe Collin, weer samen met Rabo:
De Heische Hoeve
Objectfinanciering
¤125.000
| 7,0% rente | 60 maanden
pi_162319097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuwe Collin, weer samen met Rabo:
De Heische Hoeve
Objectfinanciering
¤125.000
| 7,0% rente | 60 maanden
Horeca, stapel financiering, geen borgstelling in prive of hoofdelijk aansprakelijkheid en dit alles voor maar 7% rente vergoeding. Ik laat hem lekker schieten.
pi_162319252
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Horeca, stapel financiering, geen borgstelling in prive of hoofdelijk aansprakelijkheid en dit alles voor maar 7% rente vergoeding. Ik laat hem lekker schieten.
Het zijn ook niet mijn voorwaarden.
En het project is al weer vol, dus er hoeft niet meer verder over nagedacht te worden.
pi_162319473
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Horeca, stapel financiering, geen borgstelling in prive of hoofdelijk aansprakelijkheid en dit alles voor maar 7% rente vergoeding. Ik laat hem lekker schieten.
Ik had me in eerste instantie ingeschreven. Maar wilde nog een vraag stellen aangaande de hybride financiering.
Helaas gooit men tegenwoordig de mogelijkheid tot vragen stellen gelijk dicht na het volkomen van de lening.
Tja....................................
Dan blijft er niets anders over om de omgekeerde weg te bewandelen. In 10 minuten inschrijven en ook nog eens vragen stellen gaat niet samen. Ik ben van mening dat men de mogelijkheid tot vragen stellen bij Collin minstens een dag open moet laten staan!

Overigens was hier de risico kwalificatie van D&B in de top net als bij Cowboysbelt niet van de werkmaatschappij (Hoog Risico) waar het geld verdient wordt maar van de holding (laag Risico). Ik ben het niet eens met deze manier van presenteren. Beter is bovenin de score van de werkmaatschappij te tonen en in de pitch te melden dat de holding een betere waardering heeft. Op deze wijze publiceren kan investeerders die alleen de kop snellen op het verkeerde been zetten.
De tijdsdruk bij Collin is hoog dus er zijn veel koppensnellers!

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-05-2016 11:49:47 ]
  donderdag 19 mei 2016 @ 11:49:00 #269
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_162320113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:27 schreef djh77 het volgende:
Iedereen die al meer dan E 500 heeft geïnvesteerd bij FNC moet vanaf vandaag verplicht zijn account upgraden (investeringstoets + ID), anders kan er niet meer via dit platform geïnvesteerd worden.
bijzonder, een kopie van je ID mogen ze niet vragen. Dat mogen alleen banken, notarissen en nog wat partijen. Het dichtst er bij zit nog een bank. En dat is nou net wat ze claimen juist niet te zijn.
Tot nooit .......
pi_162320270
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

bijzonder, een kopie van je ID mogen ze niet vragen. Dat mogen alleen banken, notarissen en nog wat partijen. Het dichtst er bij zit nog een bank. En dat is nou net wat ze claimen juist niet te zijn.
GVE en HCN doen dit in ieder geval ook. Heeft volgens mij iets te maken met zwart geld oid.
pi_162320396
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:49 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

bijzonder, een kopie van je ID mogen ze niet vragen. Dat mogen alleen banken, notarissen en nog wat partijen. Het dichtst er bij zit nog een bank. En dat is nou net wat ze claimen juist niet te zijn.
Iedereen mag een kopie van je ID vragen. Alleen moet er dan groot op komen staan KOPIE met datum. En je moet je burgerservice nummer doorstrepen.
pi_162320636
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 11:06 schreef marathon2000 het volgende:
Nieuwe Collin, weer samen met Rabo:
De Heische Hoeve
Objectfinanciering
¤125.000
| 7,0% rente | 60 maanden
Er staat met geen woord in de pitch dat de Rabobank alle zekerheden heeft geclaimd.
Zeer slechte zaak dat men hier niet open over is.
pi_162320982
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:10 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Er staat met geen woord in de pitch dat de Rabobank alle zekerheden heeft geclaimd.
Zeer slechte zaak dat men hier niet open over is.
Ja, de informatie bij bijna alle platformen is gewoon slecht en komt in mijn ogen aardig in de buurt van misleiding van de gemiddelde argeloze crowdfunding investeerder. Ook puntjes als het tonen van de score van de Holding i.p.v. de score van de werkmaatschappij bij Collin, zoals NRDZ terecht aangeeft, valt in die categorie. Een van de weinige positieve uitzonderingen is in mijn ogen IvM.
pi_162321016
Jeej weer een project met betaalproblemen op GVE :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
slechts gekomen tot 11 van de 48 betalingen, waarvan GVE er ook nog 1 of meerdere voor rekening genomen zou hebben.

Helemaal apart als men weet dat het eerste jaar ook nog gebruik gemaakt zou worden van de startersregeling uwv. Dan behoud je toch gedeeltelijk je ww ?

Hopelijk zit de resterende +/- 16k dan in de aangekochte voorraad die nog wat waard is.
Helaas ben ik 1 van de 5 wat grotere investeerders in dit project.

Hmm m'n rendement was dit jaar al negatief met het AGD-probleemproject :N

[ Bericht 23% gewijzigd door Thomas88 op 19-05-2016 12:40:03 ]
pi_162321080
Als dit waar is hebben er bij Collin bij het project cowboysbelt veel mensen liggen slapen:

http://www.participaties.(...)parant-werken_180516
pi_162321208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:27 schreef Thomas88 het volgende:
Jeej weer een project met betaalproblemen op GVE :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mmm, ook weer een recente, dus vast nog niet veel termijnen voldaan en ook nog eens een laag bedrag. Wat is de classificatie, looptijd, rente vergoeding en wat was de BKR score?
pi_162321489
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:29 schreef rockenfeller het volgende:
Als dit waar is hebben er bij Collin bij het project cowboysbelt veel mensen liggen slapen:

http://www.participaties.(...)parant-werken_180516
Als ik het goed begrijp verdienen die coaches lekker…..

“Volgens Dekter is het vooral belangrijk dat de coaches, net als beleggingsadviseurs, bemiddelaars in hypotheken of verzekeringen en andere financiële professionals, transparant werken. “Beloning en advies is voor de hele financiële sector een complex onderwerp en deze coaches zullen zich daar niet volledig aan kunnen onttrekken.”
Ter Huurne erkent dit en legt uit dat de coaches worden betaald uit de inkomstenstroom van Collin. Ondernemers moeten 350 euro betalen aan beoordelingskosten, waarbij dit bedrag één-op-één naar de coach gaat.
Daarnaast is er een succesfee, een afsluitprovisie van 0,5% van de totale lening die de ondernemer betaalt als een project gefinancierd wordt. Verder is er een jaarlijkse beheervergoeding van 175 euro.
“Coaches worden het allerbest beloond voor een afwijzing, matig beloond bij een goedgekeurde aanvraag en goed beloond voor de jaarlijkse beheervergoeding,” aldus de topman van Collin.”
pi_162321509
Goed artikel over de LendingClub sage:
http://uk.businessinsider(...)-peer-to-peer-2016-5
pi_162322638
quote:
14s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mmm, ook weer een recente, dus vast nog niet veel termijnen voldaan en ook nog eens een laag bedrag. Wat is de classificatie, looptijd, rente vergoeding en wat was de BKR score?
Hierbij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bericht van november 2015:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bericht mei 2016:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:27 schreef Thomas88 het volgende:
Jeej weer een project met betaalproblemen op GVE :{

Helemaal apart als men weet dat het eerste jaar ook nog gebruik gemaakt zou worden van de startersregeling uwv. Dan behoud je toch gedeeltelijk je ww ?
Startersregeling is een half jaar tegen 29% korting op je ww.

[ Bericht 20% gewijzigd door djh77 op 19-05-2016 13:45:56 ]
pi_162323896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:21 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Onderstaand manifest is in ieder geval waard om eens door te lezen. Staan toch wel aardige zaken in over transparantie en over het moeten communiceren over werking van betalingssytemen na omvallen platform. In grote lijnen is wat hier in staat ook mijn mening.
Onder het mom van Baat het niet dan schaadt het niet. heb ik het onderschreven.

http://www.dkcrowdfunding.nl/#!crowdfunding-manifest/dz6cy
Heb het manifest doorgelezen en ben het eens met de punten 1 t/m 5. Bij punt 6 heb ik mijn bedenkingen, want bij stapelfinancieringen trekt de crowd aan het kortste eind en gaan de banken er met de zekerheden vandoor.
pi_162324948
FNC investeerders met een premium account hoeven niks meer aan te leveren c.q. in te vullen
pi_162325720
Crowdfunding is ook al doorgedrongen tot het Centraal schriftelijk HAVO-examen (Management & Organisatie):
pi_162325798
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 14:21 schreef Ernie58 het volgende:

[..]

Heb het manifest doorgelezen en ben het eens met de punten 1 t/m 5. Bij punt 6 heb ik mijn bedenkingen, want bij stapelfinancieringen trekt de crowd aan het kortste eind en gaan de banken er met de zekerheden vandoor.
Stapel financiering kan wel:

Door concrete ambities te stellen dwingen we onszelf om door taaie vraagstukken over imago, risico’s en verdeling van zekerheden heen te bijten.

Dus als de zekerheden en risico's eerlijk verdeeld worden heb ik er niet zo'n probleem mee.
Maar daar wringt tot nog toe de schoen!!!
We hebben het recent nog gezien bij de Riemenboer van Collin !! Maar ook de wijnboer van KOM is er een voorbeeld van. De bank gaat keer op keer er vandoor met de zekerheden in de werkmaatschappij en de CF investeerder kan fluiten naar zijn centen. Of in het gunstigste geval met veel moeite via hoofdelijke aansprakelijkheid nog wat terug hengelen van zijn investering.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 19-05-2016 15:46:52 ]
pi_162326188
quote:
Tekst op FNC is wat aangepast:
Ze geven al aan dat ze versneld willen aflossen. Daar krijg je bij FnC niks extra's voor. Dan loop je dus wel risico, maar verdient nauwelijks iets. Heb op Bondora wel eens gehad dat iemand na een paar dagen afloste. Had ik ¤ 0,02 verdiend...
pi_162326233
Bij een crowdfunding waarbij meerdere leningen zijn aangegaan ben ik sowieso terughoudend aangezien er zéér slecht geïnformeerd word over hoe de zekerheden precies in elkaar zitten (dan kan je er eigenlijk wel van uit gaan dat de crowd geen enkele zekerheid heeft).

Verder blijkt maar weer dat naar aanleiding van het aantal defaults de laatste tijd dat de geboden rente niet in vergelijking staat met de risico's die de crowd aangaat.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_162326451
quote:
Als grapje bedoeld ?
Helaas een hopelijk tijdelijke noodgreep. Ik heb geen vertrouwen in de aandelenmarkt en vooralsnog gaat het prima. Als ik mijn geld kwijtraak kan ik bijstand aanvragen, nu heb ik nog te veel vermogen. ;)
Ik had ook alles kunnen verbrassen, of alles op rood kunnen zetten in het casino. Momenteel haal ik meer rente binnen dan ik aan uitgaven heb. Ik heb van de banken geleerd dat je je risico's moet afwentelen op de belastingbetaler. Dus als het mis gaat mogen jullie mijn bijstand betalen.
pi_162326939
Als je meer binnenhaalt aan rente dan je aan uitgaven hebt, dan heb je:
- heel weinig uitgaven, én
- ondanks de geringe uitgaven, zeker meerdere tonnen in CF zitten

Chapeau! _O_
pi_162327083
Al weer een tijdje terug ben ik gestopt met het volgen van dit forum en investeer de laatste tijd niet zo veel meer via cf maar zal jullie even een update geven van de stand van zaken.

In de periode 2012-2014 heb ik ingelegd in 100 projecten op geldvoorelkaar. Daarvan zijn er al enkele afgelopen en bij 12 projecten is de incassoprocedure gestart. Mijn ervaring is dat er meestal niets meer te verhalen valt. Op deze projecten heb ik 1700 euro af moeten schrijven waardoor de default boven de 5% uitkomt. Echter betalen de andere projecten wel netjes gemiddeld ruim 8% rente per jaar waarmee ik uiteindelijk op een acceptabel rendement ga uit komen.

Wat ik zelf opmerkelijk vind dat geldvoorelkaar het enige platform is waarbij mij projecten omgevallen zijn en ik heb toch ook een groot aantal lopen bij ccf en kom.

OT: Ik investeer mijn geld nu bij binck bank in trackers. Eenvoudiger beleggen kan niet en je volgt daarmee precies de markt (en als amateur moet je niet de illusie hebben dat je de markt gaat verslaan).
pi_162327281
Dat doe je goed Benger!

Toch zou ik niet alles in CF stoppen, de combinatie van aandelen + CF en eventueel andere activa lijkt me een betere spreiding :)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 16:38 schreef Mynheer007 het volgende:
uiteindelijk op een acceptabel rendement ga uit komen.

OT: Ik investeer mijn geld nu bij binck bank in trackers. Eenvoudiger beleggen kan niet en je volgt daarmee precies de markt (en als amateur moet je niet de illusie hebben dat je de markt gaat verslaan).
In welke richting moet ik denken bij een acceptabel rendement bij +5% default?

Index trackers moet ik me ook eens meer in gaan verdiepen.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  donderdag 19 mei 2016 @ 16:49:49 #290
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162327384
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 12:27 schreef Thomas88 het volgende:
Jeej weer een project met betaalproblemen op GVE :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
slechts gekomen tot 11 van de 48 betalingen, waarvan GVE er ook nog 1 of meerdere voor rekening genomen zou hebben.

Helemaal apart als men weet dat het eerste jaar ook nog gebruik gemaakt zou worden van de startersregeling uwv. Dan behoud je toch gedeeltelijk je ww ?

Hopelijk zit de resterende +/- 16k dan in de aangekochte voorraad die nog wat waard is.
Helaas ben ik 1 van de 5 wat grotere investeerders in dit project.

Hmm m'n rendement was dit jaar al negatief met het AGD-probleemproject :N
Riep ik een paar dagen terug nog dat ik nog geen defaults had dit jaar heb ik ook deze...

Laten we hopen dat er nog iets terug komt ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_162327626
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 16:38 schreef Mynheer007 het volgende:
Al weer een tijdje terug ben ik gestopt met het volgen van dit forum en investeer de laatste tijd niet zo veel meer via cf maar zal jullie even een update geven van de stand van zaken.

In de periode 2012-2014 heb ik ingelegd in 100 projecten op geldvoorelkaar. Daarvan zijn er al enkele afgelopen en bij 12 projecten is de incassoprocedure gestart. Mijn ervaring is dat er meestal niets meer te verhalen valt. Op deze projecten heb ik 1700 euro af moeten schrijven waardoor de default boven de 5% uitkomt. Echter betalen de andere projecten wel netjes gemiddeld ruim 8% rente per jaar waarmee ik uiteindelijk op een acceptabel rendement ga uit komen.

Wat ik zelf opmerkelijk vind dat geldvoorelkaar het enige platform is waarbij mij projecten omgevallen zijn en ik heb toch ook een groot aantal lopen bij ccf en kom.

OT: Ik investeer mijn geld nu bij binck bank in trackers. Eenvoudiger beleggen kan niet en je volgt daarmee precies de markt (en als amateur moet je niet de illusie hebben dat je de markt gaat verslaan).
5% default; bedoel je daarmee 5% van het initieel ingelegde bedrag ?
pi_162328678
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 16:38 schreef Mynheer007 het volgende:
Al weer een tijdje terug ben ik gestopt met het volgen van dit forum en investeer de laatste tijd niet zo veel meer via cf maar zal jullie even een update geven van de stand van....

OT: Ik investeer mijn geld nu bij binck bank in trackers. Eenvoudiger beleggen kan niet en je volgt daarmee precies de markt (en als amateur moet je niet de illusie hebben dat je de markt gaat verslaan).
Kun je wat meer mij/ons vertellen over trackers.
Ik weet er zelf niets van.
pi_162329711
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 17:39 schreef mccrowd het volgende:

[..]

Kun je wat meer mij/ons vertellen over trackers.
Ik weet er zelf niets van.
Lees dit: http://jlcollinsnh.com/stock-series/
Kijk ook eens op Meesman
En als laatste dit: WGR / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)

Verder hoort dat denk ik niet echt thuis in dit topic
pi_162330546
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Ikzelf zit nu op ca. 65% en ik wil dat uitbouwen naar 95%. Verdeeld over 14 platforms in verschillende landen.
Wow. Daar moet je toch ballen voor staal van hebben. Mijn doel is nu 10% CF, 30% aandelen, 15% cash, 20% obligaties en 25% vastgoed voor een totale portefeuille van 200k. CF staat momenteel op 11% dus dat zit goed. Op dit moment herinvesteer ik alleen maar. Mijn eerste projecten zijn nu net 1 jaar oud dus ik wil het zeker nog minstens een jaar lang aanzien voor ik ga beslissen of ik meer crowdfunding aandurf.
pi_162331965
Mijn verdeling is tot nu toe:

25% crowdfunding
20% aandelen
55% cash

Maarja ik heb haast nog geen vermogen opgebouwd als arme student. Vind crowdfunding een leuk concept. Alleen betwijfel ik of het voor mij wel gaat renderen. Vind het wel leuk om te zien dat je 50 kleine bedragen per maand op je rekening krijgt.
pi_162331978
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 16:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Riep ik een paar dagen terug nog dat ik nog geen defaults had dit jaar heb ik ook deze...

Laten we hopen dat er nog iets terug komt ja.
Ik hoop in ieder geval dat de voorraad nog verkocht kan worden door de onderneemster zelf tegen desnoods hele lagen prijzen ( dumpprijzen ) of een andere ondernemer die nog wat brood ziet in de voorraad ( zoiets omschrijft GVE ook nog ) . Als de gerechtsdeurwaarder het in beslag neemt en op een maandagochtend ergens in een afgelegen kantoortje, na uitsluitend een aankondiging via de plaatselijke krant, verkoopt dan gaat zo'n hele voorraad ook slechts weg voor een peulenschil van de inkoopwaarde. Daar worden investeerders niet blij van en help je de onderneemster ook niet mee.

Bij een overname van de voorraad door een andere partij en een restschuld van +/ 11k a 12k zou het door de onderneemster terug te betalen moeten zijn ( hbo geschoold, geen woord over andere schulden ) Met een betalingsregeling over 6 jaar terugbetalen ipv de nog 3 resterende jaren.

Heb hier dus nog wel enige hoop dat er iets terugkomt, op de lange termijn, maar kleding doe ik niet meer in de toekomst ;)
  donderdag 19 mei 2016 @ 20:01:42 #297
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_162332717
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 19:42 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Ik hoop in ieder geval dat de voorraad nog verkocht kan worden door de onderneemster zelf tegen desnoods hele lagen prijzen ( dumpprijzen ) of een andere ondernemer die nog wat brood ziet in de voorraad ( zoiets omschrijft GVE ook nog ) . Als de gerechtsdeurwaarder het in beslag neemt en op een maandagochtend ergens in een afgelegen kantoortje, na uitsluitend een aankondiging via de plaatselijke krant, verkoopt dan gaat zo'n hele voorraad ook slechts weg voor een peulenschil van de inkoopwaarde. Daar worden investeerders niet blij van en help je de onderneemster ook niet mee.

Bij een overname van de voorraad door een andere partij en een restschuld van +/ 11k a 12k zou het door de onderneemster terug te betalen moeten zijn ( hbo geschoold, geen woord over andere schulden ) Met een betalingsregeling over 6 jaar terugbetalen ipv de nog 3 resterende jaren.

Heb hier dus nog wel enige hoop dat er iets terugkomt, op de lange termijn, maar kleding doe ik niet meer in de toekomst ;)
Er lopen best wel wat projecten gericht op die plus maten dus wellicht kan GVE die ook benaderen of ze er daar nog iets mee kunnen.

Nouja we zien het wel was al ff gestopt met investeren in CF en ik laat het eerst eens teruglopen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_162333498
De reacties van PV op twitter inzake de beslaglegging op een grachtegordelpand zijn tenenkrommend. Het lijkt er op dat de woning reeds in zijn bezit is. Als je hypotheken wilt gaan aanbieden en je weet niet dat je de hypothecaire inschrijving in het kadaster kunt zien geeft dat weinig vertrouwen in de kennis en kunde van het betreffende (toekomstige) platform. @Collin ik vind jullie reactie en actie geweldig. Ik zou alleen met de desbetreffende persoon wat afspraken maken inzake de kwestie. Ik denk namelijk dat hij het proces enorm veel schade toe brengt.

[ Bericht 0% gewijzigd door rockenfeller op 19-05-2016 20:32:45 ]
pi_162335750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:23 schreef lolnoob123 het volgende:

[..]

Lees dit: http://jlcollinsnh.com/stock-series/
Kijk ook eens op Meesman
En als laatste dit: WGR / Centraal topic Indextrackers / Exchange-Traded Funds (ETF)

Verder hoort dat denk ik niet echt thuis in dit topic
Bedankt voor het opweg helpen.
Tof!
pi_162336599
Zo te lezen houden de meeste hier vast aan zogenaamde richtlijnen.
Iedereen kan toch naar eigen inzicht bepalen hoe en waar men wenst te investeren? Helemaal met die bagger rente op de bank. Ik hou een buffer van 8 a 10K liquide aan met daarnaast geld wat ik zo uit mijn onderneming kan halen.

Zelf heb ik geen aandelen meer en handel niet meer op de beurs. Ik leg ik juist de focus op CF.

Na rustig uitgebouwd te hebben binnen NL platformen tot 100K, ben ik sinds maart gestart bij Twino, Mintos, omaraha, Bondora en Viventor. Dergelijke platformen waren vorig jaar voor mij nog een no go, maar nu zit ik daar gemiddeld met 10K per platform (alleen niet bij omaraha door het ontbreken van een secondairy market), de resultaten liegen er niet om, ik haal daar een veel hoger rendement, maar natuurlijk ook met een hoger risico. Het risico is het omvallen van het p2p platform zoals Trustbudy.

De grootste voordelen voor mij om buiten NL te investeren zijn als volgt:
- secondairy markets waar je je portefeuille zo te koop kunt zetten (geld zit dus niet muurvast);
- veel hoger rendement en geen Fee's meer;
- Buy back guarantee wanneer de leningnemer niet betaald (30 tot 60 dagen)
- Minder regeltjes zoals investeringstoetsen e.d.

En een gekke eend in de bijt, bitcoin P2P lending via BTCJAM.com en loanbase.com dat doe ik sinds kort met 4 BTC die lagen te verstoffen. Het risico op wanbetaling is hoog, maar het rendement ook. Na de eerste 2 weken stond ik al 1 BTC in de plus, zon ¤ 400 euro winst op een totaal van ¤ 1600, terwijl ik maar de helft had uit staan... Het zal mij benieuwen hoe dat avontuur gaat ontwikkelen :)
Ongetwijfeld zal ik er af en toe mee op mijn bek gaan, maar die defaults van de laatste tijd met de gewone CF hebben me dit jaar ook al ¤3700 gekost oid.

Hier mensen die actief zijn in bovenstaande platformen oid?

[ Bericht 0% gewijzigd door CRWD op 19-05-2016 22:06:29 ]
pi_162337003
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 18:57 schreef lelijkebrandlatter het volgende:

[..]

Wow. Daar moet je toch ballen voor staal van hebben. Mijn doel is nu 10% CF, 30% aandelen, 15% cash, 20% obligaties en 25% vastgoed voor een totale portefeuille van 200k. CF staat momenteel op 11% dus dat zit goed. Op dit moment herinvesteer ik alleen maar. Mijn eerste projecten zijn nu net 1 jaar oud dus ik wil het zeker nog minstens een jaar lang aanzien voor ik ga beslissen of ik meer crowdfunding aandurf.
Hoe investeer jij in vastgoed als ik vragen mag? Met 50K een klein appartement kopen is in mijn omgeving onmogelijk, daar gaat minimaal een ton bij komen. Of investeer je via een fonds oid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')