abonnement Unibet Coolblue
pi_162108891
Weet niet of dit het juiste subforum is, maar:

Mijn vrienden en ik zijn ongeveer 4 maanden geleden verhuisd naar onze studentenstad, in een huis dat we via een makelaar hadden geregeld.

Het was echter een huis met 5 slaapkamers dus moesten er iemand bij zoeken.
Hospiteeravond gehouden, iemand uitgekozen etc etc. Toen we het huurcontract moesten tekenen bleek dat de nieuwe huisgenoot het toch niet kon betalen (huur, 3 maanden borg), dus moesten we binnen 1 dag een nieuwe huisgenoot vinden.
Het tekenen van het huurcontract was ongeveer 1,5 maand na de hospiteerochtend. We belden alle gegadigden een voor een op maar bijna iedereen had al een huis gevonden, behalve een van onze laatste keuzes, er hebben in totaal meer dan 12 mensen gehospiteerd.

We konden niet anders dan hem bij ons laten intrekken. Hij slaapt ongeveer 2/3 nachten per week thuis. Hij werkt veel en na al die maanden heeft hij nog nooit met ons gegeten. Ook heb ik nog nooit een zinnig gesprek oid met hem gevoerd.
Héél soms zit hij in de woonkamer te ontbijten en dan voel ik me bijna ongemakkelijk als ik erbij zit. (in je eigen huis, besef) Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem. Na al die maanden heb ik serieus geen idee wie hij is omdat hij er zo weinig is, en als hij er is zit hij op zijn kamer te netflixen met zijn vriendin.

Hij is nieteens een heel introvert type denk ik, want bij de hospiteeravond deed die wel chill! Heb op die avond denk ik meer met hem gepraat dan in het huis zelf.

Bijkomend feit: een van mijn vrienden kon er niet gelijk intrekken, dus er kwam voor hem een meisje van 21 tijdelijk in (tot 31 juli). Is echt een leuk wijf en die zou volgens mij wel langer willen blijven.

Het probleem: wat moet ik ermee? Heb namelijk aan de ene kant totaal geen last van hem, maar aan de andere kant heb ik ook totaal 'niks' aan hem. Zou liever iemand hebben die wat gezelliger was, hoef niet elk weekend met hem te stappen maar zo af en toe samen eten hoort er wel bij vind ik. Er waren bij die hospiteeravond ontzettend veel leuke mensen, konden bijna niet kiezen. Zo kut dat onze eerste keus het toch niet kon betalen en dat alle andere hospitanten al iets hadden gevonden.

Ik ben hoofdhuurder en ik kan geloof ik zonder opgaaf van reden zijn contract ontbinden met een opzegtermijn van 3 maanden, maar ja dat kan je niet maken denk ik.

Wat zouden jullie in zo'n situatie hebben gedaan? Of ben ik nu ontzettend egoïstisch??????

[ Bericht 96% gewijzigd door motorbloempje op 12-05-2016 13:01:09 ]
pi_162108999
Tja, je hebt een keuze gemaakt en contract ondertekend. Daar kun je moeilijk op terug keren.
pi_162109001
Wat is er mis met iemand die zijn eigen gang gaat?
pi_162109005
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is er mis met iemand die zijn eigen gang gaat?
dat doet die dan maar lekker op zo'n kamer waar die alleen zijn gang kan gaan
pi_162109010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:26 schreef Adames het volgende:

[..]

dat doet die dan maar lekker op zo'n kamer waar die alleen zijn gang kan gaan
Niet iedereen gaat gelijk gezellig meedoen.
pi_162109011
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is er mis met iemand die zijn eigen gang gaat?
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_162109012
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Wat is er mis met iemand die zijn eigen gang gaat?
Hij gebruikt zijn kamer als een soort hotel, ik vind dat onwenselijk. Ik begrijp dat er niet in het contract staat dat je dat niet moet doen, maar aangezien hij op de hospiteeravond best sociaal leek is het gewoon een enorme tegenvaller.
pi_162109014
-kssst-

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 12-05-2016 09:15:39 ]
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_162109015
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:28 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Hij gebruikt zijn kamer als een soort hotel, ik vind dat onwenselijk. Ik begrijp dat er niet in het contract staat dat je dat niet moet doen, maar aangezien hij op de hospiteeravond best sociaal leek is het gewoon een enorme tegenvaller.
Je ken de huur opzeggen met 3 maanden opzegtermijn toch?
Vind je het lastig of zo om eens gesprek te voeren?
pi_162109023
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:31 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Je ken de huur opzeggen met 3 maanden opzegtermijn toch?
Vind je het lastig of zo om eens gesprek te voeren?
Jep, ik kan zijn contract ontbinden en dan heeft hij 3 maanden om iets nieuws te zoeken.
Bedoel je gesprek in de zin van je contract gaat ontbonden worden? Of in het algemeen?
Algemeen: ''Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem''
pi_162109025
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:35 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Jep, ik kan zijn contract ontbinden en dan heeft hij 3 maanden om iets nieuws te zoeken.
Bedoel je gesprek in de zin van je contract gaat ontbonden worden? Of in het algemeen?
Algemeen: ''Probeer soms een gesprek aan te knopen maar er komt niet veel uit bij hem''
Vertellen wat er verwacht wordt in dat huis en anders kan ie wieberen.
pi_162109046
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:36 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Vertellen wat er verwacht wordt in dat huis en anders kan ie wieberen.
Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten... :')
pi_162109048
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten... :')
Misschien valt ie mee en heb je er prima huurder aan verder.
pi_162109049
quote:
3s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:46 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Misschien valt ie mee en heb je er prima huurder aan verder.
Zou het na zo'n dreigement? Kan idd best
pi_162109052
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:46 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Zou het na zo'n dreigement? Kan idd best
Je begint uiteraard over de gebruiken in het huis en dat hij daar beetje buiten valt.
pi_162109392
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten... :')
De tering wat ben jij een zeikerd. Laat die jongen lekker als hij niet mee wilt eten met jullie. En zijn kamer als hotel gebruiken? Say whut... Hij betaald huur en je hebt verder geen last van hem. Wat wil je nog meer... Blijkbaar heb je liever een huurder die wel mee wil eten maar een ontzettende varkensstal van zijn kamer maakt. Je mag volgens mij in je handjes knijpen met deze huurder al lijk je dat zelf niet te beseffen want hij wilt niet met ons mee eten :'(
pi_162109414
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten... :')
Afspraak maken met het hele huis. Durf je het niet in je eentje? :')

En ja, je bent een egoïstisch kind.
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 06:52:44 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_162109425
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt. En dan ook nog eens zo'n gesprekje niet durven aan gaan zonder de rest erbij.

Je bent een onvolwassen achterbaks ventje.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 12 mei 2016 @ 06:54:48 #19
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_162109436
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 02:44 schreef Glasbak5 het volgende:

[..]

Miss de enige optie ja.
Wat een kutklus, zal vast ook degene zijn die het moet zeggen aangezien ik hoofdhuurder ben lolll
'Yo .... we zouden het chill vinden als je een keer mee at en je gedroeg als een normale huisgenoot en niet als een getrouwd stel... anders ontbind ik je contract.''.
Afspraak maken met t hele huis en het dan zeggen, ongemakkelijker krijg je het niet met een dude die je half kent maar al bijna een half jaar mee woont.. Misschien beter als hij binnenkort weer komt ontbijten... :')
ik vraag mij af of het wel klopt wat je hier zegt. Je doet of je een hospita achtige constructie hebt, maar dat betwijfel ik. Daarnaast maak ik op dat jij de woning ook huurt? Zou dat niet betekenen dat deze persoon onderhuurder is en de verhuurder ook akkoord moet zijn?
Wanneer je een hospita constructie is heb je de eerste 9 maanden de tijd om op te zeggen. Maar als reden geven 'je bent geen goede huurder' waar jij het op wilt gooien, vind ik niet passend. Daarbij als hij het volle pond betaald en paar een dagen van de week er is, is dat qua verbruik een stuk voordeliger omdat je minder kosten maakt.
Where's my fear???
  Moderator donderdag 12 mei 2016 @ 06:59:01 #20
447051 crew  Peejtur
pi_162109449
Damn wat een sneu figuur ben je :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:00:12 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162109455
Dit. Heb je iemand waar je geen last van hebt, is het nog niet goed :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:00:17 #22
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_162109456
Om deze reden iemand het huis uit willen zetten :') :D
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_162109458
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt. En dan ook nog eens zo'n gesprekje niet durven aan gaan zonder de rest erbij.

Je bent een onvolwassen achterbaks ventje.
Ja dit.
pi_162109460
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 06:52 schreef CoolGuy het volgende:
Een heel slap verhaal over waarom hij eruit moet terwijl de eigenlijke reden is dat je gewoon liever dat mokkel daar hebt omdat je die leuk vindt. En dan ook nog eens zo'n gesprekje niet durven aan gaan zonder de rest erbij.

Je bent een onvolwassen achterbaks ventje.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:02:34 #25
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_162109473
Ik zou mijn handen dichtknijpen met zo'n huurder. Ik heb in genoeg (studenten)huizen gewoond om dit te kunnen zeggen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')