abonnement Unibet Coolblue
pi_162107669
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:16 schreef grazz het volgende:
Zojuist zei die Koos van sbs shownieuws dat hij heeft gehoord dat er landen zijn geweest die NL hoge punten hebben gegeven.
Koos is journalist, Koos weet dingen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_162107725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:16 schreef grazz het volgende:
NL mag nu wel 3e of 4e staan op itunes/YT qua views, maar laten we niet vergeten dat een land als Rusland altijd al meer views heeft. Armenië ook elk jaar valt me op. Ik denk niet dat we de semi hebben gewonnen maar 2e of 3e zijn geeindigd.

Zojuist zei die Koos van sbs shownieuws dat hij heeft gehoord dat er landen zijn geweest die NL hoge punten hebben gegeven.
Zal me niks verbazen dat Azeri's daar gewoon komen om te rellen met Armeniërs en andersom. (check ook de views van azerbeidzjan met aantal dislikes)
pi_162107807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:27 schreef CarloV het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen dat Azeri's daar gewoon komen om te rellen met Armeniërs en andersom. (check ook de views van azerbeidzjan met aantal dislikes)
Doen ze ook bij elkaar idd :|W
~The present is all there is~
pi_162107835
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:31 schreef grazz het volgende:

[..]

Doen ze ook bij elkaar idd :|W
Waarschijnlijk vanwege dat vlag incident.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 12 mei 2016 @ 00:36:39 #55
163650 Greys
pi_162107889
http://diwmotz.nl/twitter-festijn-jaar/

De leukste tweets tijdens de uitzending.
Die laatste :D "Nou, zie je nou wel dat het al die jaren niet aan de Oostbloklanden lag maar gewoon aan onze wanstaltige schijtnummers?"

Zo is het dus gewoon wel..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_162107969
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:36 schreef Greys het volgende:
http://diwmotz.nl/twitter-festijn-jaar/

De leukste tweets tijdens de uitzending.
Die laatste :D "Nou, zie je nou wel dat het al die jaren niet aan de Oostbloklanden lag maar gewoon aan onze wanstaltige schijtnummers?"

Zo is het dus gewoon wel..
Niet helemaal, als Nederland een Oostblokland was geweest, stond Sieneke gewoon in de finale.
  donderdag 12 mei 2016 @ 00:42:53 #57
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162107982
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:36 schreef Greys het volgende:
http://diwmotz.nl/twitter-festijn-jaar/

De leukste tweets tijdens de uitzending.
Die laatste :D "Nou, zie je nou wel dat het al die jaren niet aan de Oostbloklanden lag maar gewoon aan onze wanstaltige schijtnummers?"

Zo is het dus gewoon wel..
Ik vind vooral de tweet over de inzending van Estland erg treffend. :+
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_162107994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 00:42 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Niet helemaal, als Nederland een Oostblokland was geweest, stond Sieneke gewoon in de finale.
Als Nederland Azerbeidzjan was, hadden we met Sieneke gewonnen.
pi_162108259
Dat ban sieneke was echt een drama.
  donderdag 12 mei 2016 @ 01:06:34 #60
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_162108304
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:02 schreef Wimperkruller het volgende:
Dat ban sieneke was echt een drama.
Drama dat we dat soort muziek gestuurd hebben, ja, maar Sieneke zelf valt niets kwalijk te nemen, vind ik. Sieneke heeft gewoon alles gedaan wat ze kon in dat optreden. ZIJ deed het goed, wat je verder ook van het nummer mag vinden.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_162108336
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Drama dat we dat soort muziek gestuurd hebben, ja, maar Sieneke zelf valt niets kwalijk te nemen, vind ik. Sieneke heeft gewoon alles gedaan wat ze kon in dat optreden. ZIJ deed het goed, wat je verder ook van het nummer mag vinden.
Het begon natuurlijk al met het feit dat de Tros aan Vader Abraham vroeg of hij een lied wou schrijven. Ik denk serieus dat als Loekz dat jaar was gekozen, we nog wel een kans hadden gemaakt, maar het was natuurlijk gewoon een kutlied.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2016 @ 01:08:44 #62
368283 ato
pi_162108340
Toch kent iedereen het nummer van Sieneke :-)
Life can be a bitch, so like it..
pi_162108354
Sieneke werd 11e in de halve toch? Had zich bijna nog gekwalificeerd herinner ik mij.
pi_162108363
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:08 schreef ato het volgende:
Toch kent iedereen het nummer van Sieneke :-)
Ja, ik krijg 't niet uit mijn kop
pi_162108365
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:09 schreef Poepz0r het volgende:
Sieneke werd 11e in de halve toch? Had zich bijna nog gekwalificeerd herinner ik mij.
Nee, 14e ofzo.
pi_162108366
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:01 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ik vind Azerbaijan toch weer verdacht dit jaar. Als je kijkt naar haar juryoptreden, dat was echt het allerslechtste vocaal van al haar optredens, ze zou dus (normaal gesproken) bij de jury's onderaan moeten zijn geëindigd, dat hebben ze dus goedgemaakt met stemmen. Nu werd haar liveoptreden gered door haar achtergrondzangeressen, maar verder was dit toch niet speciaal, laat staan beter dan bijvoorbeeld IJsland, Estland of desnoods Bosnië. En dan te bedenken dat ze van Armenië al helemaal geen stemmen zullen hebben gehad, vanwege die oorlog.
Inderdaad, ik dacht hetzelfde. Haar jury-optreden schijnt inderdaad matig te zijn geweest. Een objectieve jury zou haar dan buiten de top 10 hebben gehouden (hoogstens plaats 11 - 18, maakt niets uit in alle gevallen 0 punten). Als er toch punten zijn gegeven door een jury (en die zijn er vast) vind ik al verdacht.

Dan moeten er verder ontzettend veel televotes zijn binnengekomen om de slechte jury-resultaten te compenseren. Landen als Nederland, Finland, Estland, IJsland, Armenië (!) geven als het op televoting aankomt normaal gesproken weinig punten aan Azerbeidzjan.

Blijft er nog een groep over, waaronder ook veel kleine landjes als Cyprus, Malta, Montenegro, San Marino en een groot land als Rusland. Fraudegevoelig. Azerbeidzjan moet dan overal bij televoting minimaal in de top 3 hebben gestaan om de slechte juryresultaten (en een aantal landen die Azerbeidzjan negeren met televoting) goed te moeten maken. Met 2, 3 of 4 punten per land kom je er anders niet. Gezien de concurrentie en haar optreden/ zang wat ook niet heel bijzonder was, is het ook niet erg geloofwaardig om te denken dat Azerbeidzjan bij al deze resterende landen normaal gesproken hoog zou zijn geëindigd met televotes. Dat ze qua views nu zo hoog scoren, komt ook omdat veel mensen daar de video komen disliken en hun gal komen spuwen.

Aan de andere kant, als Jon Ola "we have a valid result" Sand zegt dat alles eerlijk is verlopen, dan moeten we dat maar geloven toch?
pi_162108404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:10 schreef libranl het volgende:

[..]

Inderdaad, ik dacht hetzelfde. Haar jury-optreden schijnt inderdaad matig te zijn geweest. Een objectieve jury zou haar dan buiten de top 10 hebben gehouden (hoogstens plaats 11 - 18, maakt niets uit in alle gevallen 0 punten). Als er toch punten zijn gegeven door een jury (en die zijn er vast) vind ik al verdacht.

Dan moeten er verder ontzettend veel televotes zijn binnengekomen om de slechte jury-resultaten te compenseren. Landen als Nederland, Finland, Estland, IJsland, Armenië (!) geven als het op televoting aankomt normaal gesproken weinig punten aan Azerbeidzjan.

Blijft er nog een groep over, waaronder ook veel kleine landjes als Cyprus, Malta, Montenegro, San Marino en een groot land als Rusland. Fraudegevoelig. Azerbeidzjan moet dan overal bij televoting minimaal in de top 3 hebben gestaan om de slechte juryresultaten (en een aantal landen die Azerbeidzjan negeren met televoting) goed te moeten maken. Met 2, 3 of 4 punten per land kom je er anders niet. Gezien de concurrentie en haar optreden/ zang wat ook niet heel bijzonder was, is het ook niet erg geloofwaardig om te denken dat Azerbeidzjan bij al deze resterende landen normaal gesproken hoog zou zijn geëindigd met televotes. Dat ze qua views nu zo hoog scoren, komt ook omdat veel mensen daar de video komen disliken en hun gal komen spuwen.

Aan de andere kant, als Jon Ola "we have a valid result" Sand zegt dat alles eerlijk is verlopen, dan moeten we dat maar geloven toch?
Ja, maar dat riep hij ook toen Azerbaijan in 2011 won zonder ook maar één punt te ontvangen uit Ierland, Italië, Bulgarije, Macedonië, Duitsland, Slovenië, Spanje, Servië, Armenië, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Verder maar drie twaalfpunters uit Rusland, Turkije en Malta :') , en alleen hoge punten uit landen als Oekraïne, San Marino en Roemenië.

En dan heb je natuurlijk nog dit bizarre verhaal:
quote:
"The high importance of the contest within Azerbaijan became evident and world news in 2013 when the countries president himself Ilham Aliyev launched an inquiry into why his country did not award Russia any points in the Eurovision 2013 final."
pi_162108485
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:10 schreef libranl het volgende:

[..]

Inderdaad, ik dacht hetzelfde. Haar jury-optreden schijnt inderdaad matig te zijn geweest. Een objectieve jury zou haar dan buiten de top 10 hebben gehouden (hoogstens plaats 11 - 18, maakt niets uit in alle gevallen 0 punten). Als er toch punten zijn gegeven door een jury (en die zijn er vast) vind ik al verdacht.

Dan moeten er verder ontzettend veel televotes zijn binnengekomen om de slechte jury-resultaten te compenseren. Landen als Nederland, Finland, Estland, IJsland, Armenië (!) geven als het op televoting aankomt normaal gesproken weinig punten aan Azerbeidzjan.

Blijft er nog een groep over, waaronder ook veel kleine landjes als Cyprus, Malta, Montenegro, San Marino en een groot land als Rusland. Fraudegevoelig. Azerbeidzjan moet dan overal bij televoting minimaal in de top 3 hebben gestaan om de slechte juryresultaten (en een aantal landen die Azerbeidzjan negeren met televoting) goed te moeten maken. Met 2, 3 of 4 punten per land kom je er anders niet. Gezien de concurrentie en haar optreden/ zang wat ook niet heel bijzonder was, is het ook niet erg geloofwaardig om te denken dat Azerbeidzjan bij al deze resterende landen normaal gesproken hoog zou zijn geëindigd met televotes. Dat ze qua views nu zo hoog scoren, komt ook omdat veel mensen daar de video komen disliken en hun gal komen spuwen.

Aan de andere kant, als Jon Ola "we have a valid result" Sand zegt dat alles eerlijk is verlopen, dan moeten we dat maar geloven toch?
Goed meezingnummer, mooie vrouw. Misschien dat? :P
pi_162108527
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:10 schreef libranl het volgende:

[knip]

Aan de andere kant, als Jon Ola "we have a valid result" Sand zegt dat alles eerlijk is verlopen, dan moeten we dat maar geloven toch?
Als Jon Ola Sand zou zeggen dat het niet eerlijk verliep, wat zou er dan gebeuren? Dan is er geen uitslag lijkt me. En volgens mij gaat het er bij hem ook alleen om dat die nummertjes goed worden overgetikt i.p.v. de beweegredenen voor de votes, want er zit nergens een waarnemer bij.
pi_162108575
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:14 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja, maar dat riep hij ook toen Azerbaijan in 2011 won zonder ook maar één punt te ontvangen uit Ierland, Italië, Bulgarije, Macedonië, Duitsland, Slovenië, Spanje, Servië, Armenië, Noorwegen, het Verenigd Koninkrijk en Denemarken. Verder maar drie twaalfpunters uit Rusland, Turkije en Malta :') , en alleen hoge punten uit landen als Oekraïne, San Marino en Roemenië.

En dan heb je natuurlijk nog dit bizarre verhaal:
"The high importance of the contest within Azerbaijan became evident and world news in 2013 when the countries president himself Ilham Aliyev launched an inquiry into why his country did not award Russia any points in the Eurovision 2013 final."

Ja klopt, die laatste vraag was eigenlijk meer bedoeld om aan te geven dat ik ook mijn twijfels heb over de EBU. Als je van de omkoop-praktijken hoort van de FIFA dat er geld wordt aangenomen om bijv. ergens het WK Voetbal te mogen houden. Dat kan overal als er veel geld wordt geboden. Wie zegt dat de EBU zelf niet is omgekocht om bepaalde resultaten te manipuleren? Misschien draaf ik nu wel wat door hoor. :P
pi_162108620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:27 schreef CarloV het volgende:
Als Jon Ola Sand zou zeggen dat het niet eerlijk verliep, wat zou er dan gebeuren? Dan is er geen uitslag lijkt me.
  donderdag 12 mei 2016 @ 01:37:02 #72
449427 bogtrotter
namelijk Robrecht Veeckman
pi_162108626
In 2012 nam de BBC een kijkje in Azerbaijan in deze documentaire en stelden ze het hoofd van de EBU ook wat vragen. Niets ontzettend schokkends, maar het maakt toch nog maar 'ns duidelijk wat voor een goor land Azerbaijan eigenlijk is.
.
pi_162108758
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:23 schreef Wimperkruller het volgende:

[..]

Goed meezingnummer, mooie vrouw. Misschien dat? :P
Ook dat zal zeker hebben meegespeeld, nummer ligt lekker in het gehoor, en er zullen heus ook wel wat mensen op haar hebben gestemd vanwege haar looks.
pi_162108807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 01:37 schreef bogtrotter het volgende:
In 2012 nam de BBC een kijkje in Azerbaijan in deze documentaire en stelden ze het hoofd van de EBU ook wat vragen. Niets ontzettend schokkends, maar het maakt toch nog maar 'ns duidelijk wat voor een goor land Azerbaijan eigenlijk is.
.
Interessant. Dat dit soort dingen worden onderzocht door journalisten zegt al genoeg.
pi_162108831
Van welk land is die homo jongen ook alweer die steeds zo creepy in de camera keek? Beetje arrogant was 'ie ook. Hij is niet door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')