abonnement Unibet Coolblue
pi_162101584
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P


Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:41:49 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_162101658
Filmpjes O+
Mauw telefoneert momenteel met ALLES. De babyfoon, de raboreader, de autosleutels, en...

disclaimer
pi_162101698
Ik had net mijn post af....

NIE EGH NIE EGH ;( _O- heerlijk!

En boerenpeerd! :+

Melba voegde vandaag een niveautje toe aan de buien: trappelen met zijn voeten :7 terwijl hij lag te gillen op de keukenvloer omdat het eten nog niet klaar was en hij de poes niet in zijn aars mocht prikken.

Lol.
Kwak
pi_162101704
Hahahaha SQ _O- _O- _O-
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162101717
Oh dank :@ . Ja ik ben ook enorm lief :7 .

En A praat goed. En vooral non-stop. En alles herhalen wat ik zeg :X . Moet er echt mee uitkijken. ("Ottetomme" :@ :@ :@ ).

Motorisch kan er nog wel wat verbeteren, ze moest heel hard huilen toen ze niet snapte hoe ze zelf uit de zandbak moest klimmen :') .

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 21:44:53 ]
pi_162101734
Oh Mauw! O+ het lijkt net of ze zegt 'neeee ik kan niet. Kan jjj?'
Kwak
pi_162101763
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dank :@ . Ja ik ben ook enorm lief :7 . En A praat goed. Motorisch kan er nog wel wat verbeteren, ze moest heel hard huilen toen ze niet snapte hoe ze zelf uit de zandbak moest klimmen :') .
Ja ik weet niet wat't is, maar volgens mij heb jij echt zo'n voorleesstem waar ik 43402 uur naar kan luisteren.

Nohomo.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162101769
Oooh, al jullie dreumessen :D O+ :D

Ik verheug me er zo op :D
pi_162101783
https://www.instagram.com/p/BFR3HEWni3D/

Ik heb tegenwoordig een GilLin. ;(
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:45:46 #10
149959 SQ
snelle trees
pi_162101804
Kun je zoiets niet een keer filmen, kwak? :+
disclaimer
pi_162101831
Mauw O+ die intonatie ook! Klinkt als een echt gesprek!
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:46:43 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_162101849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
https://www.instagram.com/p/BFR3HEWni3D/

Ik heb tegenwoordig een GilLin. ;(
Nice, dat zullen je trommelvliezen waarderen *O*
disclaimer
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:47:13 #13
149959 SQ
snelle trees
pi_162101869
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh dank :@ . Ja ik ben ook enorm lief :7 .

En A praat goed. En vooral non-stop. En alles herhalen wat ik zeg :X . Moet er echt mee uitkijken. ("Ottetomme" :@ :@ :@ ).

Motorisch kan er nog wel wat verbeteren, ze moest heel hard huilen toen ze niet snapte hoe ze zelf uit de zandbak moest klimmen :') .
ottedomme, serieus _O- O+!
disclaimer
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:47:28 #14
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162101879
Ik zal mijn best doen volgende keer :+
Kwak
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:49:41 #15
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162101969
Hier hoorde ik ook vanmiddag ineens 'sjiet' vanuit de zandbak oO< . En nee, dat was niet mijn peuter :')

dreumes(drift)buien hier ook all over the place :Y. Helemaal compleet met benen trappelen, dramatisch huilen, snikken etc. En als het dan *zomaar* ineens weer over is naar mij toekomen om je snotneus af te laten vegen O+
pi_162101984
Damn Annie wat een vocabulaire _O_ O+

Hahaha het paard van Lucas. Hardop zitten lachen _O-
pi_162102760
Hahaha! Mauw aan de telefoon, trappelMelba en ottetomme en sjiet _O- Ik probeer stukjes voor te lezen aan J maar moet zo lachen :D
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162102783
Het paard van Lucas.. O+ 0

Ik heb hardop gelachen om Annie die vieze voeten niet erg vind maar ze toch boven het zand probeert te houden. :D

Mauw kunnen we eerdaags wel bellen( saar doet dat ook.. met AL-LES!

En E. Oefent voor luchtalarm! Zo leuk allemaal O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:19:55 #19
335643 faptist
Maakt fouten
pi_162103428
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:45 schreef LadyTagliatelle het volgende:
https://www.instagram.com/p/BFR3HEWni3D/

Ik heb tegenwoordig een GilLin. ;(
:o
In mijn hoofd maakt een t-rex dit geluid. Love it. O+

SQ
Wow. Het klinkt echt als een heel gesprek! O+
Go mauw!
pi_162103563
Jemig LT :D ik schrok ervan! Jij niet?

Sjiet _O- Heel goed Soeze, samen met Annie je vloekwoordenvocabulaire uitbreiden ^O^ .

En een ToastjeTrappelfilmpje moet er nu wel komen natuurlijk :7 .
pi_162103705
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:19 schreef faptist het volgende:

[..]

:o
In mijn hoofd maakt een t-rex dit geluid. Love it. O+

SQ
Wow. Het klinkt echt als een heel gesprek! O+
Go mauw!
Of een ankylo :@ :D
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Jemig LT :D ik schrok ervan! Jij niet?

Sjiet _O- Heel goed Soeze, samen met Annie je vloekwoordenvocabulaire uitbreiden ^O^ .

En een ToastjeTrappelfilmpje moet er nu wel komen natuurlijk :7 .
Nee, ik gilde zelf ook, zoals je in het filmpje 1x kunt horen. Ik kan ook zo enorm hoog piepen. :9
Born to Lose, but Built to Win.
  woensdag 11 mei 2016 @ 23:00:59 #22
73386 Fazz
onderweg
pi_162105408
Jullie filmpjes :D O+

We hebben vandaag een gesprek gehad voor een basisschool. Echt een leuke school, nu maar hopen dat er nog plek is, het schijnt dat iedereen bij de geboorte al inschrijft :{ alsof ik toen al wist wat er bij mijn kind zou passen en alsof ik toen tijd had om me te verdiepen in al die type onderwijs 8)7

Hier ook weer dreumesbuien ten top. Ik waagde het om de papieren jip&janneke bordjes op het aanrecht te leggen. De bui duurde 20 min :')
pi_162109572
quote:
7s.gif Op woensdag 11 mei 2016 23:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Jullie filmpjes :D O+

We hebben vandaag een gesprek gehad voor een basisschool. Echt een leuke school, nu maar hopen dat er nog plek is, het schijnt dat iedereen bij de geboorte al inschrijft :{ alsof ik toen al wist wat er bij mijn kind zou passen en alsof ik toen tijd had om me te verdiepen in al die type onderwijs 8)7

Hier ook weer dreumesbuien ten top. Ik waagde het om de papieren jip&janneke bordjes op het aanrecht te leggen. De bui duurde 20 min :')
wat.. Shit.. Moet dat al?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162109659
Jullie filmpjes. O+. Ik had ze gisteravond nog bekeken en moest hardop lachen om het paard van Lucas. :D.

Hier een ouderwetse nacht achter de rug. Ik heb twee uur geslapen. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_162109791
Oh DaD ;(

Vandaag gaat E weer naar de gastouder. Is al dag 4 dat ik d'r weg moet brengen deze week. -O-

Maar vandaag werken op een nieuwe locatie met nieuwe collega... Dus ben benieuwd..
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162109793
Boh :O En dat zonder koffie... Sterkte DaD :* Hier was het vanmorgen een vrij vriendelijke 6.02, maar zo voel ik me nog niet ;)

En *O* w/ ~:) O+ :* welkom voor Selvaria en N!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162110217
Fazz ik duim voor jullie dat er plek is ^O^ ! Wij hebben A net ingeschreven voor de PSZ vanaf 2 jaar. Zal de basisschool eens bellen om te vragen of we daar ook al moeten inschrijven. Nooit bij stilgestaan eigenlijk :@ .

Buhhh DAD -O- wat ruk.

LT succes vandaag! En lekker knuffelen met je meisje als je thuiskomt.
pi_162110231
Welgefietslampcitaart voor Selvaria en lief en N *O* ! Welkom bij de dreumesjes! 't Is hier fantastisch ~:) !
pi_162110253
Mijn moeder komt zo en dan zou ik met haar en Annie en Tas naar de dierentuin. Maar Tas had een rottige krampjesnacht }:| en Annie heeft de hele nacht liggen hoesten als een zeehond en moest steeds huilen na het hoesten. Arm schaap.

Kortom, ik ben kapot :') . Maar eens even overleggen wat we gaan doen.
pi_162110286
Oma en annie naar de dierentuin, tas en mama naar bed. :Y
pi_162110368
Retegoed plan Crump ^O^ maar helaas, oma hep geen abonnemeheeent. En mama wel.

Ik ga m'n wallen maar gewoon wegpoetsen en de luiertas inpakken. En dan gaan met die banaan :7 straks is het weer kutweer en kunnen we weer binnen de boel afbreken spelen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 08:53:17 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:06:37 #32
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162110585
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Retegoed plan Crump ^O^ maar helaas, oma hep geen abonnemeheeent. En mama wel.

Ik ga m'n wallen maar gewoon wegpoetsen en de luiertas inpakken. En dan gaan met die banaan :7 straks is het weer kutweer en kunnen we weer binnen de boel afbreken spelen.
Jij bikkel! Sterkte (en veel plezier :s) )!

Wij hebben iets nieuws. Óf Suzel wordt wakker 's nachts om bij ons in bed verder te slapen en slaapt tot half 7/7 uur, óf Suze slaapt heerlijk de nacht door maar is 's ochtends om half 6 klaarwakker. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de fijnste optie is :')

Selvaria, gefeliciteerd met je dreumesje!
pi_162110945
Oh hoi! :D

Ik was van plan me hier morgen te melden, maar na zo'n welkom kan ik niet wegblijven natuurlijk. O+

Dankjulliewel! Ik kom jullie vergezellen met mijn leuke N.! *O* Vanochtend haalden we een heuse dreumes uit bed die alleen maar kon lachen om onze domme liedjes en zo :o kon wijzen naar alle vlaggetjes in de woonkamer. :D Mijn baby. 1 jaar. :'(
pi_162111010
Gefelicitaart Selvaria *O*

Ottetomme _O- :@ _O-

Hmm Soesa nee da's een beetje kiezen tussen twee kwaden zo he :{
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:04:12 #35
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_162111630
Welkom en gefeliciteerd! N. En selvaria!

Jullie filmpjes :D O+

Ottetomme :D ik had vanochtend ook een dreumes die aan het vloeken was op medeweggebruikers, inclusief driftige armgebaren :o gelukkig komt er nog nix verstaanbaars uit :@
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:43:19 #36
73386 Fazz
onderweg
pi_162112633
3 dubbele espresso voor Razz c_/
oh en voor DaD ook zie ik nu :*

LT & Razz, het hangt echt af van waar je woont wanneer inschrijven nodig is. Deze school is klein & populair, er stromen per jaar maar iets van 22 kleuters in... (jenaplan) Hopelijk horen we snel wat :s)

Gefeliciteerd Selvaria! *O*

Gisteren hebben we het verjaarskado in elkaar geschroefd O+ Heel handig ook dat ik zelf taarten wil gaan bakken maar dat morgenmiddag de stroom wordt afgesloten :') Dan maar in de ochtend & avond bakken :Y)
pi_162113775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jij bikkel! Sterkte (en veel plezier :s) )!

Wij hebben iets nieuws. Óf Suzel wordt wakker 's nachts om bij ons in bed verder te slapen en slaapt tot half 7/7 uur, óf Suze slaapt heerlijk de nacht door maar is 's ochtends om half 6 klaarwakker. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de fijnste optie is :')

Selvaria, gefeliciteerd met je dreumesje!
Oh ja. Herkenbaar dilemma :')

quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:31 schreef Selvaria het volgende:
Oh hoi! :D

Ik was van plan me hier morgen te melden, maar na zo'n welkom kan ik niet wegblijven natuurlijk. O+

Dankjulliewel! Ik kom jullie vergezellen met mijn leuke N.! *O* Vanochtend haalden we een heuse dreumes uit bed die alleen maar kon lachen om onze domme liedjes en zo :o kon wijzen naar alle vlaggetjes in de woonkamer. :D Mijn baby. 1 jaar. :'(
Gefeliciteerd!!! *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:37:24 #38
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162114065
Selvaria gefeliciteerd met N!! *O*
Mauwtje bellen O+ Vast met de dokter zo te zien aan de thermometer ;) (hier werd laatst nog gebeld met een krentebol :') )
Gillin :X :D
Fingers crossed voor de school Fazz!!!
Dad en Razz hopelijk kunnen jullie snel wat bijslapen :*
Die dreumesbuien O+ Hier gelukkig nog niet zo veel last van.. kuch.. *klopt heeull hard af*

....

En haaaii allemaal :W
Ik was ff weg :P
Eerst misselijk onder m'n steen, toen een week in de hagel in een roompothuisje in Limburg en net terug van een lange week in Tenerife 8-)
V Vrolijk heeft het heerlijk naar zijn zin gehad en lekker gezwommen en gespeeld met zijn neefjes en nichtje (Limburg was met mijn familie en Tenerife was met mijn schoonfamilie ;) ).

Misselijkheid is nog niet niet weg.. maar gisteren mooie termijnecho gehad (vandaag 11 weken) dus dat maakt het wel weer wat minder erg O+

Heb amper bij kunnen lezen.. maar ik haak weer aan nu *O*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162114961
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
Filmpjes O+
Mauw telefoneert momenteel met ALLES. De babyfoon, de raboreader, de autosleutels, en...

O+ :D O+

A. telefoneert ook graag. Alleen houdt hij zijn handset (kan ook van alles zijn) nog tegen zijn achterhoofd of neus :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:54:03 #40
149959 SQ
snelle trees
pi_162116225
Rady, kunnen we nubben? O-)

Selvaria, HOEEE kan jouw newborn al een jaar zijn? :o! Welkom en gefeliciteerd!
disclaimer
pi_162116746
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
Rady, kunnen we nubben? O-)

Selvaria, HOEEE kan jouw newborn al een jaar zijn? :o! Welkom en gefeliciteerd!
Schei uit, ik weet het ook niet. :'(

Rady, wat fijn zeg die goede echo! Ik hoop dat je misselijkheid snel voorbij is. :*
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:47:50 #42
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162117690
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
Rady, kunnen we nubben? O-)
Het is een nubloze baby foto... maar wel O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162118143
Gefeliciteerd met N, Selvaria *O*

Foetus O+
  donderdag 12 mei 2016 @ 14:06:54 #44
73386 Fazz
onderweg
pi_162118163
Wat fijn van de goede echo Rady! En alweer 11 weken O+
pi_162118234
Vloekende dreumessen O+

En hoi Rady :W

En sinds vanmorgen weten we dat baby een jongen is... saar krijgt een broertje O+
S. 2014
J. 2016
pi_162123119
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vloekende dreumessen O+

En hoi Rady :W

En sinds vanmorgen weten we dat baby een jongen is... saar krijgt een broertje O+
Een mannenbabyyy HOERA van harte! O+
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162123194
Zijn er nog mensen met boekentips voor mijn Elindepelin? Ik heb wel veel nijntjes en zo, en ''De dieren van fiep''. ''mag ik in je luier kijken?'' en nog een paar rare simpele boekjes maar die vind ik niet zo leuk...

Maar ik wil nog meer van die leuke aanwijs boekjes zeg maar... Hier bij bruna hebben ze amper wat.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162123325
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zijn er nog mensen met boekentips voor mijn Elindepelin? Ik heb wel veel nijntjes en zo, en ''De dieren van fiep''. ''mag ik in je luier kijken?'' en nog een paar rare simpele boekjes maar die vind ik niet zo leuk...

Maar ik wil nog meer van die leuke aanwijs boekjes zeg maar... Hier bij bruna hebben ze amper wat.
Action! Heeft bijvoorbeeld boeken met grote flappen. Kosten geen drol dus dan maakt het me ook niet uit als ze er een flap vanaf scheurt.
pi_162123597
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:52 schreef Skittles het volgende:

[..]

Action! Heeft bijvoorbeeld boeken met grote flappen. Kosten geen drol dus dan maakt het me ook niet uit als ze er een flap vanaf scheurt.
Oh, dat is een goed idee.

Ja de goedkopere boekjes mag ze zelf kijken, en staan op haar plankje. Want mijn kind wil de hele dag boekjes lezen...

En de betere boeken staan hoger, die lezen we dan samen... Maar ik vind bijvoorbeeld Gonnie en Gijsje écht niet leuk.

Ik vind de dieren van fiep echt wel leuk, maar misschien ga ik eens zoeken naar boekjes met foto's van dieren, heb het idee dat ze dat veel beter kan herkennen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162124219
Leve de Lente/Zonnige Zomer/ etc



Vinden beide kinderen hier heel leuk!

Dribbel flapjesboek, wij hebben ook een heel leuk dik dierenboek met schuifjes.. weet alleen even niet hoe het heet..
edit: deze dus

Oh en grote favoriet (maar zonder flapjes) is hier nu:


W zingt die nu af en toe voor L die dan ademloos luistert.. (flapjesboeken probeert hij meestal te slopen..

Grote hit voor iets ouder is trouwens de Gruffalo

[ Bericht 7% gewijzigd door watmoetikkiezen op 12-05-2016 17:35:27 ]
pi_162124401
De gruffalo heb ik inderdaad, erg leuk! O+
Dankjewel! ik ga er eens naar kijken bij ECI :*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162124408
oeps sorry, beetje grote plaatjes, hoe krijg je dat kleiner?

Gonnie vind ik ook niet echt leuk nee.. en appie aap enzo bleeuuh

Oh en we hebben een geluidenboek van ik dacht hema.. Daar moet je écht de tekst niet lezen..
"ik ben de koe en ben niet bang voor jou stier" en "Ik ben een stier en ik heb er zin in",
en bij een plaatje van een geit: "ik ben een schaap, maar zie er anders uit, maar dat vind ik niet erg"
Nou ja, echt heel erg dus..
pi_162124476
oh en grappige situatie door de boekjes: wij waren bij de kinderboerderij.. Loopt L helemaal enthousiast naar een houten bord met daarop een koe geschilderd. "koe, koe!"
De échte koe ernaast interesseerde hem maar matig, het bord was veel leuker want daarvan wist hij hoe het heette..
pi_162124693
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:30 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oeps sorry, beetje grote plaatjes, hoe krijg je dat kleiner?

Gonnie vind ik ook niet echt leuk nee.. en appie aap enzo bleeuuh

Oh en we hebben een geluidenboek van ik dacht hema.. Daar moet je écht de tekst niet lezen..
"ik ben de koe en ben niet bang voor jou stier" en "Ik ben een stier en ik heb er zin in",
en bij een plaatje van een geit: "ik ben een schaap, maar zie er anders uit, maar dat vind ik niet erg"
Nou ja, echt heel erg dus..
Omg :') dat is sip
Ik vind ''mag ik in je luier kijken'' soms al een beetje dubieus, maar ik kan er wel om lachen. Ben de moeilijkste niet.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162124702
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 17:32 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en grappige situatie door de boekjes: wij waren bij de kinderboerderij.. Loopt L helemaal enthousiast naar een houten bord met daarop een koe geschilderd. "koe, koe!"
De échte koe ernaast interesseerde hem maar matig, het bord was veel leuker want daarvan wist hij hoe het heette..
Hhaha! geweldig O+
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162125533
:D

Bij ons zijn flapjesboeken met dieren een grote hit, deze serie: https://m.bol.com/nl/p/ho(...)oe/9200000021747526/
Is ook veel extra aan te wijzen (boom, bloem, andere dieren, steen etc).

En de geluidenboekjes uit deze serie: https://m.bol.com/nl/s/zo(...)ion%20billet/sf/true Ook daarin veel aan te wijzen en benoemen O+

[ Bericht 1% gewijzigd door JufMariska op 12-05-2016 19:16:18 ]
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162126319
Nog niet bijgelezen, maar: Selvaria, gefeliciteerd met de verjaardag van N!

Nu eerst een modderig jongetje eten geven. Hij heeft zojuist een portie stamppot, een halve boterham en appelmoes op en heeft nog meer honger :Y)
pi_162127022
Súper JM! Thanks :D

Elin had het leuk bij de gastouder vandaag, ze heeft in de zandbak gespeeld en met de watertafel. Ze durft alleen niet van de glijbaan af en niet op de trampoline ( vind ik echt niet erg eigenlijk :X van mij hoeft ze daar nog niet per sé op.. )

Ze had ook zomaar een petje 1,5u lang op haar hoofd gehouden! waarom lukt dat daar wel en thuis niet? -O-

én ze heeft twee vriendinnetjes gemaakt, en er lief mee gedripseld. Zo cute :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162127385
:* LT
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162128441
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zijn er nog mensen met boekentips voor mijn Elindepelin? Ik heb wel veel nijntjes en zo, en ''De dieren van fiep''. ''mag ik in je luier kijken?'' en nog een paar rare simpele boekjes maar die vind ik niet zo leuk...

Maar ik wil nog meer van die leuke aanwijs boekjes zeg maar... Hier bij bruna hebben ze amper wat.
Annies grote favoriet: http://www.sjiekeboel.nl/(...)en-zoekboek-00009159




Elke keer zien we wat nieuws O+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 19:46:26 ]
pi_162129329
Dat seizoenenboek dat watmoetikzeggen postte hwbben wij ook, van het hele jaar. O is er gek op. Echt heel veel aan te wijzen en er gebeurt ook veel. En ik zie ook elke dag nieuwe dingen.

Het is wel een stereotypisch boek. Alle schoonmakers hebben een kleurtje en er loopt geen vader met een kind. Verder leuk :P
pi_162130327
Oh ik vind Gonnie juist erg leuk voor een dreumes O+. En Jasper en Jip O+. Er is ook een Gonnie flapjesboek ;).

Dikkie Dik heeft ook flapjesboeken.
Jip & Janneke over kleuren is ook leuk.

Boeken van Charlotte Dematons als je van prentenboeken houdt waarin je eindeloos kan blijven kijken.

Waar is de taart is ook leuk, hoewel meer voor peuters.

Raad eens hoeveel ik van je hou
Boeken van Eric Carle (Rupsje nooitgenoeg bijv).

Boekjes O+. Er is zoveel leuks! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162130467
Ohja en Annie is dus dik fan van Jittelallelek! (Jip en Janneke). Ze zit echt met open mond te luisteren als ik voorlees. En de plaatjes zijn ook leuk. "Kijk! Jit! Kijk! Lallelek! Egel! Poes!".

Nadeel: Ik vind het zelf echt überstom :') .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2016 20:42:49 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:53:41 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162130976
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Jij bikkel! Sterkte (en veel plezier :s) )!

Wij hebben iets nieuws. Óf Suzel wordt wakker 's nachts om bij ons in bed verder te slapen en slaapt tot half 7/7 uur, óf Suze slaapt heerlijk de nacht door maar is 's ochtends om half 6 klaarwakker. Ik ben er nog niet helemaal uit wat nou de fijnste optie is :')

Selvaria, gefeliciteerd met je dreumesje!
Precies dat!

En hij wil s avonds ook niet echt voor negen uur naar bed dus is dan moe en ongezellig en jankerig de hele ochtendspits :')
Kwak
pi_162131054
Oh ik was al bang dat Annie de enige was met slaapiZzZzues. Ze ligt nu nog te jengelen in bed, lag er om 19:30 in -O- . Zou het door de lange lichte avonden komen?
pi_162131132
Wij hebben veel plezier van dit boek van Alain Gree:



Verder veel gouden boekjes. Het boekje Kiki bleek een schot in de roos.



Zo slaapt I ook echt. O+ . :D .

En mijn eigen favoriet, maar I vindt 'em ook leuk: Wim is weg.



Van die Marion Billet-serie waar JM ook naar verwijst, hebben wij het boek 'Met de kleintjes de wereld rond' al bijna stuk gelezen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162131214
Ik vergeet nog Kikker & zijn vriendjes. En als kijkboek is Die daar ook erg leuk:

Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 mei 2016 @ 20:59:54 #68
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162131264
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Vloekende dreumessen O+

En hoi Rady :W

En sinds vanmorgen weten we dat baby een jongen is... saar krijgt een broertje O+
Gefeliciteerd! Wat leuk!

En Rady fijn van de goeie echo!

Ik heb een filmpje van Melba maar het trappelen was niet goed in beeld (hij banaande half op de bank en trapte tegen mij :') ). De bui duurde twintig minuten tot bijna kotsen aan toe. Want het blokje paste niet en daarna gingen zijn schoenen uit. Dussss.

Herkennen jullie die tomeloze energie? Melba is echt niet te houden, heeft vanavond weeeeer een uur met papa buiten rondgehold na het kdv :+ word al moe als ik naar m kijk...
Kwak
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:00:28 #69
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162131299
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:55 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh ik was al bang dat Annie de enige was met slaapiZzZzues. Ze ligt nu nog te jengelen in bed, lag er om 19:30 in -O- . Zou het door de lange lichte avonden komen?
Zeker weten!
Kwak
pi_162131475
Hier ook slaapgedoe, terwijl I altijd zo'n makkelijke slaper is. Ik wijt het aan de vakantie, het uit het normale ritme zijn en de warmte. Oh ja, en ook aan het feit dat wij wat minder consequent waren door dit alles en dat dit bij een peuter niet zo handig is. :') . Ik ben na een paar slopende avonden, vanavond maar even op een strak regime overgegaan. Dus, echt op tijd naar bed, heel strikt en consequent met het hele naar bed gaan ritueel, geen tijd laten rekken, heel duidelijk zijn, na vijf minuten huilen weer even twee minuten naar haar toe, dan weer weg, dan na tien minuten weer terug. Ze sliep om 20.10. _O_ .

Maar man, wat gaat dat toch door merg en been, als je kind tien minuten lang om mama smeekt en huilt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:04:44 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162131491
quote:
2s.gif Op donderdag 12 mei 2016 16:48 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Zijn er nog mensen met boekentips voor mijn Elindepelin? Ik heb wel veel nijntjes en zo, en ''De dieren van fiep''. ''mag ik in je luier kijken?'' en nog een paar rare simpele boekjes maar die vind ik niet zo leuk...

Maar ik wil nog meer van die leuke aanwijs boekjes zeg maar... Hier bij bruna hebben ze amper wat.
De gele ballon O+

En de fantastische boeken in thema winter/zomer/herfst en lente van rotraut susanne berner

Melba heeft 'wat een winter'. De figuurtjes komen in elk seizoen voor en op elke plaat in een soort doorlopend verhaal. O+

Kwak
pi_162131524
GM, wat leuk een jongen!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:06:59 #73
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162131610
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Dat seizoenenboek dat watmoetikzeggen postte hwbben wij ook, van het hele jaar. O is er gek op. Echt heel veel aan te wijzen en er gebeurt ook veel. En ik zie ook elke dag nieuwe dingen.

Het is wel een stereotypisch boek. Alle schoonmakers hebben een kleurtje en er loopt geen vader met een kind. Verder leuk :P
Dan vind jij de boeken van rotraut susanne berner die ik net post nog toffer. Wel moderner! Papa's met kindjes, vrouw op motor enzo.

Lol, die bedoelde je dus, is mij niet opgevallen, vond t helemaal niet stereotiep!
Kwak
pi_162131648
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:59 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat leuk!

En Rady fijn van de goeie echo!

Ik heb een filmpje van Melba maar het trappelen was niet goed in beeld (hij banaande half op de bank en trapte tegen mij :') ). De bui duurde twintig minuten tot bijna kotsen aan toe. Want het blokje paste niet en daarna gingen zijn schoenen uit. Dussss.

Herkennen jullie die tomeloze energie? Melba is echt niet te houden, heeft vanavond weeeeer een uur met papa buiten rondgehold na het kdv :+ word al moe als ik naar m kijk...
Ik vraag mij regelmatig af waar ze de energie vandaan haalt...
Zij blijft ook maar gaan, wij zetten haar tegenwoordig een half uur voor bed standaard in de stoel voor de tv... even tot rust komen, en dan slaapt ze beter.
S. 2014
J. 2016
pi_162131712
Ik zeg ivm fokwet ff niks over slaaps hier :+ Maar vroeg wakker: +1 :O

En fijn, alle boekentips!

Ik was vandaag op een semi-geheime missie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162131896
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik vraag mij regelmatig af waar ze de energie vandaan haalt...
Zij blijft ook maar gaan, wij zetten haar tegenwoordig een half uur voor bed standaard in de stoel voor de tv... even tot rust komen, en dan slaapt ze beter.
Doen wij ook al heel lang, werkt echt goed! Half uurtje filmpjes kijken en dan daarna op haar kamer nog een paar boekjes. Even de rust erin brengen. Wat ik nu ook doe, nu ze wat ouder is en we steeds meer gesprekjes kunnen voeren: de dag doornemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:17:35 #77
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_162132237
Wat mooi Jm!
pi_162134110
Mooi JM O+

Jaaa de gele ballon heb ik ook _O_ super boek
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:03:29 #79
73386 Fazz
onderweg
pi_162135242
Wat leuk GM!

Dat boek hebben wij ook Kwak! En ik heb er niets stereotiep in gezien Room? Even goed kijken morgen :9
We lezen nu Pluk van de petteflet voor. Echt leuk om te zien dat sinds een paar weken hij ook echt kan luisteren ipv vooral plaatjes kijken :)

Mooi JM O+ En geheim... wist J er niets van?
pi_162135706
Jawel hoor Fazz! Maar had het niet heel openbaar vooraf verteld enzo. En lang niet iedereen buiten hier en goede vrienden kent het verhaal er achter.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:16:32 #81
73386 Fazz
onderweg
pi_162136146
Oh niet zo geheim-geheim dan ;) Ik vind ze mooi O+
pi_162136538
Mooi JM! O+

Piemel in GM's buik! *O*

Ik ga slapen, vermoeiend hoor, zo'n eerste verjaardag. :P N. vond ballonnen wel het tofste ooit. _O_
pi_162137499
Gefeliciteerd Selvaria en N! *O*

En een jommetje voor GM *O*
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:38:29 #84
149959 SQ
snelle trees
pi_162137783
Mooi JM!

Wij hebben trouwens een rolluik op mauw dr kamer. Beste 300 euro ooit uitgegeven.
disclaimer
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:51:42 #85
73386 Fazz
onderweg
pi_162138446
Houdt het de warmte goed buiten ja?
pi_162138509
Warmte, het is hier momenteel 30 graden binnen. :r :'(
Born to Lose, but Built to Win.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:53:48 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_162138541
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:51 schreef Fazzoletti het volgende:
Houdt het de warmte goed buiten ja?
het werd nu maar 26 graden ipv 31, :')

Maar het is vooral DONKER en daardoor slaapt ze dus altijd haar normale tijden. In alleen een luier in een dun slaapzakje :D
disclaimer
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:00:20 #88
73386 Fazz
onderweg
pi_162138928
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het werd nu maar 26 graden ipv 31, :')

Maar het is vooral DONKER en daardoor slaapt ze dus altijd haar normale tijden. In alleen een luier in een dun slaapzakje :D
¤60 per graad verkoeling :D Als donker een vereiste is voor inslapen is het het zeker waard ja! Hier is dat eigenlijk nooit een probleem geweest.

Parental-fail :X Vriend en ik beide laat uit werk (file }:| ) en helemaal vergeten dat de luiers bijna op waren. Hij heeft nu de laatste om o|O
pi_162139278
GM leuk een jongen!

Boekjes O+ hier ook gek op boeken. hier de tip van Pepe&milli. Boekjes van Usborne en vooral ravensburger O+ vaak goede rijm. In Duits of Fries, goede kwaliteit. Enorm veel te zien. Elmo boekje van bookdepository (daar zijn veel boekjes die jullie noemen voor de helft goedkoper te krijgen, maar dan wel in het Engels, maar geluidenboekjes maakt vaak niet uit lijkt me? En zoek boeken) en ook dino boekjes. Ik ga eens kijken naar die van jullie. Kan exjt niet tegen jip en Janneke (hebben er een dik boek van, leeke nog veel te saai. Hij moet actief bezig zijn in een boek anders wil hij gaan spelen). R zou ook papieren bladzijden stuk trekken. Nu alles nog van karton. Zoekboeken vind ik zelf het einde, lekker actief meedoen dus ik ga die van jullie zoeken.

(Dat leuke boek dat Razz noemt en dat in Ned niet leverbaar lijkt, is bij bookdepository voor 9 euro in het duits te krijgen! En als je zoekt op de Auteur krijg je nog veel meer leuke boeken. ah ik word helemaal gek *O* :9~ )

[ Bericht 13% gewijzigd door Hilmo op 13-05-2016 07:19:30 ]
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:08:59 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_162139442
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:00 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

¤60 per graad verkoeling :D Als donker een vereiste is voor inslapen is het het zeker waard ja! Hier is dat eigenlijk nooit een probleem geweest.

Parental-fail :X Vriend en ik beide laat uit werk (file }:| ) en helemaal vergeten dat de luiers bijna op waren. Hij heeft nu de laatste om o|O
oh da's niet handig nee :X en nu?

En sorry, was misschien een beetje kapitalistische uitspraak :@ wij kunnen dat makkelijk missen en daardoor is het dat geld waard, maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen zo geldt.
Overigens slaapt 26 graden wel écht veel prettiger dan 31.
disclaimer
  donderdag 12 mei 2016 @ 23:52:45 #91
73386 Fazz
onderweg
pi_162141294
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 23:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh da's niet handig nee :X en nu?

uhm....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162143808
Fokwet }:| :O
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162143931
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 01:57 schreef JufMariska het volgende:
Fokwet }:| :O
Hoi JM! Annie zwaait naar L :W ! Ohja en ze heeft Tas ook wakker geblèrt. Nais.
pi_162144083
Boh ;( Sterkte daar! :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 13 mei 2016 @ 05:06:20 #95
344469 Amsel
zonder t
pi_162144351
Hier is opeens 21:30 de magische slaaptijd. Maakt niet uit wat we doen, voor 21:30 wordt er niet geslapen (ook geen huildrama, maar juist héél blij héél wakker zijn) en om 21:30 valt ze opeens patsboem om en gaat het lichtje uit :+ Ietsje eerder zou fijn zijn :')
pi_162144402
Mogguh... }:| :O Sjaak is al een tijdje wakker helaas.

JM, ik vind het heel mooi O+

Boekjes... voorlezen wordt hier nu eindelijk gewaardeerd dus ik ben heel blij met alle leuke tips!

GM, gefeliciteerd met je piemel!

SQ, rolluik... geweldige uitvinding! En ik ben blij dat het werkt. Wij investeerden vorig jaar 250 euro in een mobiele airco. Zijn we de afgelopen nachten ook weer extra blij mee.

Fazz, living on the edge! Je kunt ook meteen beginnen met zindelijkheidstraining natuurlijk ;)

Gister met Sjaak bij de KNO-arts geweest en hij krijgt buisjes en zijn neusamandelen worden geknipt. Hopelijk is dat de reden van zijn vele ziek zijn en geeft het wat rust. Eind volgende maand wordt Sjaak geopereerd.
Keelamandelen zagen er ook geïrriteerd uit maar daar doen ze onder de 2 jaar niets aan. Was wel iets om in de gaten te houden.

[ Bericht 16% gewijzigd door MevrouwCactus op 13-05-2016 06:03:51 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 06:27:13 #97
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162144448
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 05:06 schreef Amsel het volgende:
Hier is opeens 21:30 de magische slaaptijd. Maakt niet uit wat we doen, voor 21:30 wordt er niet geslapen (ook geen huildrama, maar juist héél blij héél wakker zijn) en om 21:30 valt ze opeens patsboem om en gaat het lichtje uit :+ Ietsje eerder zou fijn zijn :')
Ja, wij proberen het vaak wel eerder en dat is drama, als we t niet proberen zegt hij zelf op een gegeven moment 'uit, dadaaag' (tv uit, doen we als hij naar bed moet, als signaal).

Moggeh!
Kwak
pi_162144519
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 22:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

het werd nu maar 26 graden ipv 31, :')

Maar het is vooral DONKER en daardoor slaapt ze dus altijd haar normale tijden.
Ja dat! Wij hebben er sinds een paar weken 2. Voor elke kinderkamer 1 :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162144560
Thanks all O+

Hij sliep wel door tot 6.45 (na een uurtje spoken). Ik reken het soort van goed ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162144596
Mooie tattoo JM O+!

En sterkte voor alle nachtbrakers :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162145613
JM, prachtig! O+.

Sterkte voor de nachtbrakers. :*.

Boeken. O+. Ik kan me steeds vooral vinden in wat Franny zegt. :D. Wim is weg is hier ook een gróte hit (ik heb 'm alleen vanochtend al twee keer voorgelezen). Een paar jaar geleden ben ik met mijn nichtjes naar de theatervoorstelling ervan geweest, ik kan niet wachten om dat soort dingen ook met I te gaan doen.
Ik wil nog 1000 dingen van Anna Kövecses aan de lijst met suggesties toevoegen. Sluit goed aan bij de belevingswereld van mijn dreumes en de tekeningen/opmaak vind ik echt supermooi.



GM een jongetje! Jongetjes zijn Zo. Tof. Of zoals mijn vader zei toen ik hem vertelde dat wij een zoon verwachtten: 'Jongetjes zijn veel leuker dan meisjes!' Bedankt pa, namens je dochter.

Selvaria, gefeliciteerd nog met N.! *O*.

Fazz. _O- .

Zo, dan ga ik nu na een heel goede nacht (uitgeslapen tot kwart voor 8) mij op de open vragen van het examen storten. Stuur me maar weg als ik hier te vaak ben verder vandaag. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_162145848
Fazz, wat goed dat je F. al zo snel wilt leren over het belang van recycling! Topmoeder! *O*

Oh DaD, ik heb zo te doen met je. Ik vind de brieven van onze GT-leerlingen altijd al best veel werk om na te kijken, maar dat is echt niet te vergelijken met H/V Nederlands examens. :o Succes ermee! En nu wegwezen en aan het werk. :7

N. vierde haar eerste nacht als dreumes met doorslaaps! *O* Ze wilde wederom wel pas echt gaan slapen zodra wij ook naar bed gingen (man, die verlatingsangst, hoe lang duurt zoiets? Spam me met harde cijfers 8-) ) en om kwart over 7 moesten we haar wakker maken omdat we bijna naar ons werk moesten. :D
pi_162146611
DAD, ik heb gisteren gesurveilleerd bij het examen Nederlands vwo. Twee teksten van historici. *O* . :D . ;) . (waarbij de een wordt aangeduid als 'geschiedkundige' en de ander als 'historicus', kwam op mij een beetje inconsequent over? Maar goed, klein detail 8)7 .)Succes met nakijken!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162146789
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 09:45 schreef Franny_G het volgende:
DAD, ik heb gisteren gesurveilleerd bij het examen Nederlands vwo. Twee teksten van historici. *O* . :D . ;) . (waarbij de een wordt aangeduid als 'geschiedkundige' en de ander als 'historicus', kwam op mij een beetje inconsequent over?) Succes met nakijken!
Dan heb jij vast ook een mening over de voetnoot betreffende Francis Bacon, waarin gesteld wordt dat hij zich afzette 'van het in zijn tijd dominante rationalisme'. Daar is wat discussie over, namelijk.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_162146839
Wat mij daarbij verbaasde was de ogenschijnlijke tegenstelling tussen rationalisme en empirisme. Alsof die twee zaken in die tijd en de tijd daarvoor al niet vaker samenkwamen (bijvoorbeeld in de Wetenschappelijke Revolutie waar hij een onderdeel van was). Historisch gezien ligt dat allemaal veel genuanceerder natuurlijk. En inderdaad 'dominant' in de kleine kring van andere wetenschappelijke denkers in die tijd, moet het dan meer zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Franny_G op 13-05-2016 10:01:49 ]
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162147110
Bedankt voor alle boekentips!

Een aantal had ik al maar er zitten zéker toffe dingen bij! O+

Gisteren "de Scheetjesspin" voorgelezen. Wat een mooi boek!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162148167
Ik was net op aan het ruimen, en kwam nog boekjes tegen die ik vergeten was te noemen. De boeken van Boer Boris en natuurlijk Over een kleine mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept heeft. Klassieker! :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162149063
Ja, prentenboeken zijn ook geweldig. Maar ik ben momenteel bezig met het leren van dieren e.d. ( niet dat het werkt want ze wil maar niet praten oid, ) écht voorlezen doe ik voordat ze slapen gaat.
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:52:52 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_162150532
Ze begrijpt meer dan je denkt hoor lt! Dat ze het niet zegt betekent niet dat ze het niet weet. Die begint straks ineens te kletsen :D

Overigens is dit een van Mauws lievelings:




*trots*
disclaimer
pi_162150587
Ohh die hebben wij ook SQ O+ die staat in W zijn nieuwe kamer op hem te wachten.
pi_162152755
Ja, misschien ook wel SQ.

Hoop gewoon dat ze op het cb niet gaan zeiken... Omdat ze alleen nog maar ''aai'' ''ja'' ''nee'' en ''dicht'' kan zeggen, en ''mama'' alleen als ze moet huilen.

En qua dierengeluiden kan ze alleen ''miauw''

Ik vind het niet zo erg allemaal, het is wel zo dat je andere kindjes veel sneller ziet gaan... en dan denk je toch...oh -O- doe ik iets fout? Nee.. Ze doet het op d'r eigen manier. Hier tegenover staat wel dat ze geen *klopt af* dreumes-driftbuien heeft. Ze nog steeds doorslaapt vanaf ze 2 weken oud is. (als ik haar niet eerder wakker maak kan ze prima tot half 10 slapen of langer. En ze gaat om 7u naar bed) Ook geen voorkeur heeft bij een bepaalde (kleur) lepel, bord, schoenen, slippers, kleding, kinderstoel e.d. en ook werkelijk alles lust wat ik haar voorschotel.
Toch heb ik wel het gevoel of ik echt met haar kan communiceren.

Ik heb overigens net dit boek binnen gekregen, na 2 maanden levertijd :')



en gister dit boek gekocht:



^ deze is echt super leuk, mooie prenten en ook best nog veel op te zien, al oogt het rustig.

en deze:

Born to Lose, but Built to Win.
pi_162153066
LT van wanneer is jouw kleintje eigenlijk? En was ze bij een juiste termijn geboren of iets te vroeg? (Staat me om de een of andere reden iets van bij)

Ik denk dat je er niet meer aan kunt doen dan je nu doet. Aan de boekjes te zien praat je veel met haar.. ze gaat naar de opvang (toch?) ..

Het is een beetje hetzelfde als lopen. Dat kun je ook niet afdwingen.

Boaz is van 1 aug en die zegt heul nog niet veel. Papa mama kala (ekala de hond) krakkor (traktor) die .. volgens mij hebben we het dan wel een beetje gehad. 5 woordjes en het kind is 21 maanden. Kan het ook niet helpen en komt vanzelf wel denk ik dan. Hij kan andere dingen weer wel heel goed die grote zus op die leeftijd weer niet kon.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:42:37 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_162153259
Tractor. Ken je prioriteiten O+
disclaimer
pi_162153269
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:33 schreef Twinkle20 het volgende:
LT van wanneer is jouw kleintje eigenlijk? En was ze bij een juiste termijn geboren of iets te vroeg? (Staat me om de een of andere reden iets van bij)

Ik denk dat je er niet meer aan kunt doen dan je nu doet. Aan de boekjes te zien praat je veel met haar.. ze gaat naar de opvang (toch?) ..

Het is een beetje hetzelfde als lopen. Dat kun je ook niet afdwingen.

Boaz is van 1 aug en die zegt heul nog niet veel. Papa mama kala (ekala de hond) krakkor (traktor) die .. volgens mij hebben we het dan wel een beetje gehad. 5 woordjes en het kind is 21 maanden. Kan het ook niet helpen en komt vanzelf wel denk ik dan. Hij kan andere dingen weer wel heel goed die grote zus op die leeftijd weer niet kon.
ze is van 24/11/14 en ze kwam precies op de uitgerekende datum. ( want gehaald omdat zwangerschapsvergiftiging ) Heb toen bijna een week in t ziekenhuis gelegen en daarna nog een week ivm borstontsteking. Misschien is dat wat je bijstaat?

Ze is nu zo'n 4/5x naar de gastouder geweest. Maar daar zijn niet zoveel andere kindjes, gisteren wel ( twee meisje, 1 net wat maanden jonger dan Elin en een meisje die is zo'n 2,5 denk ik )

Ik ben van mezelf best wel stil. Ik ben geen type dat praat bij alles wat ik doe. Maar om dat te compenseren lees ik heel veel voor. Elke dag sowieso, en dan meerdere boekjes.

Praat natuurlijk wel tegen haar, niet dat ik haar stilzwijg, maar als ik mijn zus met haar bezig zie, die praat echt als een spraakwaterval. :')

Maar inderdaad, die van jou zegt ook niet zo ontzettend veel dus :)
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162153328
Fijn om te lezen dat grotere dreumesen ook nog niet zo veel zeggen. N. is hier natuurlijk de jongste van het stel, maar de ongeveer even oude kindjes van de meiden van de zwangerschapsgym zeggen allemaal al dingen als papa, mama, hond, poes, auto, aap enz. en daardoor begon ik me toch een beetje onzeker te voelen. Slaat nergens op natuurlijk, het kind is krap 1 jaar oud. Daarnaast vraag ik me sowieso af of ze niet e.e.a aandikken, maar dat is een ander verhaal. :@

Ik ben wel altijd veel met N. aan het praten en we lezen ook veel boekjes. Goede tips voor boeken hier, ik ga er eens naar kijken. :Y
pi_162153381
Ja over dat aandikken heb ik ook al nagedacht.

Elin maakte net perongeluk een woord wat leek op zwemles. Terwijl ik dat woord nooit zeg :')
Misschien vast moeders die dat dan op het lijstje schrijven
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:00:22 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_162153694
En moeders horen dingen soberso anders. Mauw zegt bm! tegen een bloem. Dan zeg ik: jaaaa, ze zegt bloem! En dan zit jij te wachten tot t kind er een fonetisch juiste "bloem" uit perst, maar dat duurt dan nog een jaar ;(
disclaimer
pi_162153722
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:00 schreef Stormqueen het volgende:
En moeders horen dingen soberso anders. Mauw zegt bm! tegen een bloem. Dan zeg ik: jaaaa, ze zegt bloem! En dan zit jij te wachten tot t kind er een fonetisch juiste "bloem" uit perst, maar dat duurt dan nog een jaar ;(
Ja :@ daar wacht ik inderdaad op :X
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:08:58 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_162153928
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:01 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Ja :@ daar wacht ik inderdaad op :X
Ja, maar dan is het niet zo vreemd dat ze nog niet zo veel zegt ;) De enige woorden die Mauw eigenlijk echt uitspreekt zoals ze zouden moeten zijn appel, poepen, op, die, ja, nee, hap en papa.

Zelfs haar favoriete woord "Kijken" klinkt nog als "Khaaaakuh" :P
disclaimer
  vrijdag 13 mei 2016 @ 15:12:27 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_162154028
Zeggen jullie dreumesen ook vooral de geluiden die dingen maken, ipv de dingen zelf te benoemen?

Ze zegt geen enkel dier bij de naam, alleen de geluiden die ze maken. Een auto is ook een "tuutuu". De magnetron is zelfs "Biepie" :')
disclaimer
pi_162154686
J zegt constant "die" en kan ook "ja" en "papa" zeggen. En hij kan een leeuw (wrahr), koe (buh) en schaap (hehehehe) ongeveer nadoen. That's it. En hij kan al een poosje bijna los lopen, maar ook dat zet nog niet door. Ach ja.

Ik zag leuke samenleesideetjes hier. Wij lezen vooral voelboekjes (met stukjes stof of relief), Gonnie en consorten en Nijntje. Een beetje prentenboek wil nog voor geen meter, J kreukt/scheurt alle bladzijdes en kijkt overal behalve in het boek.

Rolluiken zijn top. Ze zaten hier al op de hele bovenverdieping toen wij hier kwamen wonen. Zo blij mee!

Mooi, JM! Jammer van de nacht.

Sjaak binnenkort buisjes en amandelen... Hopelijk gaat het dan beter.
Ik ben zo blij dat J niet mijn oortroubles heeft geërfd (zoals het nu lijkt).

J moet kennelijk na de vakantie weer wennen aan het werk/kdv ritme. Hij sliep uit (fijn voor vriend, maar ik moest werken dus mijn wekker ging gewoon om 5.45u), was 1,5u wakker, sliep 3 uur (!), was 1,5u wakker en net nadat ik thuiskwam uit mijn werk kon ik hem dus weer in bed leggen...
pi_162154746
Ja, zo ging het hier ook, SQ. Eerst kwamen de geluiden, dan pas de namen.En heel lang, was het ook continue 'die' 'die' bij alles. I kon als eerste dierennaam 'paardje' zeggen. Dat je denkt: goh, 'poes' of 'koe' is toch een stuk makkelijker. Maar nee, paardje. Koe bleef echt nog heel lang 'boe'. Ze hoorde het verschil niet, denk ik. :D .

Mijn vriend kan ook echt zeggen: 'Valt het jou ook op dat I wel vaak de eerste letters van een woord niet uitspreekt? Hoe zou dat komen, denk jij?' Daar moet ik dan wel hard om lachen, want I is vlot met praten, maar inderdaad. Ze slikt bepaalde beginletters nog wel in ja. _O- . Kortom, je verwachtingen moeten inderdaad wel beetje realistisch zijn. :P . Sommige kinderen praten laat, maar spreken dan wel meteen heel goed. De vroege/snelle kletsers zullen dus meer een langere ontwikkeling hebben denk ik, waarbij je merkt dat ze elke keer weer iets beter gaan praten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162154993
Hier ook zo sq. Een telefoon was heel lang een hallo (niet d at dat ding hallo zei, maar ik zei altijd hallo natuurlijk) Nu heeft ze door dat het niet zo heet. Nu is het een hallofoon!
pi_162155372
_O_ voor de hallofoon! :D

Oh en hoi :W even een illegale-nog-net-niet-dreumes-post ;)
Iemand die plotselinge verlatingsangst herkend rond een jaar? :? Verder heeft ze er tot nu toe amper last van gehad, maar sinds een paar dagen is het flink huilen als ze doorheeft dat ze naar bed moet... Ik blijf bewust nog even boven als ze net op bed ligt en praat/rommel dan een beetje zodat ze hoort dat ik er nog ben en dat lijkt wel te werken (ze is binnen 1-2 minuten stil en valt dan gewoon prima in slaap), maar vind het zo maf opeens...
En is dit dan een voorbode voor nog veel meer 'pret' of hoeft dat niet per se? :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_162155572
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:06 schreef twist02 het volgende:
_O_ voor de hallofoon! :D

Oh en hoi :W even een illegale-nog-net-niet-dreumes-post ;)
Iemand die plotselinge verlatingsangst herkend rond een jaar? :? Verder heeft ze er tot nu toe amper last van gehad, maar sinds een paar dagen is het flink huilen als ze doorheeft dat ze naar bed moet... Ik blijf bewust nog even boven als ze net op bed ligt en praat/rommel dan een beetje zodat ze hoort dat ik er nog ben en dat lijkt wel te werken (ze is binnen 1-2 minuten stil en valt dan gewoon prima in slaap), maar vind het zo maf opeens...
En is dit dan een voorbode voor nog veel meer 'pret' of hoeft dat niet per se? :+
Kan, hoeft niet hoor. Elin heeft ook zo nu en dan zo'n periode dat ze eenkennig lijkt of verlatingsangst heeft. Dat is ook gauw weer over. Is denk ik bij elk kindje anders.

Ik heb niet echt een tip. Maar ik doe niet echt anders als ze zoiets heeft.. Sommige mensen blijven aan het bedje zitten tot ze slapen, daar begin ik niet aan. En als ik naar de wc moet of zo, en ze begint te huilen dan zeg ik gewoon ''ik ben zo terug, even naar de wc''... na de 100ste keer moet ze niet meer huilen als ik naar de wc ga.
Born to Lose, but Built to Win.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 16:22:50 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_162155661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:06 schreef twist02 het volgende:
_O_ voor de hallofoon! :D

Oh en hoi :W even een illegale-nog-net-niet-dreumes-post ;)
Iemand die plotselinge verlatingsangst herkend rond een jaar? :? Verder heeft ze er tot nu toe amper last van gehad, maar sinds een paar dagen is het flink huilen als ze doorheeft dat ze naar bed moet... Ik blijf bewust nog even boven als ze net op bed ligt en praat/rommel dan een beetje zodat ze hoort dat ik er nog ben en dat lijkt wel te werken (ze is binnen 1-2 minuten stil en valt dan gewoon prima in slaap), maar vind het zo maf opeens...
En is dit dan een voorbode voor nog veel meer 'pret' of hoeft dat niet per se? :+
Het hoort er inderdaad bij en komt met vlagen, kan ook zo ineens weer over zijn.
Maar wat pret betreft, de driften worden in het tweede jaar wel steeds driftiger over het algemeen :+
disclaimer
pi_162156098
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
Zeggen jullie dreumesen ook vooral de geluiden die dingen maken, ipv de dingen zelf te benoemen?

Ze zegt geen enkel dier bij de naam, alleen de geluiden die ze maken. Een auto is ook een "tuutuu". De magnetron is zelfs "Biepie" :')
Biepie _O-

Maar herkenbaar...
Mauw, wafwaf, tuuttuut.

Maar andere dingen benoemt ze dan weer wel. De "S" schijnt wel een lastige letter te zijn,want die slikt ze altijd in, net als de "R"

Ik heb nu een dreumes met 40 graden koorts op de bank liggen. In slaap gevallen. Arm ding.
S. 2014
J. 2016
pi_162156108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:06 schreef twist02 het volgende:
_O_ voor de hallofoon! :D

Oh en hoi :W even een illegale-nog-net-niet-dreumes-post ;)
Iemand die plotselinge verlatingsangst herkend rond een jaar? :? Verder heeft ze er tot nu toe amper last van gehad, maar sinds een paar dagen is het flink huilen als ze doorheeft dat ze naar bed moet... Ik blijf bewust nog even boven als ze net op bed ligt en praat/rommel dan een beetje zodat ze hoort dat ik er nog ben en dat lijkt wel te werken (ze is binnen 1-2 minuten stil en valt dan gewoon prima in slaap), maar vind het zo maf opeens...
En is dit dan een voorbode voor nog veel meer 'pret' of hoeft dat niet per se? :+
Ja hoi. :W

Het is hier echt vreselijk. Naar bed brengen in de avond is een ramp sinds vorige week. Ik kom elke keer terug om haar te kalmeren, maar na een half uur kies ik er dan toch maar weer voor om naast haar te zitten en haar handje vast te houden. Dan slaapt ze meestal binnen 5 minuten. Als we niet in beeld zijn gaat ze van 0 naar hysterisch in drie tellen, ik vind het echt enorm pittig en hoop dat het een korte fase is. :{

Een beetje rommelen en tegen haar praten als ik uit beeld ben heb ik nog niet geprobeerd, dat doen we vanavond maar eens.

Als ze eenmaal in slaap is (rond 20.00) wordt ze doorgaans ook nog wakker rond 21.30 voor een fles of wat water, dan lukt het helemaal niet meer haar in bed te leggen zinder dat een van ons er naast gaat zitten. Ik ben enorm uitgerust deze week doordat ik er elke dag dus voor tienen in lig. :')

Bij de GO heeft ze het ook, huilen als ik wegga, alsof de wereld vergaat. :o Eerder gaf ze geen kik. Het is daar gelukkig altijd wel binnen een minuut over.
pi_162156111
^O^ zoiets vermoedde ik al, thanks!

Weet nog dat ik rond een maand of 7-8 las dat dat vaak de piek is wat dit betreft, maar schat dat ik toen niet verder gelezen heb dat het gewoon vrolijk terug blijft komen :+

En dat driftige begint ook al een beetje ja :X Als we 'nee-nee' zeggen, begint ze zelf al met één vingertje te zwaaien ook :') O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_162156165
Hee Selvaria, jij ook hier? ;) maar gewoon niet illegaal :o met je dreumes!

Ja, had jouw verhaal inderdaad al in het babytopic meegekregen natuurlijk :Y lijkt me inderdaad erg pittig zo :*
Wat dat betreft valt het hier eigenlijk reuze mee hoor :@ maar het is zo 'out-of-character' voor de Minion dat ik het maar vreemd vind...
Van de week begon ze dus ook een keer te huilen toen ze net in bed lag en man en ik hebben elkaar serieus aan staan kijken met een "En-nu"-blik :? omdat we gewoon niet wisten wat we moesten doen :@ dus dat geeft wel aan hoe ze normaal is zeg maar ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 13 mei 2016 @ 16:50:23 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_162156201
Vergeet niet dat een van de heftigste sprongen zo ongeveer tussen week 52 en 53 piekt. Dat heeft de natuur puik bedacht.

Beterschap voor Saar!
disclaimer
pi_162156348
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:50 schreef Stormqueen het volgende:
Vergeet niet dat een van de heftigste sprongen zo ongeveer tussen week 52 en 53 piekt. Dat heeft de natuur puik bedacht.
Oh gezellig ja -O-
Nou, dan kom ik hier de komende week nog wel een paar keer buurten misschien ;) *;
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_162156482
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:12 schreef Stormqueen het volgende:
Zeggen jullie dreumesen ook vooral de geluiden die dingen maken, ipv de dingen zelf te benoemen?

Ze zegt geen enkel dier bij de naam, alleen de geluiden die ze maken. Een auto is ook een "tuutuu". De magnetron is zelfs "Biepie" :')
Ja Boaz zegt tegen koe boe en tegen paard hihihi
pi_162157304
Arme saar! :'(

Niet herkenbaar van die geluiden, ze maakt alleen een ''miauw'' geluid bij de poes, rest moet nog komen
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162160500
W zegt miawmiauw tegen alle dieren, dat scheelt :').
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:51:25 #136
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162160614
Suus noemt ook de meeste dieren nog bij het geluid dat ze maken :Y. Behalve de aap en de kroko :D

Ze kletst verder echt wel al heel goed. Maar slapen en eten daarentegen :X . Alhoewel slapen weer een paar dagen heel goed ging komt er nu weer een hoektanden door :')
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:12:29 #137
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_162161212
O dan zitten N en L in die heftige 'sprong'. Het is nu even niet zo grappig. Alleen maar in mij willen zitten en op de grond zetten is huilen.... Zelf bij de GO zijn ze niet gezellig. Ik wil mijn leuke, gezellige meiden terug! Hopelijk is deze fase snel voorbij.
pi_162161656
Ohja die sprong rond een jaar :X die is ruk. Drama om alles en slecht eten en slapen. Meer weet ik er niet meer van. Maar daarna klaarde de lucht en was ze ook ineens zo groot, met lopen enzo. Heel apart vond ik dat.

Annie doet wel de dierennamen maar is erg creatief met geluiden. De hond doet hier al een tijdje 'haha' en de vis 'miauw'. Terwijl ze ze ooit prima wist :? Blijkbaar vindt ze het leuk ze om te wisselen.

Vandaag was ze de hele dag liedjes aan het zingen. Meestal is het maar een beetje gokken welke ze zingt, maar nu was het heel duidelijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met Tas op de achtergrond die geen fan is van haar zangkunsten. Of hij was nog boos van de Duplo die ze met hem had gedeeld op z'n hoofd had gegooid :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 20:28:12 ]
pi_162161994
O en MC ik las jouw reactie ook nog over de KNO arts .. Hopelijk lost dat (deels) de problemen op :*
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:42:57 #140
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162162334
Beuhhh zieke Melba... Vanmiddag koorts en net een beetje kots.

Ligt nu te slapen op de bank. We zijn aan t inpakken om een weekend weg te gaan.

Het is misschien tegenintuitief maar we gaan wel :@ er zijn daar meer lieve mensen om zorg mee te delen, het is een gewoon groot woonhuis in een buitenwijk met alles voorzien, en we hoeven verder niks wat we niet willen. ORS en extra kleren mee voor de zekerheid.

Ik wil er zo graag even uit :@

Of maakt dat ons heel onverantwoorde ouders?
Kwak
pi_162162776
Wat maakt het uit wat wij er van vinden, Kwak? Ga je er niet meer op uit als ik zeg dat ik het zelf niet zou doen?

Dieren benoemt Loutje gewoon bij hun naam. Sterker nog, als ik vraag welk geluid bijvoorbeeld een poes maakt antwoordt zij 'poes'. Pas als ze het dier het geluid ook daadwerkelijk hoort maken zegt ze miauw of woefwoef of meeeeeh of...

Ze is nu trouwens heel erg bezig met het begrip 'weg'. Dan roept ze naar een eend (die er niet is) en als ik dan zeg van "huh ik zie geen eend?" Dan roept ze "WEG! Ohneeee!" *gooit handjes in de lucht*
pi_162162791
Als er een wasmachine is zou ik het ook proberen. Gaat het echt niet kan je altijd weer terug toch. Als je nou het vliegtuig in moest... :+
pi_162163264
Ik zou ook gewoon gaan Kwak, bij die kleintjes kan het zomaar opeens over zijn ;)

Wat zingt Annie lief O+ A.melie zit in een identiteitscrisis :P want ze wees steeds naar zichzelf tijdens het filmpje kijken.

Ben benieuwd of het dametje zo wel gaat slapen, een uur geleden viel ze op schoot in slaap na een mega-driftbui :{
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:37:32 #144
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162164332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:55 schreef Skittles het volgende:
Wat maakt het uit wat wij er van vinden, Kwak? Ga je er niet meer op uit als ik zeg dat ik het zelf niet zou doen?

Dieren benoemt Loutje gewoon bij hun naam. Sterker nog, als ik vraag welk geluid bijvoorbeeld een poes maakt antwoordt zij 'poes'. Pas als ze het dier het geluid ook daadwerkelijk hoort maken zegt ze miauw of woefwoef of meeeeeh of...

Ze is nu trouwens heel erg bezig met het begrip 'weg'. Dan roept ze naar een eend (die er niet is) en als ik dan zeg van "huh ik zie geen eend?" Dan roept ze "WEG! Ohneeee!" *gooit handjes in de lucht*
Ik zocht uiteraard bevestiging, maar we gaan niet. Weer 40,4. We blijven dus in elk geval vanavond thuis. Morgen maar weer zien hoe het gaat. Zo voor de zekerheid ORS erin, hij drinkt me te weinig maar wil m geen volle waterk(l)otsbuik bezorgen.
Kwak
pi_162165194
Verkeerde topic.. :')

[ Bericht 48% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 13-05-2016 22:32:28 ]
S. 2014
J. 2016
pi_162165553
Dieren zeggen hier maauw (puhss) tottoktot (alles met veren en heel hard BEEEH (de rest).

En ze bijt :( en alles wordt beklommen. Krijg m'n feestboekfilmpjes niet naar hier, maar ze staat overal op. Fiets, paard, vensterbank, etc.

En ze noemt onze GO bij naam. O+ Zelfde naam als oa JM en dan hoor je heel lief Iiiissshkaaaa!
pi_162165928
Wow Razz dat is gewoon een heel lied! :o

Ik ben wel fan hoor! O+
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:29:10 #148
73386 Fazz
onderweg
pi_162166394
Ik hou zo van dat gezing O+ Hier werd vanmiddag 'alle eendjes zwemmen in het water' gezongen. Ik wilde meezingen maar werd door 'Nee mama niet zinge' echt terechtgewezen :')

Balen kwak, zo koortsig is weggaan niet fijn nee :{

:* voor de ouders van dreumessen in sprongen.

M'n dreumes slaapt, de slingers hangen, de taarten zijn gebakken en het kado ingepakt.. We zijn er klaar voor *O*
pi_162166623
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 21:37 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik zocht uiteraard bevestiging, maar we gaan niet. Weer 40,4. We blijven dus in elk geval vanavond thuis. Morgen maar weer zien hoe het gaat. Zo voor de zekerheid ORS erin, hij drinkt me te weinig maar wil m geen volle waterk(l)otsbuik bezorgen.
Saar had ook 40.5 vanavond en wilde niet drinken... tot ik appelsap in n fles gooide, zo 2 flessen leeg, weet niet of dat een optie is bij melba?
Na pcm was de koorts weg hier dus maak ik mij druk over een koortsstuip (paniekvogel)

Beterschap in elk geval en hopenlijk is hij morgen weer opgeknapt.
S. 2014
J. 2016
pi_162166626
Fijne verjaardag morgen Fazz *O*
S. 2014
J. 2016
pi_162166649
De collectie woorden is hier ook nog vrij beperkt hoor:

Pvvvvoe=poes
Dá=dag
Dàà=dank / dank je wel
Diii=dicht

Mijn gegrom a la leeuw deed hij ook na. Maar of dat nou helemaal bewust was, betwijfel ik :+.

15 maanden btw.

Fazzo, alvast een fijne dag morgen!!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:56:06 #152
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162167258
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Saar had ook 40.5 vanavond en wilde niet drinken... tot ik appelsap in n fles gooide, zo 2 flessen leeg, weet niet of dat een optie is bij melba?
Na pcm was de koorts weg hier dus maak ik mij druk over een koortsstuip (paniekvogel)

Beterschap in elk geval en hopenlijk is hij morgen weer opgeknapt.
Nah, hij kotste drie slokjes limo direct weer uit.

Wel wat wokkels binnen gehouden tot nu toe en een beetje ORS (hij wil daar echt geen beker vol van drinken).

We houden er een spiegeltje pcm in en steeds slokjes ORS en dan zien we wel.

Vind t dan ook altijd spannend om de nacht in te gaan hoor...
Kwak
  vrijdag 13 mei 2016 @ 23:01:49 #153
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162167447
Zo en nu weer even niet over mij/ons.

Wat lief, je zingende Annie, Razz O+

En fijn feest morgen Fazz, ik hoop op een mooi zonnetje voor jullie.

En verder weet ik niks meer :')
Kwak
  zaterdag 14 mei 2016 @ 06:30:22 #154
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_162172295
Kwak hoop dat M. Zich weer een stuk beter voelt en jullie alsnog een kunnen :*

Ook beterschap voor Saar!

En fazz fijne dag vandaag!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 07:12:08 #155
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162172364
Neuh nog steeds 40 graden en weer kots vanmorgen (vannacht niet/nauwelijks gelukkig). Ben blij dat we thuisgebleven zijn!

(Vriend en ik dachten er hetzelfde over maar dachten allebei dat de andee heel graag wel wilde gaan :7 )
Kwak
pi_162172469
Fijne dag Fazz *O* hier is het mooi weer, hopelijk bij jullie ook!

Beterschap voor Saar en Melba :* met echt ziek is thuis het fijnst.
pi_162172574
Kwak! Wat rot van M, hopelijk gaat het gauw beter en kunnen jullie nog weg.

Fazz! Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat jullie een leuke en fijne dag hebben.

Gm; hoe is het nu met saar?

Elin doet t prima, ligt wat te zingen wn mompelen in bed.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162172738
Ach melba ook niet opgeknapt... Saar werd ook weer wakker met 39.4 en veel huils. Ik mag geen 2 sec wijken...

LT

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_162172753
Gefeliciteerd Fazz! *O* omg wat vliegt de tijd! Hoop dat het vanmiddag mooi droog blijft voor jullie party!

Kwak, naar als ze zo sneu zijn :*. Zelf ben ik liever thuis als ik ziek ben, dus wel een goeie mamakeuze als je het mij vraagt.

Verder weet ik even weinig meer :') zelfs zingende annie nog niet bekeken!
pi_162172767
Omg Annie O+ O+ O+

En mooie tattoo JM!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 08:43:37 #161
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_162172777
Hieperdepiep voor Fazz en F!! *O*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_162172901
Arme saar ;( gauw beter worden!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 09:00:47 #163
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162172947
Fazz gefeliciteerd met je peuter (OMG! :o)

Beterschap voor alle zieke kindjes, het blijft maar aanhouden -O-

Lt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162172959
Annie O+
En beterschaps voor Melba en Saar :*
En een dikke :* voor LT, beuh ;(
En gefeliciflapstaart voor F & Fazz w/ *O* Hoop dat het kado in de smaak valt!

Hier alles goed met uk, maar J en ik hebben allebei keelontsteking }:| Hij snurkte mij daardoor 20x wakker, heel fijn o|O
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162172969
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:00 schreef Chanty het volgende:
Fazz gefeliciteerd met je peuter (OMG! :o)

Beterschap voor alle zieke kindjes, het blijft maar aanhouden -O-

Lt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162173033
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:01 schreef JufMariska het volgende:
Annie O+
En beterschaps voor Melba en Saar :*
En een dikke :* voor LT, beuh ;(
En gefeliciflapstaart voor F & Fazz w/ *O* Hoop dat het kado in de smaak valt!

Hier alles goed met uk, maar J en ik hebben allebei keelontsteking }:| Hij snurkte mij daardoor 20x wakker, heel fijn o|O
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh bah, dat lijkt me echt verschrikkelijk. ;( beterschap alletwee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162173050
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162173113
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:08 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Oh bah, dat lijkt me echt verschrikkelijk. ;( beterschap alletwee.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En sorry voor de offtopic-kaap :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162173248
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:10 schreef JufMariska het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:15 schreef JufMariska het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En sorry voor de offtopic-kaap :{
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kaap ook, met mn shit... geeft niets, wat mij betreft :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 09:32:25 #170
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162173305
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:02 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder ook weer bijgelezen :)

JM wat een mooie tattoo O+

En driftbuien... Af en toe wenste ik dat we behang hadden. Ik vind het maar zwaar, kan niet zoveel met dat gekrijs en gehuil om niks (want wil niet op de stoel, mag niet op schoot, mag kat niet slaan, mag geen filmpje of snoep). En dan komen mijn ouders... Lucas weer een mega meltdown tijdens het eten want hij wil op schoot eten. Vertelt mijn moeder doodleuk dat mijn broertje en ik nooit driftbuien gehad hebben (ja ik heb er 1 gehad maar verder waren wij altijd lief). Yeah right! Zeker het eea verdrongen. :')

En gisteravond wezen winkelen terwijl mijn ouders oo Lucas pasten en m naar bed brachten. De middag was drama (meneer was humeurig en driftig, de 12 weken oude pup van mijn ouders is nu al op ooghoogte van Lucas en een opgewonden standje dus Lucas vindt dat eng, de katten zijn ook not amused :+). Toen we weggingen hoop gehuil dus hadden er een hard hoofd in maar het is best goed gegaan en hij sliep gewoon toen we terug kwamen :o dat geeft hoop voor de bevalling.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162173587
LT

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162174147
LT, wat een nare situatie. Logisch dat je je een beetje verloren voelt, je vriend is meestal ook meteen je bestie. Dan val je in een gat als die allebei wegvallen ineens.
Dat gezegd hebbende geloof ik niet in 'vrienden blijven'. Dat kan imho alleen bij de gratie van partij 1 die partij 2 terug wel, en partij 2 die daarvan geniet. Dat is geen vriendschap. Dan ben je beter af zonder, zodat je ruimte hebt voor echte vrienden. Just my 2 cents.

JM, vervelend! Dat lijkt me ook een nutteloos energie-wormhole ja -O-. Hopelijk kan daar snel iets in gebeuren!
pi_162174951
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162178152
Fazzo van hrte met je peuter! Wat vond hij van het fietsje? En is het droog gebleven? Fijne dag gewenst met zijn allen <3
pi_162178613
Fazzoletti, gefeliciteerd met de jarige!
LT, ik wens je de kracht toe om te doen wat goed is voor jou.
Chznty, fijn dat het slapen goed ging.
pi_162180768
Fazz van harte gefeliciteerd met F *O* *O*
pi_162181964
F van Fazz, gefeliciteerd!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:41:28 #178
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162183012
Jaaa hoera voor F! *O*
Kwak
pi_162183017
Van harte Fazz met je snelle F O+
(Nog 8 dagen, dan is de mijne ook al 2!)

Sterkte LT :*, hoop dat je er een weg in vindt.

Worktroubles bweh J van JM...het slurpt al je energie op. Ik kan er zelf ook steeds minder goed mee dealen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162184468
Gefeliciteerd Fazz! *O* *O* *O*

:* voor LT, wat een rotsituatie. ;(

Verder kom ik even niet, we hebben net N.'s verjaardag gevierd met vrienden en familie en ik ben kapot. :') Het was heel gezellig, maar ik hoop dat volgende jaren wat minder intensief zijn. _O-

Fotospam volgt. O+
pi_162185846
Fazz, van harte gefeliciteerd!! Het weer was gelukkig wel redelijk, toch?

LT, liefdesverdriet wordt wel eens wat onderschat, volgens mij. Wat kun je daar kapot van zijn he?
Veel sterkte ermee, het wordt echt minder. Maar het is wel beter/handiger als er meer afstand is. Hoe pijnlijk ook. Je bent goed bezig door energie te gaan steken in uitbreiding van sociale contacten. ^O^ .

Ik heb de hele dag op bed gelegen: ziek van de hooikoorts. Het is de afgelopen week echt zo erg geweest. Hoogste pollenconcentratie in jaren, las ik. Ja, dat heb ik gemerkt. Medicijnen helpen maar deels en daar krijg ik ook weer bijwerkingen van. ;( .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 14 mei 2016 @ 19:37:51 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_162187067
Gefeliciteerd met F, fazz! *O*
disclaimer
pi_162187118
Beuh Franny, wat naar.. Hoop dat je gauw opknapt :*
En :* voor Kursor
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:02:50 #184
73386 Fazz
onderweg
pi_162187719
Bedankt voor de felicitaties O+ :* *O* Het was een fijne dag vandaag!
We vierden het vanochtend in een speeltuin vlakbij ons huis. Tussen de buitjes door was er genoeg speeltijd over :)

F vond z'n fiets mooi maar ook eng, hij komt nog niet met z'n voeten bij de grond als hij er op zit O-) Nog even doorgroeien dus.... verder is hij erg verwend met leuke kado's, foto spam volgt later. We zijn nu op weg naar een ander feestje :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162187769
Ooh wat een ventje zeg! En onwijs gave fiets! Wel groot nog idd haha.
pi_162187799
Toffe fiets zeg! O+
pi_162187855
Klinkt goed fazz! En toffe fiets idd! O+
pi_162188215
Wat een hele vent is het zo al Fazz! Hier alvast een minifotospam van N.'s feestje terwijl we wachten op die van jou. :D


Ze is echt vreselijk verwend, maar heeft het zo naar haar zin gehad. O+
pi_162188349
Ze ziet er echt uit als een jarig Jetje zeg! Van harte!
  zaterdag 14 mei 2016 @ 20:29:56 #190
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_162188531
Mooie foto's van de jarigen! O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 21:07:51 #191
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162190252
Wat leuk al die jarigen O+ F. Is ook al echt zo'n peuter, groterd!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162194820
Gefeliciteerd Fazz O+

En Selvaria welkom met je grote meisje *O*

Franny beterschap, zo'n last van je hooikoorts is echt ruk.

Verder niet bijgelezen

Kwak hoe is het met melba?

Saar is met pcm best heel levendig, wil alleen amper drinken of eten, en zonder pcm is het een sneu meisje die de 40 graden aantikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huisarts belde vanavond nog om te zeggen dat als de koorts morgen niet zakt we maandag wel de hap moeten bellen en niet wachten tot dinsdag ivm pinksteren. Toch heel netjes van m.
Hoop dat het niet nodig is.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:09:42 #193
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162194961
Fazz gefeliciteerd met je grote jongen! *O* Toffe fiets ook!
Selv wat een feest O+
JM mooie tattoo! Vogeltjes O+
Beterschap voor de ziekies en sterkte lt :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:33:41 #194
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162196605
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 22:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd Fazz O+

En Selvaria welkom met je grote meisje *O*

Franny beterschap, zo'n last van je hooikoorts is echt ruk.

Verder niet bijgelezen

Kwak hoe is het met melba?

Saar is met pcm best heel levendig, wil alleen amper drinken of eten, en zonder pcm is het een sneu meisje die de 40 graden aantikt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De huisarts belde vanavond nog om te zeggen dat als de koorts morgen niet zakt we maandag wel de hap moeten bellen en niet wachten tot dinsdag ivm pinksteren. Toch heel netjes van m.
Hoop dat het niet nodig is.
Ach sneutje!! ;(

Melba had tot vanmiddag uur of vier nog steeds 40+ koorts, ondanks pcm. Maar daarna zakte de koorts, wel nog pcm de nacht in om een piek te voorkomen/spiegeltje te behouden, maar ik denk/hoop dat we erdoorheen zijn w.b. koorts.

Wil nog niet echt eten, drinken net genoeg. ORS niet meer. Spugen de hele dag al niet meer gedaan.

We eindigden de dag moe maar spelend :+
Kwak
  zaterdag 14 mei 2016 @ 22:42:26 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_162197214
Beterschap voor Saar en melba. Arme sneutjes ;( :*
disclaimer
pi_162197343
Fijn dat de koort op zn retour lijkt te zijn en het spugen klaar is.

Dank je SQ.
S. 2014
J. 2016
pi_162200022
Ach arme zieke sneuneusjes! Hopen dat ze snel weer opknappen. :*

Gefeliciteerd Fazz! *O*
Selvaria, je N ziet er ook echt uit als een dreumes ineens. O+
pi_162202146
Legale meld! :W
Sinds vandaag hebben wij ook gewoon een dreumes :o O+

Heerlijke dag gehad en morgen doen we het nog een keertje over!

Gefeliciteerd Fazz! Mooie dag om jarig te zijn ;)

En beterschap voor de zieke baby's ;( :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 15 mei 2016 @ 07:40:32 #199
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_162209392
Twist nog gefeliciteerd met je dreumes! *O*
pi_162209403
Welkom twist! *O*
  zondag 15 mei 2016 @ 08:10:17 #201
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_162209473
Welkom Twist en Selveria *O*

Beterschap Kwak en GM.

LT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn kleine L is aan het oefenen met stapjes los *O* gisteren deed ze er een stuk of 5! Ook klimmen ze beide op de salontafel (die is niet zo hoog).
N slaapt de hele week halve nachten tussen ons in. Wordt na een aant uur slapen wakker en is ontroostbaar. Tot we haar tussen ons in leggen. Dan slaapt ze.
pi_162210317
L aan de wandel *O*

Straks met Sarah naar de Hap. Nog steeds 39.7 en vanmorgen donkere urine in de luier. Ze wil niet drinken en niet eten. Dus nu even langs.
S. 2014
J. 2016
pi_162210568
He bah, sterkte GM!

En w/ voor loop-L!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162210578
L doet stapjes! En klimmen! Niets meer veilig dus :D

Oh die eerste stapjes, dat vond ik echt een van de leukste ontwikkelingen. Dat ze ineens beseffen dat ze overal naar toe kunnen.

Beterschap voor de sneutjes. Wat stom dat er zo veel ziek zijn!
  zondag 15 mei 2016 @ 10:48:58 #205
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_162210665
Twist gefeliciteerd!!!! *O*
Shop wat goed van het stappen! ^O^
Oeioei, beterschap voor Saar :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_162212685
Ontstoken keelamandelen, pcm en vocht erin proberen te krijgen en uitzieken. Mn arme druppie ;(
S. 2014
J. 2016
pi_162216171
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 14:12 schreef Hupje het volgende:

LT, ik wens je de kracht toe om te doen wat goed is voor jou.

Dankjewel :) Lief!.

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 16:41 schreef Kursor het volgende:
Van harte Fazz met je snelle F O+
(Nog 8 dagen, dan is de mijne ook al 2!)

Sterkte LT :*, hoop dat je er een weg in vindt.

Dankje :) :*
wow dan al! :D wat gaat dat rap he?
(Nog 8 dagen, dan is de mijne ook al 2!)

quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 17:46 schreef Selvaria het volgende:

:* voor LT, wat een rotsituatie. ;(

Verder kom ik even niet, we hebben net N.'s verjaardag gevierd met vrienden en familie en ik ben kapot. :') Het was heel gezellig, maar ik hoop dat volgende jaren wat minder intensief zijn. _O-

Fotospam volgt. O+
Dat is het zeker.. ;(

Ja, slopend he? Zo'n verjaardag! fijn dat het leuk geweest is :)

quote:
2s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 18:50 schreef Franny_G het volgende:


LT, liefdesverdriet wordt wel eens wat onderschat, volgens mij. Wat kun je daar kapot van zijn he?
Veel sterkte ermee, het wordt echt minder. Maar het is wel beter/handiger als er meer afstand is. Hoe pijnlijk ook. Je bent goed bezig door energie te gaan steken in uitbreiding van sociale contacten. ^O^ .

Ik heb de hele dag op bed gelegen: ziek van de hooikoorts. Het is de afgelopen week echt zo erg geweest. Hoogste pollenconcentratie in jaren, las ik. Ja, dat heb ik gemerkt. Medicijnen helpen maar deels en daar krijg ik ook weer bijwerkingen van. ;( .
Ja, heb je gelijk in, ik onderschat het zelf namelijk ook. En het lijkt elke keer erger te zijn. Ja ik dacht dat afleiding wel erg goed zou zijn in deze situatie... al maakt mijn brein toch wel plaats om er aan te denken..

Sterkte met de hooikoorts! Het schijnt dit jaar enorm te zijn met die pollen. Ook mensen die normaal geen last hebben zijn er niet goed van...

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:57 schreef twist02 het volgende:
Legale meld! :W
Sinds vandaag hebben wij ook gewoon een dreumes :o O+

Welkkom en gefeliciteerd :D

quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 08:10 schreef Shopaholic1984 het volgende:

LT
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn kleine L is aan het oefenen met stapjes los *O* gisteren deed ze er een stuk of 5! Ook klimmen ze beide op de salontafel (die is niet zo hoog).
N slaapt de hele week halve nachten tussen ons in. Wordt na een aant uur slapen wakker en is ontroostbaar. Tot we haar tussen ons in leggen. Dan slaapt ze.
Ja, is erg dubbel en moeilijk, wil hem niet uit mijn leven ( want dat was nooit mijn keuze maar die van hem ) en nu lijkt het als of ik dat voor hem moet doen. Nu moet ik het zo zien dat ik het voor mezelf doe.. maar ik wíl het niet... en ik mis hem verschrikkelijk.

Oh wat goed van L *O* en zielig voor N ;( hopelijk kan ze gauw weer ''zelf''slapen.

quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:26 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
L aan de wandel *O*

Straks met Sarah naar de Hap. Nog steeds 39.7 en vanmorgen donkere urine in de luier. Ze wil niet drinken en niet eten. Dus nu even langs.
Succes met saar :* en veel beterschap.

quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ontstoken keelamandelen, pcm en vocht erin proberen te krijgen en uitzieken. Mn arme druppie ;(
Ik las uitzeiken :'( ;( :D
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162216415
Heeft een van jullie een bijtertje?

Als elin ergens heen loopt wat niet mag of als ze niet wil komen ( bijvoorbeeld uit de wc of badkamer, als ze weg wil lopen als ik haar de auto in wil tillen, of ergens anders waar ik haar ''corrigeer'' door haar aan de hand mee te nemen ) en ik pak haar bij de hand, dan bijt ze me. Hard. Ik vind dit uiteraard niet goed en zeg daar wat van, ( effect is pruillip, hoofd naar de grond en héél zielig huilen, en ''nee nee'' zeggen ) maar ze blijft het doen. Al meerdere maanden. Iemand tips? Want ik vind dit gedrag uiteraard niet oke, ze lijkt wel te snappen dat het niet mag, maar ophouden doet ze ook niet.

Even: :r ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162216913
LT, hier geen bijtertje maar wel een smijtertje. Dat is inmiddels al heel lang zo. Als ze haar zin niet krijgt, ergens boos of ontevreden over is, dan gaat ze gooien, met datgene dat voor handen is. Vaak ook vrij doelbewust en ze gaat er 9 van 10 keer mee door als wij duidelijk zeggen dat het niet mag. Dan moeten we haar echt tegenhouden/vastpakken om te zorgen dat ze stopt. Ik heb me er 'bij neergelegd' dat dit haar manier van uiten is. En dat we consequent moeten blijven in steeds weer aangeven dat we dat niet OK vinden. En meer dan dat kun je dus niet doen. Het zijn de middelen van een klein kind dat zich nog niet verbaal goed kan uiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162217546
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:59 schreef Franny_G het volgende:
LT, hier geen bijtertje maar wel een smijtertje. Dat is inmiddels al heel lang zo. Als ze haar zin niet krijgt, ergens boos of ontevreden over is, dan gaat ze gooien, met datgene dat voor handen is. Vaak ook vrij doelbewust en ze gaat er 9 van 10 keer mee door als wij duidelijk zeggen dat het niet mag. Dan moeten we haar echt tegenhouden/vastpakken om te zorgen dat ze stopt. Ik heb me er 'bij neergelegd' dat dit haar manier van uiten is. En dat we consequent moeten blijven in steeds weer aangeven dat we dat niet OK vinden. En meer dan dat kun je dus niet doen. Het zijn de middelen van een klein kind dat zich nog niet verbaal goed kan uiten.


Oh wat ben ik opgelucht dit te lezen :o ! A doet het ook en ik heb nu al heel vaak de 'discussie' gevoerd met man & oma's dat ze zich niet heel bewust is van het gooien maar dat het volgens mij een manier van afreageren is. Zij denken dat ze het doet om te provoceren. Ik denk dat ze dat niet eens zou snappen :') . Soms vliegt echt alles door de lucht wat zich voor haar neus bevindt }:| . Ik kan er ook heel boos om worden maar het helpt niks. Ze moet van mij wel altijd de zooi (helpen) opruimen. Dus we hebben net weer fijn de stukjes kiwi die ze niet wilde van de vloer gepulkt..
pi_162219340
Ik heb een poosje gehad dat ik ook echt oprecht heel boos werd als ze door bleef gaan en ik inderdaad het gevoel had dat ze me provoceerde/bewust iets kapot wilde maken. Maar dat kostte een hoop energie en het had geen effect. Nu ga ik ermee om zoals ik ook voor de klas omga met ongewenst/vervelend gedrag (ja, ervaring als docent is toch wel degelijk nuttig bij de opvoeding _O- ): ik laat wel blijken waar de grenzen liggen en wat de regels zijn, maar ik laat me er niet persoonlijk door raken en ik wind me er ook niet meer over op. Scheelt een hoop. :) .

Mijn moeder zei laatst vrij droog: hmm, I vraagt wel om een duidelijke aanpak he?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zondag 15 mei 2016 @ 20:22:31 #212
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162226867
Suus bijt vooral haar zus... :{. Maar dat wordt steeds minder, nu ze beter kan kletsen.

Ik heb momenteel een enorm zielig dreumesje ;(. Ze krijgt een hoektand en een kies (een achterste kies notabele, nu al!), heeft 2 rode oren en, om het af te maken, hand-, voet,- mondziekte. Geweldige combinatie.. Sneutje!
  zondag 15 mei 2016 @ 21:59:46 #213
73386 Fazz
onderweg
pi_162230689
Verjaardagsspam *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We zijn bezig onze tuin opnieuw aan te leggen dus de kado's komen meteen al goed van pas :Y)

[ Bericht 5% gewijzigd door Fazz op 15-05-2016 22:05:48 ]
pi_162230731
Fazz wat een leukerd heb je! O+

Bedankt voor het warme welkom allemaal! :)

We zijn gesloopt na 2 dagen feestvieren hier, maar wat hebben we genoten en wat is onze Minion verwend! O+

SPOILER: kleine impressie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 15 mei 2016 @ 22:03:49 #215
73386 Fazz
onderweg
pi_162230894
Soesa, wat sneu. Alles tegelijk :'( Beterschap!

Franny, hier wordt heel recalcitrant dingen weggeschopt als hij iets niet wil. Om vervolgens weer bij te draaien en het alsnog te gaan doen :') Maar we hebben hem de laatste week voor het eerst even op de gang gezet omdat hij sloeg, ondanks uitleg en 'waarschuwing'. Na 10 seconden gaat de deur weer open en knuffelen we :P

LT, bijten lijkt me rot. Geen tips, F heeft nooit gebeten.

Twist, jij ook nog gefeliciteerd! *O*

GM beterschap voor S :*
pi_162231374
Dat gooien doet Saar ook, vooral als ze iets vastheeft waarvan ze al weet dat het niet mag, of ze gaat hysterisch op de grond liggen :')

Fazz, wat een heerlijke knul is het toch! Tot over 2.5 maand bij de peuters.

Twist welkom en gefeliciteerd! Wat een ongelooflijk lekker kind is minion... echt zo'n kroelkippie.

Soes, beterschap voor je dreumes.
S. 2014
J. 2016
pi_162231435
Wat een leuke feestfoto's, Fazzoletti en Twist!

Beterschap voor Suus, Saar en Melba...

Shop, het (proberen te) klimmen is heel herkenbaar :)

De boze gooi/bijt/schopreactie zie ik hier nog niet. Wel is J heel goed in de stervende zwaan act als ik zeg dat iets niet mag en afleiden niet lukt.
pi_162232029
Heerlijke verjaardagsspam gezien O+ wat een mooie kerel heb je daar Fazz, hij heeft echt zo'n eigen gezichtje. Ik zou 'm zo in zo'n Astrid Lidgren kinderboek plaatsen! En je Minion is ook heel lief Twist, mooi meisje!

Arme Soeze! Alles tegelijk -O- hopelijk knapt ze gauw op!

Hoe is 't nu met Saar en Toastje? Ik heb zo te doen met zieke kindjes. Ik duim voor gauw beter!
  zondag 15 mei 2016 @ 23:02:01 #219
344469 Amsel
zonder t
pi_162232895
Zo, ik heb weer heel wat gemist zie ik ;)

Beterschap voor alle zieke ukken :*

En *O* voor al die leuke jarigen!
pi_162233090
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 22:34 schreef Razztwizzle het volgende:
Heerlijke verjaardagsspam gezien O+ wat een mooie kerel heb je daar Fazz, hij heeft echt zo'n eigen gezichtje. Ik zou 'm zo in zo'n Astrid Lidgren kinderboek plaatsen! En je Minion is ook heel lief Twist, mooi meisje!

Arme Soeze! Alles tegelijk -O- hopelijk knapt ze gauw op!

Hoe is 't nu met Saar en Toastje? Ik heb zo te doen met zieke kindjes. Ik duim voor gauw beter!
Saar heeft vanavond eindelijk 2 flessen sap leeggedronken (waren net vd flessen af,maar anders drinkt ze helemaal niet) en een bakje appelmoes leeg gegeten. En nu slaapt ze lekker. Hopenlijk morgen weer lagere temp.
S. 2014
J. 2016
pi_162233658
Fazz! Wat een mooie fotos! _O_
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162237094
Hoop dat Saar nog verder is opgeknapt GM!
En idd, hoe ist met Melba?

En O+ verjaardagsspam w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162237616
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 14:59 schreef Franny_G het volgende:
LT, hier geen bijtertje maar wel een smijtertje. Dat is inmiddels al heel lang zo. Als ze haar zin niet krijgt, ergens boos of ontevreden over is, dan gaat ze gooien, met datgene dat voor handen is. Vaak ook vrij doelbewust en ze gaat er 9 van 10 keer mee door als wij duidelijk zeggen dat het niet mag. Dan moeten we haar echt tegenhouden/vastpakken om te zorgen dat ze stopt. Ik heb me er 'bij neergelegd' dat dit haar manier van uiten is. En dat we consequent moeten blijven in steeds weer aangeven dat we dat niet OK vinden. En meer dan dat kun je dus niet doen. Het zijn de middelen van een klein kind dat zich nog niet verbaal goed kan uiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, nou gelukkig dan maar! Ik vind het echt vervelend dat ze het doet. Bij mij gooit ze alleen met d'r bord, eten of beker zodra ze klaar is ... Zucht.... Als ik haar dan wil corrigeren dan is ze een stervende zwaan met puppyogen.


Vannacht wakker gelegen omdat ik naast een zeehond sliep. Straks maar zes liter hoestdrank in het kind gieten. Hopelijk wordt ze niet ziek. Ze is echt nog NOOIT ziek geweest, niet eens koorts of zo.

Eerst maar wachten tot ze wakker is *O* snooze...

[ Bericht 2% gewijzigd door LadyTagliatelle op 16-05-2016 09:15:17 ]
Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 16 mei 2016 @ 09:08:50 #224
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162237630
Melba is beter! Zondag knapte hij zo op dat we toch op weekend zijn gegaan. Gisteravond weer alle praatjes O+ lekker kaas en bami gegeten. Top!

Uitgeslapen tot acht uur O+

Fijn dat Saar weer wat beter is. En arme Suzel... ;(
Kwak
pi_162237695
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:08 schreef kwakz0r het volgende:
Melba is beter! Zondag knapte hij zo op dat we toch op weekend zijn gegaan. Gisteravond weer alle praatjes O+ lekker kaas en bami gegeten. Top!

Uitgeslapen tot acht uur O+

Fijn dat Saar weer wat beter is. En arme Suzel... ;(
oh *O* wat fijn zeg! Opluchting!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162237699
Zonder verder bijgelezen te zijn, mag ik ff melden dat met 19,5 maand Js eindelijk sinds gisteren een duidelijk eerste woordje heeft?!!
En het is nog "mama" ook!
:D

stiekem een beetje opgelucht, ik hoop dat er snel meer woorden komen. Was toch wel een beetje ongerust :@
pi_162237742
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 09:17 schreef Loj het volgende:
Zonder verder bijgelezen te zijn, mag ik ff melden dat met 19,5 maand Js eindelijk sinds gisteren een duidelijk eerste woordje heeft?!!
En het is nog "mama" ook!
:D

stiekem een beetje opgelucht, ik hoop dat er snel meer woorden komen. Was toch wel een beetje ongerust :@
wat fijn *O* *O*
Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 16 mei 2016 @ 09:29:18 #228
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_162237805
Fazz die tuinwerkfoto's O+

Loj wat fijn dat Js zijn eerste woordje heeft, zul je zien dat hij nu heel rap gaat.

Hier breidt de woordenschat zich ook in rap tempo uit. Laatste 2 weken zijn er onder andere bijgekomen:
Kokodi (krokodil)
Nénè (beneden)
Ook (en dat zegt hij bij alles was wij pakken of doen :D)
Kip
Bad
Det (bed)
Oma (oma was er net dus helemaal in de wolken)
Hij zegt nog steeds geen nee, volgens mij ziet hij daar geen noodzaak van in omdat heftig met je hoofd schudden net zo effectief is :+

Kwak fijn dat m. Weer beter is en jullie alsnog weg konden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_162237850
Loj! *O* fijn hoor!

Melba weer beter *O*

Saar is koortsvrij! Nog wel een erg wit bekkie en duidelijk nog keelpijn maar we zijn op de goede weg!

Hoe is t nu met E. Lt?
S. 2014
J. 2016
pi_162237972
Jaaaaa saaarrrr *O*


Elin slaapt nog :| ik ga haar even wakker maken. Ontbijten Enzulks. Hoest spul erin...
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162238274
Loj, lief he, als ze mamma zeggen <3
En Lucas wordt ook al zo'n babbelaar <3
Zo zegt O geen ja. Die zegt alleen ok :D

Geinig is dat, dat je echt ziet dat ze in zo'n ontwikkelingsfase zitten. Ineens pikken ze dan van alles op.

Fijn dat saar koortsvrij is! Hopelijk komt het niet meer terug. En Melba ook weer beter. Zo hoort het :+
pi_162238763
Wij waren net even naar de campina open-boerderijen-dag, een veefokkerij. Lucas vond het prachtig :) Als er een koe loeide riep hij 'boehhhh' terug en bij de kalfjes bleef hij maar 'beeeebie... Boehhhh! Beeeeebie... Boehhhh' fluisteren :D Is nog de hele dag overal in NL, wel een tip dus.

En O+ voor Loj en wat tof dat andere Lucas zo mooi vooruit gaat met kletsen!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162238774
Ja wij zijn op de dag na Hemelvaart geweest .. Was echt tof en idd zeker een aanrader!
pi_162242577
hoi :W ik leef nog! hehe. Dreumes/zwanger combo maakt dat ik vaak weinig puf heb om mee te schrijven. Maar ik lees wel mee!
Fazz wat een goeie spam O+!
Welkom nieuwe dreumesen!
Fijn dat de sneuen weer wat opknappen, hopelijk volgt Suzeltje snel.
Oh en Chanty ik las dat je kleine er goed voorligt *O* superfijn!

Hier gaat het eigenlijk goed, W is vrolijk en ineens komen er allemaal woordjes O+ heel gezellig. Hij haalt het niet bij julliesen, maargoed, hij begrijpt álles lijkt het, en tweetalig etc. R is weer op reis nu, en vanmiddag komt mijn moeder voor een paar dagen. Wel fijn om een beetje hulp te hebben, want stiekem is het anders best pittig, zeker als W niet kan slapen oid savonds. Sinds de warmte is het hier ook onrustig in de avond, hoewel het nu weer beter wordt! Hopelijk zet die trend door :7. Zijn nieuwe kamer is zo goed als klaar, en eind van de maand mag hij over! Dan reist R niet meer en kan hij er snachts mooi heen :').

Hoe gaat het inmiddels met de andere dreumesen in juniorbedjes?
pi_162242879
Ik weet dat ik het mezelf aan doe, maar oh, wat frustreert het me soms als we oefenen met in het tentje slapen en het wéér niet lukt. ;(
pi_162247337
Wat leuk, al die kletsers! Ik kijk er zo naar uit, maar aan de andere kant gaat het me allemaal al snel genoeg. :P

Hupje, ik heb er eerder ook al iets over gelezen, ik vrees dat je hem niet kan dwingen erin te slapen als hij echt niet wil. Ik weet het niet meer, hadden jullie het tentje ook al eens gewoon ergens in de kamer gezet zodat hij zelf kan bepalen of/wanneer hij er in wil?

Ik heb N. net onbedoeld van de Wheelybug afgeduwd, ze viel zo plat op haar gezicht. :'( Eigenlijk zag het er heel komisch uit en moesten man en ik heel hard lachen toen eenmaal bleek dat ze niks had. _O-
  maandag 16 mei 2016 @ 17:05:53 #237
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_162247667
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:49 schreef Selvaria het volgende:
Wat leuk, al die kletsers! Ik kijk er zo naar uit, maar aan de andere kant gaat het me allemaal al snel genoeg. :P

Hupje, ik heb er eerder ook al iets over gelezen, ik vrees dat je hem niet kan dwingen erin te slapen als hij echt niet wil. Ik weet het niet meer, hadden jullie het tentje ook al eens gewoon ergens in de kamer gezet zodat hij zelf kan bepalen of/wanneer hij er in wil?

Ik heb N. net onbedoeld van de Wheelybug afgeduwd, ze viel zo plat op haar gezicht. :'( Eigenlijk zag het er heel komisch uit en moesten man en ik heel hard lachen toen eenmaal bleek dat ze niks had. _O-
Ja, ja ... 'Onbedoeld' *wink*wink*
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_162247829
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 17:05 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ja, ja ... 'Onbedoeld' *wink*wink*
Ik mag hopen dat Selvaria eerst een foto heeft genomen en daarna pas heeft geholpen met opstaan enzo... Dat hoort wel ;)
pi_162248437
_O- :D

Lastig hoor Hupje! Het is wel zo dat de onze een tijd geleden bij ons (nog) heel slecht sliep, maar bij opa's en oma's prima nachten maakte (en niet dat ze dat dan maar zeiden btw ;) )

Kletsen is O+ Hier gaat het ook zo hard! Nieuw zijn oa kkk (kikker ;) ) en baw (bal) en soooo (zo!) en ahhhrkeh (varken _O- )
En oja, hij gebaart bij de krab (handjes knijpen) en doet bijna helemaal mee met 'klap 's in je handjes'
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162249379
_O- :D

Man stond erbij met de camera (ze zat er zo lief bij) en gaf toe dat hij eerst dacht "zal ik de foto nog nemen?", maar er toch voor koos N. op te rapen. Ik vond het wel jammer dat er geen actieshot was van tijdens de vrije val. :7

Net weer bijna een ongeluk, maar deze keer totaal niet grappig. :{
Afgelopen week is de monteur voor digitale tv/internet/telefonie hier geweest omdat we overgestapt zijn van provider. Hij heeft een kabel vastgeniet aan de drempel zodat we er niet over konden struikelen en ik heb hem wel 5 keer gevraagd of die nietjes wel veilig waren voor N.'s grijpgrage handjes, maar hij verzekerde ons dat ze echt nooit meer los zouden komen als we dat niet wilden. Gisteren vond ik al een los nietje en toen hebben man en ik ze allemaal even wat verder in het hout geslagen zodat ze echt niet los konden komen.

Toen we net van de keuken naar de eettafel liepen was N. ons achterna gekropen en ineens zag ik haar iets kleins in de mond stoppen. Normaal vindt ze natuurlijk wel eens een kruimel, maar ik pakte het toch maar uit haar hand, was het een open nietje (zo'n scherp haakje, als een kerstbalhaakje maar dan een paar keer zo scherp). :{ :X Echt, 10 jaar ouder hoor, ik stond er bijna bij te huilen toen ik me bedacht wat er had kunnen gebeuren, mijn mooie meisje. ;(
pi_162251429
Dan ben je ineens tien jaar ouder van schrik, Selvaria! Plakgootje dan maar?

Over het slaapproject: het gaat gewoon thuis in bed de laatste week eigenlijk heel goed (scheer je weg, Fokwet!). Hij slaapt af en toe door en gaat overdag heel rustig slapen. Maar ergens anders lukt dat dus niet, zelfs niet in het tentje in zijn eigen kamer. Wat er vandaag wel positief was: J heeft eerst 10 minuten rustig in de tent gelegen voor hij ging huilen en verzetten. Dus wat dat betreft helpt het spelen in en om de tent misschien wel. :')
pi_162254145
Dat is schrikken Selvaria!
Wil N. op de wheelybug? Hier staat dat ding in de hoek en wordt er niets mee gedaan. Ik kijk even op de van de bank en zie dat hij middenin de kamer staat. Ik begrijp dat hij vandaag als rollator is gebruikt.

Ik las over stapjes en woordjes. Wat ontzettend tof!

Zielige ziekige ukken. :* Ik hoop dat ze allemaal snel opknappen!

Ik heb ook een bijtertje. Ik hoop dat het komt omdat er een kies op het punt van doorkomen staat, maar hij bijt venijnig hard. Ik heb beide armen vol bloeduitstortingen.

Ik vind het zo stom, ik probeer iedere keer aan te haken hier. Dan begin ik met typen en dan wordt Frits wakker/vindt mijn baas dat ik aan het werk moet/komt er iets anders tussen en dan wil ik later verder gaan maar dan voel ik me spuit 11.

Frits is nog altijd heel leuk en begint steeds meer een eigen karakter te krijgen. Hij stapt bij iedereen aan de hand, behalve bij mij. Gaat als een speer op zijn knieën de kamer. Is gek op aardbeien en wordt best boos als blijkt dat hij ze niet ter plekke mag opeten.
Hij geeft kusjes (met open mond en soms met tanden).
Als we klap eens in je handjes zingen dan klapt hij mee en doet hij zijn handjes op zijn hoofd en wiegt gezellig mee als de scheepjes voorbij varen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Cholula op 16-05-2016 21:45:55 ]
pi_162254190
Een hele dikke knuffel voor LT. Liefdesverdriet doet zo ontzettend veel pijn. Fijn dat E je zo graag wil opbeuren.
pi_162255606
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:59 schreef Cholula het volgende:
Dat is schrikken Selvaria!
Wil N. op de wheelybug? Hier staat dat ding in de hoek en wordt er niets mee gedaan. Ik kijk even op de van de bank en zie dat hij middenin de kamer staat. Ik begrijp dat hij vandaag als rollator is gebruikt.
Hier wordt hij door haar zelf ook als rollator gebruikt. _O-

Ze vindt het wel heel erg leuk als we haar er op zetten en dan met haar door de kamer sjeesen, maar zelf doet ze er nog niks mee.

En verder O+ voor je leuke Frits!
pi_162256336
Poeh Hupje ik zou het ook niet weten. A slaapt overal wel, mits een bed+slaapzak+speen. In de wagen of dingen als tentjes slaapt ze niet. Leg je de eigen spulletjes in het tentje? Zelfde ritueeltje? Of werkt een campingbedje misschien beter?

Dikke kus voor LT :* wat een rotsituatie. Lekker spuien hier hoor. Daar zijn we ook voor toch.

Aanhaken is altijd goed toch Cho - niemand verwacht dat je elke dag overal over meepraat. We hebben niet allemaal bevallingsverlof natuurlijk :7 . Wat klinkt Frits gezellig!

Oh Selvaria.. Ouch! Het zijn stuntpilootjes soms hè! Zeker met stuntmoeders erbij ;) . Ik had laatst de vingertjes van A tussen de deur geklemd :@ niet goed gekeken waar ze was toen ik naar de bijkeuken ging. Had ze de deur al vast aan de verkeerde kant..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 22:05:08 ]
pi_162256504
Hier nog even een crosspost uit het babytopic. Want het lijdend voorwerp was dan wel de baby, maar de aanstichtster was Den Dreumesch. Die het supergezellig vindt met Heur Broer en hem graag alle facetten van haar speelgoed laat zien. Op zeer babysensorisch verantwoorde wijze, natuurlijk :X .

En zo gaat dit filmpje de familiekronieken in. Voor later op bruiloften enzo :') .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 22:09:05 ]
pi_162256647
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier nog even een crosspost uit het babytopic. Want het lijdend voorwerp was dan wel de baby, maar de aanstichtster was Den Dreumesch. Die het supergezellig vindt met Heur Broer en hem graag alle facetten van haar speelgoed laat zien. Op zeer babysensorisch verantwoorde wijze, natuurlijk :X .

En zo gaat dit filmpje de familiekronieken in. Voor later op bruiloften enzo :') .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Arme tas... maar stiekem.moest ik wel een beetje lachen :+ ik zal een helmpje kopen voor de baby want dat zie ik hier ook wel gebeuren...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_162256717
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 22:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier nog even een crosspost uit het babytopic. Want het lijdend voorwerp was dan wel de baby, maar de aanstichtster was Den Dreumesch. Die het supergezellig vindt met Heur Broer en hem graag alle facetten van haar speelgoed laat zien. Op zeer babysensorisch verantwoorde wijze, natuurlijk :X .

En zo gaat dit filmpje de familiekronieken in. Voor later op bruiloften enzo :') .
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X _O- })
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_162256734
En Selvaria, aiii ;( :*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  maandag 16 mei 2016 @ 22:15:14 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_162256759
Hahaha ik verslikte me _O-
disclaimer
pi_162257143
Arme Tas! Ik moest grinniken.
pi_162257544
Haha Razz, jouw reactie. O+
pi_162258892
Tas wordt vast zo'n stoïcijns type dat onder alle omstandigheden rustig blijft.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 16 mei 2016 @ 23:21:53 #254
73386 Fazz
onderweg
pi_162259029
Aiaiaia, dat fontanelletje :D :'( :D
  dinsdag 17 mei 2016 @ 06:43:57 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_162262120
Hey ik breek even in. Mauw wil sinds twee dagen geen melk meer. An sich geen probleem, ware het niet dat melk praktisch het enige vocht is wat ze binnen kreeg :'( water, thee etc zijn soms twee slokjes. Denk dat ze daar nog geen 100cc op een dag mee pakt. Ik maak me dus ernstig zorgen.

Ik zoek niet naar creatieve tips zoals zuigen op een washandje ofzo, ik zoek echt naar ervaringen / verklaringen :@ en hoeveel vocht heeft een kind nou echt minimaal nodig?
disclaimer
  dinsdag 17 mei 2016 @ 07:08:08 #256
73386 Fazz
onderweg
pi_162262194
Hier ook slechte drinkfases SQ. Aandringen werkte niet dus ik het zo gelaten. Wel een flesje water in bed gezet.
Houdt ze van soep? Dat is hier weleens het enige substantiële vocht dat hij binnenkreeg op een dag geweest.

Oh en drinken uit een 'spa' flesje van mij is natuurlijk veel aantrekkelijker dan uit je eigen beker. Dat leverde ook nog wel eens een slokje op :')
  dinsdag 17 mei 2016 @ 07:11:33 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_162262204
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:08 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier ook slechte drinkfases SQ. Aandringen werkte niet dus ik het zo gelaten. Wel een flesje water in bed gezet.
Houdt ze van soep? Dat is hier weleens het enige substantiële vocht dat hij binnenkreeg op een dag geweest.

Oh en drinken uit een 'spa' flesje van mij is natuurlijk veel aantrekkelijker dan uit je eigen beker. Dat leverde ook nog wel eens een slokje op :')
okee, dat stelt wel wat gerust. Dronk hij dan ook niet bij jou uit de borst?
Gisteren uit pure wanhoop wat wicky aangeboden, dát ging er natuurlijk wél in, ook niet met sloten maar toch. Ik wil eigenlijk niet dat drinken = wicky :@
disclaimer
  dinsdag 17 mei 2016 @ 07:35:25 #258
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_162262291
Ik heb het een keer opgezocht SQ, en het viel heel erg mee hoeveel kinderen moeten drinken als minimum.
Volgens mij moeten ze een liter vocht krijgen, maar daarbij telt dingen als yoghurt, pap, groente, fruit ook allemaal mee.
Voor mijn dochter hield het in dat 200ml extra vocht per dag voldoende was om aan een liter te komen.

Ik heb er overigens nooit een punt van gemaakt en er op vertrouwd dat ze echt wel drinkt als ze dorst heeft. Gelukkig hebben de nieren een goed compenserend vermogen.

Ze veranderde later in een water-junkie trouwens, toen was ik juist weer bang dat ze te veel water dronk :P

[ Bericht 18% gewijzigd door Sylver_ op 17-05-2016 07:41:58 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 07:59:20 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_162262433
Een liter vind jij meevallen?
Als het een liter moet zijn gaat ze sowieso dood _O- ;)
disclaimer
pi_162262462
Misschien diksap, eerst lekker zoet, en dan langzaam aan verdunnen... Heb ik bij mijn oudste gedaan toen ze alle gezondere drank weigerde. ..
  dinsdag 17 mei 2016 @ 08:06:46 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_162262467
Ja, dat kan idd maar ik heb echt vrijwel alle tips al geprobeerd ;) ik zocht eigenlijk een beetje naar geruststellende woorden maar ik ga straks toch maar de dokter bellen.
disclaimer
pi_162262474
Geruststellend: het is ws een fase. Die van mij drinkt nu allang (al heeeeeeel lang) weer alles ;)
pi_162262482
En bellen kan nooit kwaad. 😙
pi_162262586
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zoek niet naar creatieve tips zoals zuigen op een washandje ofzo, ik zoek echt naar ervaringen / verklaringen :@ en hoeveel vocht heeft een kind nou echt minimaal nodig?
Ik ben zelf altijd een slechte drinker geweest (en als kind ook een slechte eter..) mijn ouders maakten zich daar ook vaak zorgen over. Ik zie nu aan I dat zij ook geen grote drinker en eter is (eten soms wel bij vlagen). Maar omdat ik weet dat het bij mij ook gewoon goed is gekomen en dat die zorgen van mijn ouders vooral stress veroorzaakten (bij mij en bij hen) kan ik het goed loslaten. I heeft ook dagen dat ze echt weinig drinkt. Een slokje hier en daar. Twee slokjes. Tja, dat zet geen zoden aan de dijk. En ja, als we haar iets met een smaakje aanbieden, drinkt ze dan soms wel meer. Maar ik zie ook dat ze het zelf reguleert: dan heeft ze een dag nauwelijks iets gedronken, maar dan pakt ze vlak voordat ze gaat slapen ineens toch haar waterbeker en drinkt 'em bijna leeg.

Net als met eten vertrouw ik erop dat haar lijfje het aangeeft wanneer er vocht in moet. Dan zal ze toch echt dorst krijgen. Het enige waar jij voor 'moet' zorgen als ouder is dat er altijd drinken voor haar staat, dat ze altijd kan pakken als ze wil. :* .

En ja, ik kan ook wel 'tips' geven, die je dus waarschijnlijk zelf ook kunt bedenken. Ik denk bijv dat I zo al met al meer vocht binnen krijgt dan ik denk. Havermoutpap, soep, yoghurt. Er zit in veel eten ook al vocht.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 17 mei 2016 @ 08:34:31 #265
73386 Fazz
onderweg
pi_162262612
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

okee, dat stelt wel wat gerust. Dronk hij dan ook niet bij jou uit de borst?

Oja, dat was ik even vergeten :')

Neemt niet weg dat het willen drinken hier in pieken en dalen gaat. Hij wil nu ook alleen limonade en als ik dat niet geef dan drinkt hij niet }:| ik ben er wel iets in versoepeld maar ik weiger hem de hele dag door limonade te geven. Als hij echt dorst zou hebben zou water er ook in gaan is mijn gedachte :{
pi_162262805
Sq: Op her CB vroeg ik toevallig nog hoeveel een dreumes moest drinken. Een halve liter tot een liter was het Antwoord toen.

Mijn zus ( kraam vpk) zegt zolang een kind blijft plassen en het stinkt niet enorm of krijgt een cola kleur dan gaat t goed. Soms is het een faaaaaaaase.

Fruit voeren.


Bedankt allemaal :*
Tas O+


Elin blijft maar hoesten ( als een zeehond ) maar verder wel speels en zo. Ik hoop zo dat ze niet ziek zal worden ;(
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162262832
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:34 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Oja, dat was ik even vergeten :')

Neemt niet weg dat het willen drinken hier in pieken en dalen gaat. Hij wil nu ook alleen limonade en als ik dat niet geef dan drinkt hij niet }:| ik ben er wel iets in versoepeld maar ik weiger hem de hele dag door limonade te geven. Als hij echt dorst zou hebben zou water er ook in gaan is mijn gedachte :{
ik geef E echt maar 1/2x per dag limonade en soms niet eens... Ze drinkt eigenlijk altijd half volle melk. Of als ik smoothies heb of "vers" sap, dan krijgt ze daar een beker van.

Vraag me wel af of zoveel melk goed is voor d'r. Maar water wil ze niet (meer)...
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162263188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 06:43 schreef Stormqueen het volgende:
Hey ik breek even in. Mauw wil sinds twee dagen geen melk meer. An sich geen probleem, ware het niet dat melk praktisch het enige vocht is wat ze binnen kreeg :'( water, thee etc zijn soms twee slokjes. Denk dat ze daar nog geen 100cc op een dag mee pakt. Ik maak me dus ernstig zorgen.

Ik zoek niet naar creatieve tips zoals zuigen op een washandje ofzo, ik zoek echt naar ervaringen / verklaringen :@ en hoeveel vocht heeft een kind nou echt minimaal nodig?
Ik heb begrepen dat het op zich weinig kwaad kan. Sommige kinderen hebben ook een efficiëntere vochthuishouding en hebben dus minder nodig. Mijn oudste dronk altijd alleen het bare minimum. Hij moest echt dorst voelen voor hij wat wilde drinken. En volgens onze maatstaf is dat te laat en te weinig. Ik ben toch overstag gegaan met meer sap aanbieden. Hij dronk graag pakjes drinken en ik heb uitgezocht welke pakjes dan de 'beste' keus waren. Daar dronk hij dan 2 van op een dag als hij andere dingen niet wilde drinken. Bij de maaltijden mocht hij kiezen tussen melk, water en thee, de pakjes bood ik tussendoor aan als er niet veel gedronken was (zodat de 'vaste' drinkmomenten standaard gezonde keus bleef).

Inmiddels snapt hij dat drinken belangrijk is om je fijn te voelen en goed te kunnen spelen. Nu drinkt hij opeens ook graag water en thee. Op eigen verzoek. Dus ik denk niet dat je meteen gedoemd bent om altijd alleen maar sap te drinken als je dat nu wat meer zou aanbieden.

Oh en veel fruit aanbieden en bijvoorbeeld yoghurt als ze daar van houdt. Dat vult ook echt goed vocht aan, zonder dat je extra gesuikerd drinken hoeft te geven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_162263524
SQ ik hoop dat de huisarts je gerust kan stellen :*

Wij waren gisteren naar het Nijntje museum in Utrecht O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeker een aanrader! :Y

Ik heb zo weinig te melden verder. Hier gaat alles tiptop goed gelukkig ^O^
Het is wel een hittepetitje soms .. stervende zwaan als hij meent dat hem groooooot onrecht wordt aangedaan en zulks :Y) ... Maar verder lekker mama's knuffelbeer.

En de kapper wil nog steeds niet lukken :{ :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 17-05-2016 10:18:44 ]
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:14:12 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_162263749
Dank jullie wel voor alle reacties!
Ze is nu bij mijn schoonmoeder en heeft daar uiteraard wel twee boterhammen en een beker sap op :( :') Wat is dat toch voor trollgedrag :') Ze voelt het vast aan ofzo. Dag ouderlijk gezag :')
Anyroads, mijn gut feeling dat het gewoon dwarskoppigheid was lijkt te kloppen :@

Twinkle, dat ziet er gezellig uit! Ik wil daar ook gauw nog een keer heen!
disclaimer
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:58:38 #271
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_162266584
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 07:59 schreef Stormqueen het volgende:
Een liter vind jij meevallen?
Als het een liter moet zijn gaat ze sowieso dood _O- ;)
Ik bedoel een liter vocht in totaal, dmv voeding krijg je al heel veel binnen. Ik weet eigenlijk niet meer zeker of het een liter was, maar ik weet nog wel dat 1 glas drinken genoeg was om aan het minimum te komen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:25:59 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_162267090
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:58 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik bedoel een liter vocht in totaal, dmv voeding krijg je al heel veel binnen. Ik weet eigenlijk niet meer zeker of het een liter was, maar ik weet nog wel dat 1 glas drinken genoeg was om aan het minimum te komen.
ja, maar de mijne blieft geen pap etc ;) ze eet nog geen 800 gram voedsel in totaal, dus kan ze ook niet aan 800ml vocht komen :@
Maar goed, ze heeft bij oma net wel weer wat gedronken. Ze zal idd anatomisch anders met vocht omgaan dan haar moeder :')
disclaimer
pi_162267441
Als je geen sap wil geven dan kun je misschien vruchtenthee proberen, thee zonder theeplantjes, dus alleen gedroogd fruit. Wordt ook nog prachtig roze ;)
O drinkt ook afwisselend, maar ik merk dat ze 's nachts wel aardig wat water drinkt uit de beker die in haar bed staat.
pi_162267564
Oh boks SQ. Alleen drinkt A nog wel melk, gelukkig. Overdag hooguit drie slokjes uit de rietjesbeker. Wat ik er ook in doe. En wat badwater (hey, Zwitsalshampoo is vast veilig toch..). En hoe vaker ik aanbied hoe puberaler haar "NEEHEE" wordt :') . Totdat ze een dagje bij zwager en schoonzus is. En dan drinkt ze ineens hele tuitbekers leeg -O- . Dus als je de gouden tip hebt hoor ik 'm graag.
pi_162267621
Oh damn, badwater ja. _O- N. heeft ook door dat dat Heel Lekker is. Ach ja, weer een paar slokjes erbij zullen we maar zeggen hè. :')
pi_162268266
Als het echt dwarskoppigheid is, kun je ook de truc van omgekeerde psychologie doen. Dus vooral zeggen dat ze nu wel genoeg drinken heeft gehad en dat ze niet meer krijgt. Kijken hoe ze dan reageert. :') . Werkt hier soms bij eten wel. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:20:04 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_162268622
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:43 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh boks SQ. Alleen drinkt A nog wel melk, gelukkig. Overdag hooguit drie slokjes uit de rietjesbeker. Wat ik er ook in doe. En wat badwater (hey, Zwitsalshampoo is vast veilig toch..). En hoe vaker ik aanbied hoe puberaler haar "NEEHEE" wordt :') . Totdat ze een dagje bij zwager en schoonzus is. En dan drinkt ze ineens hele tuitbekers leeg -O- . Dus als je de gouden tip hebt hoor ik 'm graag.
ik denk dat het een soort omavreetcoma is ofzo. Ik kan het ook niet verklaren. Ze eet/drinkt bij mijn vader of mijn schoonmoeder áltijd meer dan thuis :')
Die omgekeerde psychologie zie ik Mauw ook nog wel voor aan, Franny. Mijn pitkind. Ze zegt sinds een week "Nee" en ik ben nu al klaar met dat woordje. Volgens mij is ze gewoon het effect van Nee aan het testcasen _O-
disclaimer
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:20:37 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_162268634
Nej. Nej. NEJNEJNEJNEJNEJ. NEEEEJ. :(

Nej.
disclaimer
pi_162268656
@ de vragen over het tentje: zelfde ritueel, zelfde slaapzak, knuffel, zelfs dekentje, maar het helpt niet. Ik denk dat we binnenkort toch bij een oma maar weer eens het ledikant/campingbedje gaan proberen. Al was dat 3 maanden terug nog een grote ramp, net als het campingbedje op een vakantiepark.

Ach, Razz, het is wat als je klein bent ;)

Stormqueen, lastig is dat als ze niet wil drinken.

Twinkle, jullie uitstapje ziet er leuk uit!

Er lagen heerlijk zoete aardbeien in de winkel, dus die kocht ik en J kreeg aardbei op zijn brood. Nou ja, als ik het in zijn mond stopte, want toen ik het hem zelf liet doen at hij de aardbei op en legde het brood terug :Y). En maar wijzen ('die!') naar het doosje op het aanrecht toen er geen aardbei meer op zijn bord lag.
pi_162268805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:20 schreef Stormqueen het volgende:
Nej. Nej. NEJNEJNEJNEJNEJ. NEEEEJ. :(

Nej.
Als we Annie en Mauw laten meeten gaan ze vast van de weeromstuit overal JA op zeggen.
pi_162268975
Ah kak. Middagslaapje van wel 35 minuten.
pi_162269134
Razz ik heb echt hard zitten lachen om je filmpje :D

Vervelend dat ze in ieder geval thuis niet wil drinken, SQ :*
Die Nee-fase duurt lang :(

Omgekeerde psychologie werkt hier niet zo. We gingen vandaag naar het centrum fietsen en daar even rondlopen. Na een tijd wil ik haar weer terug in haar fietszitje doen. Dramagehuil inclusief uit m'n armen proberen te kronkelen, zich achterover laten vallen en zich omdraaien zodat ik haar benen niet langs het stuur kreeg. Dus ik zet haar neer en zeg "dan ga je maar niet zitten in het stoeltje. Ga maar naar huis lopen!" Waarop mijn kind heel vrolijk "Oké!!!" antwoordt en wegrent }:|
pi_162269238
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:38 schreef Skittles het volgende:
Razz ik heb echt hard zitten lachen om je filmpje :D

Vervelend dat ze in ieder geval thuis niet wil drinken, SQ :*
Die Nee-fase duurt lang :(

Omgekeerde psychologie werkt hier niet zo. We gingen vandaag naar het centrum fietsen en daar even rondlopen. Na een tijd wil ik haar weer terug in haar fietszitje doen. Dramagehuil inclusief uit m'n armen proberen te kronkelen, zich achterover laten vallen en zich omdraaien zodat ik haar benen niet langs het stuur kreeg. Dus ik zet haar neer en zeg "dan ga je maar niet zitten in het stoeltje. Ga maar naar huis lopen!" Waarop mijn kind heel vrolijk "Oké!!!" antwoordt en wegrent }:|
_O- Dat zou hier ook gebeuren ja.. :+
S. 2014
J. 2016
pi_162269705
Nijntje museum lijkt me trouwens heel tof om heen te gaan! Is het een beetje goed bereikbaar met de auto? Als in niet 500 straatjes links en dan weer rechts, oeps straat gemist en dan allemaal eenrichtingswegen waardoor je 15 minuten langer onderweg bent? :+
pi_162269759
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:38 schreef Skittles het volgende:
Razz ik heb echt hard zitten lachen om je filmpje :D

Vervelend dat ze in ieder geval thuis niet wil drinken, SQ :*
Die Nee-fase duurt lang :(

Omgekeerde psychologie werkt hier niet zo. We gingen vandaag naar het centrum fietsen en daar even rondlopen. Na een tijd wil ik haar weer terug in haar fietszitje doen. Dramagehuil inclusief uit m'n armen proberen te kronkelen, zich achterover laten vallen en zich omdraaien zodat ik haar benen niet langs het stuur kreeg. Dus ik zet haar neer en zeg "dan ga je maar niet zitten in het stoeltje. Ga maar naar huis lopen!" Waarop mijn kind heel vrolijk "Oké!!!" antwoordt en wegrent }:|
Hier werkt de omgekeerde psychologie zo goed dat die van mij dan helemaal in de war raakt. _O- . Als ik zoiets doe dan roept ze meteen: 'Nee, stoeltje zitten!'. Als ik haar dan in het stoeltje zet, zou ze roepen: 'Nee, lopen!' Soms gaat het letterlijk minuten lang achter elkaar zo door. Ze weet dan op een gegeven moment helemaal niet meer wat ze nu echt wil. :') . Dus dan beslis ik maar. :P . (Ook een strategie natuurlijk: ultieme verwarring zaaien en de macht overnemen.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162269779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:55 schreef Skittles het volgende:
Nijntje museum lijkt me trouwens heel tof om heen te gaan! Is het een beetje goed bereikbaar met de auto? Als in niet 500 straatjes links en dan weer rechts, oeps straat gemist en dan allemaal eenrichtingswegen waardoor je 15 minuten langer onderweg bent? :+
Geen ervaring met de auto, maar het ligt nogal in een oude buurt van Utrecht centrum, veel krioelstraatjes... Ik zou met OV gaan, er is wel een bushalte voor de deur.
pi_162269903
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:58 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Hier werkt de omgekeerde psychologie zo goed dat die van mij dan helemaal in de war raakt. _O- . Als ik zoiets doe dan roept ze meteen: 'Nee, stoeltje zitten!'. Als ik haar dan in het stoeltje zet, zou ze roepen: 'Nee, lopen!' Soms gaat het letterlijk minuten lang achter elkaar zo door. Ze weet dan op een gegeven moment helemaal niet meer wat ze nu echt wil. :') . Dus dan beslis ik maar. :P . (Ook een strategie natuurlijk: ultieme verwarring zaaien en de macht overnemen.)
Mwuhahaha >:)
Leuke mensen, die dreumesen/peuters :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Geen ervaring met de auto, maar het ligt nogal in een oude buurt van Utrecht centrum, veel krioelstraatjes... Ik zou met OV gaan, er is wel een bushalte voor de deur.
Ja, zoiets dacht ik al -O-
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:07:36 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_162269953
Met de trein met lou, dat lijkt me een interessante casus :7
disclaimer
pi_162270003
Ik wil ook naar het Nijntje museum :D !!
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162270031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:07 schreef Stormqueen het volgende:
Met de trein met lou, dat lijkt me een interessante casus :7
RIP (aan de oren van de) medepassagiers
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 17 mei 2016 @ 15:12:18 #291
147316 crew  DJMO
#trut
pi_162270044
zei iemand nijntje? ik wil ook ! :P

even ego post: Michael stapt langs de bank en tafel!!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_162270688
Nijntje museum is écht heel leuk! Wij zijn er zaterdag geweest.. (of eigenlijk peuter en ik, dreumes was ziek :( ). En als het kan zou ik inderdaad met het ov gaan (wij waren op de fiets 10 km door wind en regen). Maar het was een enorm succes..
We gaan binnenkort nog eens, maar dan als dreumes ook mee kan. Ik denk niet dat we voorbij de verkeerskamer komen.. Favoriete woord nog steeds: auto! (alles met wielen en ook als hij alleen een vrachtwagen hoort)

Hij is trouwens ook lekker bezig met NEE! Maar hij kan gelukkig ook heel goed ja zeggen. Als je hem iets vraagt en hij wil het graag dan gaat hij ook helemaal stralen. Verder is hij nu bezig met dat stoten pijn doet. Als hij zich stoot hoor je eerst "au!" en dan daarachteraan "pijn!". Maar nu ook als hij zich stoot aan een doekje ofzo en het heus geen pijn doet..

Even een andere vraag: L is 8 april ingeent tegen (BMR). 8 dagen later werd hij ziek, 4 dagen hoge koorts en kenmerkende mazelenuitslag op vooral buik en rug, maar ook op andere plaatsen. Maar hoe snel zou die uitslag weg moeten zijn? Hij is op zich beter, maar de vlekjes gaan niet echt weg en dat vind ik raar.. Moet ik daar toch mee naar de dokter? Iemand ervaring?
pi_162270744
SQ- hoe lang wil ze niet drinken? Want als t één of twee dagen zijn zou ik er niet zo'n punt van maken eigenlijk. (Maar langer is niet handig, ze kunnen er ook obstipatie van krijgen enzo). Wij geven m nu af en toe een pakje als t erg wordt en dat gaat soms op..
Vind het nog steeds lastig om om te schakelen. W eet en drinkt goed en moeten we daarin af en toe wat afremmen anders wordt t echt een tonnetje. L vind eten níet interessant. Hij ziet het als iets wat dan af en toe moet, maar liever niet en indien mogelijk neemt hij alleen 2 happen om daarmee de komende 10 minuten door te komen en laat verder alles staan..(ja ook koek en snoep, alles eigenlijk).

DJMO- knap hoor van Michael.
pi_162274587
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:44 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Nijntje museum is écht heel leuk! Wij zijn er zaterdag geweest.. (of eigenlijk peuter en ik, dreumes was ziek :( ). En als het kan zou ik inderdaad met het ov gaan (wij waren op de fiets 10 km door wind en regen). Maar het was een enorm succes..
We gaan binnenkort nog eens, maar dan als dreumes ook mee kan. Ik denk niet dat we voorbij de verkeerskamer komen.. Favoriete woord nog steeds: auto! (alles met wielen en ook als hij alleen een vrachtwagen hoort)

Hij is trouwens ook lekker bezig met NEE! Maar hij kan gelukkig ook heel goed ja zeggen. Als je hem iets vraagt en hij wil het graag dan gaat hij ook helemaal stralen. Verder is hij nu bezig met dat stoten pijn doet. Als hij zich stoot hoor je eerst "au!" en dan daarachteraan "pijn!". Maar nu ook als hij zich stoot aan een doekje ofzo en het heus geen pijn doet..

Even een andere vraag: L is 8 april ingeent tegen (BMR). 8 dagen later werd hij ziek, 4 dagen hoge koorts en kenmerkende mazelenuitslag op vooral buik en rug, maar ook op andere plaatsen. Maar hoe snel zou die uitslag weg moeten zijn? Hij is op zich beter, maar de vlekjes gaan niet echt weg en dat vind ik raar.. Moet ik daar toch mee naar de dokter? Iemand ervaring?
dokter bellen voor info..
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162274603
Elin kan haar neus en ogen aanwijzen en zei gisteren twee keer "oooooooGG" _O_ *G*
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162274976
Elin, woah! Knapperd :)
En :* voor koppige dametjes en uitslag-ukkies
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:16:54 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_162276083
Goed zo, Michael! *O*

En wmik, geen ervaring, maar ik zou zelf ook even de dokter bellen :)
Ja, wat je schrijft is wel wat herkenbaar. Mauw interesseert zich ook weinig voor eten over het algemeen. Ze eet wel alles hoor, maar meer voor de smaak een paar hapjes.
Overigens begin ik haar soms te betrappen op pitsen: de paddestoelen werden net enigszins uit de risotto gefilterd :')

Elin boekt ook progressie! *O*

Nou, mauw heeft bij oma flink gegeten en ook vifit gedronken :') en thuis ineens weer 3/4 bord risotto, en danoon en tien slokken thee. Het zal wel weer een sprongetje zijn denk ik. Doos.
disclaimer
pi_162276146
Haha die eigenwijsjes van jullie. :D O+

N. wordt ook zo, dat kind heeft nu al zoveel pit, ik kijk uit naar de peuterpuberteit. :X

Ze is natuurlijk verder wel echt heel lief. We hebben haar geleerd dat ze niet moet slaan, maar moet aaien. Nadat we een hele tijd haar handje vastpakken en aaibewegingen maakten over hetgeen dat ze aan het slaan was doet ze dat nu zelf als we "aaien" zeggen. Zo lief! O+
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:20:45 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_162276213
Da's gewoon tough love, selvaria :D
disclaimer
pi_162276246
TrolMauw. O+ Ik snap dat je je zorgen maakt(e) SQ, N. heeft een periode van 6 dagen gehad dat ze ineens weer alleen kv wilde terwijl ze al maanden prima water dronk. :') Ik kreeg er toen wel een beetje de kriebels van, met name omdat we de kv al drastisch aan het afbouwen waren en omdat je natuurlijk niet weet hoe lang zo'n fase duurt.

Go Michael! *O*
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:21:56 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_162276273
Dicht 8-)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')