abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_162089659
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.



Wij doen aan Strava

Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.


Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfo
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerstvolgende meet-mogelijkheden:



pi_162089755
Lang niet gek, dan blijven de e-bikes ook weer netjes achter de geraniums.
pi_162089767
Juist, lege fietspaden _O_
  woensdag 11 mei 2016 @ 14:19:29 #4
62913 Blik
The one and Only!
pi_162089842
Valt mee, weer is namelijk wel goed (zonnig). Daarbij is het Pinksteren, dus ik verwacht alsnog wel wat drukte op de wegen
pi_162090084
Ronde van Nijmegen dit weekend, had het graag wat warmer gehad als 13 graden :P
pi_162090101
vorige week shimano 105 shifters gekocht via marktplaats, alleen nog ff een kabeltje halen voor de achterrem en stuurlint plaatsen, dan is Flip zijn Giant defy sora waslijn vrij *O*
pi_162090736
12 graden super fantastisch toerweer
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_162090959
#600 trouwens!!

Feestje! *O*
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:16:00 #9
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162092522
Deel 600, gefeliciteerd. Ik moet ook weer gaan fietsen, ben lui. :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 11 mei 2016 @ 16:45:28 #10
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162093173
Je kan zo te zien vanuit Bedion dus een rondje maken over de Mont Ventoux, en weer op hetzelfde punt uitkomen. Iemand ervaring wat leuker is, klok mee, of tegen?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162094115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:00 schreef MarcoD het volgende:
12 graden super fantastisch toerweer
Alleen helaas wel regen zoals voorspellingen nu aangeven.
Maargoed het zou vandaag ook gaan regenen.
  FOK!fotograaf woensdag 11 mei 2016 @ 18:00:29 #12
73911 ultra_ivo
pi_162094797
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 17:27 schreef ddx het volgende:

[..]

Alleen helaas wel regen zoals voorspellingen nu aangeven.
Maargoed het zou vandaag ook gaan regenen.
6 graden 's nachts. Nog goed te doen om een nacht je door te halen.
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:12:26 #13
285093 Pruikmans
Bob Ross schopt kont!
pi_162095096
Maar goed dat ik dan dit weekend RopaRun heb....
pi_162095672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan zo te zien vanuit Bedion dus een rondje maken over de Mont Ventoux, en weer op hetzelfde punt uitkomen. Iemand ervaring wat leuker is, klok mee, of tegen?
Waarom fiets je niet de minst steile kant van de Ventoux op en ga je de steile kant weer naar benee?!
  woensdag 11 mei 2016 @ 18:50:03 #15
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162095956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:45 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Je kan zo te zien vanuit Bedion dus een rondje maken over de Mont Ventoux, en weer op hetzelfde punt uitkomen. Iemand ervaring wat leuker is, klok mee, of tegen?
Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten. Want dan heb je dus ook gelijk de zwaarste beklimming achter je kiezen. Maar met de klok mee kun je het langst van de afdaling naar Sault genieten, al is dat niet een echt rondje natuurlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162103560
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten. Want dan heb je dus ook gelijk de zwaarste beklimming achter je kiezen. Maar met de klok mee kun je het langst van de afdaling naar Sault genieten, al is dat niet een echt rondje natuurlijk.
Gosse is lekker bezig:
https://www.google.nl/sea(...)esentatie&aqs=chrome..69i57j69i60.219j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

(bovenste link)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_162103879
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gosse is lekker bezig:
https://www.google.nl/sea(...)esentatie&aqs=chrome..69i57j69i60.219j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

(bovenste link)
Kan je de tekst ergens dumpen? Niet iedereen is lid van zo'n regionaal krantje.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:35:49 #18
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162104264
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:28 schreef ratatat het volgende:

[..]

Kan je de tekst ergens dumpen? Niet iedereen is lid van zo'n regionaal krantje.
L E Z E N ratata, de bovenste link heeft het hele verhaal.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162104466
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:35 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

L E Z E N ratata, de bovenste link heeft het hele verhaal.
Ze willen dat ik lid word.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:42:28 #20
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162104609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:22 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gosse is lekker bezig:
https://www.google.nl/sea(...)esentatie&aqs=chrome..69i57j69i60.219j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

(bovenste link)
Haha, typisch Gosse, mocht een paar WB wedstrijden U23 mee rijden en denkt nu zeker z'n Ford Tansit zonder ramen voor zo'n grote Telenet Fidea camper te kunnen inruilen.... Volgende stap een flatje in Monaco cker ;)

Aan de andere kant, bij TF stromen er nog al wat talenten door en met Sven Vantourenhout als coach, word je natuurlijk niet slechter. Als het TF is natuurlijk, want er zijn wel meer ploegskes waar de talenten zo doorgespoeld worden indien niet regelmatig voorin gereden wordt.

Bedankt voor het artikel Patroon.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 11 mei 2016 @ 22:44:33 #21
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162104717
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:39 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ze willen dat ik lid word.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier dan.

quote:
Mountainbiketeam Habitat begint het veldseizoen met een talentvol internationaal georiënteerd team. Waarschijnlijk zonder Gosse van der Meer

De Friese troef zinspeelt namelijk op een voortijdig vertrek. ,,Liever niet. Het is beter een ander te kiezen om wat vertellen’’, zegt Gosse van der Meer (20) op de vraag of hij beschikbaar is voor een vraaggesprek. De Surhuizumer doet dat zelfs in het Nederlands terwijl hij zich normaal gesproken in het Fries uitdrukt. Even eerder lijkt hij er tijdens de ploegenpresentatie in Wolvega verveeld bij te zitten. Hij wil evenmin poseren voor een foto.

Dat roept vragen op. Teammanager Maarten Kemperman bevestigt desgevraagd dat er iets speelt. ,,Gosse heeft bij mij aangegeven dat er interesse is van een andere ploeg’’, zegt Kemperman. Kort geleden tekende Van der Meer een tweejarig contract bij Habitat. De ploeg bood hem een eenjarig contract maar ging overstag omdat Van der Meer alleen voor twee jaar wilde tekenen.

Nieuwe sponsors

De rijder uit Surhuizum is dus van gedachten veranderd en zou zelfs een advocaat in de arm hebben genomen om de overstap naar een Belgische crossploeg af te dwingen.

,,De details ken ik niet’’, zegt Kemperman. ,,Maar we zijn niet blij met de onrust. De afgelopen drie jaar is alles voor hem geregeld. Hij reed een goed WK maar moet niet denken dat hij nu Sven Nys is. We hebben bovendien duidelijk afspraken met sponsors die in hem investeren. Daar heeft hij voor getekend. Het gras is nu ineens groener bij de buren.’’

Maarten Kemperman: 'We zijn niet blij met de onrust, het gras is nu ineens groener bij de buren'
De twist is jammer voor de ploeg. Er zijn nieuwe sponsors, nieuwe medewerkers en de wedstrijdkalender is vol en internationaal getint. De rijders worden deze middag bovendien voorgesteld door oud-wielrenner en tv-analist Gert Jakobs. De ploeg staat er kortom goed op in de mountainbikewereld.

Een van die nieuwe troeven is Anne Tauber. De in Oranjewoud woonachtige rijdster begon met kunstjes in het circus, verruilde dat voor marathonschaatsen en maakt dit seizoen haar debuut voor de Habitat-ploeg. ,,Ik heb er ontzettend veel zin in. Ik kan hier mijn klimvaardigheid en daaltechniek ontwikkelen. Dan kan ik hopelijk aan het einde van dit seizoen de stap naar de internationale top-10 zetten’’, aldus de geboren Haarlemse.

Toelichting

De twintigjarige Tauber vindt Habitat daarvoor de ideale weg. ,,Ik voel me hier ontzettend goed’’, zegt Tauber, afgelopen weekeinde goed voor de zevende plek bij de beloften op het EK mountainbike. ,,De sfeer is prima en ik krijg alle mogelijke begeleiding. De randzaken zijn goed geregeld. Het ontbreekt me aan niets.’’

Behalve Van der Meer en Tauber bestaat de ploeg voor komend seizoen uit Frank Beemer, de Belg Ruben Scheire, de Deen Niels Rasmussen en Rob van der Werf, Henk Bos en Maurits Buist.

Even na de afwijzing is Gosse van der Meer na enig aandringen bereid tot een minimale toelichting. ,,Als Maarten het gezegd heeft, houd ik het uit eigenbelang daarbij. Er komt vanzelf meer naar buiten. Ik hoop in ieder geval dat ik een mooie stap kan zetten in mijn carrière die ik bij deze ploeg nooit zal kunnen zetten. Daar laat ik het bij’’, aldus Van der Meer.

Habitat is niet van plan Van der Meer te laten gaan. ,,Concreet weten wij nog niet veel van de interesse. Gosse heeft een contract getekend daar houden we hem aan’’, aldus Kemperman. ,,Wij focussen ons op een nieuw, succesvol seizoen.’’

Facebook

2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162105529
Wat een gast _O-
pi_162105544
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:39 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ze willen dat ik lid word.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als ik die artikelen via Google benader kan ik het lezen zonder te registreren. Vandaar de Google link en niet rechtstreeks.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_162109576
Wat een gast _O-

Hij is behoorlijk over het paard getild omdat z'n omgeving alleen maar loopt te roepen hoe goed hij wel niet is.
  donderdag 12 mei 2016 @ 07:34:01 #25
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162109604
vorig jaar heb die gosse toch wel een goed seizoen gereje tommek
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:08:12 #26
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162110607
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:50 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Vanuit Bedoin zou ik 'm tegen de klok in fietsen en in Malauchene onder de platanen op het terras van een Menthe à l'eau of een pint 1664 genieten.
De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162111984
Koers moe..

Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag :W )

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... :?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_162112157
Als de sleur er in gaat zitten is het toch niet erg om ff wat anders te gaan doen? Waarom zou je tegen je zin doorgaan?
pi_162112165
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..

Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag :W )

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... :?
Sportpsycholoog :+

Je fietst toch omdat je het leuk vind? Als het koersen je dan niet meer zo aanstaat neem je er toch even afstand van? Dan komt de honger voor koersen vanzelf weer terug. Lijkt mij iig verstandiger dan door blijven koersen en er straks helemaal klaar mee zijn voor de rest van het seizoen.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:26:29 #30
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_162112190
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..

Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag :W )

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... :?
Het uitmaken met je koers-ik, de koek is op. Of "on a break" zijn.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_162112224
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:25 schreef ratatat het volgende:

[..]

Sportpsycholoog :+

Je fietst toch omdat je het leuk vind? Als het koersen je dan niet meer zo aanstaat neem je er toch even afstand van? Dan komt de honger voor koersen vanzelf weer terug. Lijkt mij iig verstandiger dan door blijven koersen en er straks helemaal klaar mee zijn voor de rest van het seizoen.
Ja dat denk ik ook dat het juiste is...

Zoals a.s. maandag dan is de elfstedentocht. Mijn vriendin rijdt die ieder jaar en mijn schoonpa ook. Ik kan gewoon met hun mee en de hele dag plezier hebben, of alleen in de auto stappen naar Annen en daar gaan koersen, met in mijn achterhoofd van 'had best gezellig met mijn vriendin willen fietsen'...
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_162112306
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:26 schreef Fretwork het volgende:
Het uitmaken met je koers-ik, de koek is op. Of "on a break" zijn.
Wat bedoel je precies?
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:33:30 #33
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_162112374
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:30 schreef Patroon het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Dat je het op een zelfde manier moet behandelen als andere zaken waar je even klaar mee bent. Kijken of je er echt klaar mee bent en je weekenden in gaan vullen met andere hobbies, of tijdelijk afstand nemen en kijken of het verlangen weer komt.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:06:52 #34
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162113216
Lijkt me simpel, stel je deze vraag: als klein patroontje, was je droom

- zoveel mogelijk koersen te rijden
of
- lekker fietsen, met mensen waar je graag tijd mee doorbrengt

Als jij liever gaat koersen dan eens met je vriendin een mooie tocht te maken, moet je dat doen. Maar dat wil je dus niet kennelijk. En als ik van Gripper en Co hoor wat voor lieve meid dat is, zou ik je echt heel raar vinden als je haar alleen die elfsteden liet fietsen.Maar goed, ik ben ook zo competatief als een <insert iets wat niet met alle geweld het snelste wil zijn> dus dat zegt misschien weinig.

Je neemt fietsen heel serieus, het er veel tijd en geld in geinvesteerd, dus misschien vind je het ergens iets van opgeven, of falen als je nu niet tot aan de winter elke koers afloopt die er is? In dat geval moet je zeker eens een stuk onstpannen met je vriendin fietsen denk ik. Even perspectief nemen. Ik vind het heel knap wat je doet, en hoe fanatiek je bent, dat wel, maar je bent soms een beetje heel gefocussed. Geef jezelf even vrij. Dan ram je weer heel snel je rondjes om de kerk denk ik,.Zonder tegenzin.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:16:23 #35
62913 Blik
The one and Only!
pi_162113467
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal....
Ik kan niet me je mee omhoog. Ik postte het gisteren op Fok en nog geen 2 uur later werd ik al door mijn werk geclaimd om aanwezig te zijn op 6 juni. En aangezien ik nog geen vakantie had opgenomen (en mijn vriendin er ook geen zin in had), moet ik dus op kantoor zijn
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:19:15 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162113563
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..

Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag :W )

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... :?
Dit is waarom ik eigenlijk niet zo veel koers. Het kost veel tijd om heen te gaan etc etc.
En dan doe ik het nog niet zo serieus als jij het doet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:21:17 #37
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162113622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:16 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik kan niet me je mee omhoog.
Was leuk geweest, maar ja. Ik zit te kijken nu, vanaf Sault is kennelijk de makkelijkste kant, langer maar minder steil. Maar ik kom vanaf Saint-Paul-Trois-Châteaux in de ochtend, dan is Malaucène een logscher stop qua camping en afstand. En van daaruit rij ik ook mooi weer door dan naar St Remy de Provence, voor m'n Van Gogh pelgrimage.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162113699
Ik zou (en ga) de bedoinkant pakken... Dat is toch de 'historische' klim zoals op tv enzulks... Als ik die heuvel dan doe wil ik dat de eerste ervaring ook meteen de 'echte' is als je begrijpt wat ik bedoel #olliebbommel

En zal malaucene ook zeker nog wel pakken ws. zit toch in de buurt.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:29:36 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_162113844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:24 schreef muzas het volgende:
Ik zou (en ga) de bedoinkant pakken... Dat is toch de 'historische' klim zoals op tv enzulks... Als ik die heuvel dan doe wil ik dat de eerste ervaring ook meteen de 'echte' is als je begrijpt wat ik bedoel #olliebbommel

En zal malaucene ook zeker nog wel pakken ws. zit toch in de buurt.
Als je er maar 1 dag bent zou ik ook de Bedoin kant doen. Maar begrijp CapFab wel, hij is uberhaupt bang dat die niet boven komt. Dus dan is het wel een goed idee om de makkelijke optie te pakken.
pi_162113904
Gewoon veel foto's maken onderweg. Ga ik ook doen :P
  FOK!fotograaf donderdag 12 mei 2016 @ 11:46:34 #41
73911 ultra_ivo
pi_162114369
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..

Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag :W )

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... :?
Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook bij schaatswedstrijden. Je was een halve middag en hele avond kwijt om ergens een 500 en een 1500m te rijden. Uiteindelijk ben ik een jaar te lang doorgegaan met als resultaat dat ik al twee winters m'n schaatsen niet heb aangeraakt.
Het op tijd (tijdelijk) stoppen en anders gaan fietsen is een goed advies, ratatat heeft gelijk.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:50:51 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162114494
Ach het seizoen is nog lang.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:52:57 #43
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162114552
Ik weet zo niet wat ik moet verwachten daar inderdaad...gelukkig kan ik tot op de ochtend twijfelen, ik hoef pas te beslissen als ik uit Saint-Paul-Trois-Châteaux wegrij tenslotte. En gewoon onderweg bij het chalet enzo stoppen, en veel foto's maken.

Ja, ik ben bang dat ik al voor Chalet Reynard af moet haken ofzo...maar juist daarom moet ik het proberen natuurlijk. M'n zelfvertrouwen/zelfbeeld wat opkrikken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:54:38 #44
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162114615
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet zo niet wat ik moet verwachten daar inderdaad...gelukkig kan ik tot op de ochtend twijfelen, ik hoef pas te beslissen als ik uit Saint-Paul-Trois-Châteaux wegrij tenslotte. En gewoon onderweg bij het chalet enzo stoppen, en veel foto's maken.

Ja, ik ben bang dat ik al voor Chalet Reynard af moet haken ofzo...maar juist daarom moet ik het proberen natuurlijk. M'n zelfvertrouwen/zelfbeeld wat opkrikken.
Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162114686
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:00 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

6 graden 's nachts. Nog goed te doen om een nacht je door te halen.
Temperatuur prima (wel jammer zeker als het al hele week 20+ is)
Maar voorpsellingen voor nu zijn zelf sneeuw in vroege ochtend op zondag in de Eifel.

Ik wacht voorspellingen nog even af, moet wel leuk blijven 8-)
pi_162114825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet.
Dit dus. Ik maak me, ook al lijkt het soms zo, helemaal niet druk of ik die helling op kom...Maar vind het wel spannend of dat in een beetje acceptabele tijd kan :P Of zelfs zonder stoppen... etc.

Wel echt onwijs zin in. Bijna!
pi_162114831
Over bijna gesproken... Wie komen er nou bier zuipen in #kampmuzas?
pi_162114903
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:54 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Boven komen moet wel lukken toch? De vraag is hoe lang je er over doet.
Heb nooit een 'echte berg' opgefietst maar wat ik me voorstel is een soort van Gulpenberg maar dan 20x zo lang....Iets waar ik niet aan moet denken :(
it's better to burn out than to fade away...
pi_162114934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik weet zo niet wat ik moet verwachten daar inderdaad...gelukkig kan ik tot op de ochtend twijfelen, ik hoef pas te beslissen als ik uit Saint-Paul-Trois-Châteaux wegrij tenslotte. En gewoon onderweg bij het chalet enzo stoppen, en veel foto's maken.

Ja, ik ben bang dat ik al voor Chalet Reynard af moet haken ofzo...maar juist daarom moet ik het proberen natuurlijk. M'n zelfvertrouwen/zelfbeeld wat opkrikken.
De eerste keer dat ik de Ventoux fietste was meteen de eerste keer dat ik een fatsoenlijke klim fietste. 600 kilometer getraind, en het was de bedoeling de 'mietjeskant' (Sault) te doen. Ik had alleen een foutje gemaakt; op de een of andere manier had ik in mijn hoofd dat Bedoin de gemakkelijke kant was. Toen we daar eenmaal waren en erachter kwamen hadden we geen zin om nog 50 kilometer naar Sault te rijden :').

Toen maar de dag erop de 'echte' kant gedaan. Het deed wat meer pijn, maar als je maar blijft trappen kom je vanzelf boven.
pi_162114946
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:03 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

Heb nooit een 'echte berg' opgefietst maar wat ik me voorstel is een soort van Gulpenberg maar dan 20x zo lang....Iets waar ik niet aan moet denken :(
Het voordeel van een echte berg is dat je in een ritme kan komen, als 'ie niet te onregelmatig is.
pi_162115046
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:06 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Lijkt me simpel, stel je deze vraag: als klein patroontje, was je droom

- zoveel mogelijk koersen te rijden
of
- lekker fietsen, met mensen waar je graag tijd mee doorbrengt

Als jij liever gaat koersen dan eens met je vriendin een mooie tocht te maken, moet je dat doen. Maar dat wil je dus niet kennelijk. En als ik van Gripper en Co hoor wat voor lieve meid dat is, zou ik je echt heel raar vinden als je haar alleen die elfsteden liet fietsen.Maar goed, ik ben ook zo competatief als een <insert iets wat niet met alle geweld het snelste wil zijn> dus dat zegt misschien weinig.

Je neemt fietsen heel serieus, het er veel tijd en geld in geinvesteerd, dus misschien vind je het ergens iets van opgeven, of falen als je nu niet tot aan de winter elke koers afloopt die er is? In dat geval moet je zeker eens een stuk onstpannen met je vriendin fietsen denk ik. Even perspectief nemen. Ik vind het heel knap wat je doet, en hoe fanatiek je bent, dat wel, maar je bent soms een beetje heel gefocussed. Geef jezelf even vrij. Dan ram je weer heel snel je rondjes om de kerk denk ik,.Zonder tegenzin.
Ja, al zou ik mijn vriendin nooit alleen laten rijden. Ze rijdt hem sowieso met haar pa, dus wat dat betreft maakt het niet uit. Maar ik weet dat ze het wel heel leuk zou vinden als ik mee zou gaan, al zou ze altijd zeggen 'nee joh, ga lekker koersen'.

Ik kan vrij gefocussed zijn, maar ga er dit jaar al een stuk relaxter mee om dan vorig jaar, ik skip makkelijk een training en als ik geen zin heb om te koersen, ga ik niet..maar daardoor misschien die onzekerheid, hoe kan het dat ik zo makkelijk/laks ben geworden? ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Dat gevoel had ik op een gegeven moment ook bij schaatswedstrijden. Je was een halve middag en hele avond kwijt om ergens een 500 en een 1500m te rijden. Uiteindelijk ben ik een jaar te lang doorgegaan met als resultaat dat ik al twee winters m'n schaatsen niet heb aangeraakt.
Het op tijd (tijdelijk) stoppen en anders gaan fietsen is een goed advies, ratatat heeft gelijk.
Yep, had ik vroeger ook na 1 langebaan seizoen bij Thialf. 2 afstandjes rijden en weer terug, zelfs geen huldiging. Paar dagen later zag je de uitslag hangen bij de training. Vrij treurig allemaal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 12-05-2016 12:55:21 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:39:21 #52
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162115845
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:08 schreef Patroon het volgende:

Maar ik weet dat ze het wel heel leuk zou vinden als ik mee zou gaan, al zou ze altijd zeggen 'nee joh, ga lekker koersen'.
Ze is echt lief, je hebt mazzel met haar. Maar het versterkt jouw neiging om extreem te focussen natuurlijk wel.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  donderdag 12 mei 2016 @ 12:58:50 #53
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162116350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

De kale berg site geeft dit toch aan als de moeilijkste bekliming? Afgaand op wat ze daar bescrijven is met de klok mee beter omdat je daarwel wat steilere stukken hebt, maar het wordt ook af e toe wat vlakker, dus je kan je even hrvinden. Al is de Ventoux oner een enkele hoek natuurlijk makkelijk, dat snap ik ook wel. Vanuit Sault zou kennelijk het beste zijn voor een beginner, maar daar is geen camping zo te zien In Bedoin en Malauchene wel.. Edit beter geeken is kennelijk wel een municipal....
Ik begreep je vraag als vanuit Bedoin omhoog fietsen. Vanuit Bedoin naar Sault, dan omhoog, afdalen naar Malauchene en dan om de berg heen naar Bedoin is het "makkelijkste" rondje. Afdaling naar Bedoin is niet echt lekker want kan nog wel eens nat zijn in het bos ná Chalet Renard, vraag dat maar aan Bert Wagendorp!
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:10:12 #54
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162116716
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:58 schreef buzz1291 het volgende:

[..] Vanuit Bedoin naar Sault, dan omhoog, afdalen naar Malauchene en dan om de berg heen naar Bedoin is het "makkelijkste" rondje.
Dit dus? https://goo.gl/maps/uDEH5xuQDsw
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162117662
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef muzas het volgende:
Over bijna gesproken... Wie komen er nou bier zuipen in #kampmuzas?
Vanavond?
  donderdag 12 mei 2016 @ 13:48:35 #56
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162117703
* Dagoduck heeft voor het eerst dit jaar een rondje gefietst

Wat een wind.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162118059
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:46 schreef Leonos het volgende:

[..]

Vanavond?
Het liefst wel, maar ik doelde op 21 mei :P
pi_162118404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:01 schreef muzas het volgende:

[..]

Het liefst wel, maar ik doelde op 21 mei :P
Is mijn moeder jarig :(
En voetbaltoernooi vrijdag ;(
pi_162118491
Alvast gefeliciteerd
pi_162120379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:01 schreef muzas het volgende:
Over bijna gesproken... Wie komen er nou bier zuipen in #kampmuzas?
Ik niet. :)
  donderdag 12 mei 2016 @ 15:46:30 #61
130803 Gripper
Get a grip
pi_162121462
De gripkip en ik zijn aanwezig Muzas!
En vriend Jitze gaat ook mee
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162124467
Whehehe, ik had een front stear mount besteld bij barfly voor polar. Bleek die dus in backorder te staan (had ik niet gezien). En het duurde en duurde maar voordat die binnenkwam. Heb ik een geschil geopend via paypal, kreeg ik gisteren een e-mail dat de mount in backorder stond en of ik de order wou annuleren of een refund want het kon nog wel 2 tot 3 weken duren voordat de mount weer op voorraad was. Krijg ik tot mijn verbazing net het pakketje binnen met de mount erin _O-. Dat hebben ze rap verstuurd dan _O_
  donderdag 12 mei 2016 @ 17:47:54 #63
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162124925
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 14:01 schreef muzas het volgende:

[..]

Het liefst wel, maar ik doelde op 21 mei :P
mevrouw kaas moet werken en of meneer kaas der is dat valt nog te bezien, er is ook een criterium in Maartensdijk waar ik graag heen zou willen op dezelfde dag. Een van mijn favoriete rondjes.
pi_162125365
:'(
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:39:01 #65
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162126239
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:06 schreef muzas het volgende:
:'(
vorige keer had ik wel ome buzz als mistery supporter langs de kant ja.
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:41:23 #66
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162126304
ik bedoel maar ff
  donderdag 12 mei 2016 @ 18:46:11 #67
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162126419
Tis eik alleen maar aanzetten en insturen

  donderdag 12 mei 2016 @ 18:51:21 #68
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162126575
quote:
Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:02:01 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_162126891
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:48 schreef Dagoduck het volgende:
* Dagoduck heeft voor het eerst dit jaar een rondje gefietst

Wat een wind.
Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:06:37 #70
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162127076
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:18 schreef Patroon het volgende:
Koers moe..

Ik loop de laatste tijd een beetje tegen het 'probleem' aan dat ik niet zoveel goesting heb om te koersen. Vooral het idee, in de auto naar een koers te moeten, 1,5u knallen en dan weer terug...veel tijd kwijt, weinig fietsen, staat mij wat tegen. Zo heb ik nog wel gewoon goesting om te trainen en cyclo's of lange tochten te fietsen, maar dat 1,5u knallen niet meer zo.... Waarschijnlijk ga ik maandag ook gewoon lekker 260km elfstedentocht fietsen met mijn vriendin, ipv het district kampioenschap in Annen (auto heen, 1,5u knallen, auto terug, weg dag :W )

Geen idee hoe ik hier mee om moet gaan... :?
Ik zou een setje nieuwe wielen kopen, nieuwe sokken en handschoenen. Beetje shinen langs die hele grote etalageruiten enzo. Moet je eens kijken hoe dat motiveert. Of natuurlijk 100 km bij je vriendin in het wiel en dan 3,5 uur de tijd hebben om te fantaseren hoe je dat bij thuiskomst eens zal gaan pakken. ^)

Maar ik begrijp het wel een beetje hoor. Zoveel focus en dat continue voor anderhalf uur koers, leuk misschien wanneer je 18 bent en denkt om een prof carriere na te kunnen streven, maar tegen de 30 verandert dat dus. Wacht maar totdat de Pampers in huize Patroon arriveren, dan snak je naar die fiets!

Je mottur effuh doorheen. Geen paniek hé! ^O^
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162127276
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5
Je moet ook niet volle bak tegen de wind in gaan. Gewoon de wind uitlachen, handjes op het stuur en lekker rustig fietsen. Zo krijg je veel meer waar voor je wind.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:14:26 #72
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162127344
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:17:27 #73
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162127461
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:02 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik reed op een gegeven moment 22 km/u, volle bak wind tegen windkracht 5
Ik heb geen teller op mijn fiets maar ik schat dat ik niet sneller dan 10km/u ging tegen de wind in een duin op :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_162127539
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:46 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]
ratatat heeft gelijk.
:+
pi_162127643
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
is ratatata nou zo slim....

  donderdag 12 mei 2016 @ 19:35:31 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_162128067
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:12 schreef ratatat het volgende:

[..]

Je moet ook niet volle bak tegen de wind in gaan. Gewoon de wind uitlachen, handjes op het stuur en lekker rustig fietsen. Zo krijg je veel meer waar voor je wind.
zal best, maar ik had een bepaalde finishtijd. De vrouw des huizes moest weg
  donderdag 12 mei 2016 @ 19:36:20 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162128093
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:14 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet ook wel een hoop beter dan de rest zeg ratatat.
heb jij wel eens gewonnen bij de trimmers dan
pi_162130122
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:46 schreef kaasplankje het volgende:
Tis eik alleen maar aanzetten en insturen

leuk he die rondjes......... :%
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_162131188
Zo, momentje van trots!
Voor derailleur liep aan, zojuist zo gefixt dat deze dit niet meer doet _O_

TECHNISCHE LEON!
pi_162134141
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 19:06 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Ik zou een setje nieuwe wielen kopen, nieuwe sokken en handschoenen. Beetje shinen langs die hele grote etalageruiten enzo. Moet je eens kijken hoe dat motiveert. Of natuurlijk 100 km bij je vriendin in het wiel en dan 3,5 uur de tijd hebben om te fantaseren hoe je dat bij thuiskomst eens zal gaan pakken. ^)

Maar ik begrijp het wel een beetje hoor. Zoveel focus en dat continue voor anderhalf uur koers, leuk misschien wanneer je 18 bent en denkt om een prof carriere na te kunnen streven, maar tegen de 30 verandert dat dus. Wacht maar totdat de Pampers in huize Patroon arriveren, dan snak je naar die fiets!

Je mottur effuh doorheen. Geen paniek hé! ^O^
Yep thanks

Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 12 mei 2016 @ 21:54:07 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162134623
quote:
4s.gif Op donderdag 12 mei 2016 20:58 schreef Leonos het volgende:
Zo, momentje van trots!
Voor derailleur liep aan, zojuist zo gefixt dat deze dit niet meer doet _O_

TECHNISCHE LEON!
Ik ben trots op je.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep thanks

Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
Ik neem aan dat als je in Bolsward op het podium staat en een interview moet geven, je ons wel even bedankt he? :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 12 mei 2016 @ 22:04:40 #82
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162135328
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep thanks

Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
  FOK!fotograaf donderdag 12 mei 2016 @ 22:19:58 #83
73911 ultra_ivo
pi_162136433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 12:08 schreef Patroon het volgende:

Yep, had ik vroeger ook na 1 langebaan seizoen bij Thialf. 2 afstandjes rijden en weer terug, zelfs geen huldiging. Paar dagen later zag je de uitslag hangen bij de training. Vrij treurig allemaal.
Thialf was voor mij helemaal een absurde tijdsverhouding. De dag van te voren na het werk naar Friesland, meestal overnachtte ik dan in de StayOkay van Grouw. Soms hing er gewoon een briefje op de deur met een telefoonnummer omdat de receptie al naar huis was.
De volgende ochtend naar Thialf, 2 lange baan wedstrijdjes bij de masters rijden en dan het hele stuk naar huis. En de volgende ochtend uiteraard weer werken, die Masterskoersjes waren altijd door de week. Was je ook nog een verlofdag kwijt.
Dat hield ik maar een paar jaar vol.
pi_162140044
Training op de Veluwe van de afgelopen week heeft goed gedaan. Zowel het fietsen met de club (ik hoefde niet meer in het laatste wiel te hangen maar heb zelfs weer kopwerk gedaan) en hardlopen (niet meer hoeven te wandelen) gingen echt stukken beter.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 09:18:16 #85
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162146077
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien?
het was maar snel op Google maps gemaakt, die stuurt je wel vaker over voetpaden met de fiets. Jouw route zal wel de juiste zijn.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162147530
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 18:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo ken ik 'm niet. Wel vanuit Sault via D164 naar Chalet Reynard en dan de D974 langs het monument van Tommy Simpson naar de top, dat is de beklimming. D974 volgen tot in Malauchene is dé afdaling in de Tour voor een finish in Carpentras of Vaidon la Romaine. Die blauwe weg zegt me niets, deels een karrenspoor of wandelroute misschien?
De 'echte' beklimming begint in Bedoin.

Of begrijp ik je verkeerd?
pi_162148324
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe koersbroek?

Ik heb (naast de broek die aan vervanging toe is) nu een Castelli Velocissimo 2 waar ik heel tevreden over ben. Maar ja, ook weer 100 euro, en misschien zijn er wel broeken die beter / even goed zijn voor dat geld (of liever: minder geld)?

Eisen:
- Zwart
- Goede zeem voor de gevoelige achterkant
- Fijne grippers voor de benen, zodat m'n bovenbenen niet opbollen onder de gripper :').

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 11:09:38 ]
pi_162148617
Castelli Endurance X2!

Welke maat zoek je?
pi_162148781
Daar fiets ik ook mee. Goeie broek. Logo en letters laten wel snel los.
Aldus.
pi_162148788
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:21 schreef Tommeke het volgende:
Castelli Endurance X2!

Welke maat zoek je?
Heb m'n Velocissimo in XL en die zit perfect. De Endurance is wel weer een stuk duurder. Is de Progetto-zeem zoveel fijner dan de Kiss2 die in de Velo zit?
pi_162148883
Ja, van wat ik hoor wel!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:35:32 #92
117107 MarcoD
.........
pi_162148907
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:07 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe koersbroek?

Ik heb (naast de broek die aan vervanging toe is) nu een Castelli Velocissimo 2 waar ik heel tevreden over ben. Maar ja, ook weer 100 euro, en misschien zijn er wel broeken die beter / even goed zijn voor dat geld (of liever: minder geld)?

Eisen:
- Zwart
- Goede zeem voor de gevoelige achterkant
- Fijne grippers voor de benen, zodat m'n bovenbenen niet opbollen onder de gripper :').
Hier wel tevreden mee:

http://www.vaneyckstore.b(...)n-lange-afstandszeem
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:41:03 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162149059
quote:
Hoe vallen die trouwens tov Castelli?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162149099
Ze vallen ongeveer even snel.
Aldus.
pi_162149123
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe vallen die trouwens tov Castelli?
Hoe de broeken vallen weet ik niet, maar ik heb een shirtje van Vermarc in M. Dat is ook mijn normale kledingmaat voor shirtjes.

Ik had laatst een Santini-wielershirt besteld, daarin was L nog te klein :').
pi_162149140
quote:
Ziet er ook goed uit.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 11:50:39 #97
117107 MarcoD
.........
pi_162149256
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:41 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe vallen die trouwens tov Castelli?
ik had broeken van castelli xl maar die werden wel iets te groot zit beetje tussen twee maten in.
Van vermarc heb ik nu L en die is goed.
Let wel! ze zitten lekker strak ^O^
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_162149288
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:50 schreef MarcoD het volgende:

[..]

ik had broeken van castelli xl maar die werden wel iets te groot zit beetje tussen twee maten in.
Van vermarc heb ik nu L en die is goed.
Let wel! ze zitten lekker strak ^O^
Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat is me net te :').
pi_162149382
Vermarc zit goed ja.

Verder slijt de boel natuurlijk altijd. Dat proseccozeem van castelli is wel fijn, maar ik heb bijvoorbeeld sindskort zo'n velocisicisimo erbij, en die zit beter dan de prosecco die ik al had, waarschijnlijk omdat ie nieuw is.

Beide zemen zou ik niet aarselen (ghehe) om meerdere uren op te te zitten. Zijn gewoon prima.

Maar volgens mij zijn broekjes/zemen ook wel persoonlijk... Je leest van assos bijvoorbeeld dat de een ze geweldig vind en de ander er niet aan kan wennen.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:02:11 #100
117107 MarcoD
.........
pi_162149467
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat is me net te :').
Heb ik weinig last van, zijn van die brede grippersdus rekt gewoon goed mee

beetje hetzelfde idee als bij castelli
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:02:57 #101
117107 MarcoD
.........
pi_162149488
..

[ Bericht 99% gewijzigd door MarcoD op 13-05-2016 12:03:08 ]
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:44:47 #102
130803 Gripper
Get a grip
pi_162150317
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:52 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Kleding mag best strak zitten, maar wat ik vervelend vind is als ze bij je benen aan het uiteinde te strak zitten. Ik heb nu een broek waar m'n bovenbeen onderuit 'bolt' waar de broek ophoudt, als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat is me net te :').
Dan heb je weke spekpoten, als je keiharde stalen beenspieren hebt vormt de broek zich naar jou ipv andersom.

Dus koop die dure broek, train je het schompes erin omdat je toch zonder pijn urenlang kan zitten, en dan puilt het vanzelf niet meer uit ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162150820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dan heb je weke spekpoten, als je keiharde stalen beenspieren hebt vormt de broek zich naar jou ipv andersom.

Dus koop die dure broek, train je het schompes erin omdat je toch zonder pijn urenlang kan zitten, en dan puilt het vanzelf niet meer uit ;)
Er zit geen grammetje vet aan die benen. Allemaal onaangespannen spier.

De broek is stiekem gewoon een maatje te klein.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:31:09 #104
130803 Gripper
Get a grip
pi_162151504
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:05 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Er zit geen grammetje vet aan die benen. Allemaal onaangespannen spier.

De broek is stiekem gewoon een maatje te klein.
Goedzo :)
Dat telt ook wel mee, als het elastiek maximaal opgerekt is als je m alleen al aantrekt.

Ik pas een castelli M, maar voor de stof zou het beter zijn om een L te kopen. beetje dat verhaal bedoel jij denk ik ook?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  FOK!fotograaf vrijdag 13 mei 2016 @ 13:46:30 #105
145146 Andyy
pi_162151901
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:07 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand een goede tip voor een nieuwe koersbroek?

Ik heb (naast de broek die aan vervanging toe is) nu een Castelli Velocissimo 2 waar ik heel tevreden over ben. Maar ja, ook weer 100 euro, en misschien zijn er wel broeken die beter / even goed zijn voor dat geld (of liever: minder geld)?

Eisen:
- Zwart
- Goede zeem voor de gevoelige achterkant
- Fijne grippers voor de benen, zodat m'n bovenbenen niet opbollen onder de gripper :').
Vind de Velocissimo juist niet chill omdat die wat meer naden heeft die kunnen gaan schuren.
Maar alle nieuwe Castelli broeken hebben brede grippers ipv een paar grippuntjes dacht ik
pi_162151919
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Goedzo :)
Dat telt ook wel mee, als het elastiek maximaal opgerekt is als je m alleen al aantrekt.

Ik pas een castelli M, maar voor de stof zou het beter zijn om een L te kopen. beetje dat verhaal bedoel jij denk ik ook?
Ja, inderdaad. Je ziet bij die oude broek ook dat de kleur wat valer wordt zodra ik hem aantrek omdat 'ie zo strak zit. De Castelli XL zit perfect.

quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 13:46 schreef Andyy het volgende:

[..]

Vind de Velocissimo juist niet chill omdat die wat meer naden heeft die kunnen gaan schuren.
Maar alle nieuwe Castelli broeken hebben brede grippers ipv een paar grippuntjes dacht ik
De Velo zit heel goed, ook bij de grippers. De mijne heeft die brede grippers ook. Heb je het over naden bij de zeem?

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 13:50:36 ]
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:11:37 #107
130803 Gripper
Get a grip
pi_162152551
Ik ben blij te horen dat het vandaag over goeie grippers gaat. Aan een matige gripper heb je tenslotte niks.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162153232
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:11 schreef Gripper het volgende:
Ik ben blij te horen dat het vandaag over goeie grippers gaat. Aan een matige gripper heb je tenslotte niks.
Weer eens wat anders dan lekkere wijven zo op de vrijdagmiddag.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:51:33 #109
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162153458
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:41 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Weer eens wat anders dan lekkere wijven zo op de vrijdagmiddag.
Ja sorry, geen tijd deze keer. Verjaardag van mn dochter aan het opzetten voor zometeen, ff geen tijd voor lekkere fietswijven zoeken voor jullie.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 13 mei 2016 @ 14:53:17 #110
130803 Gripper
Get a grip
pi_162153501
Ik heb nog wel wat anders geschikts voor de vrijdagmiddag. Vanavond ga ik zo'n ding op de BBQ gooien. Bavette, supermals stukje vlees met heel veel smaak.



Nu al zin in :9
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162155065
Verdorie Gripster! Nu heb ik honger nondeju!
  vrijdag 13 mei 2016 @ 16:01:00 #112
130803 Gripper
Get a grip
pi_162155264
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 15:52 schreef Tommeke het volgende:
Verdorie Gripster! Nu heb ik honger nondeju!
Oh en erbij krieltjes met rozemarijn en zeezout, en een gewone simpele salade met lekkere zure zelfgemaakte vinaigrette. En bearnaise saus. (nog nooit zelf gemaakt, ben benieuwd of t lukt)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 13 mei 2016 @ 16:01:34 #113
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162155280
Morgen giromeet dus?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162155419
Morgen wordt het weer winterjas, skischoenen en bivakmuts. Dus vreet dat ding vanavond maar op grip! :P
pi_162155806
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:01 schreef Gripper het volgende:

[..]

Oh en erbij krieltjes met rozemarijn en zeezout, en een gewone simpele salade met lekkere zure zelfgemaakte vinaigrette. En bearnaise saus. (nog nooit zelf gemaakt, ben benieuwd of t lukt)
Heerlijk *O*

Vorig jaar vond ik in Luxemburg een vet goeie slager met heerlijk mals vlees.

Na het fietsen lekker vlees vreten *O*
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:00:47 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162156460
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De 'echte' beklimming begint in Bedoin.

Of begrijp ik je verkeerd?
Ja, dat begrijp je verkeerd, het ging in dit geval om de makkelijkste beklimming. En wat jij de 'echte' beklimming noemt is dan meestal wel zo in de Tour, maar in de Dauphine Liberé werd ook vaak via die normaal verderop afgesloten bosweg langs camping Belezy Provence naar boven gereden. Al geloof ik dat de legendarische klauterpartij van Eros Poli, wie kent 'm niet, ook over die bosweg ging.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 mei 2016 @ 17:04:29 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162156547
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 14:53 schreef Gripper het volgende:
Ik heb nog wel wat anders geschikts voor de vrijdagmiddag. Vanavond ga ik zo'n ding op de BBQ gooien. Bavette, supermals stukje vlees met heel veel smaak.

[ afbeelding ]

Nu al zin in :9
Mooi, en lekker stukje vlees, maar noem het niet mals, want zelfs in La Douce France heb ik nog nooit een malse Bavette gegeten. Je krijgt er altijd wel een vlijmscherp mes bij, en dat is op zich dan al verdacht...

Eet smakelijk, ik sla over want ga nu ff de weekend kilometers wegtrappen voordat het pleuris weer wordt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_162158405


HAHAHAHA wat een kutzooi!
pi_162158524
Toch maar Shimano nemen. :P
pi_162159509
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:31 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

HAHAHAHA wat een kutzooi!
Ik vind het knap als je dat tijdens het fietsen voor elkaar krijgt.
pi_162159610
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:31 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

HAHAHAHA wat een kutzooi!
Ghehe crapynolo...
Kaas, kom er maar in met de goedpraterss :-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_162159806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 21:46 schreef Patroon het volgende:

[..]

Yep thanks

Ik heb vanavond lekker 1,5u gefietst en eigenlijk dacht ik na 15min al, wat zit ik nou te zeiken...het gaat hardstikke lekker, heb alles wat ik wil en maak nog steeds progressie, alleen dat kwam er dit jaar nog niet helemaal uit in de koers wegens wat tegenslagen (lek, vallen, derailleur stuk) maar het zit straks ook wel weer eens mee. Zaterdag start ik gewoon in Bolsward tussen de elites en maandag in Annen voor het DK. Geen gezeik.
Eigenlijk erg eens met buzz.. Als er straks kleintjes rondrennen, is er minder mogelijkheid om te trainen en wedstrijden te rijden en zeker ook minder goesting om veel/lang van huis te zijn.
Geen moraal is lastig, maar geniet ervan en pak nu nog de dingen die je kan. Doe keer iets anders, inderdaad de 11 steden ipv verplichte blokken. Weekendje heuvelrug of Veluwe, trainen in andere omgeving.. En inderdaad, niet je plezier laten onderdrukken door een paar pech gevallen. Een leuke envelop of podium wist dat meteen weer uit..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:31:43 #123
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162160050
Mijn crank kraakt als de ziekte.. is 5000km oud, dus lagers zullen 't niet zijn. Verwacht beetje schoonmaken enzo. Maar dan moet je 'm wel uit elkaar krijgen. Moet maatje 10 imbus is.. en dan draaien ofzo? Iemand enig idee? Campa Chorus. En gewoon van die draaibussen in 't frame zoals elke Chinees heeft.

Was al bij de FM, maar die had geen tijd, en Mark heeft 3 kindjes dus ook geen tijd en Jan neemt z'n tel niet op. Anders ga ik maandag op t DK (donders mooi rondje!!) op de Bianchi ook goei.

Dit is 't rondje van districtskampioenschappen Oost dit jaar. Supermooi, maar pittig door open vlakte en klimmen. Ga dus niet uitrijden :(

https://www.strava.com/segments/4769920
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:37:04 #124
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162160220
pi_162160349
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn crank kraakt als de ziekte.. is 5000km oud, dus lagers zullen 't niet zijn. Verwacht beetje schoonmaken enzo. Maar dan moet je 'm wel uit elkaar krijgen. Moet maatje 10 imbus is.. en dan draaien ofzo? Iemand enig idee? Campa Chorus. En gewoon van die draaibussen in 't frame zoals elke Chinees heeft.
Is idd inbus maat 10, maar zou dat pas als laatst uit elkaar trekken. Bij mij is dat iig nooit de oorzaak van kraken geweest (n=1). Eerst kijken of het niet de pedalen / snelspanner / bladbouten is. Daar komen bij mij de meeste kraakjes vandaan.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 19:43:24 #126
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162160387
Nee.. 't kraken komt daar echt uit.
pi_162160515
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 19:31 schreef Oksel het volgende:
Mijn crank kraakt als de ziekte.. is 5000km oud, dus lagers zullen 't niet zijn. Verwacht beetje schoonmaken enzo. Maar dan moet je 'm wel uit elkaar krijgen. Moet maatje 10 imbus is.. en dan draaien ofzo? Iemand enig idee? Campa Chorus. En gewoon van die draaibussen in 't frame zoals elke Chinees heeft.

Was al bij de FM, maar die had geen tijd, en Mark heeft 3 kindjes dus ook geen tijd en Jan neemt z'n tel niet op. Anders ga ik maandag op t DK (donders mooi rondje!!) op de Bianchi ook goei.

Dit is 't rondje van districtskampioenschappen Oost dit jaar. Supermooi, maar pittig door open vlakte en klimmen. Ga dus niet uitrijden :(

https://www.strava.com/segments/4769920
Groot agelo.. Super mooi rondje!!
Continu voorin zitten, anders rijd je op de kant. Waait overal..
everyone's a critic...
even you ! !
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:32:04 #128
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162161936
Ja.. alleen in de klimmetjes moet ik me laten afzakken, achteraan aanpikken, en in afdaling naar voren rijden. Dat lukt 1-3x, maar daarna is 't op. Dus ik hoop op verschrikkelijk veel wind, kan stuk beter waaier rijden (Gerrit jeweetz) dan klimmen, door de wind blijft 't hopelijk meer bij elkaar.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:34:51 #129
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162162049
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:31 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

HAHAHAHA wat een kutzooi!
Campagnolo super record wordt niet gemaakt voor dikke toerders. Daar is het niet op berekend.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:35:30 #130
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162162079
Gewoon iemand die op zn bek is gegaan.. anders kan dat niet.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:37:24 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162162153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:35 schreef Oksel het volgende:
Gewoon iemand die op zn bek is gegaan.. anders kan dat niet.
Nah het carbon wordt gelamineerd (met matjes en hars ertussen) en vacuum getrokken en afgebakken. Er kunnen luchtbellen achterblijven tijdens dit proces waardoor een zwakke plek onstaat. Het zou dus ook een productiefout kunnen zijn imo.

Iets van carbon maken is niet eenvoudig.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:40:54 #132
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162162272
Kaas.. hoe kan ik m'n crank smeren? of die lagers in die bussen?
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:43:39 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162162357
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:40 schreef Oksel het volgende:
Kaas.. hoe kan ik m'n crank smeren? of die lagers in die bussen?
Tja is het wel je crank? Een kraak detecteren is trail & error, je kan dan het best beginnen met de simpelste klusjes waarvan je vermoed dat het kan zijn en steeds weer proberen. Je frame werkt als klankkast dus het geluid lijkt altijd uit de trapstel te komen, ook als dat niet zo is.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:46:55 #134
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162162460
Als ik m'n trapper beweeg (en dus niet rond, maar zijwaarts zegmaar) dan kraakt 't. Dus komt echt uit die hoek. Dus ik wil die crankdingen eruit, en de lagercups eruit, alles schoonmaken, smeren, en terugzetten.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:46:57 #135
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162162461
Je crank hoef je ook niet te smeren en de lagers in de bussen zijn onderhoudsvrij. Er moet wel een likje vet aan met de montage.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:47:37 #136
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162162491
Dan zijn de lagers verrot.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:48:27 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162162522
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:46 schreef Oksel het volgende:
Als ik m'n trapper beweeg (en dus niet rond, maar zijwaarts zegmaar) dan kraakt 't. Dus komt echt uit die hoek. Dus ik wil die crankdingen eruit, en de lagercups eruit, alles schoonmaken, smeren, en terugzetten.
Kan zijn dat je lagers kraken in de cups?

Haal anders je ketting vd tandwielen en voel of de lagers nog mooi lopen met je knuisten.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 20:49:08 #138
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162162542
Ja, die in de cups denk ik ja.

Zal ff filmpje maken.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 mei 2016 @ 21:46:33 #139
73911 ultra_ivo
pi_162164698
Mooie foto's van de Alex Singer waarmee Victor Decouard Parijs Brest in minder dan 50 uur reed. Gewoon staal en buiscommandeurs:

https://www.flickr.com/ph(...)m-72157647319545613/
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:51:20 #140
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162164868
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:31 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

HAHAHAHA wat een kutzooi!
Goede Photoshop want dat kannie met Campa, onmogelijk ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 mei 2016 @ 21:56:45 #141
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162165092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 20:43 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Tja is het wel je crank? Een kraak detecteren is trail & error, je kan dan het best beginnen met de simpelste klusjes waarvan je vermoed dat het kan zijn en steeds weer proberen. Je frame werkt als klankkast dus het geluid lijkt altijd uit de trapstel te komen, ook als dat niet zo is.
En hoe waar is dat. Ik heb wel eens een set bracket lagers vervangen omdat ik dacht dat daar de kraak in zat, en overtuigd he!!! Niet over dus, uiteindelijk als laatste de zadelpen eruit, schoonmaken, carbon montage pasta er op en nooit meer kraken. Dank U.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:12:30 #142
62913 Blik
The one and Only!
pi_162165849
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 16:08 schreef muzas het volgende:
Morgen wordt het weer winterjas, skischoenen en bivakmuts. Dus vreet dat ding vanavond maar op grip! :P
De overschoenen heb ik thuis gelaten, maar de lange broek, thermo en armstukken zijn wel mee voor het ritje van morgen
  zaterdag 14 mei 2016 @ 08:21:45 #143
130803 Gripper
Get a grip
pi_162172609
Dat vlees was supermals hoor buzz :)

Grainfed dry aged Australische koeien; niet van die taaie ouwe Franse melkbeesten.
alleen m'n bearnaise was te dun, volgende keer nog harder kloppen denk ik.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 14 mei 2016 @ 08:25:30 #144
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162172631
Ouwe melkkoeien zijn toch heel erg lekker?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162174176
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 18:31 schreef muzas het volgende:
[ afbeelding ]

HAHAHAHA wat een kutzooi!
Die komt van fiets.nl toch? Crank van dik twee jaar oud, perfect opgelost door Campagnolo. Gratis en voor niks.
  zaterdag 14 mei 2016 @ 10:42:09 #146
32474 janatwork
...leeg...
pi_162174194
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 08:21 schreef Gripper het volgende:
Dat vlees was supermals hoor buzz :)

Grainfed dry aged Australische koeien; niet van die taaie ouwe Franse melkbeesten.
alleen m'n bearnaise was te dun, volgende keer nog harder kloppen denk ik.
Te dunne Bearnaise komt meestal doordat je eigeel niet gaar genoeg is voordat je de boter toevoegt. Vooral dus langer op het vuur, van harder kloppen krijg je alleen een lamme arm.
eten!!!
pi_162174315
Tips van de pro voor Grippie!

Nog veel aan 't fietsen Jan?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:30:34 #148
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162174933
Ik gok van niet.. ;)
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:32:15 #149
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162174968
Ik deed vorig jaar 9000km. Dit jaar zit ik pas op 2000. Dus ik maakte me zorgen. Maar als ik grafiek bekijk, zit ik maar 400km of 12 uur achterop vorig jaar. En dat komt dus precies door 't voorjaar waarin ik door val met schouderblessure zat.

Vandaag en morgen rust.
pi_162174991
PANNECOUCKE Wesley

Dit blijft gewoon de mooiste naam voor een wielrenner _O_


http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2015F/gaul15a.pdf

33th in Charly Gaul 2015
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:34:06 #151
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162174999
Bestaat die echt? Nederlander?
pi_162175010
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:34 schreef Oksel het volgende:
Bestaat die echt? Nederlander?
Belg
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 14 mei 2016 @ 11:44:53 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162175176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:33 schreef Patroon het volgende:
PANNECOUCKE Wesley

Dit blijft gewoon de mooiste naam voor een wielrenner _O_

http://www.lacharlygaul.lu/Francais/2015F/gaul15a.pdf

33th in Charly Gaul 2015
Er is ook een topkanoer die zo heet :D

Leef je verder nog?
http://nos.nl/artikel/210(...)n-van-de-opvang.html
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162175635
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Er is ook een topkanoer die zo heet :D

Leef je verder nog?
http://nos.nl/artikel/210(...)n-van-de-opvang.html
Gaat lekker hier.. in Wijnaldum is ook al een slang zoek

http://www.powned.tv/nieu(...)s_zoek_in_fries.html
Maar ik kan 't mis hebben...
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:25:43 #155
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162175909
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 11:34 schreef Oksel het volgende:
Bestaat die echt? Nederlander?
Lijkt meer op een vervlaamste naam uit het noord westelijke puntje van Frankrijk. Jolige voorvader die waarschijnlijk crepes en galettes verkocht.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:30:01 #156
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162176006
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 08:21 schreef Gripper het volgende:
Dat vlees was supermals hoor buzz :)

Grainfed dry aged Australische koeien; niet van die taaie ouwe Franse melkbeesten.
alleen m'n bearnaise was te dun, volgende keer nog harder kloppen denk ik.
Ja kijk, dat zei je er niet bij. Ik denken dat een bavette van zo'n taaie Franse koe was afgesneden. Maar ja indien het Australian (black) Angus was, is het een garantie voor goed vlees. En voor de bearnaise er gewoon wat maizena bij flikkeren, wordt het vanzelf dikker. Krijg honger, dus ga maar ff een krentebol in m'n murf stoppen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 14 mei 2016 @ 12:31:26 #157
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162176031
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 12:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gaat lekker hier.. in Wijnaldum is ook al een slang zoek

http://www.powned.tv/nieu(...)s_zoek_in_fries.html
Code rood daar n Friesland zo te lezen. Binnen blijven dus en dan maar hopen dat het niet ook code rood in huize Patroon is vandaag. Have fun. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zaterdag 14 mei 2016 @ 13:36:34 #158
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_162177680
Morgen mijn eerste triathlon van het jaar, met 100km fietsen. Denk dat ik een laag voorwiel steek met deze wind; zit toch comfortabeler op zo'n afstand en fietsparcours is in zijn geheel over dijk langs het water (koning albert kanaal bij Maastricht).
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  Moderator zaterdag 14 mei 2016 @ 14:17:49 #159
155227 crew  Guppy
dus
pi_162178758
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:36 schreef No-P het volgende:
Morgen mijn eerste triathlon van het jaar, met 100km fietsen. Denk dat ik een laag voorwiel steek met deze wind; zit toch comfortabeler op zo'n afstand en fietsparcours is in zijn geheel over dijk langs het water (koning albert kanaal bij Maastricht).
Wauw! _O_ Ik word heel nederig van die afstanden als totale fiets-beginner ben ik begonnen met trainen voor m'n eerste 1/8ste triatlon :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162180866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 13:36 schreef No-P het volgende:
Morgen mijn eerste triathlon van het jaar, met 100km fietsen. Denk dat ik een laag voorwiel steek met deze wind; zit toch comfortabeler op zo'n afstand en fietsparcours is in zijn geheel over dijk langs het water (koning albert kanaal bij Maastricht).
Ik zou hoog voorwiel steken..zoveel maakt het niet uit is mijn ervaring. Wel is Aero voordeel aanzienlijk.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_162181300
Al lange tijd heb ik bij langste klim op Strava een segment staan wat niet eens die hoogtemeters bevatten. Mijn eigen rit kan ik natuurlijk flaggen of verwijderen, alleen rij daar nooit dus ik vind zonde. Kan het segment flaggen, maar dat heb ik al eens gedaan zonder resultaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze uit mijn record verwijdert wordt?
  zaterdag 14 mei 2016 @ 16:17:11 #162
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_162182366
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:18 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik zou hoog voorwiel steken..zoveel maakt het niet uit is mijn ervaring. Wel is Aero voordeel aanzienlijk.
Twijfel nog een beetje eerlijk gezegd. Bij afdalingen met 50+ durf ik met te harde wind niet meer te liggen op het tijdritstuur. Maar morgen is het een vlakke rit (op wat viaducten na), dus zal het goed gaan. Neem ze wel allebei mee en zie morgen wel.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_162183959
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 15:33 schreef poiuytr het volgende:
Al lange tijd heb ik bij langste klim op Strava een segment staan wat niet eens die hoogtemeters bevatten. Mijn eigen rit kan ik natuurlijk flaggen of verwijderen, alleen rij daar nooit dus ik vind zonde. Kan het segment flaggen, maar dat heb ik al eens gedaan zonder resultaat. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze uit mijn record verwijdert wordt?
even supportticket aanmaken bij strava
dat segment was dan zo'n nep klim die al gecorigeerd is.

of gewoon een echte berg beklimmen dan heb je er geen last meer van ;)
pi_162184422
Wat DDX zegt. Had ik ook en nadat ik een echte "berg" beklom, was het weg.
Aldus.
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 09:48:15 #165
145146 Andyy
pi_162209935
Stuurbordjes :')
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
  zondag 15 mei 2016 @ 10:01:46 #166
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162210059
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:48 schreef Andyy het volgende:
Stuurbordjes :')
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
hahaha ultimate toerderstruggle
  zondag 15 mei 2016 @ 10:32:13 #167
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162210417
Houten kop van het songfestival zuipen, dus vanmiddag maar eens goed fietsen, benen als een natte krant, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Bolle tourder-voordeel, ben toch altijd langzaam 😁
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 15 mei 2016 @ 11:50:20 #168
130803 Gripper
Get a grip
pi_162211747
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:48 schreef Andyy het volgende:
Stuurbordjes :')
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
Knip uit je stuurbordje halen. Precies dwars door die rfid tag heen zodat je nergens geregistreerd wordt ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162212076
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:32 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Houten kop van het songfestival zuipen, dus vanmiddag maar eens goed fietsen, benen als een natte krant, maar dat maakt natuurlijk niets uit. Bolle tourder-voordeel, ben toch altijd langzaam 😁
Ha, same here.
Maar morgen is minder wind :P
  zondag 15 mei 2016 @ 12:09:20 #170
117107 MarcoD
.........
pi_162212101
Je kan ook die tag eraf trekken en willekeurig ergens opplakken
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 14:55:31 #171
145146 Andyy
pi_162216745
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 09:48 schreef Andyy het volgende:
Stuurbordjes :')
Hoe verwachten ze dat je die vastmaakt als je een Garmin voor hebt uberhaupt?
Ok, ik ben voorlopig niet meer op de fiets te vinden...
  zondag 15 mei 2016 @ 15:04:10 #172
32474 janatwork
...leeg...
pi_162217096
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 10:52 schreef Tommeke het volgende:
Tips van de pro voor Grippie!

Nog veel aan 't fietsen Jan?
Nee, gedoe met werk, klussen, mijn bourgondische/alcoholistische leefstijl en een baby hebben mij al een jaar weerhouden van gestructureerd trainen. Nu ben ik weer viesdik, teringtraag en gesloopt na 75 kilometer.

Lichtpuntje: Ik sport weer 3 keer in de week, ben de eerste kilo's al weer kwijt en begin fietsen ook weer leuk te vinden. Doel is nu om weer een beetje fit te zijn voor het crossseizoen.
eten!!!
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 15:08:40 #173
145146 Andyy
pi_162217266
Frame heeft een scheur :r :r
  zondag 15 mei 2016 @ 15:17:03 #174
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162217556
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:08 schreef Andyy het volgende:
Frame heeft een scheur :r :r
Die heb je toch net nieuw?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 15:34:47 #175
145146 Andyy
pi_162218249
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:17 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die heb je toch net nieuw?
Jup..
pi_162219650
Van die aanrijding?
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 16:07:16 #177
145146 Andyy
pi_162220058
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:57 schreef ratatat het volgende:
Van die aanrijding?
Dat was de stadsfiets.
Deed net mee aan een tijdrit
pi_162220903
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 15:08 schreef Andyy het volgende:
Frame heeft een scheur :r :r
Je Chinees?
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 16:38:28 #179
145146 Andyy
pi_162221209
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:29 schreef the_critic het volgende:

[..]

Je Chinees?

Die (maar dan met Schwalbe one's, sram red crankstel en ander stuurtje).
Chinees is al verkocht
pi_162221471
Andy, de man die meer fietsen koopt in een jaar, dan Patty in zijn hele leven..
Maar ik kan 't mis hebben...
  zondag 15 mei 2016 @ 16:46:00 #181
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_162221490
Kut zeg, behoorlijk pech. Waar zit de breuk?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  zondag 15 mei 2016 @ 16:54:56 #182
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162221784
Ben je op je muil gegaan ofzo dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 15 mei 2016 @ 17:01:45 #183
117107 MarcoD
.........
pi_162221992
andy kan beter gaan wandelen...
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_162223318
Gisteren een prima elite/amateur criterium gereden. Waar ik deze week nog wat liep te janken, ging het gisteren echt top. Had ik ook ff nodig. Uiteindelijk nietzeggend 36e gefinished, maar gevoel was top en aardig wat goede elite renners aan de start. 15 rondes voor het einde nog bezocht weg te komen en mee te springen met een groepje, maar zonder succes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 17:52:23 #185
145146 Andyy
pi_162223457
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ben je op je muil gegaan ofzo dan?
Ja, bij een tijdrit.
Was binnen en laaste stuk was buiten. In de laatste bocht gevallen, was blijkbaar gaan regenen.
Ik startte als tweede, jongen voor me ging ook onderuit en volgens mij was het afgelast na mijn val. Ze gingen de eindstreep verplaatsen naar binnen, alleen had ik daar niks aan :{
Het was wel een KNWU rit
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 16:46 schreef Fretwork het volgende:
Kut zeg, behoorlijk pech. Waar zit de breuk?
Seatstay, weet niet hoe je het vertaald naar het Nederlands
  zondag 15 mei 2016 @ 17:55:08 #186
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_162223518
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

Seatstay, weet niet hoe je het vertaald naar het Nederlands
Staande achtervork.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 15 mei 2016 @ 18:00:39 #187
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162223682
zonde andyy nouja kan je weer wat nieuws kopen
  FOK!fotograaf zondag 15 mei 2016 @ 18:06:50 #188
145146 Andyy
pi_162223840

Zou ik hier nog wat mee kunnen?
Ze hebben ons (de eerste twee) immers laten starten in een "gevaarlijke" conditie
  zondag 15 mei 2016 @ 18:07:48 #189
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162223864
quote:
6s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:06 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Zou ik hier nog wat mee kunnen?
Ze hebben ons (de eerste twee) immers laten starten in een "gevaarlijke" conditie
ff met je advocaat overleggen
pi_162224007
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 17:47 schreef Patroon het volgende:
Gisteren een prima elite/amateur criterium gereden. Waar ik deze week nog wat liep te janken, ging het gisteren echt top. Had ik ook ff nodig. Uiteindelijk nietzeggend 36e gefinished, maar gevoel was top en aardig wat goede elite renners aan de start. 15 rondes voor het einde nog bezocht weg te komen en mee te springen met een groepje, maar zonder succes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes! ^O^ Soms heb je even een dipje, dat heeft iedereen wel eens denk ik dat je denkt waar ben ik eigenlijk mee bezig of waar doe ik het voor? Maar dan als je het een tijdje niet meer doet ga je het weer missen, zo werkt het bij mij tenminste.

Morgen in Annen? Misschien dat ik ook nog even langs ga om te kijken.
  zondag 15 mei 2016 @ 18:40:18 #191
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_162224547
Ik had vanmiddag ook een hartslag van 195.... Ik keek naar Max. :W
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 mei 2016 @ 20:51:49 #192
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162227782
Morgen hele dag DK. Eerst zelf rijden.. daarna in zo'n geil hesje beetje nutteloos zijn bij een of ander kruispunt.

Crank uit elkaar gekregen, met enorme hefboom. Ding zat muurvast. Lagers versleten van trapas. Zijn pas 5000 oud. Zelfde lagers als op mijn Bianchi. Die zijn prima en 15000 oud. Zit 't verschil 'm dan wellicht in de lagercups? Bij mn Chinees zijn dat Chinese.. bij m'n Bianchi die van Campa denk ik. Wellicht kleine afwijking in maat ofzo..? Denk dat ik meteen maar ff andere lagercups monteer.
  zondag 15 mei 2016 @ 21:15:22 #193
545 dop
:copyright: dop
pi_162228483
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 20:51 schreef Oksel het volgende:
Morgen hele dag DK. Eerst zelf rijden.. daarna in zo'n geil hesje beetje nutteloos zijn bij een of ander kruispunt.

Crank uit elkaar gekregen, met enorme hefboom. Ding zat muurvast. Lagers versleten van trapas. Zijn pas 5000 oud. Zelfde lagers als op mijn Bianchi. Die zijn prima en 15000 oud. Zit 't verschil 'm dan wellicht in de lagercups? Bij mn Chinees zijn dat Chinese.. bij m'n Bianchi die van Campa denk ik. Wellicht kleine afwijking in maat ofzo..? Denk dat ik meteen maar ff andere lagercups monteer.
gaat meestal stuk als er vocht en vuil in komt.
kan het water goed weg bij je chinees?

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 15-05-2016 21:35:59 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 15 mei 2016 @ 22:25:44 #194
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_162231782
Na het zwemmen al wat vermoeid op de fiets gestapt. Kwestie van even een paar kilometer herstellen en na een paar kilometer begon het beter te draaien. De wegen waren op sommige plekken slecht, met 2x een vervelende drempel. Daar lagen verschillende bidons en bidonhouders die eraf waren geslagen. De eerste 60km gingen met ongeveer 35.5 per uur. Daarna was de koek op; niet trainen is niet presteren. Met 34.8 gemiddeld het fietsparcours afgegaan en nog redelijk uit kunnen lopen. Uiteindelijk in de middenmoot gefinisht.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 15 mei 2016 @ 23:04:59 #195
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162232997
Halve neem ik aan?

Doe dat gekke zwemmen en lopen dan niet man. Daar heb je boten en fietsen voor.
  zondag 15 mei 2016 @ 23:05:34 #196
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162233017
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 21:15 schreef dop het volgende:

[..]

gaat meestal stuk als er vocht en vuil in komt.
kan het water goed weg bij je chinees?
Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm?
  maandag 16 mei 2016 @ 07:34:36 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162237139
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm?
Als het goed is zit er in het midden alleen carbon en aan de zijkanten een alu ring met schroefdraad. Je boort dan in het midden een gaatje van 3mm onder precies naast dat plastic deeltje onder je bracket waar de derailleurkabels overheen lopen.
pi_162237326
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 18:00 schreef kaasplankje het volgende:
zonde andyy nouja kan je weer wat nieuws kopen
zou een mooie rode alu trek pakken. Die kunnen wel tegen een stootje.
  maandag 16 mei 2016 @ 08:43:19 #199
545 dop
:copyright: dop
pi_162237455
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 23:05 schreef Oksel het volgende:

[..]

Nee. Denk het niet. Gewoon door carbon en staal heen gaatje boren? Hoeveel mm?
haal eerst de lagers er maar eens uit , als het vocht is zie je dat meestal meteen.
kun je gelijk van binnen uit kijken waar je het beste kunt boren.

3mm van kaas is te klein vind ik , dan kan door de oppervlaktespanning toch nog water in het bracket achter blijven.
maar je kunt met 3mm beginnen en als je merkt dat er dan toch telkens water in zit kun je hem nog iets opboren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 16 mei 2016 @ 09:31:36 #200
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_162237821
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2016 08:24 schreef muzas het volgende:

[..]

zou een mooie rode alu trek pakken. Die kunnen wel tegen een stootje.
Foei
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf maandag 16 mei 2016 @ 10:37:36 #201
73911 ultra_ivo
pi_162238637
De 400 was een rit met 2 gezichten voor mij. Het eerste stuk ging soepel, gewoon met de groep kunnen meerijden op het vlakke. Scheelt natuurlijk dat ik de route perfec tken daardoor kwam ik vanzelf een paar keer van voren te zitten als er weer eens iemand op kop verkeerd reed. Tweede stuk (enige stuk met wind in de rug) ook samen kunnen rijden met iemand waarvan de telefoon regelmatig uitviel. Daarna de controle in Kamp Lintfort. Lang gezeten met 2 andere deelnemers. Ik merkte wel dat ik weinig trek had. Daarna werd ik snel gelost. Smerige zijwind en veel vals plat op dit stuk. Met als resultaat dat de ruime voorsprong op het sluitingsschema al fors opgebruikt was tegen de tijd dat ik aan de heuvels begon. En heuvels zaten er veel in dit keer, meer dan bij de laatste editie die ik organiseerde. Uiteindelijk aangekomen met 20 minuten tijsdreserve, dat terwijl ik na 150km 2uur40 tijdsreserve had. 2uur20 toegegeven op het uiterste schema voor de laatste 250km.
Helemaal top ben ik ook niet, al een paar dagen snotterig en ik merkte tijdens de rit dat ik weinig zin had in eten.
pi_162239620
Hoe kan ik zien of mijn buitenbanden "op" beginnen te raken? Heb nu 500km gefietst op mijn racer, geen idee hoeveel kerel voor mij op de racer heeft afgelegd. Als ik wat foto's maak van het loopvlak en zijwangen van voor en achter kunnen jullie basis daarvan zeggen hoever mijn banden zijn?
pi_162239749
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:36 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kan ik zien of mijn buitenbanden "op" beginnen te raken? Heb nu 500km gefietst op mijn racer, geen idee hoeveel kerel voor mij op de racer heeft afgelegd. Als ik wat foto's maak van het loopvlak en zijwangen van voor en achter kunnen jullie basis daarvan zeggen hoever mijn banden zijn?
Jawel dat moet wel lukken, in ieder geval of ze aan vervanging toe zijn of niet. Ik vervang ze zelf meestal als het canvas te zien is, dan is de kans op lek rijden ook groter. Ik rij er denk ik zo'n 5000 km op.
pi_162240359
Er komt zo iemand kijken voor de trek. Ben benieuwd :P
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 12:56:33 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_162241321
Lekker fietsweer O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162241716
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:42 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Jawel dat moet wel lukken, in ieder geval of ze aan vervanging toe zijn of niet. Ik vervang ze zelf meestal als het canvas te zien is, dan is de kans op lek rijden ook groter. Ik rij er denk ik zo'n 5000 km op.
Tot het canvas te zien is? :X

Ik vervang ze echt een stuk eerder, als het loopvlak achter begint af te vlakken gaan ze al weg. Denk zo'n 3000km
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_162241827
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tot het canvas te zien is? :X

Ik vervang ze echt een stuk eerder, als het loopvlak achter begint af te vlakken gaan ze al weg. Denk zo'n 3000km
Maar ik ben een toerder en jij niet :P Misschien is het inderdaad wel iets te lang maar zolang ik er geen lek mee rijd vind ik het wel prima voor de ritjes die ik maak.
pi_162241891
Oude fiets verkocht *O*
pi_162243458
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 13:18 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Maar ik ben een toerder en jij niet :P Misschien is het inderdaad wel iets te lang maar zolang ik er geen lek mee rijd vind ik het wel prima voor de ritjes die ik maak.
Heb gewoon een hekel aan lek rijden,ook met training.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 16 mei 2016 @ 14:56:30 #210
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162244167
DK uitgereden.. #41. Mooi rondje. Weinig wind. Klimmetjes verteerde ik goed. Lekker gereden.
pi_162245128
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 14:56 schreef Oksel het volgende:
DK uitgereden.. #41. Mooi rondje. Weinig wind. Klimmetjes verteerde ik goed. Lekker gereden.
Daarom stonden al die borden er dus gisterenavond. Lagen paar verse stukken asfalt in.
  maandag 16 mei 2016 @ 15:39:22 #212
58560 Oksel
Gezellig.
pi_162245381
Ja.. mooi hoor. Strak.
  Moderator maandag 16 mei 2016 @ 16:15:39 #213
155227 crew  Guppy
dus
pi_162246478
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist :@ gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 16 mei 2016 @ 16:20:55 #214
62913 Blik
The one and Only!
pi_162246632
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist :@ gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Meningen verschillen een beetje. Maar de stelregel is wel dat bij zonnig weer 15-20 graden de grens is voor kort-kort. Iedereen is daar wel een beetje anders in, en het ligt ook wel een beetje aan de rit die je gaat maken. Ik had zaterdag in ieder geval arm en beenstukken aan en daar had ik geen spijt van.

Bij hardlopen kun je al veel eerder in kort-kort gaan, minder afkoeling door de wind, je bent meestal korter onderweg.
pi_162248023
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist :@ gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Ik hou vaak met de volgende factoren rekening a) temperatuur b) wind c) evt. regen d) lengte van de rit. Als je 1uur gaat fietsen is wat anders dan 5uur, je hebt dan te maken met verschillende temperaturen, helemaal 's middags en 's avonds. Onder de 17-18 graden zie je mijn niet snel in kort-kort overigens. Ben liever te warm gekleed dan de te koud, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Als het bijvoorbeeld hard waait en het is 18 graden met af en toe zon, heb ik arm en beenstukken aan met korte broek en Gabba jacket. Is het 18 graden bijna geen wind en mooi zonnig; kort-kort vaak zorg ik dan ook dat ik armstukken mee heb. Ik kan kou bijv. beter aan de aan de benen hebben dan aan het bovenlichaam. Ook kwestie van ervaring hoe te kleden. Als je twijfelt kun je het natuurlijk altijd hier vragen.
pi_162252629
http://www.ebay.co.uk/itm(...)946029635&rmvSB=true
:')

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2016 20:08:23 ]
  maandag 16 mei 2016 @ 20:16:19 #217
130803 Gripper
Get a grip
pi_162252876
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik vind het overigens serieus lastig om in te schatten wat ik aan moet trekken. Vandaag had ik de lange-broek-memo duidelijk gemist :@ gelukkig niet koud gehad, want wel een fietsshirt met trainingsjack eroverheen. Maar toch! Behoorlijk underdressed ten opzichte van de anderen die ik tegenkwam.
Bij hardlopen is er een soort ongeschreven regel, kleed je alsof het 10 graden warmer is. Bij 15 graden is kort-kort dus prima te doen. Is er bij fietsen ook zoiets?
Ik weet niet hoe compleet je fiets garderobe al is, maar dit soort weer is ideaal voor arm en beenstukken (of kniestukken)
Je kan dan als het s ochtends fris is met die dingen aan van huis gaan. En als t dan s middags wat warmer wordt, passen ze opgerold zo in de achterzakken. Ideale accessoires!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162253255
Hier dan een paar foto's van mijn banden, in welke staat schatten jullie ze?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar even in een spoiler gezet. In voor en achterband zitten wel een paar puntjes (eennalaatste foto)op sommige plekken. Voor de rest als ik zelf moet schatten zijn deze banden 6/10. Maar ik kan er echt compleet naast zitten. Bij een mountainbike is dat veel makkelijker omdat je dan naar de noppen en zijwang kijkt.
pi_162253493
Ze ogen best nog rond.
Aldus.
pi_162253575
Die kunnen beide nog wel. Op de voorband zie je 2 puntjes. Als die weg zijn, zijn ze op.

Achterband is ander merk. Volgens mij Continental Grand Prix ofzo. Die kunnen ook nog wel, hard rubber. Slijt niet zo hard, maar ook minder grip bij nat weer.
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 16 mei 2016 @ 20:49:42 #221
545 dop
:copyright: dop
pi_162253853
zoals Patroon zegt

zie alleen veel insnijdingen met steentjes en of stukjes glas.
als je die er af en toe uitpeutert met een puntig iets dan ga je minder risico op lek hebben.
grotere scheuren kun je met seconde lijm ook verlijmen

voor is "Grand Prix S II", achter is de "Grand Prix" iets slijtvaster en goedkoper maar minder grip
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_162254699
Ik had ook DK vandaag. Voelde me niet fit, toch gestart. De eerste ronde ging wel lekker, maar ik kwam er niet echt doorheen.

Ben halfkoers maar afgestapt, had totaal geen jus in de benen, last van m'n keel en ook geen moraal.
pi_162255737
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 20:49 schreef dop het volgende:
zoals Patroon zegt

zie alleen veel insnijdingen met steentjes en of stukjes glas.
als je die er af en toe uitpeutert met een puntig iets dan ga je minder risico op lek hebben.
grotere scheuren kun je met seconde lijm ook verlijmen

voor is "Grand Prix S II", achter is de "Grand Prix" iets slijtvaster en goedkoper maar minder grip
Al die kleine scheurtjes in de GP4000s, kunnen die kwaad? En enig idee waardoor dat komt? Lijkt alsof ze zijn uitgedroogd, al weet ik niet of dat een ding is bij banden.

Je ziet ze op deze foto als je inzoomt:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door ratatat op 16-05-2016 21:58:34 ]
pi_162262686
De nieuwe Campagnologroep is al op een paar plaatsen te koop. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 08:54:19 #225
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162262758
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html

Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162262873
Mjah ontstekinkje aan bijv. haarzakje ofzo kun je altijd oplopen he? Dat staat los van je positie. Maar kan wel goed pijn doen...
pi_162263542
Dat bestaat toch alleen maar ik boekjes? De "perfecte zit".
Aldus.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:05:36 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162263657
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:55 schreef Z het volgende:
Dat bestaat toch alleen maar ik boekjes? De "perfecte zit".
Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162263672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html

Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen.
pi_162263697
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel?
Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend.

Reed Tony Martin laatst ook niet met een gat in z'n broek vanwege last van z'n kont?
Aldus.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:11:50 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162263722
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:09 schreef Z het volgende:

[..]

Jajajaja, wat een passieve agressiviteit op de maandag dinsdagochtend.

Reed Tony Martin laatst ook niet met een gat in z'n broek vanwege last van z'n kont?
Nee, die schijnt een stuk schuurpapier op z'n zadel te leggen om zo zichzelf te forceren om zo stil mogelijk te blijven zitten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:24:46 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162263871
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:07 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Als je eenmaal ergens last van hebt heb je als profrenner wel een extra groot probleem. Drie weken achter elkaar 5 uur per dag op een fiets zitten, die anus heeft dus totaal geen mogelijkheid te herstellen.
een renner zit niet op zijn anus

en tony martin is gek
pi_162263888
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:24 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

een renner zit niet op zijn anus

en tony martin is gek
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:28:52 #235
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162263940
Ja ik dacht nl. dat hij dat 1x had gedaan bij wijze van experiment. Maar hij doet dat dus vaker. Best spelen met vuur aangezien je poepgat daar niet ver bij vandaan zit en je dus behoorlijke kans hebt op wondinfectie.
pi_162263981
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:28 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ik dacht nl. dat hij dat 1x had gedaan bij wijze van experiment. Maar hij doet dat dus vaker. Best spelen met vuur aangezien je poepgat daar niet ver bij vandaan zit en je dus behoorlijke kans hebt op wondinfectie.
Ik had het over je eerste zin. Natuurlijk zit een renner niet op zijn anus.

Wat betreft punt twee:
http://cyclingtips.com/20(...)-trial-tech/#image-4

Geen idee van wie de fiets is, maar Martin is dus niet de enige die op zoek is naar extra grip.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:34:57 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162264052
Clubmaatje had zo de binnenkant van zijn dijen opengeschuurd, weet ff niet meer hoe dat kwam. Duurde 2 maanden vooraleer die wond dicht was.
pi_162264522
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 08:54 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.nu.nl/sport/42(...)zitvlakblessure.html

Het verbaasd me eigenlijk dat een profrenner er dusdanig last van krijgt. Je zou zeggen dat die perfect op de fiets zitten met een perfect zadel etc
Blijft een mens he. Krijgt okk weinig tijd om te herstellen. Het is bij mij ook niet altijd top daar, maar ik kan makkelijk ff rustdagje pakken of koers maar 2u. Dat is wat anders dan bij profs.
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:22:59 #239
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162267030
Oscar Freire had kennelijk behoorlijk vaak last van z'n zitvlak, ik las ergens een verhaal dat ie een hele collecie zadels had met allemaal gaten erin gemaakt, vor z'n verschillende blessures daar. Klinkt haast te mooi om te geloven alleen...

Zondag trainen ging leker chaotisch, ik moest eerst nog naar de super voor wat verjaarddagsfeest dingetjes(dochter) pleurt de uitlaat van onder m'n auto half op straat. Gelukkig vlak bij huis, dus heel voorzichtig en heel lawaaierig naar huis terug gereden, en maar op de fiets naar de dichstbijzijnde AH geraced die open was, 8,5 km verder. Terug met fietstassen vol sap en taart, en daarna nog een lusje in de omgeving gedaan.Dus eerst twee stukken op volle kracht direct vanaf begin, en laatste deel meer op bolle tourders tempo.

Is wel een realistische training voor vakantietochten, dan rij ik ook niet de hele dag hetzelfde tempo, dus laten we het positief bekijken :7

Oh ja, en de voiture is afgeschreven, een auto uit '97 en bijna 300k op de teller, ga ik niet voor 900 euro nieuwe uitlaten op laten zetten...rust zacht, Citroen ZX. Die reis naar Oostenrijk in februarie is denk ik toch de doodsteek geweest voor hem. :(
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:27:26 #240
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162267131
Ik heb een nieuwe garmin houder nodig. Suggesties? Mijn vorige is zondag overleden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162267346
Kan je niet die hidemybell voor ons gaan testen? ;)
pi_162267407
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:34 schreef ratatat het volgende:
Kan je niet die hidemybell voor ons gaan testen? ;)
Ik rij er al een tijdje mee hoor
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:37:50 #243
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162267429
ik roep altijd EN NOU OPDONDEREN GVD

geen bel nodig
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:38:52 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162267460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Oscar Freire had kennelijk behoorlijk vaak last van z'n zitvlak, ik las ergens een verhaal dat ie een hele collecie zadels had met allemaal gaten erin gemaakt, vor z'n verschillende blessures daar. Klinkt haast te mooi om te geloven alleen...

Zondag trainen ging leker chaotisch, ik moest eerst nog naar de super voor wat verjaarddagsfeest dingetjes(dochter) pleurt de uitlaat van onder m'n auto half op straat. Gelukkig vlak bij huis, dus heel voorzichtig en heel lawaaierig naar huis terug gereden, en maar op de fiets naar de dichstbijzijnde AH geraced die open was, 8,5 km verder. Terug met fietstassen vol sap en taart, en daarna nog een lusje in de omgeving gedaan.Dus eerst twee stukken op volle kracht direct vanaf begin, en laatste deel meer op bolle tourders tempo.

Is wel een realistische training voor vakantietochten, dan rij ik ook niet de hele dag hetzelfde tempo, dus laten we het positief bekijken :7

Oh ja, en de voiture is afgeschreven, een auto uit '97 en bijna 300k op de teller, ga ik niet voor 900 euro nieuwe uitlaten op laten zetten...rust zacht, Citroen ZX. Die reis naar Oostenrijk in februarie is denk ik toch de doodsteek geweest voor hem. :(
Jammer fabiola, en nu? Een dacia?
pi_162267494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:37 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik rij er al een tijdje mee hoor
Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:42:10 #246
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162267540
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:37 schreef muzas het volgende:

[..]

Ik rij er al een tijdje mee hoor
Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:45:05 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162267631
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Als je geen garmin hebt lijkt me dit ook niet heel handig.
pi_162267648
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef ratatat het volgende:

[..]

Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
Er zitten gaatjes in waar het water uit kan. ;)
pi_162267655
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:40 schreef ratatat het volgende:

[..]

Is het wat? En gaat die bel niet vol water zitten als het regent?
Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:42 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet echt heel handig. Of heb ik het mis?
Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:46:43 #250
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162267682
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:38 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Jammer fabiola, en nu? Een dacia?
Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:47:10 #251
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162267697
Ik heb zo een mooie gouden retro bel op mijn stadfiets alleen past die niet op een oversized stuur. PIIINNNNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG doet ie
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:53:16 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162267891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:45 schreef muzas het volgende:

[..]

Nee hoor. Werkt prima. Goed harde bel ook.

[..]

Waarom niet? het is gewoon een bel maar dan onder je garmin. ff met je wijsvinger langs het lipje omhoog en *ping*.
Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:58:26 #253
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162268041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.
Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?

Dan zijn we al tevreden? Wie we? :N :{w
pi_162268083
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:53 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Omdat je zo ver van je stuur af moet. Terwijl juist de belsituaties ook de momenten zijn dat je je handen aan het stuur wilt hebben.
Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel.


En 'ver'.. net zo ver als je garmin... non-issue. Voor mij althans.

Maar he, ieder die het een kutding lijkt moet 'm vooral niet aanschaffen :P
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:05:05 #255
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162268224
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:59 schreef muzas het volgende:

[..]

Ook als je de bel op je stuur hebt, heb je je handen niet bij de remmen. Dus die situaties zijn nagenoeg gelijk. en kan linkerhand gewoon aan het stuur houden. Gevaarlijke of noodsituaties is bellen sowieso niet aan de orde... Dan inderdaad handjes op de remmen. Maar ook dat verschilt wederom niet met een normale bel.

En 'ver'.. net zo ver als je garmin... non-issue. Voor mij althans.

Maar he, ieder die het een kutding lijkt moet 'm vooral niet aanschaffen :P
Ik koop 'm al hoor, je hoeft niet boos te worden
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:05:31 #256
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162268239
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?

Dan zijn we al tevreden? Wie we? :N :{w
Gepost vanuit mijn Berlingo

Groetjes

Kaasplankje
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:06:11 #257
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162268257
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gepost vanuit mijn Berlingo

Groetjes

Kaasplankje
hey ik heb tegenwoordig een huracan
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:11:33 #258
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162268421
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Interesse voor auto's 0? Je bent toch een man?
Als ie niet minstens twee keer m'n jaarsalaris kost is het dus gewoon een ding met vier wielen, dat je ergens naar toe brengt. Kwijlen over een carrosserie bewaar ik voor Aston Martins, of andere mooie vormen. Het verschil tussen een Astra en een Focus of een Megane vind ik het meest oninteressante dat er is op deze aarde. Nou ja, voetbal is nog minder interessant, vooruit.
quote:
Dan zijn we al tevreden? Wie we? :N :{w
'WE' willen een automaat, maar uiteindelijk bepaal ik wat er komt. Ik ben nu aan het nadenken, wat ik daar van vindt, dat automaat rijden.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162268486
Automaat is #genot. Zeker in de file.
pi_162268527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Whatever stationwagen in de prijsklasse die ik kan betalen, uit het tweedehands circuit, de meeste waarde geeft voor m'n pesos denk ik maar. Mijn interesse voor auto's is vrijwel 0, ik ga ze pas leuk vinden vanaf een ton ofzo. Dus ik ben daar vrij pragmatisch in. Er moet een fiets achterin kunnen, of veel bagage, liefst beide tegelijk. Dan zijn we al tevreden. Een bestelbus vind ik echter te praktisch, dus dat niet.
VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:17:17 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162268560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:13 schreef muzas het volgende:
Automaat is #genot. Zeker in de file.
Dit.

Maar ik zou wel liever cruisecontrol ofzo hebben dan een automaat. Beetje afhankelijk van het budget ook.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:18:12 #262
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162268579
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook.
Zelf schakelen is er dan niet echt meer bij he? Beetje aan de flippers flipperen alsof je in een F1 wagen zit :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:19:48 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162268617
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

VW Passat Variant. Met DSG. Dan kan degene die automaat wil rijden dat doen. En degene die zelf wilt schakelen kan dat ook.
Die gaan allemaal stuk.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:20:29 #264
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162268629
Tussen 3 en 4 duizend qua budget. We gebruiken hem alleen in het weekend en voor vakanties, praktisch gezien, dus het hoeft niet zo nieuw. Ik ben wat Focussen aan het checken want die hebben wel een goeie technische reputatie, en ik heb vroeger een Escort gehad, en die was leuk, dus een Ford heeft een licht streepje voor. En ik zie Focussen voor rond de 2500, maar dat weet ik zo net niet.
In elk geval, bij auto's onder de 4000 calculeer ik in dat de eerste APK minstens 500 kost qua nieuwe remmen, oid.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162268654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Die gaan allemaal stuk.
De software schijnt niet heel betrouwbaar te zijn :P
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:21:37 #266
130803 Gripper
Get a grip
pi_162268662
Oh ja een Bel.
Zaterdag tijdens de chouffe moet ik ook weer tienmiljoen keer roepen "a droite s'il vous plait" op dat steile ding bij het Parc a Gibier.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_162268688
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:18 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zelf schakelen is er dan niet echt meer bij he? Beetje aan de flippers flipperen alsof je in een F1 wagen zit :P
Je kunt ook met de pook schakelen hoor. ;)
pi_162268703
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:21 schreef Gripper het volgende:
Oh ja een Bel.
Zaterdag tijdens de chouffe moet ik ook weer tienmiljoen keer roepen "a droite s'il vous plait" op dat steile ding bij het Parc a Gibier.
HOESIER BIER :D

Zin in.

Zijn trouwes allemaal hollanders joh... gewoon in je moerstaal roepen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 14:23:21 #269
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162268707
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:21 schreef muzas het volgende:

[..]

De software schijnt niet heel betrouwbaar te zijn :P
En de turbo's van VW die gaan ook allemaal stuk.
pi_162268739
Gelukkig maar dat andere merken geen problemen hebben. :P
pi_162268798
Die Duitse auto's staan er toch redelijk om bekend dat ze niet meer zo goed zijn in waar ze om bekend staan. ;)
pi_162268803
Je hebt trouwens automaten en automaten.... Heb een keer in zo'n golf variant ecodinges ding gereden... Reed 50 in z'n 6 :') Als je dan iemand in wil halen moet ie eerst 3 trappen terug.

Zet je 'm op sport... rijd ie 50 in zn 2 :') ook niet heel soepeltjes
pi_162269166
Auto's :')
pi_162269236
Gewoon een Alfa kopen joh. Past ook mooi bij een Italiaans frame.
pi_162269296
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:41 schreef Sloggi het volgende:
Gewoon een Alfa kopen joh. Past ook mooi bij een Italiaans frame.
Roesten al in de folder
pi_162269319
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:42 schreef muzas het volgende:

[..]

Roesten al in de folder
Daarom moet je ook een carbon frame kopen.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 15:04:27 #277
145146 Andyy
pi_162269891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

hey ik heb tegenwoordig een huracan
Ik een Aventador SV, Huracan :')
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 15:06:16 #278
145146 Andyy
pi_162269921
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:26 schreef muzas het volgende:
Je hebt trouwens automaten en automaten.... Heb een keer in zo'n golf variant ecodinges ding gereden... Reed 50 in z'n 6 :') Als je dan iemand in wil halen moet ie eerst 3 trappen terug.

Zet je 'm op sport... rijd ie 50 in zn 2 :') ook niet heel soepeltjes
Daarom in M/S rijden, kan je zelf de versnellingen bepalen. Auto van m'n ouders doet 50 in z'n 7 :D
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 15:06:55 #279
145146 Andyy
pi_162269936
Ik kwam er net achter dat m'n fiets met een creditcard was aangeschaft
"Maar" 50 euro armer aan eigen risico ipv nieuw frame en alles zelf weer moeten opbouwen *O* *O* *O* *O* *O* *O*
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:08:05 #280
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162269964
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:06 schreef Andyy het volgende:
Ik kwam er net achter dat m'n fiets met een creditcard was aangeschaft
"Maar" 50 euro armer aan eigen risico ipv nieuw frame en alles zelf weer moeten opbouwen *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Hoe zit dat dan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162269992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan?
Aankoopverzekering.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:10:09 #282
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_162270001
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan?
aankoopverzekering, als het stuk gaat krijg je je geld terug. Wist niet dat het ok voor vallen met je fiets gold alleen.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_162270223
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:06 schreef Andyy het volgende:
Ik kwam er net achter dat m'n fiets met een creditcard was aangeschaft
"Maar" 50 euro armer aan eigen risico ipv nieuw frame en alles zelf weer moeten opbouwen *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Al iets op het oog?
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 15:24:28 #284
145146 Andyy
pi_162270250
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:22 schreef ratatat het volgende:

[..]

Al iets op het oog?
Eerst maar kijken wat en hoeveel ik terugkrijg
Ik sta open voor suggesties, enige eisen zijn aero, carbon en geile kleuren O+
pi_162270328
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:24 schreef Andyy het volgende:

[..]

Eerst maar kijken wat en hoeveel ik terugkrijg
Ik sta open voor suggesties, enige eisen zijn aero, carbon en geile kleuren O+
  FOK!fotograaf dinsdag 17 mei 2016 @ 15:31:51 #287
145146 Andyy
pi_162270394
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:28 schreef muzas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik krijg niet 4x het bedrag terug he
  dinsdag 17 mei 2016 @ 19:03:39 #288
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_162275620
quote:
Ja zeker. Vond zelf die dual control mtb shifters echt wel een geweldig idee. Ik had net voordat ze uitkwamen mijn centjes geïnvesteerd in een Sram X9 setje anders had ik ze zeker gekocht. Ik vond dat het goed werkte overigens.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 19:11:35 #289
155227 crew  Guppy
dus
pi_162275893
Ja, nog even over auto's :) Hoe neem je je racefiets het beste mee in de auto als je geen trekhaak en fietsendrager hebt?

Ik heb een Volkswagen Polo. Allemaal niet al te groot dus, maar wel een hatchback, dus de achterkant kan plat en op zich is er dan nog wel aardig wat ruimte. Maar wat is nou de beste manier om de fiets mee te nemen? En vooral de veiligste manier, voor de fiets dan? Hoe dit aan te pakken? :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_162276406
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, nog even over auto's :) Hoe neem je je racefiets het beste mee in de auto als je geen trekhaak en fietsendrager hebt?

Ik heb een Volkswagen Polo. Allemaal niet al te groot dus, maar wel een hatchback, dus de achterkant kan plat en op zich is er dan nog wel aardig wat ruimte. Maar wat is nou de beste manier om de fiets mee te nemen? En vooral de veiligste manier, voor de fiets dan? Hoe dit aan te pakken? :+
Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven.

Mijn achterbank kan niet plat, dus ik moet binnenkort eens proberen of ik mijn fiets op de achterbank krijg :').
pi_162276605
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven.

Mijn achterbank kan niet plat, dus ik moet binnenkort eens proberen of ik mijn fiets op de achterbank krijg :').
Dit inderdaad. Mocht het dan nog niet lukken dan kun je ook het achterwiel er nog uit halen. En een kleed onder je fiets leggen zodat die niet beschadigt.
pi_162278370
Lekker zonnetje! O+

pi_162278508
ff een 39 erop knallen Leo, aan je achterderrie te zien rij je met een behoorlijk scheve kettinglijn. (of je ketting is vies lang)

En waarom geen 2e bidonhouder?
pi_162278553
p.s;

sora triple met pornohoepels _O_
pi_162280048
Mooi fietsje!
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:07:25 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162280226
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:13 schreef Leonos het volgende:
Lekker zonnetje! O+

[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit pik.

Zou wel even een normaal zadeltasje monteren ipv zo'n hutkoffer maar dat is slechts mijn mening. Wat heb je er allemaal inzitten?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 21:11:17 #297
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_162280386
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:24 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Achterbank plat, voorwiel eruit, derailleurkant boven.

Mijn achterbank kan niet plat, dus ik moet binnenkort eens proberen of ik mijn fiets op de achterbank krijg :').
Dit. En eventueel je achterwiel er ook nog uit.

Tip, eerst je voorwiel losmaken zodat die er uit kan. Dan je achterwiel er uithalen en dan kan je zo je voorwiel eruit halen. Dan sta je niet te kloten en hoef je je frame niet op de grond te leggen oid.
Eventueel nog een kleed over je frame voordat je je wielen er op legt maar zelf geloof ik dat altijd wel.
Met wielen erinzetten doe ik hetzelfde als hierboven, maar dan andersom. Dus eerst los het voorwiel erin, dan het achterwiel er goed in en dan je voorwiel vastmaken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_162281157
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:39 schreef Leonos het volgende:
Auto's :')
In mijn studententijd was ik denk ik met je eens geweest, ben nu overigens ook nog half student :') maar ik moet er nu niet meer aan denken om hem te missen. Heb een grafhekel aan het openbaar vervoer. Verplicht tussen de mensen zitten, treinen die niet rijden, waardeloze aansluitingen, in de kou op een perron staan brrr. Gevoel veel vrijer te zijn met een auto dan voorheen, eerder moest ik een auto vragen of ik was uren onderweg ergens naar toe. Overigens is auto rijden wel belachelijk duur heb elke maand minimaal 300¤ aan vaste lasten voor dat ding :') onderhoud en aankoop nog niet eens mee gerekend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 19:11 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, nog even over auto's :) Hoe neem je je racefiets het beste mee in de auto als je geen trekhaak en fietsendrager hebt?

Ik heb een Volkswagen Polo. Allemaal niet al te groot dus, maar wel een hatchback, dus de achterkant kan plat en op zich is er dan nog wel aardig wat ruimte. Maar wat is nou de beste manier om de fiets mee te nemen? En vooral de veiligste manier, voor de fiets dan? Hoe dit aan te pakken? :+
Ik heb een Volkwagen Golf en gooi mijn fiets altijd achterin. Dat is ook de reden waarom ik destijds deze auto heb gekocht. Bij het uitzoeken zelfs een rolmaat meegenomen om het allemaal uit te meten. Haal overigens altijd mijn voorwiel eruit, dat pas wat makkelijker en soms het zadel. Bank van een Volkswagen heb je binnen paar seconden plat liggen, passagiersstoel naar voren en rechtop zetten dan denk dat je een eind moet komen.
pi_162281495
Ik heb zelfs 2 fietsen (mijne en die van 42) op de achterbank van een Fiat Panda gekregen. Dan moet 1 fiets in een Polo ook wel lukken.
pi_162281689
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb zelfs 2 fietsen (mijne en die van 42) op de achterbank van een Fiat Panda gekregen. Dan moet 1 fiets in een Polo ook wel lukken.
Op elkaar stapelen moeten er 3/4 ook wel lukken.
pi_162281755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 21:56 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Op elkaar stapelen moeten er 3/4 ook wel lukken.
De frames stonden netjes naast elkaar. ;)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')