abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 18 mei 2016 @ 16:14:09 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_162297043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 12:43 schreef the85mc het volgende:

[..]

Nee valt mee, nieuwe ketel en wat inbouwapparatuur. En misschien plafond laten stucen.

Maar heb er zin in! Blijf in utrecht wonen maar nu in centrum en met tuin :)

En bij jullie ook alles al rond?
Utrecht is leuk! Tof, centrum met tuin *O*

Hier vooral schilderen en nieuwe deurtjes voor de keukenkastjes, merendeel is gelukkig prima zoals het is - gisteren akkoord gehad op ons bod dus lijkt erop dat e.e.a. gaat lukken allemaal :Y

quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:34 schreef Ticootje het volgende:

En wat glazen cola zero want het water stond me tegen vandaag. En na een lekkere emotionele rollercoaster vandaag kan ik ook niet beloven dat ik vanavond niet gewoon de fles rum even opmaak.

B: grasmaaien en snoeiwerk.
Oi wat voor rollercoaster? :{
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  woensdag 18 mei 2016 @ 16:28:44 #202
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162297476
Gezeik met de oudste. Gaat weer voor geen meter op school, weer een gesprek op school met aandringen op nieuw traject om medicatie aan te laten meten. Dat viel wel even zwaar.

Gister kutgesprek op mn werk over het verlengen van mn contract met welke voorwaarden. Liep niet erg lekker, stom onderhandel spel. Kon er ook niet van slapen. En dan vanmorgen een mail vinden dat ze akkoord gaan met alle voorwaarden die ik op tafel legde, incl een zeer forse loonsverhoging. Dus daar ben ik ook compleet van ondersteboven.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162298163
Sterkte Tico. Maar gefeliciteerd met je betere contract :)

Nieuw huis voor Maria *O*

Gisteren is uiteindelijk geworden:
O: yoghurt, appel, muesli
T: boterham pindakaas
L: boterham pindakaas, boterham ham, bolletje chocoijs op hoorntje
B: 45 min wandelen
T: appel, handje cashewnoten, blokje chocolade
D: 2 wraps met vegakip, mais, komkommer, tomaat, paprika, beetje kaas
T: half glas wijn

Vandaag:
O: yoghurt, appel, muesli
T: chocoladekoekje
L: 2 bruine en 1 wit bolletje met kaas, sinaasappelsap
T: yoghurt, peer, beetje muesli
D: lasagne met linzen en prei
S: anderhalf uur survival
T: banaan
pi_162298769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:28 schreef Ticootje het volgende:
Gezeik met de oudste. Gaat weer voor geen meter op school, weer een gesprek op school met aandringen op nieuw traject om medicatie aan te laten meten. Dat viel wel even zwaar.

Gister kutgesprek op mn werk over het verlengen van mn contract met welke voorwaarden. Liep niet erg lekker, stom onderhandel spel. Kon er ook niet van slapen. En dan vanmorgen een mail vinden dat ze akkoord gaan met alle voorwaarden die ik op tafel legde, incl een zeer forse loonsverhoging. Dus daar ben ik ook compleet van ondersteboven.
Toch goed gedaan met je eisenpakket ^O^
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:17:08 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162298855
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Toch goed gedaan met je eisenpakket ^O^
Ja, dat wel. Ik snap er alleen weinig van zeg maar.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 18 mei 2016 @ 18:35:33 #206
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_162300719
Thanks Tele6! Linzenlasagne? Is dat wat? :D
Survival is bij mij vooral basisschooltrauma :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 16:28 schreef Ticootje het volgende:
Gezeik met de oudste. Gaat weer voor geen meter op school, weer een gesprek op school met aandringen op nieuw traject om medicatie aan te laten meten. Dat viel wel even zwaar.

Gister kutgesprek op mn werk over het verlengen van mn contract met welke voorwaarden. Liep niet erg lekker, stom onderhandel spel. Kon er ook niet van slapen. En dan vanmorgen een mail vinden dat ze akkoord gaan met alle voorwaarden die ik op tafel legde, incl een zeer forse loonsverhoging. Dus daar ben ik ook compleet van ondersteboven.
Boh sterkte en gefeliciteerd denk ik dan? Al snap ik dat het nog even moet landen dat je kreeg wat je vroeg, vooral als het op een rare manier ging :')
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_162302977
Lijst
• 5 km hardlopen
• 6 cacoafantasiesuikerwaters
• middageten: stoofpot lamsbout, aubergine, bloemkool, ui
• toe: fruitsalade & vette yoghurt
• middagwandeling
• tuinwerkzaamheden
• 1 alcoholvrije pils
• avondeten: zeewierrolletjes met verse asperges, gerookte zalm, roerei
• bosje sprot

19duizend stappen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_162303013
Fijn dat het toch gelukt is met dat contract, Ticootje! Lijkt mij altijd best lastig om over zulke dingen te onderhandelen.

Lijstje vandaag (lijken de komende dagen een beetje op elkaar, ik heb op mijn werk een training deze week en maak dan een beetje makkelijke voedselpakketten):

O: twee boterhammen hummus
T: banaan
T: twee rijstwafels met pindakaas ertussen
L: Twee boterhammen hummus, kopje champignon bouillon
T: stuk komkommer
T: handje druiven
D: 2.5 kom mexicaanse bonensoep met erop 2 gebakken taco's in stukjes en ui (man man man wat is dat lekker O+ ), gepofte aardappel met lepeltje chilisaus)

Vraagje: ik kom gemiddeld vaak op 1300-1500 kcal uit. Soms iets minder want ik eet vaak soep, en als ik buiten de deur eet zo'n 100-200 kcal erbovenop. Best wel weinig toch eigenlijk, vooral op dagen dat ik sport. Hoe zitten jullie ongeveer qua kcal inname (als je er al op let)?
  woensdag 18 mei 2016 @ 19:39:45 #209
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162303135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:37 schreef shinydiscoball het volgende:
Fijn dat het toch gelukt is met dat contract, Ticootje! Lijkt mij altijd best lastig om over zulke dingen te onderhandelen.

Lijstje vandaag (lijken de komende dagen een beetje op elkaar, ik heb op mijn werk een training deze week en maak dan een beetje makkelijke voedselpakketten):

O: twee boterhammen hummus
T: banaan
T: twee rijstwafels met pindakaas ertussen
L: Twee boterhammen hummus, kopje champignon bouillon
T: stuk komkommer
T: handje druiven
D: 2.5 kom mexicaanse bonensoep met erop 2 gebakken taco's in stukjes en ui (man man man wat is dat lekker O+ ), gepofte aardappel met lepeltje chilisaus)

Vraagje: ik kom gemiddeld vaak op 1300-1500 kcal uit. Soms iets minder want ik eet vaak soep, en als ik buiten de deur eet zo'n 100-200 kcal erbovenop. Hoe zitten jullie ongeveer qua kcal inname (als je er al op let)?
Als ik eens een normale dag invul zit ik vaak zo rond de 1500 tot 1700. Ik zit verder de hele dag op mn kont dus das ook meer dan zat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162304962
fijn dat het gelukt is tico, maar snap dat het nogal gedoe was dus? nooit fijn dat spelletjes spelen in onderhandelingen.

En succes met het gedoe met je oudste, niet tof lijkt me.

Ik zit tegenwoordig ergens tussen de 1500 en 1800 kcal..ik hou het niet meer dagelijks bij momenteel, dus precies weet ik het niet.
  woensdag 18 mei 2016 @ 20:29:52 #211
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_162305396
Receptje van de soep, Shiny? :9

Gesport en natgeregend, nu douchen, eten en niksen :7
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_162305664
Gefeliciteerd met de verlenging van je contract tegen betere voorwaarden Tico! Dat lijkt me wel een rum-cola (zero!) waard. Balen dat er zorgen om je oudste zijn, ik hoop voor je dat dat snel op een goede manier wordt opgelost. Kan me voorstellen dat je niet op gedoe met medicatie zit te wachten.

Ik ben gestopt met nadenken over wat ik in welke verhoudingen wel of niet zou mogen / kunnen eten. Ik merk dat ik er op een gegeven moment meer mee bezig was dan ik zelf fijn vond. Het enige waar ik nog op let is of er onnodige suiker in zit. Zo verbaast het me nog altijd dat in de teisseire siroop waar op de voorkant heel groot "0% suiker" staat het toch op het ingrediëntenlijstje wordt vermeld..
Zo ik iets ben, ben ik een Hagenaar
pi_162306129
Oke, klinkt alsof ik dan wel gemiddeld zit qua eten per dag.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Receptje van de soep, Shiny? :9

Gesport en natgeregend, nu douchen, eten en niksen :7
Yes! Uitje en knoflook fruiten, zongedroogde tomaatjes erbij bakken. Blik bruine bonen erbij + rode peper , anderhalf champignonbouillonblokje en eventueel een eetlepel chipotle (vandaag niet erbij gedaan) en water bijvullen tot de bonen net iets onder water staan. Beetje limoensap, zout en peper. Eventjes koken (7 minuten ofzo?) en staafmixer erdoorheen (soep niet te gladjes maken).

Dan maak ik altijd nog een salsa van tomaat, rode ui, evt maīs. Dat doe ik in de soep als het klaar is. Soms nog guacemole om taco's mee te dippen, maar vandaag taco's in de soep c_/ Is echt in 10 minuten klaar. :9~
  Vis een optie? woensdag 18 mei 2016 @ 21:23:27 #214
70532 loveli
N
pi_162307631
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Ik snap er alleen weinig van zeg maar.
Mannen zijn altijd beter in overvragen, vrouwen zijn meestal te bescheiden. Goed dat het is gelukt.
crap in = crap out
pi_162308705
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 19:36 schreef sigme het volgende:
Lijst

19duizend stappen
wow!
Mijn fitbit is overleden, of naja het klepje wat aan de achterkant/zijkant zit is eraf ... hij laadt nu ook niet meer op. Gelukkig heb ik 2 jaar garantie.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_162308795
Wat ruk van je oudste Tico, nooit leuk dat soort dingen... Succes er mee :*

Knap dat je zo goed onderhandeld hebt (ook al vond je het zelf K gaan)
En gefeliciteerd!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_162315825
Ik had zojuist geen zin om gelijk uit bed te springen en te gaan hardlopen. En vanmiddag gaan we op visite, dus niet wandelen. Vandaag wordt een weinigstappendag. Met wat veel -maar lekker & gezond- eten bij schoonmoeder. En een taartje.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_162316646
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:47 schreef shinydiscoball het volgende:
Oke, klinkt alsof ik dan wel gemiddeld zit qua eten per dag.

[..]

Yes! Uitje en knoflook fruiten, zongedroogde tomaatjes erbij bakken. Blik bruine bonen erbij + rode peper , anderhalf champignonbouillonblokje en eventueel een eetlepel chipotle (vandaag niet erbij gedaan) en water bijvullen tot de bonen net iets onder water staan. Beetje limoensap, zout en peper. Eventjes koken (7 minuten ofzo?) en staafmixer erdoorheen (soep niet te gladjes maken).

Dan maak ik altijd nog een salsa van tomaat, rode ui, evt maīs. Dat doe ik in de soep als het klaar is. Soms nog guacemole om taco's mee te dippen, maar vandaag taco's in de soep c_/ Is echt in 10 minuten klaar. :9~
dat klinkt lekker!

Gisteravond nog maar weer een nieuw baksel uitgeprobeerd met cacao, dit keer muffins
(banaan, cacoa, speltmeel, ei, dadels, bakpoeder)
beetje wennen de eerste happen want ze zijn dus niet zoet...maar best oke...de choacalde koekjes waren beter :P

o: mugcake met honing, koffie
t: chocolade muffin
l: 3 sportpancakes
t: appel
t: 2 rijstwafels met pindakaas
d: spaghetti bolognese
s: kracht (borst en biceps)en cardio
t: kwark met honing
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:55:55 #219
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162316776
Over kcal gesproken. Ik hou het de afgelopen dagen ook bij. Zit rond de 1500/1800. Ik zit op mijn werk de hele dag op mijn gat dus vraag mij af of dat teveel is.

Nog bedankt voor de tips van kwark(want eiwit, vult meer) en noten erbij. Ik eet de afgelopen dagen 's avonds kwark met noten en ik heb daardoor weinig last meer van echt vreetbuiten O+.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  donderdag 19 mei 2016 @ 08:58:15 #220
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_162316802
Tico, k*t van je zoon, yay voor je salaris!

Shiny, ik zit ook op 1300-1500. Soms iets meer, soms iets minder.

Gister:

O: kwarktaart
L: 2 bth; jam en pindakaas :9
T: paar engelse dropjes
D: slavink, krieltjes en veel haricots verts :9
B: hupsen

Vandaag:

O: kwarktaart
T: klein stukje gewone taart van jarige collega
L: speltcake
D: nasi (met meergranenrijst, veel groenten, spekjes en klein bakje kroepoek en beetje pindasaus)
B: hupsen
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_162317075
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:55 schreef zeefje het volgende:
Over kcal gesproken. Ik hou het de afgelopen dagen ook bij. Zit rond de 1500/1800. Ik zit op mijn werk de hele dag op mijn gat dus vraag mij af of dat teveel is.

Nog bedankt voor de tips van kwark(want eiwit, vult meer) en noten erbij. Ik eet de afgelopen dagen 's avonds kwark met noten en ik heb daardoor weinig last meer van echt vreetbuiten O+.
ja ik hou daarom ook van kwark :)
en of 15 tot 1800 kcal teveel is ligt aan je lengte/gewicht..je kunt via tooltjes uitrekenen wat je verbruik in rust is en wat het verbuik met verschillende actiepatronen is. Dan zie je snel genoeg of het teveel of te weinig is :)
pi_162317231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 18:35 schreef MariaEtcetera het volgende:
Thanks Tele6! Linzenlasagne? Is dat wat? :D
Survival is bij mij vooral basisschooltrauma :')
Ik heb gewoon gedaan of de linzen gehakt waren. Het smaakt net zo goed als lasagne met gehakt, vond ik. En beter dan lasagne met van dat rare vegagehakt.
Jammer dat ze het op je basisschool zo voor je hebben verpest. Survival is echt heel leuk, leuker dan bootcamp bijvoorbeeld. Heb je wel eens bootcamp gedaan? Bij bootcamp was ik altijd best wel tegen mezelf aan het vechten om vol te blijven houden en mezelf uit te dagen, bij survival gaat dat vanzelf omdat je doen gewoon is om over iets heen te klimmen bijvoorbeeld, en als je dat gehaald hebt is het heel leuk.
Gisteravond ben ik voor het eerst van een touw op mijn buik schuin naar beneden gegleden. De techniek om op je buik over een touw te klimmen heet catcrawl, en we doen het meestal horizontaal. Je kunt het ook over een touw dat 45 graden naar beneden helt. Dus ik lag op mijn buik op een balk 4 meter hoog en gleed dan langs het touw dat aan die balk zat naar beneden. Het was wel leuk om te doen, en sneller dan gewoon klimmen, maar de wrijving van het touw over je shirt is vervelend - mijn shirt is nu helemaal uitgerekt :D
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:34:24 #223
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_162318351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 20:47 schreef shinydiscoball het volgende:
Oke, klinkt alsof ik dan wel gemiddeld zit qua eten per dag.

[..]

Yes! Uitje en knoflook fruiten, zongedroogde tomaatjes erbij bakken. Blik bruine bonen erbij + rode peper , anderhalf champignonbouillonblokje en eventueel een eetlepel chipotle (vandaag niet erbij gedaan) en water bijvullen tot de bonen net iets onder water staan. Beetje limoensap, zout en peper. Eventjes koken (7 minuten ofzo?) en staafmixer erdoorheen (soep niet te gladjes maken).

Dan maak ik altijd nog een salsa van tomaat, rode ui, evt maīs. Dat doe ik in de soep als het klaar is. Soms nog guacemole om taco's mee te dippen, maar vandaag taco's in de soep c_/ Is echt in 10 minuten klaar. :9~
Dat klinkt idd heel lekker! :9 Dank voor het uittypen! O+

quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 09:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gedaan of de linzen gehakt waren. Het smaakt net zo goed als lasagne met gehakt, vond ik. En beter dan lasagne met van dat rare vegagehakt.
Jammer dat ze het op je basisschool zo voor je hebben verpest. Survival is echt heel leuk, leuker dan bootcamp bijvoorbeeld. Heb je wel eens bootcamp gedaan? Bij bootcamp was ik altijd best wel tegen mezelf aan het vechten om vol te blijven houden en mezelf uit te dagen, bij survival gaat dat vanzelf omdat je doen gewoon is om over iets heen te klimmen bijvoorbeeld, en als je dat gehaald hebt is het heel leuk.
Gisteravond ben ik voor het eerst van een touw op mijn buik schuin naar beneden gegleden. De techniek om op je buik over een touw te klimmen heet catcrawl, en we doen het meestal horizontaal. Je kunt het ook over een touw dat 45 graden naar beneden helt. Dus ik lag op mijn buik op een balk 4 meter hoog en gleed dan langs het touw dat aan die balk zat naar beneden. Het was wel leuk om te doen, en sneller dan gewoon klimmen, maar de wrijving van het touw over je shirt is vervelend - mijn shirt is nu helemaal uitgerekt :D
Ik denk dat het meer het woord 'survival' is die die connectie met zich meebrengt, bootcamp heb ik idd wel eens gedaan en dat was best leuk! Met een leuke groep is 'het kneusje van de groep' zijn ook een stuk minder ongemakkelijk dan op de basisschool natuurlijk :+

Maar lekker klauteren klinkt inderdaad niet verkeerd! Vind ik op vakantie ook altijd wel leuk, door een natuurgebied heenlopen en over (niet al te hoge) rotsen klimmen :P Wat ik zie van die catcrawl na Googelen geeft me daarentegen weer de rillingen :+

Vast wel heel intensief!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_162321877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 10:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik denk dat het meer het woord 'survival' is die die connectie met zich meebrengt, bootcamp heb ik idd wel eens gedaan en dat was best leuk! Met een leuke groep is 'het kneusje van de groep' zijn ook een stuk minder ongemakkelijk dan op de basisschool natuurlijk :+

Maar lekker klauteren klinkt inderdaad niet verkeerd! Vind ik op vakantie ook altijd wel leuk, door een natuurgebied heenlopen en over (niet al te hoge) rotsen klimmen :P Wat ik zie van die catcrawl na Googelen geeft me daarentegen weer de rillingen :+

Vast wel heel intensief!
En de kans is best groot dat je niet eens het 'kneusje van de groep' bent. Ik was bij gym op school altijd een ramp, maar survival lukt me wel goed.
We hebben een heleboel verschillende trainers en er is altijd wel eentje waarvan ik de uitleg snap of wiens techniek voor mij werkt. (Veel jongens hebben bijvoorbeeld veel meer armkracht, wat zij doen hoef ik niet te proberen. Maar er is ook een meisje dat ons traint en wat zij doet lukt me soms dan beter. En soms is het andersom omdat het meisje vroeger heeft geturnd en dan de lompe manier van de jongens voor mij beter werkt.)

Ja catcrawl is niet de meest comfortabele manier om je te verplaatsen. We gebruiken meestal apenhang, dat ziet er ook veel leuker uit ;)

En ja, het is intensief. Ik krijg er meer spieren in mijn schouders van dan van twee keer in de week zwemmen :D (heb dus nu shirtjes maat L, omdat die maat M te smal zijn...)
pi_162337931
Lijstje van vandaag:
O: peer, yoghurt, muesli
T: kapje pindakaas
L: 2 boterhammen met 1 gekookt ei, 1 boterham ham
D: volkorenpenne met tonijn, tomatensaus, courgette, aubergine, paprika, maīs
T: appel, yoghurt, rozijnen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')