abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:33:32 #101
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082742
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:29 schreef grazz het volgende:

[..]

Yes.

Hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik geloof in een hoge notering. Denk wel dat de 2e helft nog beter was geweest, maar belangrijker: we vallen op. Een goed lied heeft geen goede startplek nodig. Calm after the storm valt ook vanaf elke startplek op.
Ja dat scheelt heel erg. Je valt op, want het totaalpakket klopt. En dat telt. Daarom ben ik ook blij met deze inzending. Net zoals bij Calm After the Storm is er begrepen dat het niet alleen maar om het spelen van een liedje gaat.

Dan maakt het mij eigenlijk niet eens zo uit hoe hoog hij uiteindelijk eindigt (liefst zo hoog mogelijk natuurlijk). Het is iets waar je tenminste trots op kan zijn. Als ze nou de komende jaren dat niveau nou eens vast blijven houden. En niet na 2014 het wel te begrijpen, opeens elke vorm van nadenken over je inzending uit het raam gooien, zoals vorig jaar :{
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:34:40 #102
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082754
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:30 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nee het is echt een kopie luister maar ;)
Dat kan, ik heb sowieso niet veel met het Zweedse nummer, dus volg ik dat ook niet. Maar zoals ik al zei, is het maar de vraag of de stemmers zich er ook daadwerkelijk aan gaan storen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162082758
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:33 schreef Redefine het volgende:

[..]

Ja dat scheelt heel erg. Je valt op, want het totaalpakket klopt. En dat telt. Daarom ben ik ook blij met deze inzending. Net zoals bij Calm After the Storm is er begrepen dat het niet alleen maar om het spelen van een liedje gaat.

Dan maakt het mij eigenlijk niet eens zo uit hoe hoog hij uiteindelijk eindigt (liefst zo hoog mogelijk natuurlijk). Het is iets waar je tenminste trots op kan zijn. Als ze nou de komende jaren dat niveau nou eens vast blijven houden. En niet na 2014 het wel te begrijpen, opeens elke vorm van nadenken over je inzending uit het raam gooien, zoals vorig jaar :{
Het probleem van Nederland is gewoonweg budget. Wij kunnen niet hetzelfde neerzetten als Zweden, Rusland etc qua visuals etc dus geniet van het moment, want ieder jaar een goed nummer sturen gaat niet gebeuren. Er doen immers meer landen mee ;)
pi_162082776

:D meer gejuich dan bij Rusland...toch? :P sorry..#obsessed
~The present is all there is~
pi_162082777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:31 schreef Cyan9 het volgende:
Phew, ben weer bij. *O*
Dussss we zijn doorrrrrrr! *hysterisch vlag wappert*
w/
~The present is all there is~
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:44:10 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:35 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het probleem van Nederland is gewoonweg budget. Wij kunnen niet hetzelfde neerzetten als Zweden, Rusland etc qua visuals etc dus geniet van het moment, want ieder jaar een goed nummer sturen gooit naar werken. Er doen immers meer landen mee ;)
Nederland zal inderdaad nooit het budget van Rusland, Zweden, Armenië of Azerbeidzjan bij elkaar krijgen. Maar dat hoeft ook helemaal niet. De aankleding kost uiteraard geld, maar hoeft geen enorme smak te zijn. Met een klein budget moet je ook uit de voeten kunnen. Mits er gewoon over nagedacht worden.

Dat betekend niet dat je elk jaar de finale zult halen, want dat hangt ook van het liedje en vooral de artiest af. Maar als je ervoor zorgt dat je totaalpakket zoveel mogelijk klopt, dan creëer je daarmee de grootst mogelijke kans om toch nog door te gaan.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar vorig jaar. Dat sloeg echt helemaal nergens op. En dat was ook geen budget kwestie, maar gewoon een keuze (of eigenlijk juist geen keuze). Het was ook nog een vrij matig liedje, maar Trijntje is wel een erg goede zangeres. Plus dat het liedje iets oorwurmerigs had, waardoor je met een goed pakket misschien nog de finale had kunnen halen.

Meer nog gold dat voor de 3 J's. Het was een goed liedje en hij kan goed zingen. Maar het optreden was waardeloos evenals de aankleding.

Zonder fatsoenlijk totaalpakket kom je er gewoon niet (tenzij geweldig nummer en/of artiest). Maar daar moet wel goed over nagedacht worden. Zoals dit en twee jaar geleden (Anouk vind ik er een beetje tussenin vallen, want die vond ik een beetje halfslachtig qua visuele aankleding).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162082845
Ach Oostenrijk en Denemarken wonnen recent ook met een vrij simpele staging. Loreen was ook eenvoudig, maar zo goed over nagedacht.
~The present is all there is~
pi_162082850
~The present is all there is~
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:48:24 #109
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082852
Overigens werd in eerste instantie Frankrijk als grote kanshebber gezien. Waarbij de verwachtingen gedaald zijn, na het podium optreden van gisteren. Dat terwijl Spanje juist heel goed overkwam. Wie weet is dat opeens een kanshebber.

Al zal het allemaal afhangen van zaterdag zelf.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:51:15 #110
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:47 schreef grazz het volgende:
Ach Oostenrijk en Denemarken wonnen recent ook met een vrij simpele staging. Loreen was ook eenvoudig, maar zo goed over nagedacht.
Je zou het simpel kunnen noemen. Maar bij Conchita waren de visuals juist heel duidelijk aanwezig en vulde het, het liedje goed aan. Conchita stond daarbij wel vrij statig, maar de jurk en aankleding klopte er wel.

Denemarken had dan juist weer een fluittist, zangeres op blote voeten, apart camerastandpunt etc. Dus dat zou ik niet simpel noemen.

Hooguit dat het niet per se veel geld hoeft te kosten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 01:53:22 #111
375570 crew  Cyan9
pi_162082887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je zou het simpel kunnen noemen. Maar bij Conchita waren de visuals juist heel duidelijk aanwezig en vulde het, het liedje goed aan. Conchita stond daarbij wel vrij statig, maar de jurk en aankleding klopte er wel.

Denemarken had dan juist weer een fluittist, zangeres op blote voeten, apart camerastandpunt etc. Dus dat zou ik niet simpel noemen.

Hooguit dat het niet per se veel geld hoeft te kosten.
Nederland kan het ook echt wel. De staging van TCL was goud en winnaar waardig. :)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_162082895
Het enige wat ik jammer vind aan zijn optreden is dat hij na de stilte zo in het publiek verdween, de camera leek 'm toen ook niet te vinden. Hopelijk zijn ze daar zelf ook niet tevreden over :P
pi_162082907
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

Je zou het simpel kunnen noemen. Maar bij Conchita waren de visuals juist heel duidelijk aanwezig en vulde het, het liedje goed aan. Conchita stond daarbij wel vrij statig, maar de jurk en aankleding klopte er wel.

Denemarken had dan juist weer een fluittist, zangeres op blote voeten, apart camerastandpunt etc. Dus dat zou ik niet simpel noemen.

Hooguit dat het niet per se veel geld hoeft te kosten.
Ja, maar meer in de zin dat je niet zoals Rusland of Zweden vorig jaar met hele dure visuele middelen hoeft aan te komen, kan dus ook zoals genoemde voorbeelden en uiteraard ook dat zal wat gaan kosten. Maar alleen een gitaartje, goed zingen en een goed lied daar red je het helaas niet meer mee. Dat visuele aspect gaat gelukkig nu goed en in 2014, maar we zijn er nog niet. Kan volgend jaar ook zomaar weer misgaan. AvroTros moet zich blijven bewijzen komende jaren.
~The present is all there is~
pi_162082913
~The present is all there is~
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:59:35 #115
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082919
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Nederland kan het ook echt wel. De staging van TCL was goud en winnaar waardig. :)
Dat is juist mijn punt ook :P Ik vond CATS als nummer voor het optreden niet veel bijzonders, vrij saai zelf. Maar na het optreden was ik verkocht, echt briljant gedaan. Dat terwijl ik het nummer nog steeds niet bij mijn ESF top zou scharen.

Het gaat er bij mij om dat ze elke keer goed moeten nadenken over hoe wat ze de kijker willen laten zien. Hoe ze het neer willen zetten. Dat betekend niet dat je elke keer zo'n goed idee en uitvoering zult hebben als bij CATS. Maar het moet in ieder geval kloppen.

Laten ze dat nou eens in hun oren knopen. Als je daar dan een minimaal degelijk nummer en een prima optredende artiest bij optelt, zul je heel vaak de finale halen. Uiteraard is die optelsom niet zo makkelijk als het lijkt. Maar zorg er i.i.g. dat de aankleding grotendeels klopt.

Kijk bijvoorbeeld maar naar Estland. Was verwacht als finalist. Het liedje hoort ook best wel in de finale, de zanger is niet slecht. Maar de aankleding was bagger. Dan haal je de finale dus niet.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 11 mei 2016 @ 02:00:10 #116
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082922
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:54 schreef Em31 het volgende:
Het enige wat ik jammer vind aan zijn optreden is dat hij na de stilte zo in het publiek verdween, de camera leek 'm toen ook niet te vinden. Hopelijk zijn ze daar zelf ook niet tevreden over :P
Ben ik het mee eens.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 11 mei 2016 @ 02:01:59 #117
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082938
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:58 schreef grazz het volgende:

[..]

Ja, maar meer in de zin dat je niet zoals Rusland of Zweden vorig jaar met hele dure visuele middelen hoeft aan te komen, kan dus ook zoals genoemde voorbeelden en uiteraard ook dat zal wat gaan kosten. Maar alleen een gitaartje, goed zingen en een goed lied daar red je het helaas niet meer mee. Dat visuele aspect gaat gelukkig nu goed en in 2014, maar we zijn er nog niet. Kan volgend jaar ook zomaar weer misgaan. AvroTros moet zich blijven bewijzen komende jaren.
Dat is precies wat ik bedoel. Niet denken, we zijn er wel met het liedje. Maar elk jaar je moeten bewijzen als AvroTros zijnde. En ja dan kan je de plank eens misslaan, maar onderken dat dan ook. Ga niet wijzen naar andere landen die onterecht door zouden zijn.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 02:02:09 #118
375570 crew  Cyan9
pi_162082939
Metro U.K. gebruikt verdacht veel foto's van Douwe voor z'n artikelen. 12 points incoming from the U.K.?? :D

http://metro.co.uk/tag/eurovision-song-contest/
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_162082955
En zoals ik het nu zie is het ofwel volledige haat of volledige lofprijs, zit niks tussenin voor nederland. Dat is er bij andere landen minder, die zitten meer in het grijze gebied, ook mooi om te zien.
  woensdag 11 mei 2016 @ 02:04:59 #120
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162082963
Dat zou mooi zijn. Ik vond de opmerking van Petra ook wel veelzeggend (dat ze zijn naam de komende dagen goed moest onthouden, want nog vaak zou moeten zeggen). Ik kon mij toch niet aan de indruk onttrekken dat dat niet puur een 'ik wil Douwe wel in mijn kleedkamer' achtige opmerking was.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 11 mei 2016 @ 02:26:03 #121
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162083071
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_162083077
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  Moderator woensdag 11 mei 2016 @ 02:36:33 #123
375570 crew  Cyan9
pi_162083103
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  woensdag 11 mei 2016 @ 02:38:34 #124
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_162083110
quote:
"There was so much black leather on display at the semi-finals that we felt like we'd stumbled into a fetish night." :')

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 02:36 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ze zijn fan van Azerbeidzjan, niet geloofwaardig. :P
Ook van Nederland, best geloofwaardig. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 mei 2016 @ 02:43:05 #125
163650 Greys
pi_162083119
Joeeeee ik leef nog, net aan. Morgen meer. Is er een filmpje van het noemen van de finalisten? Heb in al het gejuich de reactie van Douwe gemist.

EN NU DUS TOT ZATERDAG WAKKER LIGGEN OF HIJ NIET ALS EERSTE MOET :(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')