abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_162209591
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 09:30 schreef tux87 het volgende:
Een blad voor kalkzandsteen op de reciprozaag. Werkt perfect voor het inkassen van balken

Nette reparatie.
Let trouwens op dat metselwerk nog wat slinkt in een dag of 10-14, wel even op letten dat die betonbalk geen ruimte krijgt om te zakken daardoor.
Tussen Latei en kalkzandsteen hoort bouwvilt te liggen. DIt voor het werken van de betonlatei Als je het niet gedaan hebt misschien verstandig dit alsnog te doen.
Jeroentje.
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 10:20:29 #27
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_162210238
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2016 23:59 schreef Roschambo het volgende:
Wij zijn "kampeerders" zodra we warm water hebben zeggen we de oude huur op 8)7
Poeh, ik zou het niet kunnen eerlijk gezegd :X
pi_162212656
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 08:51 schreef jpajs het volgende:

[..]

Tussen Latei en kalkzandsteen hoort bouwvilt te liggen. DIt voor het werken van de betonlatei Als je het niet gedaan hebt misschien verstandig dit alsnog te doen.
Er ligt vanaf de bouw een plaatje hardboard achtig spul tussen, dit heb ik laten liggen. Ik had al eerder bedacht dat de stenen die afgescheurd waren afgescheurd zijn omdat er wat beton van de latei over de steen heen zat, wat dus een starre verbinding veroorzaakt. Bij het werken moet dan iets geven en dat iets was in dit geval de muur.
pi_162212756
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 10:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Poeh, ik zou het niet kunnen eerlijk gezegd :X
Ik hoop wij wel 😨 even iets anders lijm jij die buizen vast in de centraaldozen?
  Moderator zondag 15 mei 2016 @ 12:49:29 #30
92034 crew  Vonkenboer
pi_162212829
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:45 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Ik hoop wij wel 😨 even iets anders lijm jij die buizen vast in de centraaldozen?
Nee, eigenlijk nooit.
Stevig en goed zadelen van de buizen moet voldoende zijn; als je leiding er bij de centraaldoos uitfloept dan deugt je zadelwerk gewoon echt niet. Meeste installateurs gebruiken spijkerclips maar ik wil nog wel eens gebruik maken van stalen buiszadels, die buig ik dan met een combinatie tang in een U-vorm en draai dat vervolgens vast met een schroef.

224741_jmv_zadel_wit_5-8.jpg?w=144&h=144&quality=80&watermark=medium

Dan gaat echt nergens meer heen !

Vergeet niet je centraaldozen ook goed/degelijk vast te zetten ! :)
pi_162214593
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2016 12:40 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Er ligt vanaf de bouw een plaatje hardboard achtig spul tussen, dit heb ik laten liggen. Ik had al eerder bedacht dat de stenen die afgescheurd waren afgescheurd zijn omdat er wat beton van de latei over de steen heen zat, wat dus een starre verbinding veroorzaakt. Bij het werken moet dan iets geven en dat iets was in dit geval de muur.
Dus er is over nagedacht, mooi te lezen. Je weet nu wat het probleem is mochten er later toch scheuren weer gaan vormen kan je het altijd even loshalen en vilt tussen stoppen. Denk dat het zo ook wel goed komt.
Jeroentje.
pi_162460365
Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gedeeld.

Omdat we hebben besloten om de cv ketel op een andere plek te plaatsen dan we voorheen bedacht hadden moest wat extra sloopwerk gedaan worden, nu hebben we al het puin sloopwerk gedaan, de muren zijn er uit waar ze er uit moesten en we hebben ook alle inbouwkasten er uit gesloopt. Nu hebben we alleen grotere berg puin in de tuin liggen... Te veel om met het karretje naar de stort te brengen dus we gaan binnenkort een bak laten komen, alleen kan die niet bij het huis komen :{ En ze gaan komende maandag de straat opbreken om drainage te leggen :) misschien krijg i nu wel een droge kruipruimte ^O^ Echter kan ik dus 2 weken lang niet met de auto bij het huis komen en kan er dus ook geen puincontainer gebracht worden.

Na het slopen ben ik begonnen met het bouwen van de metal stud wanden van de badkamer en de cv kast:
27145729561_c242612158.jpg

En ik heb een stukje vlak gestuct in de wasmachineruimte, er komt hier hoogstwaarschijnlijk nog een geluidsisolatie tegenaan om de buren het geluid van de wasmachine te sparen maar het is wel prettig als het een beetje vlak is:
26607911114_a861cf3f82.jpg27180664416_a747d91127.jpg
Moeilijk werk dat stucen!

Ook hebben we het ventilatie systeem ontworpen, rekening houdend met de stroomsnelheden en benodigde hoeveelheid ventilatie, klein schetsje van gemaakt voor het bestellen van de buizen:
27146304301_10d1620056.jpg

Daarna hebben we de buizen besteld en de buizen die in de oude ventilatieschacht zouden komen opgehangen want deze zitten namelijk achter de cv:
27180672526_a28a47a65d.jpg

Ik heb een houten frame in het CV hok gemaakt met een plaat underlayment er op met bouwvilt er er tussen om de trillingen die de CV kan maken te dempen met op de plek waar de CV beugel komt een extra balk zodat de schroeven ergens grip op hebben. En de CV hangt:
27180669196_81fe2e3ff4.jpg
moet nog wel even de buizen er heen trekken maar hij hangt, die dingen zijn zwaar en het deurgat is niet groot genoeg om je armen er naast te houden.

Onze planning gaat wel iets uitlopen maar ach. Niet te veel stressen :) zolang we voor september verhuisd zijn is het goed ^O^
pi_162462005
Vraagje. Waarom heb je een sifon gemaakt onder de regenpijp?
pi_162462445
Goed bezig. Ik had zelf nog een gipsvezelplaat tussen de cv ketel en underlayment geplaatst maar is het nu misschien te laat voor.

Ik weet niet of je expansievat in de buurt komt te hangen maar die moet ook eigenlijk met een versteviging er achter (dat als ie intern lek mocht raken niet van de muur dondert, heel gewicht dan)
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_162466152
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:39 schreef mister_white het volgende:
Ik had zelf nog een gipsvezelplaat tussen de cv ketel en underlayment geplaatst maar is het nu misschien te laat voor.
Waarom dan?
pi_162479225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:24 schreef Knuppel1983 het volgende:
Vraagje. Waarom heb je een sifon gemaakt onder de regenpijp?
Er zat een gemetselde sifon die moest weg dus heb ik er een sifon in gemaakt. En ik dacht zo voorkom ik vieze luchtjes van het riool. Nu ik er over denk is het misschien alleen nodig als je een regenton wil installeren want de oude beluchter eindigde ook in de dakgoot.
pi_162479394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 14:39 schreef mister_white het volgende:
Goed bezig. Ik had zelf nog een gipsvezelplaat tussen de cv ketel en underlayment geplaatst maar is het nu misschien te laat voor.

Ik weet niet of je expansievat in de buurt komt te hangen maar die moet ook eigenlijk met een versteviging er achter (dat als ie intern lek mocht raken niet van de muur dondert, heel gewicht dan)
Hoezo gipsvezelplaat? En ow ja dat expansievat moet ook ergens hangen ;( ik zou de plaat er relatief makkelijk af kunnen halen maar daar heb ik echt geen zin in dus dat wordt een kwestie van een verdelingsplaat gebruiken
pi_162481642
Gipsvezelplaat is brandbestendig. Stel voor dat er iets misgaat in de ketel, dan staat niet gelijk je cv hok in de fik. Ik heb om die reden het hele hok waar de cv ketel inhangt bekleed met onbrandbare plaat.

Ook is het wel een fijn idee om een thermische scheiding te hebben tussen de cvketel en hout/isolatie/evt. dampdichte plastic folie...dat soort dingen.

Maar misschien ben ik overdreven voorzichtig.
pi_162481694
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 23:59 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Er zat een gemetselde sifon die moest weg dus heb ik er een sifon in gemaakt. En ik dacht zo voorkom ik vieze luchtjes van het riool. Nu ik er over denk is het misschien alleen nodig als je een regenton wil installeren want de oude beluchter eindigde ook in de dakgoot.
Als je de vogeltjes op je dakgoot jouw wc-avonturen wilt besparen wel :P
  Milf woensdag 25 mei 2016 @ 08:59:15 #40
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_162482018
Wat een klus!

Mooi hoor. Ik kijk graag mee :)
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_162483910
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 08:32 schreef mister_white het volgende:
Gipsvezelplaat is brandbestendig. Stel voor dat er iets misgaat in de ketel, dan staat niet gelijk je cv hok in de fik. Ik heb om die reden het hele hok waar de cv ketel inhangt bekleed met onbrandbare plaat.

Ook is het wel een fijn idee om een thermische scheiding te hebben tussen de cvketel en hout/isolatie/evt. dampdichte plastic folie...dat soort dingen.

Maar misschien ben ik overdreven voorzichtig.
Daar zit wel wat in. Heb je dat ook gedaan met de meterkast?
pi_162484810
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 10:45 schreef Roschambo het volgende:

[..]

Daar zit wel wat in. Heb je dat ook gedaan met de meterkast?
Nee, dat is niet gebruikelijk.
  woensdag 25 mei 2016 @ 11:44:53 #43
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_162485298
Wat een werk! Erg leuk om te volgen!
pi_162489691
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 11:25 schreef mister_white het volgende:

[..]

Nee, dat is niet gebruikelijk.
Ik weet dat dat niet gebruikelijk is maar het zou natuurlijk wel logisch zijn want het komt volgens mij best vaak voor dat er meterkast branden zijn door de groepenkast die daar hangt.

Het weer zat de laatste tijd niet echt mee en ik wil niet dat het gipsplaat zompig wordt door de regen. Ik was van plan het metalstud te beplaten met 12,5mm groen gipsplaat van de Hornbach, er komen tegels op. Zijn jullie het hiermee eens of moet ik iets anders gebruiken?
pi_162581411
De dakdoorvoer voor de cv zit er ^O^ wauw wat was het warm op dat dak vandaag 8)7
27280837606_2faf92aa7a.jpg

Onder het dak was het echter niet veel koeler maar de buizen zitten er! We moeten volgens de regels nog twee beugels monteren onder de onderste bochten. Aangezien de beugels het dichtst bij de cv op een minimum afstand van de cv moeten zitten van 50 cm.
27243969271_a4887c13f9.jpg27216865622_fd3f7a00d3.jpg
pi_163199356
Het heeft de laatste tijd niet echt opgeschoten vanwege werk en andere omstandigheden. Wel hebben we de waterleidingen gelegd en gesoldeerd zonder lekkages en ook de gasleiding is gelegd, Helaas lijkt het alsof hier wel ergens een kleine lekkage is. Ik heb er 5 bar opgezet met de compressor zonder dat de meter was aangesloten. En alle soldeerverbindingen, de knelkoppeling van de kraan bij de cv en de kraan die in de muurplaat zit in de keuken nagelopen met sop, Ik heb nergens belletjes kunnen vinden. Ik heb als test vanmiddag het gas er op gezeten gewacht tot er druk op kwam. 5 uur later toen ik weg ging heb ik de hoofdkraan weer dicht gedraaid. Echter was de stand ondertussen wel iets verschoven, ongeveer een half streepje, dat komt neer op 100ml over 5 uur. Dat ga je niet vinden met sop denk ik. Ik was wel van plan om iemand te laten komen om het te controlleren maar dan heb ik wel graag dat hij eerst dicht is anders kan ik die persoon 2x laten komen :?

We hebben nog wat gesloopt omdat we een plek willen hebben in de slaapkamer om om te kleden dus die wordt iets groter.
27744809361_10b8f00537.jpg
Het ventilatiekanaal dat de kruipruimte gaat ventileren is aangesloten op de oude schoorsteen.
27820612945_cbb72f5ccc.jpg27820575135_5cb9ace184.jpg
De rechter leiding is ondertussen wel voorzien van klemmen :)

De badkamer heeft een wandje
27820587835_7efbefb307.jpg

En we zijn begonnen met de Elektra boven. Natuurlijk stuit ik vervolgens weer op de regels... }:|
We hebben de badkamer cv gang beneden en gang boven op dezelfde groep zitten. We willen vanaf beide verdiepingen de lampen van de gang op beide verdiepingen afzonderlijk kunnen bedienen. Voor het leggen van de buizen is het het makkelijkst om vanaf de centraaldoos in de gang beneden twee buizen door de dubbele wandcontactdoos in de gang boven naar de centraaldoos in de gang boven te gaan. De dubbele wandcontactdoos zou dan direct vanaf de aders gevoed worden hierbij zouden of lasdoppen gebruikt kunnen worden om de aders af te splitsen voor de wandcontactdozen of de wandcontactdozen zouden kunnen worden gebruikt als "lasdop" mag dat? of moet de centraaldoos van boven direct worden gevoed door de centraaldoos beneden?
27719913012_b6de619d97.jpg
pi_163224972
Nou ik heb vandaag het gas weer getest en de meter is gedurende 5 uur niks bewogen, ik had de afpersdop nog iets strakker gedraaid en het lijkt er op alsof het geholpen heeft.
27564279570_49d5910b21.jpg
Om nog wat extra ruimte in de slapkamer te creëren en een nette doorlopende muur te krijgen ben ik begonnen met het leggen van de balken voor het verhoogde plateau:
27564264180_a456bd08b3.jpg
Geen zorgen zelfs als je 2 meter lang bent stoot je je hoofd niet, met mijn 1,69 ben ik niet bang voor het stoten van mijn hoofd :')
Het is best lastig om te beslissen op welke muur je de muren haaks of parallel maakt omdat de muren niet allemaal parallel met elkaar lopen of haaks op elkaar staan. Ook zijn de muren vaak aan de onderkant dikker dan aan de bovenkant |:(
Ik heb ook de buizen die achter het achterwandje omhoog komen geīnstalleerd, ik heb er 3 nodig maar ik heb er nog 4 extra geīnstalleerd voor het geval dat het later nodig is.
27230186053_54b9e1a903.jpg
De internet kabels worden vanaf de werkkamer verspreid.
pi_163245609
quote:
De dubbele wandcontactdoos zou dan direct vanaf de aders gevoed worden hierbij zouden of lasdoppen gebruikt kunnen worden om de aders af te splitsen voor de wandcontactdozen of de wandcontactdozen zouden kunnen worden gebruikt als "lasdop" mag dat? of moet de centraaldoos van boven direct worden gevoed door de centraaldoos beneden?
Je mag bij mijn weten aftakkingen maken met een lasklem mits de doos 50mm diep is.
  Moderator donderdag 23 juni 2016 @ 20:18:48 #49
92034 crew  Vonkenboer
pi_163248076
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:26 schreef tux87 het volgende:

[..]

Je mag bij mijn weten aftakkingen maken met een lasklem mits de doos 50mm diep is.
idd. mits je voldoende diepte hebt in de inbouwdoos (dus een 50mm gebruikt) dan mag dat gewoon :)
pi_163249350
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2016 18:26 schreef tux87 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2016 20:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

idd. mits je voldoende diepte hebt in de inbouwdoos (dus een 50mm gebruikt) dan mag dat gewoon :)
Bedankt! ik gebruik alleen maar 50mm diepe dozen.

Wat een weer zeg:
27575454920_db736c38ee.jpg

27777195571_8e205307ea.jpg

27249570974_1157a6215c.jpg

Vervelend is het wel want er leven wat muggen in het water in de kruipruimte. En ik houd laten we zeggen niet echt van muggen, zeker niet als je aan het werk ben en een trui aan moet houden zodat je niet lek gestoken wordt... In het vochtige weer van deze periode. Maar het is bij ons wel echt significant beter dan bij de buren :P Ik zou er schelpen ofzo in kunnen storten zodat het water niet meer zo bereikbaar is maar dan is de kruipruimte ook niet meer bereikbaar. Dichtmaken gaat niet echt. Ik ben bang dat ik toch echt een drainage om het huis heen moet leggen?
Maar dat is voor latere zorg, net als het dak ~O>
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')