abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 22:25:34 #1
446930 crew  ESF1Gamer
pi_162049069


Dit moet wel een topshow worden. De Rijdende Rechter maar dan platter, ordinairder, volkser. Je ziet in de promo al dat ze uitsluitend Zanger Rinus-wijken bezoeken waar mensen leven met 300 kippen in hun achtertuin of witte tuinstoelen in de voortuin. Weg zijn de kakkers met een overhangende tak, maak plaats voor de gewone Nederlander met gewone Nederlander problemen.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 9 mei 2016 @ 22:25:51 #2
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_162049076
Volgende week weer _O_
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 9 mei 2016 @ 22:26:27 #3
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_162049102
Zouden die eisers geliefd zijn in het dorp? Ze hadden ook geen buren verder uitgenodigd :P
pi_162049148
Holy shit! Meester Visser is drie jaar jonger dan mijn vader! Ik dacht dat ie al ver in de zeventig was joh! 8)7
  maandag 9 mei 2016 @ 22:34:04 #5
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_162049365
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:27 schreef WillemijnB het volgende:
Holy shit! Meester Visser is drie jaar jonger dan mijn vader! Ik dacht dat ie al ver in de zeventig was joh! 8)7
10 jaar geleden zag ie er zo uit :o



Al begrijp ik best dat je hier grijze haren van krijgt.
pi_162049371
Wat een kut aflevering weer..rijdende rechter op npo is veel leuker ☺
  Eindredactie Games maandag 9 mei 2016 @ 22:34:18 #7
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_162049373
'hij moet rekening houden met de buren' op welk vlak dan? Op straffe van?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_162049924
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

10 jaar geleden zag ie er zo uit :o

[ afbeelding ]

Al begrijp ik best dat je hier grijze haren van krijgt.
Oh wow! :o
  maandag 9 mei 2016 @ 23:32:11 #9
3542 Gia
User under construction
pi_162051285
Die Hilbrant met z'n 'ja'.....'ja'....'nee'....geweldig.
Terechte uitspraak.
pi_162053498
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Tinos85 het volgende:
Zouden die eisers geliefd zijn in het dorp? Ze hadden ook geen buren verder uitgenodigd :P
Alle buren waren uitgenodigd door de verweerders, dus nee.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 10 mei 2016 @ 07:53:59 #11
3542 Gia
User under construction
pi_162054017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 02:27 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Alle buren waren uitgenodigd door de verweerders, dus nee.
Mensen die menen recht te hebben op een weids uitzicht 360 graden om je heen.
Moest ook wel lachen toen ze zei dat die bomen hun zonlicht weg zouden halen!
Ze staan echt tientallen meters van hun terras af en meer dan 3 meter buiten de erfgrens.
Echt gezeik om niks.

Maar ja, als iets eenmaal een doorn in 't oog is, laat men zich knettergek worden.

Vermoed dat ze gaan verhuizen.
pi_162054749
Lol, was wel duidelijk dat die deskundige ook uit het dorp kwam en voor de boer-partij was (zoals zo te zien iedereen die er bij zat).

Uitspraak was al vrij snel duidelijk. Ze wonen in agrarisch gebied, dan kun je niet klagen over stank van koeien.
Onder deze lijn niet schrijven
  dinsdag 10 mei 2016 @ 10:10:30 #13
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_162055552
quote:
4s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:34 schreef donald_dick het volgende:
'hij moet rekening houden met de buren' op welk vlak dan? Op straffe van?
50 cent per overtreding met een maximum van 2 euro 50.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_162056022
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 09:15 schreef marzman het volgende:
Lol, was wel duidelijk dat die deskundige ook uit het dorp kwam en voor de boer-partij was (zoals zo te zien iedereen die er bij zat).

Uitspraak was al vrij snel duidelijk. Ze wonen in agrarisch gebied, dan kun je niet klagen over stank van koeien.
Haalem ligt niet echt in groningen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:48:20 #15
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_162057420
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 07:53 schreef Gia het volgende:

[..]

Mensen die menen recht te hebben op een weids uitzicht 360 graden om je heen.
Moest ook wel lachen toen ze zei dat die bomen hun zonlicht weg zouden halen!
Ze staan echt tientallen meters van hun terras af en meer dan 3 meter buiten de erfgrens.
Echt gezeik om niks.

Maar ja, als iets eenmaal een doorn in 't oog is, laat men zich knettergek worden.

Vermoed dat ze gaan verhuizen.
Ik had al op Funda gekeken maar zag het huis er volgens mij niet tussen staan.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 11:53:38 #16
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162057501
Net de uitzending teruggekeken, en ik had deze uitspraak wel verwacht, Eerst naar het platteland verhuizen en dan gaan klagen over loeiende koeien en gierlucht, beetje kansloos.

Maar wat was die zogenaamde deskundige een rare vent! Vond hij het gewoonweg doodeng om voor de camera iets te zeggen, of deed hij deze uitspraken onder grote druk?

Vooral zijn argument dat die grote stal bij de buren juist zou zorgen voor een waardevermeerdering van het huis van de eisers, was volkomen lulkoek (door nieuwe bouwwerken gaat de buurt vooruit en stijgen de huizenprijzen). Dat geldt hooguit in achterstandswijken, als ze daar bijv. wat oude panden slopen en vervangen door frisse nieuwbouw, dan gaat het wel op. Maar dat gegeven kun je niet zomaar overzetten naar elke situatie waarin er iets nieuws wordt gebouwd. Als mijn buren besluiten een uitbouw te maken aan de achterkant van het huis, dan wordt mijn huis ook echt niet meer waard.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:15:03 #17
3542 Gia
User under construction
pi_162057925
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als mijn buren besluiten een uitbouw te maken aan de achterkant van het huis, dan wordt mijn huis ook echt niet meer waard.
Betekent niet dat je het recht hebt te eisen dat alles rondom je huis moet blijven zoals op de dag dat je het koopt. Buren mogen, binnen de grenzen van de voorschriften, bouwen en verbouwen. En dan nog, ze hebben een zee aan ruimte!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:26:16 #18
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162058139
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Betekent niet dat je het recht hebt te eisen dat alles rondom je huis moet blijven zoals op de dag dat je het koopt. Buren mogen, binnen de grenzen van de voorschriften, bouwen en verbouwen. En dan nog, ze hebben een zee aan ruimte!
Dat weet ik, en dat spreek ik ook niet tegen. Ik wil alleen aangeven dat het argument van die zogenaamde "deskundige" dat elk nieuw bouwwerk wat in een wijk verrijst automatisch leidt tot een waardevermeerdering van de overige woningen, complete lulkoek is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162058637
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 11:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Net de uitzending teruggekeken, en ik had deze uitspraak wel verwacht, Eerst naar het platteland verhuizen en dan gaan klagen over loeiende koeien en gierlucht, beetje kansloos.

Maar wat was die zogenaamde deskundige een rare vent! Vond hij het gewoonweg doodeng om voor de camera iets te zeggen, of deed hij deze uitspraken onder grote druk?

Vooral zijn argument dat die grote stal bij de buren juist zou zorgen voor een waardevermeerdering van het huis van de eisers, was volkomen lulkoek (door nieuwe bouwwerken gaat de buurt vooruit en stijgen de huizenprijzen). Dat geldt hooguit in achterstandswijken, als ze daar bijv. wat oude panden slopen en vervangen door frisse nieuwbouw, dan gaat het wel op. Maar dat gegeven kun je niet zomaar overzetten naar elke situatie waarin er iets nieuws wordt gebouwd. Als mijn buren besluiten een uitbouw te maken aan de achterkant van het huis, dan wordt mijn huis ook echt niet meer waard.
Jij woont niet in een agrarisch gebied, nieuwe moderne stallen zorgen weldegelijk voor een betere omgeving en daarmee een aantrekkelijke omgeving.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 10 mei 2016 @ 12:55:20 #20
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162058774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:49 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Jij woont niet in een agrarisch gebied, nieuwe moderne stallen zorgen weldegelijk voor een betere omgeving en daarmee een aantrekkelijke omgeving.
Maar dan heb je het waarschijnlijk over het slopen van oude stallen en vervangen door nieuwe stallen. Maar een nieuwe stal bouwen op de plek waar eerst geen stal stond zal hooguit leiden tot een waardestijging van het huis van de eigenaar van de stal. Dat ook het huis van de buren in waarde stijgt, dat lijkt me sterk. Is een weiland met een grote nieuwe megastal er in werkelijk aantrekkelijker voor de omgeving dan een groot weiland met enkel een oude boerderij en een kleine stal?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_162058881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Maar dan heb je het waarschijnlijk over het slopen van oude stallen en vervangen door nieuwe stallen. Maar een nieuwe stal bouwen op de plek waar eerst geen stal stond zal hooguit leiden tot een waardestijging van het huis van de eigenaar van de stal. Dat ook het huis van de buren in waarde stijgt, dat lijkt me sterk.
Bij deze man is het een kwestie van tijd voordat de oude stal plat gaat.

Het is een feit dat een omgeving met veel moderne boerderijen de prijzen vele malen hogere liggen, dan in gebieden met veel verloederde stallen.

De stallen upgrade naar de moderne tijd zorgt voor een betere woonomgeving maar zal erook voor zorgen dat het voor een boer aantrekelijket wordt omdaar te gaan wonen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  dinsdag 10 mei 2016 @ 13:28:03 #22
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162059444
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 13:00 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Bij deze man is het een kwestie van tijd voordat de oude stal plat gaat.

Het is een feit dat een omgeving met veel moderne boerderijen de prijzen vele malen hogere liggen, dan in gebieden met veel verloederde stallen.

De stallen upgrade naar de moderne tijd zorgt voor een betere woonomgeving maar zal erook voor zorgen dat het voor een boer aantrekelijket wordt omdaar te gaan wonen.
Waarom zou het voor een boer aantrekkelijker zijn om te gaan wonen NAAST een andere boer met een moderne stal? Wat heeft hij aan de mooie stal van z'n buurman? Dat de huizenprijzen GEMIDDELD zullen stijgen geloof ik best, maar dat zal dan vooral komen doordat de boerderijen waar die nieuwe stallen bij horen zelf meer waard worden.

Bovendien ging het in deze uitzending niet om het vervangen van een verloederde stal door een mooie nieuwe, maar om het vervangen van een an sich prima stal voor een 3x grotere.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:32:38 #23
3542 Gia
User under construction
pi_162060900
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat weet ik, en dat spreek ik ook niet tegen. Ik wil alleen aangeven dat het argument van die zogenaamde "deskundige" dat elk nieuw bouwwerk wat in een wijk verrijst automatisch leidt tot een waardevermeerdering van de overige woningen, complete lulkoek is.
Wij gaan een ouwe houten schuur naast de woning vervangen door een nette garage, en meteen ook de gevel aanpakken. Lijkt me beter voor de buurt dan de situatie zoals die nu is.

Als een oud krot van een stal vervangen wordt door een moderne, nette schuur, dan is dat beter voor de buurt, dan te moeten kijken naar een bouwval. Zelfs als de nieuwe stal alleen al voor de oude komt, knapt het uitzicht al op.
Maar dan nog, het is het platteland!
  dinsdag 10 mei 2016 @ 14:40:39 #24
3542 Gia
User under construction
pi_162061071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 12:55 schreef Kramerica-Industries het volgende: Dat ook het huis van de buren in waarde stijgt, dat lijkt me sterk.
Toch is het ook zo met het bepalen van de woz-waarde dat gekeken wordt naar de gemiddelde waardes van omringende kavels.
Als jij jouw huis verwaarloost dan is dat nadelig voor de buren, da's een feit. Andersom wordt jouw huis, in verwaarloosde staat meer waard als omringende woningen er keurig uitzien, dan wanneer de hele buurt er verpauperd uitziet.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 16:43:11 #25
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_162064110
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Wij gaan een ouwe houten schuur naast de woning vervangen door een nette garage, en meteen ook de gevel aanpakken. Lijkt me beter voor de buurt dan de situatie zoals die nu is.

Als een oud krot van een stal vervangen wordt door een moderne, nette schuur, dan is dat beter voor de buurt, dan te moeten kijken naar een bouwval. Zelfs als de nieuwe stal alleen al voor de oude komt, knapt het uitzicht al op.
Maar dan nog, het is het platteland!
Maar de oude stal was helemaal geen verwaarloosd krot. Hij was alleen te klein geworden, en zou daarom worden vervangen voor een veel grotere waar 3x zoveel koeien in pasten.

Dat WOZ-verhaal van jou klopt ook niet helemaal. Bij het bepalen van de WOZ-waarde wordt er gekeken naar de gemiddelde verkoopwaarde van VERGELIJKBARE woningen.

Als het huis van mijn buurman meer waard wordt door een grote nieuwe aanbouw in de tuin, dan wordt mijn huis niet ineens meer waard, want ik heb geen grote nieuwe aanbouw, dus is het geen vergelijkbare woning.

Nog afgezien daarvan neem ik aan dat als mensen klagen dat de waarde van hun huis gedaald is, dat ze daarmee bedoelen de te verwachten verkoopopbrengst. Dat kun je niet zonder meer gelijk stellen aan de WOZ-waarde. Een gestegen WOZ-waarde is eigenlijk niet eens voordelig, want het betekent alleen maar dat je meer OZB moet betalen, en of de woning bij verkoop ineens meer opbrengt is maar de vraag. Ik kan me best voorstellen dat een woning op het platteland naast een hobbyboer met enkel een paar kippen en een geit makkelijker te verkopen is dan een woning naast een boerderij waar 150 koeien staan.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')