abonnement Unibet Coolblue
pi_162045439




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.











De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aristoteless op 10-05-2016 16:10:08 ]
pi_162045705
De aflevering net gezien... ik vond hem erg tof :Y _O_
Tails tell tales
pi_162045898
Leuk om Darthur Dayne eindelijk te zien, maar toch jammer dat dit het dan ook is. Had graag meer gezien van de beste vechter die Westeros ooit heeft gehad,
pi_162045927
Ik hoop niet dat we weer hele martelscenes krijgen van Ramsey die van Rickon een 2e Reek maakt. Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee: we weten het nu wel, Ramsey is een psychopaat.

Verder prima aflevering :)
  maandag 9 mei 2016 @ 21:18:30 #5
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_162046245
Ik vond het een matige aflevering. Bestaande verhaallijnen worden teveel gerekt zonder noemenswaardige ontwikkelingen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 9 mei 2016 @ 21:20:19 #6
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162046306
Funzel, stuk uit vorige thread was niet mijn eigen hoor, maar verwoord wel wat ik denk. Ik ga de ep vanavond nog maar een keer kijken denk ik!
  maandag 9 mei 2016 @ 21:22:22 #7
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162046375
Ik geloof in de Umbers. Verder degelijke, maar wat trage, ep. Hopelijk opmaat naar de rest van het seizoen.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_162046520
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik hoop niet dat we weer hele martelscenes krijgen van Ramsey die van Rickon een 2e Reek maakt. Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee: we weten het nu wel, Ramsey is een psychopaat.

Dit.
Ja doei.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:28:37 #9
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_162046618
Nu weet ik waar de stem van de Three Eyed Raven me aan deed denken. De Greybeards uit Skyrim. _O_
Flesje bier
pi_162046704
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:28 schreef Gezicht het volgende:
Nu weet ik waar de stem van de Three Eyed Raven me aan deed denken. De Greybeards uit Skyrim. _O_
Vooral de trailer ja, dat viel mij ook al op tijdens GoT :Y
pi_162046739
Luuksor, ik ben het met je eens. Ik vond het hoofd ook te klein en meerdere dingen opmerkelijk. Het kan natuurlijk dat hij zegt: hier heb je rickon help me, maar ik geloof het niet. Als hij een plan heeft om Rickon en Osha te beschermen binnen Winterfell is het gewoon een goed plan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162046774
Dat niemand het scheetje van Pycelle heeft genoemd nog :') :D
pi_162046877
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat niemand het scheetje van Pycelle heeft genoemd nog :') :D
Hopeloos geval die vent. Maar aangezien z'n seniliteit een toneelstuk is vond ik het toch vreemd.
pi_162046976
Sam en Gilly

We zagen die baby niet die al jaren baby is, maar dat verhaal gaat nog trager dan dat schip :lol:
Er is toch een detail dat me dwars zit: de reden dat Sam aan de Wall zit is dat hij verstoten is door zijn vader en nu wilt hij daar een "lowborn commoner" achterlaten. Zullen ze dat ineens aanvaarden?

Arya

De kans is erg klein dat ze "no one" blijft en haar lijstje is natuurlijk niet beperkt tot 3 namen. Ik denk dat ze uiteindelijk een soort van silent killer wordt in dienst van Westeros. Maar het is inderdaad zo dat ze redelijk geisoleerd zit af te dwalen. Sommigen houden van haar opgroeiverhaal, anderen vinden het maar bladvulling, het is persoonlijke visie ;)
pi_162046995
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hopeloos geval die vent. Maar aangezien z'n seniliteit een toneelstuk is vond ik het toch vreemd.
Die scene met Ross toen was echt apart, heeft nog totaal geen invloed gehad op het verhaal. Zeker aangezien hij niet echt invloed heeft in King's Landing.
  maandag 9 mei 2016 @ 21:43:30 #16
27648 Weakling
available in strong mint
pi_162047314
Aardige tussenaflevering, maar niet veel meer dan dat. Alleen maar opzetjes voor volgende afleveringen. Misschien ben ik te gewoon geraakt aan GoT, maar de executie deed me niet heel veel. Wel jammer van het Alliser karakter, want dat vond ik wel een fijne bad guy om naar te kijken. Nou ja, bad guy, laten we het houden op iemand met heel andere ideeen over rechtvaardigheid.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 9 mei 2016 @ 22:00:28 #17
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162048069
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:36 schreef zipcon het volgende:

Arya

De kans is erg klein dat ze "no one" blijft en haar lijstje is natuurlijk niet beperkt tot 3 namen. Ik denk dat ze uiteindelijk een soort van silent killer wordt in dienst van Westeros. Maar het is inderdaad zo dat ze redelijk geisoleerd zit af te dwalen. Sommigen houden van haar opgroeiverhaal, anderen vinden het maar bladvulling, het is persoonlijke visie ;)
Wat ik minder vond aan dat lijstje van Arya is dat er opeens een hoop namen zijn verdwenen. Ergens in seizoen 4 stonden er nog een hoop namen op die nu opeens niet meer op het lijstje staan zoals: Beric Dondarion, Thoros of Myr en The Red Woman (Melisandre)
pi_162048197
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:34 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hopeloos geval die vent. Maar aangezien z'n seniliteit een toneelstuk is vond ik het toch vreemd.
Hij is als de dood natuurlijk dat Cersei besluit Robert Strong te gebruiken om de macht te grijpen.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 22:06:11 #19
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162048327
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:32 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat niemand het scheetje van Pycelle heeft genoemd nog :') :D
Ik merkte het iig wel op en had zoiets van "huh?" :D

Net als dat Ramsey z'n glimlach nauwelijks weet tegen te gaan wanneer de Umber zijn pa een cunt noemt _O- Ik zat te schateren!
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 9 mei 2016 @ 22:12:41 #20
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_162048579
Wat een bloedmooie vrouw trouwens waar Varys mee praat in de Troonzaal. :9~
  maandag 9 mei 2016 @ 22:18:01 #21
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162048779
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:36 schreef zipcon het volgende:
Sam en Gilly

We zagen die baby niet die al jaren baby is, maar dat verhaal gaat nog trager dan dat schip :lol:
Er is toch een detail dat me dwars zit: de reden dat Sam aan de Wall zit is dat hij verstoten is door zijn vader en nu wilt hij daar een "lowborn commoner" achterlaten. Zullen ze dat ineens aanvaarden?

Arya

De kans is erg klein dat ze "no one" blijft en haar lijstje is natuurlijk niet beperkt tot 3 namen. Ik denk dat ze uiteindelijk een soort van silent killer wordt in dienst van Westeros. Maar het is inderdaad zo dat ze redelijk geisoleerd zit af te dwalen. Sommigen houden van haar opgroeiverhaal, anderen vinden het maar bladvulling, het is persoonlijke visie ;)
Mjah, wel een verschil tussen je zoon die een hopeloos geval is, en een hardwerkende keukenslaaf natuurlijk. Al blijft het een beetje simplistisch inderdaad.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 22:19:44 #22
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162048833
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:12 schreef Breekfast het volgende:
Wat een bloedmooie vrouw trouwens waar Varys mee praat in de Troonzaal. :9~
Mwoach, ik vind het echt helemaal niks.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Beste/leukste mod 2022 maandag 9 mei 2016 @ 22:26:55 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_162049118
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:19 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Mwoach, ik vind het echt helemaal niks.
Jij hebt liever Walda zeker
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_162049141
Ik vond dit een hele fijne aflevering. Niet in de laatste plaats om Umber die Ramsey even uitlegt hoe de vork in de steel zit. Tower of joy was ook vet hoewel ik zo mijn twijfels heb bij Dayne met 2 zwaarden.
Conscience do cost.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 22:31:54 #25
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162049297
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jij hebt liever Walda zeker
:') Nee, doe mij Meera, Sansa of Arya maar.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162049471
pi_162049560
quote:
Lekker bezig hoor!
pi_162049596
quote:
9s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Jij hebt liever Walda zeker
Zou Roslin Frey dit seizoen langskomen. Die was erg leuk om te zien hoor :9~
  maandag 9 mei 2016 @ 22:43:43 #29
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_162049691
Is Edmure Tully niet ook gewoon genekt op/na de Red Wedding trouwens?

Wordt trouwens tijd dat we Littlefinger weer eens te zien krijgen.
Flesje bier
  maandag 9 mei 2016 @ 22:47:40 #30
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162049791
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:36 schreef zipcon het volgende:
De kans is erg klein dat ze "no one" blijft en haar lijstje is natuurlijk niet beperkt tot 3 namen. Ik denk dat ze uiteindelijk een soort van silent killer wordt in dienst van Westeros.
Waarom? De verzameling mensen die haar kende als Arya Stark wordt steeds kleiner. De meeste mensen die ze haatte, wiens namen ze alsmaar opzegde, zijn dood of ten dode opgeschreven. Hoewel de serie natuurlijk geen idee heeft wat te doen met Arya's verhaal, denk ik dat een van de vele dingen die Martin met haar verhaal probeert te zeggen is haat uiteindelijk zinloos is en wraak geen voldoening geeft. Volgens mij vertelde Yoren dat haar al de eerste keer toen hij haar het verhaal vertelde van zijn eigen lijstje.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 22:49:31 #31
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162049850
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 22:43 schreef Gezicht het volgende:
Is Edmure Tully niet ook gewoon genekt op/na de Red Wedding trouwens?
Hij is genekt en genomen, door Roslin Frey welteverstaan, volgens mij is hij naakt uit zijn slaapkamer gelicht en in de boeien geslagen.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162050632
Ik vond dit de leukste aflevering van de 3 tot nu toe. :Y

Moest weer erg lachen om Tyrion en vond het ook erg leuk om Sam weer te zien. Alle scènes rondom Jon vond ik erg goed. Acteerwerk van Kit vond ik deze ronde ook heel goed. Kingslanding vond ik deze keer ook top. Dat scheetje. :') _O- Dany ook prima (wel heel kort) en Varys ook. Ramsey/Umbers ook tof en dat van Osha en Rickon kwam wel als een flinke verrassing voor mij. Ik vond eigenlijk alles heel erg goed/leuk op 2 dingen na:

- Ned en die Arthur Dayne. Ten eerste vind ik het een heel slecht gecaste Ned. Heel ander type, komt ook veel minder sympathiek over. Verder, die Arthur Dayne... tja, 2 zwaarden en een prima choreografie, maar iedereen zit hier van oeh en ah, maar het zei mij verder echt heel weinig.

- Arya. Ik begreep het niet zo goed. Waarom was die lijst opeens zoveel korter en ze heeft haar zicht terug, maar kreeg niet de indruk dat ze al echt een 'no one' is, maar blijkbaar dus wel?

Verder:
The Hound misschien toch niet dood? Wéér een direwolf gone :'(
Tails tell tales
  maandag 9 mei 2016 @ 23:15:22 #33
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162050767
Ned is met de jaren ook wijzer geworden natuurlijk, en daardooor ook sympathieker denk ik. Ik vond hem wel aardig gecast.

En ik denk dat Arya zich voordoet als No-one, en dat is realistischer als die lijst niet te lang is. Ze lijkt de rest te kunnen overtuigen, maar de meeste kijkers niet hoor.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_162050832
Pff, wat een moment om de ToJ scene af te kappen :(
pi_162051165
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:43 schreef Weakling het volgende:
Aardige tussenaflevering, maar niet veel meer dan dat. Alleen maar opzetjes voor volgende afleveringen. Misschien ben ik te gewoon geraakt aan GoT, maar de executie deed me niet heel veel. Wel jammer van het Alliser karakter, want dat vond ik wel een fijne bad guy om naar te kijken. Nou ja, bad guy, laten we het houden op iemand met heel andere ideeen over rechtvaardigheid.
Ja, dat had ik ook wel, dat die executie me niet zo heel veel deed. Al had ik wel medelijden met Jon, die er erg zichtbaar heel veel moeite mee had. Ik vind het ook wel een beetje jammer van Alliser...

Zowel het 'weerzien' van Jon met Edd als met Tormund vond ik erg _O- + O+
Tails tell tales
  maandag 9 mei 2016 @ 23:34:02 #36
39328 RijstNatie
Cool Hwhip
pi_162051346
Liet die ouwe lul nou een scheet toen cercei binnenkwam bij de vergadering?

En wat gaat john snow nou weer doen?
Nothing to see here, carry on
pi_162051476
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:34 schreef RijstNatie het volgende:
Liet die ouwe lul nou een scheet toen cercei binnenkwam bij de vergadering?
Pycelle deed het in zijn broek van Robert Strongs plotse verschijning.

Het is niet duidelijk wat zijn rol in de serie is: geniepige mastermind of puur comic relief? Dat hij geen seniele sukkel is lijkt na al die seizoenen redelijk irrelevant geworden. Of is hij toch veel slinkser dan Littlefinger en zit hij uiteindelijk op de Iron Throne? Ik denk het niet...
  maandag 9 mei 2016 @ 23:45:18 #38
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162051727
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:38 schreef zipcon het volgende:

Het is niet duidelijk wat zijn rol in de serie is: geniepige mastermind of puur comic relief?
Hij is een reliek van betere tijden voor de Lannisters samen met Kevan. Hij was Tywins man en een tijd die van Cersei, nu staat hij op zichzelf omdat hij inziet dat Cersei alles in zou laten storten.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162051790
Ik blijf zitten met Bran die contact lijkt te leggen met Ed in zijn 'visioen'.

Daardoor denk ik nu dat (en dit is totaal nergens op gebasseerd)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162051818
Ik vond die flatulentie overigens heel, heel suf. De comic relief dit seizoen begint iets te Amerikaans te worden. Wel een puntje voor Tormunds piemelgrapje, eindelijk. Har!
pi_162051968
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:55 schreef Aristoteless het volgende:

awesome TT
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162052005
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:09 schreef Breekfast het volgende:
Ik hoop niet dat we weer hele martelscenes krijgen van Ramsey die van Rickon een 2e Reek maakt.
Reeckon
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162052060
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:10 schreef Forbry het volgende:

Kingslanding vond ik deze keer ook top. Dat scheetje. :') _O-
welke scheet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162052070
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:17 schreef maho_91 het volgende:
Pff, wat een moment om de ToJ scene af te kappen :(
clifhangers keep you hangin bruh..
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162052110
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond die flatulentie overigens heel, heel suf. \
flatulentie? wat is dat dan? graag in jip en janneke taal posten, jeweetz
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 10 mei 2016 @ 00:00:48 #46
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_162052120
Prima aflevering.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 00:01:13 #47
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_162052132
Al hoopte ik al op een sparrow slachting, maar we zullen nog even geduld moeten hebben.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_162052136
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

flatulentie? wat is dat dan? graag in jip en janneke taal posten, jeweetz
Kerel. Multiquote en google. Twee dingen die je je ff eigen moet maken.
pi_162052151
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 23:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vond die flatulentie overigens heel, heel suf. De comic relief dit seizoen begint iets te Amerikaans te worden. Wel een puntje voor Tormunds piemelgrapje, eindelijk. Har!
Ik ben normaliter ook niet zo van dat soort grappen, maar het kwam vooral door de (onverwachtse) manier waarop... ik zat echt van 'huh?', waarna ik toch echt in de lach schoot, kan er ook niks aan doen :@ Om het pecker-grapje van Tormund moest ik helemaal hard lachen :@

Ik ben gewoon een nogal platvloers type kom ik nu achter :+
Tails tell tales
  dinsdag 10 mei 2016 @ 00:03:10 #50
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162052166
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 00:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

flatulentie? wat is dat dan? graag in jip en janneke taal posten, jeweetz
Wat ben je toch een scheetje soms.
“An interesting thing is a good thing.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')