abonnement Unibet Coolblue
pi_162036050
Hoi,

Paar maanden geleden ben ik aangehouden op de scooter toen ik 5 pijpjes bier gedronken heb.
Niet dronken, maar teveel om te rijden. Nu reed ik op een scooter en heb ik hier al 5 jaar een certificaat van maar heb sinds een jaar mijn autorijbewijs (beginnend bestuurder dus).

Heb mijn rijbewijs direct teruggekregen van de OvJ maar ben wel aangemeld voor de EMA cursus van het CBR. Dit is een alcoholcursus die mij in 1 hele dag en 2 halve dagen gaat duidelijk maken waarom ik niet moet rijden met alcohol op.

Nu heb ik al geprobeerd te vinden wat er precies op zo'n cursus gebeurd, en wat ze bespreken of wat je moet doen :P.

Mijn vraag dus, zijn er FOK!kers die wel eens zo'n cursus opgelegd hebben gekregen? Wat moesten jullie hier doen enz?

:)
pi_162036257
Ja ik. Je doet wat opdrachten met elkaar en krijgt een filmpje te zien. Niet veel bijzonders. Gewoon actief meedoen dat werkt het best. ^O^
Uitvinder van de biersmiley.
pi_162036552
Gepakt worden door de politie. :')

Wat voor slome scooter heb je dan? :6

Succes op de cursus!
pi_162036673
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:38 schreef dimmak het volgende:
Ja ik. Je doet wat opdrachten met elkaar en krijgt een filmpje te zien. Niet veel bijzonders. Gewoon actief meedoen dat werkt het best. ^O^
Ik zie het al voor me :'(. En ja actief meedoen zou ook wel moeten :P
pi_162036682
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:53 schreef Vermon het volgende:
Gepakt worden door de politie. :')

Wat voor slome scooter heb je dan? :6

Succes op de cursus!
Als er een motoragent achter je aanrijd midden in de stad ga ik met vijf bier achter de kiezen niet vol gas wegrijden met een 50/50 kans om weg te komen :P.
  maandag 9 mei 2016 @ 14:04:25 #6
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_162036741
Chaos is a ladder.
pi_162037065
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:38 schreef dimmak het volgende:
Ja ik. Je doet wat opdrachten met elkaar en krijgt een filmpje te zien. Niet veel bijzonders. Gewoon actief meedoen dat werkt het best. ^O^
Komt dit een beetje in de buurt van wat jij hebt gedaan? :P
pi_162038280
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:21 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

[..]

Komt dit een beetje in de buurt van wat jij hebt gedaan? :P
Ja redelijk.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 9 mei 2016 @ 15:30:06 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_162038441
quote:
gezellige sfeer daar...
  maandag 9 mei 2016 @ 15:48:56 #10
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162038822
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:28 schreef henkkeumus het volgende:
Hoi,

Paar maanden geleden ben ik aangehouden op de scooter toen ik 5 pijpjes bier gedronken heb.
Niet dronken, maar teveel om te rijden. Nu reed ik op een scooter en heb ik hier al 5 jaar een certificaat van maar heb sinds een jaar mijn autorijbewijs (beginnend bestuurder dus).

Heb mijn rijbewijs direct teruggekregen van de OvJ maar ben wel aangemeld voor de EMA cursus van het CBR. Dit is een alcoholcursus die mij in 1 hele dag en 2 halve dagen gaat duidelijk maken waarom ik niet moet rijden met alcohol op.

Nu heb ik al geprobeerd te vinden wat er precies op zo'n cursus gebeurd, en wat ze bespreken of wat je moet doen :P.

Mijn vraag dus, zijn er FOK!kers die wel eens zo'n cursus opgelegd hebben gekregen? Wat moesten jullie hier doen enz?

:)
*). Het is eigenlijk een hele gemakkelijke laid back cursus waar je minder van leert dan je zou denken. De eerste dag krijg je allemaal dingen die je tijdens je theorieles ook kreeg of op de middelbare school, over hoe dat nou werkt met alcohol in je bloed etc. En de 2e en derde halve dagen ga je in groepjes elkaar evalueren over situaties waar je nog met drank achter het stuur zou kunnen stappen en hoe je dat kunt voorkomen. In mijn groepje zaten 2 mensen die ook de scooter hadden gepakt, en 2 mensen die een babyrijbewijs hadden zoals jij.
Wat me ook opviel was dat het mensen uit alle rangen en standen waren. Dus mensen die in een fabriek werkten en mensen die als directeur voor een groot bedrijf werkten. Met ook mensen die nooit drinken en toen gepakt werden, en mensne die structureel teveel drinken. Allemaal namen ze het wel serieus maar echt veel leer je niet van deze cursus. Je krijgt ook een aantal thuisopdracten mee die je moet maken voor de volgende 'les'. En verder was het wel heel gezellig en heb ik er ook nog genetwerkt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162038852
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

*). Het is eigenlijk een hele gemakkelijke laid back cursus waar je minder van leert dan je zou denken. De eerste dag krijg je allemaal dingen die je tijdens je theorieles ook kreeg of op de middelbare school, over hoe dat nou werkt met alcohol in je bloed etc. En de 2e en derde halve dagen ga je in groepjes elkaar evalueren over situaties waar je nog met drank achter het stuur zou kunnen stappen en hoe je dat kunt voorkomen. In mijn groepje zaten 2 mensen die ook de scooter hadden gepakt, en 2 mensen die een babyrijbewijs hadden zoals jij.
Wat me ook opviel was dat het mensen uit alle rangen en standen waren. Dus mensen die in een fabriek werkten en mensen die als directeur voor een groot bedrijf werkten. Met ook mensen die nooit drinken en toen gepakt werden, en mensne die structureel teveel drinken. Allemaal namen ze het wel serieus maar echt veel leer je niet van deze cursus. Je krijgt ook een aantal thuisopdracten mee die je moet maken voor de volgende 'les'. En verder was het wel heel gezellig en heb ik er ook nog genetwerkt :).
Maar is er na afloop ook een borrel?
  maandag 9 mei 2016 @ 15:51:25 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_162038860
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar is er na afloop ook een borrel?
ja. en als je die aanneemt mag je de cursus nog een keer doen :+
  maandag 9 mei 2016 @ 15:52:27 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162038883
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar is er na afloop ook een borrel?
na afloop krijg je een gesprekje met de cursusleider waarin ie je 'verbeterplan' beoordeelt en dan mag je gaan :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 9 mei 2016 @ 15:56:12 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162038937
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:38 schreef dimmak het volgende:
Ja ik. Je doet wat opdrachten met elkaar en krijgt een filmpje te zien. Niet veel bijzonders. Gewoon actief meedoen dat werkt het best. ^O^
Dat filmpje trouwens :').
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162039060
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:50 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar is er na afloop ook een borrel?
_O-
pi_162039064
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:48 schreef Maanvis het volgende:

[..]

*). Het is eigenlijk een hele gemakkelijke laid back cursus waar je minder van leert dan je zou denken. De eerste dag krijg je allemaal dingen die je tijdens je theorieles ook kreeg of op de middelbare school, over hoe dat nou werkt met alcohol in je bloed etc. En de 2e en derde halve dagen ga je in groepjes elkaar evalueren over situaties waar je nog met drank achter het stuur zou kunnen stappen en hoe je dat kunt voorkomen. In mijn groepje zaten 2 mensen die ook de scooter hadden gepakt, en 2 mensen die een babyrijbewijs hadden zoals jij.
Wat me ook opviel was dat het mensen uit alle rangen en standen waren. Dus mensen die in een fabriek werkten en mensen die als directeur voor een groot bedrijf werkten. Met ook mensen die nooit drinken en toen gepakt werden, en mensne die structureel teveel drinken. Allemaal namen ze het wel serieus maar echt veel leer je niet van deze cursus. Je krijgt ook een aantal thuisopdracten mee die je moet maken voor de volgende 'les'. En verder was het wel heel gezellig en heb ik er ook nog genetwerkt :).
Dank :). Schept wat duidelijk :).
pi_162039136
Gewoon allemaal shit die je wel weet uiteraard, maar het lijkt me wel aardig kut dus een gepaste straf.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 9 mei 2016 @ 18:29:58 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162041519
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:11 schreef MrSalazar het volgende:
Gewoon allemaal shit die je wel weet uiteraard, maar het lijkt me wel aardig kut dus een gepaste straf.
je moet het idd ook meer zien als straf en niet als cursus want je leert er te weinig van om echt te kunnen voorkomen dat je nog een keer in de fout gaat. als je echt niet meer met alcohol achter het stuur wilt kruipen dan is het beter om naar novadic of jellinek te gaan dan te denken dat de EMA hierin helpt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162041940
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:11 schreef MrSalazar het volgende:
Gewoon allemaal shit die je wel weet uiteraard, maar het lijkt me wel aardig kut dus een gepaste straf.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je moet het idd ook meer zien als straf en niet als cursus want je leert er te weinig van om echt te kunnen voorkomen dat je nog een keer in de fout gaat. als je echt niet meer met alcohol achter het stuur wilt kruipen dan is het beter om naar novadic of jellinek te gaan dan te denken dat de EMA hierin helpt.
Ging hier eigenlijk al wel een beetje van uit :P.
pi_162624881
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 13:38 schreef dimmak het volgende:
Ja ik. Je doet wat opdrachten met elkaar en krijgt een filmpje te zien. Niet veel bijzonders. Gewoon actief meedoen dat werkt het best. ^O^
Niet zoiets als een alcoholtest voor je aan de cursus begint? :P Ving wat op dat er getest word of je de laaste tijd aan de fles gezeten had en ze hierop direct iets konden ondernemen m.b.t. invordering rijbewijs? :P
pi_162625064
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Niet zoiets als een alcoholtest voor je aan de cursus begint? :P Ving wat op dat er getest word of je de laaste tijd aan de fles gezeten had en ze hierop direct iets konden ondernemen m.b.t. invordering rijbewijs? :P
Er is een bloedwaarde die laat zien hoeveel je de afgelopen 3 maanden gedronken hebt. Als ze die af gaan nemen hoor je het wel.
pi_162625540
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:50 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Er is een bloedwaarde die laat zien hoeveel je de afgelopen 3 maanden gedronken hebt. Als ze die af gaan nemen hoor je het wel.
Ja, maar dit onderzoek staat volgens mij los van de EMA cursus. 'T is bijvoorbeeld niet dat ik op de eerste, tweede of derde dag ineens een prik krijg om dit te bekijken :P.
pi_162626368
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Niet zoiets als een alcoholtest voor je aan de cursus begint? :P Ving wat op dat er getest word of je de laaste tijd aan de fles gezeten had en ze hierop direct iets konden ondernemen m.b.t. invordering rijbewijs? :P
Ze kunnen je laten blazen ja.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_162627036
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:48 schreef Maanvis het volgende:
en heb ik er ook nog genetwerkt :).
met wie? :P
  maandag 30 mei 2016 @ 20:47:54 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162628840
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2016 18:44 schreef henkkeumus het volgende:

[..]

Niet zoiets als een alcoholtest voor je aan de cursus begint? :P Ving wat op dat er getest word of je de laaste tijd aan de fles gezeten had en ze hierop direct iets konden ondernemen m.b.t. invordering rijbewijs? :P
Nee, alleen als ze vermoeden dat je dronken / aangeschoten bent doen ze een blaastest.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')