abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:54:25 #1
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161961759
De Republikeinse kandidaten



Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016



John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016



Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Rick Perry
Scott Walker
Bobby Jindal
Lindsey Graham
George Pataki
Mike Huckabee
Rand Paul
Rick Santorum
Carly Fiorina
Chris Christie
Jim Gilmore
Jeb Bush
Ben Carson
Marco Rubio

De Democratische kandidaten



Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016




Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Afgevallen kandidaten:
Lincoln Chafee
Jim Webb
Lawrence Lessig
Martin O'Malley

Poll: Op welke republikein zou jij stemmen?
Jeb Bush
Ben Carson
Chris Christie
Ted Cruz
Carly Fiorina
Jim Gilmore
Lindsey Graham
Mike Huckabee
Bobby Jindal
John Kasich
George Pataki
Rand Paul
Rick Perry
Marco Rubio
Rick Santorum
Donald Trump
Scott Walker
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke democraat zou jij stemmen?
Lincoln Chafee
Hillary Clinton
Martin O'Malley
Bernie Sanders
Jim Webb
Lawrence Lessig
Joe Biden
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

OP met dank aan Odaiba en polls met dank aan Martijnde3de.

Game on. *O* .
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:56:28 #2
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161961805
Mijn gok wie de vice-president van Trump wordt: Ben Carson. Waarom?
- religiegekje (meer stemmen religiegekjes)
- minderheid (meer stemmen van minderheden)
- geen establishmentkandidaat waardoor het impeachen lastiger wordt voor de Republikeinse partij.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:04:36 #3
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161961934
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Mijn gok wie de vice-president van Trump wordt: Ben Carson. Waarom?
- religiegekje (meer stemmen religiegekjes)
- minderheid (meer stemmen van minderheden)
- geen establishmentkandidaat waardoor het impeachen lastiger wordt voor de Republikeinse partij.
De beste man is gelovig, dus een religiegekje :')
wooblabalurg
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:10:07 #4
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161962061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:04 schreef Baconbus het volgende:

[..]

De beste man is gelovig, dus een religiegekje :')
Nee, hij is een religiegekje omdat hij religieus is, niet omdat hij gelovig is. :')
Er is een groot verschil tussen gelovig zijn en religieus zijn. Dat doet er allemaal weinig toe, ga liever in op de inhoud. Ben je het ermee eens dat hij een logische VPK voor Trump zou zijn? Zo nee, waarom niet en wie wordt volgens jou zijn VPK?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:12:42 #5
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_161962123
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, hij is een religiegekje omdat hij religieus is, niet omdat hij gelovig is. :')
Er is een groot verschil tussen gelovig zijn en religieus zijn. Dat doet er allemaal weinig toe, ga liever in op de inhoud. Ben je het ermee eens dat hij een logische VPK voor Trump zou zijn? Zo nee, waarom niet en wie wordt volgens jou zijn VPK?
Nee. Omdat Trump geen VP duldt.
wooblabalurg
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:17:15 #6
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161962238
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 03:14 schreef DUTCHKO het volgende:
Net op CNN - vrijwel alle Democratische kiezers n de mijn gebieden gaan voor Trump kiezen.
Hillary heeft het totaal verpest met haar uitspraken over de miners....
Hier kan zelfs Hillary zich niet onderuit flipfloppen (ze heeft het wel geprobeerd _O-) maar of dat die gebieden het verschil maken zullen we moeten afwachten. Ik denk dat het nog schadelijker voor haar gaat zijn dat ze de laatste week de Sanders-stemmers nog bozer heeft gemaakt op haar. Voor de swingstates hoeft ze zich niet al teveel zorgen te maken maar in de staten die normaal gesproken naar haar gaan zou er zomaar eens een verrassing kunnen ontstaan als de Republikeinen braaf voor Trump stemmen terwijl een flink deel van de Democraten niet op Hillary stemt met de intentie om haar te straffen. Als bijvoorbeeld California of New York hierdoor ineens naar Trump gaat dan heeft Hillary een big fucking problem.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161962383
Dat gaat dan ook niet gebeuren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161962404
Niet-swing states die plotseling nog harder swingen dan daadwerkelijke swing states. Toe maar.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161962436
Reuters:

The U.S. presidential election may turn out to be one of the world's biggest un-popularity contests

"This phenomenon is called negative partisanship," Sabato said. "If we were trying to maximize the effect, we couldn't have found better nominees than Trump and Clinton."

About 47 percent of Trump supporters said they backed him primarily because they don't want Clinton to win. Another 43 percent said their primary motivation was a liking for Trump's political positions, while 6 percent said they liked him personally.

Similar responses prevailed among Clinton supporters.

About 46 percent said they would vote for her mostly because they don’t want to see a Trump presidency, while 40 percent said they agreed with her political positions, and 11 percent said they liked her personally.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:26:16 #10
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161962522
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 04:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het allemaal veel afhangt van Bernie's eigen opstelling naderhand.
Bernie is hier heel erg duidelijk over geweest: "Ik bepaal niet waarop zij stemmen, zo'n beweging is dit niet. Als jij wil dat zij op jou stemmen dan zal jij hen goede redenen moeten geven om voor jou te kiezen, jij zal hun stem moeten verdienen."
Hillary's antwoord, vrij geparafraseerd: "fuck you, I am the number one, I got more votes than you."
Sanders gaat niet oproepen om voor haar te stemmen, tenzij ze bezwijkt en progressiever wordt maar dat zal niet gebeuren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:30:41 #11
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161962651
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:22 schreef OMG het volgende:
Niet-swing states die plotseling nog harder swingen dan daadwerkelijke swing states. Toe maar.
Jij hebt nog niet in de gaten dat dit geen normale verkiezingen zijn? _O-
Ik volg de progressieve mensen, neem rustig van mij aan dat er een brede consensus onder hen is dat ze met de swingstates geen risico willen nemen terwijl ze in de niet-swingstates een duidelijk signaal willen geven. Ik stel niet dat ze hierdoor staten gaat verliezen die normaal zeker zijn, ik geef aan dat het risico bestaat dat teveel mensen zo handelen terwijl de Republikeinen wel trouw op hun kandidaat stemmen en dat Hillary hierdoor staten die normaal gesproken zeker naar een Democraat gaan zou kunnen verliezen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161962752
Jij volgt helemaal niets Bram, jij begeeft je in kringen met die hard fanboys en baseert daar je generalisaties op.
Kijken we naar de daadwerkelijke peilingen in bijvoeglijke New York, dan zien we een heel ander beeld:
http://www.realclearpolit(...)vs_clinton-5792.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161962824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij hebt nog niet in de gaten dat dit geen normale verkiezingen zijn? _O-
Ik volg de progressieve mensen, neem rustig van mij aan dat er een brede consensus onder hen is dat ze met de swingstates geen risico willen nemen terwijl ze in de niet-swingstates een duidelijk signaal willen geven. Ik stel niet dat ze hierdoor staten gaat verliezen die normaal zeker zijn, ik geef aan dat het risico bestaat dat teveel mensen zo handelen terwijl de Republikeinen wel trouw op hun kandidaat stemmen en dat Hillary hierdoor staten die normaal gesproken zeker naar een Democraat gaan zou kunnen verliezen.
Ik lees alleen heel erg hypothetische situaties en je eigen mening in je posts, maar zie het eigenlijk nergens terug in cijfers of wat dan ook.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 14:45:00 #14
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161963014

Maar de status-quo-kandidaat is zo geweldig. _O-
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161963319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:23 schreef antiderivative het volgende:
Reuters:

The U.S. presidential election may turn out to be one of the world's biggest un-popularity contests

"This phenomenon is called negative partisanship," Sabato said. "If we were trying to maximize the effect, we couldn't have found better nominees than Trump and Clinton."

About 47 percent of Trump supporters said they backed him primarily because they don't want Clinton to win. Another 43 percent said their primary motivation was a liking for Trump's political positions, while 6 percent said they liked him personally.

Similar responses prevailed among Clinton supporters.

About 46 percent said they would vote for her mostly because they don’t want to see a Trump presidency, while 40 percent said they agreed with her political positions, and 11 percent said they liked her personally.

Daarom wat die Dilbert tekenaar ook schreef. Het enige dat Trump hoeft te doen is zelf populairder te worden dan Hillary door er voor te zorgen dat zij (nog) minder populair gaat worden. En anderen minder populair maken is wat Trump al sinds de start van de primaries aan het doen is en hem aardig lukt.

Weer een republikein die het wel ziet zitten
Morning_Joe twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 14:49:13 .@SenBobCorker on @realDonaldTrump and the GOP: Let this play out https://t.co/ptXnIfkQ6J reageer retweet
Tja en de partij is nu gewoon het speeltje van Trump
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 14:08:37 Paul Ryan said that I inherited something very special, the Republican Party. Wrong, I didn't inherit it, I won it with millions of voters! reageer retweet
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:51:33 #16
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161964453
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:37 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik lees alleen heel erg hypothetische situaties en je eigen mening in je posts, maar zie het eigenlijk nergens terug in cijfers of wat dan ook.
De cijfers geven ook aan dat de meeste West Virginia voters Democraat zijn en toch gaven gisteren de meeste Democratische miners aan Trump te kiezen, PUUR om de uitspraken van Hillary en Obama om de mijnen op te doeken vanwege overgang naar Groene Energie.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:55:30 #17
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161964575
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:57 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daarom wat die Dilbert tekenaar ook schreef. Het enige dat Trump hoeft te doen is zelf populairder te worden dan Hillary door er voor te zorgen dat zij (nog) minder populair gaat worden. En anderen minder populair maken is wat Trump al sinds de start van de primaries aan het doen is en hem aardig lukt.

Weer een republikein die het wel ziet zitten
Morning_Joe twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 14:49:13 .@SenBobCorker on @realDonaldTrump and the GOP: Let this play out https://t.co/ptXnIfkQ6J reageer retweet
Tja en de partij is nu gewoon het speeltje van Trump
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 14:08:37 Paul Ryan said that I inherited something very special, the Republican Party. Wrong, I didn't inherit it, I won it with millions of voters! reageer retweet
Hij heeft de meeste stemmen en mensen naar de stembus gebracht sinds eeuwen.
Best wel een prestatie voor een outsider....


Politico's Kyle Cheney noticed something interesting about Donald Trump's big primary wins on Tuesday night. With a number of states still to vote — including the largest, California — Trump is poised to set a new record vote total in Republican presidential primaries. The current record is held by George W. Bush, with his 10.8 million votes in 2000. Trump, according to RealClearPolitics, is currently at a little north of 10 million.

But there's a catch: One of the main reasons that Trump has so many votes is that this election has seen so many more voters.

Using data from the Congressional Quarterly Guide to Elections, Real Clear Politics and U.S. Election Atlas, we put together this look at each Republican contest since 1952. Listed is the top vote-getter that year (not always the nominee) and the total number of votes cast.

https://www.washingtonpos(...)e-people-are-voting/
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:57:12 #18
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_161964612
Even wat cijfers van MSNBC en CNN over de race en de verdeling van de stemmen

pi_161964747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij heeft de meeste stemmen en mensen naar de stembus gebracht sinds eeuwen.
Best wel een prestatie voor een outsider....
...
https://www.washingtonpos(...)e-people-are-voting/
In dat overzicht is te zien dat het vorige record uit 2008 dateert, toen de voorverkiezingen feitelijk al in maar beslist waren. In dat licht bezien vallen de cijfers wellicht weer mee.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:04:36 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161964779
Trump of Clinton, oh dear, ben het helemaal niet met bernie Sanders eens, maar die lijkt mij tenminste nog integer als je het met die twee vergelijkt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_161964989
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:51 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De cijfers geven ook aan dat de meeste West Virginia voters Democraat zijn en toch gaven gisteren de meeste Democratische miners aan Trump te kiezen, PUUR om de uitspraken van Hillary en Obama om de mijnen op te doeken vanwege overgang naar Groene Energie.
Wat voor effect gaat dat op CA of NY hebben?

Daarnaast kan ik een omgekeerde Bram op zoiets loslaten; Hillary legt uit, iedereen stemt netjes democrat, want de belofte van Trump om banen terug te halen is gebeurt toch niet. Zoals met het hele idee van banen terughalen het geval is.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:18:31 #22
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161965072
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:15 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat voor effect gaat dat op CA of NY hebben?

Daarnaast kan ik een omgekeerde Bram op zoiets loslaten; Hillary legt uit, iedereen stemt netjes democrat, want de belofte van Trump om banen terug te halen is gebeurt toch niet. Zoals met het hele idee van banen terughalen het geval is.
Dat de cijfertjes geen garantie bieden voor de toekomst aangezien mensen kunnen flip floppen al zijn ze democraat of republikein.
Dus die "zekere" overwinning van Clinton is wat mij betreft nog lang niet zeker.....
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:19:53 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_161965105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat de cijfertjes geen garantie bieden voor de toekomst aangezien mensen kunnen flip floppen al zijn ze democraat of republikein.
Dus die "zekere" overwinning van Clinton is wat mij betreft nog lang niet zeker.....
Als het tussen trump en Clinton gaat, schat ik dat Trump president wordt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 16:21:38 #24
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161965158
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het tussen trump en Clinton gaat, schat ik dat Trump president wordt
Alles kan gebeuren....
pi_161966880
Trump is duidelijk geen Fiscal conservative

quote:
In an interview Thursday on CNBC, Donald Trump broke with tired clichés about the evils of federal debt accumulation. "I am the king of debt," he said. "I love debt. I love playing with it."

But he replaced fearmongering about debt with an even more alarming notion — a bankruptcy of the United States federal government that would incinerate the world economy.

"I would borrow, knowing that if the economy crashed, you could make a deal," Trump said. "And if the economy was good, it was good. So therefore, you can't lose."
pi_161966986
Hillary's team en mensen hoeven weinig te doen om anti-Trump spotjes te maken met zulke uitspraken, hij lijkt ze haast zelf te schrijven.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 17:51:48 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161967260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:40 schreef OMG het volgende:
Hillary's team en mensen hoeven weinig te doen om anti-Trump spotjes te maken met zulke uitspraken, hij lijkt ze haast zelf te schrijven.
Ik denk niet dat veel mensen dit zal interesseren.

Zodra de "strijd" losbarst krijg je de eeuwenoude onderwerpen ten gehore: Amerika als waakhond van de wereld, het Russische "gevaar", het Noord Koreaanse "gevaar", het Iraanse "gevaar", radicale Islam, Obama care, werkgelegenheid, de Wall, Email server, buitenlandse interventies/politiek USA.

Ga zelf maar eens na wie het beste gaat scoren per onderwerp. (lees populaire gewilde antwoorden)
pi_161967496
Mwah, de economie en staatschuld zijn toch nog best een ding.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:13:04 #29
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_161967645
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hij heeft de meeste stemmen en mensen naar de stembus gebracht sinds eeuwen.
Best wel een prestatie voor een outsider....


Politico's Kyle Cheney noticed something interesting about Donald Trump's big primary wins on Tuesday night. With a number of states still to vote — including the largest, California — Trump is poised to set a new record vote total in Republican presidential primaries. The current record is held by George W. Bush, with his 10.8 million votes in 2000. Trump, according to RealClearPolitics, is currently at a little north of 10 million.

But there's a catch: One of the main reasons that Trump has so many votes is that this election has seen so many more voters.

Using data from the Congressional Quarterly Guide to Elections, Real Clear Politics and U.S. Election Atlas, we put together this look at each Republican contest since 1952. Listed is the top vote-getter that year (not always the nominee) and the total number of votes cast.

https://www.washingtonpos(...)e-people-are-voting/
Is dat niet gewoon alleen omdat deze race de langste is in lange tijd?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:13:10 #30
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161967648
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:03 schreef OMG het volgende:
Mwah, de economie en staatschuld zijn toch nog best een ding.
Economie geef ik de punten aan Trump. Het enige wat Hillary kan stamelen is het beleid van Obama voort te zetten.
Staatsschuld veegt Trump Hillary weg. Al die oorlogen hebben de USA in een diepe poel van ellende gewenteld. Trump is meer businessman dan Hillary en dat weet het Clinton kamp.

Overigens net op de TV betreffende bedrijven die weggaan uit de USA. Een jong Amerikaans kleding bedrijf genaamd "born in the USA" vertelde dat het prima mogelijk is om een bedrijf te hebben in de USA en gewoon winst te maken.
Dus Trump kan hier ook zijn voordeel mee doen en dit in Clintons gezicht smijten zodra ze over zijn plannen begint om bedrijven terug te halen. Hij kan de catastrofe zeer makkelijk afwentelen op NAFTA. http://economyincrisis.org/content/why-nafta-is-bad-for-the-u-s
pi_161967669
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Bernie is hier heel erg duidelijk over geweest: "Ik bepaal niet waarop zij stemmen, zo'n beweging is dit niet. Als jij wil dat zij op jou stemmen dan zal jij hen goede redenen moeten geven om voor jou te kiezen, jij zal hun stem moeten verdienen."
Dat is niet duidelijk, dat is gewoon democratisch neutraal.

Waar ik op doelde is dat we pas na de bekendmaking van de democratische kandidaat weten waar Bernie staat wat betreft het wel of niet steunen van Hillary en qua doorschemeren van evt adviezen. En dat weten we alleen 'na' dit proces, niet nu. De race is nog in volle gang en als hij eruitstapt krijgen we meer duidelijkheid via z'n speeches.

quote:
Hillary's antwoord, vrij geparafraseerd: "fuck you, I am the number one, I got more votes than you."
Sanders gaat niet oproepen om voor haar te stemmen, tenzij ze bezwijkt en progressiever wordt maar dat zal niet gebeuren.
Sanders is iemand die de race speelt met de spelregels die er zijn en vermoedelijk niet een man die Hillary een schop na zou geven als hij zou verliezen. Hij zal ook moeten worstelen met de gedachte dat hij niet degene wil zijn die straks op z'n geweten heeft dat mensen zoals jij naar Trump overlopen. Zowel Hillary als Bernie zijn anti-Trump. Misschien zit er zelfs wel een post met veel invloed voor 'm in zodat men geleidelijk dit idee kan implementeren. En om je eerlijk te zijn, ik ben voor zijn "idee".. niet voor Sanders als persoon, alhoewel hij op dit moment natuurlijk het beste dat idee kan vertolken.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:21:18 #32
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161967760
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is niet duidelijk, dat is gewoon democratisch neutraal.

Waar ik op doelde is dat we pas na de bekendmaking van de democratische kandidaat weten waar Bernie staat wat betreft het wel of niet steunen van Hillary en qua doorschemeren van evt adviezen. En dat weten we alleen 'na' dit proces, niet nu

[..]

Sanders is iemand die de race speelt met de spelregels die er zijn en vermoedelijk niet een man die Hillary een schop na zou geven als hij zou verliezen. Hij zal ook moeten worstelen met de gedachte dat hij niet degene wil zijn die straks op z'n geweten heeft dat mensen zoals jij naar Trump overlopen. Zowel Hillary als Bernie zijn anti-Trump. Misschien zit er zelfs wel een post met veel invloed voor 'm in zodat men geleidelijk dit idee kan implementeren. En om je eerlijk te zijn, ik ben voor zijn idee.. niet voor Sanders als persoon, alle kleine beetjes helpen.
mmmmmm.... moelijke positie voor Sanders en familie....als ik Sanders zijn vrouw zo eens hoor als zij over Clinton spreekt dan denk ik zomaar dat zij geen enkele steun zal geven aan het Hillary monster.
Moeilijk voor Sanders dus. :Y
pi_161967788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:13 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Economie geef ik de punten aan Trump. Het enige wat Hillary kan stamelen is het beleid van Obama voort te zetten.
Staatsschuld veegt Trump Hillary weg. Al die oorlogen hebben de USA in een diepe poel van ellende gewenteld. Trump is meer businessman dan Hillary en dat weet het Clinton kamp.
Lekker geloofwaardig;

quote:
"I am the king of debt," he said. "I love debt. I love playing with it."
quote:
Overigens net op de TV betreffende bedrijven die weggaan uit de USA. Een jong Amerikaans kleding bedrijf genaamd "born in the USA" vertelde dat het prima mogelijk is om een bedrijf te hebben in de USA en gewoon winst te maken.
Dus Trump kan hier ook zijn voordeel mee doen en dit in Clintons gezicht smijten zodra ze over zijn plannen begint om bedrijven terug te halen. Hij kan de catastrofe zeer makkelijk afwentelen op NAFTA. http://economyincrisis.org/content/why-nafta-is-bad-for-the-u-s
Wordt z'n eigen dassenlijn inmiddels al in de VS gemaakt?
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:24:38 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161967803
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:23 schreef OMG het volgende:

[..]

Lekker geloofwaardig;

[..]

[..]

Wordt z'n eigen dassenlijn inmiddels al in de VS gemaakt?
Ik kan niets met slappe one-liners.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:27:44 #35
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_161967851
Wil toch even in op de kolenmijnindustrie-discussie en dat Trump alle mijnwerkers achter zich heeft door zo'n helmpje op te doen. Heel geinig, maar 0p zich is dit vrij dom, want die industrie is gewoonweg tanende nu en zal (al duurt dat nog best lang) ook echt eens een keer ophouden. China is goedkoper op dit gebied en in de energiemix zal deze meest vervuilende soort van energie ook langzamerhand een kleiner aandeel krijgen. Zie ook de productie:



Het is ook echt een niche-markt waarin Trump shopt, want er zijn momenteel maar 65.000 mijnwerkers actief. Zo'n hipster-supermarktketen als Wholefoods (72.000) heeft al meer werknemers dan het totaal werkzaam in de kolenmijnen.



De drie meest steenkool producerende staten Wyoming, West Virgina en Kentucky (alle drie tezamen goed voor slechts 16 kiesmannen) waren sowieso al geen swingstates en overwegend Republikeins. Waarom zou Trump dan zich op deze groep richten? Kan ie niet beter nadenken over hoe hij de latino's uit Florida gaat overhalen om op hem te stemmen? Of staat de mijnwerker voor de gewone man (zeg maar de Henk en Ingrid van de USA) die een metafoor is voor alle shitty jobs in de US?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_161967927
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:21 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

mmmmmm.... moelijke positie voor Sanders en familie....als ik Sanders zijn vrouw zo eens hoor als zij over Clinton spreekt dan denk ik zomaar dat zij geen enkele steun zal geven aan het Hillary monster.
Moeilijk voor Sanders dus. :Y
Een goed politicus geeft er weinig om wat zijn vrouw er van vindt. Sanders bestuurt het schip, niet zijn familie.
pi_161967931
Overigens heeft Trump inmiddels een voormalig partner van GS aangesteld om zijn donaties binnen te gaan harken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:33:43 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161967953
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Een goed politicus geeft er weinig om wat zijn vrouw er van vindt. Sanders bestuurt het schip, niet zijn familie.
In dit geval denk ik dus niet.
De vrouw van Sanders komt in heel veel programma's aan bod en praat openlijk over haar man, de ideeen en Clinton.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:35:47 #39
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161967986
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 14:37 schreef OMG het volgende:

[..]

Ik lees alleen heel erg hypothetische situaties en je eigen mening in je posts, maar zie het eigenlijk nergens terug in cijfers of wat dan ook.
Ik heb die onderbouwing gegeven maar jij leest nogal Oost-Indisch. De meeste progressieve Americanen die ik hierover aan het woord heb gehoord en waarvan ik teksten hebben gelezen hebben deze mening: we willen Trump niet als president maar we willen wel een duidelijk signaal afgeven aan de Democratische partij dat we niet zomaar voor eender welke kandidaat zullen stemmen. In een swing-state stem ik daarom voor Hillary, in de andere staten doe ik iets andres (niet stemmen, groene partij, Sanders opschrijven...).
Dat jij progressieve media niet of nauwelijks volgt en daarom dit niet kan verifiëren, daar kan ik weinig aan doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161967992
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:27 schreef Falco het volgende:
Wil toch even in op de kolenmijnindustrie-discussie en dat Trump alle mijnwerkers achter zich heeft door zo'n helmpje op te doen. Heel geinig, maar 0p zich is dit vrij dom, want die industrie is gewoonweg tanende nu en zal (al duurt dat nog best lang) ook echt eens een keer ophouden. China is goedkoper op dit gebied en in de energiemix zal deze meest vervuilende soort van energie ook langzamerhand een kleiner aandeel krijgen. Zie ook de productie:

[ afbeelding ]

Het is ook echt een niche-markt waarin Trump shopt, want er zijn momenteel maar 65.000 mijnwerkers actief. Zo'n hipster-supermarktketen als Wholefoods (72.000) heeft al meer werknemers dan het totaal werkzaam in de kolenmijnen.

[ afbeelding ]

De drie meest steenkool producerende staten Wyoming, West Virgina en Kentucky (alle drie tezamen goed voor slechts 16 kiesmannen) waren sowieso al geen swingstates en overwegend Republikeins. Waarom zou Trump dan zich op deze groep richten? Kan ie niet beter nadenken over hoe hij de latino's uit Florida gaat overhalen om op hem te stemmen? Of staat de mijnwerker voor de gewone man (zeg maar de Henk en Ingrid van de USA) die een metafoor is voor alle shitty jobs in de US?
Trump richt zich voornamelijk breed op de arbeidersklasse. Het is een klassiek democrat bolwerk inclusief de vakbonden. De vakbonden hebben zelfs al grotendeels steun uitgesproken voor Bernie en Hillary. Echter zie je dat de leden voor Trump gaan.

Als Trump de bonden/industrie achter zich krijgt heeft hij er weer wat geldschieters en supporters bij. Trump zoekt vooral naar groepen die altijd democrat stemden, maar niet meer door de partij benaderd of gehoord worden (of dat gevoel hebben).

Het past weer in het straatje van zijn betoog dat mensen als Hillary Clinton alleen maar in de politiek zitten om zichzelf te verrijken of 'special interests' wie dat dan ook zijn.
pi_161968060
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:33 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

In dit geval denk ik dus niet.
De vrouw van Sanders komt in heel veel programma's aan bod en praat openlijk over haar man, de ideeen en Clinton.
Ieder familielid mag een mening hebben en deze publiekelijk uitspreken, en dat Sanders z'n vrouw Hillary persoonlijk niet mag hoeft niet te betekenen dat dit ook voor Sanders geldt. Hij is het niet inhoudelijk met haar eens maar beide kunnen water bij de wijn doen. En als er ook maar een kwart van Sanders z'n plannen langzaam tot uitvoering komen dan is dat voor het idee ook goed. Dus het kan prima dat Sanders na afloop in Hillary's bootje stapt ipv op te stappen en z'n fans naar Trump over te laten lopen. Daarom kan het ook best zijn dat er alsnog wat naar Trump lopen, maar de impact zal iets minder zijn.

Dit scenario zie ik eigenlijk als 't meest reeele.
pi_161968093
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:24 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik kan niets met slappe one-liners.
Het zou met jouw argumenten wel voor 'm spreken als 'ie z'n kleding lijn terug zou halen. Immers zeg je net zelf dat er bedrijven zijn die in de VS alles maken en winst maken, dus als Trump enigszins geloofwaardig over zou willen komen dan verwacht ik op z'n minst plannen voor het terughalen daarvan.

Maar goed, we weten denk ik allemaal dat die meeste banen nooit terugkomen, dus blijft 't een flut argument.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:46:13 #43
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_161968144
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:43 schreef OMG het volgende:

[..]

Het zou met jouw argumenten wel voor 'm spreken als 'ie z'n kleding lijn terug zou halen. Immers zeg je net zelf dat er bedrijven zijn die in de VS alles maken en winst maken, dus als Trump enigszins geloofwaardig over zou willen komen dan verwacht ik op z'n minst plannen voor het terughalen daarvan.

Maar goed, we weten denk ik allemaal dat die meeste banen nooit terugkomen, dus blijft 't een flut argument.
We zullen zien.
Het zou een stunt zijn als hij dit doet.
pi_161968153
The Economist had ook nog een niet al te positieve briefing over Trump:

http://www.economist.com/(...)pe/ed/feartrumpshope
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161968160
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik heb die onderbouwing gegeven maar jij leest nogal Oost-Indisch. De meeste progressieve Americanen die ik hierover aan het woord heb gehoord en waarvan ik teksten hebben gelezen hebben deze mening: we willen Trump niet als president maar we willen wel een duidelijk signaal afgeven aan de Democratische partij dat we niet zomaar voor eender welke kandidaat zullen stemmen. In een swing-state stem ik daarom voor Hillary, in de andere staten doe ik iets andres (niet stemmen, groene partij, Sanders opschrijven...).
Dat jij progressieve media niet of nauwelijks volgt en daarom dit niet kan verifiëren, daar kan ik weinig aan doen.
Zoals ik al eens eerder heb gezegd is dat een behoorlijk blanke mening van mensen die geen enkel inlevingsvermogen hebben in wat een Trump presidentschap en alle gevolgen van de boze blanke christenen die lekker on-PC moeten kunnen zijn voor vrouwen, minorities en LGBTQ kan gaan betekenen.

Da's lekker progressief in de zin van "ik ben lekker rijk / blank, dus ik merk er toch weinig van uiteindelijk".
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_161968174
Obama kan het ook niet meer negeren nu.
CNBCnow twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 18:44:09 Obama on Trump's campaign: "This is a really serious job. This is not entertainment, this is not a reality show."https://t.co/tM1oJn5QNi reageer retweet
ZekeJMiller twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 18:34:56 Obama on taco bowl: "I have no thoughts on Mr. Trump's tweets. As a general rule, I don’t pay attention to Mr. Trump’s tweets" reageer retweet
pi_161968178
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 17:34 schreef Nintex het volgende:
Trump is duidelijk geen Fiscal conservative

[..]

Deze is ook wel weer hilarisch. Onlangs riep hij nog de gehele staatsschuld in acht jaar tijd te willen aflossen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_161968270
Opstootjes bij een Clinton rally. Een of andere gozer uit Honduras (waar Hillary volgens haar tegenstanders daar een coup gesteund heeft) komt verhaal halen en wordt hardhandig weggevoerd:

ABCLiz twitterde op vrijdag 06-05-2016 om 02:31:45 Another protester confronts Clinton on the rope line. Agents surround him and escort him out: https://t.co/iPl6dPViEm reageer retweet
  vrijdag 6 mei 2016 @ 18:56:38 #49
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161968325
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is niet duidelijk, dat is gewoon democratisch neutraal.
Dan interpreteren wij zijn woorden op een andere manier.

quote:
En dat weten we alleen 'na' dit proces, niet nu. De race is nog in volle gang en als hij eruitstapt krijgen we meer duidelijkheid via z'n speeches.
Moet hij door een megafoon schreeuwen dat hij tot het einde doorgaat alvorens jij dat gelooft? :?
Hij heeft al halverwege maart zeer duidelijk aangegeven dat hij tot aan het einde doorgaat. Hij zei dit letterlijk in een interview! Een van de argumenten die hij gaf is dat het niet netjes is om te stoppen voordat de laatste mensen hebben gestemd.
Ik begrijp dat mensen gewend zijn aan liegende politici die veel flipfloppen maar zo'n type politicus is Sanders niet, hij is een van de weinige fatsoenelijke en integere mensen in de top van de politiek. Een van de redenen dat veel Sanders-supporters er stevig van balen dat deze buitenkans om een fatsoenlijk en integer iemand tot president te benoemen niet wordt gegrepen. Als hij zegt dat hij tot aan het einde doorgaat dan zal hij geen dag eerder stoppen, wees daar maar zeker van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Sanders is iemand die de race speelt met de spelregels die er zijn en vermoedelijk niet een man die Hillary een schop na zou geven als hij zou verliezen.
Hij zou Hillary inderdaad nooit een schop nageven, dat doet hij dan ook niet als hij haar niet steunt. Er zijn meer keuzes dan enkel Hillary steunen of een schop nageven, je kan haar ook niet op enige actieve manier steunen. Ik kan je dit vertellen - hier heb je geen glazen bol voor nodig - als Sanders Hillary steunt dan zal het niet van harte gaan, dan zal hij aangeven dat Trump een slechtere keuze is en dat hij daarom zelf op Hillary zal stemmen omdat hij niet wil dat Trump de president wordt. Meer dan dit zit er niet in voor Hillary en het is te verwachten dat als hij dit al zou doen dat Hillary dan eerst een aantal toegevingen zal moeten doen. Ik ben van mening dat hij daarmee een fout zou maken aangezien een progressieve revolutie binnen de Democratische partij pas mogelijk wordt wanneer blijkt dat wat ze nu doen niet werkt. Zolang de lefties steeds maar weer braaf op een neoliberale kandidaat blijven stemmen is er geen reden voor de partij om ruimte te maken voor lefties in de top. Wat Sanders ook besluit, ik respecteer zijn keuze.

quote:
Hij zal ook moeten worstelen met de gedachte dat hij niet degene wil zijn die straks op z'n geweten heeft dat mensen zoals jij naar Trump overlopen.
Voor zo ver dat inderdaad slechter zou zijn (een andere discussie) is hij niet verantwoordelijk voor wat andere mensen doen. "Dit is niet een beweging waarbij ik als leider mijn supporters kan vertellen hoe zij moeten stemmen", vrijwel letterlijk zijn woorden.

quote:
Misschien zit er zelfs wel een post met veel invloed voor 'm in zodat men geleidelijk dit idee kan implementeren.
Hij zal nooit Hillary steunen omdat hij dan een leuke baan krijgt (zoals Hillary 3 dagen voor de nominatie - niet vele maanden eerder zoals ze nu liegt - Obama steunde in ruil voor het vice-presidentschap en een financiële kwestie), als hij al überhaupt zo'n baan wil hebben onder Hillary als president. Ik stel niet dat hij categorisch zo'n baan zou weigeren (het hangt ervan af of dat het beleid voldoende progressief is), ik stel dat het al dan niet beloven van zo'n baan geen invloed heeft op zijn keuze om haar wel of niet te steunen. Dat is oude politiek, dat staat haaks op de progressieve politiek en dat staat haaks op Sanders zijn karakter.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_161968342
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 18:48 schreef Monolith het volgende:

[..]

Deze is ook wel weer hilarisch. Onlangs riep hij nog de gehele staatsschuld in acht jaar tijd te willen aflossen.
Hij zal wel haircuts willen, zoals voor Puerto Rico
http://www.bloomberg.com/news/articles/2016-05-05/donald-trump-says-puerto-rico-bondholders-should-take-a-hit
quote:
"I think you could restructure their debt without a bailout," the presumptive Republican presidential nominee said on Fox News Thursday. "I would be so helpful," he added, referring to his long history as a businessman dealing with debt.

Trump made clear that Puerto Rico cannot pay all that it owes. "Let the bondholders take a hit," he said.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')