abonnement Unibet Coolblue
pi_162488089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Geen vrienden :') gewoon de openbare comments op RBR/Toro Rosso :')
:D Gelukkig dan maar.
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:42:53 #252
369251 Geralt
of Rivia
pi_162488212
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
Geen vrienden :')
Moet je maar in Engeland gaan wonen. Als je in Nederland was gebleven had je wel vrienden gehad :6
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:04:28 #253
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162488701


N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:06:59 #254
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162488738
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:04 schreef nils7 het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Want waarom precies :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_162489030
De chicane is verplaatst naar het midden van Curva Grande. Kijk maar eens goed ;)

Volgens mij heb ik een aantal maanden geleden gelezen dat dit de layout voor de motoren wordt en de F1 layout gelijk blijft.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:26:58 #256
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489162
Schaam :@

RIP geweldige Monza-startcrashes. Welcome back geweldige Monza-snelheden :9
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_162489189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:21 schreef Bluurgh het volgende:
De chicane is verplaatst naar het midden van Curva Grande. Kijk maar eens goed ;)

Volgens mij heb ik een aantal maanden geleden gelezen dat dit de layout voor de motoren wordt en de F1 layout gelijk blijft.
Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.

quote:
Monza plans to tear up first chicane

Track officials at Monza, the home of the Italian Grand Prix, are planning to replace the Rettifilio chicane with a new, high-speed configuration in 2017.

Documents published on the Lombardy regional government’s website* dealing with changes to the local environment reveal details of the planned changes for next year.

The Rettifilio chicane is the first braking point on the current layout and has existed in various formats since 1972. For next year the track organisers plan to convert it back into a straight.

Instead of negotiating the current Curva Grande, drivers will sweep through a new section including a right-hander and a chicane. The details of this change to the track were revealed in January, however at the time it was expected it would only be used for motorbikes.

But the new track design documents states there will be “no difference between the car and motorcycle configurations”. As the circuit still does not have a contract to hold F1 next year it remains to be seen whether F1 drivers will tackle the new high-speed configuration.

Other minor changes planned for the circuit included revised kerbs and new service lanes to aid the recovery of stranded vehicles and reduce the amount of time lost to red flags at the circuit.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:31:04 #258
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489276
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:27 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.

[..]

Engels is niet jouw sterkste punt?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_162489297
Ja als ik het zo zie zal je er niet kunnen inhalen maar wel bizar hard erdoorheen :D
pi_162489341
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Engels is niet jouw sterkste punt?
Wat dan?
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_162489359
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Engels is niet jouw sterkste punt?
In die quote staat toch gewoon dat de configuratie voor auto's en motoren is?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:34:31 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489363
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:33 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Wat dan?
no difference between the car and motorcycle configurations
=
Geen verschill tussen de auto- en motorconfiguraties. Met andere woorden: die twee zijn hetzelfde ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_162489392
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:34 schreef Nattekat het volgende:

[..]

no difference between the car and motorcycle configurations
=
Geen verschill tussen de auto- en motorconfiguraties. Met andere woorden: die twee zijn hetzelfde ;)
Ja. Bluurgh zegt dat hij had gelezen dat er juist wel een verschil zou zijn tussen die twee.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:36:37 #264
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_162489425
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:36:37 #265
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489426
Daar heb ik dan overheen gelezen _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 25 mei 2016 @ 14:37:19 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_162489447
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
Zou ik helemaal niet erg vinden. Monza zal ik zeker missen, maar nog altijd liever Imola dan zo'n Tilke-zandbakbaantje.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:41:33 #267
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_162489561
quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 12:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, met die V6/en gaat het sowieso er niet om of je trommelvlies losgescheurd kan worden. Leuk dat het harder kan en wordt, maar het gaat vooral om het soort geluid en dat van een V8 is ALTIJD beter dan dat van een V6 en dat van een V10 is ALTIJD beter dan dat van een V8 etcetc.

Men maakt het harder, ja mooi, maar daar gaat het niet om, het gaat om het soort lawaai en met een V6 ga je nooit het soort geluid creeeren wat een V8 of een V10 maakt.

:{
140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbescherming

quote:
7s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Tja.

Het gaat er meer om dat het motorgeluid zo gedempt is met opzet. Een V6 turbo hoeft helemaal niet slecht te klinken, zeker niet rond 12k toeren. Maar door de domme regels moet alles zo strak verpakt worden dat het geluid dat er af komt veel te veel gedempt wordt.
Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:45:02 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162489658
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:41 schreef fathank het volgende:

Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Nope. De turbo dempt uiteraard maar dat is nog wel de minste factor.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162489665
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:41 schreef fathank het volgende:

[..]

140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbescherming

[..]

Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_162489888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
Sowieso las ik op het iRacing forum dat Monza in een koninklijk park ligt en het niet toegestaan is om dingen te veranderen buiten de bestaande wegen. Het nieuwe gedeelte zou dus komen te liggen over huidige toegangswegen, het is niet toegestaan om bomen te kappen of wat dan ook en dat zou dus betekenen dat er totaal geen runoff is.

Dus dan krijg je een stukje Monaco waar je met 350km/h doorheen gaat, no way dat de F1 daar dan nog gaat rijden.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:53:33 #271
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162489903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
Ook niet. Het zijn vooral de regels omtrent de afvoer van die gassen. Omdat de positie van de uitlaat heel strak bepaald is in de regels moeten die gassen nogal wat afleggen om daar te komen en dat zorgt voor de grootste demping. Dat is ook de reden dat elke motor hetzelfde klinkt (de Honda heeft nog een klein beetje onderscheid geloof ik).

Het lijkt me niet dat het dempen van het geluid een uitgangspunt was van de regels maar ik denk dat de FIA het als een mooie bijkomstigheid ziet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:55:05 #272
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_162489934
Oja, Ric krijgt definitief de nieuwe RB motor... meldt skysports
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_162490275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo? Dus is het wel de turbo die het geluid dempt.

Of heb ik dit afgelopen jaren helemaal verkeerd begrepen?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:10:19 #274
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162490300
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Waffle het volgende:

[..]

De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo?
Dat klopt, dat is verplicht.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162490366
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, dat is verplicht.
Wel echt een gaaf systeem. Qua techniek zijn deze powertrains wel echt geweldig. Ook de mogelijkheden voor strategieën mbt energie afgeven en opwekken zijn erg interessant. Helaas zie je daar als toeschouwer natuurlijk erg weinig van. Behalve dat de mannen van Mercedes dit het beste voor elkaar hebben.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')