Gelukkig dan maar.quote:Op woensdag 25 mei 2016 13:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Geen vrienden gewoon de openbare comments op RBR/Toro Rosso
Moet je maar in Engeland gaan wonen. Als je in Nederland was gebleven had je wel vrienden gehadquote:
Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:21 schreef Bluurgh het volgende:
De chicane is verplaatst naar het midden van Curva Grande. Kijk maar eens goed
Volgens mij heb ik een aantal maanden geleden gelezen dat dit de layout voor de motoren wordt en de F1 layout gelijk blijft.
quote:Monza plans to tear up first chicane
Track officials at Monza, the home of the Italian Grand Prix, are planning to replace the Rettifilio chicane with a new, high-speed configuration in 2017.
Documents published on the Lombardy regional government’s website* dealing with changes to the local environment reveal details of the planned changes for next year.
The Rettifilio chicane is the first braking point on the current layout and has existed in various formats since 1972. For next year the track organisers plan to convert it back into a straight.
Instead of negotiating the current Curva Grande, drivers will sweep through a new section including a right-hander and a chicane. The details of this change to the track were revealed in January, however at the time it was expected it would only be used for motorbikes.
But the new track design documents states there will be “no difference between the car and motorcycle configurations”. As the circuit still does not have a contract to hold F1 next year it remains to be seen whether F1 drivers will tackle the new high-speed configuration.
Other minor changes planned for the circuit included revised kerbs and new service lanes to aid the recovery of stranded vehicles and reduce the amount of time lost to red flags at the circuit.
Engels is niet jouw sterkste punt?quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:27 schreef ChatGirl het volgende:
[..]
Dat was eerst wel het plan, maar er zijn nu documenten ingediend bij de lokale overheid waarin staat dat er geen verschil zal zijn voor motor- en autoraces.
[..]
Wat dan?quote:
In die quote staat toch gewoon dat de configuratie voor auto's en motoren is?quote:
no difference between the car and motorcycle configurationsquote:
Ja. Bluurgh zegt dat hij had gelezen dat er juist wel een verschil zou zijn tussen die twee.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
no difference between the car and motorcycle configurations
=
Geen verschill tussen de auto- en motorconfiguraties. Met andere woorden: die twee zijn hetzelfde
Zou ik helemaal niet erg vinden. Monza zal ik zeker missen, maar nog altijd liever Imola dan zo'n Tilke-zandbakbaantje.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbeschermingquote:Op woensdag 25 mei 2016 12:57 schreef Geralt het volgende:
Maargoed, met die V6/en gaat het sowieso er niet om of je trommelvlies losgescheurd kan worden. Leuk dat het harder kan en wordt, maar het gaat vooral om het soort geluid en dat van een V8 is ALTIJD beter dan dat van een V6 en dat van een V10 is ALTIJD beter dan dat van een V8 etcetc.
Men maakt het harder, ja mooi, maar daar gaat het niet om, het gaat om het soort lawaai en met een V6 ga je nooit het soort geluid creeeren wat een V8 of een V10 maakt.
Het is vooral de turbo die een hoop demptquote:Op woensdag 25 mei 2016 13:33 schreef Fir3fly het volgende:
Tja.
Het gaat er meer om dat het motorgeluid zo gedempt is met opzet. Een V6 turbo hoeft helemaal niet slecht te klinken, zeker niet rond 12k toeren. Maar door de domme regels moet alles zo strak verpakt worden dat het geluid dat er af komt veel te veel gedempt wordt.
Nope. De turbo dempt uiteraard maar dat is nog wel de minste factor.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:41 schreef fathank het volgende:
Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:41 schreef fathank het volgende:
[..]
140 db slaat dan ook nergens op als je daar gaat staan kijken zonder gehoorbescherming
[..]
Het is vooral de turbo die een hoop dempt
Sowieso las ik op het iRacing forum dat Monza in een koninklijk park ligt en het niet toegestaan is om dingen te veranderen buiten de bestaande wegen. Het nieuwe gedeelte zou dus komen te liggen over huidige toegangswegen, het is niet toegestaan om bomen te kappen of wat dan ook en dat zou dus betekenen dat er totaal geen runoff is.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:36 schreef Wolve000 het volgende:
De vraag is of het uiteindelijk veel uit maakt. Er is een aanzienlijke kans dat de F1 helemaal niet meer naar Monza gaat. Financieel gaat het allemaal maar moeizaam. (Imola schijnt dan wel weer een officieel bid te hebben gedaan om de Italiaanse GP te organiseren.)
Ook niet. Het zijn vooral de regels omtrent de afvoer van die gassen. Omdat de positie van de uitlaat heel strak bepaald is in de regels moeten die gassen nogal wat afleggen om daar te komen en dat zorgt voor de grootste demping. Dat is ook de reden dat elke motor hetzelfde klinkt (de Honda heeft nog een klein beetje onderscheid geloof ik).quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo? Dus is het wel de turbo die het geluid dempt.quote:Op woensdag 25 mei 2016 14:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Niet zozeer de turbo als wel de MGU-H die de uitlaatgassen opvangt.
Dat klopt, dat is verplicht.quote:Op woensdag 25 mei 2016 15:09 schreef Waffle het volgende:
[..]
De MGU-H zit toch gewoon op de as van de turbo?
Wel echt een gaaf systeem. Qua techniek zijn deze powertrains wel echt geweldig. Ook de mogelijkheden voor strategieën mbt energie afgeven en opwekken zijn erg interessant. Helaas zie je daar als toeschouwer natuurlijk erg weinig van. Behalve dat de mannen van Mercedes dit het beste voor elkaar hebben.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |