abonnement Unibet Coolblue
pi_161938454




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







Mei 2016 - Khaleesi ©



De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_161938462
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 02:21 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben nu bij seizoen 2 aflevering 7, en toch zeggen de spoilers mij weinig. :P

Na House of Cards is Game of Thrones de beste serie die ik heb gevolgd. _O_


[ Bericht 3% gewijzigd door FireFox1 op 05-05-2016 02:44:50 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  donderdag 5 mei 2016 @ 02:26:01 #3
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161938466
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 02:25 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Game of Thrones is wel beter dan HoC hoor.
Oh.
  Moderator donderdag 5 mei 2016 @ 02:36:40 #4
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_161938506
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 02:25 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

*die ik heb gevolgd.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_161938544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 02:36 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

*die ik heb gevolgd.
Bedankt voor je wijsheid :P
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_161938605
Hodor komt op de troon en hij vertelt het al tijden maar geen mens luistert.
pi_161938610
Alles wat voorspelbaar was is nu gedaan gelukkig, benieuwd wat er verder gaat komen. Ben nu best fan van The Mountain #teamlannister _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161938617
Oh en ze mogen ook best wel weer wat aan character development doen voordat ze iemand afmaken, de Boltons begint op Dorne te lijken ;(
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161938631
EN WAAR IS LITTLEFINGER POTVERDORRIE :(
Nieuw is niet altijd beter.
  donderdag 5 mei 2016 @ 03:27:06 #10
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161938636
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 03:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Oh en ze mogen ook best wel weer wat aan character development doen voordat ze iemand afmaken, de Boltons begint op Dorne te lijken ;(
Hier ben ik het wel mee eens.

Al zal het grote deel van de kijkers dan gaan zeuren dat het te traag gaat.
Oh.
pi_161939261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 02:25 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Wacht maar tot je bij 2.9 bent :+
pi_161939388
Voor Maisie fans, ze is zo te gast bij bbc radio 1, over GoT :)

[ Bericht 50% gewijzigd door motorbloempje op 05-05-2016 09:07:43 ]
Ja doei.
pi_161939634
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 03:11 schreef Harmankardon het volgende:
Hodor komt op de troon en hij vertelt het al tijden maar geen mens luistert.
Soms is dat ook goed....

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  donderdag 5 mei 2016 @ 09:46:44 #14
133369 Jivis
Critikut
pi_161939800
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 03:17 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Oh en ze mogen ook best wel weer wat aan character development doen voordat ze iemand afmaken, de Boltons begint op Dorne te lijken ;(
Ben wel een beetje klaar met die Ramsay. Ik zat bijna gapend naar dat baby kill-stuk te kijken. Het schokkende van zijn wreedheid is er een beetje af omdat hij altijd zo extreem is.
Amen.
pi_161940035
originele TT :')
Edensnator over 'n out
pi_161940736
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:30 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Soms is dat ook goed....

[ afbeelding ]
_O-

quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:46 schreef Jivis het volgende:

[..]

Ben wel een beetje klaar met die Ramsay. Ik zat bijna gapend naar dat baby kill-stuk te kijken. Het schokkende van zijn wreedheid is er een beetje af omdat hij altijd zo extreem is.
Dat wel, maar ik vind dat de acteur het wel erg goed doet. Het is ook niet steeds hetzelfde soort wreedheid. Toen hij Roose ombracht was het niet maniakaal maar heel berekenend, hij had er geen lol in als bv bij het martelen van Theon. Bij Walda en de baby keek hij in eerste instantie weg, waardoor je als kijker even het gevoel krijgt dat hij ook zijn grenzen heeft. Om daarna zichzelf te dwingen te kijken en er een soort sadistisch genoegen uit schept.
Het is duidelijk de acteur die in dit gebal de rol maakt. Had ik bij Joffrey ook. Het personage an sich was het meest eendimensionale personage van de serie, maar de acteur gaf er diepte aan.

Jammer dat Roose weg is, ik vond het een goede Tywin light.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_161940800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 09:30 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Soms is dat ook goed....

[ afbeelding ]
_O-
pi_161941396
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 10:04 schreef Edensnator het volgende:
originele TT :')
De vorige was ook al mistens een keer eerder gebruikt en die daarvoor toch wel minstens een half dozijn.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161941538
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161941655
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:19 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De vorige was ook al minstens een keer eerder gebruikt en die daarvoor toch wel minstens een half dozijn.
echt niet :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161941938
Mijn fout. Ik verwarde #222 met #221. Verder gaat wat ik zei op: #218 is gelijk aan #223 en #224 is gelijk aan #184 en waarschijnlijk een vrachtlading TT's meer.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_161942127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 11:46 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mijn fout.
i know ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161942628
Kom ik bewust niet in het Game of Thrones topic om spoilers te vermijden zet er -edit: doe normaal- een spoiler in de TT. Bedankt joh.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mike op 06-05-2016 11:32:48 ]
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_161942661
quote:
18s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:21 schreef eight het volgende:
Kom ik bewust niet in het Game of Thrones topic om spoilers te vermijden zet er een of andere kankermongool een spoiler in de TT. Bedankt joh.
welke TT?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161942847
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

welke TT?
die van Assen
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_161942864
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:30 schreef eight het volgende:

[..]

die van Assen
Jij bent niet goed wijs.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:44:17 #27
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_161943130
Game of Thrones begint zo wel heel voorspelbaar te worden.

Het niveau van de eerste paar seizoenen wordt nog maar bij uitzondering gehaald.

Het verval lijkt een beetje samen te vallen met het punt waar de serie de boeken voorbij gaat.

Zonde van wat een van de beste series had kunnen zijn.

Heb lage verwachtingen, maar laat ik dit seizoen nog even afwachten.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  donderdag 5 mei 2016 @ 12:58:17 #28
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_161943453
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef VeX- het volgende:
Game of Thrones begint zo wel heel voorspelbaar te worden.

Het niveau van de eerste paar seizoenen wordt nog maar bij uitzondering gehaald.

Het verval lijkt een beetje samen te vallen met het punt waar de serie de boeken voorbij gaat.

Zonde van wat een van de beste series had kunnen zijn.

Heb lage verwachtingen, maar laat ik dit seizoen nog even afwachten.
Deel je mening. GoT kampt daarbij met het onontkomelijke probleem dat niets nog werkelijk verrast en/of shockeert. Dat was altijd de valkuil met een serie waarbij al het denkbare voorbijkomt, natuurlijk. - Neem nu zo'n Ramsay... Die is gewoon uitgekauwd. Zit geen smaak meer aan.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_161943712
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:30 schreef eight het volgende:

[..]

die van Assen
wat heeft de TT met assen te maken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:14:06 #30
211083 Angelof9
I must go first
pi_161943792
:')
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  donderdag 5 mei 2016 @ 13:16:01 #31
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_161943820
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef VeX- het volgende:
Game of Thrones begint zo wel heel voorspelbaar te worden.

Het niveau van de eerste paar seizoenen wordt nog maar bij uitzondering gehaald.

Het verval lijkt een beetje samen te vallen met het punt waar de serie de boeken voorbij gaat.

Zonde van wat een van de beste series had kunnen zijn.

Heb lage verwachtingen, maar laat ik dit seizoen nog even afwachten.
enigszins mee eens helaas :@
  roze donderdag 5 mei 2016 @ 13:16:28 #32
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161943823
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe wel tof :o
Your beauty never ever scared me.
pi_161943843
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:16 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe wel tof :o
jij en 95% van de kijkers. de rest zijn azijnpissers ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161943862
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:17 schreef Slayage het volgende:

[..]

jij en 95% van de kijkers. de rest zijn azijnpissers ;)
Fanboy gespot.

Het is allemaal gewoon minder, dat mag toch gewoon? Vooral om de voorspelbaarheid en de opbouw.
pi_161944095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:44 schreef VeX- het volgende:
Game of Thrones begint zo wel heel voorspelbaar te worden.

Het niveau van de eerste paar seizoenen wordt nog maar bij uitzondering gehaald.

Het verval lijkt een beetje samen te vallen met het punt waar de serie de boeken voorbij gaat.

Zonde van wat een van de beste series had kunnen zijn.

Heb lage verwachtingen, maar laat ik dit seizoen nog even afwachten.
Ik heb het gevoel dat GoT gewoon nog "shockers" lanceert gewoon om te shocken. De subtiliteit is weg. Als ze de nadruk nu eens minder legden op die "shocks", maar op goede scènes zoals die van Jaime/High Sparrow, of Sansa die Brienne weer ontmoette, dan zou de serie weer een stuk beter zijn.
The show must go on
pi_161944220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:18 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Fanboy gespot.

Het is allemaal gewoon minder, dat mag toch gewoon? Vooral om de voorspelbaarheid en de opbouw.
Omdat je het leuk vindt ben je een fanboy? Hij kan het leuk vinden, dat mag toch gewoon?
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_161944231
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:18 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

Fanboy gespot.

Het is allemaal gewoon minder, dat mag toch gewoon? Vooral om de voorspelbaarheid en de opbouw.
azijnpisser gespot.

jij vindt het allemaal minder en voorspelbaar. dat mag zeer zeker ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161944395
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:16 schreef Amarantha het volgende:
Ik vind het nieuwe seizoen tot nu toe wel tof :o
Dit inderdaad. Het gebeuren met Jon Snow was wel voorspelbaar, maar ach, het was wel leuk gedaan.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:01:01 #39
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_161944501
Het is gewoon de keiharde waarheid dat nu de serie de boeken voorbij is er wat mindere scènes tussenzitten.
De vraag is of dat het begin van een patroon is, of dat de serie iet wat krampachtig probeert een aantal zijsporen, zoals dorne, even af te sluiten, zodat de overige sporen de kwaliteit vast kunnen houden.
Ik hoop dat laatste.

In het verleden hebben de serie makers ook dingen aangepast, zoals het verhaal rond de hound en brienne, en dat bran ten noorden van de wall Jon ziet. Die aanpassingen vond ik erg sterk. Dorne en de redding van theon waren gewoon slecht, maar dat betekent niet meteen dat de schrijvers niets goed kunnen doen.

Ik heb goede hoop dat de serie wordt afgesloten op een degelijk niveau.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:34:52 #40
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161944897
Ik ben het er wel mee eens dat er soms meer opbouw mag komen naar bepaalde acties, meer karakterontwikkeling.

Al vind ik dit seizoen nog steeds vrij goed, dus ik snap niet heel goed waarom mensen het zo slecht vinden. Dan kijk je wel erg kritisch.
Oh.
pi_161944921
Ik merk dat bij mij het enthousiasme vooral voortkomt uit het feit dat we, op een bepaalde manier, antwoord krijgen op vragen die al jaren spelen. Om eerlijk te zijn is dat ook de enige reden waarom ik me door TWOW zou willen ploeteren. GRRM is uitmuntend in het bedenken van een bijzonder uitgebreide fantasiewereld en bijbehorende intriges, maar zijn schrijfwijze is met enige regelmaat erbarmelijk slecht en hij heeft de neiging zichzelf te verliezen in onnodig detailwerk, zelfs voor een fantasyschrijver.

Als ik nu de laatste aflevering weer terugkijk, zie ik inderdaad genoeg wat beter had gekund, maar het verhaal an sich heeft me nog steeds bij de virtuele ballen, zeg maar.
  donderdag 5 mei 2016 @ 14:40:37 #42
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161944963
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik merk dat bij mij het enthousiasme vooral voortkomt uit het feit dat we, op een bepaalde manier, antwoord krijgen op vragen die al jaren spelen. Om eerlijk te zijn is dat ook de enige reden waarom ik me door TWOW zou willen ploeteren. GRRM is uitmuntend in het bedenken van een bijzonder uitgebreide fantasiewereld en bijbehorende intriges, maar zijn schrijfwijze is met enige regelmaat erbarmelijk slecht en hij heeft de neiging zichzelf te verliezen in onnodig detailwerk, zelfs voor een fantasyschrijver.

Als ik nu de laatste aflevering weer terugkijk, zie ik inderdaad genoeg wat beter had gekund, maar het verhaal an sich heeft me nog steeds bij de virtuele ballen, zeg maar.
Wel eens met je stukken dat de boeken niet perse heel erg vlot weglezen. Komt ook omdat hij teveel informatie in een paar zinnen wil stoppen en het aantal families dan nog veel groter is, waardoor je soms de draad kwijt raakt.

Neemt niet weg dat de serie genoeg stukken ook beter heeft gedaan. Zoals Hardhome vorig jaar niet in de boeken zat, maar in de serie was dat geniaal.
Oh.
pi_161945199
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:34 schreef Kokoswater het volgende:
Jaime/High Sparrow
Die scene vond ik niets. Het was alleen maar wat twee mannen die elkaar bedreigden, de High Septon ging niet eens in op de strafbaarheid van Jaimie's daden. Want ze geven alleen maar om het bestraffen van seksualiteit. Zonde. In de boeken zijn de oorlogsmisdaden van Tywin en Gregor een van de voornaamste drijfveren van de Faith Militant. Hier verbranden ze alleen homo's en ontuchtplegers. :')
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 5 mei 2016 @ 15:05:24 #44
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161945222
quote:
2s.gif Op donderdag 5 mei 2016 14:37 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik merk dat bij mij het enthousiasme vooral voortkomt uit het feit dat we, op een bepaalde manier, antwoord krijgen op vragen die al jaren spelen. Om eerlijk te zijn is dat ook de enige reden waarom ik me door TWOW zou willen ploeteren. GRRM is uitmuntend in het bedenken van een bijzonder uitgebreide fantasiewereld en bijbehorende intriges, maar zijn schrijfwijze is met enige regelmaat erbarmelijk slecht en hij heeft de neiging zichzelf te verliezen in onnodig detailwerk, zelfs voor een fantasyschrijver.

Als ik nu de laatste aflevering weer terugkijk, zie ik inderdaad genoeg wat beter had gekund, maar het verhaal an sich heeft me nog steeds bij de virtuele ballen, zeg maar.
Het is misschien onnodig, maar ik vind het tegelijkertijd juist fantastisch dat ik de geschiedenis van een misschien niet zo belangrijk personage helemaal terug kan vinden. Bij elk detail wordt de wereld die hij gecreëerd heeft weer een stukje uitgebreider. Dit gaat inderdaad soms ten koste van de vlotheid, maar persoonlijk vind ik dat niet zo erg. Het enige jammerlijke is dat hij er denk ik ook een stuk minder snel door gaat schrijven, want alles moet kloppen.
pi_161946177
before



after

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 5 mei 2016 @ 16:40:25 #46
144648 redcable
Looking for more
pi_161946315
Merk dat ik leidt aan daenerys moeheid. Steeds weer met dat zure gezicht. Als niet boek lezer verwacht je dat ze in seizoen 1 al met der draakjes op Kings Landing uit is" oooh ze gaat Joffrey roosteren. En ben je in seizoen6 klaar met dat gerondreis :O Tyrion wordt hopelijk the kingdwarf of dragons ^O^
-I wanna feel the sunshine lift my head-
pi_161946367
achtergrond info:

quote:
Another observation I wanted to share.... In the last episode, a young Lyanna Stark makes her appearance riding on a horse. I thought this was beautifully done by the writers because the books mention Lyanna's ability to ride a horse, though not directly.

When Arya escapes the Brotherhood Without Banners on a horse, Harwin chases after her and eventually catches up. At this point, he makes the following remark, "You ride like a northman milady. Your aunt was the same, Lady Lyanna." I thought this important detail was elegantly portrayed in the last episode.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161947050
quote:
99s.gif Op donderdag 5 mei 2016 16:43 schreef Slayage het volgende:
I thought this was beautifully done by the writers because the books mention Lyanna's ability to ride a horse, though not directly.
Noob
quote:
Brandon [Stark] was fostered at Barrowton with old Lord Dustin, the father of the one I'd later wed, but he spent most of his time riding the Rills. He loved to ride. His little sister [Lyanna] took after him in that. A pair of centaurs, those two.
En zo zijn er wel meer citaten. Ze zeggen het letterlijk
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:01:44 #49
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161947269
klik om te spelen
Oh.
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:09:25 #50
202546 Baszh
The Dude abides
pi_161947350
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 03:11 schreef Harmankardon het volgende:
Hodor komt op de troon en hij vertelt het al tijden maar geen mens luistert.
R+L=Hodor, het achterlijke vriendje van Willis.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:19:05 #51
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161948779
:7
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161949172
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161950224
Voor de mensen die de promo van episode 3 hebben gezien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161950785
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:48 schreef maho_91 het volgende:
Voor de mensen die de promo van episode 3 hebben gezien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_161951206
Hoewel ik geen fan ben van de hoeveelheid plaatjes in het topic, moeten we even cute Khal erkennen met zijn allen.





*sound of dropping panties*
pi_161952056
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:18 schreef clumsy_clown het volgende:

*sound of dropping panties*
off topic geneuzel...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 5 mei 2016 @ 21:57:50 #58
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_161952228
quote:
18s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:21 schreef eight het volgende:
Kom ik bewust niet in het Game of Thrones topic om spoilers te vermijden zet er een of andere kankermongool een spoiler in de TT. Bedankt joh.
Als je de laatste aflevering op donderdag nog niet hebt gekeken kun je dit topic ook beter maar uit je MyAT verwijderen.
Flesje bier
  roze donderdag 5 mei 2016 @ 22:30:18 #59
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_161953075
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2016 13:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Het gebeuren met Jon Snow was wel voorspelbaar, maar ach, het was wel leuk gedaan.
Ben allang blij dat het nu meteen is gebeurd en niet in aflevering 10.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 5 mei 2016 @ 22:58:14 #60
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_161953926
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoewel ik geen fan ben van de hoeveelheid plaatjes in het topic, moeten we even cute Khal erkennen met zijn allen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*sound of dropping panties*
Ik mis hem nog steeds. Tof personage.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 5 mei 2016 @ 23:18:48 #61
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161954461
Ik mis Joffrey
Oh.
pi_161954544
Ik Viserys (seizoen 1) en Tywin.
Tails tell tales
pi_161954636
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoewel ik geen fan ben van de hoeveelheid plaatjes in het topic, moeten we even cute Khal erkennen met zijn allen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

*sound of dropping panties*
Beter bekend als Ronon Dex uit de beste cultserie allertijden uiteraard. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 5 mei 2016 @ 23:28:33 #64
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161954661
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:22 schreef Forbry het volgende:
Ik Viserys (seizoen 1) en Tywin.
Tywin, Tyrion en Joffrey allemaal in Kings Landing _O_


Heerlijke scène _O_
Oh.
pi_161955006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tywin, Tyrion en Joffrey allemaal in Kings Landing _O_


Heerlijke scène _O_
Ik vind zijn personage echt perfect vertolkt he. Ookal is zijn rol heel erg 1 dimensionaal.
pi_161955164
Pff Jon Snow the white walker. Gaat hij straks poedelnaakt naar zijn nieuwe meester,
pi_161955246
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Tywin, Tyrion en Joffrey allemaal in Kings Landing _O_


Heerlijke scène _O_
Was erg tof idd. Kings landing was toen erg gevreesd. Nu zijn die geloof gekken bezig
  vrijdag 6 mei 2016 @ 00:24:51 #68
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161955575
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2016 23:59 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Was erg tof idd. Kings landing was toen erg gevreesd. Nu zijn die geloof gekken bezig
Kings Landing is een stuk minder aan zonder die drie.

Alhoewel het wel vet kan worden als FrankenMountain flink aan het werk gaat en Cersei helemaal doordraait.
Oh.
pi_161956002


Wow _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:16:09 #70
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161956023
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:13 schreef FireFox1 het volgende:
[ afbeelding ]

Wow _O_
Blackwater Bay _O_

"Everyone who dies with a clean sword, I'll rape his fucking corpse" _O_
Oh.
pi_161956031
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Blackwater Bay _O_

"Everyone who dies with a clean sword, I'll rape his fucking corpse" _O_
Jij bent een echte fan he ;)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_161956034
stannis the mannis
(she/her)
pi_161956038
Ik ben zooo blij dat ik nog ruim 3 seizoenen te gaan heb *O*
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_161956040
kijk maar uit voor de spoilers
(she/her)
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:18:51 #75
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161956044
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:16 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Jij bent een echte fan he ;)
Uiteraard.
Oh.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:19:15 #76
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161956045
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:17 schreef Fylax het volgende:
stannis the mannis
Stannis :')
Oh.
pi_161956052
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:18 schreef Fylax het volgende:
kijk maar uit voor de spoilers
Ik heb al lang de GoT wiki ontdekt. Ik weet wie gaan sterven en wie niet. Maar dat maakt de pret niet minder om.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:22:05 #78
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161956061
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:20 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik heb al lang de GoT wiki ontdekt. Ik weet wie gaan sterven en wie niet. Maar dat maakt de pret niet minder om.
Haalt de spanning toch wel een beetje weg :{
Oh.
pi_161956065
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Haalt de spanning toch wel een beetje weg :{
Een klein beetje, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet onderdrukken :@

Ik weet alleen niet wanneer en hoe ze sterven.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:25:00 #80
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161956075
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:23 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Een klein beetje, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet onderdrukken :@

Ik weet alleen niet wanneer en hoe ze sterven.
Gewoon vol bingewatchen toch.

In een dag kan je wel een seizoen kijken.
Oh.
pi_161956088
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:25 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Gewoon vol bingewatchen toch.

In een dag kan je wel een seizoen kijken.
Ik heb meer dingen te doen dan de hele dag GoT afleveringen te kijken. ;)

Heb er 2 weken over gedaan om bij seizoen 2, aflevering 9 te komen :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:31:42 #82
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161956105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:28 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ik heb meer dingen te doen dan de hele dag GoT afleveringen te kijken. ;)

Heb er 2 weken over gedaan om bij seizoen 2, aflevering 9 te komen :)
Je moet wel prioriteiten stellen hè :{
Oh.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:34:34 #83
389010 Drankster
Voodoo Ray
pi_161956111
quote:
18s.gif Op donderdag 5 mei 2016 12:21 schreef eight het volgende:
Kom ik bewust niet in het Game of Thrones topic om spoilers te vermijden zet er een of andere kankermongool een spoiler in de TT. Bedankt joh.
Huilie huilie.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:37:26 #84
389010 Drankster
Voodoo Ray
pi_161956121
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:17 schreef Fylax het volgende:
stannis the mannis
Beetje gay dat ie in de serie al douche is, vond ik in de boeken een van de de harde bazen. Hopen dat de boeken een andere wending krijgen dan de serie.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 01:46:14 #85
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_161956153
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:16 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Blackwater Bay _O_

"Everyone who dies with a clean sword, I'll rape his fucking corpse" _O_
Vooral ook omdat we terugkijkend weten dat de Sandor met zijn staart tussen zijn benen gevlucht is en het enige lijk dat hij ook maar overwoog te verkrachten dat van Sansa was.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:17 schreef Fylax het volgende:
stannis the mannis
"Stannis! Stannis! Stannis!"

Een van de beste stukken proza uit de boeken.
“An interesting thing is a good thing.”
  vrijdag 6 mei 2016 @ 11:22:36 #86
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_161959181
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:46 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Vooral ook omdat we terugkijkend weten dat de Sandor met zijn staart tussen zijn benen gevlucht is en het enige lijk dat hij ook maar overwoog te verkrachten dat van Sansa was.

[..]

"Stannis! Stannis! Stannis!"

Een van de beste stukken proza uit de boeken.
Mooiste quote van Stannis uit de boeken:
quote:
Lord Seaworth is a man of humble birth, but he reminded me of my duty, when all I could think of was my rights. I had the cart before the horse, Davos said. I was trying to win the throne to save the kingdom, when I should have been trying to save the kingdom to win the throne.
En de quote die bewijst dat er in de tv-serie karaktermoord op 'm is gepleegd:
quote:
“A sacrifice will prove our faith still burns true, Sire,” Clayton Suggs had told the king. And Godry the Giantslayer said, “The old gods of the north have sent this storm upon us. Only R’hllor can end it. We must give him an unbeliever.”

“Half my army is made up of unbelievers,” Stannis had replied. “I will have no burnings. Pray harder.”
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_161959266
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:13 schreef FireFox1 het volgende:
[ afbeelding ]

tyrion: "Now I have become Death, the destroyer of worlds.".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161959269
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 01:17 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben zooo blij dat ik nog ruim 3 seizoenen te gaan heb *O*
fuvk jou ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161960546
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mooiste quote van Stannis uit de boeken:

[..]

En de quote die bewijst dat er in de tv-serie karaktermoord op 'm is gepleegd:

[..]

Boek-Stannis _O_
  vrijdag 6 mei 2016 @ 12:55:35 #90
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_161960633
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 12:50 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Boek-Stannis _O_
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 13:45:49 #91
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_161961579
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 21:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_161963836
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 11:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Mooiste quote van Stannis uit de boeken:

[..]

En de quote die bewijst dat er in de tv-serie karaktermoord op 'm is gepleegd:

[..]

D&D wilde Stannis net iets één-dimensionaler maken en hem in een religek veranderen. Net als dat ze Thorne mee lieten doen met het neersteken van Jon Snow. Zou veel logischer en makkelijker te behappen zijn voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken fan. :')
The show must go on
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:35:12 #93
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_161964001
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 13:45 schreef tombolafan het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 mei 2016 @ 15:35:18 #94
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161964005
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:26 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

D&D wilde Stannis net iets één-dimensionaler maken en hem in een religek veranderen. Net als dat ze Thorne mee lieten doen met het neersteken van Jon Snow. Zou veel logischer en makkelijker te behappen zijn voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken fan. :')
Ik las gisteren een stukje over de mislukte eerste pilot die ze gemaakt hebben, die juist heel erg op de boeken gebaseerd was. En die was volgens een vriend van hun en HBO echt slecht omdat het juist niet te behappen was voor de gewone kijker. Dus daar hebben ze in dat opzicht van geleerd.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Pilot_episode
Oh.
pi_161969893
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik las gisteren een stukje over de mislukte eerste pilot die ze gemaakt hebben, die juist heel erg op de boeken gebaseerd was. En die was volgens een vriend van hun en HBO echt slecht omdat het juist niet te behappen was voor de gewone kijker. Dus daar hebben ze in dat opzicht van geleerd.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Pilot_episode
Klopt, ik ken het verhaal. Ik zou die oorspronkelijke pilot graag eens zien. :P
The show must go on
  vrijdag 6 mei 2016 @ 22:09:19 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_161973824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 20:08 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Klopt, ik ken het verhaal. Ik zou die oorspronkelijke pilot graag eens zien. :P
Als ze zich er jaren later nog voor schaamden denk ik niet dat ze het openbaar gaan maken :+
Oh.
pi_161980429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:35 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Ik las gisteren een stukje over de mislukte eerste pilot die ze gemaakt hebben, die juist heel erg op de boeken gebaseerd was. En die was volgens een vriend van hun en HBO echt slecht omdat het juist niet te behappen was voor de gewone kijker. Dus daar hebben ze in dat opzicht van geleerd.

http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Pilot_episode
De schrijver van The Hangover films vond het niet goed :')
Nieuw is niet altijd beter.
pi_161981970
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 02:23 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

De schrijver van The Hangover films vond het niet goed :')
The Hangover had een prima script vond ik.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  Moderator zaterdag 7 mei 2016 @ 10:30:05 #99
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161982639
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 09:37 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

The Hangover had een prima script vond ik.
Het gaat over de twee vervolgen, niet de eerste. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_161983619
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 10:30 schreef Mike het volgende:

[..]

Het gaat over de twee vervolgen, niet de eerste. :P
Die zijn idd niet best :)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_161986038
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:49:53 #102
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_161989455
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2016 20:48 schreef maho_91 het volgende:
Voor de mensen die de promo van episode 3 hebben gezien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 16:53:18 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_161989521
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 16:49 schreef Shakkara het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 7 mei 2016 @ 18:38:24 #104
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_161991542
Gaat Jon Snow de volgende episode nog vertellen dat hij Ygritte gebeft gezien heeft in het hiernamaals? :P
pi_161992236
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 18:38 schreef DemonRage het volgende:
Gaat Jon Snow de volgende episode nog vertellen dat hij Ygritte gebeft gezien heeft in het hiernamaals? :P
beric dondarion had het meen ik over een "darknes" om zijn dode periode te beschrijven.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161993253
speciaal voor de plaatsjes haters :p

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_161993607
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:03 schreef Slayage het volgende:
speciaal voor de plaatsjes haters :p

[ afbeelding ]
Ze kunnen ook een HIMYM parodie maken met de Starks in de hoofdrol :D
mag het weten
pi_161993686
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 20:19 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ze kunnen ook een HIMYM parodie maken met de Starks in de hoofdrol :D
;)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 7 mei 2016 @ 21:50:40 #109
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_161995824
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:26 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

D&D wilde Stannis net iets één-dimensionaler maken en hem in een religek veranderen. Net als dat ze Thorne mee lieten doen met het neersteken van Jon Snow. Zou veel logischer en makkelijker te behappen zijn voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken fan. :')
Je lijkt niet te begrijpen dat je in een TV-serie (met slechts tien afleveringen per seizoen) veel minder ruimte voor expositie hebt dan in de boeken. Dan kun je de mensen waarvoor zulke veranderingen gemaakt zijn wel weg zetten als simpeler dan boekenlezers, maar ook een hoogopgeleide intellectueel met literaire achtergrond zou moeite hebben met het volgen van een serie waarin meer substantie zit dan de beschikbare tijd en het medium toelaat. Je kunt simpelweg niet hetzelfde in een TV-serie als in boeken en vice versa en er is gewoon niet overal tijd voor in de serie omdat het zo'n grootschalige productie is.

Wat overigens niet wil zeggen dat alle gemaakte keuzes ook goede keuzes waren.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_161996729
Zijn er al mensen in Nederland die zo'n email/bericht hebben ontvangen? Of is het alleen in USA en Canada?
  zaterdag 7 mei 2016 @ 22:28:04 #111
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_161996829
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2016 15:35 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ja! Teruggekeken en dat klopt :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:19:44 #112
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_161998187
Is er trouwens in het zuiden nog niemand die wat meegekregen heeft over de wildlings die nu voorbij de muur zijn?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zaterdag 7 mei 2016 @ 23:42:24 #113
389010 Drankster
Voodoo Ray
pi_161998837
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:19 schreef BaasBanaan het volgende:
Is er trouwens in het zuiden nog niemand die wat meegekregen heeft over de wildlings die nu voorbij de muur zijn?
Denk het niet, de enige die zich druk maakte was Ned en die is al lang gone.
  Moderator zondag 8 mei 2016 @ 00:11:21 #114
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_161999608
Jongens, posts over downloaden worden standaard verwijderd...dat is al 14 jaar zo.

En als altijd: commentaar erop in het FB-topic, niet hier.

[ Bericht 33% gewijzigd door Mike op 08-05-2016 00:23:14 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 8 mei 2016 @ 02:15:48 #115
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_162001479
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 23:42 schreef Drankster het volgende:

[..]

Denk het niet, de enige die zich druk maakte was Ned en die is al lang gone.
En toen waren het nog vooral geruchten. Nu is er volgens mij allang naar elke hoek van Westeros een bericht gestuurd dat de White Walkers terug zijn.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  zondag 8 mei 2016 @ 02:29:48 #116
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162001547
Ja volgens mij hebben we weinig reactie gezien vanuit het Zuiden op Stannis' bezetting van de Nights Watch, de Wildlings en de Others. Probleem is dat de Lannisters altijd al van plan waren de Boltons na de Winter te vervangen met de Imp en zijn kindbruid Sansa. En het te druk hadden met andere dingen toen dat plan in zee viel tijdens Joffrey's bruiloft.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162005524
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 22:23 schreef maho_91 het volgende:
Zijn er al mensen in Nederland die zo'n email/bericht hebben ontvangen? Of is het alleen in USA en Canada?
lijkt me alleen vs/acanda

lijkt me ook als je jaren later begint aan een serie dat je gespoiled wordt zonder dat je het door hebt :P

Surnusan twitterde op donderdag 28-04-2016 om 16:54:36 watching game of thrones for the first timemy memories keep spoiling me the storiesthanks internet and the memes. https://t.co/uTQ0qwGwJN reageer retweet
Surnusan twitterde op donderdag 28-04-2016 om 17:02:15 @Surnusan first impression:"I UNDERSTAND ALL THE REFERENCES NOW!!"after a few episode:"oh it's that guy, he's gonna be deAD FUC-" reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162005645
vraag me af of dit ramsey bloed is op het gezicht van jon :P met dit plaatje werd de promotie van het nieuwe seizoen ingeluid en eigenlijk al soort van een bevestiging dat ie weer echt aanwezig zou zijn. :P

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162006338
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:35 schreef Slayage het volgende:
vraag me af of dit ramsey bloed is op het gezicht van jon :P met dit plaatje werd de promotie van het nieuwe seizoen ingeluid en eigenlijk al soort van een bevestiging dat ie weer echt aanwezig zou zijn. :P

[ afbeelding ]
Ik ben vooral benieuwd wie de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uit de trailer zijn.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:11:10 #120
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162006434
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 12:35 schreef Slayage het volgende:
vraag me af of dit ramsey bloed is op het gezicht van jon :P met dit plaatje werd de promotie van het nieuwe seizoen ingeluid en eigenlijk al soort van een bevestiging dat ie weer echt aanwezig zou zijn. :P

[ afbeelding ]
Ik interpreteerde het als een artistieke foto van Jon die dood lag te wezen, met zijn eigen bloed. Niet dat ik ooit getwijfeld heb aan zijn wederopstanding.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_162006633
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd wie de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uit de trailer zijn.
En ik ben benieuwd wie nu in de komende aflevering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
pi_162006668
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En ik ben benieuwd wie nu in de komende aflevering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
R, ongetwijfeld :Y
pi_162006765
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:22 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

R, ongetwijfeld :Y
En dan nog hoop ik op een..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
pi_162006791
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:26 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En dan nog hoop ik op een..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie ^O^ Laten we dat dan maar hopen ;)
pi_162006795
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En ik ben benieuwd wie nu in de komende aflevering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 8 mei 2016 @ 13:30:25 #126
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_162006852
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 02:29 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ja volgens mij hebben we weinig reactie gezien vanuit het Zuiden op Stannis' bezetting van de Nights Watch, de Wildlings en de Others. Probleem is dat de Lannisters altijd al van plan waren de Boltons na de Winter te vervangen met de Imp en zijn kindbruid Sansa. En het te druk hadden met andere dingen toen dat plan in zee viel tijdens Joffrey's bruiloft.
Ik mis Joffrey. Die zou tenminste nog een feestje hebben gegeven voor de dood van Stannis en vervolgens hele ongepaste dingen hebben gezegd over Lord Commander Jon Snow. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_162006870
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd wie de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uit de trailer zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162006884
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:27 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat ook ja. Naja we gaan het wel zien, nog 13,5 uur wachten op de live uitzending :D
mag het weten
pi_162006901
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:11 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik interpreteerde het als een artistieke foto van Jon die dood lag te wezen, met zijn eigen bloed. Niet dat ik ooit getwijfeld heb aan zijn wederopstanding.
ik helemaal niet. omdat hij niet gekleed was zoals op dit plaatje en er niet zon spat bloed op zijn gezicht zat. het moest imo wel iets uit een scene zijn dat nog moet komen. dus vandaar dat ik het zag als een bevestiging.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162006932
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En ik ben benieuwd wie nu in de komende aflevering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162007174
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:34 schreef Slayage het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag het weten
pi_162007293
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 8 mei 2016 @ 14:09:46 #133
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_162007541
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_162007665
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jon is geen Stark, maar wat niet is kan nog komen ;) Moet Littlefinger Ramsey opruimen en uit naam van Warden of the North en de Vale Jon als Stark uitroepen zoals Stannis hem al eerder aanbood.

En sinds wanneer kunnen crippled ones hun apparaat niet meer gebruiken? Want dat je benen zijn uitgeschakeld wil niet zeggen dat Bran zijn derde been ook crippled is :+
mag het weten
pi_162007958
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:17 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En sinds wanneer kunnen crippled ones hun apparaat niet meer gebruiken? Want dat je benen zijn uitgeschakeld wil niet zeggen dat Bran zijn derde been ook crippled is :+
Als je verlamt ben 'from the waist down' werkt je apparaat niet meer. Ligt eraan vanaf waar z'n zenuwen zijn beschadigd. (Ik weet niet welke zenuwen lager aftakken, benen of penis), maar veel zal het niet schelen dus reken er maar op dat GRRM dat zo heeft geschreven.
pi_162008369
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je verlamt ben 'from the waist down' werkt je apparaat niet meer. Ligt eraan vanaf waar z'n zenuwen zijn beschadigd. (Ik weet niet welke zenuwen lager aftakken, benen of penis), maar veel zal het niet schelen dus reken er maar op dat GRRM dat zo heeft geschreven.
Klinkt wel zo logisch dus GRRM zal er wel rekening mee hebben gehouden ja.
mag het weten
  zondag 8 mei 2016 @ 15:43:48 #137
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162010028
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 14:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je verlamt ben 'from the waist down' werkt je apparaat niet meer. Ligt eraan vanaf waar z'n zenuwen zijn beschadigd. (Ik weet niet welke zenuwen lager aftakken, benen of penis), maar veel zal het niet schelen dus reken er maar op dat GRRM dat zo heeft geschreven.
Een groot deel van het gevoel (en daarmee grootste deel van het plezier) ben je al vrij snel kwijt, maar kan volgens mij wel zo zijn dat de instinctieve prikkel om te verstijven en te ejaculeren wel behouden blijft.

Het bewuste gevoel in dat gebied takt net onder de benen af, maar niet alle zenuwen worden even sterk geraakt, waardoor je niet alles kwijt hoeft te zijn.

Na een val zoals van Bran mag je er overigens wel vanuit gaan dat alles plat ligt denk ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanin op 08-05-2016 15:50:37 ]
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_162013703
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 15:43 schreef Tanin het volgende:

[..]

Een groot deel van het gevoel (en daarmee grootste deel van het plezier) ben je al vrij snel kwijt, maar kan volgens mij wel zo zijn dat de instinctieve prikkel om te verstijven en te ejaculeren wel behouden blijft.

Het bewuste gevoel in dat gebied takt net onder de benen af, maar niet alle zenuwen worden even sterk geraakt, waardoor je niet alles kwijt hoeft te zijn.

Na een val zoals van Bran mag je er overigens wel vanuit gaan dat alles plat ligt denk ik.
Misschien dat als hij in z'n wolf wargt en z'n chick bovenop 'm gaat zitten en wat met die wolf doet dat dat werkt? Dat deed die Orell ook toch? Die wargde in een vrouwtjeskonijn dacht ik...
  zondag 8 mei 2016 @ 17:13:40 #139
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_162013921
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 17:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Misschien dat als hij in z'n wolf wargt en z'n chick bovenop 'm gaat zitten en wat met die wolf doet dat dat werkt? Dat deed die Orell ook toch? Die wargde in een vrouwtjeskonijn dacht ik...
Dat is dan wel weer waar...

Kun je een fucking beer wargen, ga je in een konijn zitten :')
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zondag 8 mei 2016 @ 18:46:25 #140
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162016456
Als Meera naakt voor je staat doet je apparaat het in elke toestand wel hoor :9~
Oh.
pi_162016986
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 18:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
Als Meera naakt voor je staat doet je apparaat het in elke toestand wel hoor :9~
Meera en die vrouwelijke Child of the forest. Knappe Bran die dan zijn apparaat niet in werking krijgt :9
mag het weten
  zondag 8 mei 2016 @ 19:06:36 #142
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162017051
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:04 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Meera en die vrouwelijke Child of the forest. Knappe Bran die dan zijn apparaat niet in werking krijgt :9
Die Child of the Forest vind ik een beetje eng, maar misschien komt hij nog wat leuke dames tegen in zijn visioenen :+ Lyanna ofzo
Oh.
  zondag 8 mei 2016 @ 19:12:09 #143
28033 Pek
je moet wat
pi_162017232
Faptopic? Jongelui, broek weer omhoog en handjes boven de tafel! }:|
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_162017282
quote:
11s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:12 schreef Pek het volgende:
Faptopic? Jongelui, broek weer omhoog en handjes boven de tafel! }:|
zal wel door het warme weer komen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 8 mei 2016 @ 19:13:51 #145
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162017293
quote:
11s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:12 schreef Pek het volgende:
Faptopic? Jongelui, broek weer omhoog en handjes boven de tafel! }:|


O+
Oh.
pi_162017317
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die Child of the Forest vind ik een beetje eng, maar misschien komt hij nog wat leuke dames tegen in zijn visioenen :+ Lyanna ofzo
Z'n tante? :')
  zondag 8 mei 2016 @ 19:15:39 #147
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162017354
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:14 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Z'n tante? :')
Het is Game of Thrones.

En anders mogen wij er nog wel op fappen :+
Oh.
pi_162017585
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:06 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die Child of the Forest vind ik een beetje eng, maar misschien komt hij nog wat leuke dames tegen in zijn visioenen :+ Lyanna ofzo
En toch... beetje vreemd maar wel lekker :9


Net zoals Osha en Karsi. Als je het tenminste hebt over chicks boven de wall :P Sinds Hardhome vind ik haar een beetje eng ;)
mag het weten
  zondag 8 mei 2016 @ 19:22:45 #149
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162017631
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

En toch... beetje vreemd maar wel lekker :9
[ afbeelding ]

Net zoals Osha en Karsi. Als je het tenminste hebt over chicks boven de wall :P Sinds Hardhome vind ik haar een beetje eng ;)
[ afbeelding ]
Karsi _O_

Je hechten aan een personage en die is dan na 10 minuten dood _O_
Oh.
pi_162018647
een analyse van CNN over de politiek in westeros

http://edition.cnn.com/vi(...)mpaign-origwx-jm.cnn
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_162018955
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:22 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Karsi _O_

Je hechten aan een personage en die is dan na 10 minuten dood _O_
Eeuwig zonde :'( Komen ze met een milf, geven haar een cheesy line aaaaand she's gone a wight :(
mag het weten
  zondag 8 mei 2016 @ 20:53:24 #152
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162020789
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2016 19:59 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Eeuwig zonde :'( Komen ze met een milf, geven haar een cheesy line aaaaand she's gone a wight :(
Jon should've fucked her bloody
Oh.
pi_162020986
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:53 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Jon should've fucked her bloody
jon wordt de nieuwe nights watch king en karsi zijn bruid en then he will fuck her bloody :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 8 mei 2016 @ 20:59:37 #154
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162021037
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

jon wordt de nieuwe nights watch king en karsi zijn bruid en then he will fuck her bloody :P
Nights watch king nog wel :D
Oh.
pi_162021171
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:59 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nights watch king nog wel :D
speciaal voor the loooong night je weetz
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162023301
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 20:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

jon wordt de nieuwe nights watch king en karsi zijn bruid en then he will fuck her bloody :P
quote:
99s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

speciaal voor the loooong night je weetz
En de neus ophalen voor khaleesi. Naah gimme a good wight :{w
mag het weten
pi_162023426
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 mei 2016 21:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Je lijkt niet te begrijpen dat je in een TV-serie (met slechts tien afleveringen per seizoen) veel minder ruimte voor expositie hebt dan in de boeken. Dan kun je de mensen waarvoor zulke veranderingen gemaakt zijn wel weg zetten als simpeler dan boekenlezers, maar ook een hoogopgeleide intellectueel met literaire achtergrond zou moeite hebben met het volgen van een serie waarin meer substantie zit dan de beschikbare tijd en het medium toelaat. Je kunt simpelweg niet hetzelfde in een TV-serie als in boeken en vice versa en er is gewoon niet overal tijd voor in de serie omdat het zo'n grootschalige productie is.

Wat overigens niet wil zeggen dat alle gemaakte keuzes ook goede keuzes waren.
Ja, dat begrijp ik allemaal wel, en ik zei niet dat serie kijkers dom zijn (ik bedoelde dat de serie soms voor de selecte aantal domme kijkers met slecht geheugen lijkt geschreven). Verder weet ik niet wat dit verhaal te maken heeft met het een-dimensionaal laten van personages, of ze juist wat dieper te maken. Met personages zoals Cersei blijken ze het ook prima te kunnen, waarom dan niet met Stannis? Of zelfs Ramsay?
The show must go on
pi_162023557
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd wie de
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
uit de trailer zijn.
Roose en Walda?
The show must go on
pi_162026746
Ik ben nu bij seizoen 3, aflevering 7.

De serie blijft gewoon steengoed _O_

En heb (bijna) medelijden met arme Jamie Lannister ;(
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2016 @ 23:17:12 #160
88815 The_Emotion
98.3
pi_162027297
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:04 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben nu bij seizoen 3, aflevering 7.

De serie blijft gewoon steengoed _O_

En heb (bijna) medelijden met arme Jamie Lannister ;(
Je bent bijna bij Red Wedding, dat is ook een mijlpaal met een WTF moment in de serie
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 8 mei 2016 @ 23:20:52 #161
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162027442
quote:
14s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:17 schreef Remqo het volgende:

[..]

Je bent bijna bij Red Wedding, dat is ook een mijlpaal met een WTF moment in de serie
Jaime Lannister sends his regards.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162027479



[ Bericht 12% gewijzigd door Slayage op 08-05-2016 23:36:39 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162027824
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:50 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

En de neus ophalen voor khaleesi. Naah gimme a good wight :{w
wie haalt zijn neus op voor dany?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162027852
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Jaime Lannister sends his regards.
no he doesnt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162028302
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:55 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Roose en Walda?
denk ff na ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162028631
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:55 schreef Kokoswater het volgende:

Roose en Walda?
Meerdere mensen zeggen dat, maar dat kan helemaal niet. Roose en Walda zijn poisoned by our enemies, dus ze dan gaat verbranden is wat vreemd. Dat zou een faal van D&D zijn.
  zondag 8 mei 2016 @ 23:56:39 #167
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162028796
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Jaime Lannister sends his regards.
"I'll find another"

"Mother..."

"The Lannisters send their regards"

Oh oh wat een heerlijk moment was dat
Oh.
  maandag 9 mei 2016 @ 00:12:01 #168
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162029122
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

"I'll find another"

"Mother..."

"The Lannisters send their regards"

Oh oh wat een heerlijk moment was dat
Ja, laat wel zien hoe familie-georiënteerd de Starkjes zijn. Ned's laatste woorden waren ook: "Please let Arya be safe".
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162029311
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:12 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ja, laat wel zien hoe familie-georiënteerd de Starkjes zijn. Ned's laatste woorden waren ook: "Please let Arya be safe".
Netjes hoe jullie dit onthouden _O_
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 00:34:08 #170
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162029430
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:20 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Jaime Lannister sends his regards.
Ik zou toch zweren dat het Tywin was :+
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162029476
Is toch gewoon de draak??
  maandag 9 mei 2016 @ 00:45:27 #172
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162029593
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]

Ik zou toch zweren dat het Tywin was :+
Jaime wist niet precies er zou gebeuren. Jaime zei alleen 'doe Robb de groeten van me', en Roose deed Robb de groeten, op een best wel ongepast moment.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 00:50:57 #173
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162029695
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:12 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Ja, laat wel zien hoe familie-georiënteerd de Starkjes zijn. Ned's laatste woorden waren ook: "Please let Arya be safe".
Sommige dachten dat zijn laatste woorden waren:"I kept my promise" tav Lyanna
Oh.
pi_162029701
blijven jullie op?
(she/her)
  maandag 9 mei 2016 @ 00:52:17 #175
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162029712
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:51 schreef Fylax het volgende:
blijven jullie op?
Nee waarom zou ik.

Ik ga het morgenavond lekker kijken
Oh.
  maandag 9 mei 2016 @ 01:01:28 #176
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162029851
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 00:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Sommige dachten dat zijn laatste woorden waren:"I kept my promise" tav Lyanna
In de boeken weet ik het niet. In de serie wijst hij Yoren op het beeld van Baelor waar Arya zit, doet hij zijn biecht, hoort hij het vonnis aan, kijkt nog even naar het standbeeld waar hij Arya nu niet meer zit en fluistert bijna onhoorbaar 'please let Arya be safe.'
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 01:02:12 #177
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_162029862
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 01:01 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

In de boeken weet ik het niet. In de serie wijst hij Yoren op het beeld van Baelor waar Arya zit, doet hij zijn biecht, hoort hij het vonnis aan, kijkt nog even naar het standbeeld waar hij Arya nu van verdwenen is en fluistert bijna onhoorbaar 'please let Arya be safe.'
Ja ik had het over die fluisterende laatste woorden, dat dat niet duidelijk was wat hij zei.
Oh.
pi_162030052
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 01:01 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

In de boeken weet ik het niet. In de serie wijst hij Yoren op het beeld van Baelor waar Arya zit, doet hij zijn biecht, hoort hij het vonnis aan, kijkt nog even naar het standbeeld waar hij Arya nu niet meer zit en fluistert bijna onhoorbaar 'please let Arya be safe.'
Dat is ook wat ik meen te horen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_162030430
HAHAHAHAH FUCK OLLY
(she/her)
  maandag 9 mei 2016 @ 04:03:53 #180
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_162030433
Wauwwww The Sword of the Morning.. Pohh
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
  maandag 9 mei 2016 @ 04:05:19 #181
47276 remcov
Moviemaniac
pi_162030435
Nog nooit zo blij geweest om de dood van een kind _O-
Born in lust, turn to dust. Born in sin, come on in.(Storm Of The Century, 1999)
Listen to them, the children of the night. How sweet music they make.(Bram Stoker's Dracula, 1992)
pi_162030553
Hm. Ik weet niet wat ik van de aflevering vind. Was te voorspellen dat Bran niet het hele verhaal te horen zou krijgen. "My watch has ended" was tof. Davos is een held. Olly is dood, joepie. Howland Reed z'n bestaan wordt eindelijk erkend en Ned blijkt het verhaal mooier voorgedaan te hebben dan het was. Edd _O_

Maar wat the fúck bezielt de Umbers? Bastardbowl lijkt een zekerheid, maar welke troepen gaat Jon nu achter zich kunnen scharen? Ik heb de ijdele hoop dat het niet Shaggydog blijkt te zijn, en dit een plan van de Umbers is om Winterfell van binnenuit over te nemen. Om nou wéér afleveringen lang een Stark-telg in elkaar gemept te zien worden is ook weer zo wat.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 06:46:15 ]
pi_162030650

RIP Shaggydog
Er staat geen enkele direwolf in het overzicht dus ook geen Shaggydog.
pi_162030686
Oh trouwens. Cleganebowl confirmed wmb. Dat wordt mooi.
  maandag 9 mei 2016 @ 08:50:23 #185
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162031193
Ik kon voor de verandering wel leven met de verklaring van de Umbers in deze aflevering. Zij hebben inderdaad meer last van de wildlings omdat hun kasteel nou eenmaal dichter bij de muur ligt. Lijkt me logisch dat ze niet blij zijn met Jon Snow en voor Ramsey gaan vechten tegen de wildlings. Voor mij een onverwachts uitstekende verklaring.

Verder vond ik het wel een ok aflevering. Voorspelbaar wel, maar dat wil niet zeggen dat dat iets slechts is.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 09:00:00 #186
42184 crew  DaMart
pi_162031291
"My watch has ended" _O_.

Hopelijk is die Rickon een soort paard van Troje voor Ramsey en is hij nu in Winterfell om zich uiteindelijk te wreken en Winterfell te heroveren.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  maandag 9 mei 2016 @ 09:06:37 #187
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162031351
* ToJ was nietszeggend. Eddard's gezicht en stem klopte gewoon niet. Dayne was beter dan ik dacht, maar dat Dawn weggelaten is zit me nog steeds niet lekker.

* Ik begrijp niet waar ze met Bran heen willen. Waarom zou hij zijn grot verlaten? Hij is en blijft kreupel buiten zijn visioenen.

* Arya's training is goddank eindelijk voorbij wat was dat saai zeg.

* Tyrion's hele verhaallijn in Mereen is baden in vergane glorie. Wat doet die dwerg nog in het verhaal? En waarom reageert iedereen zo koeltjes op Tyrion. Die vrouw in de vorige aflevering dacht dat Tyrion haar kind wou opeten en Missandei dacht dat hij h'r wilde verkrachten en ondertussen kijken ze alleen maar passief en geschrokken.

* Daenerys is zo verwaand dat het moeilijk is om aan te zien. Ik dacht dat ze al vanaf 'A Golden Crown' of misschien zelfs daarvoor al een soort respect voor de cultuur van de Dothraki ontwikkeld had, maar ze lijkt hier meer op Viserys dan op haarzelf toen.

* Vraag me af wanneer de eerste van Daenerys' draken eens dood gaat. De serie is toch enorm van het choqueren en van de Direwolf-pups zijn er ook nog maar twee (een?) in leven (misschien is Nymeria voor de serie goed als dood?). Shaggy's einde was nog minder indrukwekkend dan dat van Lady.

* Waar is mij een Kingsmoot?

* Ben wel blij dat we eindelijk zien waar Sam is. Hoop dat zijn avonturen in de citadel gewoon door gaan en dat ze er niet uit gesneden worden omdat de sekans dnas mislukt zijn.


quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:00 schreef DaMart het volgende:
"My watch has ended" _O_.

Hopelijk is die Rickon een soort paard van Troje voor Ramsey en is hij nu in Winterfell om zich uiteindelijk te wreken en Winterfell te heroveren.


JUSTICE FOR SHAGGYDOG.

[ Bericht 11% gewijzigd door Repelsteeltju op 09-05-2016 09:21:24 ]
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162031492
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 23:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

"I'll find another"

"Mother..."

"The Lannisters send their regards"

Oh oh wat een heerlijk moment was dat
8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162031795
meereen/tyrion was meh. iig is duidelijk geworden dat het een complot tegen dany is van de masters/yunkai/astapor en die andere stad :P

dany is weer op hetzelfde niveau als in seizoen twee.

sam en kingslanding was meh.

arya was tof gedaan. wel verrassend dat ze nu al haar zicht terug heeft

de umber lord vond ik ook tof gedaan, met zijn recalcitrante houding tegenover ramsey, maar wel gewoon uit eigen belang zaken willen doen met hem, osha en rickon terecht als gift voor ramsey

TOJ vond ik echt baas gedaan, arthur dayne, die al die noorderlingen te kakken zet met zijn vechtkunst, "our prince wanted us here" Ned die toch niet zo honourable blijkt door een man die aan het doodbloeden is nog ff een doodsteek te geven. we hebben lyanna niet badend in het bloed gezien terwijl ze jon eruit aan het persen was, maar er werd duidelijk naar gehint met het geschreeuw.

jon/davos was weer sterk, de doden aan de galg, iemand die weigert dat jon op is, iemand die aan zijn naam denkt, iemand die duidelijk stelling neemt waar hij voor staat (hoe verwerpelijk de stellingname ook is heb ik respect voor iemand die standvastig is) en olly die gewoon helemaal geconsumeerd is door zijn haat voor de wildlings en niet meer te redden is, ondanks dat jon het met veel moeite aankijkt. ik denk dat hij een dienst heeft gedaan door niet in huilen uit te barsten. "my watch has ended" *O*

speculatie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daarnaast kijkt de serie heel anders als je weet wat er gaat gebeuren, zo wist ik dat aryas blindheid speciaal voor haar training was en dat ze haar zicht weer zou krijgen (boeken) en ook wist ik door de trailer, de umber vlag en dat ramsey blij werd van "the gift" dat het rickon wel moest zijn.

het zou heel anders kijken zijn als je je zou laten verrassen en met zo min mogelijk info de ep zou bekijken, ik denk dat ik de trailers maar skip voortaan :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162031846
Young Eddard keek ook intens geconstipeerd trouwens. Valt me nog mee dat ze Arthur Dayne's grootsheid wel erkend hebben. Goed, zonder gigantisch zwaard, maar goed, in plaats daarvan kreeg hij er twee, en nog redelijk fatsoenlijke choreografie ook.
pi_162031971
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:06 schreef Repelsteeltju het volgende:

* Ik begrijp niet waar ze met Bran heen willen. Waarom zou hij zijn grot verlaten? Hij is en blijft kreupel buiten zijn visioenen.
Nu Howland Reed geïntroduceerd is en ze er waarschijnlijk achter gaan komen dat hij de ware parentage van Jon kent, misschien richting Greywater?

quote:
[ afbeelding ]

JUSTICE FOR SHAGGYDOG.
Ik heb besloten dat het Shaggydog niet is. Relatief kleine kop, zeker als je hem vergelijkt met die van Greywind. En waarom zou GRRM Osha er in hebben willen gehouden, puur om haar te laten verkrachten en vernederen? En Smalljon weigerde wel erg expliciet om een eed af te leggen. En het zijn de fucking Umbers. Nee, The North Remembers. Please. ;(.
pi_162032072
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 08:50 schreef Jasonjj90 het volgende:
Ik kon voor de verandering wel leven met de verklaring van de Umbers in deze aflevering. Zij hebben inderdaad meer last van de wildlings omdat hun kasteel nou eenmaal dichter bij de muur ligt. Lijkt me logisch dat ze niet blij zijn met Jon Snow en voor Ramsey gaan vechten tegen de wildlings. Voor mij een onverwachts uitstekende verklaring.

Verder vond ik het wel een ok aflevering. Voorspelbaar wel, maar dat wil niet zeggen dat dat iets slechts is.
_O-
Jij gelooft dat?
  maandag 9 mei 2016 @ 10:38:37 #193
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162032564
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 07:26 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh trouwens. Cleganebowl confirmed
Ehm, nee?
Ok stelletje hokboeren
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 mei 2016 @ 10:44:39 #194
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_162032683
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:38 schreef padlarf het volgende:

[..]

Ehm, nee?
Er wordt nu wel erg duidelijk op gehint. Aan de ene kant op een trial by combat met the Mountain aan de zijde van Cersei. Aan de andere kant wordt de dood van the Hound (en het feit dat Arya het niet gezien heeft) weer besproken.
  maandag 9 mei 2016 @ 10:48:54 #195
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162032747
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:44 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Er wordt nu wel erg duidelijk op gehint. Aan de ene kant op een trial by combat met the Mountain aan de zijde van Cersei. Aan de andere kant wordt de dood van the Hound (en het feit dat Arya het niet gezien heeft) weer besproken.
Even teruggeluisterd, ze zei inderdaad "Arya Stark left him to die".
Ok stelletje hokboeren
pi_162033155
Eindelijk weinig Ramsey.
pi_162033238
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:44 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Er wordt nu wel erg duidelijk op gehint. Aan de ene kant op een trial by combat met the Mountain aan de zijde van Cersei. Aan de andere kant wordt de dood van the Hound (en het feit dat Arya het niet gezien heeft) weer besproken.
hoe zou the hound het hebben overleefd dan? deze theorie blijft terugkomen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162033316
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:01 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik heb besloten dat het Shaggydog niet is. Relatief kleine kop, zeker als je hem vergelijkt met die van Greywind. En waarom zou GRRM Osha er in hebben willen gehouden, puur om haar te laten verkrachten en vernederen? En Smalljon weigerde wel erg expliciet om een eed af te leggen. En het zijn de fucking Umbers. Nee, The North Remembers. Please. ;(.
weigeren is de eerste stap naar accepteren ;(

maar ik kan me best voorstellen dat de umbers wel degelijk rationeel zeggen, "times change, ik heb op dit moment een directe bedreiging door de wildlings dus ga ik in zee mee de schofterige boltons". ik kan me daarnaast niet voorstellen dat hij bezig is met een list en rickon aan ramsey overhandigt ervan uitgaande dat hij hem met fluwelen handschoenen zal behandelen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 mei 2016 @ 11:29:46 #199
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162033468
Toffe ep!

Mijn voorspellingen:

- Umbers slaan om als Jon weer terug is
- Jon is herrezen als Jon Stark ("my watch has ended", niet meer gebonden aan zn oath en word erkend zo gauw L+R = J bekend word..)

Tof!
pi_162033508
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162033525
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:29 schreef Luuksor het volgende:
Toffe ep!

Mijn voorspellingen:

- Umbers slaan om als Jon weer terug is
- Jon is herrezen als Jon Stark ("my watch has ended", niet meer gebonden aan zn oath en word erkend zo gauw L+R = J bekend word..)

Tof!
hoe zou l en r is j bekend moeten worden dan?

bran told so?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 mei 2016 @ 11:50:32 #202
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162033902
Daar heb je een punt.. Hij zal erkend moeten worden voordat hij een claim kan leggen op de troon. Of.. Hij word gewoon de Hand of the Queen van Sansa.. Maar dat klinkt ook niet echt geloofwaardig..
pi_162033999
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe zou the hound het hebben overleefd dan? deze theorie blijft terugkomen :P
Omdat het te vroeg is om hele lappen tekst te typen: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Gravedigger/Theories

waarschuwing: dit is een theorie gebaseerd op de boeken. Maar de hints in de vorige aflevering waren best fors.
pi_162034050
quote:
6s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:31 schreef Slayage het volgende:
[ link | afbeelding ]
De zon en kleur van het blad suggereren wel dat het dawn is.
pi_162034141
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:50 schreef Luuksor het volgende:
Daar heb je een punt.. Hij zal erkend moeten worden voordat hij een claim kan leggen op de troon. Of.. Hij word gewoon de Hand of the Queen van Sansa.. Maar dat klinkt ook niet echt geloofwaardig..
Robb had hem nog voor zijn dood erkend.
  maandag 9 mei 2016 @ 12:02:48 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_162034183
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 09:47 schreef Slayage het volgende:
Ned die toch niet zo honourable blijkt door een man die aan het doodbloeden is nog ff een doodsteek te geven
Dat kun je best als 'honourable' uitleggen, hij heeft hem uit zijn lijden verlost.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_162034187
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:55 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Omdat het te vroeg is om hele lappen tekst te typen: http://awoiaf.westeros.org/index.php/Gravedigger/Theories

waarschuwing: dit is een theorie gebaseerd op de boeken. Maar de hints in de vorige aflevering waren best fors.
zou vet zijn uiteraard, maar ik zou er niet op rekenen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:57 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

De zon en kleur van het blad suggereren wel dat het dawn is.
vond deze shot en de hele scene wel goed gedaan ik ben zelf geen fan van de boeken van het eerste uur though. ik lees zo veel haat op een facebook groep van asoiaf naar deze ep en serie in het algemeen, kijk dan niet zou ik zeggen als de boeken heilig voor je zijn en de makers het nooit goed kunnen doen :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162034258
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:02 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat kun je best als 'honourable' uitleggen, hij heeft hem uit zijn lijden verlost.
zo zag ik het niet en zo zag ned het ook niet als ik kijk hoe hij hem afmaakte.

daarnaast weet ik niet wat ned precies gezegd zou hebben over wat er is gebeurd bij TOJ, dus misschien was ned wazig, zonder expliciet te liegen, over wat hij deelde met mensen om zichzelf (honor) te beschermen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162034262
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

zou vet zijn uiteraard, maar ik zou er niet op rekenen.

[..]

vond deze shot en de hele scene wel goed gedaan ik ben zelf geen fan van de boeken van het eerste uur though. ik lees zo veel haat op een facebook groep van asoiaf naar deze ep en serie in het algemeen, kijk dan niet zou ik zeggen als de boeken heilig voor je zijn en de makers het nooit goed kunnen doen :P
protip: geen facebookpagina's van series volgen.

Ik vind Kit Harrington overigens prima te pruimen, in zijn nieuwe rol. Hij speelde al een heel overtuigend lijk, maar er was echt een verschil merkbaar tussen de oude Jon en unJon. Z'n droombeeld waarin eer de hoofdrol speelt, is verscheurd. Hij heeft lang genoeg geleden, tijd om actie te ondernemen.

Oh. En dat lijf is ook niet verkeerd :9
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

zo zag ik het niet en zo zag ned het ook niet als ik kijk hoe hij hem afmaakte.

daarnaast weet ik niet wat ned precies gezegd zou hebben over wat er is gebeurd bij TOJ, dus misschien was ned wazig, zonder expliciet te liegen, over wat hij deelde met mensen om zichzelf (honor) te beschermen
Ned was vooral geshockeerd over hoe Howland hem van achter neerstak. Dat is niet hoe honourable men vechten. Het feit dat Bran er van schrikt, geeft aan hoe zijn vader hem opgevoed heeft op dat gebied.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 12:08:05 ]
pi_162034304
Arthur dayne _O_ holy shit
4 man om 'm heen. Één groot zwaard is niet genoeg dus hij koos ervoor Dawn in de grond te steken en met twee one-handed te vechten. Daar kan Jaime nog wat van leren met z'n linkerhand. Goede choreografie, niet al te cropped. En Ned die zijn leven toch verkiest boven zijn eer, zoals eenieder.
pi_162034363
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:07 schreef Mr.Major het volgende:
Arthur dayne _O_ holy shit
4 man om 'm heen. Één groot zwaard is niet genoeg dus hij koos ervoor Dawn in de grond te steken en met twee one-handed te vechten. Daar kan Jaime nog wat van leren met z'n linkerhand. Goede choreografie, niet al te cropped. En Ned die zijn leven toch verkiest boven zijn eer, zoals eenieder.
??? Ned kan er toch geen zak aan doen dat die gast van achteren wordt gepakt door zijn makker.
Maar natuurlijk wel oneervol dat hij het verhaal nooit naar waarheid vertelde.
  maandag 9 mei 2016 @ 12:11:19 #212
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162034392
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:06 schreef clumsy_clown het volgende:

Ned was vooral geshockeerd over hoe Howland hem van achter neerstak. Dat is niet hoe honourable men vechten. Het feit dat Bran er van schrikt, geeft aan hoe zijn vader hem opgevoed heeft op dat gebied.


Maar klopt, de reactie van Bran was tekenend.
Ok stelletje hokboeren
pi_162034522
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:44 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Er wordt nu wel erg duidelijk op gehint. Aan de ene kant op een trial by combat met the Mountain aan de zijde van Cersei. Aan de andere kant wordt de dood van the Hound (en het feit dat Arya het niet gezien heeft) weer besproken.
Cleganebowl gaat inderdaad gebeuren. *O*
pi_162034549
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:06 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

protip: geen facebookpagina's van series volgen.
why, vind de gedeelde plaatjes grappig mooi om te zien en de gesprekken leuk om te volgen
:P
quote:
Ik vind Kit Harrington overigens prima te pruimen, in zijn nieuwe rol. Hij speelde al een heel overtuigend lijk, maar er was echt een verschil merkbaar tussen de oude Jon en unJon. Z'n droombeeld waarin eer de hoofdrol speelt, is verscheurd. Hij heeft lang genoeg geleden, tijd om actie te ondernemen.

het lijkt erop dat hij uiteindelijk toch wel een degelijk acteur kan worden.

zijn ontwaken deed me denken deze angel quote, if nothing we do matters than all that matters is what we do, becaus then thats all there is



quote:
Ned was vooral geshockeerd over hoe Howland hem van achter neerstak. Dat is niet hoe honourable men vechten. Het feit dat Bran er van schrikt, geeft aan hoe zijn vader hem opgevoed heeft op dat gebied.
ned was klaar om onthoofd te worden en had deze move van reed niet aan zien komen, het is maar hoe je het bekijkt uiteraard, maar ned kwam bij mij iig niet honorable over hoe hij dayne afmaakte.

[ Bericht 10% gewijzigd door Slayage op 09-05-2016 12:29:38 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162034589
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:07 schreef Mr.Major het volgende:
Één groot zwaard is niet genoeg dus hij koos ervoor Dawn in de grond te steken en met twee one-handed te vechten.
dat is niet wat ik zag
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162034928
Mooie aflevering, mijn favoriet van de drie. :)
The show must go on
pi_162034945
toj scene in het boek

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162034949


Dawn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-05-2016 12:36:32 ]
  maandag 9 mei 2016 @ 12:37:15 #219
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162034970
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is niet wat ik zag
Klopt. Hij steekt Dawn in de grond als waarschuwing, en als ze gaan vechten pakt hij die uit de grond en zijn andere zwaard uit de schede. Je ziet duidelijk dat hij maar twee zwaarden heeft als hij aan komt lopen.
Ok stelletje hokboeren
pi_162035025
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Klopt. Hij steekt Dawn in de grond als waarschuwing, en als ze gaan vechten pakt hij die uit de grond en zijn andere zwaard uit de schede. Je ziet duidelijk dat hij maar twee zwaarden heeft als hij aan komt lopen.
Klopt, er is altijd heel veel heisa over niets.
The show must go on
pi_162035031
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:37 schreef padlarf het volgende:

[..]

Klopt. Hij steekt Dawn in de grond als waarschuwing.
you shall not pass!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 mei 2016 @ 12:42:34 #222
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162035071
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:40 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Klopt, er is altijd heel veel heisa over niets.
Waarheid als een koe ;)
Ok stelletje hokboeren
pi_162035384
Oke is waar. Vond het toch goed gedaan
  maandag 9 mei 2016 @ 12:59:49 #224
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_162035488
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 21:53 schreef Kokoswater het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik allemaal wel, en ik zei niet dat serie kijkers dom zijn (ik bedoelde dat de serie soms voor de selecte aantal domme kijkers met slecht geheugen lijkt geschreven). Verder weet ik niet wat dit verhaal te maken heeft met het een-dimensionaal laten van personages, of ze juist wat dieper te maken. Met personages zoals Cersei blijken ze het ook prima te kunnen, waarom dan niet met Stannis? Of zelfs Ramsay?
Dan begreep je het dus niet allemaal. Eerder allemaal niet. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_162036304
Prima ep weer ^O^

Jammer dat ze bij de ToJ op het laatst afhaakten. Wil nu wel eens bevestiging hebben..

En weer een direwolf minder -O- Ik ga er vanuit dat het Rickon's hondje is.
pi_162036715
Scenes met Tyrion waren het saaiste, goede aflevering dus.
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 9 mei 2016 @ 14:05:39 #227
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162036763
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 10:09 schreef Typisch het volgende:

[..]

_O-
Jij gelooft dat?
Het is een logische verklaring voor mij ja. Ik vroeg mezelf sinds de trailer af hoe de Umbers in godsnaam aan de kant van de Boltons konden komen. Ze zijn erg pro Stark. Zij zijn ook degene die in de geschiedenis het meest last hebben gehad van de wildlings. Het klonk voor mij allemaal best logisch.

Het lijkt mij ook niet logisch dat hij gaat switchen, want hij gaf Rickon zomaar aan Ramsey. Het gevolg is dat Rickons leven in gevaar is. Ik zou het onlogisch vinden als ze een vals spelletje spelen met Ramsey. Sansa en/of Jon zouden nooit vergeven dat hij Rickon in gevaar heeft gebracht.

Ik denk ook persoonlijk de rol van "dubbelspion" naar de Manderlys gaat. Twee huizen dat laten doen is een beetje to much.
  maandag 9 mei 2016 @ 14:10:54 #228
371073 gazhims3lv
Fear cuts deeper than swords
pi_162036869
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 11:29 schreef Luuksor het volgende:
Toffe ep!

Mijn voorspellingen:

- Umbers slaan om als Jon weer terug is
- Jon is herrezen als Jon Stark ("my watch has ended", niet meer gebonden aan zn oath en word erkend zo gauw L+R = J bekend word..)

Tof!
1. De Umbers en Ramsaytuig denken dat hij nooit dood is gegaan dus dat lijkt me sterk.

2. Als hij al een andere achternaam zou krijgen dan zou dat dan toch Targaryen zijn?
http://i44.tinypic.com/jh9gch.png
-A Song of Ice and Fire-
pi_162036991
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:10 schreef gazhims3lv het volgende:

[..]

1. De Umbers en Ramsaytuig denken dat hij nooit dood is gegaan dus dat lijkt me sterk.

2. Als hij al een andere achternaam zou krijgen dan zou dat dan toch Targaryen zijn?
Het verhaal van wat er gebeurd is op de Wall zal wel wat oren gaan bereiken. Dat daargelaten, duurt het nog wel even voordat hij de naam Targaryen krijgt. Zelfs als wij (en Bran) erachter komen dat het zo is, weet de rest van het rijk het niet. Wat waarschijnlijker is, is dat Robb Jon als zijn erfgenaam benoemt heeft (ik weet alleen niet of dit in de serie ook gebeurd is, in de boeken in ieder geval wel) en daardoor Stark en King of the North wordt. Ander scenario is dat hij Sansa helpt Winterfell te bemachtigen en door haar gelegitimeerd wordt. Genoeg scenario's te bedenken.
  maandag 9 mei 2016 @ 14:20:15 #230
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_162037035
Alweer een direwolf naar de kutkloterij.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_162037110
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:42 schreef padlarf het volgende:

[..]

Waarheid als een koe ;)
hoe de neuk is een koe waarheid?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162037188
quote:
8s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:20 schreef Mani89 het volgende:
Alweer een direwolf naar de kutkloterij.
alleen ghost-summer over en misscien nymeria ;(
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 mei 2016 @ 14:41:36 #233
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_162037373
quote:
2s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

hoe de neuk is een koe waarheid?
koe is liefde, koe is leven, koe is waarheid. Als de Stark kinders direcows hadden gekregen zat Robb allang op De Iron Throne.
Ok stelletje hokboeren
pi_162037380
Wow. Arthur Dayne _O_ _O_ _O_
pi_162037739
wie was trouwens de "oathbreaker" ? titel van ep 3.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_162038077
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:59 schreef Slayage het volgende:
wie was trouwens de "oathbreaker" ? titel van ep 3.
Daenerys, voor het niet direct terugkeren naar Vaes Dothrak.
Jon, voor het weggaan bij de Night's Watch.
Ned, voor het niet compleet eervol zijn.
Tommen, voor het waarschijnlijk gaan breken van de belofte jegens zijn moeder.
De Umbers, voor het breken van de oath aan de Starks.

Beetje van alles eigenlijk?
Nieuw is niet altijd beter.
  maandag 9 mei 2016 @ 15:20:00 #237
202546 Baszh
The Dude abides
pi_162038200
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:14 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Daenerys, voor het niet direct terugkeren naar Vaes Dothrak.
Jon, voor het weggaan bij de Night's Watch.
Ned, voor het niet compleet eervol zijn.
Tommen, voor het waarschijnlijk gaan breken van de belofte jegens zijn moeder.
De Umbers, voor het breken van de oath aan de Starks.

Beetje van alles eigenlijk?
Vergeet niet Sam die weer Gilly gaat verlaten, die harpy hoer die haar meesters verraad voor zilver en een veilige plek & die verraders die mochten hangen.
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_162038301
Vond de naam van de aflevering ook niet heel sterk.
Wat ook wel grappig zou zijn, als ze Rickon zouden recasten. Dan aan de Boltons zouden uitleveren.
Dan blijkt later dat het een spion is, een truc of een vijand van binnenuit, en dat het niet Rickon is. Die wordt dan gespeeld door de echte acteur.
Is dus duidelijk niet gebeurd maar dat zou niemand dan verwachten.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dus niet gebeurd en het casting news had waarschijnlijk toch roet in het eten gegooid.
pi_162038572
zou jon een claim kunnen maken als de bastard broer voor the king in the north, als rickon wordt gedood (bran missing uiteraard) of komt sansa dan in beeld?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 9 mei 2016 @ 15:48:54 #240
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_162038820
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:36 schreef Slayage het volgende:
zou jon een claim kunnen maken als de bastard broer voor the king in the north, als rickon wordt gedood (bran missing uiteraard) of komt sansa dan in beeld?
Volgens het boek: Alleen in Dorne kan een vrouw de leiding overnemen, in de rest is het via de mannelijke lijn. Maar Sansa kan natuurlijk wel trouwen en dat dan haar echtgenoot daar aanspraak op maakt.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 9 mei 2016 @ 15:52:56 #241
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162038891
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Volgens het boek: Alleen in Dorne kan een vrouw de leiding overnemen, in de rest is het via de mannelijke lijn. Maar Sansa kan natuurlijk wel trouwen en dat dan haar echtgenoot daar aanspraak op maakt.
Als de mannelijke lijn weg is gaat het over op de vrouwelijke lijn dus Sansa hoeft niet te trouwen om aanspraak te maken.
pi_162038995
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:36 schreef Slayage het volgende:
zou jon een claim kunnen maken als de bastard broer voor the king in the north, als rickon wordt gedood (bran missing uiteraard) of komt sansa dan in beeld?
Jon is toch Tarq zoontje?
  maandag 9 mei 2016 @ 16:05:52 #243
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162039052
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Robb had hem nog voor zijn dood erkend.
Nee, hij had een brief geschreven, maar naar mijn weten is die brief nooit publiek bekend geworden toch?
  maandag 9 mei 2016 @ 16:10:26 #244
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162039121
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:05 schreef Luuksor het volgende:

[..]

Nee, hij had een brief geschreven, maar naar mijn weten is die brief nooit publiek bekend geworden toch?
Dit klopt. Hij dreigde wel tegen zijn moeder om Jon te legitimeren. Dat hoofdstuk eindigde met Catelyn die dacht bij zichzelf dat ze vol in de val was gelopen die Rob had weggezet of iets dergelijks. Wat er in die brief staat is niet bekend bij ons maar naar grote waarschijnlijkheid is die brief wel bekend bij een aantal noordelijke huizen. De serie heeft er verder nooit iets meegedaan, dus wat de serie betreft zullen ze dit verhaallijn niet volgen.
pi_162039248
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:36 schreef Slayage het volgende:
zou jon een claim kunnen maken als de bastard broer voor the king in the north, als rickon wordt gedood (bran missing uiteraard) of komt sansa dan in beeld?
Ik denk dat Benjen dan in principe als eerste in de rij zou staan, maar die dude is M.I.A.
  maandag 9 mei 2016 @ 16:20:45 #246
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162039273
Wat er ook gebeurt, ik ben heel benieuwd hoe de boeken uiteindelijk bij dezelfde eind-arc gaan komen..
  maandag 9 mei 2016 @ 16:53:08 #247
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162039765
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 16:18 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik denk dat Benjen dan in principe als eerste in de rij zou staan, maar die dude is M.I.A.
Benjen is van de Nightswatch dus die heeft nergens recht op.
pi_162040295
Damn, en zo heb je ineens weer een aflevering waarin er werkelijk geen ene kloot gebeurt.

Nou ja, twee dingen dan, Arya ziet weer en Jon verlaat de Watch, maar de rest was echt tergend saai en betekenisloos zo lijkt 't... wat een godsgruwelijk slechte aflevering was dit zeg....
Ook de motivatie voor Jon om op te stappen is volledig onduidelijk wat mij betreft (en ja, kom niet aan dat z'n eed maar tot z'n dood was, da's te afgezaagd). Waar moet ie heen, in de Watch zijn al z'n vrienden, hij heeft toch helemaal niemand meer waar hij zich bij aan kan sluiten, laat staan waar ie weet dat die zich bevinden. Allemaal maar erg onduidelijk waar 't heengaat.

En dan die hele scene met Tyrion aan tafel... wtf is er mis met de schrijvers, dat ging toch helemaal nergens over...

Ik vind 't een raar gedoseerd seizoen tot nu toe...
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162040355
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:22 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Damn, en zo heb je ineens weer een aflevering waarin er werkelijk geen ene kloot gebeurt.

Nou ja, twee dingen dan, Arya ziet weer en Jon verlaat de Watch, maar de rest was echt tergend saai en betekenisloos zo lijkt 't... wat een godsgruwelijk slechte aflevering was dit zeg....
Ook de motivatie voor Jon om op te stappen is volledig onduidelijk wat mij betreft (en ja, kom niet aan dat z'n eed maar tot z'n dood was, da's te afgezaagd). Waar moet ie heen, in de Watch zijn al z'n vrienden, hij heeft toch helemaal niemand meer waar hij zich bij aan kan sluiten, laat staan waar ie weet dat die zich bevinden. Allemaal maar erg onduidelijk waar 't heengaat.

En dan die hele scene met Tyrion aan tafel... wtf is er mis met de schrijvers, dat ging toch helemaal nergens over...

Ik vind 't een raar gedoseerd seizoen tot nu toe...
Als je dit een slechte aflevering vond dan is GoT echt niks voor jou
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
pi_162040382
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:26 schreef wieisboos het volgende:

[..]

Als je dit een slechte aflevering vond dan is GoT echt niks voor jou
Dank je voor je mening. Ik kan er niet veel mee, maar dat maakt niets uit. GoT vind ik trouwens geweldig, maar deze aflevering ging vrijwel nergens over vond ik.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162040513
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Dank je voor je mening. Ik kan er niet veel mee, maar dat maakt niets uit. GoT vind ik trouwens geweldig, maar deze aflevering ging vrijwel nergens over vond ik.
- Tower of Joy
- Ramsay die Rickon heeft
- Mel die Jon The Prince That Was Promised noemt
- Small council die zich verzet tegen Cersei en Jaime
Hier schreef Roypsv het volgende:
beter 10 euro naar unibet dan die vieze moeder van je nog een keer volduwen
Hier schreef Maver24 het volgende:
En weet je wat het waren. Tyfes negers.
  maandag 9 mei 2016 @ 17:41:40 #252
28033 Pek
je moet wat
pi_162040600
Ik dacht even dat ze Tygo Gernandt hadden gecast voor young Ned Stark, dat was schrikken! :X
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_162040700
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:36 schreef wieisboos het volgende:

[..]

- Tower of Joy -> zegt me helemaal niets
- Ramsay die Rickon heeft -> Rickon... wanneer hadden we die voor 't laatst gezien ?
- Mel die Jon The Prince That Was Promised noemt -> the who what where and why ?
- Small council die zich verzet tegen Cersei en Jaime ->boeien, Tommen is koning en die vervangt de small council in één pennenstreek
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 17:58:58 #254
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162040935
quote:
14s.gif Op maandag 9 mei 2016 14:02 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Scenes met Tyrion waren het saaiste, goede aflevering dus.
Tyrion is een beetje een circusdwerg geworden die zijn oude succesnummers opvoert, maar helemaal niets interessants doet met zijn nieuwe positie in het verhaal. Waar is de Tyrion die zei: 'Watching your vicious bastard die gave me more relief than a thousand lying whores'? Waar is de man die zonder scrupules zijn bloedeigen vader doodschoot en een vrouw die hij vertrouwde en waar hij misschien oprecht van hield dood wurgde. Het lijkt alsof die hele episode alweer helemaal vergeten is nadat Tyrion zichzelf die ene keer bijna dood dronk.
quote:
99s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:36 schreef Slayage het volgende:
zou jon een claim kunnen maken als de bastard broer voor the king in the north, als rickon wordt gedood (bran missing uiteraard) of komt sansa dan in beeld?
Officieel niet. In een opvolgingscrisis zou het kunnen omdat de wetten in Westeros en in feodale maatschappijen het algemeen best wel heel rekbaar zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 15:48 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Volgens het boek: Alleen in Dorne kan een vrouw de leiding overnemen, in de rest is het via de mannelijke lijn. Maar Sansa kan natuurlijk wel trouwen en dat dan haar echtgenoot daar aanspraak op maakt.
Je legt het verkeerd uit. In Dorne erft het oudste kind, ongeacht het geslacht. Over het algemeen erft het oudste kind waarbij alle zonen voorrang krijgen boven dochters. Bij de Targaryens is het zo komen te zijn (post-Dance of Dragons) alleen de mannelijke lijn in aanmerking komt voor de troon, vrouwen en ook hun nageslacht komen alleen in aanmerking nadat de hele mannelijke lijn uitgeput is.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:22 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Jon verlaat de Watch, maar de rest was echt tergend saai en betekenisloos zo lijkt 't... wat een godsgruwelijk slechte aflevering was dit zeg....
Ik vond het wel betekenisvol dat Jon de verraders ophing in plaats van ze te onthoofden. Ophangen is meer wat de Brotherhood without Banners doet. Vooral ook omdat onthoofding relatief pijnloos is terwijl ophanging een enorme lijdensweg is als je nek niet meteen breekt bij het wegvallen van de ondergrond. En het ophangen van mensen juist afschrikwekkend hoort te werken terwijl Jon zijn autoriteit neer legt en dus geen voorbeeld meer hoeft te stellen.

Overigens snap ik ook niet helemaal hoe Jon zijn post zomaar kon overdragen aan Dolorous Edd. Er moeten toch verkiezingen gehouden worden om een nieuwe commandant van de nights watch te benomen?
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 18:05:23 #255
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162041062
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:45 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Tommen is koning en die vervangt de small council in één pennenstreek
Je familie kun je niet kiezen. Kevan kan misschien vervangen worden. En Tommen kan misschien Pycell vervangen (hoewel moeilijk want Grand Maesters worden niet door de koning benoemd maar door de Citadel aangewezen.) Maar ik denk niet dat hij zijn schoonvader zonder pardon uit de small council kan schoppen. De Tyrells zijn al kwaad om het gevangenschap van Margaery en Lancel en de Iron Throne zoals die nu is heeft geen kans een normale winter te overleven zonder steun van de Reach, laat staan deze winter, die in een Long Night (kleine ijstijd) in lijkt te luiden.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_162041178
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 17:45 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

- Ramsay die Rickon heeft -> Rickon... wanneer hadden we die voor 't laatst gezien ?
- Mel die Jon The Prince That Was Promised noemt -> the who what where and why ?
- Small council die zich verzet tegen Cersei en Jaime ->boeien, Tommen is koning en die vervangt de small council in één pennenstreek
Je kent dus gewoon het halve verhaal niet en gaat lopen huilen dat je het saai vindt. Ik zou wat theorieen en achtergronden kijken (history and lore) daar wordt het denk ik leuker van voor je. Game of thrones is meer dan lekker wegkijken... Daarbij zal vast het een en ander later alsnog wel uitgelegd worden.
pi_162041312
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kent dus gewoon het halve verhaal niet en gaat lopen huilen dat je het saai vindt. Ik zou wat theorieen en achtergronden kijken (history and lore) daar wordt het denk ik leuker van voor je. Game of thrones is meer dan lekker wegkijken... Daarbij zal vast het een en ander later alsnog wel uitgelegd worden.
Niet zo'n dramaqueen spelen. Ik ben een seriekijker en geen boekenlezer, dus ik beoordeel de serie op de serie en niet op de boeken. Daarmee is mijn basis gelegd en daarop motiveer ik m'n oordeel.

@Moderators
Ik merk dat er de laatste pagina's weer onnoemelijk veel boekenspoilers en -info gedeeld worden en ik hoop dat de moderators daar iets aan willen doen, want daar hebben we een eigen draadje voor als ik me niet vergis.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:05 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Je familie kun je niet kiezen. Kevan kan misschien vervangen worden. En Tommen kan misschien Pycell vervangen (hoewel moeilijk want Grand Maesters worden niet door de koning benoemd maar door de Citadel aangewezen.) Maar ik denk niet dat hij zijn schoonvader zonder pardon uit de small council kan schoppen. De Tyrells zijn al kwaad om het gevangenschap van Margaery en Lancel en de Iron Throne zoals die nu is heeft geen kans een normale winter te overleven zonder steun van de Reach, laat staan deze winter, die in een Long Night (kleine ijstijd) in lijkt te luiden.
Eens, maar Tommen heeft twee hele invloedrijke familieleden (Cersei en Jamie) die hij onlangs nog gevraagd heeft hem bij te staan in z'n strijd om een daadkrachtig vorst te worden. Ook een gewilligere GrandMeaster is al aangesteld en zonder meer beschikbaar de rol van Pycell over te nemen. Als Tommen besluit zijn koningin te willen bevrijden (door bijvoorbeeld die hele secte uit te moorden) krijgt hij zonder meer de Cersei en Jaime mee en daarmee ook de Tyrells dus is er geen enkel conflict.

Ik begreep ook die hele scene van Tommen met die high sparrow niet... wat moet ie toch van 'm ? Is ie niet al genoeg vernederd door 'm ? Vorige aflevering leek 't wel duidelijk dat er nu koppen moesten gaan rollen en de Lannisters de touwtjes weer terug in handen moesten pakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 09-05-2016 18:26:15 ]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 18:38:58 #258
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162041690
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:20 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Niet zo'n dramaqueen spelen. Ik ben een seriekijker en geen boekenlezer, dus ik beoordeel de serie op de serie en niet op de boeken. Daarmee is mijn basis gelegd en daarop motiveer ik m'n oordeel.

@Moderators
Ik merk dat er de laatste pagina's weer onnoemelijk veel boekenspoilers en -info gedeeld worden en ik hoop dat de moderators daar iets aan willen doen, want daar hebben we een eigen draadje voor als ik me niet vergis.
Niemand had het over de boeken de history & lore is onderdeel van de serie.

En niemand spoilt hier de boeken er wordt wel achtergrond informatie gegeven dus misschien moet jij eens stoppen met "dramaqueen" zijn.

quote:
[..]

Eens, maar Tommen heeft twee hele invloedrijke familieleden (Cersei en Jamie) die hij onlangs nog gevraagd heeft hem bij te staan in z'n strijd om een daadkrachtig vorst te worden. Ook een gewilligere GrandMeaster is al aangesteld en zonder meer beschikbaar de rol van Pycell over te nemen. Als Tommen besluit zijn koningin te willen bevrijden (door bijvoorbeeld die hele secte uit te moorden) krijgt hij zonder meer de Cersei en Jaime mee en daarmee ook de Tyrells dus is er geen enkel conflict.

Cersei heeft op dit moment niet veel macht. Eens ze heeft Frankenmountain maar geen invloed op de small council. Jaime is alleen onderdeel van de small council en heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Mace Tyrell. Hij heeft zelfs een stuk minder macht want hij heeft geen leger om hem heen dus dreigen heeft voor hem ook niet veel nut.Er is ook maar 1 grandmaester in westeros aangesteld door de citadel dus is het niet mogelijk die te vervangen zonder dat je de woede wekt van de citadel. En Tommen blijft gewoon nog een kind die veel te beïnvloedbaar is door alles en iedereen om hem heen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jasonjj90 op 09-05-2016 18:44:54 ]
  maandag 9 mei 2016 @ 18:48:18 #259
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_162041890
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:20 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Ook een gewilligere GrandMeaster is al aangesteld en zonder meer beschikbaar de rol van Pycell over te nemen.
Qyburn? De man die door de orde van de Maesters uit zijn ambt is gezet? Onmogelijk.
quote:
Als Tommen besluit zijn koningin te willen bevrijden (door bijvoorbeeld die hele secte uit te moorden)
Die duivel is al uit de doos. Zonder draken en of jaren van bittere oorlog krijg je die er niet meer in. Daarom was het een enorme vergissing van Cersei om de herbewapening van de Faith Militant toe te staan.
quote:
Ik begreep ook die hele scene van Tommen met die high sparrow niet... wat moet ie toch van 'm ?
Invloed natuurlijk. Het zou ideaal voor de High Septon zijn als de jonge Tommen een nieuwe Baelor the Blessed wordt.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:38 schreef Jasonjj90 het volgende:
Cersei heeft op dit moment niet veel macht. Eens ze heeft Frankenmountain maar geen invloed op de small council. Jaime is alleen onderdeel van de small council en heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Mace Tyrell. Hij heeft zelfs een stuk minder macht want hij heeft geen leger om hem heen dus dreigen heeft voor hem ook niet veel nut.Er is ook maar 1 grandmaester in westeros aangesteld door de citadel dus is het niet mogelijk die te vervangen zonder dat je de woede wekt van de citadel. En Tommen blijft gewoon nog een kind die veel te beïnvloedbaar is door alles en iedereen om hem heen.

Volgens mij is ze nog steeds Queen Regent. En al haar macht komt voor uit wie haar man was en wat haar zoon is. 'tuurlijk, De walk of shame heeft haar prestige aangetast, maar ze is verre van een tandeloze tijger. Daarnaast Jaime (de lord commander of the kingsguard) is geen lid van de small council in de serie.
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 9 mei 2016 @ 18:53:25 #260
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162042025
quote:
[..]

Volgens mij is ze nog steeds Queen Regent. En al haar macht komt voor uit wie haar man was en wat haar zoon is. 'tuurlijk, De walk of shame heeft haar prestige aangetast, maar ze is verre van een tandeloze tijger. Daarnaast Jaime (de lord commander of the kingsguard) is geen lid van de small council in de serie.
Volgens mij is ze geen queen regent meer, iig niet totdat ze vrijgesproken/beboet is voor alles waar ze voor beschuldigd wordt. Ik denk dat deze aflevering een bevestiging is dat het vanaf nu veranderd en dat Jaime onderdeel van de small council is/wordt. Tenminste dat las ik uit die scene.
pi_162042047
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:38 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Niemand had het over de boeken de history & lore is onderdeel van de serie.

En niemand spoilt hier de boeken er wordt wel achtergrond informatie gegeven dus misschien moet jij eens stoppen met "dramaqueen" zijn.
Als je de pagina's terugleest vind je d'r maar zat.
Jij bent hier de dramaqueen hoor, ik zeg alleen dat ik deze aflevering niet goed vond, en dan ga jij overdrijven met termen als 'huilen', over hoe weinig ik wel weet en allerlei zelf verzonnen standaarden neerzetten over hoe je GoT moet genieten volgens jou.... drama drama drama queen.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:38 schreef Jasonjj90 het volgende:
[..]

Cersei heeft op dit moment niet veel macht. Eens ze heeft Frankenmountain maar geen invloed op de small council. Jaime is alleen onderdeel van de small council en heeft niet meer macht dan bijvoorbeeld Mace Tyrell. Er is ook maar 1 grandmaester in westeros aangesteld door de citadel dus is het niet mogelijk die te vervangen zonder dat je de woede wekt van de citadel. En Tommen blijft gewoon nog een kind die veel te beïnvloedbaar is door alles en iedereen om hem heen.
Als je aflevering 2 nog eens herkijkt zijn Tommen en z'n moeder nu wel véél meer dichter bij elkaar gekomen.... Meer macht heeft ze toch niet nodig om de wielen in beweging te brengen.
Tommen is koning en als hij die macht pakt heeft Cersei daarmee ook weer veel macht.

Tot nu toe was Tommen verscheurd in z'n naïviteit en de wens om vooral goede dingen te doen en z'n loyaliteit naar z'n familie, nu heeft ie z'n lesje geleerd en weet ie dat 'm alleen maar verlies oplevert als hij zwak is. Dat vroeg hij toch aan z'n moeder, 'learn me to be strong' of zoiets.... Dus waarom gaat ie er dan mee door, door nederig met die High Sparrow te onderhandelen... dat is toch een gepasseerd station dan ?!?
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:48 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Qyburn? De man die door de orde van de Maesters uit zijn ambt is gezet? Onmogelijk.
Onmogelijk ? Iets in Game of Thrones... sinds wanneer ?

Maar goed, het punt is dat Tommen uiteindelijk toch die small council kan samenstellen.
Zo goed gaat 't op dit moment niet met z'n redelijke onderhandelingen.
Misschien 'ns uit een ander vaatje tappen ?
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]

Die duivel is al uit de doos. Zonder draken en of jaren van bittere oorlog krijg je die er niet meer in. Daarom was het een enorme vergissing van Cersei om de herbewapening van de Faith Militant toe te staan.
Helemaal eens, dat was een grote fout van Cersei... die zeker niet zonder een boel bloedverspillen te herstellen valt... maar wel nodig is. Nu is de koning toch geen koning meer, hij realiseert zich heel goed dat ie z'n vrouw en z'n moeder daardoor kwijtgeraakt is. Dat is toch onacceptabel. Dan blijft toch maar één optie over. En ter herinnering... dit is Game of Thrones he...

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]

Invloed natuurlijk. Het zou ideaal voor de High Septon zijn als de jonge Tommen een nieuwe Baelor the Blessed wordt.
Hmm.. ik zie niet hoe hem dit aan de vrijheid voor z'n vrouw en moeder terug helpt.
Die High Sparrow was nog niet klaar he...
Elke dag dat ie 'm tolereert neemt z'n macht af.

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]

Volgens mij is ze nog steeds Queen Regent. En al haar macht komt voor uit wie haar man was en wat haar zoon is. 'tuurlijk, De walk of shame heeft haar prestige aangetast, maar ze is verre van een tandeloze tijger. Daarnaast Jaime (de lord commander of the kingsguard) is geen lid van de small council in de serie.
Koppen... rollen... enough said.

[ Bericht 19% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 09-05-2016 19:04:00 ]
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 19:02:21 #262
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162042259
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:54 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Als je de pagina's terugleest vind je d'r maar zat.
Jij bent hier de dramaqueen hoor, ik zeg alleen dat ik deze aflevering niet goed vond, en dan ga jij overdrijven met termen als 'huilen', over hoe weinig ik wel weet en allerlei zelf verzonnen standaarden neerzetten over hoe je GoT moet genieten volgens jou.... drama drama drama queen.

[..]
ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Dit is de eerste keer dat ik op je reageer. Ik heb ook verder geen probleem dat je zegt wat jij vond van de aflevering hoor. Heb wel een probleem als je achtergrond informatie spoilen noemt.

quote:
Als je aflevering 2 nog eens herkijkt zijn Tommen en z'n moeder nu wel véél meer dichter bij elkaar gekomen.... Meer macht heeft ze toch niet nodig om de wielen in beweging te brengen.
Tommen is koning en als hij die macht pakt heeft Cersei daarmee ook weer veel macht.

Tot nu toe was Tommen verscheurd in z'n naïviteit en de wens om vooral goede dingen te doen en z'n loyaliteit naar z'n familie, nu heeft ie z'n lesje geleerd en weet ie dat 'm alleen maar verlies oplevert als hij zwak is. Dat vroeg hij toch aan z'n moeder, 'learn me to be strong' of zoiets.... Dus waarom gaat ie er dan mee door, door nederig met die High Sparrow te onderhandelen... dat is toch een gepasseerd station dan ?!?
Nogmaals hij is een klein kind die naar iedereen luistert. Hij is het domste jongetje van de klas die zich laat meeslepen door alles en iedereen. Je zag toch dat hij in eerste instantie ook geweld wilde gebruiken om te krijgen wat hij wilde. Die high sparrow is echter een stuk slimmer en speelde in op hoe beïnvloedbaar een jochie van 14/15 wel niet kan zijn.
pi_162042364
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:02 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

ik denk dat je de verkeerde voor je hebt. Dit is de eerste keer dat ik op je reageer.
Nee je was 't wel en het argument blijft 'tzelfde... ik vond de aflevering minder.
Als dat iemand een dramaqueen maakt... man man man... mag kritiek ook niet meer ?
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:02 schreef Jasonjj90 het volgende:
[..]

Nogmaals hij is een klein kind die naar iedereen luistert. Hij is het domste jongetje van de klas die zich laat meeslepen door alles en iedereen. Je zag toch dat hij in eerste instantie ook geweld wilde gebruiken om te krijgen wat hij wilde. Die high sparrow is echter een stuk slimmer en speelde in op hoe beïnvloedbaar een jochie van 14/15 wel niet kan zijn.
Ik heb de indruk dat ie in aflevering 2 in die toenadering naar z'n moeder een ommeslag maakt. "Help me to be strong"... dat moet toch aangeven dat ie niet meer zo naïef wil zijn en dus meer daadkrachtig.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162042399
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Sorry dan, maar het argument blijft 'tzelfde... ik vond de aflevering minder.
Als dat iemand een dramaqueen maakt... man man man... mag kritiek ook niet meer ?

[..]

Ik heb de indruk dat ie in aflevering 2 in die toenadering naar z'n moeder een ommeslag maakt. "Help me to be strong"... dat moet toch aangeven dat ie niet meer zo naïef wil zijn en dus meer daadkrachtig.
Jezus wat ben jij een dramaqueen
* Verwijderd *
  maandag 9 mei 2016 @ 19:10:55 #265
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162042453
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:07 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Sorry dan, maar het argument blijft 'tzelfde... ik vond de aflevering minder.
Als dat iemand een dramaqueen maakt... man man man... mag kritiek ook niet meer ?

[..]

Ik heb de indruk dat ie in aflevering 2 in die toenadering naar z'n moeder een ommeslag maakt. "Help me to be strong"... dat moet toch aangeven dat ie niet meer zo naïef wil zijn en dus meer daadkrachtig.
Je mag zeker kritiek hebben. Ik noemde je een dramaqueen omdat je zeurde dat er gespoild werd. In mijn ogen is achtergrond informatie geen spoilen.

Ik snap wat je bedoeld, maar ik denk dan dat je die verandering niet maakt van de 1 op de andere aflevering. Aangeven dat je niet meer naïef wilt zijn maakt je niet opeens minder naïef. Hij zal nog veel moeten leren denk ik.

quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 18:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je kent dus gewoon het halve verhaal niet en gaat lopen huilen dat je het saai vindt. Ik zou wat theorieen en achtergronden kijken (history and lore) daar wordt het denk ik leuker van voor je. Game of thrones is meer dan lekker wegkijken... Daarbij zal vast het een en ander later alsnog wel uitgelegd worden.
nogmaals ik was het dus niet.
pi_162042500
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:08 schreef zoekeenleven het volgende:

[..]

Jezus wat ben jij een dramaqueen
Nee jij dan.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162042616
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2016 12:59 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Dan begreep je het dus niet allemaal. Eerder allemaal niet. :P
Bedankt voor de inhoudelijke verklaring en uitleg...
The show must go on
pi_162042690
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:10 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Je mag zeker kritiek hebben. Ik noemde je een dramaqueen omdat je zeurde dat er gespoild werd. In mijn ogen is achtergrond informatie geen spoilen.
Wie zegt dat dat over jou ging ?
Ik heb voor m'n eerste post weer even de voorgaande pagina's gelezen (want daar had ik 't ook over in m'n @moderators) en kwam daar weer een boel boekvergelijking en besprekingen tegen, daar hebben we volgens mij een eigen draadje voor.
En welk nu heeft 't woord 'zeuren' in deze context ? Mag daar niet over geklaagd worden ? Moet daar weer drama over gemaakt worden ? Hier bespreken we de serie op basis van de tv-versie.

In de vorige pagina's (weet niet meer welke) las ik zo als voorbeeld dat Jon Snow
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij blijkt dat nergens uit de serie.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 19:26:47 #269
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162042881
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:19 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat over jou ging ?
Ik heb voor m'n eerste post weer even de voorgaande pagina's gelezen (want daar had ik 't ook over in m'n @moderators) en kwam daar weer een boel boekvergelijking en besprekingen tegen, daar hebben we volgens mij een eigen draadje voor.
En welk nu heeft 't woord 'zeuren' in deze context ? Mag daar niet over geklaagd worden ? Moet daar weer drama over gemaakt worden ? Hier bespreken we de serie op basis van de tv-versie.

In de vorige pagina's (weet niet meer welke) las ik zo als voorbeeld dat Jon Snow
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij blijkt dat nergens uit de serie.
Je kan zelfs als je alleen de serie kijkt genoeg linken leggen, dit is zowel in de serie als in de boeken nooit bevestigd. Er wordt wel in zowel de boeken als de serie naar gehint, oftewel dit is geen spoiler. Gewoonweg een theorie.

Niet zomaar iets een boekspoiler noemen wat gewoonweg geen boekspoilers zijn.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 19:27:10 #270
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162042897
My watch has ended _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 9 mei 2016 @ 19:27:33 #271
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_162042907
Was het geld voor een paar lampen soms op :{ Wat een donkere beelden allemaal
pi_162042956
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:26 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Je kan zelfs als je alleen de serie kijkt genoeg linken leggen, dit is zowel in de serie als in de boeken nooit bevestigd. Er wordt wel in zowel de boeken als de serie naar gehint, oftewel dit is geen spoiler. Gewoonweg een theorie.

Niet zomaar iets een boekspoiler noemen wat gewoonweg geen boekspoilers zijn.
Ik heb daar nog nooit een hint toe naar gehoord. Het ligt ook totaal niet voor de hand, al was 't alleen vanwege de haarkleur (die in GoT toch zo'n grote betekenis heeft).
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162042959
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:19 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Wie zegt dat dat over jou ging ?
Ik heb voor m'n eerste post weer even de voorgaande pagina's gelezen (want daar had ik 't ook over in m'n @moderators) en kwam daar weer een boel boekvergelijking en besprekingen tegen, daar hebben we volgens mij een eigen draadje voor.
En welk nu heeft 't woord 'zeuren' in deze context ? Mag daar niet over geklaagd worden ? Moet daar weer drama over gemaakt worden ? Hier bespreken we de serie op basis van de tv-versie.

In de vorige pagina's (weet niet meer welke) las ik zo als voorbeeld dat Jon Snow
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij blijkt dat nergens uit de serie.
Dat is in de boeken ook nog niet zo ver....
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 19:30:29 #274
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162042995
En hou eens op met dat dramaqueen-gejank op mekaar :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162043071
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat is in de boeken ook nog niet zo ver....
Okay, dat zal best, maar ik kan natuurlijk niet argumenteren tegen iets (de inhoud van de boeken) wat ik niet weet, maar de stelligheid en vanzelfsprekendheid waarmee dit besproken wordt door mensen die ook steeds bezig zijn met boekvergelijkingen doet dat wel erg voor de hand liggen. En ik weet niet welke hints daar al wel in aan vooraf zijn gegaan in die boeken. Die interesseren me ook niet.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 19:34:08 #276
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162043099
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik heb daar nog nooit een hint toe naar gehoord. Het ligt ook totaal niet voor de hand, al was 't alleen vanwege de haarkleur (die in GoT toch zo'n grote betekenis heeft).
Dat jij de hints en verbanden niet legt wil niet zeggen dat andere dat ook niet doen. Voor mij is het bijvoorbeeld duidelijk dat Ned een heel eervolle man was die niet zomaar vreemdging. Ook hebben we deze aflevering de Tower of Joy gezien en als je History & Lore hebt gekeken (Onderdeel van de serie niet de boeken) Dan weet je wat de ToJ inhoudt en kan je zeker een aantal verbanden leggen. Nogmaals in de boeken is het ook nooit bevestigd.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 19:35:31 #277
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162043134
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:34 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Dat jij de hints en verbanden niet legt wil niet zeggen dat andere dat ook niet doen. Voor mij is het bijvoorbeeld duidelijk dat Ned een heel eervolle man was die niet zomaar vreemdging. Ook hebben we deze aflevering de Tower of Joy gezien en als je History & Lore hebt gekeken (Onderdeel van de serie niet de boeken) Dan weet je wat de ToJ inhoudt en kan je zeker een aantal verbanden leggen. Nogmaals in de boeken is het ook nooit bevestigd.
Ik heb de boeken gelezen, maar tijdens het kijken van de serie gaat het verstand op nul en kijk ik gewoon voor m'n plezier :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162043252
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:32 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Okay, dat zal best, maar ik kan natuurlijk niet argumenteren tegen iets (de inhoud van de boeken) wat ik niet weet, maar de stelligheid en vanzelfsprekendheid waarmee dit besproken wordt door mensen die ook steeds bezig zijn met boekvergelijkingen doet dat wel erg voor de hand liggen. En ik weet niet welke hints daar al wel in aan vooraf zijn gegaan in die boeken. Die interesseren me ook niet.

De hints die sinds seizoen 1 t/m 5 zijn langsgekomen in de serie.
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_162043364
Wat denken jullie dat Jon gaat doen nu hij zijn 'watch' beëindigd heeft?
  maandag 9 mei 2016 @ 19:47:31 #280
211083 Angelof9
I must go first
pi_162043462
Shaggydog! Noooooo! :'(
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 9 mei 2016 @ 19:48:00 #281
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162043472
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:39 schreef ruudbackus het volgende:

[..]


De hints die sinds seizoen 1 t/m 5 zijn langsgekomen in de serie.
Klasse filmpje ^O^
pi_162043559
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Wat denken jullie dat Jon gaat doen nu hij zijn 'watch' beëindigd heeft?
Goeie vraag. Ik denk dat Davos met hem mee gaat en Melisandre. Maar verder? Hij heeft wel een wat groter legertje nodig...
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_162043569
Waar zijn de sekscenes?
pi_162043600
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:51 schreef wiskundenoob het volgende:
Waar zijn de sekscenes?
Dat niveau is inderdaad gedaald....
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
pi_162043665
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:52 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Dat niveau is inderdaad gedaald....
Hoopte dat Sam visueel van bil ging ipv telkens die knappe acteurs :P
pi_162043731
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:39 schreef ruudbackus het volgende:

[..]


De hints die sinds seizoen 1 t/m 5 zijn langsgekomen in de serie.
Ik haal hier alleen uit dat Rhaegar Neds zus Leanna ontvoerde en verkrachtte en dat Ned Stark vreemd ging en een kind (Jon) mee naar huis nam. Maar niet de link daartussen.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
pi_162043745
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:51 schreef ruudbackus het volgende:

[..]

Goeie vraag. Ik denk dat Davos met hem mee gaat en Melisandre. Maar verder? Hij heeft wel een wat groter legertje nodig...
Inderdaad. Ik weet niet wat Melisandre allemaal kan, maar onsterfelijk is ze ook niet denk ik zo. Ze zullen dus wel wat meer nodig hebben.
  maandag 9 mei 2016 @ 19:58:54 #288
211083 Angelof9
I must go first
pi_162043777
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Wat denken jullie dat Jon gaat doen nu hij zijn 'watch' beëindigd heeft?
Bij Castle Black weglopen net op het moment dat Sansa daar arriveert zodat ze elkaar net missen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_162043821
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:58 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Bij Castle Black weglopen net op het moment dat Sansa daar arriveert zodat ze elkaar net missen.
Dat zou ook wel weer erg typisch zijn inderdaad. _O-
  maandag 9 mei 2016 @ 20:03:20 #290
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162043917
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:56 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik haal hier alleen uit dat Rhaegar Neds zus Leanna ontvoerde en verkrachtte en dat Ned Stark vreemd ging en een kind (Jon) mee naar huis nam. Maar niet de link daartussen.
Je vergeet al die stukken dat mensen zeggen dat Ned Stark niet zomaar iemand was die er een bastaard op na houdt. En als je dan het verband legt dat Lyanna seks heeft gehad met Rheagar (verkracht of niet). En dat Ned aanwezig was bij de dood van Lyanna. En dat uit die reis Ned ineens thuiskwam met een bastaard. Dan kan je de verbanden wel degelijk leggen of je er nou wel of niet in geloofd je kan het zeker uit de serie halen.
pi_162043929
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:29 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Ik reageerde. Misschien had ik de woorden huilen enzo niet moeten gebruiken, maar daarentegen bedoelde ik het niet denigrerend o.i.d.
Ik denk dat de mensen die hier zitten allemaal toch wel behoorlijk erge fans zijn (dat betekent niet kritiekloze fanboys trouwens) of te veel tijd over hebben, mezelf incluis. Het gevolg daarvan is dat afleveringen dubbel worden gekeken, er naar achtergrond informatie, stomme ongein en alles wordt verwezen, en wie weet allemaal wat voor extra informatie. Dit levert soms wrijving op, maar als je voor iedereen die wat anders vindt een eigen topic gaat maken heb je net zoveel topics als personen. Er zijn hints gegeven dat Jon Snow een Targaryen is. Dat uitpluizen vind ik juist de lol achter GoT, tussen de afleveringen door.
Ik zeg niet dat je het moet doen, of dat het hoort als je GoT kijkt, maar de history and lore is wel een aanvulling op het kijken.
pi_162044131
Vette ep zeg. _O_ Stuk bij The Wall heel vet, Jon pakt het aan zoals het hoort. Varys ook weer heerlijk bezig en omgg Arthur Dayne _O_ KL vond ik nu ook wel tof, al hoop ik wel dat Tommen nu niet weer pussy wordt en dat Cersei en Jaime eens laten zien wie baas is.
  Moderator maandag 9 mei 2016 @ 20:13:33 #293
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_162044159
quote:
7s.gif Op maandag 9 mei 2016 19:43 schreef Infection het volgende:
Wat denken jullie dat Jon gaat doen nu hij zijn 'watch' beëindigd heeft?
Met Davos, Melisandre en de wildlings naar Winterfel, en daarna verder naar het zuiden neem ik aan.
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_162044172
Die Euron Greyjoy zal wel dat bootje waar Sam in zit plunderen en iedereen vermoorden. ;(

Ik heb echt geen idee wat er gaat gebeuren nog. Zieke zwaardvechter trouwens, die Targaryen in The Tower of Joy. Weet alleen niet wie die kornuiten van Ned Stark waren, gewoon vrienden uit verschillende huizen ofzo? :9

Is er trouwens nog een theorie over hoe de verhaallijn van Arya eigenlijk relevant is? Ik merk nu dat ik echt meer informatie wil over alles, maar we zijn als zo ver dat ik eigenlijk de tijd niet meer heb om alles vanaf begin tot eind te bestuderen. :/
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_162044284
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:03 schreef Jasonjj90 het volgende:

[..]

Je vergeet al die stukken dat mensen zeggen dat Ned Stark niet zomaar iemand was die er een bastaard op na houdt. En als je dan het verband legt dat Lyanna seks heeft gehad met Rheagar (verkracht of niet). En dat Ned aanwezig was bij de dood van Lyanna. En dat uit die reis Ned ineens thuiskwam met een bastaard. Dan kan je de verbanden wel degelijk leggen of je er nou wel of niet in geloofd je kan het zeker uit de serie halen.
Sowieso bespreek je hier allemaal dingen die in de serie nog niet getoond zijn, dus daar gaan we niet mee verder. De link is nog niet gelegd en er zijn alternatieven heb ik ook alweer gelezen, maar ik ga me er verder niet in verdiepen, mijn punt is nou net dat ik dat in de serie wil ontdekken.
Maar misschien zijn we volgende week wel ineens zover als die ToJ meer invulling krijgt.
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik reageerde. Misschien had ik de woorden huilen enzo niet moeten gebruiken, maar daarentegen bedoelde ik het niet denigrerend o.i.d.
Ik denk dat de mensen die hier zitten allemaal toch wel behoorlijk erge fans zijn (dat betekent niet kritiekloze fanboys trouwens) of te veel tijd over hebben, mezelf incluis. Het gevolg daarvan is dat afleveringen dubbel worden gekeken, er naar achtergrond informatie, stomme ongein en alles wordt verwezen, en wie weet allemaal wat voor extra informatie. Dit levert soms wrijving op, maar als je voor iedereen die wat anders vindt een eigen topic gaat maken heb je net zoveel topics als personen. Er zijn hints gegeven dat Jon Snow een Targaryen is. Dat uitpluizen vind ik juist de lol achter GoT, tussen de afleveringen door.
Ik zeg niet dat je het moet doen, of dat het hoort als je GoT kijkt, maar de history and lore is wel een aanvulling op het kijken.
Speculeren hoort bij de fun, maar dit soort posts zijn geen speculeren meer :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is gewoon een ordinaire boekenspoiler (ja, ik heb 'm maar even opgezocht).

Het maakt niet uit of 't waar is of niet.
“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain
  maandag 9 mei 2016 @ 20:24:20 #296
429702 Jasonjj90
Badabing Badabang
pi_162044461
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 20:17 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:

[..]

Sowieso bespreek je hier allemaal dingen die in de serie nog niet getoond zijn, dus daar gaan we niet mee verder. De link is nog niet gelegd en er zijn alternatieven heb ik ook alweer gelezen, maar ik ga me er verder niet in verdiepen, mijn punt is nou net dat ik dat in de serie wil ontdekken.
Maar misschien zijn we volgende week wel ineens zover als die ToJ meer invulling krijgt.
allemaal serie niks uit de boeken. Dat jij het allemaal niet mee hebt gekregen is niet onze fout.

quote:
[..]

Speculeren hoort bij de fun, maar dit soort posts zijn geen speculeren meer :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is gewoon een ordinaire boekenspoiler (ja, ik heb 'm maar even opgezocht).

Het maakt niet uit of 't waar is of niet.
dat is allemaal achtergrond informatie. Dit is niet in de serie voorgekomen en kan ook niet meer in de serie voorkomen. Rob is dood en heeft Jon in de serie nooit zijn erfgenaam gemaakt of hiermee gedreigd. dus is het geen spoiler.
pi_162044838
Sowieso denk ik dat de serie seizoen 6 en verder best wel eens kunnen gaan afwijken hoe de boeken gaan aflopen. Misschien verwerken ze in de serie zelfs wel wat fan-theorieën die de boeken niet gaan halen.

Er moet nog een hoop gebeuren:
- linksom of rechtsom moet Jon zijn plaats krijgen, ze laten hem niet tot leven komen om geen betekenis meer te hebben
- de white walkers moeten nog oprukken een keer, die hebben we echt nog maar zelden gezien
- ik verwacht dat Cersie valser terug komt dan ooit
- Bran's storyline moet nog betekenis krijgen
- idem voor Arya
- idem voor Sansa
- ze moeten Tyrion weer wat invulling geven, want dat wordt echt tenenkrommend
- Daenerys moet nog wat invulling krijgen, en niet te vergeten haar draakjes
- en dan vergeet ik nog wel een paar
Trust No One -- Deep Throat-- The X Files
  maandag 9 mei 2016 @ 20:37:15 #298
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_162044848
Dit gelul weer.. ZO SAAI (niet de ep, de discussies).. Dan mag ik hier zeker ook niet mijn theorie over de Umbers posten, maar dat doe ik lekker toch, want speculatie = geen boekspoilers..

Rickon is a complication
The vast majority of people in Westeros believe Bran and Rickon are dead. The few who know the truth of their survival are Theon, Ramsay and Sansa and the Umbers (and obviously Bran, Meera, Hodor, Osha). Ramsay's hold on the North was to be validated by the fact that Sansa was the last possible heir of Winterfell apart from Jon Snow who was 1. a bastard and had 2. taken an oath to the Night's Watch.

Now the Umbers, who up until this point have been considered one of the most staunch supporters of the Starks, rock back up into the picture and have seemingly decided to completely turn their back on the Starks and support Ramsay in an arrangement of mutual benefit. The 'gift' they bring Ramsay is Rickon Stark, who everyone thought until now was dead, but now they reveal that he is in fact alive. What purpose can this possibly serve? Really, this is just complicating Ramsay's claim to Winterfell. But Ramsay has known for a long time that Rickon is alive, and is probably happy to be able to take him out of the equation.

The timing of the visit to Winterfell
The timing of this return is obviously very particular. Is Smalljon coming to Winterfell now because Roose is dead and he knows Ramsay is more naive and gullible? Or is it really just because Roose was a "cunt"?

Points supporting the Umber's allegiance to Ramsay:
They need support fighting the wildlings
Why risk Rickon? Rickon and Osha's distress seemed legitimate.
Points casting doubt on the Umber's allegiance to Ramsay
"The Umber's are a famously loyal house."
Smalljon claims that the Umber's refused to pledge their banners to House Bolton when Roose was Lord because "he was a cunt" yet it's evident that Ramsay is even more of a cunt (he killed his own father, his wife and her baby and Smalljon seems to at least figured out part of this)
He refuses to swear an oath
The black wolf head looks strangely small for a Direwolf head.
Jon Snow could retake Winterfell
Now Smalljon Umber seems very (almost too) impassioned when he explains that he believes that the wildlings could retake Winterfell with Jon Snow leading them. So at this point, he knows that Jon Snow is not leading the wildlings as they progress south of the Wall.
Rickon is Jon Snow's bait
If this is a ploy, Smalljon needed something to make Ramsay trust him without making an oath. Rickon is possibly one of the only ways to do this.
In additon, the word is beginning to travel that Sansa has escaped from Winterfell. Right now, Jon Snow has no reason to march against Winterfell. But finding out that Ramsay has his youngest brother who he thought was dead as a hostage may be reason enough for him to march against Winterfell now that his "watch has ended" (although Smalljon doesn't know that).
It could be, that Smalljon Umber is taking a risk, giving Rickon to Ramsay in the hopes of getting Jon to lead the wildlings to retake Winterfell.

Drawing the Bolton army into the open field
This however does NOT negate the fact that Winterfell would be an extremely difficult castle to take. Smalljon may have a plan for that too. His bargain with Ramsay is that Ramsay will help him with the wildling threat. This would force Bolton troops out of Winterfell, and into the open field, where it is much easier to defeat them.
OR...
The other scarily, more likely option is that I am in denial and Smalljon is just cutting his losses, accepting that the Starks are dead and joining the winning side to help fight back those pesky wildlings.
TLDR: Smalljon Umber believes Ramsay is more gullible than Roose, and is trying to draw Bolton forces out into the open to be defeated, Rickon is bait for Jon Snow to lead them to what he believes could be a victory, and Shaggydog is still alive. Or alternatively 'The North Remembers' doesn't mean crap.

Van Reddit
pi_162045196
Goed stuk wel Luuksor. Ik vind het nog lastig te zeggen.
pi_162045397
pi_162045410
vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')