abonnement Unibet Coolblue
pi_161917153
quote:
"In mei breekt hier de revolutie uit".

Herinnert u zich de Arabische Lente? Een volksopstand tegen regeringen van het Midden-Oosten en Noord-Afrika die in 2010 begon en werd veroorzaakt door werkloosheid, oneerlijke machtsverdeling en een bevolkingsexplosie? Welnu, gelijksoortige ingrediënten vormen ook een serieus geweldsprobleem binnen de Europese Unie anno 2016. Ik voorspel daarom voor mei van dit jaar het begin van een Europese Lente. Een succesvolle revolutie voldoet aan vijf factoren.

1. Een hechte club neemt de leiding

De eerste factor is een centrale commandostructuur, een hechte club die de leiding neemt. Nationalistische partijen over heel Europa, van het Franse Front National en Geert Wilders’ PVV tot Hongaarse en Poolse partijen met daarnaast tal van buitenparlementaire extreemrechtse groepen, werpen zich op als hoeders van de westerse waarden. Zij kunnen, onder andere door sociale media als Twitter en Facebook, sturing geven aan de onvrede die leeft onder de ruim 500 miljoen EU-burgers. Velen staan huiverig tegenover de komst van de door de Europese Commissie afgelopen najaar voorspelde drie miljoen asielzoekers tot eind 2016 en de demografische gevolgen, namelijk oprukkende islamisering en daarmee gepaard gaand herlevend conservatisme. Steeds openlijker storen Europeanen zich aan het lastigvallen door allochtonen van vrouwen, zoals tijdens de nieuwjaarsnacht in de Duitse stad Keulen, het beledigen en bedreigen van homo’s of andersgelovigen als christenen en joden, en moeten leven met angst voor een gecoördineerde terreuraanslag als op 13 november in Parijs met 130 doden.

2. Economische onvrede

Ook economische onvrede vormt een belangrijke drijfveer voor een opstand. De jeugdwerkloosheid bedraagt in EU-landen als Griekenland en Spanje bijna 50 procent. Laaggeschoolden voelen de concurrentie op de arbeidsmarkt door migranten. Wie in aanmerking wil komen voor sociale huisvestiging ziet zijn kansen voorlopig verkeken. Werkloosheidsuitkeringen en pensioenen staan door Europese regelgeving onder druk terwijl de kosten voor de asielopvang schrikbarend groeien. In Nederland verdubbelt sinds 2013 nagenoeg ieder jaar het aantal asielaanvragen, in 2015 tot zo’n 60.000 personen. Volgens cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek is het merendeel van de Somaliërs (68,9%) en Syriërs (62,2%) afhankelijk van een uitkering.

3. Gebrek aan leiderschap

De derde factor is een wijdverspreid gevoel van onzekerheid door gebrek aan daadkrachtig politiek bestuur. Vicevoorzitter van de Europese Unie Frans Timmermans waarschuwde afgelopen november in Amsterdam zelfs voor het voortbestaan van de 28 landen tellende Europese Unie als de vluchtelingencrisis en eurocrisis elkaar in een „perfecte storm”, versterken, zo groot is de twijfel bij de EU-top over de uitvoerbaarheid van het eigen beleid.

EU-maatregelen voor het aanpakken van het kernprobleem, de asielstroom, blijken een wassen neus. Het Europees Agentschap voor het beheer van de buitengrenzen, Frontex, heeft de laatste jaren geen enkele boot met opvarenden teruggestuurd naar Turkije of Libië, ook al is het vertrekpunt veilig. De zogenaamde grensbewakers maken het migranten juist makkelijker, door hulp bij registratie.

Ieder conflict begint met een incident. Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet
4. Een incident

Ieder conflict begint met een incident. Bij de Arabische lente was dat de zelfmoord door verbranding van de Tunesische marktkoopman Mohammed Bouazizi op 17 december 2010. De latente onvrede over corrupt bestuur en miskenning sloeg vervolgens als een steekvlam over naar zo’n tien andere landen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten.

5. Gunstige weersomstandigheden

De Europese geschiedenis leert dat opstanden vooral beginnen wanneer de weersomstandigheden dat toelaten. Zelf schat ik mei 2016. Bovendien stijgt in het voorjaar de stroom migranten vanuit Turkije en Noord-Afrika opnieuw tot grote hoogte, de wind gaat liggen en het zeewater warmt op, wat een succesvolle boottocht verzekert. Reken tegen die tijd op ruim tienduizend personen per dag, tegen ongeveer vierduizend nu, die in Griekenland en Italië aan land komen. Die zullen ergens heen moeten. Uit angst voor een stuwmeer aan migranten controleert Zweden en Denemarken de grenzen. Terwijl Duitsland eigenlijk jaarlijks niet meer dan 200.000 vluchtelingen ordentelijk kan opvangen, volgens Horst Seehofer, minister-president van de Duitse deelstaat Beieren. Hongarije heeft al een fysieke barricade opgeworpen in de vorm van een hek. De kans is daarom reëel dat de eerste grote conflicten tussen plaatselijke autochtonen en opeengestapelde nieuwkomers uitbreken op de Balkan en in Griekenland. De Duitse bondskanselier Angela Merkel waarschuwde vorig jaar november in Darmstadt al voor „militaire conflicten” in die regio.

De strijd in het Midden-Oosten en Noord-Afrika richtte zich in eerste instantie tegen de dictatoriale machthebbers en ontspoorde vervolgens in gevechten tussen sjiieten en soennieten en radicale strijdgroepen onderling. Door gebrek aan sterk leiderschap zal de kladderadatsch in Europa vooral een confrontatie zijn tussen voorstanders en tegenstanders van een ruimhartig asielbeleid, tussen islamieten en christenen, joden, seculieren en tussen zwart en wit. Leger en politie staan in het midden.

Onderschat de massaliteit van een mogelijke strijd niet. Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. Naast reguliere asielzoekers, die kans maken op een verblijfsstatus, zoals Syriërs, groeit ondertussen de stoet van honderdduizenden uitgeprocedeerde asielzoekers. Frustratie – wegens de afwijzing – en een gerucht over een koranverbranding vormen ook aan die kant een explosief mengsel.

De belangrijkste overeenkomst tussen de Arabische Lente en de Europese Lente – ongeacht uiteindelijk resultaat – blijft de les dat iedere rebellie ontstaat door gebrek aan kordaat, eerlijk leiderschap en het veronachtzamen van de eigen bevolking.
Game on ^O^ .

Aftellen nu.
pi_161917167
Twentsche_Ros, voor het eerst ooit vind ik dat je een mooi bericht gepost hebt kerel (kan mobiel niet quoten uit het vorige topic). Complimenten.
pi_161917168
Rutte II: de werkloosheid en staatsschuld is hoger dan toen Rutte II begon. En dan beweren sommige lui hier dat Rutte II het uitstekend doet.

Haha.
pi_161917177
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:08 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

nauwelijks nog. En aankoop is eenmalig. En bij lange na geen 30 miljard.
Geen jsf zou oude vliegtuigen met steeds duurder onderhoud betekenen.
Die JSF is op het moment dat hij rondvliegt al verouderd.

Een traag vliegtuig bomvol computers.
pi_161917184
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
Twentsche_Ros, voor het eerst ooit vind ik dat je een mooi bericht gepost hebt kerel (kan mobiel niet quoten uit het vorige topic). Complimenten.
Ik sluit me hier volledig bij aan _O_
pi_161917229
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Zienswijze het volgende:
Rutte II: de werkloosheid en staatsschuld is hoger dan toen Rutte II begon. En dan beweren sommige lui hier dat Rutte II uitstekend doen

Haha.
Rutte 2 begon met een jaarlijks tekort van 4,1%. Om de schuld niet te laten stijgen zou dat dus binnen twee jaar omgebogen moeten worden naar een overschot van 4%. Geloof me Zienswijze, als dat gelukt was hadden we wel allemaal op de barricaden gestaan, gezien de bezuinigingen die daarvoor nodig zouden zijn geweest.
pi_161917233
In Rotterdam heb je een shitload aan Moslims, en dus ook diverse Moslimpartijen. Een vuist maken lukt echter totaal niet. Buitelen bijkans over elkaar heen en zijn verdeeld tot op het bot. Behalen daardoor ook nauwelijks zetels.

En dat is nog maar op lokaal niveau...

Punt 1 gaat dus al niet lukken :').
blablablabla
pi_161917272
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Elan het volgende:
In Rotterdam heb je een shitload aan Moslims, en dus ook diverse Moslimpartijen. Een vuist maken lukt echter totaal niet. Buitelen bijkans over elkaar heen en zijn verdeeld tot op het bot. Behalen daardoor ook nauwelijks zetels.

En dat is nog maar op lokaal niveau...

Punt 1 gaat dus al niet lukken :').
Ik snap ook niet waarom mensen zo bang zijn voor "de moslims". Als er één groep is die niet homogeen is, is het deze wel.
pi_161917306
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Elan het volgende:
In Rotterdam heb je een shitload aan Moslims, en dus ook diverse Moslimpartijen. Een vuist maken lukt echter totaal niet. Buitelen bijkans over elkaar heen en zijn verdeeld tot op het bot. Behalen daardoor ook nauwelijks zetels.

En dat is nog maar op lokaal niveau...

Punt 1 gaat dus al niet lukken :').
Er deden in Rotterdam in 2014 twee partijen mee die je als moslimpartijen zou kunnen beschouwen.

Nida kreeg 4,8% en 2 zetels, Regionaal Turks Belang kreeg 0,3% en 0 zetels.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:19:19 #10
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917320
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Rutte 2 begon met een jaarlijks tekort van 4,1%. Om de schuld niet te laten stijgen zou dat dus binnen twee jaar omgebogen moeten worden naar een overschot van 4%. Geloof me Zienswijze, als dat gelukt was hadden we wel allemaal op de barricaden gestaan, gezien de bezuinigingen die daarvoor nodig zouden zijn geweest.
Heb je enig idee wat dit inhoudt?

Dat overschot is precies waarom we over tientallen jaren ons land kwijt raken of in ieder geval in dienst blijven van de uitlener.

Elk jaar zadelen we onze kinderen op met meer schuld wat inmiddels praktisch niet eens meer af te betalen valt. Pas onder de 0% overschot gaan we afbetalen, tot die tijd is het drama.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:20:58 #11
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_161917346
Heeft iemand al een exactere datum? Dan kan ik vrij vragen enzo.
&lt;signature here&gt;.
pi_161917353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat dit inhoudt?

Dat overschot is precies waarom we over tientallen jaren ons land kwijt raken of in ieder geval in dienst blijven van de uitlener.

Elk jaar zadelen we onze kinderen op met meer schuld wat inmiddels praktisch niet eens meer af te betalen valt. Pas onder de 0% overschot gaan we afbetalen, tot die tijd is het drama.
Ja schat, dat weet ik. :* Maar als je ziet hoe gek een hoop Fokkers nu al worden met de 30 miljard aan ombuigingen die er plaatsvonden onder Rutte, wil ik niet eens weten hoe dat zou gaan als ze dit hadden verdubbeld, in welk geval dat overschot misschien behaald was (en waarschijnlijk niet, aangezien die de economie ook flink hadden gereduceerd).
pi_161917372
quote:
14s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:11 schreef Kaas- het volgende:
Twentsche_Ros, voor het eerst ooit vind ik dat je een mooi bericht gepost hebt kerel (kan mobiel niet quoten uit het vorige topic). Complimenten.
Ik ben wel vaker positief.
Ik begeef me ook wel eens in het hol van de leeuw (GeenStijl) om tegengas te geven.
Dan krijg ik allerlei shit over me heen, maar soms ook wel een redelijk standpunt. En we moeten de redelijke standpunten (angst voor Islam) ook niet stigmatiseren.
Eén tip: altijd met voorbeelden komen van positiviteit. Gewoon feiten en argumenten en niet schelden e.d.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:22:51 #14
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917386
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Die JSF is op het moment dat hij rondvliegt al verouderd.

Een traag vliegtuig bomvol computers.
Is heel wat anders natuurlijk. Ben ik het nog mee eens ook.
Maar het levert niet jaarlijks 30 miljard op door niks te kopen. En dat was het punt.

Ergo, je moet minder leuke dingen doen. 30 miljard is een bak met geld. Denken dat je dat met simpele niet pijnlijke maatregelen kan oplossen is naief.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:23:35 #15
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:19 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat dit inhoudt?

Dat overschot is precies waarom we over tientallen jaren ons land kwijt raken of in ieder geval in dienst blijven van de uitlener.

Elk jaar zadelen we onze kinderen op met meer schuld wat inmiddels praktisch niet eens meer af te betalen valt. Pas onder de 0% overschot gaan we afbetalen, tot die tijd is het drama.
Jij duidelijk niet aangezien je overschot en tekort verkeerd interpreteert.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161917430
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:16 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom mensen zo bang zijn voor "de moslims". Als er één groep is die niet homogeen is, is het deze wel.
Precies.
Daarbij zijn de economische vooruitzichten, hier en elders in de EU beter dan ooit.

Massale rellen met als doel regeringen om ver te gooien right. Fuck, een Pagida-demonstratie komt in Europa al nauwelijks van de grond.

Al die diepgewortelde extremistische sentimenten worden heimelijk overdreven in de media. De gemiddelde Nederlander, Moslim of atheïst is een laf burgerlulletje die op social media graag zijn beklag doet, maar verder helemaal geen belang heeft bij vergaande escalatie.
blablablabla
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:25:32 #17
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917440
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:21 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ja schat, dat weet ik. :* Maar als je ziet hoe gek een hoop Fokkers nu al worden met de 30 miljard aan ombuigingen die er plaatsvonden onder Rutte, wil ik niet eens weten hoe dat zou gaan als ze dit hadden verdubbeld, in welk geval dat overschot misschien behaald was (en waarschijnlijk niet, aangezien die de economie ook flink hadden gereduceerd).
Het nadeel van het nemen van een krediet is dat je straks dubbel in welvaart achteruit gaat omdat je ook dat deel moet inleveren aan interest.

Het is niet haalbaar om het af te betalen en dat is waarom we nooit onder de vleugels van de VS uit zullen komen. Wie betaalt bepaald en dat merk je maar net.

En als je niet doet wat de betaler doet? Betaal dan maar vast wat meer terug of geen verlenging van de afbetalingstermijn.

We verkopen nu inderdaad ons land niet, dat hebben we al lang gedaan. Snap ook niet wat die pino daar in het torentje doet. Zet er gewoon een VS afgevaardigde neer.
pi_161917445
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Rutte 2 begon met een jaarlijks tekort van 4,1%. Om de schuld niet te laten stijgen zou dat dus binnen twee jaar omgebogen moeten worden naar een overschot van 4%. Geloof me Zienswijze, als dat gelukt was hadden we wel allemaal op de barricaden gestaan, gezien de bezuinigingen die daarvoor nodig zouden zijn geweest.
Daarom geef ik ook werkloosheid en staatsschuld als parameters aan. Harde bezuinigingen zou betekenen dat de werkloosheid zou stijgen en dan is het evenwicht ook zoek. Wat Rutte II moet doen is slimme bezuinigingen doorvoeren: effectief in geld maar weinig effect op de werkloosheidscijfers. Ik geef aan u een voorbeeld: bezuinigen over de afdracht aan Brussel. Niet bezuinigingen op politie en AIVD maar wel vluchtelingen een 'inburgeringskrediet' geven.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:26:07 #19
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917451
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Jij duidelijk niet aangezien je overschot en tekort verkeerd interpreteert.
Klopt, gelukkig laat de context goed zien wat ik bedoelde :*
pi_161917506
Ik ben de hele tijd nu.nl aan het F5'en voor nieuws over de revolutie... Maar vooralsnog niks. Het wordt zeker in de doofpot gestopt he! Bedankt (s)linkse media!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:29:52 #21
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917519
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:26 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, gelukkig laat de context goed zien wat ik bedoelde :*
Dan nog kan je met een licht tekort toch aflossen op de staatsschuld ;)
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161917535
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:25 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het nadeel van het nemen van een krediet is dat je straks dubbel in welvaart achteruit gaat omdat je ook dat deel moet inleveren aan interest.

Het is niet haalbaar om het af te betalen en dat is waarom we nooit onder de vleugels van de VS uit zullen komen. Wie betaalt bepaald en dat merk je maar net.

En als je niet doet wat de betaler doet? Betaal dan maar vast wat meer terug of geen verlenging van de afbetalingstermijn.

We verkopen nu inderdaad ons land niet, dat hebben we al lang gedaan. Snap ook niet wat die pino daar in het torentje doet. Zet er gewoon een VS afgevaardigde neer.
Hoe kom je aan het gekke idee dat de staat Amerika onze staatsschuld in handen heeft? Daar is geen enkele sprake van en ik ben wel benieuwd wat jouw bizarre 'economische theorie' dan zegt over het feit dat de VS schuldenaar #1 in de wereld is.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:32:46 #23
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917566
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dan nog kan je met een licht tekort toch aflossen op de staatsschuld ;)
Nou leg eens uit hoe dat dan werkt.

Als ik 1000 euro leen en ik betaal er 950 terug, dan los ik niet af; dan loopt mijn schuld op waardoor ik volgend jaar 1050 mag terugbetalen.

Dan kun je boekhoudkundig zeggen dat je 100 euro wilt gebruiken voor de rente maar dan nog loop je niet in.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:33:16 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_161917575
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:29 schreef Nielsch het volgende:
Ik ben de hele tijd nu.nl aan het F5'en voor nieuws over de revolutie... Maar vooralsnog niks. Het wordt zeker in de doofpot gestopt he! Bedankt (s)linkse media!
Nou idd... Ik dacht nog snel even kijken voor de lunch. Stel je voor dat ik het zou missen tijdens het eten... -O-
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:34:26 #25
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917600
quote:
15s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoe kom je aan het gekke idee dat de staat Amerika onze staatsschuld in handen heeft? Daar is geen enkele sprake van en ik ben wel benieuwd wat jouw bizarre 'economische theorie' dan zegt over het feit dat de VS schuldenaar #1 in de wereld is.
Je weet dat de ellende begonnen is toen landen begonnen te lenen van andere landen (FED?)

En wellicht dat het niet de VS is maar een groep waar ook de VS van leent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Act

Dit, landen die lenen van private banken. Dit is waarom we nu in de situatie zitten zoals we zitten.
pi_161917604
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou leg eens uit hoe dat dan werkt.

Als ik 1000 euro leen en ik betaal er 950 terug, dan los ik niet af; dan loopt mijn schuld op waardoor ik volgend jaar 1050 mag terugbetalen.

Dan kun je boekhoudkundig zeggen dat je 100 euro wilt gebruiken voor de rente maar dan nog loop je niet in.
De staatsschuld is niet 1 grote berg schuld aan 1 persoon waarop je of aflost of niet op aflost. De staat lost elk jaar een deel van de schuld af, ook al neemt het ondertussen toe. Het bestaat dan ook uit talloze financiële producten met verschillende looptijden.
pi_161917624
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:34 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Je weet dat de ellende begonnen is toen landen begonnen te lenen van andere landen (FED?)

En wellicht dat het niet de VS is maar een groep waar ook de VS van leent.

https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Reserve_Act

Dit, landen die lenen van private banken. Dit is waarom we nu in de situatie zitten zoals we zitten.
Wat? Nee.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:36:00 #28
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917633
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:34 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De staatsschuld is niet 1 grote berg schuld aan 1 persoon waarop je of aflost of niet op aflost. De staat lost elk jaar een deel van de schuld af, ook al neemt het ondertussen toe. Het bestaat dan ook uit talloze financiële producten met verschillende looptijden.
De hoeveelheid schuldeisers zijn totaal niet relevant. Wat relevant is is het totaal bedrag met bijbehorende rente. Als dat 100 euro is, en jij betaalt 90 betaal je niet af en loop je uit.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:36:42 #29
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917645
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wat? Nee.
Jawel?

Staatschuld in hand van private bedrijven die over het monopolie van geldcreatie beschikken. Top idee, lekker wijn drinken met de Rothschilds.
pi_161917654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:36 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

De hoeveelheid schuldeisers zijn totaal niet relevant. Wat relevant is is het totaal bedrag met bijbehorende rente. Als dat 100 euro is, en jij betaalt 90 betaal je niet af en loop je uit.
Ik weet niet eens waar te beginnen met uitleggen wat er allemaal niet aan klopt.
pi_161917659
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 10:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval investeren in het onderwijs. En dan vooral in nuttige opleidingen. Wiskunde, informatica, natuurkunde en techniek. En goede praktische opleidingen.

Bezuinigen op subsidies, snijden in de bureaucratie. Een grotere prikkel om aan de slag te gaan. Dus bezuinigen op uitkeringen en werken lonender maken.
Investeren is wat iedereen wel wil. Maar we moesten bezuinigen, beste vriend. Dat was dus even geen optie de afgelopen jaren. Elke euro die je extra in het onderwijs had gestoken, moest weer extra worden bezuinigd.

En hoeveel denk jij dat snijden in subsidies en 'bureaucratie' oplevert? Want dat is ook gebeurd, maar daarmee ben je er nog natuurlijk nog lang niet. Verder ben ik met je eens dat de uitkeringen wel wat verder verlaagd mogen worden. Maar ook daarmee had je het niet gered.

quote:
Minder bedeelden? Een moslim met een smartphone die hier aanklopt zeker?
Het bezitten van een smartphone maakt je rijk? Dan kunnen we de hele sociale huursector wel opdoeken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161917819
'Ze' doen een poging in Ede geloof ik, maar de staat grijpt hard in met een samenscholingsverbod ...
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:48:06 #33
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917844
quote:
9s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik begon al te vrezen dat ik met een BNW'er sprak.
Wellicht zou je die informatie eens moeten bekijken en er een oordeel over moeten vormen in plaats van het BNW argument opperen.

Het zelfde geldt voor die lening, ik hoor van jou nog steeds niet hoe je een lening afbetaald als je nog niet eens de volledige rente afbetaalt.

Graag hoor ik van je!
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:48:42 #34
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161917854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:32 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou leg eens uit hoe dat dan werkt.

Als ik 1000 euro leen en ik betaal er 950 terug, dan los ik niet af; dan loopt mijn schuld op waardoor ik volgend jaar 1050 mag terugbetalen.

Dan kun je boekhoudkundig zeggen dat je 100 euro wilt gebruiken voor de rente maar dan nog loop je niet in.
Omdat het begrotingssaldo wat anders is dan een financieringstekort.
Als je in je begroting 10 miljard aflost op de staatschuld, maar door tegenvaller in de tijd je op een klein tekort uitkomt dat lager is dsn die 10 miljard. Dan heb je een tekort, maar toch afgelost.
Of als je niks aflost, maar doordat een nieuwe lening een lagere rente heeft dan je had betaal je minder rentelasten waardoor je dat geld aan aflossing kan besteden.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161917868
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:47 schreef truthortruth het volgende:
'Ze' doen een poging in Ede geloof ik, maar de staat grijpt hard in met een samenscholingsverbod ...
Moeten de Marokkanen nu de hete kastanjes uit het vuur halen voor het schuimbekkende Geenstijl volk? Dat is wel heel ironisch.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:50:15 #36
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917889
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Omdat het begrotingssaldo wat anders is dan een financieringstekort.
Als je in je begroting 10 miljard aflost op de staatschuld, maar door tegenvaller in de tijd je op een klein tekort uitkomt dat lager is dsn die 10 miljard. Dan heb je een tekort, maar toch afgelost.
Of als je niks aflost, maar doordat een nieuwe lening een lagere rente heeft dan je had betaal je minder rentelasten waardoor je dat geld aan aflossing kan besteden.
Een begrotingstekort houdt in mijn optiek in dat je bij moet lenen. Je moet het ergens vandaan halen omdat je het niet hebt.

Minder aflossen zorgt er alleen maar voor dat je bijvoorbeeld niet 5% maar 4% meer moet lenen. Dat is geen aflossen, dat is minder lenen.
pi_161917911
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een begrotingstekort houdt in mijn optiek in dat je bij moet lenen. Je moet het ergens vandaan halen omdat je het niet hebt.

Minder aflossen zorgt er alleen maar voor dat je bijvoorbeeld niet 5% maar 4% meer moet lenen. Dat is geen aflossen, dat is minder lenen.
Ah, jij wil dus het tekort ombuigen tot een overschot?

Ben ik helemaal voor. Help jij mij 'het volk' te overtuigen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:54:21 #38
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161917953
quote:
10s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ah, jij wil dus het tekort ombuigen tot een overschot?

Ben ik helemaal voor. Help jij mij 'het volk' te overtuigen?
Om van die leningen af te komen zul je het inderdaad moeten ombuigen naar een overschot.

Dat we daarvoor hier wellicht geen auto meer kunnen rijden hebben we aan onszelf te danken. Het is nu geen auto meer rijden of straks geen auto meer rijden en geen kleren meer hebben. Dat is wat die rente met ons doet.

En inderdaad de burger valt niet te overtuigen wat dat betreft en dus zullen we door blijven lenen. Maar uiteindelijk zet je op die manier je land in de uitverkoop. Precies zoals er nu gebeurt: fuck de burger.

Uiteindelijk komt dat gedrag voort uit die smerige interest.
  woensdag 4 mei 2016 @ 11:57:49 #39
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:50 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Een begrotingstekort houdt in mijn optiek in dat je bij moet lenen. Je moet het ergens vandaan halen omdat je het niet hebt.

Minder aflossen zorgt er alleen maar voor dat je bijvoorbeeld niet 5% maar 4% meer moet lenen. Dat is geen aflossen, dat is minder lenen.
Andere definities van begrippen hanteren maakt de praktijk niet ineens waar natuurlijk.

Daarnaast begrijp je het voorbeeld gewoon niet. Ik heb het niet over minder lenen. Ik heb het over aflossen. Je lost meer af dan je leent. En dat kan.
Google maar eens op financieringstekort en hoe dit afwijkt van begrotingstekort.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161918030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Om van die leningen af te komen zul je het inderdaad moeten ombuigen naar een overschot.

Dat we daarvoor hier wellicht geen auto meer kunnen rijden hebben we aan onszelf te danken. Het is nu geen auto meer rijden of straks geen auto meer rijden en geen kleren meer hebben. Dat is wat die rente met ons doet.

En inderdaad de burger valt niet te overtuigen wat dat betreft en dus zullen we door blijven lenen. Maar uiteindelijk zet je op die manier je land in de uitverkoop. Precies zoals er nu gebeurt: fuck de burger.

Uiteindelijk komt dat gedrag voort uit die smerige interest.
Er is niets mis met staatsschuld en het laten oplopen ervan. De doemscenario's die jij schetst zijn dan ook onzin.

Wel is het zaak om de staatsschuld proberen te beteugelen, en dat is dan ook wat onze regering de afgelopen jaren heeft gedaan. Het begrotingstekort is geleidelijk aan het stijgen. Dat gebeurt stapsgewijs, omdat te ingrijpende bezuinigingen een negatief effect hebben op onze economie en daarmee dus ook op onze collectieve schuld.

Dat onze staatsschuld recentelijk fors is gestegen, is het gevolg van de economische crisis, die uitbrak in 2008. Heel vervelend, maar de weg omhoog is weer gevonden. De economie is weer aan het groeien en het begrotingstekort daalt. Die lijn moeten we zien vast te houden, zodat de staatsschuld als percentage van ons BNP weer kan dalen, net als het in het verleden vaak genoeg heeft gedaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:00:23 #41
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:54 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Om van die leningen af te komen zul je het inderdaad moeten ombuigen naar een overschot.

Dat we daarvoor hier wellicht geen auto meer kunnen rijden hebben we aan onszelf te danken. Het is nu geen auto meer rijden of straks geen auto meer rijden en geen kleren meer hebben. Dat is wat die rente met ons doet.

En inderdaad de burger valt niet te overtuigen wat dat betreft en dus zullen we door blijven lenen. Maar uiteindelijk zet je op die manier je land in de uitverkoop. Precies zoals er nu gebeurt: fuck de burger.

Uiteindelijk komt dat gedrag voort uit die smerige interest.
nee daarvoor hoef je niet naar een overschot toe.
Jik bedoelt dat de afbetaling van je dagelijkse afbetaling moet kunnen. Dat is heel wat anders.
Als ik van mijn lopende inkomen mijn schuld kan betalen hoeft mijn spaarrekening niet perse groter te worden om de schuld te betalen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:00:49 #42
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161918064
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Andere definities van begrippen hanteren maakt de praktijk niet ineens waar natuurlijk.

Daarnaast begrijp je het voorbeeld gewoon niet. Ik heb het niet over minder lenen. Ik heb het over aflossen. Je lost meer af dan je leent. En dat kan.
Google maar eens op financieringstekort en hoe dit afwijkt van begrotingstekort.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal:

http://financieel.infonu.(...)ancieringtekort.html

Hier bijvoorbeeld spreken ze in de eerste regels al dat een begrotingstekort impliceert dat er bijgeleend moet worden. Dus lopen we niet in.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:02:12 #43
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161918094
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

nee daarvoor hoef je niet naar een overschot toe.
Jik bedoelt dat de afbetaling van je dagelijkse afbetaling moet kunnen. Dat is heel wat anders.
Als ik van mijn lopende inkomen mijn schuld kan betalen hoeft mijn spaarrekening niet perse groter te worden om de schuld te betalen.
Klopt, maar zolang onze staatschuld elk jaar oploopt wordt de rente ook groter en zijn we niet goed bezig. Jullie hebben inderdaad gelijk dat je niet naar een overschot hoeft, maar aflossen doen we momenteel ook niet. En daar moeten we wel naar toe.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:04:19 #44
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918136
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:00 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal:

http://financieel.infonu.(...)ancieringtekort.html

Hier bijvoorbeeld spreken ze in de eerste regels al dat een begrotingstekort impliceert dat er bijgeleend moet worden. Dus lopen we niet in.
Lees even door en je ziet dat het financieringstekort dat is wat de staatsschuld doet veranderen.
En daarin zijn niet de aflossingen op die staatsschuld in opgenomen. Als die aflossing groter is dan het financieringstekort dan wordt de schuld dus kleiner.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161918141
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:32 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Tja, zo'n typische ikweethetbeterpost van een burger die geen enkele expertise op dat gebied heeft. Een van de 17 miljoen bondscoaches, verder niet bijster interessant.
Typisch zo'n nietszeggend argument. Geef eens aan: ben jij voor of tegen bezuinigingen die een lage impact op de werkloosheidscijfers hebben? Ben jij bereid om op de afdracht aan Brussel te bezuinigen?
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:05:48 #46
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161918177
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Lees even door en je ziet dat het financieringstekort dat is wat de staatsschuld doet veranderen.
En daarin zijn niet de aflossingen op die staatsschuld in opgenomen. Als die aflossing groter is dan het financieringstekort dan wordt de schuld dus kleiner.
Ja als. En is dat nu zo?
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:06:40 #47
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_161918192
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:02 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Klopt, maar zolang onze staatschuld elk jaar oploopt wordt de rente ook groter en zijn we niet goed bezig. Jullie hebben inderdaad gelijk dat je niet naar een overschot hoeft, maar aflossen doen we momenteel ook niet. En daar moeten we wel naar toe.
Kijk, dit klopt wel.
Ik heb ook nooit beweerd dat we nu aflossen. Maar dat moet wel weer. Om bij een volgende crisis de ruimte te hebben de staatsschuld op te laten lopen zonder in de problemen zoals Griekenland te komen.
De automatische stabilatoren uit de zalmnorm hebben dus prima gewerkt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_161918197
quote:
2s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:04 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Typisch zo'n nietszeggend argument. Geef eens aan: ben jij voor of tegen bezuinigingen die een lage impact op de werkloosheidscijfers hebben? Ben jij bereid om op de afdracht aan Brussel te bezuinigen?
Hoeveel moet die afdracht omlaag? Vergeet ook even niet dat we de afgelopen jaar 30 miljard structureel moesten bezuinigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_161918219
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 11:48 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Wellicht zou je die informatie eens moeten bekijken en er een oordeel over moeten vormen in plaats van het BNW argument opperen.

Het zelfde geldt voor die lening, ik hoor van jou nog steeds niet hoe je een lening afbetaald als je nog niet eens de volledige rente afbetaalt.

Graag hoor ik van je!
Hoe kom je erbij dat we de rente niet betalen? Dat doen we wel, anders zou het een default zijn en was Nederland nu schand-onderwerp van de internationale pers als nr. 3 in het rijtje Argentinië en Griekenland.
  woensdag 4 mei 2016 @ 12:15:56 #50
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_161918364
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2016 12:07 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat we de rente niet betalen? Dat doen we wel, anders zou het een default zijn en was Nederland nu schand-onderwerp van de internationale pers als nr. 3 in het rijtje Argentinië en Griekenland.
In dat geval lenen we bij om rente op tijd te kunnen betalen. Zo beter?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')